HTML

Na ez az igazi fasizmus: http://index.hu/politika/belfold/budapest/kitilt0109/

Ha van pénzed új autóra, behajthatsz a városba, ha nincs pénzed csak egy tragacsra, akkor maradsz otthon. A következő lépés mi lesz? Lesznek majd olyan kerületek, ahová csak havi félmillióról tanúskodó jövedelemigazolással lehet majd besétálni? Rogán Tóni biztosan az elsők között vezetné be.

Címkék: város fasizmus szmog

108 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr100291987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tracsi 2008.01.10. 13:09:58

Én is autózom, én is pesti vagyok. Nem jószántamból ülök kocsiba, hanem mert a BKV-val minden lassú és körülményes. Még úgyis megéri kocsiba ülnöm, hogy naponta órákat töltök a dugóban ácsorogva. Pedig, a kocsi alapvetően drágább, mint a busz. Ha azonban a kocsiból buszra szállok, akkor időt veszítek, az idő pedig pénz. De ezzel együtt, úgy érzem, hogy az intézkedés jogos. Mi, autósok még mindig nem fizetjük meg azt a kárt, amit a tevékenységünkkel okozunk, és nem fizetjük meg az árát annak a sok veszélyhelyzetnek sem, amit az autózással óhatatlanul előídézünk. Az autózás drága, de még mindig nem eléggé...

bugkiller 2008.01.10. 13:11:33

Egyébként nekem a második gondolat is szimpatikus: legalább nem kéne gagyi műgyapjú ágyneműt áruló román "tezsvéreket" és az autókat pusztán csak érdeklődésből és technikaszeretetből alaposan átvizsgáló egzotikus egyedeket nap mint nap megkergetni.

abu 2008.01.10. 13:13:03

A "Belépés csak gazdagoknak" KRESZ-táblát én a koldusrendeletek kapcsán asszociáltam. A levegőszennyezettség viszont nem szelektál anyagi alapon. Sőt én autómentesként is ezt a szart szívom, miközben az elmúlt 5 évben a kezdeti allergiámból masszív kis asztma fejlődött. De legalább nem kell aggódnom a nyugdíj miatt, úgysem érem meg. Karácsony előtt ti nem éreztétek a korom ízét a szátokban minden levegővételkor? Tíltsák csak ki a pöfögőket, sőt legyen a belváros teljesen autómentes!
Az kocsi, (a levegővétellel ellentétben) mégiscsak luxuscikk, és elég felháborító, amikor azt tanácsolja az orvosmeteorologus, hogy az idősek, fiatalok, inkább maradjanak a lakásban, ne menjenek az utcára. Ha már választani kell, akkor inkább az autóforgalmat korlátozzuk, ne az emberek mozgásszabadságát.

négerbirka 2008.01.10. 13:13:42

a legnagyobb fasizmus meg a zöldkártya!!!!!!

de nem is, mert a műszaki vizsga még annál sokkal hatalmasabb büdös-náci-bolsevik-judeo-fasizmus!!!!!!!

mtu 2008.01.10. 13:13:47

"És mi lesz a teherautókkal?" És mi a szarral viszitek nektek a kaját? Vonattal? Busszal?

Foxtrot 2008.01.10. 13:14:06

ozeki: Ja igen, csak tudod Svájcban "kicsit" más az életszínvonal, nem azért járnak az emberek régi tragacsokkal mert nem tellik másra, nomeg talán a tömegközlekedés is fejlettebb egy hangyányit, így nem kell mindenkinek autóba ülnie, aki nem akar napi 4-5 órat utazással tölteni. Első lépsnek talán a külföldről behozott autók regisztrációs adóját kéne eltörölni, ezzel lehetne a leggyorsabban és a fájdalommentesen kiszorítani az ezeréves roncsokat az utakról. Csakhogy ez valójában senkinek nem érdeke a kisembereken kívül.

CLaWz 2008.01.10. 13:16:11

Amíg nincs M0, a tranzitforgalom átmegy a városon. Ha ezt a dugóadót még a körgyűrű megépítése elött bevezetik, akkor az egyértelmű: ÖKO kötösbe bújtatott sarc.
"Ofkóz" a fentebb írt tömegközlekedési hiányosságok is megoldandóak elöbb!

Máshol másképp teszik, máshogy hívják de működik a dolog. Ha a belvárosba mentem én is többször letettem a kocsit "kinn". Így ahelyett hogy parkolóhelyet kerestem és elpöfögtem a benyát, abból a pénzből vettem egy vonaljegyet és bemetróztam. A parkolás árából mégegyet, stb-stb.
JA! Fényévekkel nyugodtabb voltam!

Csak ki kéne venni a seggét a kocsiból annak a pár hülyének aki a sarokra is azzal jár! Aztán rájön.

mz 2008.01.10. 13:18:12

Normális tömegközlekedés, vasútvonalak fejlesztése, P+R parkolók, elkerülő utak építése, belvárosi forgalom korlátozása, településfejlesztési terv a légcsatornák és a közterületi zöldfelületek védelmével, bővítésével - ezek lennének a valódi, eredményre vezető intézkedések. Ez a matricázós dolog csak a szokásos budapesti balfaszkodás. Ettől a bandától másra sajnos nem telik.

nyekk 2008.01.10. 13:19:17

Először az M0-ást kellett volna kiépíteni, azután a kamionokat kellett volna kitiltani a városból. A teljes Balkánról Nyiugatra, és vissza tartó millió kamion mind itt megy át a város belsejében. A Hungária krt-on 2x3 sávban araszol éjjel nappal a több ezer kamion egymás seggébe érő lökhárítókkal. Másodszor megnézném a 3-5 percenként a város felett elszálló - a mérgező égéstermékeket kettő, négy mikrobusz méretű hajtóműből okádó repülőgépeket. Valami érthetetlen faszság miatt ráadásul élesen kanyarodva, és egyúttal meredeken emelkedve a város felett. A hajtóművek 120%-al mennek. Ez az üzemállapot, amikor még alegkörnyezetbarátabb(?) hajtóműből is ömlik a mérges gáz.

Zsoltt 2008.01.10. 13:25:07

A baj az, hogy Index főoldalas lett postod. Egyrészt azért mert fogalomzavarban szenvesz, másrészt mert hülyeség amit mondasz, harmadrészt mert ha akarod ha nem valamilyen szintű népművelési értéke van annak ami megjelenik ekkora látogatószám előtt. Kevésbé fejlett gondolkodással bíró egyed elolvassa a leadet, és máris jogosnak érzi a fröcsögést...
Igen. zöld kártyát vissza, műszaki minek, trabantokat és wartburgokat vissza! Nincs jogod engem mint környezettudatosan(legalábbis etekintetben) élő embert szennyezni szaroddal. Mint ahogy nem dohányzom a nemdohányzó orra alá.
Személy szerinit sokkal drasztikusabb intézkedést várok a fővárosi autósokkal szemben.(a befolyó összegből ér bkv-t fejleszteni...)

Kavics 2008.01.10. 13:26:21

Figyu bemegyek a szobádba hozzátok dohányozva, kutyaszaros lábbal, ok?

Akkor te is jöhetesz az ablakom alá kétütemüvel. Bazzmeg....

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.01.10. 13:29:12

"Nem jószántamból ülök kocsiba, hanem mert a BKV-val minden lassú és körülményes."

Aha, persze. Én is csak kapkodni szoktam a lassú és körülményes Combinon a fejem, hogy húznak el mellettem az [o]autósok[/o] bringások esetleg...

ozeki 2008.01.10. 13:29:22

Foxtrot: ezek a dolgok összefüggenek. Svájcban sem kötegelt pénzzel fűtenek, hanem pl. a parasztok piszkos keményen megdolgoznak az életfenntartásukért. Ott is közlekednek, pl. quad-dal mászkálnak a tehenek után, de nem a kirándulók közt, a sudár fenyvesben.

A kocsik beállítása nem feltétlenül csak jómód kérdése (mosóbenya), a mások tüdejével pedig nem kell nagyvonalúnak lenni.

smartdrive 2008.01.10. 13:29:29

nem az a baj, hogy ez az írás megszületett

az a baj, hog az Index belinkelte a címlapra

pokesz 2008.01.10. 13:30:06

mz:
az anyagi források megjelölését is mellékelnéd a kívánságlistádhoz? Mert én is szeretnék mindent ingyen. Az sem lenne baj, ha mindenki, akinek inge, végre elkezdene adókat fizetni. Nem azért működik máshol jobban a tömegközlekedés (nem sok ilyen hely van, egyébként), mert ott nem "ez a banda" garázdálkodik, hanem mert egy csöppet nagyobb bukszából fedezik a költségeket.
Én villamossal 30 perc alatt vagyok a munkahelyemen, havi 7350 forintért. Ugyanezt autóval legalább dupla ennyi idő alatt és keményen sokkal több pénzért tenném.

Juzo 2008.01.10. 13:31:28

Pilu, téged kéne kitiltani pestről. meg úgy az életből.

tata86 2008.01.10. 13:33:21

Azt észrevette vki, hogy amikor pilu leírja a "fasizmus" szót mindig kiteszik az indexre?
Egyáltalán az indexesek elolvassák a postokat, vagy néhány kulcsszó után keresve linkelik be őket?

flimo13 2008.01.10. 13:33:24

Pilu: hülye vagy.

és mi lesz a teherautókkal?: egy bkvbusz akár száz embert is vihet, olyan mocskos rossz állapotú busz meg nincs, amelyik többet szennyezne, mint 50 autó. Theratuóra meg lásd fenn, ha nem lenne kajád azért sírnál.

John Beehive 2008.01.10. 13:33:30

megaostoba.
lehet a régi tragacs is kevésbé szennyező! nem fasizmus ez, csak józanész. aki bent lakik a városban, az meg dögöljön bele a szmogba, igaz?

ThemePHL 2008.01.10. 13:33:33

Kicsit azért lehetne árnyalni a dolgot.

Jelenleg a kormány a rendelkezéseivel a környezetszennyezést támogatja.

Új autó nagy regisztrációs adót -> vegyél régi autót, mert nem fogod tudni megfizetni az újat

Súlyadó helyett teljesítményadó -> vegyél régi autót, mert annak kissebb a teljesítménye, így olcsóbb

Kötelezőnél, nagyobb teljesítmény nagyobb adó -> vegyél régi autót

Kötelezőnél, minél fiatalabb az autó, annál nagyobb az adó -> vegyél régi autót


Pedig a régi autó környezetszennyezőbb mint az új.

Legalább egy helyen legyen előnyöm új autó tulajdonosként (alsó-közép egyébként) akik egyébként arányaiban a legtöbb adót fizetjük, vagyis büntetnek minkent azért mert környezetkímélő autónk van.

báró Csekonics 2008.01.10. 13:33:41

Kedves Pilu, eléggé egy szűklátókörű emberke vagy hallod!
Nem új vagy régi autó között tesznek különbséget, hanem füstöt okádó ócskaság (tragacs ha neked jobban tetszik) és a környezetet kevésbbé szennyező motorú autó között. (És az messze nem biztos hogy új - egy öt- hatéves kocsi is vígan teljesíti ezt, de lehet hogy régebbi is.)

És igen, tényleg ne lehessen huszonéves nyugatról idedobott dízelekkel kormolni a belvárosban - ha ez fasizmus, akkor igen, igazad van...
A környezetszennyezés nem alkotmányos alapjog.

Más kérdés persze, hogy először M0-s meg normális tömegközlekedés stb. kell(ene) de ezt páran leírták már ahogy látom.

Ja, és persze valóban a BKV buszokkal is lehetne kezdeni valamit, mert vili hogy 100 emberre okádja egy a füstöt és nem emberenként, de nem is annyit, mint egy autó...

0xFFFF 2008.01.10. 13:34:21

Ugyan kérem, nem kell beszarni ! Ebben az országban mindent lehet. Meghozhatnak 1000 ilyen rendeletet és a zöldkártyásnak majd adsz egy kis zsetont, az meg kihozza, hogy a 25 éves zsigulid nemhogy nem szennyez, de egyenesen tisztítja a levegőt ! A buta rendőr meg majd nézi, ahogy az elvárható tőle, bután. :)

Foxtrot 2008.01.10. 13:37:35

Kurva könnyű környezettudatosnak lenni ha van pénzed és/vagy olyan helyen laksz ahol normális a tömegközlekedés. Így nagy szájjal lehet leugatni mindenkit aki nem olyan fene környezettudatos, kit érdekel, hogy ezt miért nem engedheti meg magának, te megengedheted magadnak, tegyen hát mindenki így, vagy dögöljön meg. Ez a tipikus nulla agyú ember gondolkodása, aki emellett hiper okosnak gondolja magát.
Tiltsák ki a trabantot, a csóró család meg oldja meg, ahogy tudja, utazznak napi 5 órat busszal, ki a francot érdkel, születtek volna dellásnak.

pokesz:
Az eszedbe se jut, hogy ebben a 2 milliós városban nem mindenki 30 perc alatt jut a munkahelyére villamossal? Ők le vannak szarva, mert neked sikerült a lakhelyedhez közeli munkahelyet találnod? Annyira, de annyira jó, hogy ennyi ilyen okos ember van, tökre nyilvánvaló, hogy MINDENKINEK 30 perc a tömegközlekedés, csak mert neked annyi. Gratuálok a nagy eszedhez!

monorka · http://monorka 2008.01.10. 13:38:20

Amikor a "súlyadót" felváltotta a "teljesítmény adó", akkortól büntetik, a korszerü környezetbarát autókat. Példa: 3 éves Toyota Yaris (ideális városi autó) több mint a duplájára emelkedett, az évi SARC-a, az öreg "füstokádók" után annál kevesebbett kell fizetni, minél öregebb. Talán a rendelet alkotóknak is a környezetvédelem kellene, hogy fontosabb legyen, mint a pénzrablás!

bela 2008.01.10. 13:40:14

Az autók kitiltása csak akkor jó ötlet, ha ténylem _minden_ autót kikiltunk. Úgy korrekt. Mentő, tűzoltó maradhat, más nem. Főpolgármester sem, miniszterelnök sem. Ha ők bejöhetnek, a csóró meg nem, akkor viszont fasizmus.

pokesz 2008.01.10. 13:42:10

ThemePHL:

A regisztrációs adó kérdésben valószínűleg igazad van. Azzal már nem feltétlen értek egyet, hogy a nagyobb teljesítmény = új autó egyenlet minden esetben igaz (az én kis Opel Corsám tökúj, de a teljesítménye nem nagyobb, mint egy 10 éves 1500-ös Ladának). A biztosítások árstruktúráját meg ne a kormánynál és a törvényhozóknál hozzuk fel, mert ahhoz nekik sok közük nincsen. Persze, ha valakit a havi 500 ft különbség (ami a kötelező biztosításokat illeti) tántorít el egy új autó megvásárlásától, annak sok sikert az élethez.

Zsoltt 2008.01.10. 13:42:44

"
Új autó nagy regisztrációs adót -> vegyél régi autót, mert nem fogod tudni megfizetni az újat
-->Ez valóban rohadt egy dolog...:/ leginkább ne vegyél autót :-)
Súlyadó helyett teljesítményadó -> vegyél régi autót, mert annak kissebb a teljesítménye, így olcsóbb
--> ma nem gyártanak kisebb teljesítményű autókat?
Kötelezőnél, nagyobb teljesítmény nagyobb adó -> vegyél régi autót
-->szintén

Kötelezőnél, minél fiatalabb az autó, annál nagyobb az adó -> vegyél régi autót
-->mivel az új autónak az értéke is nagyobb...
"

:)

cinca 2008.01.10. 13:42:44

Miért baj az?
Ugyan minek kellett volna belinkelni az "írást"???
A HVG, vagy a Heti Válasz nem linkelheti be!!!
A komplementer sérültségek megtalálják egymást,
mondta egyszer Dr Csernus, ami igaz is!
Az Igazi fasizmus jelzős szerkezetet meg Puzsér Robi mondta egyszer, úgylátszik másnak is megtetszett!

Kökény 2008.01.10. 13:43:06

Látod-látod Pilu!
Nézd végig a kommenteket. Néha gondolkozni is szabad, nem kell mindig indulatból írni. Attól, hogy még rád is esett 1 kis fénysugaracska a színpadról és +ismert pár 100 olvasó, nem lettél 1ből okosabb is.

pokesz 2008.01.10. 13:45:06

Foxtrot:
Nem lakom közel a munkahelyemhez, nem a 30 perc volt a lényeg, hanem hogy autóval mennyire rosszabbul járnék mind időben, mind anyagilag. Mellesleg nem sértegettelek se Téged, se mást. De nekem csak ennyi eszem van, bocs.

Foxtrot 2008.01.10. 13:49:17

pokesz: És ez szerinted mennyiben mérvadó a jelen helyzetre? Milyen célból hoztad fel a példát? Baromira örülök, hogy esetedben ez a helyzet, de van budapesten sok százezer család akiknél ez pont fordítva van. Képzeld, ezen családok jó része nem tehetős, így meglehet, hogy nincs környezetkímélő autóra pénzük, ám ettől még nem óhajtanak 5 órát (én konkrétan ennyit utaznék BKV-val naponta) utazásra fordítani. Ők akkor kapják be környezetvédelem címén?

Zsoltt 2008.01.10. 13:49:19

Foxtrot: Nyugi. Én Mátyásföldről járok minden áldott nap melóba a II. kerületbe. Elmondhatjuk hogy át városon (na jó a 2/3án)
Egy óra bkv-val reggel, egy este. Hév+metró+villmos. Mind kötöttpályás, mind nagyságrendekkel gyorsab mint az autosforgalom. Lehet bkv-zni ha az ember akar, márpedig aki képes arra hogy délután négykor fél/háromnegyed órát pöfögjön a kocsijában a Margit körúton a hídtól a moszkváig, az szerintem eléggé akarhat :)
Vajon hány sör jönne ki minden dugóban elpöfögött liter benzinből? :)

tata86 2008.01.10. 13:51:44

Ez inkább feudalizmus nem? Szerintem köze nincs a fasizmushoz... mondjuk trendibb így hívni;)

Nekünk meg nincs autónk, és eddig nem is kellett annyira iszonyúan, hogy ezért tönkretegyünk a város amúgy is szar levegőjét.

ThemePHL 2008.01.10. 13:53:54

Zsoltt

"Súlyadó helyett teljesítményadó -> vegyél régi autót, mert annak kissebb a teljesítménye, így olcsóbb
--> ma nem gyártanak kisebb teljesítményű autókat?"

Igaz. De melyikre fizetsz több adót, ha a réginek és az újnak a teljesítménye megegyezik?


"Kötelezőnél, minél fiatalabb az autó, annál nagyobb az adó -> vegyél régi autót
-->mivel az új autónak az értéke is nagyobb..."
Kötelezőnél, károkozás esetén nem fizet neked a biztosító. Így mindegy hogy mennyi az autód értéke.


Peace.

Zsoltt 2008.01.10. 13:54:04

izé. közlekedni akarhat

Foxtrot 2008.01.10. 13:54:25

Zsoltt: Jólvan, mégegy nagyeszű. Nyilván a város minden pontjáról, minden pontjára próbáltad már a tömegközlekedést, ebből fakad ez a nagyszerű megállapításod, hogy "Lehet bkv-zni ha az ember akar". Te már csak tudod!
Hát képzeld én, éveken át akartam. Vagyis persze nem akartam, de nem volt más. 2.5 óra volt az út mindkét irányban csúcsidőben (ez ugye oda-vissza 5, azaz ÖT óra), mert sajnos ahol lakom oda nem jár se hév, se metró, se villamos. Képzeld, vannak ilyen helyek a városban, gondoltad volna? Autóval ez átlagban 1 óra csúcsidőben, azon kívül 30-40 perc! De biztos én csinálok rosszul valamit, lehet, hogy nem akartam eléggé és ezért járt 20 percenként a busz és ezért volt csak az 1 óra amig a legközelebbi metró megállóig eljutottam.

Foxtrot 2008.01.10. 13:59:11

Zsoltt: Most írjam le a mindenhol dugó van elméletedre, hogy lehet mindenhol auótzni ha az ember akar? Nem írom, mert éppúgy nem igaz, mint ahogy a mindenhol jó a BKV elmélet sem.
Azt nem bírom megérteni, hogy a hozzád hasonlók, hogy nem bírják felfogni, hogy az emberek nem szórakozásból és nem puszta kényelemből ülnek autóba, hanem azon egyszerű okból, hogy a városnak számtalan pontja van, ahol a tömegközlekedés színvonala a nullához közelít. Ezek után nagy hangon kiabáljátok, hogy igenis mindenki járjon BKV-val, mert tessék itt a példa, hogy ti is bírtok azzal járni, fel sem merül bennetek, hogy ez nincs mindenhol így, mégis bátran kijelentitek, hogy az autó MINDENKINEK csak kényelemből kell, amit így aztán nyugodtan lehet sarcolni a végtelenségig.

Zsoltt 2008.01.10. 14:03:13

ThemePHL

"Kötelezőnél, károkozás esetén nem fizet neked a biztosító. Így mindegy hogy mennyi az autód értéke.
"
Jogos. Nincs erre valami kimutás hogy az új, menő, nagyteljesítményű autókkal mennyivel okoznak több balesetet/káresetet? (tendencia)
Esetleg egy zsír bömös mennyivel töri jobban össze öregebb kollégáit? Csak hangosan gondolkodom... ha ugye a zsírbömös kárt okoz, az rettentő sok közvetett kiadással jár a láthatón felül.
Lehet ám hogy a megfogalmazás rossz. Az új autó-->luxus autó megfelelőbb lehetne?.

DMT 2008.01.10. 14:05:19

Lehet bringával is közlekedni nem csak a bkv váltja ki az autot.)

Zsoltt 2008.01.10. 14:09:37

Foxtrot: Ha nem fröcsögsz akkor is értjük ám :)
Nyilván van egy százalék aki kénytelen. Nilván van egy másik százalék aki lusta, van aki beleszarós, és van aki szarni is kocsival megy. Ez tagadhatatlan. Minden megoldásnak vannak vesztesei, de könyörgöm nézz és láss. Budapesten meg lehet dögleni. Minden ikszedik (direkt nem írok számot, de elég kicsi lenne) allergiás/asztmás/tüdő/orr/gége stbstb beteg. Azért mert vannak lusta tehetős emberek? Nem gondolod komolyan. De mondok ám egyet. Vegyél hibrid autót, és a (bel)városban kapcsolj akksira. Megköszönné a gyalogostársadalom az autóstársadalomnak szerintem. Igen, ehez kell még sok év, és nem is a technológiának és a piaci áraknak, hanem a begyöpösödött agyaknak.
písz

Zorgo 2008.01.10. 14:10:34

sajnos ez jogos,aki füstölni akar az menjen szépen a busszal.

., (törölt) 2008.01.10. 14:16:54

A BKV buszok, már régóta nem okádják a füstöt. Legfeljebb ha elrommlottak.
Teherautók pedig, már több éve kivannak tiltva. Tehát azok sem itt.

Foxtrot 2008.01.10. 14:17:56

Zsolt: Nem kell fröcsögni, ennek ellenére végig fröcsögsz az autósokra. Elismered, hogy nyilván van egy százalék aki kénytelen autóval járni, ennek ellenére a kommented háromnegyede azokról szól akik csak lusták, beleszarósak stb. MERT TE PONTOSAN TUDOD, HOGY HÁNYAN JÁRNAK AUTÓVAL LUSTASÁGBÓL ÉS HÁNYAN KÉNYSZERBŐL! Gondolom a buszból látszik, hogy na ez beleszarós, na ez lusta, na ez meg szarni is kocsival megy. Ne haragudj, de újra csak hülyeséget tudok kiolvasni a hozzászólásodból.
"Vegyél hibrid autót". Ezt mondd annak a családnak az arcába, aki a Trabantot is alig bírja kifizetni. Gondolom a másik verzió, hogy akkor meg járjál busszal. Ezt azonban csak akkor mondhatnád őszintén ha te pontosan abban a helyzetben lennél mint azok akikről olyan könnyen beszélsz. Járj az én lakhelyemről az én munkahelyemre busszal és garantálom, hogy 1 hónapon belül könyörögnél, hogy inkább a dugóban araszolhass egy Trabanttal, csak ezt ne kelljen naponta lejátszanod.

gravy_t 2008.01.10. 14:19:30

"Ha már választani kell, akkor inkább az autóforgalmat korlátozzuk, ne az emberek mozgásszabadságát."

váhháháháááááá

Hoseman 2008.01.10. 14:25:23

Kavics!! Hogy jön ide a kutyaszaros lábpéldád?? szerinted ha valaki már olcsóbb,és egyben környezetszennyezőbb autóval jár,az már egyből a tanyáról érkezik a frissen fejt tejjel csomagtartójában???,vagy akinek olcsóbb autója van az törvényszerűen kutyaszarba hajt,és becipeli a belvárosba??a drágább autó tulajdonos azokat eredendően-a jóisten jóvoltából-elkerüli?? Vagy hogy?? Nem értem a gondolatmenetedet...Segítenél? baszdmeg...

Zsoltt 2008.01.10. 14:28:27

Foxtrot:
Jelen állás szerint 8300Ft egy teljes árú bkv bérlet.
Vegyünk egy alap szituációt. Négy tagú család, két gyerekkel.
A gyerekeknek bérlet kell, nem fogod reggel este szállítani őket suliba, szóval ők irrelevánsak.
Asszony. Ha mákod van, egy darabig elviheted reggelente. Este úgy se egyszerre végeztek. Kilőve, neki bérlet kell.
Maradt a sofőr. Benzin, kötelező, casco, parkolódíj, szerviz, vizsgák, papírok, ilyen díj, olyan díj, és akkor még nem romlott el. Ugye roppant szegény emberekről beszélünk akik kénytelenek öreg autókkal nyomulni (amik statisztikailag nagyobb eséllyel hibásodnak meg ugye)
Számoljuk ki. Kijön ez havi 8300Ft-ból? Már ha ennyire szegények vagyunk ugye.+ a család fennmaradó részénak bérlete...
Szerintem (minden személyeskedés nélkül) demagóg vagy.
A belvárosi autózás luxuscikké vált.
A dohányzás, és a szeszesitalfogyasztás ismét az. Adózunk utána mint az albán szamár. Különbség hogy az előbbiekkel nem tesszük élhetetlenné bolygónkat...

ThemePHL 2008.01.10. 14:31:30

Zsoltt

Ezért írtam, hogy alsó-közép kategória. Kb. az a kategória, amiből a legtöbb fogy. A kocsi árához viszonyítva az ilyen kategóriás autó után szednek be legtöbb adót. A luxus autó más kategória.


"Nincs erre valami kimutás hogy az új, menő, nagyteljesítményű autókkal mennyivel okoznak több balesetet/káresetet? "

Értem. Ez szerintem 7-8 (vagy inkább 10?) millás feletti kocsik esetén lehet ez szempont. Aki annyiért vesz luxusautót magának, annak valszeg nem számít annyira a pénz. Aki 2-5 milláért, az valszeg kemény melóval megkeresett, (vagy kemény THM hiteles) pénzen veszi az autót. Tuti, hogy jobban vigyáz a kis pármilkás kocsira (így másik autósra is), mint más a 10-15 milliós bránerhosszabítóra.

pokesz 2008.01.10. 14:33:03

Foxtrot nem fröcsög, hanem hisztizik. Meg olyanokat ír, hogy "van egy százalék aki kénytelen autóval járni, ennek ellenére a kommented háromnegyede azokról szól akik csak lusták, beleszarósak, stb.". Úgyhogy ezentúl mindenki alaposan gondolja végig mit ír, nehogy megfeledkezzen az 1%-nyi kisebbségről is, akiknek napi 5 órát kell BKV-zni, ha dolgozni akar. Meg a sok Trabantosról, akik szegények.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.01.10. 14:39:50

a belváros autómentesítésére is vóna igény. meg innen a sarokig autóval közlekedésre is vóna igény. itt dögöljek meg ha ezt értem :)

Hoseman 2008.01.10. 14:50:57

Aki meg tudja majd szerezni a megfelelő matricát a behajtáshoz,az meg fogja szerezni...(autó típusától,korától függetlenül(jó...azért szélsőségekre nem kell számítani....a majdani vizsgálóállomásokon pl egy 25 éves 'zőccséges' mercivel biztosan nem fognak szarakodni...nem fogják maguk alatt vágni a fát...),de senki ne gondolja hogy ha van valakinek egy tíz év körüli izomautója(had ne hozzak példát..),ami természetesen szennyezőbb mint a kis vagy új társaik,de akár minden más tekintetben sokkal többet nyújt tulajdonosának,és a napi ügymenete a belvároshoz köti...majd Ő akkor benyeli a békát és leteszi a verdát a határban..(!)(?)és villamosra száll..:)))))na peeersze... megaröhej az egész. Faszt írogattok itt regisztrációs adóról meg kategóriákról,meg hogy luxus-e az autózás meg hasonló lófaszok..(?)
A lényeget leírtam. Változtatást csakis a forgalom adott helyen történő átfogó csökkentésével lehet elérni,és nem ilyen pitiáner komcsi szelektációval.

pokesz 2008.01.10. 15:00:58

Hoseman:
Végülis ez is egy hozzállás: ebben az országban nem érdemes semmin sem változtatni, hsizen aki, akarja, úgyis megtalálja a kibúvót. Beszerzi a mozgássérült kártyát, megkeni az orvost, munkaeszközzé nyílvánítja a sportautót, kiteszi a vészvillogót a buszsávban, oszt jónapot.
Az is egy megoldás lenne, ha nem az államra mutogatnánk ilyen helyzetekben, hanem felfognánk végre: az állam mi magunk vagyunk. Ha mi azt gondoljuk, hogy ez nekem jár, hogy bármit megtehetek, mert csak, akkor ez az ország örökre a következmények nélküli ország lesz.
Már csak a pitiáner komcsi szelektációt (sic!) nem értem. Most akkor ez fasiszta vagy komcsi ötlet? Döntsétek már el lécci.

Foxtrot 2008.01.10. 15:02:54

Zsoltt: Ne haragudj már, hogy így rákérdezek, de te autóval jársz, hogy ennyire tudod mi mennyibe kerül és hogy mennyire luxuscikk az autózás? Másképp teszem fel a kérdést: Ha luxuscikk az autózás, akkor miért van annyi régi autó forgalomban és miért járnak vele családok? A többi kérdésem persze meg se halld, a lényeg, hogy te pontosan tudod, hogy igenis mindenki luxusból jár autóval és rohadjanak meg. Hülyéken nem lehet segíteni, szóval így maradsz.

pokesz: Szerencse, hogy te sem fröcsögsz, csak simán hülye vagy. Bár látom most felcsillant a szemed az örömtől, de egy százalék nem egyenlő az 1%-al, bármennyire is szeretnéd belemagyarázni, de továbbra is várnék valami kimutatást, hogy te meg Zsoltt honan tudjátok pontosan, hogy az autósok hány százaléka jár kényszerből autóval és hány lustaságból? (persze tudom, nyilván kényszerből senki nem jár, ezt csak én találom ki, mert ez EL-KÉP-ZEL-HE-TET-LEN)! Az a baj tudod, hogy a veledszületett autóktól való undorodás nem bizonyíték az igazadra, csak a szűklátókörűségedre.
Ezen kívűl bocsásd meg nekem, hogy "hisztezek", de tudod, amikor én látom, hogy mennyit szívtam BKV-val éveken át és ehhez képest most mennyivel egyszerűbb az életem autóval, hiszen napi 5 óra helyett csak két órát utazok, akkor engedd meg, hogy felbosszantsam magam azon amikor előkerülnek az ilyen IQ huszárok és megmondják nekem, hogy igenis járjak csak busszal, mert nekik csak fél óra, akkor nyilván nekem is annyi (hiszen csak akarni kell), autóval közlekedésre pedig nem létezhet más indok csak a lustaság meg a beleszarás. Én arra vágyok de iszonyatosan, hogy egyszer jöjjön már valaki, aki hozzám hasonlóan 5 órát kellett, hogy utazzon BKV-val és ennek ellenére továbbra is azt hirdeti, hogy ő BKV-val jár (holott amúgy megengedhetné magának az autót), mert környezettudatos, vagy akármi. De ilyen ember még valahogy nem fordult elő, mindig csak azok szoktak leugatni aki amúgy hozzád hasonlóan fél/egy órákat utaznak BKV-val és elképzelhetetlen számukra, hogy nem mindenki olyan szerencsés mint ők. Ezt nevezem szűklátókürűségnek, továbbá mérhetetlen ostobaságnak.

Zsoltt 2008.01.10. 15:04:18

Hoseman:
/agree
Különösen az utolsó bekezdéseddel.
Mit fog mondani Foxtrot amikor igazán komoly változás lesz (ha ugyan lesz), ha ennyire kiakad erre a kis "szösszenetre". Asszem a fejekben uralkodó dolgokról is beszéltem ennek kapcsán.
Köszöntem a vitát, én itt kiszállok, mivel elmondtam amit akartam/tudtam, értelmetlen postra reagálunk, meg kell dolgoznom a bérletrevalóra :)
További kellemeset nektek.

Archenemy 2008.01.10. 15:05:08

"Azt észrevette vki, hogy amikor pilu leírja a "fasizmus" szót mindig kiteszik az indexre?
Egyáltalán az indexesek elolvassák a postokat, vagy néhány kulcsszó után keresve linkelik be őket? "

/signed

bomi 2008.01.10. 15:05:11

Szerintem komcsi fasiszta.

De a szolidaritáshoz és a a szociális érzékenységhez vajmi kevés köze van.

Egyébként figyelitek a megfogalmazást?
> Piros színű matricát kapnának a kevesebb,
> sárgát a sokkal több szennyező anyagot
> kibocsátó autók, így ezek a járművek
> forgalomkorlátozásra számíthatnának
Gondolom van határ a piros és a sárga között.
Akkor meg mi az a "sokkal több" itt?

Egyet kell értsek Piluval...

Hoseman 2008.01.10. 15:05:20

"Már csak a pitiáner komcsi szelektációt (sic!) nem értem. Most akkor ez fasiszta vagy komcsi ötlet? Döntsétek már el lécci.":))))
Pokesz! SAJNOS ez a helyzet...nem azért írtam mert így van jól...sőt!! Kurvaszarulvanígy!!!(mentalitásra gondolok)...de őszintén...ha szétnézel a mai magyar társadalomban...Te mennyi időt adsz a pozitív változásnak??.. Mert én úgy 50 és a soha közé teszem..:(

Tibi 2008.01.10. 15:06:32

Mi ebben az újdonság?
Próbáljon meg valaki egyszerű földi halandóként behajtani a Várba.

Foxtrot 2008.01.10. 15:08:12

pokesz: Én sem vagyok híve az államra mutogatásnak, de mondd már meg, hogy én magam hogy a jó életbe csináljak magamnak használható tömegközlekedést? Vagy P+R parkolót? Vagy körgyűrűt? Vagy vegyek leharcolt Ikarust és próbáljak azzal car pool-osat játszani, esetleg vegyek egy Hummer-t és azzal kerüljem meg a várost a szántóföldeken?
Ezek a feltételek minden olyan normális európai nagyvárosban adottak, amiket példának szoktak felhozni az autók belvárosból kitiltása kapcsán, nem véletlenül mondja mindenki, hogy előbb ezeket a feltételeket kéne megteremteni, aztán lehet arról beszélni, hogy kit tiltsunk ki.

Zsoltt 2008.01.10. 15:08:36

Update az elköszönésemhez, mivel egy perc különbséggel kommentelt kedvenc Foxtrotom :)
"Köszöntem a vitát, én itt kiszállok, mivel elmondtam amit akartam/tudtam, értelmetlen postra reagálunk, meg kell dolgoznom a bérletrevalóra", az ilyen kaliberű embereket az életben is messze elkerülöm, itt sem vagyok hajlandó a Te szintedre süllyedni.
Jó szelet.

Hoseman 2008.01.10. 15:09:30

lemaradt az ;év...

Shadow82 2008.01.10. 15:12:17

Általában akinek nics pénze autóra, az ugyebár tömegközlekedik. Akkor most hőbörögjek, hogy aki annyira szegény, hogy tragacsra sem telik, azt hogy leszarják a szocifasiszták?
Akinek nincs pénze csak egy tragacsra, az örüljön, hogy közlekedhet egyáltalán valahol, az én káromra. A többi helyre menjen tömegközlekedve. (Mondom ezt úgy, hogy nekem sincs pénzem jó kocsira, de rozzant szart meg nem veszek.)

Foxtrot 2008.01.10. 15:12:58

Zsoltt: igazad van, érvek helyett sokkal egyszerűbb sértődötten távozni. Az a szerencse, hogy a lusta, beleszarós autós nem sértés senkire nézve, ez megfelel a te szintednek. Ne is süllyedj mélyebbre!

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2008.01.10. 15:15:42

Nyilván az is fasizmus, ha megbukik a verdád a zöldkártya vizsgálaton, mert neked valamilyen megfontolásból jogod lenne füstokádó fostalicskával közlekedni. Fasz vagy.

Archenemy 2008.01.10. 15:17:14

Az ilyen mindenhol fasizmust lato magatartas kicsit hasonlit a mindenhol zsido osszeeskuvest latora :p

Zsoltt 2008.01.10. 15:18:20

Tudtam hogy hiba nem becsukni a tabot :)
Én nem személyeskedtem veled ellentétben:"Hülyéken nem lehet segíteni, szóval így maradsz."
Amúgy tényleg melózni kell. Lehet ha Te se kommentelnél ennyit, többet melóznál, több fizetést kapnál, lenne jobb autód, kapnál piros matricát, nem lenne téma az egész :)
bb

Foxtrot 2008.01.10. 15:20:24

Zsoltt: "Mit fog mondani Foxtrot amikor igazán komoly változás lesz". Hát ha anélkül lesz bármilyen változás, hogy a tömegközlekedés nem fejlődik egy kicsit sem, továbbra sem lesznek P+R parkolók, nem lesz körgyűrű, csak tiltás lesz, nos akkor ugyanezt fogom mondani mint most, csak esetleg hangosabban.
Amit a fejekben lévő dolgokról írtál azt esetleg magadra is értelmezhetnéd, ugyanis ahhoz, hogy az autózás csökkenjen nem az az egyetlen lépés, hogy tiltsuk ki és kész. Ezt csak a hozzád hasonló egyszerű emberek gondolják így akik szerint minden autós lusta dög, aki persze járhatna busszal, de nem jár, mert beleszarik (ahogy írtad). Azt kéne felfogni végre a hozzád hasonlóknak, hogy az autósok jelentős része kényszerből jár autóval (és nem fordítva!) és ha kitiltják a városból, akkor szükség lesz valami alternatívára, mert azoknak az embereknek is kell valahogy közlekedniük. De aki ezt nem hajlandó belátni, azzal nem lehet mit kezdeni, ezért is kellene a fejekben is rendet tenni, többek közt a tiedben!
Bár nekem amúgy új, környezetkímélő autóm van, így ez a kérdés konkrétan engem nem is érint, de ettől még nem tekintem törvényen kívülieknek azokat akiknek nem tellik ilyenre, de mégis szeretnének közlekedni. Épp ezért emlem fel a szavam az ilyesmi ellen!

pokesz 2008.01.10. 15:22:27

Foxtrot:
utolsó komment, amit Neked címzek.
"egy százalék nem egyenlő az 1%-al, bármennyire is szeretnéd belemagyarázni" ??

Sehol nem írtam, hogy minden autós lusta vagy beleszarós. Ellenben Te mintha minden autóst a magadhoz hasonló ötórás-békávésnak látnál. Nincs kimutatásom és statisztikai adatom erről, de van egy megérzésem, ha már lassan 40 éve ebben a városban lakom: több az olyan autós, aki a racionális okok (költség, idő, környezetszennyezés, stb.) ellenére is kényelemből jár autóval, mint az olyan sorsüldözöttek, mint Te, akiknek ez az egyetlen elfogadható megoldás. Nem próbáltalak meggyőzni, hogy 5 órát békávézz. Leírtam a saját példámat, miszerint nekem sokkal jobban megéri (ld. racionális okok miatt) a békávézás, mint autózni. Szerintem ezzel nem lennék egyedül és szerintem sokan még így is inkább autóba szállnak.
Mindenesetre megtisztelő, ahogy minősíted a másikat és sok sikert kívánok Neked az életben.

Hutchinson 2008.01.10. 15:24:07

Hülye pestiek ! Itt sírtok, hogy szar a BKV, pedig ami egyedül jó a szemétdombotokon, az pont a tömegközlekedés. Nemcsak más magyarországi városokkal összehasonlítva, de külföldi, hasonló nagyságrendűekkel is. Sosem láttok túl magatokon. Hülye buzik vagytok. Dögöljetek meg !

Foxtrot 2008.01.10. 15:25:20

Zsoltt: :))) Olvasd már el, hogy miket irkálsz, az első pillanattól kezdve személyeskedsz, de ezt nyilván csak magadra nézve veszed észre.
Amúgy nem tudom miből vontad le azt a messzemenő következtetést, hogy azért mert felszólalok a rosszabb anyagi helyzetűek mellett, már én is okvetlenül csóró vagyok. Mindenesetre vicces, vagy inkább szánalmas.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.10. 15:27:29

Mondd ez a több tízezer budapesti asztmásnak ...

Gondolom olvastad hogy budapest légszennyezettsége HÁROMSZOROSAN lépte túl a határértéket ...

Most mit csináljanak ? Vegyenek mindekinek Trabant helyett új autót ?? Így védekeznek.

Szerintem jó ötlet ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.10. 15:29:28

És hogy jön ide Rógán Tóni ? Egy 18 éve SZDSZ-MSZP vezetésű fővárosról szóló "cikkben" ?

Ingázó 2008.01.10. 15:30:52


Pokesz, Foxtrot: ne haragudjatok de mindketten demagógok vagytok. :( Mindketten két végletet képviseltek és nem tudjátok megérteni a másikat.

Pedig a dolog egy valamiről szól:

- Meddig áldozhatom fel a saját érdekeimet (kényelem, gyorsaság, olcsóság stb.) úgy hogy az a másiknak se váljon hátrányára de még én se kerüljek nálá jobban hátrányba? -

Az én esetemben:

Pest mellől járok be már 10 éve iskolába/dolgozni. Jártam vonattal, busszal és autóval.
Sajnos a tömegközlekedés színvonala évről évre romlik!!! napi három és fél órát töltöttem évekig csak utazással és meguntam!
Nem tudtam mellette élni, fáradt voltam már csak az utazástól is (csak oda 4! átszállás).

Autóba ültem, először olcsó kis vacakba majd évről-évre jobba. Sokba kerül? igen! Többe kerül mint a tömegközlekedés? NEM!!!

példa:

Szerettem volna használni a nemrég megépült ferihegyi gyorsbasutat mert az bevisz a nyugatiba és onnan metróval meg gyalog mehetnék dolgozni?

a valóság:

- Tudtátok hogy a gyorsvasút környékén NINCS ingyenes parkoló??? és hogy a napi parkolás majd 2000 ft???
- Ha a cégem kifizetné a bérleteimet akkor is többet fizetnék mintha végig autóval járnék!!
- Ugye értitek már hogy ebben az országban a kisember nyomora senkit sem érdekel? LÁtszatintézkedések és pénzbeszedő akciók váltják egymást! Környezetvédelem?? Egészség?? ha-ha! Dolgozz majd dögölj meg!! Ez a mi országunk!

Mondom ezt úgy hogy ASZTMÁS vagyok és utálom a pesti vacak levegőt de jöjjetek már rá hogy hiába próbáltok Ti a saját szinteteken környezettudatosan élni ha ez nem más a részetekről mind önmagatok feláldozása FELESLEGESEN?

Ez az ország ettől sajna nem lesz jobb hiába is próbáljátok meg. :(

Igazi változás meg nem lesz mert ez a nép birka és a birkákat levágják...

CSak nézzétek meg hogy miről is szól itt minden és szomorodjatok el. Azzal pedig ne gyertek hogy az egyén szintjén kell változtatni mert az nem megy, én évekig próbáltam. Ezt a problémát így nem lehet megoldani.

Egyszóval kedves foxtrott, pokesz és mindenki: vesztesek vagyunk mindannyian így kár erről vitázni...

Szebb napot mindenkinek!

pokesz 2008.01.10. 15:48:50

Ingázó
Nem hiszem, hogy demagóg lennék. Nem hiszem, hogy a kívánság, hogy az energiazabáló és környezetszennyező megoldásokat minden olyan esetben kerülni kéne, amikor van erre adekvát alternatív megoldás, demagóg lenne. Nem gondolom, hogy Neked vagy Foxtrotnak nem kéne autóval járnia. Azt gondolom, ellenben, hogy ma a Budapesten autózoknak egy jelentős része igenis megtehetné, hogy változtasson. És mivel mi egy olyan nép vagyunk, hogy nem nagyon szeretünk változtatni, pláne ha ez bizonyos áldozatokkal jár, én egyáltalán nem vagyok ellene olyan központi intézkedéseknek, amik ebbe az irányba mozdítják el a dolgokat. Nem feltétlenűl tiltással, de néha, ha kell, azzal is. Persze, minden esetben lesznek olyanok, akik rosszul járnak és méltánytalan helyzetbe kerülnek emiatt. A kérdés, hogy arányaiban hányan lesznek inkább haszonélvezői és hányan megszenvedői egy ilyen vagy hasonló rendelkezésnek és az összkép inkább pozitív vagy negatív.
És el kell azt is fogadni, hogy vannak bizonyos értékek, amik felülírnak más érdekeket. Ha el szeretnénk kerülni, hogy egy lakhatatlan, már-már toxikus várossá tegyük Budapestet, akkor bizony sok ember előbb-utóbb kénytelen lesz megalkudni. Lehet, hogy el kell költözni. Lehet, hogy új munkahelyet kell keresni. Mert azért az nem megy, hogy bejövök a szép kis külvárosi/Pest környéki zöld zónámból a belvárosba gázosítani, aztán este megyek szépen vissza a gyerekekkel játszadozni a kertben.

Endre 2008.01.10. 15:55:40

A fasizmus egyik jellemzője a mérges gázok emberek elleni használata. Namármost manapság kik azok akik használják ezeket a mérges gázokat? A Trabantok. Ez az igazi fasizmus barátom.

John Beehive 2008.01.10. 15:56:28

na akkor: abban egyetértünk, hogy csökkenteni kell a belvárosi forgalmat, nem?
te hogy szelektálnád ki azokat, akik bemehetnek:
- páros/páratlan rendszám?
- kékautó/pirosautó?
- férfi sofőr/női sofőr?
- autóban helyet foglalók száma? (1-2:nem, 3-4: igen)

Foxtrot 2008.01.10. 15:57:31

Ingázó: Valamit félreérthettél, én ugyanezt próbálom elmondani amit te is leírtál, bár lehet, hogy nem sok sikerrel, mindenesetre egyetértek veled.

zero: Én is aszthmás vagyok, mégsem másokat hibáztatok érte. Budapest egy nagyváros ami együtt jár a rosszabb levegővel is, nincs olyan nagyváros a világon ahol ugyanolyan a levegő mint egy alpesi faluban. És olyan sincs, ahol egyszerűen az autózás betiltásával akarnák elérni a jobb levegőt, hiszen attól még nem lesz alternatíva azok számára akik jelenleg autóval járnak. Ezt próbálom már ezredszerre is leírni, de csak nem akar átmenni: jobb tömegközlekedés, P+R parkolók, körgyűrű és ha ezek megvannak, akkor lehet majd arról beszélni, hogy ki legyen kitiltva. Attól, hogy XY-nak speciel jó a tömegközlekedés, nem jeletni azt, hogy a többi 22 kerületben is ugyanolyan jó. Sokan viszont csak gyűlölkodni tudnak és csak azt tartják megoldásnak, hogy a rohadt autók legyenek kititlva, rohadtul nem érdekli őket, hogy aki autóval jár, mert nem tud mivel tömegközlendni (nem azért mert nem akar, hanem azért mert NINCS mivel) az ezután mivel fog járni, ha az autóját még leparklni se tudja a városszélén, hiszen nincs hova. Továbbra is az a véleményem, hogy ezek a hozzászólások egyszerűen ostobaságról, szűklátókörűségről és irigységről tanuskodnak, rációt nem sokat találni bennük.

Foxtrot 2008.01.10. 15:59:58

John Beehive: 0. lépés: LEGYEN ALTERNATÍVA.
Aztán túlképp mindegy, hiszen ha van alternatíva, akkor sokan maguktól is lerakják az autójukat, hiszen ha jobb tömegközlekedni mint autózni, akkor miért járnék autóval. (erre láthatsz itt számtalan példát, akiknek annyival jobb tömegközlekedni, hogy el sem tudják képzelni, hogy létezik olyan akiknek nemhogy nem jobb, de drámaian rosszabb. ezen kéne változtani és értelmszerűen nem úgy, hogy mindenkinek rosszabb legyen)

Kegyu 2008.01.10. 16:03:14

Sziasztok!
Jómagam Budapesti vagyok. Nekem 40-45 perc lenne BKV-val a közlekedés. Autóval 20 perc. Egy ideje a belvárosban lakok (gyerekként is itt laktam) és ott is dolgozom. Van úgy reggel, hogy kocsival megyek 3 sarkot az Astoriától a Keleti-ig.
Mert tudom, hogy bennt maradok, tudom hogy meló után ki kell mennem Újpestre, vagy Békásra, vagy Csepelre szerelni. Igen Lusta vagyok 8-10 óra munka után 15 percet hazasétálni és beülni a kocsiba. Igen nem szeretek Monitorokat és számítógépeket a Hónom alatt cípelni a buszon a nyelvemmel kapaszkodva a melegedő csőves karjának támaszkodva. Erzsébetről ha bejártam mindig kocsival tettem. (Teszem most is.) Hetente kétszer biztos van meló után dolgom. Ergó kocsival jövők mert nem cipelek. => Bérletet nem veszek havi 4000-el több és mindig mindenhol rendesen tisztán és "időben" ott vagyok. Öreg autóm van mert azokat szeretem. Jó álapotban van mind a kettő. Luxus...? Nem hinném. Igen vehetnék újat, de nem akarok. Minek? Hogy a Tesco parkolojában rácsapja a másik süket az ajtót? Kapjak infartust ellopták-e. Nincs rá szükség. Szennyezi a környezetet?. Nem gondolom, hogy károsabb mint a hajléktalanok ürüléke, a nem dolgozó logó söpredék fakitermelése, a szemetelés stb. De én fizetek mindent... a többiek? Nem az autós az egyetlen aki szennyez de legalább fizet utánna. Nem engem tart el az állam és a társadalom alja, hanem én(és becsületesebb polgártársaim) őket. Csak azért irtam le, hogy legyen egy ilyen vélemény is. Mellelsleg ha kitiltanak eladom és veszek olyat ami nem új, de még bejöhet:)

Foxtrot 2008.01.10. 16:08:52

pokesz: Rettentő szépeket írsz. Mondj egyetlen várost bárhol a világon, ahol úgy vezették be az autók városból váló kitiltását, hogy nem voltak meg azok a feltételek amiket felsoroltam! Csak egyet mondj és fejet hajtok előtted!
Azon kívül pedig a külvárosban nem csak kertes házak vannak, ott van tudod az a számtalan panel dzsungel, szóval aki kint lakik a város szélén az nem okvetlenül multimillomos aki azért lakik ott mert a gyerekkel akar játszani a kertben. Nézd már meg, hogy egy kulvárosi panel lakás ára és egy belvárosi lakás ára között mennyi a különbség és sokan még ezt is csak bérbevenni tudják. Aztán persze keressen másik munkát, mert abból aztán annyi van mint a nyű, tipikusan az amúgy is nehéz helyzetűek számára. Komolyan mondom, alig hiszem, hogy vannak ilyen emberek, akik ennyire képtelenek beleképzelni magukat más helyzetébe és ilyen lazán osztogatják, hogy ki mit csináljon, csak mert őt zavarja a bűz.
Nézd, ez egy város! Nagyváros. Ha nem tetszik a bűz, költözz inkább te egy falura és keress ott munkát, akkor majd nem fog zavarni a bűz. Ennyi.

Ingázó 2008.01.10. 16:12:38


Azért írtam le a saját esetemet hogy lássátok, én így vagyok vele de BÁRHOGY is csínálnám ez nem lenne megoldás!

Bárhogy is vitatkozunk mi itt ezt a kérdést csak ÁTFOGÓ megoldásokkal lehetne kezelni.
- Tömegközlekedés fejlesztése
- utak fejlesztése
- élhetőbb város kailakítása stb.

Sajnos ma ez NEM érdeke az ország és a főváros vezetésének. Tetszik vagy sem ez kőkemény politika. Itt van egy szűk hatalmi elit aki jól és és a játékterének tekinti ezt az országot.

Hiába akartok ti élhetőbb várost, tőmegközlekedést, jobb életszínvonalat (jogosan!) ha te mint ember őket NEM érdekled és a képedbe nevetnek!

ÉN gyűlölöm a szemetelőket, a bunkó autósokat BKV-eket de bármit is csinálok, bárhogy is igyekszem a magam és a mások számára élhetővé tenni a környezetemet velük nem tudok mit kezdeni!

Fejétől bűzlik a hal gyerekek, szerintem azért nincs igazatok mert egymást akarjátok meggyőzni ahelyett hogy több millió honfotársunkkal egyetemben végre az asztalra csapjatok és azt mondjátok: most már elég!!

Nem arról szól ez hogy ki mivel jár és hogy milyen az a város..nem nem! Arról szól hogy van egy birka nép akivel bármit meg lehet tenni és meg is teszik :(

blaghag 2008.01.10. 16:23:24

Mekkora fasiszta vagy pilu...neked van pénzed számítógépre meg internetre meg blogra...nekem meg nincs...blogot akarok alanyi jogon meg ingyen netet otthonra de ezek a fasiszták nem adnak...
kb ennyit ér a kijelentésed...
de szerintem csak provokálsz :)

pokesz 2008.01.10. 16:27:17

Ingázó:
Azt is meg kéne már érteni, hogy amiket Te is számon kérsz (élhetőbb város, jobb életszínvonal, stb.), azok nem szoktak az égből potyogni. Az nem jár. Azért tenni is kell, neadjisten meg kell érte dolgozni. Nem Neked és nem nekem, hanem mindenkinek. Adókat kéne fizetni. Ha többen teszik ezt, mint a jelenleg kevesebb, mint 2 millió ember, akkor tán fejenként nem is kéne annyit, mint most. Vagy a több befolyó adóforintból lehetne P+R parkolót meg jobb tömegközlekedést vásárolni.
Nem mondom, hogy a jelenlegi politikai elit maga a tökély. De nélkülünk, a mi egyéni felelősségünk és aktivitásunk nélkül lehetne ennek az országnak akár Jézus Krisztus is a miniszterelnöke, akkor sem lenne sokkal jobb.

Foxtrot:
Bár nem akartam már Neked többet írni, egy dolgot hadd jegyezzek meg: ez az a város, ahová születtem, ahol lassan 40 éve lakom, ahová a lányom is született. Ez a város hazánk fővárosa, Európa egyik kulturális centruma. Engedd meg nekem, hogy ne akarjam itthagyni csak azért, mert ez egy nagyváros és mint olyan, szerinted bűntetlenűl és mértéktelenűl lehet szennyezni, büdösíteni, csúfítani. Inkább engedd meg, hogy megpróbáljam megvédeni azt, amit a sajátomnak érzek -- és talán jobb hely lenne ez a város, ha sokan, sokkal többen éreznénk a sajátunknak.

gy77 2008.01.10. 16:37:33

Vegigolvastam az osszes hozzaszolast.
Konkluzio: -Foxtrot, te egy luzer vagy!
Ez van. Semmi gond vele, ilyenek is kellenek. Most boldog vagy?
(Eszembe sem jutott volna ezt leirni, de effektiv az osszes hozzaszolasodban ezt fejtegetted, en csak osszefoglaltam). Nem akarok megoldast talalni a problemadra, (bar lenne), sem pedig segiteni rajtad. Igy jartal.
Gy

Lord_Cica (törölt) 2008.01.10. 16:39:59

A szennyező autókat nem kitiltani kéne, hanem elkobozni és bezúzatni.

RedRiot 2008.01.10. 16:44:12

Pilu a megmondóember. Most nem olyan jól mondtad meg, de lehet hogy ebben annak is szerepe van hogy a zindex kicsit sarkosan, "szenzációsítva" hozta le a hírt.

Az egész még csak terv, és valószínűleg nem az egész városból tiltanák ki a roncsokat, hanem csak a belső kerületekből.

Az is igen relatív, hogy mit értünk környezetszennyező autó alatt. A harmincéves, tömény kormot okádó dízel Mercedest gondolom kitiltanák. Az Euro3-4-es kocsik valószínűleg okésak, de a '96-tól 2000-ig érvényes Euro2-t teljesítő autók?

Persze ameddig nincs M0, normális mennyiségű P+R parkoló, addig nem kéne ezzel foglalkozni.

Kicsit off: a kurva négyes metrónál is hol kezdték a spórolást? Hát a P+R parkolókkal! XY megy, eléri a metróállomást, leteszi az autót a P+R-nél, felszáll a metróra, bemegy a belvárosba.

Na, ez nem fog összejönni. XY megy, eléri a metróállomást, ott nyugatbalkáni kavalkád, P+R nyista -> bemegy a belvárosba autóval, leszarja a metrót és fél óráig pöfögi a kormot a levegőbe mire félszabályosan le tudja rakni az autót. Bravo, éljen a metro, és a mi géniusz vezetőink!

RedRiot 2008.01.10. 16:47:06

"A szennyező autókat nem kitiltani kéne, hanem elkobozni és bezúzatni."

A hülyéket meg össze kéne gyűjteni egy rakásra, és átmenni rajtuk egy bulldózerrel.

Foxtrot 2008.01.10. 16:52:53

gy77: Öcsém, tönkre vagyok menve, hogy lúzernek tartasz, mi lesz most így velem? Ráadásul ilyen remek érvekkel még senki nem próbált meggyőzni! Teljesen földhöz vágtál!
Amúgy igen, boldog vagyok, köszi, hogy kérded!

pokesz: Ó bocsánat, elfelejtettem kivel beszélek. Te persze mondhatod, hogy más hagyja ott a munkahelyét, vagy utazon több órát mert esetelg még a nagyságos orrod előtt kénytlen elpöfögni az autójával, de én persze nem mondhatom neked, hogyha téged ez zavar akkor költözz el. Bocsáss meg, nem tudtam, hogy itt csak neked vannak jogaid. Mindenesetre örömteli, hogy csak ezt voltál képes észrevenni a hozzászólásomban, tehát akkor gondolom szerinted nincs szükség a tömegközlekedés fejlesztésére, hiszen neked megfelel, nincs szükség P+R parkolókra, nincs szükség körgyűrűkre, egyetlen dologra van szükség: BETILTANI AZ AUTÓZÁST! Ez megold mindent, aki meg amúgy messze lakna, az keressen a közelben munkát és kész.
Szerencse azért, hogy nem puszta gyűlöletből irsz, hanem az eszedet is használod, bocsáss meg ha ezt csak egyszer is megkérdőjeleztem!

Hoseman 2008.01.10. 17:28:12

Lord_cica!
Te agyhalottként születtél,vagy időközben váltál azzá?...
(ne válaszolj...nincs értelme...ez amolyan költői kérdés volt.)

Jancsi44 2008.01.10. 19:38:15

ÜDV!

Na szerintem épp itt volna már az ideje, hogy ezt bevezessék (persze nem merik majd, mert a képviselő urak is autót tesznek a seggük alá).

Mert lassan ott tartunk majd, mint Ámerika.
Egy angoltanárom (ottani magyar, aki hazajött) mesélte, hogy pl. Los Angelesben nincs tömegközlekedés,csak autóval jár mindenki. Ezért nem is igazán számít igazi közösségi városnak, inkább csak egy átjáróháznak, ahogy Budapest is.
A sok idióta, aki utazik az országban persze átjárkál a kocsijával Budapesten keresztűl (jó több híd kéne a Dunán, meg az M0-ás is), és ezzel is növeli a forgalmat és a dugókat, szennyezi a levegőt. A turizmust és a belvárosi életet ez úgy tönkre is fogja b...ni, hogy az csak na.

Persze emellett sétálóutcákat kéne kialakítani, ledózerólni néhány házat a belváros szélén és parkolóházakat építeni belőlük stb stb.

Azt persze elismerem, hogy aki sokat utazik a munkájából kifolyólag és cipekednie kell, az inkább használjon autót, mert a BKV is egy nagy sz..r(hajléktalan honfitársaink kellemes illatát érezhetjük éjjel-nappal, meg a szardínia feelinget stb.).

A legjobb lenne, ha mindenki, aki akar biciklivel tudna járni a városban....(lennének pl. őrzött tárhelyek stb.)

aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2008.01.10. 20:49:50

Ezt a törvényt Demszky hozta (egyébként nagyon helyesen tette), tehát nem értem a fasisztázást. Már tavasz óta tervezi az Olaszországban már korábban bevezetett törvényt.
Inkább egyenlőtlenségről lehet beszélni - akinek van pénze kifizetni a bírságot, annak nem számít az új rendelkezés.
Pedig jó lenne, ha egészségesebb lenne Budapest levegője. A karácsonyi szmog intő jel volt...

Foxtrot 2008.01.10. 21:26:41

Jancsi44: "A sok idióta, aki utazik az országban persze átjárkál a kocsijával Budapesten keresztűl"
Az a szerencse, hogy te aztán baromi okos vagy! Mégis hol a jó életbe menjen az a sok idióta akinek mondjuk Debrecenből Győrbe kell mennie, ha az összes autópálya Budapestre vezet? Erre válaszolj már mielőtt másokat idiótázol!

"Persze emellett sétálóutcákat kéne kialakítani, ledózerólni néhány házat a belváros szélén"
Hát bazmeg, szerintem tied a mai főnyeremény. Kezdjük a te házaddal a dózerolást.

A legjobb lenne ha a hozzád hasonlókat nem engednék felügyelet nélkül az utcán császkálni.

aranyhaj.blogspot.com:
Már megint a példálózás, hogy bezzeg Olaszországban már bevezették. Nézd azt is mellé, hogy abban a városban ahol bevezették (nem tudom konkrétan melyik városra gondolsz, hiszen ez egy városi rendelet, nem országos) milyen a tömegközlekedés, milyen alternatívák vannak még az autón kívül. Mert Budapesten sokaknak semmilyen, úgy látszik ezt ezerszer le kell írni, hogy felfogják egyesek.

szádba szarok 2008.01.10. 21:58:45

MICSODA KIBASZOTT FASISZTA VILÁG! AKINEK VAN PÉNZE JAKUZZIRA, AZ VEHET MAGÁNAK AKINEK NINCS, AZ NEM!
ÉS MICSODA KIBASZOTT FASISZTA VILÁG, HOGY NEM SZARHAT AKÁRKI A MÁSIK SZÁJÁBA AZ ISTENVERTE SZARSZAGÚ BÜDÖS TRAGACSÁVAL!

Foxtrot 2008.01.10. 22:19:31

Asszem ehhez már nem kell kommentárt fűzni...

ságvári 2008.01.11. 09:00:24

Az a véleményem, hogy Pilu ezt a gondolatot érlelhette volna még egy darabig, foxtrott pedig egy fasz.

békesség fél egészség 2008.01.11. 13:20:39

azt érdemes volna felismerni, hogy a hatalom ezúttal is az emberek megosztására játszik, ahelyett, hogy normális megoldással szolgálna. azt mondják, hogy magas a porszennyezettség, és erre az a megoldás, ha kitiltják a régi verdákat a városból. az valamiért eszükbe sem jutott, hogy mondjuk mossák esténként az utcákat. ez a por mellett a kutyaszart is el tudná tüntetni az utcákról, de ez nem érdeke a város vezetésének. az az érdeke, hogy a egymásnak ugrassza az embereket mondvacsinált ellentétek mentén. valamit biztos el akarnak titkolni, princz gábor 3.6-os büntetését talán. vagy a fővám téri metróállomás ügyét.
emberek, ne hagyjátok, hogy a bolsevik hatalomgyakorlók ismét egymás ellen fordítsanak benneteket. ők az igazi ellenség, nem a régi verda tulajdonosok, vagy új autó tulajdonosok.

Foxtrot 2008.01.11. 15:21:26

Szerintem meg Ságvári egy fasz. :) Ja és lúzer is, ezt tegnap tanultam!

Jancsi44 2008.01.12. 11:53:33

Nem Foxtrott te vagy a fasz.
Látom nem is olvastad végig a kommentemet, hogy persze máshol is kéne hídat építeni (M0), azt elismerem, hogy a hülye tervezők Budapestnél építették a legtöbb hidat, de akkor még nem gondolták, hogy mindenkinek autója lesz, és azzal keresztűl kasul furikázik (jó, joga van hozzá, akkor meg fizessen, mint régen út és hídvámokat-ez lesz a jövő).

Amit a házakról mondtam, az sajna így kell, hogy legyen. Az egy más kérdés, hogy amikor ezeket privatizálták az 1990-es évek elején, mindenki meg tudta vásárolni, majd az állam kárpótolja őket érte. Ha valaki a belvárosban lakik, akkor abban vannak kellemetlenségek is.

Foxtrot 2008.01.12. 14:51:03

Jancsi44: Nagyon helyesen mondod: "Ha valaki a belvárosban lakik, akkor abban vannak kellemetlenségek is.". Ilyen pl a szmog! Cserébe jobb a tömegközlekedés, mint a külvárosban, ahol ugyan kevesebb a szmog, viszont kénytelen vagy autóval járni ha nem akarsz egy fél napot utazni. Ez van. Házakat amúgy nem bontogatunk le csak úgy, de mondom tőlem kezdhetjük a te házaddal, én pont ott szeretnék parkolni.

Végigolvastam a kommentedet, de aki azzal kezdi, hogy "A sok idióta, aki utazik az országban persze átjárkál a kocsijával Budapesten keresztűl" arra mit lehet mondani? Amit most magyarázol itt a hidakról, azzal továbbra sem magyaráztad meg, hogy miért idióta az aki budapesten keresztül megy át az országon, ha egyszer csak erre vezetnek az utak. Továbbra is tartom, hogy aki ilyet leír, azzal komoly gondok vannak. Itt leginkább te vagy az idióta!

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.01.13. 23:59:28

HÁt nemsemmi :D Nekem ez a rész tetszett:
,,Piros színű matricát kapnának a kevesebb, sárgát a sokkal több szennyező anyagot kibocsátó autók,,
ez ugy folytatodott volna hogy a szinben illeszkedő csillagot meg a vezető kabátjára varják...
Nemértem miért azt kell csesztetni aki csoro, nyilván nem azért jár tragacsal mert az menő vagy mert környezet-terrorista.100nagyon légszenyezőt kitiltanak 1000 kevésbé légszenyezőt meg bezsufolnak az eredmény ugyanaz.
De szivni mindig az fog aki egyszerüen nemtudja kitermelni egy uj nagyonkörnyezetbarát auto árát.

Balázs 2008.01.14. 17:37:48

most akkor akinek szennyező az autója az bemehessen a városba de fektessen zöld részvényekbe?

nekem ez kezd átláthatatlan lenni...

mondjuk a faszba ki kéne tiltani a forgalomból pl azt az IFA t ami a múltkor előttem ment... miután sikerült kikerülnöm még három óra múlva is olaj és gázolajszag volt az autómban tőle.

matricát rá, tűnés a városból, mit a városból, az országból...

legyen ez egy reform eredője, hogy magától eltűnik, hisz a reform lényege ez.. amúgy csak intézkedés értelem és összefüggések nélkül.

pont mint az állam csinálja. amire szavaztatok oly sokan.