HTML

 

Ennek már fele sem tréfa. Eddig jól elkuncogtunk a tengerentúli pánikon, úgy kezelvén, mint afféle jenki hóbortot, de már látszik, hogy a kakatenger hullámai a Kárpátokhoz érve igen erősen felcsaptak.
260 fölött az Euró, 13.000-es BUX. Esünk, mint a kavics, ütnek, mint a lovat. Ilyen közelségből ez már nagyon nem vicces, és már senki nem gondolja, hogy ezt megúszhatjuk. Kormányunkat kivéve, persze.
Veres János néz a nagy szemeivel, mint hal a gázolajban, és egyértelműen leolvasható arcáról, hogy annyira sincs fogalma a teendőkről, mint nekem a pandatenyésztés trükkjeiről. Néha nyilatkozik valami hihetetlen baromságot, és ezzel kifújt kormányunk válságkezelési stratégiája.
Halvány lila dunsztjuk sincs, hogy mit látnak, arról még kevésbe, hogy mit kéne tenniük! De miért is várnánk többet ettől a géniuszokkal teli kormánytól, hiszen a globális konjunktúra idején, amikor még a környező cserkészcsapatok is hat százalékos GDP növekedést értek el, akkor az ő vezetésükkel, országunk belehúzott egy kemény másfélbe. És mi lesz, ha majd a világgazdaság küllői közé beszorul egy karó? Összehozunk egy kerek nullát, netán mínusz kettőt?! A recessziótól való félelmeken azért kacagtunk nagyokat, mert - az igen kellemes, nemzetközi gazdasági környezet ellenére - itt már évek óta az van, és ami ideért, az nem már jöhet, ugye. Dehogynem jöhet, csak nem recessziónak hívják majd, hanem válságnak. Amibe beledöglik az ország.
 
Kedves bérből és fizetésből élő, nem a felső tízezerhez tartozó barátaim!
 
Kemény télnek nézünk elébe! Jobb, ha felkészültök, hogy ehhez képest a Bokros-csomag utáni időszak, csak egy laza aperitifként él majd emlékeinkben. A rendszerváltás óta ez lesz a legnagyobb szákk, amit országunk hamarosan elszenved.
130 a gáz köbmétere, az Euró percek alatt 300 közelébe kerül, és amilyen pechünk van, januárban az Putyin küld ránk egy szibériai hidegfrontot, hogy mégiscsak meglegyen az gázértékesítési volumen. Februárban becsönget a postás, hoz egy hatvan ezres gázcsekket, a lakás megemelt törlesztőjét, a karácsonyra felvett áruvásárlási kölcsön, valamint az autóhitel aktuális részletéről szóló kis, sárga papírt, és majd eldöntheted, hogy fűtesz, laksz, autózol, netán eszel, abból a százhatvanból, amit keresel. Ja, és miért csak a te a fizetésedről beszélek? Mert a nejed addigra már munkanélküli lesz.
 
Szeretném, ha velem kapartatná le a falról ezt az ördögöt a házmester!
Soha ne legyen igazam!
 
Ui.: Ha maradt pénzed, azért négyezer alatt vegyél OTP-t, jó lesz az unokáknak! :)

Címkék: gazdaság kormány válság

82 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr86706512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zap 2008.10.10. 11:20:37

A gáz nem fog annyira ütni, rengetegen át/visszaálltak másfajta tüzelésre.

A többit nem tudom/tudhatom. Az eddig is biztos volt, hogy megszívjuk. Ez marad érvényben továbbra is.

zzke 2008.10.10. 11:21:06

Hát igen, meg kéne fontolni az "Addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér" bölcsesség igazségtartalmát.
Ha nem kölcsönből terveznéd élni álmaid életszínvonalát, hanem magadba néznél, mire is van igazán szükséged, is mit csak a szomszéd miatt veszel, meg mert a tévében azt mondták, hogy attól sikeres ember leszel, mindjárt kevesebb gondod lenne.

Old Shutterhang 2008.10.10. 11:24:07

Százhatvan?!!??? Pffff. Hol élsz Te?

RedRiot 2008.10.10. 11:25:12

Megírtad a frankót, nemnagyon van mit hozzátenni. Ez a kabinet kb. annyira találja a helyét a mai világgazdasági káoszban, mint apukám a pesti csúcsforgalomban, mikor évente egyszer feljön hozzánk vidékről a húszéves Skodájával. :)
Egyik mellett sem érzem magam biztonságban.

hatja 2008.10.10. 11:26:49

zzke:

És tényleg, akkor egy ennékl nagyobb bankbetét felett izgulnék, hogy bukom-e a bankkal meg az államháztartással együtt.

Köszönjük, Emese.

Endre 2008.10.10. 11:28:21

Itt a világvége, mindenki megdöglik! A nagykutyák elkúrták! Addig akartak túlsokat maguknak, míg felrobbant a gazdasági atombomba! Goodbye!

67878 2008.10.10. 11:28:59

hasonlóan gondolkodok én is bár én nem vettem fel hitelt.
de általánosságban elég szar helyzet ütne be ha összejönne a helyzet.
igazság szerint most épp kicsit növekszik de ez nem azt jelenti hogy így is marad estig vagy jövőhéten.
azért mondta gyuri meg jános vitéz hogy teljes garanciát vállal a betétekre mert ha ezt nem tenné ma már tuti sorok álltak volna a bankok előtt az már más kérdés hogy gyakorlatilag nincs annyi pénze az országnak hogy ezt megtegye de hát ezt nem kell mindenkinek tudnia.

az ország helyzete stabil minden stabil (a politikusok fejében a hülyeség meg atom stabil) csak a tőzsde húz lefelé mint a 16tonnás súly

Bit Rot 2008.10.10. 11:33:03

@67878:
"gyakorlatilag nincs annyi pénze az országnak hogy ezt megtegye de hát ezt nem kell mindenkinek tudnia. "

Gyakorlatilag annyi pénze se lett volna az országnak, hogy ezt a jelenlegi nyugdíjrendszert 5-10-20 éves távlatban fenntartsa, mégse érdekelt senkit (politikust).

Akkor miért pont ez érdekelné őket?

RedRiot 2008.10.10. 11:33:52

Nekem van lakáshitelem, de amiatt nem aggódok. Ha felmegy ötven százalékkal, meg a rezsi is, nagy szopás lesz, de vhogy kibírom. Ha viszont elkezdenek sorra becsődölni a cégek, és több tízezer emberrel együtt elvesztem a munkahelyem -> no az hardcore móka lenne. :/

ben 2008.10.10. 11:37:28

na nem mintha védeni akarnám dicső kormányunkat, de mutass már egy politikust bárhol a világban, akinek halvány fingja van arról, hogy mit lehetne itt csinálni...

67878 2008.10.10. 11:38:28

John42 mert a haveré a bank meg valszeg a polituks pénze is benne van ilyen egyszerű:)

tanyasi 2008.10.10. 11:44:29

T. Választópolgárok (a világban)!
Késő bánat.

Dr Kangörény 2008.10.10. 11:46:44

Ez mekkora sületlenség!? Nincs pánik? Csináljunk egyet!
Nagy gáz van, az igaz. De ennyi picsogó embert, akinek szintén fingja sincs a dolgokról, még nem láttam.
Szúrd tökön magad, ha gondolod, kezdjetek siránkozni, attól megjavul minden.

z 2008.10.10. 11:50:00

Kangörény_
Kemény vagy ! Bátorítsd majd azon polgártársaidat ,akik elvesztik a munkájukat, mert bizony sok kicsi és közepes fog bebukni...
De ott leszel nekik ,mint egy kőszikla...

67878 2008.10.10. 11:53:57

nincs pánik? csináljunk egyet? LOOOOL

most bemásolom:
Folyamatos zuhanás után a General Motors piaci értéke 2,7 milliárd dollárra esett. A tegnapi kereskedési nap folyamán 31,1 százalékkal 4,76 dollárral zuhantak a General Motors részvényei az amerikai tőzsdén, ami azt jelenti, hogy több mint 60 éves mélypontot ütöttek meg az értékpapírok. A piaci értéke már csak 2,69 milliárd dollár. Portfolio


na ha ezt te nem pániknak nevezed akkor nem tudom mit tudunk mi itt pánikot gerjeszteni

vidéki 2008.10.10. 11:54:26

költözzetek vidékre
éljen az ősközösség

Martian (törölt) 2008.10.10. 11:55:46

A jelenlegi válság nem gazdasági, hanem alapvetően pénzügyi természetű.

Egy kis elgondolkodni való:

rrr100.wikispaces.com/

Martian (törölt) 2008.10.10. 11:57:28

Szóval kipukkadt a fedezet nélküli, virtuális pénz bizalmi lufija... ha konszolidálódik a helyzet, visszajönnek a befektetők... mert ők is a piacból élnek.

Kurafi 2008.10.10. 11:57:46

"a globális konjunktúra idején, (...)országunk belehúzott egy kemény másfélbe"

Másfél százalékos növekedés tavaly volt. Akkor pedig már rég nem volt globális konjunktúra.

2008.10.10. 11:59:07

@ben:

Ez jutott nekem is eszembe: nem láttam mostanában politikust, de pénzügyi szakértőt sem, akiről el tudom hinni, hogy van valami fogalma arról, hogy mit kell csinálni.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.10.10. 11:59:59

Valóban nem árt odafigyelni.
"Gáz nem fog annyira ütni, mert sokan átálltak" ... mire? Távfűtésem van, tekergetem a szabályzót.

Mikor is volt ilyen világméretű válság?
Nekem úgy rémlik, hogy a 2. vh előtt. (nem ismerem a történelmet)

Gondolom ha elég sokan elvesztik mindenüket, könnyebb őket fellázítani bármire.

Csak az önkéntes nyugdíjamért aggódom.

z 2008.10.10. 12:01:11

Kurafi és jövőre mekkora lesz a "növekedés" .
Lehet nem kellett volna elkurni. Lehet... Akkor is baj lenne . Lehet ,nem ekkora ...
Bár bizakodóan várom Fletó programját...

Konegafi (törölt) 2008.10.10. 12:01:27

160? Miből lenne annyi? Szép álom, de a közalkalmazotti lét (felsőoktatás) nem ilyen. 160 ... de szép lenne.

Voltszegedi 2008.10.10. 12:07:57

160-ból???? Jó lenne annyit keresni....nekem pölö, már ötödike óta járna a fizetésem, de nem jut....

unconnected™ 2008.10.10. 12:08:29

Lehet itt sírni a 1.5%-os GDP miatt, meg hőbörögni hogy nem csinálnak semmit a politikusok, de amikor felvetted a lakáshitelt kocsihitelt, áruvásárlási kölcsönt (meg még a motorhitelt, felnihitelt) akkor esetleg el kellett volna gondolkodni, hogy mi lesz ha az egyik kereső beteg lesz vagy esetleg beüt valami olyan dolog amit nem láthatsz előre. Ennek a válságnak az egyik pozitívuma lehet, hogy az a sok hülye aki nyakra főre vette fel a fogyasztási hiteleket, esetleg kicsit megtanulja, hogy addig nyújtózzón ameddig (a válság esetén is) a takarója ér.

tanyasi 2008.10.10. 12:09:27

Persze, egy politikus vagy közgazda sem mer kiállni és azt elmondani, hogy emberek, a kártyavár összedőlt, az elméleteink sorra csődöt mondanak, mert soha nem mondjuk el az igazat, folyamatosan etettünk titeket a hazugságainkkal. Szerintem a mostani helyzet pont arról szól, hogy valahol felfeslett a hazugság szövete és ömlik kifelé az elmúlt évszázadok növekedésorientált hitvilágának csalás- és baromságáradata. Nem térhetünk ki a fenntartható fejlődés elől.

Yoss 2008.10.10. 12:17:54

Ez egyre inkább egy mesterségesen keltett pánik. Az autóipar már az év eleje óta válságban van, tele volt vele a világsajtó, most mégis erre a pénzügyi válságra kenik az egészet. Az a gond, hogy mindenki a haját tépi és pánikszerűen - vagyis rosszul - reagálja le a dolgot és ez gerjeszti a bajt még nagyobbra.
Ez az amerikai bankok jelzáloghiteleiből indult ki és mivel az USA szenátusa végülis megszavazta a 700 milliárdos konszolidációt, így már nincs komoly ok a pánikra, csak maga a pánik ami önmagát gerjeszti.
Emlékezzetek a Postabankra. Ha akkor nem akarja mindenki egyszerre kivenni a pénzét, akkor a bank még ma is működne.
Egyszóval óva intenék mindenkit attól, hogy meggondolatlan intézkedéseket tegyen és a fölösleges pánikkeltés sem jó senkinek. Legalábbis közülünk.

r6mb0 2008.10.10. 12:19:44

aki ebben az országban nem szokott még hozzá a folyamat szopáshoz az strucc

unit 2008.10.10. 12:20:28

az én törlesztőrészletem most kúszik éppen 26e környékéről 30 fele, szóval nem halok bele egy tartósabb szopógágba sem, de szerintem ekkora hitellel ritkaságnak számítok, sok chf-eur-hiteles fog már ebben a hónapban 60-70 ezer helyetti 75-85 ezres törlesztővel szembesülni.

gondolkoztam, hogy mi lehet a jobb, egy szobában lakni, ami teljesen az enyém, és kis aranyrögökben kérni a fizetést, vagy felvenni a plusz 1-2 szobára hitelt, és kényelemből, lustaságból és kényszerből forinttal balfaszkodni, ami annyit ér, amennyit akar, épp most pl. kevesebbet.

szerinem ezutóbbi még mindig jobb.

azért persze mennyire jó lenne ilyenkor kihúzni a 100%-os tulajdonomban lévő 0 ft rezsijű napcellás házam a konnektorból, és hátradőlve, biztonságban végignézni ezt a cikruszt.

asszem olyan confused vagyok ma, mint a forint.

z 2008.10.10. 12:22:10

YOss 700 milliárdos konszolidáció mire elég??? Vicc az egész...

Atlantisz 2008.10.10. 12:22:35

Nem igaz, hogy Veres csak "néz, mint hal az olajban".. ma reggel megmondta a Napkeltében, hogy 2 napra előre "tutira" tudja mi fog történni!

Mondjuk a holnapi lottószámok jól jönnének..:-(

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2008.10.10. 12:25:44

4000 alatt? Most épp 3400. Ennyiért már el lehet gondolkodni. Mert hogy 3500 a könyv szerinti érték. Állítólag most kezdenek végre sajátrészvény-vásárlásba.

De a kockázat még így is extrém. Legalább is rövidtávon. Bár amilyen jó a viszony Csányi és a kormány között, hosszabb távon is lehet némi rizikó...

nyomasek 2008.10.10. 12:29:29

unconnected 2008.10.10. 12:08:29

A hitelt felvevők semmivel sem kerülnek szarabb helyzetbe mint a többi, sőt, a betétesek, a megtakarítók szívják csak meg igazán.

ry5pbi 2008.10.10. 12:30:49

mi mást mondhatna a kormány a pénzügyminiszter, minthogy, nem lesz hatással, és hogy stabil a gazdaság, mondja azt, hogy inog az egész, és akkor még az a kevés tőke is elijed ami még esetleg ide jönne? Na akkor nem inogna hanem borulna. De fikázni az aktuális kormányt az nagyon vagány dolog, ezek hülyék, meg idióták stb.

Tyss · http://sokallok.blog.hu 2008.10.10. 12:33:08

Te szedsz valamit, vagy magadtól vagy ilyen hülye? :-)

Dzsungellakó (törölt) · http://dzsungelvilag.blog.hu 2008.10.10. 12:34:50

Hát, ez elég gyenge post volt. Az én válságosaim sokkal jobbak. IMHO

Tyss · http://sokallok.blog.hu 2008.10.10. 12:35:34

A recesszió az, amikor a gazdaság a lehetőségeihez képest kevésbé bővül, vagyis már évek óta recesszió van. Fogalmakkal kéne tisztába lenni, az ilyen a forint pillanatok alatt 300 ra gyengül kijelentések mögé szokás súlyos érvrendszereket is felhozni, nem csak belehányni a levegőbe... Szerintem.

unconnected™ 2008.10.10. 12:37:51

nyomasek:
ebben igazad van (persze, ha nem állampapírban volt a megtakarításod). Én csak a postban leírt "jaja nem tudom, hogy egyek vagy a kocsit vagy a plazmatévét törlesszem" mondatra reagáltam. Abban egyetértünk, hogy mindenkinek rosszabb lesz, de egy dolog hogy pl. a bedőlt tőzsde miatt elúszik a megtakarításod x %-a, vagy az irreálisan bevállalt hitelek miatt viszik az autót + a házat.

Jack__Bauer 2008.10.10. 12:39:04

A forint már annyira szarul áll, hogy a Nemzeti Banknál már meg se akarják mutatni, hogy mennyit ér...
www.mnb.hu/engine.aspx?page=napiarfolyamok
kepfeltoltes.hu/081010/mnb_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

67878 2008.10.10. 12:45:00

ez azért van mert mindenki azt nézi ugye vége kezd lenni a műszaknak meg ép kaja idő van ennyi a server meg kipurcan (szinte DDos támadás)

Intruder 2008.10.10. 12:47:49

160??!! Ha esetleg el akarnál menni a munkahelyedről, csak szólj! Én 76 ezerből tengődöm közalkalmazottként 192 órai munkával! Úgy hogy ne sírj! Még lakásom sincs, csak önkormányzati a szülőknek, akik rokik. Félretenni eddig sem tudtam. Sok olyan vidékit ismerek, aki 45-60 ezret kap havonta amiért keccsöl idefent pesten!

67878 2008.10.10. 12:50:50

///az ilyen a forint pillanatok alatt 300 ra gyengül kijelentések mögé szokás súlyos érvrendszereket is felhozni////

ez adás vétel néhány szabállyal nem túl komlikált ennyi(egyszer hopp másszor kopp szabály)

mivel a mindennek csak eszmei értéke van és mivel MO-nak gyakorlatilag nincs se aranya se ásványi kincse így nem sokat ér azzal a néhány gyárával amik egyébként pont az autóiparra épülnek(ami most nagyon szépen tart a csőd felé)(nincs export)
remélem ez elég súlyos érv

BB 2008.10.10. 12:51:05

Szerintem sem kellene feleslegesen pánikolni. Persze, nem egyszerű a helyzet, de túlrinyálni sem kellene. És azzal is egyetértek, hogy talán nem kellene mindent hitelre venni, esetleg lehet 2 évnél tovább is használni egy autót, mobilt, nem biztos, hogy mindenáron szükség van a 3 méteres plazmatévére, stb. Idén talán nem fognak az emberek karácsonykor 100 milliárdot elvásárolgatni - nagyrészt hitelre. Biztos, hogy ez olyan nagy baj? (Persze azért 1-2 főbankárt meg topmanagert illene alaposan seggberúgni. A kormányt szidni pedig tökfölösleges, nem azért, mert olyan jók, hanem mert egy ekkora légyfingnyi országban tökmindegy, hogy mit csinál a kormány...).

Tyss · http://sokallok.blog.hu 2008.10.10. 12:51:10

intervenciós pletyka... kb az ötödik olyan kacsa hír az utóbbi kb 20 órában, ami bűntetendő. Pont az olyanoknak akik szeretnek válságról sípákolni...

midnight coder 2008.10.10. 13:09:35

Az igazság az hogy nem szívesen látom ilyenkor Fletóékat kormányon. Ahogy a Hofi mondta a baráti cuculista ország hadseregének adot baráti cuculista mentőautóra anno: ezzel támadni még csak-csak, node menekülni ? Fletóék akkor is szánalmas eredményeket produkáltak amikor szárnyalt a külgazdaság. Ha a cuculistáknak csak annyi stratégiai érzéke lenne mint egy átlag földigilisztának már rég az előrehozott választásokat tartanák. Ha a szocik még azt hiszik hogy ők ebből 2010-re jól jönnek ki, hát...

totya 2008.10.10. 13:09:50

Ben +1.
Sok okos nyugati politikus 30 evre hazabassza eppen a sajat koltsegeveteset es mennyit sikerult segiteni a panikon? Semmit. Egy nagy nullat.
Per pillanat kurvara ugy nez ki hogy igaza van azoknak akik megvarjak a padlot, es annak segitenek (esetleg) aki tenyleg bajba kerul.
a piaci (vo nem kommunista/szocialista/agyament) logika is ez diktalja ugyebar.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.10.10. 13:10:14

"Halvány lila dunsztjuk sincs, hogy mit látnak"

dear Pilu, magadról beszélsz?:)))

Medgar 2008.10.10. 13:11:48

Kommentár nélkül

unconnected™ 2008.10.10. 13:17:00

Könyörgöm, hagyjuk már ezt az előrehozott választást. Nem hiszem el, hogy még vannak emberek akik azt hiszik, hogy ez a megoldás. A közgazdaság makacs dolog. Ha hirtelen eltűnik néhány száz milliárd a bevételi oldalról akkor vagy kevesebb jut másra, vagy megint jön a hitel. Az tbcsökkentés meg a drasztikus adócsökkentés ugyan olyan hülyeség mint az hogy a nagyeszű Draskovics a fehéredéstől várja a kánaánt. Sajnos úgy néz ki mind a két oldalon ugyanolyan mélyen van a színvonal.

dr. orter 2008.10.10. 13:19:09

"Halvány lila dunsztjuk sincs, hogy mit látnak"

Bezzeg a Pilu! Na ő viszont kristálytisztán lát mindent, le is írta a frankót. Éljen!
:D

dr. orter 2008.10.10. 13:19:41

Hannibál beelőzött... :(

Werwolf 2008.10.10. 13:22:18

BB,
ezt irtad: "mert egy ekkora légyfingnyi országban tökmindegy, hogy mit csinál a kormány...). "

komolyan gondolod?

canismerga 2008.10.10. 13:24:57

Van egy finn mondás, legalább is én egy finn csajtól hallottam, miszerint: "Amire nincs pénzed, arra nics is szükséged."
Le kellene jönni a földre, csak akkora autót venni, amekkora belefér, nem csúzlira venni a karácsonyi csilivilit és nem kellene sznob fasznak lenni. Igaz kevésbé csillogó, de nyugodtabb élet.
Én egy éve minden hitelemet leépítettem és egyelőre nem is szándékozom újabb felvételére, azóta vidám vagyok, mint a vízicsiga. Lehet, hogy zseni vagyok?
Megyek sünt xarni...
Ja, a cikkíró, meg egy sötétben bújkáló rémhírterjesztő.

roger 2008.10.10. 13:33:11

Ne essünk túlzásokba, inkább okosodjunk.
index.hu/gazdasag/magyar/speki081010/

Leginkább persze az lenne a jó, ha nem dőlnénk be időről időre a politikai elit felelőtlen igérgetéseinek és nem tejjel-mézzel folyó kánaánt követelnénk, hanem a költségvetési hiány csökkentését, az államdósság csökkentését, az ország stabilitását és nem arra a politikusra szavaznánk aki többet ígér, hanem arra aki kevesebbet. Persze ehhez azt is el kellene már fogadni, hogy vége van a szocializmusnak és az onnan áthozott elosztórendszer egyszerűen nem tartható fenn tovább, mert ez a vége. Tehát el kell dönteni, hogy ingyen egyetem, ingyen utazás, 3 év GYES, alanyi jogon járó segélyek, stb.. vagy pedig fenntartható ország. Bármilyen szomorú, a költekezés és a takarékoskodás egyszerre nem megy, csodák pedig nincsenek.

Basz, A Meg 2008.10.10. 13:39:14

A legjobb volna egy csomó embernek, ha befognák a pofájukat!

Az a milliónyi szájkaratés szarkeverő, aki MOSTAN előugrott hogy bankicsőd megy szemétvilág meg apjafasza, szépen begerjeszti a többi hülyét, és akkor aztán tényleg beszarunk.

Olyan ez mint a veddkiapénzedapostabankból sms, amely azután tényleg bedöntötte a macit.

Bizonyára tömegével tudsz linkelni saját zsenialitásod bizonyítékára KORÁBBI dolgozatokat a világgazdaság elemzéséről, a tőkepiaci helyzetről és egyebekről.

Azt hiszem nem tudsz ilyet.

Ellenben ha körülnézel, azt látod hogy gombamódra szaporodnak az ilyen faszkalapok mint te.

Hitelből élsz? Beszoptad! Ha nem, akkor mi lenne, ha nem a pánikot gerjesztenéd a fassággal, amit persze te magad valami marhanagy zsenialitásnak veszel, hanem szépen csöndben maradnál.

Hülye banda!

z 2008.10.10. 13:47:52

"Hitelből élsz? Beszoptad! Ha nem, akkor mi lenne, ha nem a pánikot gerjesztenéd a fassággal, amit persze te magad valami marhanagy zsenialitásnak veszel, hanem szépen csöndben maradnál."

Öreg , higgadj le, nem csak a hitelből élők szopják be.

Proton1701 2008.10.10. 13:58:47

Az a baj , hogy teljesen igaza van a cikk írójának.Lehet rajta röhögni , hogy mekkora marha de NEM AZ.Az amcsik is kiröhögtek mindent és mindenkit és az EU is.Most nézheti a sok okostojás , hogy milyen szart kevertek ki.Persze ettől még nekem kell szagolni de hát ez van.Az asszony már most munkanélküli pedig diplomás...Ennyit erről
UI:. Várom a gázszámlát :-)

canismerga 2008.10.10. 14:00:24

Szerintem,előbb olvass, aztán írj, de, ha van pénzed, akkor vásárolj ezerrel! Akkor kell venni, mikor vér folyik az utcán. Nem én mondtam, hanem valamelyik tőzsdegenya.
A magáncélra, hitelből történő vásárlás az orbitális baromság, ha meg egy vállalkozás nem tudja kitermelni a költségeit, bennük a hitelt is, akkor abba kell hagyni. Üdv...

ben2 2008.10.10. 14:00:52

roger:

Vicces, hogy akkor mondod fel jó tanulóhoz illően a liberális mantrát, amikor pont ez a fajta gondolkodás vezetett idáig.
Az ingyen oktatás, ingyen egészségügy, 3 év gyes, a segélyek, stb. nem luxuskiadások egy állam részéről, hanem befektetések. Az persze más kérdés, hogy lehet jól is és rosszul is befektetni ugyanazt a pénzt.
Egy tehetséges kormány jó befektetési döntéseket hoz, egy tehetségtelen rosszakat.
A jelenlegi politikai válságot egyébként sem az okozta, hogy a nép arra a politikusra szavazott volna, aki többet igért, hanem az, hogy akire szavazott, az az ellenkezőjét teszi annak, amit igért, ráadásul előre megfontolt szándékkal.
98-ban az MSZP ugyanannyi szavazatot kapott, mint 94-ben. Egy Bokros csomag után! Egyáltalán nem igaz tehát, hogy az ország csupa ostoba ingyenélőből állna, akik nem gondolkodnak, csak a kezüket nyújtják.
Az viszont kétségtelen, hogy az emberek ki nem állhatják azokat, akik nyilvánosan segget csinálnak a szájukból, lásd 98-ban az SZDSZ alig a negyedét kapta a 94-es szavazatainak, mert a nagy antikommunista párt beállt a komcsik mellé ötödik keréknek, és bármennyire is ment 4 éven át az agymosás a médiában, a választók nagy része nem dőlt be nekik újra.
A jelenlegi politikai válság tehát nem a politikai elit vagy a nép gazdasági elképzelései közötti konfliktus miatt alakult ki, hanem mert a jelenlegi kormány elkúrta az államháztartást és átverte a választókat.

Ami a válság részt illeti, egyetértek a cikkíróval: ami nyugaton komoly baj, az nálunk könnyen katasztrófa lehet.
Ha egy olyan kormány vezeti az országot, ami képes akkor is elkúrni a gazdaságot, amikor minden más országban szárnyal a gazdasági növekedés, akkor mit várhatunk tőlük igazi komoly nemzetiközi válság idején? Majd pont most fognak megvilágosodni? Még mindig abban hisztek, hogy "a Fekete Lovagot nem lehet legyőzni"?

Dezsô 2008.10.10. 14:16:10

remélem akkora válság lesz, hogy az emberek kimennek az utcára és elkezdik megkeresni a felelôsöket, én személy szerint a vascsôben bízom, ja és végre nemzeti kormányunk lesz.

roger 2008.10.10. 14:22:34

ben2: Javaslom nézz szét a világban, túl messzire nem is kell tekintened, elég lenne ha kicsit tovább látnál a pártpreferenciáidnál és hogy téged idézzelek, nem a betanult "elkúrta, elkúrta" szöveget mantráznád és nem követelnéd a szocializmus visszaállítását. Nézd meg Szlovákiát, Csehországot, Ausztriát, de nézhetsz akár messzebb is. Mondj még egy országot ahol ilyen elosztó rendszer fenntarthatóan működik mint ami nálunk van!
Kétségtelen, hogy Gyurcsány elkúrta. Nem kicsit nagyon. A legnagyobb baj, hogy nemcsak az öszödi beszéd előtt kúrta el, hanem azt követően is, sőt azt követően kúrta el igazán - leginkább azzal, hogy nem csinált szinte semmit. Szintén nem kicsit, nagyon. Ebben az elkúrásban azonban bizony része volt a többi politikai pártnak is, ami egyáltalán nem menti Gyurcsányt, csak magát a helyzetet rontja, mivel mindenki csak a további elkúráshoz kíván asszisztálni az ország rendberakását egyetlen politikai erő sem forszírozta - persze hacsak az ország rendberakása alatt nem a költekezés növelését és 18278. havi nyugdíj igérgetését értjük.

Én őszintén irigyellek, hogy te úgy látod, itt minden csak és kizárólag egyetlen emberen múlik és ha ő nincs akkor jön a kánaán. Én sajnos nem tudok hinni a mesékben.

DEGEC 2008.10.10. 14:26:16

Proton1701 2008.10.10. 13:58:47

mit jelent az hogy pdeig diplomas?????

ajjunk man meg egy asonyomra, miert ne lehetne valaki diplomas munkanelkuli???

mindenki annyit keses amennyit er a munkaero piacon...

kereslet kinalat, JO szakemberekre mindig es mindenhol szukseg van...

tinglitangli GDF meg gyongyos meg mittom en milyen szarra meg nincs...

senki sem mondta sose ha valakinek lesz diplomaja nem lesz munkanelkuli.

eszem megall...

Pilu 2008.10.10. 14:27:40

Ezt a válságot szvsz felelőlen, gátlástalan gennyládák (bróker, ha jobban tetszik) gerjesztik. Amíg az USA, aki egyébként rászabadította a világra ezt a pénzügyi csődkupacot, hatalmi szóval tiltotta az esésre játszást, addig a válság kezelhetőnek tűnt. Tegnapelőtt feloldották a tiltást, íme az eredmény. Nem elég, hogy bajt okoztak, most még tetézik. És sajnos tudomásul kell venni, hogy akinek sok millió dollár a tartaléka, ki tud húzni egy hosszabb válságot is, viszont a válság gerjesztésével megkeresheti a következő Ferrari árát, annak nem fogja vissza a kezét az, hogy hány szerencsétlen egzisztenciáját teszi tönkre a világ túlsó felén. Márpedig ilyen embereket engednek játszani a világgal, két napja ismét, és ezzel sokan és sokat keresnek, milliók nyomora árán. Mondhatni a f.sz rossz végén vagyunk. És akkor még hosszan lehetne elmélkedni a multicégek negyedévről negyedévre reportáló-élő menedzsereiről, akikből ez a rendszer teljesen kiöli a tervezés és előrelátás képességét, hiszen mindig a holnapot kell túlélniük. Mit várunk ilyen emberektől?
Mindentől függetlenül kérdem, hogy ugye senki nem gondolja igazából komolyan, hogy bármilyen kormány tudna mit kezdeni ezzel? Kis nudli ország vagyunk, tessék végre kigyógyulni a nagyzási hóbortból. Ha négy nagy multi beint nekünk annyi, ha tetszik, ha nem. És ha az a négy multi nem lenne, még itt sem tartanánk.

roger 2008.10.10. 14:28:23

Na látod itt van pl Dezső. Ő is tudja a megoldást: Nemzeti kormány. Kész, ennyi, a francnak aggódik itt bárki is. Majd jön szépen a Nemzeti kormány (bármit is jelentsen ez szerinte) és mindent rendberak, amihez pusztán pár vascső kell. Tessék. A francnak aggódik bárki ezért az országért, amikor ilyen okos emberek élnek benne :)

Pilu 2008.10.10. 14:28:47

Bocs, most néztem csak, hogy hova írok. Én lenni nem az a Pilu.

magicmushroom 2008.10.10. 15:01:59

Nekem nincs hitelem, de gyorsan veszek fel amíg még lehet, és kilövetem magam a világűrbe. Tényleg a gazdasági válság a legnagyobb parátok? Basszon mindenki annyit amennyit csak tud, mert nem sok van hátra!!!

Dezsô 2008.10.10. 15:15:00

ROGER:
nem gondoltam volna ezelôtt 1/2 évvel sem, hogy a vascsô lenne a megoldás, miért szerinted a börtön jobb? a véglegességben az a szép, hogy visszafordíthatatlan. igen, nemzeti kormány kell, olyan aki szarik az eu-ra, a kisebségi jogokra és sokkal inkább a kötelességet kéri számon, befagyaszt értelmetlen projekteket és feleslegesen túlfinanszírozott naplopókat, példát statuál és eltüntet minden nemzetellenes elemet.

wagabound 2008.10.10. 15:25:19

A válságok nem maguktól jönnek a semmiből, hanem csinálják őket, előre megfontolt szándékkal, precizen kivitelezve. Ezen kell elgondolkodni uraim, kedves elvtársak!

Basz, A Meg 2008.10.10. 16:07:52

Zé!
Ez az egész handa-banda nem egy elemzés és messze nem korrekt.
N+1-edik "pánikvanszaravilág" blog ami kizárólag csak arra jó, hogy N+1-edik címlapsztoriként kikerüljön valahova és azok, akik eddig se ésszel éltek azt lássák, hábömag MINDENKI arról ír hogy pánik van.

Őszintén, az elmúlt két hétben valakinek lett valamije szarabb?? Drágább lett a zsömle vagy mi? Én még akkor se izgulnék, ha tízezer OTP részvényem lenne, ellenben vennék hozzá még tizet azonnal.
Mert igaz hogy múlt héten még 6ezret ért, ma meg csak 3ésfelet, de mondjuk öt éve ezerkétszázért adták és eddig minden évben volt osztalék is. Vagyis a pénzem ezerrel többet fialt mint "bankban".

Ezt tessék már megérteni végre! Volt 1929-ben is válság de 1932-ben (mondjuk) megint kétszer annyit értek az akkori blucsípsz részvények mint a válság előtt...

Mindezt eléggé sematikusan mondom hogy a lényeget meg lehessen fogni..

Az ország bedöntéséhez ugyanis nem az kell, hogy kétezer legyen az otp részvény ára, hanem hogy a pánikba hajszolt négymillió otp számlás elinduljon pénzt kivenni a bankból.

Ehhez meg az ilyes szartsemérő "elemzések(?????)" járulhatnak hozzá a legjobban.

tízes 2008.10.10. 16:18:35

@pilu

Gratulálok, a kapálással próbálkoztál már? Mert hozzád képest Veres János egy pénzügyi géniusz - és ez nem Veres dicsérete

kamee 2008.10.10. 16:20:53

160e/hó? na neee ennél sokkal többet élek fel 1 hónapban, elsem tudom képzelni hogy enniyből kiislehet jönni....

Dezsô 2008.10.10. 16:24:04

cipészkalapácsra gondolsz?

Leonard Zelig 2008.10.10. 16:27:30

300-as eurót súgott neked Viktor a buktás szőlőbányász ?

Zoli 2008.10.10. 16:38:47

Engem csak az érdekel, mitől kerül egy ilyen elemzésnek látszó tárgy mint ez a post index főoldalra? Fizetni kell? Vagy hogy megy ez?

Tyss · http://sokallok.blog.hu 2008.10.10. 17:11:22

Dénes,

Az van, hogy nálad a kutyám is jobban ért a gazdasághoz. Csak tudod ő van olyan értelmes, hogy mivel tudja, hogy nem erősségge a gazdaság, ezért nem beszél róla, főleg nem is ír semmit a témában.
Ellenben nagyon jó házőrző. És azt tudja is csinálni, szereti is nem utolsó sorban jól is csinálja.
Szeretném neked is ezt ajánlani. Ha valamihez nem értesz, vagy nem érted akkor inkább menj el a kurc.info-ra, bombagyárra és szervezzed a vascsövet, a nemzeti radikális kormányt, győlölködj, mert ahhoz elég 70-s iq is. Amúgy is még 1,5 év és jön a nemzeti szocializmus, teszünk majd az EU-ra mert az megöl téged, kiírtjuk az etnikumokat vascsővel, boldogság lesz öreg, csak türelem. Addig viszont ne zavard a 70-s iq felettiek társalgását. No menni fog, vagy rajzoljam le?

Bamba 2008.10.10. 17:16:57

"Halvány lila dunsztjuk sincs, hogy mit látnak, arról még kevésbe, hogy mit kéne tenniük!"
Nagyonis van fogalmuk arról mit látnak, mit kéne teniük, legalábbis annyi biztosan, mint amennyi az "ellenzék"nek.

BB 2008.10.10. 21:02:31

Werwolf: igen, komolyan gondolom. Ebben a mostani helyzetben százmilliárdok (egyes elemzések szerint ezermilliárdok) mozognak ide-oda - dollárban. Szerinted számít bármit is, hogy a magyar kormány (tökmindegy, ki a miniszterelnök) mit tesz? Ez egy globális probléma, ami ha nagyon komolyra fordulna (bár szerintem nem fog), úgy mosná el ezt az országot (pénzügyi, gazdasági szempontból), mint egy jól sikerült cunami.

Bankhitelt mindenkinek 2008.10.11. 21:36:32

Látom vannak itt páran akik sec-perc megoldják a válság dolgot. Akkor ha lennének szívesek a chf/huf árfolyamot is visszaigazítani mert 1 nap alatt hirtelen 20Huf-t emelkedett és nem szeretnén, ha ez a jövő hónap 3-ára mondjuk 200huf-ra felmenne, mert akkor kurva sokat kell fizetnem. Igen kell, mert 2 éve voltam olyan balfasz, nem előre látó, hogy fel mertem venni egy lakáshitelt, hozzátenném nem felelőtlenül nulla önrésszel hanem a ház értékének csak mintegy ötödét tehát nem a lyukas gatyámra, tehát ne tessenek most nekem Emese metált birod dumával jönni, mert, ha ezt a pénzt eddig amit a banknak visszadtam elkezdem gyűjtögetni, hogy majd ha meglessz akkor költekezünk lehet nagyobb szarba lennék vagy ki tudja?
A nincs válság és mi gerjesszük tehát nem biztos hogy helytálló mert a CHF-t nem én bizgerálom felfelé.
A gáz árához meg csak annyit hogy azt is valutáért vesszük így nagyon gyorsan emelkedhet is és ne gondolja senki, hogy a fa/szén nepperek nem fogják hozzáigazgatni az árat, az energia ha megy visz magával mindent és ezt azok is szívni fogják akiknek nincs hitelük.
Mi ennek a szindarabnak csak nézői vagyunk és ez a darab sajna nem interaktív. Tehát tessenek hátradőlni és "élvezni" a történést.

Inebhedj · http://inebhedj.hu 2008.10.12. 13:21:56

Miért van olyan érzésem, hogy a "Hitelből élsz? Beszoptad!" (finomabb megfogalmazásban: "Felesleges pánikkeltés, meg kell tanulni annyit és arra költeni amennyire lehet és amire szükség van") jellegű hozzászólások írói:
a., tizen-huszonévesek
b., egyedülállók
(a finomsághoz tartva magam, a "c., vénségükre is ostobák" verziót kihagytam)
ekként csekély mértékben tekinthető mérvadónak a meglátásuk, hiszen:
a., valójában tapasztalat, tudás híján, és gyakorlatilag eltartotti státuszból indulnak
b., rendkívül komolyan veszélyeztetik a gazdasági rendszert, egyedülállóként (gyermektelenként) ugyanis az ellátó rendszer állapotát rontják tovább (hiszen belőlük szintén eltartó nélküli eltartott lesz).

Crowley 2008.10.12. 14:19:50

De jó lenne 160 nettó!
süti beállítások módosítása