HTML

11.
szeptember

Humánus humános

Pilu  |  38 komment

 

Lacika röhögve olvassa fel saját motivációs levelét. Tényleg vicc, ennyit nem hazudott papírra az elmúlt öt évben.
 
-          Tudod, mit írnék szívem szerint?
-          Mit?
-          Egyetlen szót. Zsé.
 
Igaz. Ehelyett valami soha nem létezett ember képét kell lefestenie, aki a kihívásokkal teli világban, motivációt nyer attól, hogy már nem a második legnagyobb vállalatnál, hanem a piacvezetőnél dolgozhat. Röhej.
Itt ez a véres torkú profitzabáló gépezetet, amelyik gátlástalan eszközökkel gyűri maga alá a piacot, munkavállalók tucatjait rakja utcára egyik pillanatról a másikra végkielégítés nélkül, kihasználva a joghézagot, amit maga hagyott a munkaszerződésekben, az most egy humános bőrébe bújva itt gügyög hozzám az asztal másik oldaláról, mint ahogy azt nagyanyám tette, mikor háromévesen elpereceltem a bicajjal.
Hogy finoman fogalmazzak kicsit furcsa ez a kettősség. Egyrészt a mindent felülíró profitéhség, az abszolút eredményorientáltság, a „minden le van szarva, csak a részvényesek legyenek elégedettek az osztalékkal” mentalitás világa, ahol nyugodt szívvel tesznek rabszolgává, forgatnak ki jogaidból és játsszák ki a szakszervezetet, vagy éppen a joghézagok között bujkálva kerülik meg a munkatörvénykönyvet, háromdollárnyi haszon érdekében. Másrészt, ez a „hogy van a potenciális munkavállaló lelkivirágszálacskája” jelenet. Mi a szar?
 
Szóval adott a vállalat, amelyik gátlás nélkül átvágja torkát bárkinek a profit oltárán, és adott ugyanennek a vállalatnak a kommunikációja. A környezettudatos, emberbarát, dolgozóira figyelő imázs. Képmutatás? Az.
Alapvetően nincs baj a profitéhséggel, (illetve van, de ez a piac rendje, így jelen világunkban elfogadható) azzal viszont annál inkább, hogy ennek az ellenkezőjét hazudja a cég. Minek? Kinek? Tudjuk, tudjátok, hogy kitaposod a melósok belét, hogy - szó szerint - szart etetsz a fogyasztóval, mert a vágóhídi trutyi olcsóbb, mint a színhús, és azt is tudjuk, hogy röhögve fizeted ki a környezetvédelmi bírságot, tudván, hogy a kölykeink jövőjét, környezetét zabálod/juk fel amikor kemikáliák tonnáit engeded a folyóba. És, hogy mennyire nem túlzás a multik esetében (is) a rabszolgatartás szó használata, tudhatjuk a Nike botrány óta, amikor is kiderült, hogy centekért dolgoztatnak gyerekeket, akik a szutykos tornacipőjükre varrják azt a pipát, amitől az majd Európában 150 dollárba kerül.
 
Most, amikor felvételizek egy ilyen mocsadék multihoz, akkor jön a humános, aki személyiségtesztet írat velem, tudományos alapon összeállított kérdéssor segítségével próbálja kiszedni belőlem, hogy szeretem-e a kihívásokat!? Igen baszd meg, szeretek szívni és álmom, hogy napi szintén problémákba ütközhessek! Tulajdonképpen a fizetés nem is érdekel, meg az sem, hogy mit eszik otthon a família, csak azért járok ide, hogy kiéljem a kihívásmazó hajlamom! Mit jönnek ezzel a hihetetlen, minden valóságtól elrugaszkodott szöveggel? 
 
A csapatépítő tréning, a vállalati induló, a közös üdülések, az „önkéntesen” vállalt pluszmunka és a lojalitás megjátszása erősen emlékeztet a kommunista rendszer eszköztárára, melynek célja nem volt más, mint a látszatszabadság, látszatjogok világának elviselhetőbbé tétele, aminek benyeletéséhez csak egy eszköz ez az agymosás.
A nagy, büdös közös célok, ideológiák gyártása, a „mi” közösségtudat erőszakos kialakítása, mind-mind eszköze az összes elnyomó hatalomnak, amely mosolygós, önfeláldozó rabszolgákat akar maga körül látni. Legyen az a nácik, a kommunisták, vagy tőke rémuralma. Sorstársaiddal énekeled az ideológiához gyártott műdalt, tímben vörkingeltek, és güriztek, hogy a fentről diktált célokat elérhessétek. Ingyért dolgozol heti egy napot és mindegy, hogy azt kötelező (ki nem fizetett) túlórának hívjuk, vagy kommunista szombatnak, a lényege ugyanaz.
 
Vállalati induló - mozgalmi dalok, csapatépítő tréning – brigádkirándulás, közösségi szellem – lenini út. Agymosás, demagógia. Mindkét esetben a hatalom eszköztára, és ha a párt szót behelyettesíted a cég helyére, akkor rájössz, hogy semmi különbség nincs, csak ez nem politikai, hanem gazdasági rezsim.
 
És hogyan kerül ide a humános? Fogaskereke ennek a darálónak. Ő az, aki arcát adja ehhez a szánalmas színjátékhoz, és arcot ad ennek az embertelen arculatnak. Mellesleg ugyanolyan droid, mint Te, csak másik szakra jelentkezett annak idején. Akiről nem tudom elhinni, hogy hiszi, amit prédikál. Vagy ha igen, akkor kételkedem épelméjűségében. „Mesélj a motivációdról, a karriercéljaidról! Hogyan inspirál a munkahelyi környezet, és mennyire vagy csapatjátékos?! De ezt majd megbeszéljük a tímbilding hálidéjen!” Grrrrrr…..
 
Ahogy Ricsipapa mondta a hétvégi csapatépítő tréning híre hallatán: „Van nekem csapatom otthon, úgy hívják, hogy család, és ha azt akarod, hogy építsem, adj egy kilóval több fizetést, és hagyd szabadon a hétvégéimet, hogy velük tölthessem! Az lesz nekem a csapatépítés!”. Ezzel a monológgal tökéletesen sikerült megfogalmaznia érzéseimet a „vágj jópofát a rabszolgasorsodhoz” vállalati elnyomással kapcsolatban. Persze ezen kijelentésének súlyos ára lett, egy hét múlva nem volt már a cégnél. Közösen megegyeztek sorsukról, az erősen ajánlott, munkaidőn túli, vállalati programok kapcsán kialakult elméleti vita lezárásaként.
 
„A képességeim birtokában úgy érzem, méltó tagja lehetek az Önök csapatának.” – asztakurva. Az sem hisz el, aki írja, aki meg naponta tíz ilyet olvas, miért várja el, hogy leírjam ezt az ordenáré baromságot? Gondolja, hogy ezt bárki, valaha is komolyan vette?
 
Visszatérve Lacika pályázatához, a motivációs levelét nem írta át a „zsé” szóra, hiszen érdemes megfogadni a fejvadászok tanácsait ezen a téren, mert nagy valószínűséggel, aki ezt a tanácsot adta, ugyanabban a padban tanult, mint az, aki majd olvasni fogja ezt a maszlagot. Egy a tudásuk, egy a hitük, egyformán kretének. Egy tőről fakadnak, és bármennyire is távol áll hitviláguk a valóságtól, mégis csak ők döntenek a felvételedről. Legyen meg az ő akaratuk!
 
 
 

Címkék: munka karrier társadalom

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr6659021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vérnűsző Barom 2008.09.11. 20:35:48

annak idején egy elmebeteg pillanatomban bepróbálkoztam én is egy ilyen cégnél. Nem volt ugyan az igazi, klasszikus multi, de iparkodott átvenni a sok maszlagot.
A motivációs levélbe simán beírtam azt, hogy egészen különlegesen tud motiválni a sok szabadidő és a magas fizetés, lehetőleg kötetlen munkaidővel párosítva.
Aszondták, ne hívjam, ne keressem őket, majd jelentkeznek. Több éve ülök itthon és várom a jelentkezésüket, de nem jön nekik össze. Csak nem érte őket valami baj? Aggódom értük...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.11. 20:43:00

Nekünk ma van a 2 napos csapatépítés ... nem mentem, azt mondtam hogy én inkább dolgozni szeretnék. És azt is mondtam, hogy ha bulizni meg berúgni akarok, akkor elmegyek a barátaimmal, és nem a kollegákkal/munkatársakkal.

Úgy néztek rám, mint egy idiótára, de itthon hagytak...

doubting thomas 2008.09.11. 20:43:53

Szép és egyszerű kórleírás :)

Élvezettel olvastam.

kekbon 2008.09.11. 20:46:58

szerintetek létezik olyan munkavállaló aki tényleg komolyan gondolja, hogy a nem kizárólag a zsé és a szabadidő mennyisége érdekli?

Kúrcsány Ferenc 2008.09.11. 20:48:43

A gazdaságkor szépségei.

paradicsom 2008.09.11. 21:00:49

Rég olvastam ennyire jót. Mintha egy fejezete lenne a 99 franc (itthon ugye 1999 Ft) c. könyvnek...

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.09.11. 21:22:59

Ez az írás nekem is tetszett. Nagyon jól megragadtad a lényeget. :(

Én 2008.09.11. 21:35:15

zero, ez nálunk úgy működött, hogy életem első (és azóta is utolsó) csapatépítése előtt aszonta nekem a főnök: "Téged hívtunk a hétvégi csapatépítésre?" Mondom, biztos nem vagyok én olyan fontos ember, mert nem. Erre azt mondja a drága: "Hát jobb is, mert akkor se jöhetnél. Be kéne jönni hétvégén oszt megcsinálni ezeket a dolgokat."
És tényleg. Ők elvonultak hétvégére mulatni (bár nem irigyeltem őket, mert nemszívesen mentem volna), én meg bevonultam az irodába szombat-vasárnap 6-6 órára.
Majd hétfőn közölték, hogy ja, amin alapult az egész hétvégi munkám, az csak egy előzetes verzió volt, itt a végleges, természetesen tök más, mint az előzetes. Kezdhettem előről az egészet.
Nem kicsit szívtam meg.

blu 2008.09.11. 21:44:51

Európai unió=Szovjetunió
Ugyanaz a fos

NYT · http://pergetes.blog.hu/ 2008.09.11. 21:52:02

Sajnos kurvára ez a helyzet, grat, tetszett.

suo tempore 2008.09.11. 22:03:04

hibátlan kórtörténet

engem komolyan érdekelne,h van-e vki aki ezt beveszi, vagy mindenki csak a lóvéért képmutat?

a szomszedbol 2008.09.11. 22:16:56

szerintem meg jo kepet kell vagni, le kell irni,bologatni kell, sot rasegiteni, ki kell kapcsolni a szuroket, 5-6 ev alatt magasra kell jutni, annyi penzert irsz napi 3 ilyen oldalt es elolvasol 100-at es rohogsz az egeszen.8 oraban.

Mellesleg lattam mar multinal jol mukodo CSAPATot. Azt is epiteni kellett. Bar ott a fonok kozolte, hogy a kotelezo karacsony vacsi itt ebed lesz es utana mindenki huz haza a csaladjahoz. Lehet hogy o se hitt mindenben szivbol?

Oz 2008.09.11. 22:19:12

nem mintha a faszszopkodas elkotelezett hive lennek de allva tapsolatm mikor elolvastam ezt a postot...

En par eve jelentekztem egy multihoz fmcg terulet vagy mia fasz. egesznapos interju a tim vezetovel haeressel egymassal kulon satobbi,
vegig hazudtam az egeszet,es nem is annyira akartam csak kivancsi voltam hat nem felvettek?!? En barom meg elvallaltam.A mai napig lelkisimeretfurdalasom van azok miatt akik meggornyedtek a nyomas alatt"mar evek ota a vagyom hogy egy ilyen nagyszeru cegcsoport alaklamzottja lehessek" cimu sztorik.
ja es ket het utan fogtam magam es nem mentem tobbet...
amikor a kilepo papirjaimat inteztem ugy neztek ram mint valami foldonkivulire
Oz

GergőÁron (törölt) 2008.09.11. 22:23:52

Énszerintem azt mérik le, mennyire fontos neked az a munka, és ezáltalál mennyire vagy hajlandó utánajárni, hogy hogyan kell egy jó motívációs levelt összeütni.

Nem véletlenül csinálják hidd el, így valóban sikerül általában megfelelőbb emebereket találniuk... már ami az ő szempontjaikat illeti...

Vérnűsző Barom 2008.09.11. 22:30:53

Szeretem az olyan cégeket, ahol kézzel írott önéletrajz kell egy olyan munkakör betöltéséhez, amihez tulképp alapfeltétel az, hogy tizenéve véletlenül se írj a kezeddel.
Kedvenceim az asztrológiát bevető cégek, ahol halk sikkantgatással közli a háeres, hogy milyen remekül passzol a csillagjegyem a csapatéhoz (milyen lehet egy munkahelyi társulat csillagjegyét meghatározni?), és zseniálisan fogunk együttműködni. És valahogy mégsem, mert a következő társalgásra már nem mentem el...
Tulképp akar a fene dolgozni.

Sleepy Gonsales 2008.09.11. 22:39:45

Nem ennyire egyértelmű a helyzet. Két munkahellyel ezelőtt egy teljesen magyar kiscégnél dolgoztam, kevesen voltunk, mindenki mindent csinált, nagyon nagy volt a felelősség (több 10 milliós bizt. technikai projektek), nevetségesen alacsony fizu, remek kollégák, kritikán aluli főnök, rengeteg kifizetetlen túlóra, stb. Elviselhetetlen volt.
Utána német multi, számomra egetrengetően hatalmas fizu, jó és rossz kollégák vegyesen, elég rendes főnök. Ott maradtam volna, ha nincs leépítés (magyarul kirúgtak). Később a cég is megszűnt.
Most francia multi, jó fizu, tényleg remek kollégák és az eddigi legjobb főnökség. Itt maradok, ha ez is meg nem szűnik.
Nem biztos hogy olyan rosszak a multik.
Másrészt pedig biztos, hogy nem éri meg alkalmazkodni?

graphire 2008.09.11. 22:56:44

A kézzel írt önéletrajz meg a grafológia nekem is nagy kedvencem.
Kb 10év gépelés után az én kézírásomból aztán nem mondanak meg semmit, vagyis mivel nyomtatott betűkkel írok a grafológus szerint valamit rejtegetek. Pedig nem titkolom, hogy tizenévesen képregényeket rajzoltam ahhoz meg nem volt jó a folyóírás ezét átszoktam a nyomtatott betűkre.Ennyit a grafológiáról mint tudományról. Nem keverendő az igazságügyi írásszakértővel persze.

kiskukac 2008.09.11. 23:00:00

a post remek :)

Ámde. Mi ez az (undorító ?) ideológia ?
Cukormáz a keserű pirulán. Enélkül - megéritek még, fölös aggódnotok Kedves Barátim - még keményebb lesz.

Hogy miért "kell" a pirula ? Evidens. S a cukormáz ? Az is az. Csodálkoznunk hát fölös.

Nyugodalmas jó'cakát Mindenkinek.

Kánaán 2008.09.11. 23:11:29

Régen még jobb volt egy multinál dolgozni, mint egy maszeknál, mert nem volt fizetetlen szombat, túlóra, ilyen-olyan gerinctelenségek, de mára átvették ezek is. De egy jó van náluk, hogy nem minimálbérért vannak bejelentve. Vagy már ott is van ilyen? Az viszont ocsmány, hogy betegen dolgoznak sokan, mert nem mernek elmenni dokihoz mert kirúgják őket. Ez is a csapatszellem része vajh?

csb 2008.09.11. 23:13:16

egyszer én is jelentkeztem multi ügyvédi irodába. of no avail. majd rájöttem h ez nem való. azóta jó. érdekes munkák, nehéz kenyér, de élvezetes. amikor kifizetnek.

Nyakörv 2008.09.11. 23:21:32

De szépen megvilágítja a lényeget.
A mondhatjuk multi ahol lassan 18 éve húzom az igát mikor odakerültem egy jól fizető cég volt ,ha kimondtam hol dolgozok irigyeltek, ma már csak azért mert van melóm :(
A privatizáció megölte az egészet , ma kihozza a céget veszteségesre /igaz hatalmas beruházás miatt/ és ezt hozza fel amikor bérigényt elutasítja. Ja persze együtt nem nevetünk csak sírjunk és csodálkozik hoyg az alulfizetett alkalmazottak az elégedetségi felmérésen nem elégedettek. Fizess meg ugy mint a nyugati kollégámat és én is elégedett és elkötelezett leszek.
Ma már lassan azt gondolom ,hogy az járt jól akit 10 éve kirugtak és ment a végkielégítéssel.

aBringakirály 2008.09.11. 23:28:49

nagyon ott van a post, stílus, téma, minden. bár van, aki másképp látja a világot, de az alapigazság benne van.

én voltam multinál, nem hazudtam és rám valóban igaz, hogy a szabadidő meg a zsé mellett más is motivál: jófej munkatársak (igen, akár csapat is! :) ), értelmes feladatok, jó célok.

Voltam multinál, a pénz és a társaság jó volt, a feladatok és a célok nem. fél év után leléptem, találtam olyat, ahol mindez teljesül és öltönynadrág meg ing helyett klottgatyában és papucsban is lehet dolgozni. nem, nem úszómester lettem :), irodai meló.

az egész meg nem feltétlenül hazugság, sztem akinek a biztonság a fontos, meg hogy sok munkatárs és relatíve jó fizu, az menjen csak multihoz és ezt írja is le őszintén motivlevélben. a HR-es pedig tényleg sokat ki tud szűrni ezekből, meg hogy látja a fejedet. a kézzel írt meg a grafológus miatt kell, aki az írásodból tud jellemvonásokat kinézni.

akinek meg nem kell a multi, az menjen máshová és ne csesszen ki magával.

beren 2008.09.12. 00:04:45

Jó az írás!
De sajnos van aki simán benyeli a multi/píár/háer dumát. Többet is ismerek, akik beleszédültek egy multi, vagy egy bank fellengzős dumájába, és nem létezett onnantól más érték a számukra csak az amit a cég diktált. Érdekes, hogy ez általában középvezetői szinten működik, pici hatalommal, sok felelősséggel fűszerezve, és még egyáltalán nem elszállt fizetésekkel, mikor érzi a tag, hogy "fontos ember" és ezért igyekszik is megfelelni, hajtja magát és az embereit és hinti tovább a rossz cégdumát. Felette, és alatta is sokszor cinikus figurák vannak, akik egyrészt kihasználják, másrészt kiröhögik.
Akiknél láttam, ott kb. 3-4 év és gyakran egy válás volt mire az illető rájött, hogy megvezették a rossz dumával és megtalálta a csokitortában a kutyaszart.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.09.12. 02:01:23

Azert maguk a modszerek meg az elvarasok nem feltetlenul mindig tisztessegtelenek, es ha azok is, nem feltetlenul ertelmetlenek. De lehet ugy is csinalni, hogy az legyen.

Pl. ott van a kerdesed, hogy minek keres egy vallalat motivalt, torekvo embert, ha ugyis csak a profit erdekli. Hat barmi is erdekli, motivalt emberekkel konnyebb elerni. Nem tudom milyen munkakorrol beszelunk, de szellemi dolgozoknal mindenkepp. Pl. barmekkora monopol orias is a microsoft, nagyon figyelniuk kell arra, hogy _ne_ olyan programozoik legyenek, akiknek az egyetlen lenyeges pont a zse. Az ugyanis nem teljesit, szart csinal (hagyjuk most az olcso MS poenokat, ekkora rendszer sosem allna ossze olyan szakemberekkel). Vagy lasd pl a guglit. Es nyilvan ugyanez igaz a tobbi szellemi foglalkozasra is.

A problema epp abbol adodik, hogy utana ezeknek a motivalt - es adott esetben mindent jobban tudo - embereknek eleg nehez azt a kepet vetiteni, hogy valojaban tenyleg szamit, hogy mit gondolnak, hogy szamit, hogy jobb legyen a termek, es nem csak a max(profit) erteke. Tehat ebbol a szempontbol a kivalasztas nem szinjatek. A szinjatek ott kezdodik, ahol ezekkel az embereket elkezdik terelgetni, hogy annyira legyenek motivaltak, es abba az iranyba amennyire es amerre kell. De masfele meg jobban azert ne.

Csapatepites: ez sok helyen bullshit, hetvegen csinalni kispalya. En olyan multinal dolgoztam, ahol termeszetesen munkaidoben volt a csapatepites, es mivel a mi reszlegunk harom kisebb csoportbol allt (kb. 2x5-7 meg egy olyan 15-os), ezert eleg bulisak voltak. A csoportok kulon mentek, minden evben leleveleztuk a sracokkal, hogy hova, az asszisztens lany lefoglalta a szallast, intezte az inteznivalokat (biciklit vagy vitorlast berelt, mikor mit), aztan elmentunk 2-3 napra.

Hogy a +100 rugo meg a csaladdal toltott ido ezt kivaltana, az badarsag. Igenis fontos, hogy akikkel naponta egyutt toltesz 8 orat, azokkal joban legyel. Nalunk abszolut melyitette a haversagi faktort, nekunk is jobb volt, mert ettol jobban ereztunk magunkat a munkahelyen. Pl. nem mindegy, hogy kivel toltod a szuneteket, ebedidoket szerintem, a cegnek meg az nem, hogy mennyore tudsz jol egyuttmukodni a tobbiekkel. Pl. hogy problema vagy kerdes eseten - meg mindig sw fejlesztokrol beszelek - siman odafordulsz-e a masikhoz. Vagy ha tudod mivel foglalkozik, es te belefutsz valamibe, ami erdekelheti, segithet neki, akkor szolsz-e.

Persze en most arrol beszelek, amit en lattam belulrol, es nem a hetvegi fonok elotti jopofizgatasos, latszolag menjunk ki az erdobe GPS-szel, latszolag mindenki egyenrangu bullshitrol. (Mondjuk GPS-szel voltunk egyszer az erdoben, akkor pont maxigaz volt a cegnel ;) )

Vérnűsző Barom 2008.09.12. 03:05:00

Lehet ezt a dolgot többféleképpen is csinálni, sőt, még jól is. Csak épp ez a ritkaság.
Többen emlegették a komcsi világ remek szomatjait és társait igazuk is van. Annak idején, amikor kitalálták a háborús romelatkarításra, útépítésre, ilyesmire még volt is értelme. Akkor, ott.
A későbbiekben, pláne a legvégén meg csak a megszokásalapú szopatás.
Dettó ez a helyzet a motivációs levéllel is. Bizonyos cégek, bizonyos munkaköreibe van teteje a dolognak. Máshol meg semmi. De divat, megszokás, így csinálják a nagyok, tehát mi is, a háeresnek is kell valamivel igazolnia létét, így a huszadik senkivel is iratnak ilyesmit. Puszta faszságból. Ha meg tényleg idióta a főnök, előkerül a grafológia, az asztrológia, a mindenféle személyiségteszt, beleértve a szientológiai marhaságokat is.
maga a valós motiválás meg megy is a levesbe. Normális körülmények (megfelelő lé, munkahely, munkaidő, munkakör) megléte esetén ugyanis valóban nem a pénz az elsődleges, hanem pár egyéb apróság. Így a munka minősége, érdekessége, előlépés, továbbtanulás lehetősége, rakat más dolog. De mindennek semmi teteje egy áruházi kisfőnök, irodai beosztott, recepciós, hasonló esetében. Őket adott feladatra, esetleg általuk nem is ismert időre veszik fel, a fentiek esélye nélkül. Ezt, ha nem is tudják, simán érzik, észreveszik, szarnak is bele kellőképp, lépnek egyből tovább, ahogy csak tehetik.
A csoportépítésnek is megvan a maga helye, szerepe, de a legritkább esetben ott, és ahogy használják.
Ahogy eddig láttam arra volt csak jó a legtöbb, hogy remekül be lehetett rugni, megpróbálva megdugni a motivált tikátnőt, majd utána napokkal vagy sunnyogni, vagy cinkosan kacsintgatni, semmiképp se megerősödött, hanem kisebb klikkekre széthulló csapatban.
Hát, ehhez meg külön gratulálok a sok idiótának...

0xFFFF 2008.09.12. 04:09:16

"A csoportépítésnek is megvan a maga helye, szerepe, de a legritkább esetben ott, és ahogy használják.
Ahogy eddig láttam arra volt csak jó a legtöbb, hogy remekül be lehetett rugni, megpróbálva megdugni a motivált tikátnőt, majd utána napokkal vagy sunnyogni, vagy cinkosan kacsintgatni, semmiképp se megerősödött, hanem kisebb klikkekre széthulló csapatban."

Bizony bizony ! Ezt hívják itt csapatépítésnek ! Évente kétszer csinálom. Jó, mert a csapat egy igen kis részével már összeszokottan iszunk és rengeteg motivált kollegina luksogorrá tett minket. A többiek meg szívnak emiatt, mert a hétköznapokon is ki vannak rekesztve rendesen és a munkában is csak egymást segítjük. Konklúzió ? Egy kis csapat összejött (5-6 fő a 800-ból) aki sikeresen szembe tud menni a főnökkel és a céggel is, bár utóbbival csak finoman. :) Jó dolog a welness és a csapatépítés !

füligjimmy77 2008.09.12. 04:55:50

A sok "droid", aki kérdez, azért hiszi el, mert ezt tanulta, majd a tanultakat alkalmazza. Egy haverom ilyen területen dolgozik, óriási dumát levágott egyszer nekem a pozitív hozzáállás fontosságáról. Mezőgazdasággal foglakozom (nem amatőr, utcára öntő szinten), fagykár miatt akkor volt elég jelentős veszteségem. Megsértődött, mikor körberöhögtem, mondván, pozitív hozzáállásal melegfrontot még nem csináltak. Ekkor rájöttem: hiszik, hogy igaz, tehát boldog emberek. A csapatépítő tréningeknek akkor van értelmük, ha egy új iridát nyit a cég, vagy új vállalkozás indul, senki nem ismer senkit. A motivációs levél helyett egy főnk se gondol arra, hogy kerek-perec megmondja: ez a munkád, ez felelősség a tiéd, ennyit kapsz érte, akarod, vagy nem akarod? Ez az egyenes beszéd az (már nem annyira) új "társadalmi felelősséget vállaló szemléletű" marketingben, meg a TQM alapú lópikulában elképzelhetetlen.

LomposFarkúVörösRóka 2008.09.12. 06:26:42

Remek!

Úgy látszik másnak is kurvára cseszteti a csőrét ez a dolog...
Én sajnos olyan szinten csömörlöttem meg ettől az egész "ál-humánus" idiota, angolszász majmoló köcsögségtől, h két hónap táppénzen voltam!
És döntöttem, többet soha nem fogok hasonló cégnél dolgozni... ahol a személyzetist HR-managernek hívják, a megbeszélés helyett meeting van és a raktáros a logisztikai munkatárs valamint az értekezleten olyan angol szavak röpködnek, amit maga a beszélő sem ért teljesen...
A beled kilóg annyit melózol a főnököd már az x-edik új autóját veszi, az irodában most szerelték a tengeri akváriumot, amiben csak a halak több millió forintot érnek és havi százezrekért tartja karban valami külföldi cég, viszont az év végén a "jutalmadat", ami nem éri el a havi fizetésedet, csak akkor kapod meg ha számlát viszel valahonnan...
NA EBBŐL ELÉG! menjenek az áludvarias, tapsolós, műmosolyos, tréninges k@rva anyjukba a skót felföldön...

fsblack 2008.09.12. 07:27:18

LomposFarkúVörösRóka: Bizony, egyetértek! Neked nyomatják a nagy pénzhiány, meg spórolás
meg energiatakarékosság szöveget, de a 2 éves
céges kocsit már lecserélik, mert snassz.

Te meg kussolhatsz, hogy kapjál 1 havi jutalmat.

paso 2008.09.12. 07:27:45

Én egyetem alatt egy magyar kis cégnél dolgoztam 2 évet. Ennek a tapasztalai alapján, illetve az ismerősöket látva úgy döntöttem, hogy ez nem kell nekem.
Most németországban dolgozok, egy német multinál. Heti 40 óra és kész. Ha hétfőtől csütörtökig 6ig nem tudsz elszakadni a munkától, akkor pénteken már be sem kell menned. És ez a világ legtermészetesebb dolga. Persze ha egy nagy munka finishe van, akkor mindenki ott van, annyit, amennyit kell, de azt meg 125, 150%-os fizetéssel térítik, vagy még plusz szabadsággal. Mindezt pályakezdőként közel nettó 4000 euróért...

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.09.12. 08:06:15

Egy cégnél klf. juttatásokat kapsz. Managernek zsíros bonus, 2 évente új autó stb., mezei alkalmazottaknak monitorvédő szemüveg és jó csapatszellem jár.

Van megoldás: állj át a broki másik oldalára (ehhez nem árt egy kis tőke plusz vállalkozókedv), de legalábbis ne a végén tátsd a szádat (ehhez meg az kell, hogy jól tudj furakodni, áskálódni, eladni ömnagad stb.).

more info: dilbert.com

Disclaimer: jelen komment szerzője jelenleg nem alkalmazott, de az alkalmazotti lét széles skáláját megtapasztalta már, ezért kívülről röhög az egészen.

mizie 2008.09.12. 08:06:35

Az ilyen ,ultis állásokból Dunát lehet rekeszteni. Sztem úgy érdemes csinálni velük ahogy ők kezelik a munkavállalókat.

Ha nem teszik mész a következő helyre. Ha nem tetszik visszapofázol. Ha másképp gondolod elmondod. Mit tudnak csinálni? Kirúgnak? És?

Kapsz végkielégítést és 2 héten belül már egy másik helyen vagy. Lehet hogy ott jobban megbecsülnek, ha nem akkor kezded elölről.

Nem a munka az életed, csak arra kell h pénzt szerezz és jobban el tudd tölteni a szabadidőd.

Találkozunk a Moszkva téri punkoknál :)

Bamba 2008.09.13. 10:21:55

"Jó az írás!
De sajnos van aki simán benyeli a multi/píár/háer dumát."
Bizony! Itt a hsz-ek közt is akad jó néhány. Szinte, el sem hiszem. Valszeg ifjak még és bohók. Pedig ha tudnák, hogy ezek a cégek egy pszichopata beteg tüneteit mutatják. /Különösen a bankonk./
Van egy kanadai dokfilm. ajánlom figyelmébe mindenkinek! - már akinek van ideje megnézni, mert nincs melója, vagy nem "csapatépít", vagy 1xűen csak szeretné tudni, hogy hol él!
www.port.hu/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=68686 (több helyen is letölthető)
ezt is: www.youtube.com/results?search_query=a+p%C3%A9nz+mint+ad%C3%B3ss%C3%A1g&search_type=&aq=0&oq=a+p%C3%A9nz+mint

Aran-ka · http://aran-ka.blog.hu 2008.09.16. 11:01:35

Legjobb csapatepitok a torokok...
Ok csaladban dolgoznak

eMM 2008.09.18. 12:23:08

Legalább nekem még állásom sincs.

Iselinn 2009.01.23. 13:11:20

nagyon jó a cikk, végigröhögtem!:D:D
és igaza van a posztírónak...
süti beállítások módosítása