HTML

Van egy jó, meg egy rossz hírem. A jó hír az, hogy a reklámokból megismert, Budapest Banknál dolgozó, szellemi fogyatékos Lelkes Emese valóban létezik. A rossz hír az, - már az említett pénzintézetnek - hogy Emi nem egy mezítlábas ügyfeles ott, hanem menedzser.
 
A történet:
A minap, szokásom szerint fél ötkor rohanok be a BB fiókba, - ahova már vagy X éve járok intézni pénzügyeim – és a „rutinból vezetés” alapvető hibáját elkövetve, fel sem néztem telefonomból, mikor megpróbáltam betolni magam előtt a bejárati ajtót. Placcs..
Másodpercek teltek el, amíg sikerült felismernem a helyzetet, hogy ez zárva van. Majd gyors retinaszkennelésbe kezdtem, hogy hol van kifüggesztve a „Technikai okok miatt..” tábla. Természetesen, ilyen felírat nem volt az üvegfalon, viszont egy szemlátomást új nyitvatartási táblázat lógott ott:
 
H: 8-18,
K: 8-16,
SZ: 8-15, *
CS: 8-15,
P: 8-16
 
* :) Vicces.
 
Lassan eljutott az agyamig, hogy mi is történ valójában. Ezek tényleg lefaragták a nyitva tartást? Le bizony! Az első gondolatom az volt, hogy biztos én vagyok az egyetlen birka az országban, aki nyolctól négyig dolgozik, és így az új nyitva tartás miatt, gyakorlatilag egyetlen napon intézheti a személyes jelenlétet igénylő pénzügyeit. Nem százas az emlékező tehetségem, - ezért a régi nyitva tartást hajszálra nem tudom felidézni – de több olyan nap volt, amikor ötig nyitva volt a fiók. Mostantól, ha kedden eszembe jut, hogy ezt-azt alá kell írni, meg kell nyitni, vagy éppen meg kell szüntetni, akkor már csak hatot kell aludnom hozzá, hogy ezt lakossági ügyfélként - és egyben paraszt munkavállalóként - a nagy és kegyes Budapest Banknál megtehessem. Majd számolom a napokat, mint Karcsika, - aki a Mikulást várja - hogy mikor vihetem hozzátok a pénzem! Na, ja!
 
Eszed merre veszett, Emese!?
 
Felrémlett zsenge ifjúkoromból az a marketing előadás, amelynek – mint általában – a végén riadtam fel az előadó azon szavaira, hogy „a nyitvatartási idő csökkentésének hatásai kiszámíthatatlanok, ezért alkalmazását, ha csak lehet, kerülni kell!”
 
Emese, Te Drága! Ha nem csalnak megérzéseim, Te pont úgy aludtál azon az előadáson, mint én, és ebből következően pontosan olyan hülye vagy a marketinghez és a szolgáltatásokhoz, mint jómagam, csak kettőnk között az a borzasztó nagy különbség, hogy én már akkor tudatosítottam magamban, hogy a büdös életben nem megyek ennek a szakmának a közelébe. Hülyeséged ellenére, benned azért bőszen tombol az önbizalom, és - a jelek szerint - mára sikerült is ennek a banknak valamelyik fontos pozíciójáig felküzdened magad. Gratula!
 
Te, Emi!
 
Amikor kitaláltad, hogy "húdenagyon" költséghatékony intézkedést vezetel befele, és ezt kreatív módon abban találtad kiélni, hogy lefaragsz a nyitva tartásból, akkor azon túl, hogy végignézted az Excel tábláidat, gondolkodtál egy kicsit is előre, meg hosszútávra?
Biztosan számoltál azzal, – bár ezzel kapcsolatban is erős kétségeim vannak – hogy a megtakarítások mellett, x számú ügyfél el fog pártolni a cégedtől. Persze, Pistike százezer forintos folyószámlája nem túl nagy veszteség, úgyhogy boldogan vetsz rá keresztet, de azért van itt egy kis bibi! Az ilyen Pistikék a szolgáltatások piacán szocializálódtak, és amellett, hogy elefánt módjára működik az agyuk (nehezen felejtenek) roppant bosszúálló kis genyók is tudnak lenni. Tudod Pistike előbb-utóbb felnő, és nagy valószínűséggel szeretne majd lakáshitelhez jutni. És ha Pistike pont olyan makacs, mint én, akkor előfordulhat, hogy érzelmi indíttatásból juszt sem megy a bankodhoz hitelért. Akkor ugye, nem csak a havi kettőezer forintot fogod bukni, ami a számlavezetéssel kapcsolatban ütötte a markod, hanem azt a néhány millió kamatot is, ami a hitellel járna. De játszunk tovább a gondolattal, hogy durcás Pistivel mi történhet még élete során! Képzeld el, ha ez a hülyegyerek egyszer, - pont úgy, mint te – képességei ellenére, döntési pozícióba kerül cégénél, és éppen ő fog bankot választani vállalatának. No, már kapizsgálod, Emi? Mert, ha ekkor Pistike még mindig nehéz szívvel gondol rátok, és úgy dönt, hogy fákkot annak a banknak, amelyik így beszívatta hajdanán, akkor majd arra kérlek Emi, hogy számold újra, hogy mennyit is spóroltál a nyitva tartás kurtításán!
 
 
Nem, Emese nem azt üzente! Emese azt üzente, hogy húzzon a pics.ba a lakossági ügyfél! Valljuk be!
 
Azon is meditálhatnánk, hogy Emese megteremtése, képernyőre kerülése hány száz millába fájt a banknak?! Lehetett volna ezt a pénzt nem Emesére költeni, és akkor talán meg lehetett volna úszni a nyitva tartás lefaragását. Ezt lett volna az igazi imázsépítés, kedves Emi!  
 

Címkék: fogyasztó budapest bank nyitva tartás

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr90375677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dekoninckx (törölt) 2008.03.11. 10:59:54

retinaszkennelés = a te retinádat vizsgálják, nem te vizsgálsz a retináddal. Tudtad előre, hogy ezt fogja valaki írni, ráadásul elsőre? :)

duncshen 2008.03.11. 13:11:32

speciel én csípem ezt a reklámot, nagyon is. bár nem értem, hogyan engedheti meg magának egy fiók, hogy négykor bezárjon. a tendencia azt mutatja, hogy növelni szokták a nyitva tartást, nem csökkenteni. egyébként nincs másik fiók a közeledben, amelyik esetleg tovább tart nyitva??
tudod, a kecskés-káposztás eset.

Pilu · http://www.stonebridge.hu/pilu 2008.03.11. 13:34:28

retinaszken => egyezményes szlengszótár kidolgozása javasolt, hogy kommunikációnk a jövőben zavartalan lehessen! :)

A legközelebbi (másik) BB fiók nyitva tartása:
H: 8-17, K-CS: 8-16, P: 8-15

Király! :))

duncshen 2008.03.11. 13:47:25

jah, tényleg sokkal jobb:)))
légy hűtlen, könnyű fejjel, vannak egész sokáig nyitva tartó bankok, bár van egy-kettő, amit ennek ellenére sem ajánlanék.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.03.11. 14:51:38

Ügyet akarsz intézni ?
bagyél ki egy nap szabit, vagy lógj el ebédidőben ... szörnyű, de ez van!

Este 8-ig kellene nyitva tartani a bankoknak, postáknak , legalább kerületenként egynek .

Amúgy 200 milliűrd volt az OTP tiszat nyeresége, nem hiszem el hogy ebből nem futná az estig nyitva tartó fiókokra...

Persze, lehet sok mindent intézni internetbankon, de vannak olyanok amiért sajnos be kell menni ...

dekoninckx (törölt) 2008.03.12. 08:56:19

Mélységesen meg vagyok tisztelve és hatva.
Pilu mestert (nem ironizálok, de nem is nyalok) tán egyszer láttam megszólalni a saját blogján, és most reagált a hozzászólásomra! Köszönöm!

dekoninckx (törölt) 2008.03.12. 17:13:08

Megöltem a topkot, nem semmi....

fejtágító 2008.03.13. 17:31:29

A "nyitvatartás" egy szóba írandó. Az írás egyébként tetszik, mint majdnem mindegyik Pilu-írás.

dowNLoad · http://www.rense.com 2008.03.13. 17:56:19

Bankokkal kapcsolatban NINCS JÓ VÁLASZTÁS, olyanok , mint a politikusok!
(ebben sincs verseny, és nincsenek következményei a rossz döntéseknek sem)

Doppelganger 2008.03.16. 12:06:00

A nyitva tartás különírandó, a nyitvatartási idő viszont már egybeírandó. Aki nem hiszi, járjon utána (pl. magyar helyesírás szabályai). Nem genyózva mondom, régebben én is azt hittem, hogy "nyitvatartás" a helyes írásmód, de nem.

Mária 2008.03.17. 07:03:28

Fejtágító: a "nyitva tartás" szót pár évvel ezelőttig egybe kellett írni.

Utána gondoltak egyet az okosok és azóta külön kell írni :)

Emese egyébként nem tehet semmiről, ő már az első reklámjában megmondta (a konfettisben, hehehe...), hogy tessék az ügyfelet megbecsülni!

De a Zoltán lehurrogta őt, hogy az ügyfelet nem megbecsülni kell, hanem átszoktatni a Zinternetes ügyintézésre.

Pilunak nem jött át a reklám valódi üzenete, ő azt gondolta, hogy majd konfettit szórnak a nyakába, ha megjelenik munkaidő után ügyeket intézni...

:)))

_alesi_ · http://blog.alesi.hu 2008.03.17. 09:54:39

Pár hete interneten igényeltem időpontot, melyről az adott napon derült ki, hogy valójában nem létezik, illetve nem úgy, ahogyan azt reklámozzák.
Az adott bankfiókban még senki nem hallott a szolgáltatásról, így kénytelen voltam a hagyományos módon kivárni a sorom és elücsörögni fél órát(szerencsém volt, gyorsan haladt a sor).
Ezek után, másnap felhívnak egy másik fiókból, hogy mikor lennék oly szíves befáradni, mivel vártak rám a mai napon. Tehát sem a hely, sem a nap, sem az időpont nem stimmelt.

Így kell ezt csinálni, büszkén reklámozzunk olyan szolgáltatást, ami nem létezik, hátha megeszi a paraszt. Ezek után a nyitvatartáson már kár fennakadni.

Demokratúra 2008.03.18. 07:50:06

Sz.tem nem olyan egyszerű a helyzet. Részben egyetértek Downloaddal, hogy a bankokat jobb elkerülni, mivel ahol lehet, ott átvágják az embert.
(Bár valamit sikerült Furmányéknak csinálni ezzel a THM-mel.)

De sz.tem mikor valaki milliós összegeket vesz fel vagy vezető pozicióba kerül,ott már nem nagyon számitanak az érzelmek, az ilyen fajta előzmények.
Ott már az számit ki tudja olcsóbban adni a hitelt.

Egyébként megjegyezném, hogy a bankoknak nem a magán ügyfelek számitanak, hanem a különböző nagyobb cégek, multik hitelei.

dowNLoad · http://www.rense.com 2008.03.18. 18:37:10

EZÉRT VOLT ÓRIÁSI HIBA ÍGY beengedni a multicégeket és a bankokat is, ki kellett volna kötni, mi az a min. szint, amit el kell látniuk a lakossági üzletágban, vagy ne jöjjenek be az országba. Kíváncsi lennék, most mennyi multicég és bank lenne itt, ha nem kapnak adómentességet, kedvezményeket , HELYETTE kaptak volna viszont FELTÉTELEKET!!!
(ennél rosszabbul nem jártunk volna, hahaha)
(Pl. Horvátország így teszi)

rhfrc 2008.03.27. 23:05:47

Expárom állásinterjúzott a Tondach Magyarország Kft-nél. Aznapi visszahívást ígértek az eredményről. /kb 5 embert hívtak be, ezt közölték is/ Azóta is hívják. Építkezünk idén. Egy céget fixre kihúztam a listából, ahonnan semmit nem veszünk. Vajon melyiket?

Egy Barbár Angyal 2008.03.31. 12:53:12

Hm.És ez még csak az, hogy hogyan is jutok be a bankba..Aztán a sorban állás és igen, az a bizonyos hitelkérelem.Én csak egy kis autót szerettem volna lízingelni 15% önerővel.Csakhogy mindössze 200.000 ft-os jövedelemigazolás kellett volna a hitelképességemhez..Ez azért nevetséges.Legyél milliomos és vegyél fel hitelt...kb ennyi a szitu.
Vagy: legyél csóró,max nagyon átlag alatti polgár és olyan kamatot kapsz (ha kapsz),hogy még a gyerekeid is csak azt öröklik.
Emesén pedig csak nevet a reklámzabáló sok marha,de gőzük sincs arról,hogy min kuncognak;hogy talán sírni kellene ezen.
Egy értelme azért biztosan van:Legalább Pilu bácsi megírta...

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.06.17. 10:53:52

tudjátok, lehet reklamálni, de attól még milliárdokat fognak keresni a bankok, ha nem pilu bácsi által, akkor majd mások által. ezért xarnak ránk. a lakossági ügyfelek a szükséges rossz egy banknak. senki ne higgye, hogy a szaros folyószámlájára utalt fizetésnek gúnyolt költőpénz adja a bankok hatalmas vagyonának alapját...
a reklám pedig tök jó, és nem tudom, mi a francot kell folyton intézni személyesen egy bankban..évek óta megnyitottam a folyószámlám, hogy utalják a fizut, azóta feléjük se néztem...

ruah 2008.10.15. 22:14:12

Nekem is egy pár hónapig 8 tól 4 ig tartott a munkaidőm és előfordult h még ötig sem értem be a bankba, ennélfogva az új kártyaigénylésem is három hónapig tartott...szóval ha fakk lakossági ügyfelek ,akkor lehet énis fakk budapest bank
még egy két ilyen húzás és távozom ...csak az a baj h a többi is ugyanilyen sz*r töbnyire....

Zuschlag János 2009.02.22. 14:27:02

igen, fcuk BB! de jó, hogy ráakadtam erre a topicra...! kedden (azaz 6 nappal ezelőtt) voltam a Váci út óljukban... illetve mellette az Autófinanszírozási Rt.-ben. Hadd bocsássak előre annyit, hogy a GE-nél dolgozom (volt Tungsram, szintén Váci út), azaz GE. Túlzás nélkül lehet állítani, és szerintem objektíven egy béna hasonlattal, hogy "a GE a vállalatok Toyotája!" Érti és tudja úgyis mindenki, mire gondolok. A BB pedig a GE Money Bank tagja. GE mint a munkatársaitól a legalkotóbb és legfeddhetetlenebb magatartást, szolgáltatást, munkát stb. nyújtó/végző vállalat.
Integrity.

Ehhez képest a BB Autófin-ban a következőkre lettem figyelmes a röpke 135 perces várakozási idő alatt (megérte kivárni a 47 másodperces ügyintézést).
A biztonsági őrnek de egyébként nagyon rosszul álcázott hüjegyerekek legfőbb foglalatossága a kövekező: az ujjukon pörgetik a proximity kártyájukat a batchkeeper-nél fogva, a köszönést nem fogadják, a tömérdek ügyfél jelenlétében úgy "flörtölnek" a recepciós csajokkal, hogy az mind a BB-re, mind a GE-re, de leginkább a 2 hüjegyerekre nézve rendkívül megalázó és kínos. Meg persze a recepciós csajokra, akik a kb. 60 ügyfelen kívül ezt még nagyon jól tudják, csak a 2 nagyon hüjegyerek nem vágja ezt...

Amit még látta, arra szintén kinyílt a bicska a zsememben... Legalább 5 olyan 2 és 4 fő közötti társaságot (reflexből majdnem azt írtam, hogy "dolgozók", de hát tudjuk, hogy ők nem azok, hanem csak banki alkalmazottak) láttam, akik akkoriban mentek le a kantinba ebédelni, amikor érkeztem a BB Autófin-be, kb. fél 2 körül. És láss csodát, akkor kezdték el visszavonszolni magukat, amikor végeztem (h4). És mindezt olyan idegtépő tempóban, fullra szétcsigázva tették, hogy látható volt rajtuk, hogy majd megszakadnak a melóba...
Komolyan mondom, mint egy szanatórium: sétálgatnak le föl, mint akik be vannak lassítva egy kiló fűtől, épp olyan kibaszott bambák is... Ha én valaha az életben egy fél óránál hosszabb ebédszünetet engedtem volna meg magamnak (11 éve dolgozom különféle gyártóipari multicégeknél), akkor egyrészt kirúgtak volna (joggal), másrészt én magam is kurvára röstelltem volna a dolgot.

Ezután lezártam a kocsim részletét (minden megtakarításomat felélve inkább most befizettem az összes tőketartozást, nem megvárva azt, hogy a CHF is 500 fölé menjen) majd megszüntettem náluk a folyószámlámat is, mert hánynom kellett az undorító, marketingolt és az ügyfelek várókörében rendezett nagyipari méretű semmittevéstől.
Nyitottam új számlát a K&H-nál.
süti beállítások módosítása