HTML

 
Hogy milyen állapotok uralkodnak a magyar utakon, azt nem kell bemutatni. Utolsó, büdös, balkáni stílusban vezetünk. A „lenyomom, megölöm és leszarom” mentalitás vált az elfogadottá és általánossá. Azt, hogy ez ellen lépni kell, azt már egy évtizede üvöltik a hozzáértők. 1100 halott évente az utakon, az nem játék. Ha nem is nézzük, hogy mennyi emberi tragédia áll a balesetek mögött, és csak az anyagi részét vizsgálnánk, szerintem akkor is leesne az állunk. Mennyibe kerül ennyi ember halála, korházi ellátása, a közvetlen anyagi kár, a kieső munkaidő, a munkaképesség végleges elvesztése etc. 
 
Van egy teória, miszerint a közlekedéskultúra egy nem létező fogalom. Adott a paraszt, aki kultúráltsága szerint közlekedik. Azaz nem viselkedik másképp az úton sem, mint otthon a konyhában, csak ott nem látjuk. Meglátásom szerint, ez tök igaz.
 
De akkor, hogyan létezhet, hogy külföldre érkezve, szemlátomást más közlekedési szokásokkal, viselkedésmintákkal találkozhatsz?
Nem hinném, hogy egy átlag amerikai/holland/német sokkal szocializáltabb, toleránsabb, kultúráltabb lenne, mint a magyar megfelelője (persze, lehet). Egyszerűen csak hozzászokott ahhoz, hogy közlekedni nem játék, mert a biztosúr szétrúgja a segged ha előzöl a tilosban, és ha kétszer játszod az utakon az eszed egy éven belül, akkor esetleg ugrik a jogsid, oszt mehetsz gyalog, vagy busszal. Így lőn, hogy az 5,7-es, V8-as, 320 lovas döggel, órákig halad melletted 65 MPH (104km/h) sebességgel az autópályán, az általunk előszeretettel leseggfejezett, átlag jenki. Szóval nincs itt különbség az emberanyagban, csak az egyiknek beleverték a fejébe, hogy az országút nem vidámpark, a magyar parasztnak, meg (még) nem.
Itt az ideje, hogy rend legyen! Traffipaxot mindenhova, rendőrt és kamerát minden sarokra, 300.000 forintos büntetést, jogsi nélküli vezetésért börtönt, piás autókázásért bitó, és két dobás után, szevasz jogosítvány.
Hajrá!
Rúgjuk szét a paraszt valagát, éppen ráfér! Tanulj meg közlekedni, különben reggel Te is a megállóban fagyoskodsz!
 
És még valami: Ha rajtam múlna, bevezetném azt a rendszert, ami már több helyen működik. Nevezetesen, kössék össze a rendőrség szabálysértéseket regisztráló rendszerét, a biztosítók nyilvántartásával. Ami annyit jelent, hogy ha kapsz egy 70-es fotót a Rakparton, és megkapod a csekket a jagellóktól, erről egy értesítés elmegy a biztosítódhoz is, aki közli veled, hogy veszélyesen vezetsz, ami neki többletkockázatot jelent, és ezt természetesen, csak plusz díjért hajlandó vállalni. Magyarán, malus kettőt ugrottál. Nem jövőre, nem a naptári fordulónál, hanem a következő negyedévben. Így könnyen megduplázhatod a kötelezőbiztosítást, ha mondjuk egy éven belül van egy koccanásod és két gyorshajtásod. Ez meg ugye, simán jelenthet évi százezres többletkiadást.
 
Majd normálisan vezetsz.
 
Lassan én is veszek bérletet. :)
 

Címkék: közlekedés hülyemagyar gyorshajtás szigorítás

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr47198065

_alesi_ · http://blog.alesi.hu 2007.10.16. 15:27:57

Esetleg lehetne játszadozni azon, hogy az emberélet veszélyeztetése, többrendbeli és a szándékos szavakból milyen szép szóösszetételt tud képezni az aktuál delikvens.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.10.16. 15:35:17

Teljesen egyet tudok érteni, azzal együtt, hogy én sem vagyok angyal néha (tényleg néha).

Csak az nem oké, hogy az autó tulajdonosát akkor is büntessék, ha a vezető megvan. Nem látom, ezzel mi a cél. De a biztosítási dolog jó ötlet. Legalábbis ha tényleg eredményeket akarunk... bár szerintem van akinek ez sem fájna.

Egyébként ezt az egészet meg lehetne fejelni azzal, hogy a kocsi képtelen legyen X sebességnél gyorsabban menni. Tudom, hogy feltörnék, de akkor az bitó előtt felnégyelés. :)

cintu 2007.10.16. 19:18:45

A szigorítás csak egy elenyésző (de fontos) része az egésznek. Egyéb vérző sebek:
- a vezetéstechnikai tudás teljes hiánya mellett is kaphat jogsit bárki.
- életveszélyes állapotban lévő autókkal közlekedhetünk, max megvágnak egy ötezresre
- a budapesti infrastruktúra halott, ebből következik, hogy a dugóban eltöltött percek számával egyenesen arányosan nő a delikvens vérnyomása is.
- ne felejtsük el, hogy itt nem volt folyamatos fejlődés az autók tekintetében, azaz rendszerváltás után záporeső, aztán meg hirtelen audi. sokan meg azt hiszik egy drága autóról, hogy abban sérthetetlenek.
és még sorolhatnám

Bali 2007.10.17. 10:37:23

Most ezzel lehet, hogy flame-t indítok, de nem szeretnék. Mindegy próba cseresznye. Sok mindennel egyetértek, de én aggódom sok minden miatt, erről fogok írni, nem óhajtok szembehelyezkedni az alaptézsissel amit Pilu tett le. Nekem sajnos ez nem ennyire egyértelmű, mint neki és bevallom még irigylem is őt azért, hogy neki az. Huh, remélem most nem kapok a pofámba, mint a múltkor.

A rendőr nem azért szab ki majd három kilót mert valaki életet veszélyeztetett, hanem mert harmincas táblánál hatvankettővel lepislant. Nem annak szabja majd ki akire ez tényleg ráférne (az meg úgyis beleszarik, mert milyen geg már), hanem majd rám, hogy fésülködni ne tudjak fél évig, mert mondjuk este a hungárián 110 el megyek.

A korrupciót is megsimizik ezzel, 300 kiló helyett 150 et adni még mindig jó bolt.

Ez az egész kurvára nem arról szól, hogy mi biztonságban élhessünk az utakon is (??) és nem is arról, hogy majd itt valaki gondos apukaként odafigyel ránk és megtanítja nekünk hogyan kell szépen élni.

Az objektív felelősség is egy magyar okádás. Hagyjanak engem békében élni és GDP-t termelni, én is hagyok másokat.

Mégis mindenhol abba kell belefutnom, hogy még mindig nem elég kocka az életem és van rajtam mit gyalulni.

Falanszter bazdmeg az kell. Kocka ház, kocka autó, kocka élet és akkor ha majd tudjuk a regulát lesz itt minden kurva jó. Aki színes vagy nem kocka meg dögöjjön meg a liberalizmus nevében!

Ha a kölyköm droghoz nyúl az nem azért van, mert az én kölyköm egy rohadék kis drogos, hanem azért mert szar apa vagyok. Azért vagyok szar apa, mert rühellem az életem. Azért rühellem az életem, mert basztatnak.

De basztatnak.

Majd ha nem basztatnak és rendet raknak a portánkon a gazembereink, apuka is higgadtabb lesz és lehet foglalkozni olyan dolgokkal is, hogy mit lehetne tenni a morállal ebben az országban.

De tetveink inkább csak izmoznak és büntetnek.

Büntessék aki bűnözik keményen, aki tényleg kárt okoz és úgy hívjuk társadalmilag: bűnöző. A senkit az utcán meg basszák le de keményen, de ne tegyék tönkre egy időre, mert éppen akkor ott... szarik bele a szabályaitokba. Nem a szélsőséges esetekre kell itt gondolni, elmebetegekre, bűnözőkre akiknek a moszkva téren a belső sávban leparkolni a hammert jópofa, hanem emberekre, anyura, apura aki épp siet mert azt hiszi attól majd jobb lesz neki... ha közlekedsz tudod, főleg ha nyitva a szemed.

Kultúráltan közlekedem mégis ha összeadom egy napi kresz kihágásaimat és a büntetést évekre váltom akkor egy életfogytig az ami nekem jár és mégis... az emberélet veszélyeztetésének még a gyanúját sem érzem jogosnak magammal szemben. De ha már mégis akkor csak azért, mert az autó veszélyes üzem, aki beül és vezet - emberéletet veszélyeztet. NEGYVENNEL IS BAZDMEG!

Sok mindenkire rá lehetne fogni, hogy emberéletet veszélyeztet, nem csak a tirpák autósokra. Csak ez is kiba trendi, meg jó lóvé van benne.

Én biztos tirpák autós a ti szemetekkel, de örülnék ha rend lenne, jó utak, nyugis élet és akár még BKV re is ülnék, ha lenne értelme,de kiszámoltam meg hánytam vetettem és nekem nincs értelme. 8.000 Ft havi plusz ktg-em van, és kb 3-4 napot spórolok vele az életemből havi szinten.

Ja, és igen, teszek érte, hogy jobb legyen. Fizetek egy valag adót.

Vagy csinálják a dolguk rendesen mostmár vagy kérem vissza, mert elkölteném ám okosan!!! LÁSSAM MÁR, HOGY BŰNÜLDÖZÖL A PÉNZEMEN!!!!!

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.10.17. 11:05:46

Bali,

sok szempontból sajnos egyet kell értsek Veled.

Üdv, e.

Kepler 2007.10.18. 10:43:26

Pilu, tévedsz. Sajnos.

1300 ember hal meg az utakon évente :-( Azaz a kommentelés és a postolás között eltelt idő alatt 16 ember...

(7 óránként 1 halál)