HTML

 

- Van már csajod/pasid?
- Á, továbbra is egyedül... Azt hiszem, túl magasra tettem a mércét.
 
A világ megváltoztathatatlan, és ha az ember nem találja benne helyét, annak felelősségét nem lehet a világra hárítani. A fix, tőlünk független körülmény el nem fogadása nem lehet a körülmény hibája, hanem csakis azé, aki azt nem hajlandó tudomásul venni, és alkalmazkodni hozzá.
Mikor a világot okoljuk saját boldogtalanságunk miatt, nem teszünk mást, minthogy az alkalmazkodóképességünk hiányának felelősségét erre a tényezőre hárítjuk. Ez olyan, mint a vesztes meccs utáni magyarázat: „Csúszott a pálya”. Ja, a másik csapatnak nem…
 
Ha restségünk vagy önteltségünk okán nagyvonalúan átsiklunk a saját hibánk lehetőségén, akkor gyártunk helyzetünkre szép, kerek (ám logikailag teljesen hibás) ideológiákat, magyarázatokat. Ennek egyik kiváló példája a "túl magasra tettem a mércét" frázis.
Mert mit is jelent valójában ez a mondat? Velem semmi baj sincs, nem hibázok, hiszen én csak szeretnék találni egy olyan kvalitású partnert, mint jómagam, mint a „jogos” elvárásaim, arról pedig nem tehetek, hogy ilyen nincs. Tehát, nem én vagyok a hülye, hanem a világ fogyatékos körülöttem, hiszen nincs rajtam kívül még egy olyan teremtés, mint én. Nem az én elvárásaimmal, az önértékelésemmel van baj, hanem ezzel a sárgolyóval, hiszen az nem elégíti ki igényeimet.
Teljesen valószerű állítás, hogy a Földön élő 3.5 milliárd, az országban található 5 millió, és a városodban lakó 1 millió ellenkező nemű közül nem találsz számodra megfelelőt. Kurva világ, az.

Címkék: ember kapcsolatok

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr12924529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ashnur · http://blog.elni.hu/ 2009.02.05. 15:38:39

1. "a túl magasra tettem a mércét" szöveg csak a funkcionális analfabéták számára jelenti azt, hogy a világgal van a baj.
2. nem biztos, hogy azért mert még nincs meg az igazi(akár 30 fölött is) attól az illető boldogtalan.
3. egyes mondataid önmagukban helytállóak, csak összefüggésben nincs értelmük. érdekes :D
4. mielőtt rámhúznád, hogy a sértett önérzet beszél belőlem megjegyezném, hogy van barátnőm, de amíg nem volt se voltam boldogtalan:) - amikor meg igen akkor nem azért mert MÉG nem volt, hanem mert MÁR nem volt :)

INkvizitor 2009.02.05. 17:50:12

sztem a baj a mesterségesen generált "álvágyakkal" van... reklámok sugalják, hogy "ne érd be ennyivel", hogy "neked jobb jár" stb... a hülye meg elhiszi. azután meg elégedetlen a valósággal, "nagy a csajom segge" a reklámban vakítóan fehér a mosoly, lapos a has, formás a fenék, jó a kocsi, tiszta a pulóver (és nem kopott)... "neked ez jár"...
nem juthat mindenmkinek sharon stone (aki pont olyan büdöset szarik mint én! sry)

amúgy sztem a meglátásaid jók, gondolom kicsit kiborulhattál valakinek a magyarázatán..... van ez így.

pitor 2009.02.05. 19:15:35

nem hiszem azt, h ez minden esetben igaz, de biztos, h van benne némi relevancia.
süti beállítások módosítása