HTML

 

Tegnap nézegettem a használtautók hirdetéseit. El kéne passzolni a verdám, ennek okán próbáltam kideríteni, mennyit is kóstál a piacon. Nagyjából egy gurigát ér. Pont ennyi van a magánnyugdíj-számlámon. Elviszi az Orbán az autómat? El, baszd meg.
Persze, még mindig jobb, mintha zárolná a bankszámlám, vagy ha a hárommillió adófizetővel egyetemben berángatna vagyonosodásira. Olyan emberesre, amikor a közüzemi csekkjeidet összeadják, majd kivonják a hivatalos jövedelmedből és a fennmaradó 12.000 forint láttán megkérdezik, hogy miből is voltál tavaly nyaralni. Valakinek köhögnie kell az előző kormányok számláit, a kassza viszont üres...  
 
A szar nyakon túl ér, de a kormány nem mondhatja el valós helyzetet a vasárnapi Híradó végén, mert másnap a kivándorlók autókonvoja Hegyeshalomtól Pestig állna. Ha ezt a huszonXezer milliárdnyi adósságot nem kezdjük el azonnal rendezni, a kamatterhekbe úgy belerokkanunk, hogy Mexikót a következő néhány évtizedben csak mintaállamként emlegethetjük. Tudtuk, hogy lesz padlássöprés, és azt is tudtuk, hogy ezzel megvárják az Önkormányzati Választásokat.
 
Megvolt a választás, most itt az inkasszó. Mit vártunk?
 
 
Senkinek nem lehettek kétségei, hogy fizetnünk kell. Az is egy naiv hülye volt, aki elhitte, hogy a válságadót nem mi fogjuk állni. Nézted már a kajaárakat mostanság a hipermarketekben? Majd kettéáll a szemed a pénztárnál, ne aggódj! Esetleg a bankod honlapján a hirdetmények között is keresgélhetsz egy kicsit, hogy mennyivel is tolták meg a szolgáltatások díját a közelmúltban! És az is sejthető volt, hogy a Telekom cégek a válságadó hatására leállítják beruházásaikat, ami meg egyet jelent a magyar beszállítók halálával, munkahelyek megszűnésével. Így is, úgy is mi fizetünk, tök mindegy, hogy első lépésben kire hárítja a terheket a kormány. A piramis alján mi vagyunk, ergo mindent mi fizetünk.
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Orbán ugyan kénytelen lesöpörni a padlást, de ettől még nem Rákosi. Tudtuk, hogy húzni fog még egyet a gatyaszíjon, egész egyszerűen azért, mert nem tehet mást. És bár nem tisztem megvédeni ezt a (szarházi) bandát (sem), de kivételesen nem Orbánt kell szidni, akire a ganajozás maradt, hanem a Medgyessy-Gyurcsány párost, akik teleszarták a nappalit. Valamelyik ujjunkat meg kell harapnia, és ő azt választotta. Nincs ezzel baj, csak most már lássuk a szerkezeti reformokat is!
 

Címkék: politika orbán magyarország

477 komment · 14 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr312472138

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Re: Mi ez a para? Minden a forgatókönyv szerint zajlik. 2010.11.26. 12:59:09

Drága Blogger! Valamit átkozottul benéztél: ezek nem viszik a kocsidat (6 milla alatti járgány ezeknek nem autó), azzal, h saját tulajdonba veszik megvédenek Téged attól, h a komcsik ellopják. Ők ugyanis soha nem hazudnak, tehát, ha egyszer azt mondták...

Trackback: Kormányzati K.O. 2010.11.26. 10:28:30

jósló mese Atyafiak, nagy össznépi felhördülés kísérte a narancssárgában szorítóba lépett kormányzati játékos legutolsó moudulatát! Több kellemetlen szurkálása volt már Matoljki és csapata taktikájának, még a tisztánlátását is megzavarta a Magyar Nép S...

Trackback: Whiskys után Orbánból lesz nemzeti hős? 2010.11.26. 00:01:55

 A magánnyugdíjpénztári megtakarítások államosítását a véleményformálók többsége egyszerű lopásként értékeli. Nos ez az ország az, ahol ez a fajta cselekmény bocsánatos bűn, mi több, támogatandó cselekmény. A magyar ember szereti a "Robin Hoo...

Trackback: Madarat tolláról... 2010.11.25. 21:55:57

...kormányt reformjáról? - tehetjük fel a kérdést joggal, arcunkra fagyott mosollyal. Előfordult már nem egyszer, hogy egy diákomnak frankón kijött az egyenlet helyes megoldása, aszt nem győzött reklamálni, hogy miért csak

Trackback: Pályázat 2010.11.25. 20:17:35

A Képzelt Riport blog ezennel pályázatot hirdet. A pályázat célja olyan rövid, legfeljebb 100 soros lírai művek létrehozása (a műfaj szabadon választott), melyek témája a magánnyugdíj-pénztári vagyon államosítása. A pályaműveket kommentben kérjük b...

Trackback: Te mondd, hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb! 2010.11.25. 20:16:59

Stúdiónk mai vendége Matt Kirby, akit hallgatóink a Bűnvadászok című filmből ismerhetnek.   KR: Mr. Kirby, mi a véleménye arról, hogy a magyar kormány a magánnyugdíj-pénztárak tagjait vissza akarja kényszeríteni az állami rendszerbe, ezáltal...

Trackback: A megértés szonettje 2010.11.25. 19:13:14

Nézd a fidesznyik, a Kasszaürítő, Hogy' vigyorog bele most a pofádba!Múltnak a szelleme: égen a felhő!Jól jövedelmez a bor, meg a bánya.Új arany alkony: az állami csecsről,Csak nyalogatnia kell az öregnek,Ízleni fog neki! -döntenek erről,Tapsol a ...

Trackback: Mik vagytok tik? 2010.11.25. 18:11:57

képmeseAtyafiak,miután kinyilatkozott Matoljki uraság, ma a magánnyugdíjpénztáraknak, arroganciája és vele együtt rabló kormánytársaival immáron Olympos-i magasságokra hatolt. Parancsoljatok:Szavazzatok, tojás vagy figyelem?

Trackback: Hezitátorok 2010.11.25. 18:03:06

Az új undokok mintha új stílust hoztak volna. Még mindig mindent a népért, és már a nép által is: nemzeti együttműködés, kétharmados bátor alkotmánymódosítások, az emberek emberének kinevezése, a nép jussának visszavétele a közszolgáktól. Min...

Trackback: Még Vágási Feritől is elvesz a kormány (videó) 2010.11.25. 18:01:23

Elég sokan fizették tisztességgel a nyugdíjjárulékot, hogy annak egy része biztosan a saját jövőbeli nyugdíjuk alapja lesz. Ez jövőre félretett megtakarítás a bér 8 százaléka. Azonban hiába gondoltak sokan arra, hogy ezt megtakarítják, most úgy járnak,...

Trackback: Nyugdíjpénztárakról egy ígéret és egy vélemény 2010.11.25. 18:00:55

Íme a mai Facebook termés:A Fidesz ezt ígérte 2010 tavaszán (1.0):"A Fidesz megőrzi a nyugdíjak értékét, és megvédi a nyugdíjpénztárakat"A Fidesz ezt ígérte 2010 tavaszán (2.0):2X "A Fidesz megőrzi a nyugdíjak értékét, és megvédi a nyugd...

Trackback: A Fidesz csinált az MSZP-nek egy sikeres rendezvényt? 2010.11.25. 18:00:13

A duplán tökönszúrás tankönyvi példája, amit a Fidesz tegnap bejelentett. Azon már nem lepődök meg, hogy gyomorforgatóan cinikusak, frankón úgy gondolják, az, hogy baromira nyertek, az azt jelenti, bármit lenyel nekik az egyszerű honpolgár. Felállított...

Trackback: A nagy hátraarc 2010.11.25. 17:24:13

 Egy régi emlék idéződött fel bennem. Egy-két évvel a rendszerváltás előtt történt, még boldog általános iskolás koromban, hogy az iskola közölte a szülőkkel és persze velünk is, hogy mostantól nem kötelező úttörőnek lenni, nem kell nyakkendőt hor...

Trackback: A jó erkölcsű államosítás 2010.11.25. 17:12:30

A magán-nyugdíjpénztárak államosításáról minapi Matolcsy Vátesz György bejelentését már sokan kommentálták, de ennek a kommunikációjáról és jövőbeni hatásairól én is megemlékezek pár gondolatban.Az első kommunikációs gyöngyszem, hogy „nyugdíjment...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Volbeat 2010.11.26. 06:26:22

"A népet hülyíteni kellett, különben még képesek lettek volna újra megválasztani a szocikat. Az értelmes emberek látták, hogy ez hülyítés"

Aha, szóval ez így működik:
1. A nagy vezér nem hazudik.
2. Ha mégis, akkor az értünk van, nekünk jó.

Te kis R2D2!

McDobbent 2010.11.26. 06:36:18

Szerintem meg hulyek vagytok, meg irigy kis kocsogok. Az mnyp-be befizetett penz hianyzik a koltsegvetesbol, amit ado emelessel es/vagy hitelfelvetellel potoltak. Azt is fizetjuk. Majd az mnyp portfolio egy jo reszet allampapirba teszi, amire az allam kamatot fizet. No, erre is adoemeles es/vagy hitelfelvetel a valasz. Azt is fizetjuk. Majd az mnyp 5% sapot levon uzemelesre. Azt is fizetjuk. Aztan eljatsza a tozsden a maradekot. A is fizetjuk.

Bravo faszok. Uvoltsetek azert, hogy nehany mnyp exkomcsi kezeljen 2800 milliard forintot. Igazi magyarok vagytok. Csak en, csak nekem, csak az enyem.

Orbaneknak igazuk van, ti meg elmehettek a picsaba Fletoval, LMPvel, meg MSZPvel egyutt.

Ja, es koszonom a 16% adod is. Buzik.

McDobbent 2010.11.26. 06:38:34

@huvosvadasz: Szolj a baratodnak, hogy az MT szerint a munkaszerzodes csak mindket fel beleegyezesevel modosithato. Kerlek ne csusztass. Netan komcsi-e vagy, meg blikk olvasgato valovilagnezegeto kicsikamugep?

sprenczl 2010.11.26. 06:50:46

Ezúton is várjuk az elmúlt húsz év sikeres magánnyugdíj pénztáras tagok jelentkezését!

Zajgyár 2010.11.26. 07:06:27

@huvosvadasz: "Anyu is megmondta - ugyan kisfiam, csak menj át matekból az érettségin, aztán soha többet nem lesz rá szükséged. "

Milyen igaz..! Szégyen, hogy Magyarországon versenyelőnye van annak, aki ismeri a négy alapműveletet, neadjisten tud fejben számolni és ismeri a logikát.

Ha meg levezetem papíron, akkor meg megkapom hogy "biztos nem így van"...

A pénzügyi-gazdasági ismeretekről már ne is beszéljünk...

dtk74 2010.11.26. 07:11:37

Nem értek sok kommentelőt!? Mi az a kérdés, hogy az állam jobb gazdája lesz-e a pénzünknek?
MNYP - a pénzt kamatoztatja, befekteti, majd visszaadja - gazdája a pénznek, hogy jó vagy rossz, az kiderül
Állami - a pénz minden hó 10.-ig bejön a kasszába, amit rögtön kifizetnek az adott havi nyugdíjakra. A pénz nincs meg, nem fektetik be, nem őrzik, így a gazdái sem lesznek. Se jó, sem rossz, értelmetlen a kérdésfeltevés.
Akik most fizetik a nyugdíjjárulékot, azok majd a saját nyugdíjas éveik alatti aktuális dolgozóktól, befizetőktől kapnak pénzt. Ha kapnak.
Csak a MNYP befizetések jelentenek megtakarítást, a többi adó, amit azonnal elköltenek!

Karcsika_Szemüveges 2010.11.26. 07:53:26

Senkit nem köteleznek, hogy lépjen vissza a MANYUP-ból. Ott lehet maradni!!!

(De, lehetne úgy is, hogy jövőhónaptól az állam kiszáll teljesen a nyugdíjügyből és fizethetik a MANYUP-ok a nyugdíjasokat, de mindenkit ám. Viszont, ha csődbe mennek, akkor ne az államtól, hanem a MANYUP-ok mostani haszonélvezőitől vegyék el a hatóságok amijük csak van és vigye őket életfogytigos kényszermunkára.)

Vegyétek már észre, hogy a MANYUP mostani haszonélvezői, azaz a MANYUP-ok kezelőinek lobbihangulata izzítja a parazsat. Vége szakadna a jólétüknek meg a dőzsölésüknek. Naná, hogy lázadnak. Nem a leendő nyugdíjasaikat féltik a MANYUP kezelői, hanem a saját fejősteheneiket, amikből éjjel-nappal szivattyúzzák a lét. Orbánék húzásának egyetlen vesztesei a mostani MANYUP kezelők lennének, akik most nagylábon élik a mindennapjaikat. Na ezeket a csapokat kell elzárni, de hírtelen!!! És ez az össze leendő nyugdíjas érdekében történik. A MANYUP-ok pénzét csak így védheti meg az állam. (Ha egyáltalán meg van még a lé. Mert könnyen meglehet, hogy már csak egy halom értéktelen papírt tudnak majd felmutatni egyes MANYUP kezelők!!!)

2010.11.26. 07:54:19

@sn0wflake: @Nikosi: Köszönöm nektek a válaszokat, így már értem azt hiszem. Én is arra hajlok, hogy ez így nem jó, és ezért kéne valami új rendszer, ami működne is. De ilyen nem látszik a látóhatáron. Amúgy nekem is leginkább a módszerrel van a bajom. Mert ha mondjuk a kormány venné a fáradtságot és végre kiállna a zemberek elé, és nem csak annyit mondana, hogy "szar van, kell a pénzetek", hanem pl ezt az egészet, amiről most beszélgetünk elmagyaráznák, megindokolnák, elmondanák, hogy ez és ez a tervük, ez a jövőbeni stratégia, stb. akkor azt mondhatnám, hogy oké igazatok van, megértettem, itt a pénz.
De így nagyon azt sugalja ez az egész, hogy igazából nekünk sincs tervük, sőt semmilyük, vagy nincs pofájuk kiállni a választóik elé és elmondani az igazságot.
Ezen felül legyen olyan államilag is támogatott és jól kommunikált megtakarítási forma, amibe betehetném a félre rakni kívánt pénzemet biztonsággal, anélkül, hogy bele kellene ásnom magam mélyen a banki/biztosítós ajánlatokba és megjósolnom a jövőt, hogy vajon amit most ígérnek, az tényleg úgy lesz-e, vagy megint csak megszívom. De tudom, ezek nagyon naív álmok!

Rob67 2010.11.26. 08:09:58

Aki hazudik az hazudik már bocsáss meg, de ne adj felmentést neki mert szerinted jó ügy érdekében hazudik.
Mivel nem mond és nem mutat semmit ami kellőképpen alátámasztja az állításait, akár azt is gondolhatom hogy hazudnak.
Gondolj csak a csontváézbizottságokra?
Hány jelentést láttál tőlük? Csak mindig valami szellőztetás, de tény semmi.
Mintha azt mondanám hogy Orbán buzi.
Ennyi legyen neked elég, hiszen én sem hazudtam sosem, ergo el kell hinned amit mondok.
De még ha igazad is van, a rákosista-kádárista-kínaista párhuzamok sajnos tagadhatlanok.
persze értem én, azért kell korlétozni a Veled szemben állókat (AP és KT) mert üres a kassza...
Ugye azt a baromságot amit összeírtál a viktor védelmére, azért te magad sem hiszed el?
Tessék kiállni és igazat beszélni, nem pedig lózungokkal kommunkikálni. Ha a pénzünk kell akkor legalább álljon ki elém ás tiszteljen meg annyival hogy igazat beszél.
Vagy megint egy újabb hazugságra adjam a lét?
Hát baszod, Gyurcsány legalább Öszödön egy zárt körben igazat beszélt :)
Úgy tűnik ez narancsban még ennyire sem megy...

Rob67 2010.11.26. 08:12:25

Adjak arra a demagóg és velejig hazug duméra hogy 'Nyugdíjmentő csomag' vagy 'a válsztás szabadsága'?
Vicceelsz ugye?
Ekkora gerincnél bazdmeg még az éticsigának is több van.

mojoking77 2010.11.26. 08:13:17

Tisztelt Elozo hozzaszolok/blogiro/akarki,

Azt mondja mar nekem meg valaki, hol lehehet letolteni a szukseges nyomtatvanyokat, amivel nyilatkozhatok arrol, hogy maradni szeretnek a magannyudijpenztaromnal?
Ugye az mindenkinek megvan, hogy aki ezt nem teszi meg januar vegeig, attol az allam kerdes nelkul el fogja venni?

Tisztelettel:

Rob67 2010.11.26. 08:14:46

Nevezzük Békekölcsönnek.
Ez legalább frappáns lenne.

Rob67 2010.11.26. 08:15:41

@mojoking77: A jelen állapotban ebben biztos vagyok, hogy február elsejlére ott a B terv...

Coffeyville (törölt) 2010.11.26. 08:16:02

Jogosnak tűnik a sírás, de bennem felmerült egy kérdés:
Érintene ez az egész bárkit is, ha annak idején a magánnyugdíjpénztári tagság nem lett volna KÖTELEZŐ? Mert szerintem senkit.
Őszinténszólva én sose hittem el, hogy az a ott tényleg az én pénzem volna, mindig is adóátcímkézésnek fogtam fel.
Van egy mondás: az a tiéd, amit megettél.

Megdobbent 2010.11.26. 08:18:08

Pilu te egy megrekedt fasz vagy.

mojoking77 2010.11.26. 08:25:05

@Rob67: Hmm, ettol meg nem is felek annyira. Ne legyen moho a kormany, legyen eleg, hogy lemondok onkent havi 100 000 Ft-rol a javukra....

Donor 2010.11.26. 08:25:26

kár hogy nincs szűrés ezen a blogon a felhasználókra....na mindegy.

Végre egy post, ami nem a nyálfröcsögésre és hőzöngésre megy rá, hanem a realitást látja és azokat a kérdéseket teszi fel ami valóban fontos lenne.

Az hogy ki kezeli a nyugdíjszámlámat oly mindegy. A magánnyugdíj pénztárak is tolvaj bandák. Nem változik semmi ehhez képest, csak az egyik tolvaj, elveszi a másiktól a húsos fazekat, amiből én soha nem fogok egy falatkát sem kapni.

Igazság eleve, csak akkor lett volna, ha lenne egy olyan opció hogy a nyugdíjjárulékomat a párnámban/széfemben/privát bankszámlámon akarom tartani.
Ez még úgy is megérné nekem, ha rendes SZJA-t kellene utána fizetnem.

Már most is ez van, csak még jól le is húznak egy halom pénzre, kötelező alapon, hogy majd ők gondoskodnak rólam, de úgy sem fogok kapni semmi érdemleges nyugdíjat, tehát eleve magamnak kell gondoskodnom az öreg éveim megélhetéséről.

Tiszta amerika. Ott is elhanyagolható az állami nyugdíj csak éppen ott fele annyit adóznak mint itt, tehát akinek van esze az tud félretenni, akinek nincs az meg jobban jár magyarországon.

pókzokni 2010.11.26. 08:30:50

@McDobbent: ffúúú bazmeg, kérdezném, közgazdász-e vagy, de minek, ez még hozzád mérve is olcsó poén lenne. Ez a faék-szerűen egyszerű levezetésed megért volna egy combos ötöst a Marxista-Leninista Esti Egyetemen. Mindent azért ne dobjál be Te se a közösbe, a családod nőtagjaira semmi szükségünk, de a lóvé jöhet!

Italo Balbo 2010.11.26. 08:35:43

@Donor: A magánnyugdíjpénztár egész pontosan a privát bankszámládon tartotta a pénzt.

sirsteve 2010.11.26. 08:56:11

Akkor már inkább lenne mindenkire kiterjedő vagyonosodási vizsgálat, mint a jómódúak pluszjövedelemhez juttatása.
Az mnyp államosítással csak az adóelkerülés növekedését fogják elérni. Én is inkább mondanám most már a főnökömnek, hogy papíron adjon minimálbért a többit meg zsebbe. Csak sajnos állami alkalmazott vagyok, így nem tehetem.

gorcsev54 2010.11.26. 09:00:07

Nekem is csak egy kérdésem van.Akkor minek a16% SZJA ha ilyen nagy a szar?

gorcsev54 2010.11.26. 09:02:58

@sirsteve: Egyet értek csak mi van ha nincs mit a zsebbe adni?Ha állami alkalmazott vagy rossz helyen dolgozol, miért nem a BKV -nál(persze nem sofőrként)

hááááát 2010.11.26. 09:06:03

A polgári engedetlenség egyik legjobb formája az lenne, ha minden Mo.cég 6 hónapig csak minimálbérre jelentené be az alkalmazottakat.Talán észre vennék mekkora baromságot csináltak.Most már a munkavállalonak is érdeke a fekete gazdaság, nehogy mégegyszer igy járjon.

DwightMcCarthy 2010.11.26. 09:10:09

haver ez amit írtál eddig mind szép és jó, csak az a baj hogy megint a melósok szívják meg, akik meg fent vannak a polcon azok szokás szerint jól járnak, plusz kezd ez az egész olyan lenni mint a diktatúra, a kétharmados többségükkel áttolnak mindent ,pl most a nyugdíjpénztári szarságukat (hol látsz ilyet normális országban hogy azt a pénzt nyúlják le amit te saját magadnak raksz félre a nyugdíjadra, és ki garantálja h visszakapod egyszer), közben pedig a fidesz koirmányalakítása óta államadósság ügyben (amire ugye bármilyen ügyben lehet hivatkozni) nem történt semmi, lásd: www.allampapir.hu/object.c693e119-153c-49bc-bc3d-71f805d83db1.ivy , szóval szerény véleményem szerint elmennek a... (oda)
ja és a félreértések elkerülése miatt nem vagyok se jobb se baloldali, kiábrándultam a politikából nagyon régen

Rob67 2010.11.26. 09:16:17

@gorcsev54: Mert nem azemberekkel akarják megfizettetni a bajt...
Vagy mégis?
Sajnos ebből derül ki az ötletelés jellegű kormányzás.
Nem kell adni ha utána el kell venni.
De én nem vagyok Matolcsy, én értem a saját cégem pénzügyi működését :)
Őt nem hívnám tanácsadónak csak ha feltétlen csődöt akarok előidézni.

karatekutya 2010.11.26. 09:17:27

@McDobbent: Magasak az állampapír kamatok? Hát akkó mi a megoldás, zsenikém? Csökkenteni a kamatomat. Hogyan?
A Fejlesztési banknál már tudják: mfb.hu/aktualis/makrogazdasagi-elemzesek/13075-7889, vagyis: "A hosszútávú adósságfinanszírozás terheinek csökkentéséhez összességében a kockázati felár lefaragásán át vezethet az út, azaz hiteles, prudens és fenntartható költségvetési pálya teremtheti meg a hosszú hozamok tartós süllyedését a magyar állampapírpiacon.".

Tehát a lényeg:
- hiteles,
- prudens
- és fenntartható.
Nem pedig:
- ötletszerű,
- szabályozatlan
- és fingunk-sincs-hogy-mi-lesz-jövőre.

karatekutya 2010.11.26. 09:18:14

Tele van az ország kényszer-kisvállalkozókkal. Le fogják csökkenteni a fizetésüket mininálbérre (úgyis válság van), ezzel csökkentve a fizetendő nyugdíj "adót"

Caprica99 2010.11.26. 09:19:57

@Hefe: megelőztél a kérdéssel... :)

Caprica99 2010.11.26. 09:24:22

@Steve_Jobs:
"...a fidesz kormány népszerüsége ettől függetlenül még töretlen),..."

Ezt a baromságot minden blogba belefosod?
Akkor itt is kérdem: melyik közvéleménykutató cég adatai alapján állítod ezt a hülyeséget?
Századvég?
Muhaha...
Persze nem mintha bármelyik másik igazat mondana!

Severus 2010.11.26. 09:28:02

"Nincs ezzel baj, csak most már lássuk a szerkezeti reformokat is!"

ÉBRESZTŐ, ez egy strukturális reform - az eddigi egyeten, amit a kormány meghozott... Szeritned mennyire lesz hosszú távlatokban gondolkodó a többi? Most nem jövök azzal, hogy a nappali teleszarását ők kezdték a 2001-2002-es költségvetéssel, meg ellenzékben megszavazták a Medgyessy csomagját, azóta meg minden megszorításnál ríttak mint a fürdőskurva a zemberekről, akikkel semmit nem szabad megfizettetni.

Az egyetlen előremutató, a hosszú távú, fenntartható finanszírozásért a rövid távú áldozatvállalás árán tenni akaró reform ez a nyugdíjreform volt. (Vagy mondjatok többet...) Respekt érte Horn Gyulának, bár nem vagyok reajongója.

Most a megtakarításokat eltapsoljuk, és nem adósságcsökkentésre, nehogy elhidd, hanem a voluntarista gazdaságpolitikájukat akarják finanszírozni belőle meg a gazdaság felpörgetését. Csak nem tanultak makroökonómiát, hogy egy ennyire nyitott gazdaságban, mint a magyar, ez nem működik, szépen a pénz kifolyik az országból, nem fog tartósan új munkahelyeket generálni, és 3 év múlva ugyanitt állunk majd, csak addig eltapsoltuk ezt a pénzt is. 15-20 év múlva meg összedől az állami nyugdíjrendszer.

zarokerdezo · http://zarokerdesek.blog.hu/2010/12/14/level_i_1 2010.11.26. 09:32:00

@Balt:
A bűnüldözők perspektívájából természetesen egészen bizonyos vagyok arról, hogy miért nem mondott le (az említett urak miatt), de arról egyátalán nem beszéltem, ne keverd a szezont a fazonnal pls.

Magyarvagyok_Nemturista 2010.11.26. 09:32:33

Végre egy post az index jobb oldalán - és ezt most nem politikai értelemben gondolom - aminek van értelme. Nem is gondoltam volna!

Egyszerre elismerni, hogy a Gyurcsány-Medgyesi-Kóka féle társaság durván beleszart az országba, és azt most az Orbánék kenik el rajtunk (látszólag) szép egyenletesen, igazi tisztánlátás kérem, amit manapság ritkán tapasztalni.

Szóval írhat mindenki amit akar, de engem ez most nagyon boldoggá tett. Be is teszem a pilu blogját a kedvencek közé, Isten engem úgy segéljen! :)

Még egyszer gatula!

hááááát 2010.11.26. 09:42:08

Talán próbáljuk meg a kommentek mellett ezt is:
-"Szilágyi után még egy fiatal nő beszélt, elmondta, hogy jó lenne, ha egy tartósabb civil kezdeményezés bontakozna ki a mostani megmozdulásból, ezért december 12-én újabb tüntetést tartanak a Kossuth téren."

Kiváncsi vagyok hányan gondolják komolyan és fagyoskodnak együtt egy ilyen ügyért.

val 2010.11.26. 09:42:43

Én nem értem ezt a magánnyugdíj szarakodást. Addig rendben van, hogy kamatozik a pénzem. De sajnos nem erről van szó, hanem arról, hogy "befektetik". Tudjuk nagyon jól, hogy mit jelent a "befektetés", nem jelent mást mint spekulációt, a semmiből való pénzgyártást. Kb ugyanaz, mikor 40 centért veszek bedőlt részvényt majd pár hét múlva eladom 1 euroért. Fiktív pénz, kb emiatt vagyunk most szarban.

A dolog nagyon nincs rendben, főleg, ha az egész "gazdaság" a fent vázolt lutrira épül.

12fa 2010.11.26. 09:43:39

kussoljon mindenki, változást akarunk, az puhapöccsel nem megy. ezért nem jutottunk sehova éveken át.

Rui Blaaz 2010.11.26. 09:49:28

Ez a strukturális(?) reform egyszerű lopás, és ismét azoktól lopnak, akiktől lehet, akiknek transzparens a vagyoni helyzete, vagyis attól a KISEBBSÉGTŐL, aki adózik.
Az így vagy úgy pénzhez jutó, a jövőjük tervezését saját kezükben tartó "vállalkozók" pedig röhögnek a markukba, mert a vagyonosodási vizsgálatokat időközben LEÁLLÍTOTTÁK.

Mit tehet hát az egyszerű állampolgár, ha hárommilliót ellop tőle állambácsi? visszalopja!
szerencsére a munkáltatómnak (aki részben én vagyok) máris vannak kreatív ötletei.
Orbánnak meg le sem fog esni ő hol kúrta el.

Nemzeti kommunista nemzeti pártunk (a nemzeti) pedig pukkadjon meg saját felfuvalkodottságától.

Kismacska (BELLA) 2010.11.26. 09:49:34

Figyelj, Pilu, te még mindig a gyurcsányozásnál jársz? Te szegény... az még véletlenül se jut eszedbe, hogy nem csak az előző 8 év, hanem az azt megelőző másik 12 kormányai is felelősek (és abból 8 évig bizám kishaver, jobbosok voltak hatalmon)???

Hihetetlen, hogy ti mindenből kihozzátok Gyurcsányt Antikrisztusnak. Milyen érdekes, hogy Vityáéknak csak tartaniuk kellett volna az előző kormány számait - csak abban nem volt ennyi mozgástér (a lopásokhoz persze).

Komolyan... gáz, hogy a lopásaikhoz az én meg te meg mindenki pénzét egyszerűen lenyúlják.

UTakeMe 2010.11.26. 09:50:34

Teljesen egyetértek a post tartalmával és 12 fa-val is. Amikor a szar az orrodat nyaldossa, akkor sajnos kénytelen vagy elkezdeni kifele mászni belőle, akármilyen kellemes meleg is van. Nem arra kell acsarogni, aki ki akar húzni a szarból, hanem arra, aki beleállított majd azt mondta, ez itt lesz a te tejjel-mézzel folyód aztán elkezdte vederrel hordani rád a cuccost.
Egy kormány sem tudna ennél jobbat, ez van, reménykedjünk, hogy a vége valami jobb lesz...

sanyisanyi 2010.11.26. 09:57:25

Csak az átlagember nem kap milliós fizetést a Fideszes barátaitól, mint a posztoló....

Rob67 2010.11.26. 09:58:40

Orbánmatolcsy Györgynek miért is nem jutott eszébe a 98-02 közötti idászakban megvédeni a nyugdíjakat a tőtsdecápáktól?
Tudatlanok voltak vagy mi?
A MANYUP rendszer akkori megszüntetése kevésbé fájt volna.
Valaki tegye már fel ezt a kérdést a k. házban.
Gondolom azt nem mondhatják, hogy elfoglaltak voltak selmeczy kúrogatásával...

Rob67 2010.11.26. 09:59:43

A haverom egy csontvázkereső csapatban 'ROBOTOL' fél éve.
Mindig megkérdezem van e valami.
Van, de el sem merik mondani egyelőre, jön a válasz.
Annyira édesek ezzel a balfaszsággal.
Most meg itt megy a porhintés a 'bajvandenemmerikmegmondani' eposszal?

EMU 2010.11.26. 10:11:47

Eszem ágába nem jut a másik szarházi bandát védeni, abszolút felelősségük van abban, hogy ilyen helyzetben a gazdaság, és hogy a másik szarházi banda ilyen többséggel ülhet tort a romokon. Azonban már elnézést, de hosszú évek óta azt hallgatjuk a cezaromániás kis felcsúti gecitől, hogy ők bizony nem szorítanak meg, ők bizony rendbe tesznek mindent véráldozat nélkül. Az értelmesebbje persze minden ilyen és erre hajazó megnyilatkozáskor tudta, hogy hazudik. Most itt a cselekvés ideje, ami eddig történt az adóemelés a középkeresetűekig (többség), lakosságra áthárított, válságadónak álcázott fogyasztási adó növelés, megtakarítások lenyúlása, járulék növelés (TB), és sorolni lehetne. Ez az igazmondás bajnoka, aki még mindig tömegek szájába szarhat anélkül, hogy a sok csökött szektás hívő felismerné, hogy ugyanolyan tolvaj, ugyanolyan hazug, ugyanolyan képmutató, és a király meztelen. Nem, agybeteg hülyék még a legdurvább demokráciaellenes lépéseit is ajnározzák, és mosdatják a vállalhatatlant, a gerinctelent, a hazugot. Kedves fideszesek! Kurvára tudtok komcsizni meg libsizni, de ezt ekkora pofával éppen azért tehetitek, mert a másik szarházi banda mögül kiállt a tömeg, mert hülyét belőlük nem lehet csinálni. Belőletek meddig lehet? Mert nagy a pofátok, csak azt felejtitek el, hogy azért lehettek most ennyire a nyeregben, mert akiket szapultok, messze nem voltak olyan elvakult faszok, mint ti, és magára hagyták a vállalhatatlan szemetet. Ti kiálltok mellette és magasztaljátok. Tényleg van különbség.

Magyarvagyok_Nemturista 2010.11.26. 10:13:32

@Kismac: Ez mit akar jelenteni? Mit akarsz ezzel mondani? Hogy ne Gyurcsányozzunk? Miért ne? Elkúrta, vagy nem kúrta el? Elvakult bal-fa** vagy te is édesapám, aki az orráig sem lát! Nem is érted mi van itt leírva! :)

@sanyisanyi: Édes apa! A milliókról inkább nem kéne annyit beszélni. Nézel te tévét? Most a másik oldal lop. Ezen vagy felháborodva? Neked sem akkor, sem most nem jutott egy fillér sem. Megnyugtatlak, ezután sem fog! :) Milliókat blogposztért! :D :D :D

tcom 2010.11.26. 10:15:17

A post író téved!!!!!!!!!!

1. Ha tudta Orbán, hogy szar a helyzet, akkor nem kellett volna hazudozni a kampányban, hogy orvosoknak nyugati bér, meg a falusi iskolák költségeinek átvállalása stb. Hanem elmomdani, hogy az elődök miatt rendbe kell tenni az országot. Miért nem beszélt a kampányban a mag. nyugdíj elkobzásáról és feléléséről?

2. Más országok a szociális kiadásokon, az inaktívakon spórolnak, mert mégis kellenek az adófizetők. Ma Magyarországon százezrek röhögnek 40 évesen nyugdíjason, életerőben 150ezres nyugdíjakkal. Az átlagnyugdíj közelít az átlagkeresetekhez. Százezrek "éldegélnek" százezer Ft feletti nyugdíjból. Százezrek röhögnek egészségesen rokkantnyugdíjból. Miért nem nyúl ehhez is a Kedves Vezető? Mert sokan tudnak szavazni?

3. Miért nem követi a példánkat más ország. Miért ítéli el a lengyel min. elnök a hasonló terveket Lengyelországnban. Nem mondhatni, hogy ellensége országunknak. A balti államokban is elvették a vállság idején a pénzeket, majd visszautalták, ha jobban ment.

4. A demográfia helyzet katasztrófa. 20-30 év múlva egymillióval több nyugdíjast kell ellátnia egymillióval kevesebb adózónak. Miért nem készül, számol evvel a kormány?

Könnyebb feltörni a gyerek malacperselyét, kivenni a nagylány Takarék számlán 12 éve gyűjtött megtakarítását és odaadni a nyugdíjas nagymamának, csak hogy befogja a száját, aztán ha ez is elfogy majd lopunk, vagy rabolunk?

Miféle hosszútávú gondolkodás ez?
Semmilyen. Túlélés a következő választásig, oszt majd csak lesz valahogy.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.26. 10:18:05

Azt mondja meg valaki mi lesz akkor ha túl sokáig élek és elfogy a magánnyugdíjpénztárba befizetett pénz???

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.26. 10:21:25

Az államinak az az előnye hogy bármeddig élsz kapod a nyugdíjat inflációval emelve,a manyupból állandó pénzt kapsz.és ha el fogy apénz??
Nálunk azért éri meg magánnyugdíjpénztárat aléapítani mert nem élnek sokáig az emberek.És ha már nyugdíjas vagy pár éva múlva meghalsz akkor a maradvány érték is elvész.

tcom 2010.11.26. 10:24:16

@EMU:

A sok fideszestől kérdezem:

"Az Alkotmánybíróság döntései kötelezőek. Nincs kibúvó, nincs kiskapu, ez a magyar demokrácia vastörvénye." - Orbán Viktor, 2007. július 29."

Akkor most hogy is van ez?
3 év alatt jutott el Orbán és a népnemzeti-nagymagyar fidesz erre az álláspontra?

Igaz, pont belefér abba, ahogy Orbán eddig politizált. Lánglelkű balliberális hazafi, demokrata, majd konzervatív, keresztény, majd szélsőjobbal is kokettáló ősmagyar, népnemzeti, majd mára őskommunista eszközökkel alkotmánybíróságot, bármiféle kontrollt meg nem tűrő, államosító, populista kádár-klón. Mi várható még? Mondjuk véresszájú, tömeggyilkos nem volt még, igaz a lista megvan a "komcsikról", innen már egyszerű az is.

2010.11.26. 10:27:26

@Gyurma73: ha jó szabályozás lenne, akkor ehhez nagyon sok idő kellene, nagyon sokáig kellene élned. Ha ugyanis van egy megfelelően nagy tőke bent (akár egy bankban), akkor annak a kamataiból/hozamából is meg tudsz élni azért egy elég jó ideig. Magyarán igazából mire nyugdíjas leszel, addigra a jó nagy tőke után járó hozamokat fizetnék ki neked, a tőke minél kisebb fogyasztásával. Gondolom én legalábbis. Persze lehet, hogy nem így lenne, nem számoltam utána. De elvileg ez lenne a járható út.

Rob67 2010.11.26. 10:29:05

Most olvasom az angol The Guardian cikkét...
'It's time the EU made some noise about Hungary's attacks on democracy and the rule of law'
Persze az angolok is komcsik és bolsik mi?
Mindenki aki mást mond?
Nem lehet hogy egy cseppet fordult a világ húsz év alatt?
A legnagyobb KISZ vezérekből lettek a kapitalisták és a valamikori antiszocialistákból lettek méra a véres komcsik...
Csak mert a kép így néz ki.
Így azért a Guardian cikke is érthetőbb lenne a kapitalizmus fellegvárából.
Nem elvtársak?
Hazafias Fidesz Front, ez azért jobban illik a mai csapatra.

val 2010.11.26. 10:30:59

@Gyurma73: Naja, az is igaz, hogy a "magán"pénztár (ami kötelező) valakinek baromira megéri és abban biztos vagyok, hogy nem a nyugdíjasnak.

tcom 2010.11.26. 10:31:35

@Gyurma73:

"Azt mondja meg valaki mi lesz akkor ha túl sokáig élek és elfogy a magánnyugdíjpénztárba befizetett pénz???"

Számolj egy kicsit!!!
Nekem 2,5 millió van a 12 év alatt a számlámon. Még minimum 2-szer ennyi idő vissza van. Mert csak a hülye gondolja, hogy fenntartható lesz a nyugdíjrendszer, akkor ha nem lesz addigra 70 év a korhatár. Ha számolok, akkor az mai pénzen 10 millió ft-ot jelent nekem, amit akkor megkaphatok egészben, járulékként. Ehhez akkoriban kell majd kb. mai pénzen 50ezer Ft havi nyugdíjra számítani. Ki a faszomat fogja érdekelni az állami szar.

Mert még egy okos fideszes sem mondta meg, hogyan fognak 2037-ben 5 millió nyugdíjasnak 2 millió adófizető mai szintű nyugdíjat fizetni, ha már ma is lopni kényszerül az állam, hogy kifizesse a 3 millió nyugdíjasát?

Mivel állami nyugdíj nem lesz 30 év múlva, ezért mindenki kezdjen el néhány ezer Ft-ot valami féle havi befektetésbe kiosztani... pont úgy, ahogy a magánnyugdíjpénztárak tették eddig.

szjm 2010.11.26. 10:32:44

A Guardian? Most komolyan... Ezt olvassátok el, érdekes:
hvg.hu/velemeny/20101126_argentina_allamositas_nyugdij

Merras · http://miyazakijun.hu 2010.11.26. 10:33:22

Ez hihetetlen, hogy egyesek képesek kihozni azt, hogy ezért a lopásért is Gyurcsány a hibás.

NEM, értsétek már meg, hogy NEM.

Medgyesi hibáztatásáról annyit, hogy azokat a jóléti intézkedéseket a FIDESZ IS MEGSZAVAZTA, ugyanolyan felelős érte Orbán Viktor nagyvezírünk is, mint Megyó volt.

Gyurcsány pedig a szarul működő rendszert akarta rendberakni, egészen addig, amíg jött ennek a narancsos tolvajbandának a népszavazási elmebetegsége, amikor költségvetési kérdésekről tudott kiíratni népszavazást. Gyurcsány úgy gondolta, hogy érdemesebb lenne a rendszert rendberakni - Viktátorunk pedig úgy gondolja, hogy inkább ellopja a pénzedet.

Hihetetlen, hogy még van olyan ember, aki tapsol ezeknek.

Rob67 2010.11.26. 10:33:35

@tcom: Mondjuk mit várhatunk tőle, Oxfordba is csak a kádár rendszer kegyeltjeként kerühetett ki.
Vagy valaki mésként emlékszik arra a rendszerre?
Basz, nekem még az útlevelemet is elvették 1986-ban mondván 'külföldre történő utazása a Magyar állam érdekeit sértené'.
Ő kimehetett.
Na kinek volt nagyobb hátszele a komcsiknál drága viktorom? Akkor is kamuztál, most sincsen ez másként.
Semmi bajod nem volt a kádár rendszerrel, hiszen annak az emlőin nevelkedtél. Mint a mostani éned mutatja, meg is tanultad a leckét...

Rui Blaaz 2010.11.26. 10:36:46

@Gyurma73:
auuu...
te érted a kérdéseidet?
mi fogy el? mikor? mi éri meg? mi vész el??

ezek után nekem csak egyetlen kérdésem van:
te miért szavazhatsz négy évente?

tcom 2010.11.26. 10:43:06

@Rob67:

Tetézi a helyzetet az, hogy a Soros pénzén is tanult külföldön. Az az Orbán, aki rendre a bankárokkal, karvajtőkésekkel, zsidókkal rémisztget, nyalja ki a szélsőjobb seggét. De akkor nem prüszkölt, hogy a legnagyobb tőkés, tőzsdehuszár, offshore lovag pénzén, kegyéből tanulhat külföldön.
Mert akkoriban még nem volt apuci bánya vállalat tulajdonos, az asszonynak meg milliárnyi értékű földjei.

Hányadék ez az ember!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.26. 10:49:06

@Rui Blaaz: hát pl ha befizetsz 10 milliót és havi 100 ezret veszel ki abból egy év alatt lemegy 1,2 millió akkor nem gondolod hogy továbbra is a 10 millió kamatozik.és bizny ez 10 év alatt elfogy a kamatokka együtt.
ha meg beteszed kamatozni kap rá kb 7 % ot amiből még adózni kell .abból kijön max havi 50 ezer ez mire elég ma? és mire elég 20 év múlva?

val 2010.11.26. 10:53:30

@tcom:
"Mert még egy okos fideszes sem mondta meg, hogyan fognak 2037-ben 5 millió nyugdíjasnak 2 millió adófizető mai szintű nyugdíjat fizetni, ha már ma is lopni kényszerül az állam, hogy kifizesse a 3 millió nyugdíjasát?"

És mi a megoldás? Húzzuk le a rolót?

tcom 2010.11.26. 10:54:33

@Merras:

Ami érdekes lesz, hogy 4, 8 év múlva is Gyurcsány lesz a hibás amiért továbbra is kiürült a kassza és mindent felélt az ország?

Meddig veszi be ezt a buta magyar nép?

A pololba kívánom Gyurcsányt, de volt egy jó kérdése Orbánhoz:

(Gyurcsány talicskával tolta ki a pénzt, azért nincs pénz.)

Ha az ön kormánya idején évek múlva sem lesz pénz a kincstárban, akkor ön vagy hazudott, vagy ön is talicskával tolta ki a pénzt!

És ez előbb utóbb eljön, mert most sem folyik más mint, hogy egyik zsebünkből a másikba tesszük a pénzt, felélve a tartalékokat, nem csökkentjük az államot (ami folyik az népámítás), nem csökkentjük a szociális kiadásokat, viszont elrettentjük a munkahelyeket működtető, létrehozó külföldi befektetéseket.

A korrupció tovább folyik. Pl. 5 milliárdért akarjuk a fideszes haverrel lefényképeztetni az országot, miközben más megtette 160 millióból. Ahogy kiderült valami miatt lefújták. 10 milliárdért stadion a minősíthetetlen magyar focinak, és a 2000 debreceni szélsőjobbos futball huligánnak, meg persze a hűséges Kosának. 25 éves főosztályvezetőket kinevezni, mert apuci államtitkár. megszüntetünk mindent, amit az elődök találtak ki még ha jó is volt (pl. Petőfi rádió), mert egy avitt, pókhálós, népnemzeti pinának nem tetszik, nem elég magyar itt európa közepén. Mikor tiltják be a külföldi nyelveket?

Mi változott az előző kormányokhoz viszonyítva????

l.x. 2010.11.26. 10:54:39

@Nikosi: "Mert a manyupok nem jótékonysági intézmény, a céljuk nem a népjólét és a te hű de magas nyugdíjad. Nem egy szentek gyülekezete volt, hanem üzleti vállalkozás, a célja a saját profitjának maximalizálása ennyi és nem több"

Érdekes, hogy ugyanezekről a biztosítókról ugyanezt nem kell elmagyarázni, amikor egyéb szerződés kapcsán felmerűlő kárigénynél előállnak az apróbetűs rész irodalmi igényű értelmezésével.

ork1234 2010.11.26. 10:55:32

@Art Mooney:

Ugyan már. mindenki tudja, hogy Fleto kúrta el, még sincs a kóterben. Ha hivatalosan nincs megvádolva, lesittelve, akkor nem Ő miatta tartunk itt, értem?

tcom 2010.11.26. 11:05:02

@val:

ha már einstandolós kedvében a Kedves Vezető, akkor csökkentse a 100 ezer Ft- feletti nyugdíjakat 20%-al. A Románok miért csökkentették az összes nyugdíjat 20%-al??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Viszgálják felül az összes rokkantnyugdíjat!

Növeljék az ellenséget soha nem látó katonák, a sokdában üldüögélő rendőrök nyugdíjkorhatárát.

STBSTBSTB

Csak körül kell nézni, mit is csinálnak mások, miközben mi segítjük a nők nyugdíjbavonulását. Nem sajnálom tőlük, de előbb utóbb úgy is meg kell tenni, mert nem lesz képes kifizetni a csökkenő adófizetői réteg.

100 éve sem volt nyugdíj, mert nem volt miből. A mostanában Orbánnál is kedves Kínai népköztársaságban és a fél-diktatórikus Oroszországban gyakorlatilag nincs nyugdíj. Mert nincs rá pénz. Nálunk van, de hogyan, hogy felélünk mindent, illetve a munkavállalók, a gazdaság szenvednek miatta.

Sehol a világon nem ekkora a jövedelmekhez képest az átlagnyugdíj. A Jövedelem az takarja, amit az ország termelni tud, ennek a nagy részét szétosztjuk nyugdíjra gyesre stb-re.

Nemrég a Hollandok csökkentették a gyes idejét 16 hónapra.

Val!

A hollandok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Igaz nekünk a Kedves Vezetőnk óta szárnyal a gazdaságunk, a valutánk.

Az is igaz, hogy a hollandok, a románokkal, a nyugdíjkorhatár emelő németekkel, franciákkal elmehetnek a sunyiba. A pannon puma szembe pisál a száéllel és megmutatja, hogy nem lesz hugyos a nadrágja. Most még csak ott tartunk, hogy Orbán elővette a nemiszervét.

l.x. 2010.11.26. 11:11:10

@Rob67: "Nevezzük Békekölcsönnek"

Ne nevezzük! Az ország helyzetét tekintve a hadikölcsön találóbb... nem kicsit, nagyon.

l.x. 2010.11.26. 11:13:37

@Coffeyville: "Őszinténszólva én sose hittem el, hogy az a ott tényleg az én pénzem volna, mindig is adóátcímkézésnek fogtam fel."

Erről van szó. Aki öngondoskodást akar, az hagyja is az öngondoskodást.

l.x. 2010.11.26. 11:18:58

@Italo Balbo: "A magánnyugdíjpénztár egész pontosan a privát bankszámládon tartotta a pénzt"

Maradjunk annyiban, hogy a neved mellé firkálta azokat a számokat, amelyeket majd egyszer, ha a lehmannitisz, a kihalás, és az elköltségelés miatt más számokat nem kell a neved mellé firkálni, majd visszajáradékoz jól.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.26. 11:19:52

szerintem is kéne egy nyugdíj plafon mert így aki 200 ezrtet kap annak a 10 % 20ezer emelés a 50 ezres nek meg csak 5.
A munkaerő piacon meg jkó ha az 5 évvel ezelötti béreket lehet megkapni.
a nyugdíjak meg simán nőnek.
Tehát a NYUGDÍJASOKAT NEM ÉRINTI A VÁLSÁG ,NEM LUXUS EGY OLYAN ORSZÁGBAN AHOL 3 MILLIÓ NYUGDÍJAS VAN?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.26. 11:21:05

AKI ELMENT TÍZ ÉVE 50 EZERREL NYUGDÍJBA MOST 120 EZRET KAP??
HOL NŐTTEK A FIZETÉSEK ENNYIT???

l.x. 2010.11.26. 11:21:50

@tcom: "Mert még egy okos fideszes sem mondta meg, hogyan fognak 2037-ben 5 millió nyugdíjasnak 2 millió adófizető mai szintű nyugdíjat fizetni"

Nem igaz, már többször leírtam, pedig nem is vagyok okos: sehogy.

Vagy ha úgy tetszik, pont ugyanúgy, ahogy 2006,7,8,10,12,14-ben euro lesz a hivatalos fizetőeszközünk.

l.x. 2010.11.26. 11:26:51

@Rob67: "Most olvasom az angol The Guardian cikkét..."

Ezt már a The Guardian írta, vagy még a kifelé nyilatkozó manyup vezérek? Csak mert előbbi esetben legalább elmondható, hogy ez is egy vélemény (teccett volna lémannékat is a megfelelő időben fikázni az igazi szakértelmet bizonyítandó); utóbbi esetben bizniszezjúzsuöl.

l.x. 2010.11.26. 11:27:58

@tcom: "Ami érdekes lesz, hogy 4, 8 év múlva is Gyurcsány lesz a hibás amiért továbbra is kiürült a kassza és mindent felélt az ország?"

Monopolyztál már? Ha igen, tudod, hogy egyszer kell elkúrni, és utána szopóágon leszel, amíg tart a játék.

huvosvadasz · http://huvosvadasz.blog.hu 2010.11.26. 12:46:55

@McDobbent: Igen, ha nincsenek érveid, akkor a másik mindjárt komcsi/náci (kinek mi), és persze elsősorban hülye. A barátom jogász, pontosan tudja, hogy mit mond az MT, meg mit nem. Határozott idejű szerződése van (ami szerinte amúgy MT-ileg már aggályos, ne köss bele, nem mondok el minden részletet), a hosszabítás előtt kapta ezt a nyakába.

De ha gondolkozol egy picit, meg ha figyelmesen elolvasod amit írtam, akkor rájössz, hogy ezek a részletek lényegtelenek. Először is azt írtam, hogy az SZJA csökkentés beárazódik. Ami visszafogottab helyeken nyikván úgy néz ki, hogy a következő években kisebb lesz az emelés. Másodszor, a barátom helyzetére visszatérve - arra amit írsz, természetesen az a válasz, hogy nem kötelező ott dolgozni. Ha nem egyeznek meg közösen, akkor egyszerűen megszűnik a munkaviszonya, avagy kibasszák. (Ami pont ebben a konkrét esetben igen egyszerű, nem írnak alá vele újabb egyéve szerződést.)

Ezekből gondolom egyértelműen következik, hogy blikk olvasó komcsi vagyok. De az is, hogy te meg egy agyatlan troll, úgyhogy én itt veled le is zártam.

val 2010.11.26. 13:00:15

@tcom: "Mert még egy okos fideszes sem mondta meg, hogyan fognak 2037-ben 5 millió nyugdíjasnak 2 millió adófizető mai szintű nyugdíjat fizetni, ha már ma is lopni kényszerül az állam, hogy kifizesse a 3 millió nyugdíjasát?"

Erre akkor nem az a megoldás, hogy egészséges (és nem haldokló) társadalom kellene? Tudom, lehet azzal jönni, hogy a "trend" ezt mutatja, de az elég szánalmas érv.

Az unokád már valószínűleg arabul fog tanulni és imádkozni és nem azért, mert arabból egyre kevesebb van. De ez már más irány. Csak azok a fránya összefüggések...

Kismacska (BELLA) 2010.11.26. 14:24:32

@Magyarvagyok_Nemturista: értem én, mi van oda leírva. Csak már kicsit tele a hócipőm, hogy ti fideszes bértollnokok állandóan gyurcsányoztok. Pedig mostmár lassan egyáltalán nem szabad(na) SEHOVÁ visszamutogatni, azon egyszerű oknál fogva, hogy degenerált honfitársaink nyakunkra hozták Tolvajviktort. És adtak neki szabad kezet.

És nem arra használja ezt a teljhatalmat, amire kellene.

A cikk más részével egyébként egyetértek, a Rákosi-montázs is nagyon jó, csak a gyurcsányozás vágta ki a biztosítékot, hagyni kellene a francba.

Illetve tudod, mit mondok?? BÁRCSAK még mindig az lenne, annyi lenne a legnagyobb bajunk, ami velük volt baj, mert most sokkal nagyobb xxarban vagyunk, mint voltunk!

Kismacska (BELLA) 2010.11.26. 14:33:29

@tcom: Gyurcsány talicskát (meg Nokiás dobozt) használt. Orbán upgrade-elt! Ő kamiont használ. Hiszen ki kell tolnia most 3000 milliárd forintot a kasszából, az má' a talicskába nem fér bele.

:) vagy inkább: :(

Art Mooney 2010.11.26. 16:13:38

@pappito: szomorú vagyok, h nem vagy hajlandó gondolkodni. olyan vagy, mint egy nő: bejelentem h sajnos pénz híján nem tudunk nyaralni menni, erre elkezd hisztériázni, és amikor azt mondom neki h oké mégis miből menjünk, mert pénz az nincs, akkor azzal jön h
- de azért én szívesen mennék nyaralni
- nyaralni jó mert kell a pihenéshez
- múltkor olyan csúnyán néztél az anyukámra

lehet erről is beszélni, de OFFTOPIC, B*OD. VÁLASZOLJ A KÉRDÉSRE. nem erről van szó, miért tereled el a témát? arról volt szó, h honnan szerzel pár hónap alatt ennyi pénzt.

és még mindig adós vagy a válasszal.

Art Mooney 2010.11.26. 16:22:56

@Táskás Tóni:

1. mossad ki szépen szappannal a szádat.

2. íme a számok:

mnyp: +2700 mrd ft
stadion: -10 mrd ft
"magánhadsereg" (ez amúgy micsoda?): -10 mrd ft (ha hihetünk neked, de kétlem)
adóátrendezés: kb. -50 mrd ft (hoppá!)
önkormányzati reform: - (túl lassú)
bértömegcsökkentés a közszférában (már bejelentve!): +48 mrd

az önkormányzati reform optimista jóslat szerint is 1-3 év alatt hozna pénzt, ez kiesik, mert most csak pár hónap van pénzszerzésre.

az egykulcsos adó 300-400 mrd kiesés, az adójóváírás kivezetése közel 300 mrd-os bevétel -> kb. nullszaldó, pajtás.

az imf-es sztorid légbőlkapott, forrásokat, pajtás.

fent vannak a számok, játssz ezekből kb. 1200 mrf forintnyi bevételt. elhagyod a stadiont? húú, akkor már csak 1990 mrd ft kell.

na? mi a megoldás? most légy okos, pajtás!

Art Mooney 2010.11.26. 16:31:01

@ork1234: sztálint se sittelték le soha, akkor bizonyára ő is ártatlan.

2010.11.26. 18:07:47

@Art Mooney: ezt tényleg nem értem. Hol mondták azt neked, hogy 2700 mrd kell??? Sokkal kevesebb kell. Jó persze tulajdonképpen azt is akarhatnánk, hogy 0 legyen az államadóságunk, és akkor ennyi pénz sem elég, hanem akkor vegyünk már el még a bankoktól, a nyugdíjasoktól, sőt a mindenki otthon őrzött vagyonából is pár 1000 milliárdot, az majd fedezi. Persze nem azoktól, akiknek a semmiből van, hanem majd azoktól akiknél tudjuk, hogy van, mert bevallották. Mert ez most nagyon kell, higyjétek el! :) Abszolút LOL az érved, és a kavarások a számokkal. Eleve a 2700 mrd-ot ha akarnák se tudnák felhasználni egy év alatt, mert lehetetlen, az nem kp, hanem papírok. A te példádat folytatva, azért nincs pénzed, mert kitaláltad, hogy veszel sok magot belőle, amit majd elültetsz és akkor lesz pár év múlva sok fád, amiből sok kajád. Csak épp ez nem volt szükségszerű, mivel most sem éhezel. Viszont azt nem vetted számításba, hogy a magokat el is kell ültetni, gondozni kell őket, locsolni, trágyázni, és ha mindezt megtette, akkor jó eséllyel a 3/4-ből kinő fa sok sok év alatt, és ha rendesen permetezed, akkor akár még ehető gyümöcslöd is lesz, amit le kell majd szedni. Visszafordítva, azzal mindenki kitörölheti, hogy a kormány azt próbálja beadni, hogy az ilyen olyan egyéb 'tervezett' intézkedései, meg a 16%-os szja, amiből tulajdonképp a betömendő lyuk keletkezett majd pár év alatt termel annyit, hogy minden évben abból ugyanígy ki lehessen pótolni a költségvetést. De eddig egy olyan intézkedést nem láttunk, ami erre irányult volna. De ha lenne is, az először pénzbe kerülne (volt valaha olyan változtatás, reform, átstruktúrálás, ami ingyen ment volna), majd utána HA nem tévedtek az urak, és a nem létező hatástanulmányoknak megfelelően alakul minden, akkor 5-10 év alatt talán hatása is lesz (de nem 1-2 év alatt). A 16% pont csak annak a felső 100-1000 embernek kedvez, akik ott röhögnek a fejünk felett, és ők nem fognak a náluk maradó plusz pénzből még 1 millió gyereket csinálni, meg itthon kenyérre és tejre költeni, hanem ki fogják menekíteni a vagyonukat, mint ahogy eddig is tették. Ergó, most nagy a baj, tűzoltás, mindez azért, hogy az a 100-1000 ember jobban éljen, mert erről van szó.
De ha tegyük fel jogos lenne ez az érved, akkor ugyan mond már el, hogy 2012-ben honnan lesz újabb 2700 mrd lenyúlható pénz, meg a további 5-10 évben? Ha? Tehát ha igazad is lenne, akkor is ez max gyors tűzoltás lenne.
Kiváncsi lennék, hogy mennyi a valós jövedelmed és a ténylegesen bevalott jövedelmed! Gondolom te is azok közül való vagy aki azért osztja itt az észt ezzel a hülye érvvel, mert be akarod biztosítani, hogy még véletlenül se neked kelljen segíteni kimászni a szarból, hanem majd mi jó munkás ember adófizetők ismét megoldjuk helyettetek a problémát. Amihez először sok hülyét kell megtérítenetek ehhez.

Art Mooney 2010.11.26. 18:19:42

@EgyEmber:

1. a számokat fent elírtam, de a lényeg, h 100-200 mrd forintos tételek itt NEM húzzák ki a szarból a költségvetést (hiánycél). itt egy 1000-2000 mrd forintos tétel kell, ami rendbe teszi a költségvetést és teret ad az átstrukturálásoknak (finanszírozza pld. az önkormányzati rendszer átalakítását stb.).

továbbra is áll a kérdés: miből szereznétek ma 1000-2000 mrd forintot, pár hónap alatt?

2. nem érted. MUSZÁJ szerezni 1000-2000 mrd forintot, mert feriék nem teljesítették a hiánycélt, viktoréknak ezért most muszáj. mit nem lehet ezen érteni?

3. az adóátalakítás az állam szempontjából kb. nullszaldós, tehát ezen pörögni az aktuális téma szempontjából irreleváns. nem tetszik neked az adórendszer, oké, csak nem erről van szó, hanem h honnan szerzel 1000-2000 mrd forintot.

4. semmi közöd a keresetemhez.

5. viktorék terve az, h felpörgetik a gazdaságot, és az ez által generált többletbevétel húzza ki a szarból az országot. vagy bejön, vagy nem jön be, ha nem tetszik, ne velem vitázz, ez nem az én tervem hanem az övék.

6. namégegyszer: miből szereznétek ma 1000-2000 mrd forintot, pár hónap alatt?

Art Mooney 2010.11.26. 18:20:29

@Art Mooney: javítom: 'fent vannak a számok, játssz ezekből kb. 2000 mrd forintnyi bevételt. elhagyod a stadiont? húú, akkor már csak 1990 mrd ft kell.'

2010.11.26. 21:35:12

@Art Mooney:
bármiből, de ne közvetlenül megint tőlem!
ötletek:
1. vagyon adó (ez a 16% így ahogy akarják egyszerűen szar)
2. minden 1 mrd alatti forgalmú vállalkozás cégre vásárolt autójának sávos adóztatása bizonyos paraméterek fölött (majd akkor lesnek az bmw-s ingyenélők)
3. reklémadó egységesen mindenre (így legalább nem találkoznék orrba-szájba intim higéniás reklámokkal, és nem úgy nézne ki a város mint egy szórólapdzsungel, a hatása: bevétel, plusz reklámok mennyiségének abszolút értékű csökkenése, a versenyképességet az abszolút volta miatt nem csökkentené)
4. akiket most jól kihagytak cégeket és magyar milliárdosokat a válságadóból, azokat is ugyanúgy kéne adóztatni (mert ha őt kihagyjuk, mert magyar és mert majd ő termeli a pénzt, akkor légyíszves engem is hagyjanak ki, mivel én is magyar vagyok, termelem a pénzt, és befizetem az adómat rendesen)
5. feketegazdaság szürkítése, beindítani a cséplőgépet és büntetni minden parasztot legyen az kisvállalkozó, evás, multi, bt, zrt, állami vagy privát, akármi, rájuk kell ijeszteni, példát kell statuálni, fejeknek kell hullani, a büntiből és a megijedt népektől majd jön be adó és pénz
6. az magánember akinek ma 1 mrd-nál több mozdítható zsetonja van, az légyszi adja kölcsön állambácsinak egy időre.
7. a mnyp helyett az állam találjon ki egy elfogadható konstrukciót, garantálja, hogy amit most megelőlegezek neki (akkor szívesen kölcsönadnék neki) azt X év múlva kamatostul visszafizeti. Válságkezelő alap vagy mittudomén. Mert azt akárhogy próbáljátok magyarázni, nem fair, hogy egyszerűen ellopják (csak az én - értem ez alatt, akik becsületesen adozó mnyp tagok) pénzemet, mert most épp találtak egy lyukat a papírhalmazban.
meg még lenne egy csomó ötletem, de nem fogom most felsorolni, mert nem az én dolgom kitaklálni. Azért adtunk a Fidesznek felhatalmazást, hogy oldja meg a dolgokat, de nem arra, hogy így! Ja és ez a nagy hirtelenezésre: mi faszt csináltak eddig 8 évig, ja bent kellett volna lenni a parlamentbe, ja nem csak ugatni kellett volna, hanem figyelni, számolni. Lassan fél éve kormányon vannak, miért épp csak most esett le nekik nov közepén, hogy lyuk, mi az annyukért most így hirtelen találják ezt ki??? Ha valaki annak a dumának bedől, hogy "mert szegények nem tudhatták, meg annyi minden nem úgy történt, mint ahogy számítottak rá", akkor az hülye. Nálam ezt úgy hívják, hogy nagypofájú hazudozók, akik nem értenek ahhoz, amit bevállaltak, ezért takarodj a nevük.

2010.11.26. 21:40:31

Pont ők verték a mellüket, hogy a mszp és többiek milyen szarok, de majd ők! No kérem itt a lehetőség. De ezt az első pár hónap alatt 6x-osan elkúrták az előzőekhez képest, és azt is nagyon jól tudták, hogy itt már nem babra megy a játék, ez nem kisérletezgetés, meg a majd ráérünk kitalálni időszaka. Itt konkrét kész tervek, + B és C tervek kellettek volna az első perctől kezdve. Nálam innentől kezdve nekik ugyanúgy nincs hitelük, mint az mszpnek. Tehát nem vagyok hajlandó én egyedül a f*száguk miatt megint szívni és végignézni ahogy ellopják a jövőmet.

2010.11.26. 21:44:46

És ha tényleg igaz az, hogy még mindig nagyobb számban vesznek ebben az országban körbe olyan emberek, akik ehhez még mindig mosolyognak a kormánynak, sőt drukkolnak nekik, akkor azt kell mondjam, vergődjetek tovább a saját kakitokban, sok szerencsét hozzá! Kiváncsi leszek mikor fulladtok majd bele, 1 vagy 5 esetleg 30 év múlva. De tőlem ne várjátok, hogy ezek után kezet nyújtsak. Én inkább elmegyek külföldre, és viszem magammal minden eddig összegyűjtött és még el nem lopott vagyonomat is, és amint tehetem kimentem a családomat is.
Maradjon itt a sok kisebbségi, meg az ingyenélők, meg a sok kínai, ukrán, román és arab (viktorunk úgylátszik megunta a magyar pinát).

l.x. 2010.11.27. 00:00:36

@Art Mooney: "itt egy 1000-2000 mrd forintos tétel kell, ami rendbe teszi a költségvetést és teret ad az átstrukturálásoknak (finanszírozza pld. az önkormányzati rendszer átalakítását stb.)."

Jó is, hogy említed, mert Feri "minden napra egy reform" hiperakciója közepette az az apróság spanyolfal mögé került, hogy a igazi (értsd: nem az, aminek időhorizontja a jövő hét kedd) reformok kezdetben nem hozzák/megtakarítják, hanem viszik a pénzt - csak nincs miből.

Vagyis megint egy olyan momentum, amelyben csak azt lehetne tudni, hogy 2 év múlva mi lesz, de hogy addig...

l.x. 2010.11.27. 00:05:16

@EgyEmber: "az magánember akinek ma 1 mrd-nál több mozdítható zsetonja van, az légyszi adja kölcsön állambácsinak egy időre. "

Sajnos nem vagyok érintett, de vélelmezhető, hogy akinek van, az pontosan azt teszi. Hacsak nem kalandor az illető.

l.x. 2010.11.27. 00:12:01

@EgyEmber: "akik ehhez még mindig mosolyognak a kormánynak,"

Tegnap már céloztam rá, hogy tűzoltáskor milyen lelkiállapotra lehet számítani - pezsgőzésre ritkán, de az OPNI sajnos zárva van, így a valószínűsége mégsem nulla. Viszont a tűzzel csak kell csinálni valamit, különben az 5 vagy 30 év múlva bekövetkező összeomlás is rózsaszín leányálom lesz. Az idő ekvivalens az élettel - ami nem csoda, hiszen mindkettő ekvivalens a pénzzel.

Art Mooney 2010.11.27. 15:39:35

@EgyEmber:

"Pont ők verték a mellüket, hogy a mszp és többiek milyen szarok, de majd ők!"

ez magyar politikai demagógia, minden párt ezt mondja (és itt minden párt hazudik).

"No kérem itt a lehetőség. De ezt az első pár hónap alatt 6x-osan elkúrták az előzőekhez képest"

na. ha a gazdaságra gondolsz, eddig nagyjából kényszerpályán mozognak, önálló ötletük pedig a gazdaság felpörgetése, aminek sikerét csak évek múlva lehet értékelni.

ha nem a gazdaságra gondolsz, böszmeségeket már csináltak, de egyelőre feriékhez képes még mindig ipari tanuló a jelenlegi banda.

"Itt konkrét kész tervek, + B és C tervek kellettek volna az első perctől kezdve. Nálam innentől kezdve nekik ugyanúgy nincs hitelük, mint az mszpnek."

ennek ellentmond h sokkal gyorsabban és nagyobb volumenben törvénykeznek, mint az előző bagázs. az mszp épp emiatt támadta őket. most döntsétek már el h túl lassúak v túl gyorsak :)

"Tehát nem vagyok hajlandó én egyedül a f*száguk miatt megint szívni és végignézni ahogy ellopják a jövőmet."

hány éves vagy, királyfi? szerinted pártfüggő az, h a te érdekeidet leszarják? neked jobb lett volna ha feriék maradnak, és a hiányzó pénzt egy újabb imf-hitellel teremtenék elő? az is a te zsebedből (adódból) nyúl le a nyugdíjasok részére, és ugyanúgy a jövődet lopja el.. abban nincs sok különbség a bandák között, h a jövőddel törődnek-e (spoiler: nem).

Art Mooney 2010.11.27. 15:43:49

@l.x.: így van. most csak annyit lehet látni, h magukhoz veszik a pénzt, és pár év múlva van esély arra h kiderüljön h hagyták-e h a hatalom középrétege szétlopja, v vmi hasznosat csináltak belőle.

az előző kormány és a derékhaduk speciel az egészet szétlopta, SEMMILYEN, az ellopott pénzekkel összemérhető eredmény nem született. reméljük, h a mostani banda ennél sokkal jobb lesz (megjegyzem, egy debreceni stadion nem eredmény, egy rendbe tett egészségügy vagy önkormányzati rendszer már eredmény lenne).

pioker1933 2010.11.27. 16:33:18

A cikkel az a baj, hogy hogy most Orbán nem összetakarítja a szart a nappaliból, hanem szomszédból lopott pénztárca tartalmából vesz egy szép, drága perzsa szőnyeget, és ráteríti a szarra. Majd elégedetten hátradől, és azt mondja: Ejj, de szépen kitakarítottam.

2010.11.27. 17:44:20

@Art Mooney: pontosítok, és örülök, hogy azért vannak még itt olyanok, akikkel lehet értelmesen vitázni :)
az előző kormányokat pont ugyanúgy utáltam, utálom, és tudom hogy ők még nagyobb szart csináltak. De pont ezért vártam volna, hogy végre lesz változás. Igazad van, hogy lehetne még bizakodni a jelenlegiben, és mondom újfent, nem lenne bajom még azzal sem ha az én pénzemre pályáznak újfent, ha ezt olyan módon csinálnák és úgy kommunikálnák, hogy ne menjen fel a vérnomyásom 200-ra minden alkalommal, amikor rádiót hallgatok, újságot olvasok, netezek, vagy itt olvasom a kommenteket.
Gyorsan törvénykeznek, az oké, de a gyorsasá erősen aminőség rovására megy. Innen nézve pont úgy tűnik, mintha semmilyen tervük nem lenne, vagy az az egy ami volt, az már az elején befuccsolt, és nem volt nekik B és C terv, ezért most kapkodva ötletelnek. Ez abból is látszik, hogy a saját törvényeiket is az utolsó pillanatokban 10x módosítják. Valamint a nyilatkozataikban sincs koherencia.

30 éves vagyok. Tulajdonképpen az átlaghoz képest jól keresek, de nem milliókat, még csak felet sem. De ezt bejelentve 100%-osan tisztán, és nincs semmi zsebbe pénz, meg nem tudom mik. Mindent rendesen bevallok, adózok, fizetek. Ehhez már lassan 8 éve hajtok mint állat, ez annyit tesz, hogy napi 10-12 órát dolgozom, majd munkaidő után és hétvégén külön projekten. Közben gyűjtöm a pénzt a jövőmre (pl lakás), szabadidőm az 0. (Így egyébként érdekes lehet családot alapítani, amikor arra sincs időm, hogy csajozzam. Csak akkor vállalnék be egy kapcsolatot, házasságot, gyerekeket, ha megfelelő időt tudnék tölteni velük, amit most ma nem tudok megtenni).
És akkor ismét, amikor azt mondom, hogy már megint engem zsigerelnek ki, akkor azzal arra akarok célozni, hogy van itt ám még másik "láthatatlan" 1-2 millió kereső, akik most is csak röhögnek az egészen (na jó talán ez most picit nekik is fáj), de megint nem ők lesznek megszivatva. Ugyanúgy csinálhatják továb a fekete üzelmeiket mint eddig. A másik, hogy pénz is van, lenne, csak ugye az is elúszik, és nem csak az állami szférában, hanem a magánszektorban. Itt a korrupcióra gondolok, és az EU pályázatokra. Tűzközelből látom, hogy az országunk legnagyobb maffiái (Demj* cégcsoport és hasonlók) hogyan tűntetik el a pénzeket 0 haszonértékű semmitmondó pályázatokkal, hogyan telepednek rá a gazdaságra, a kisvállalkozókra, és alakítják őket számlagyárrá, bábukká. Hogy miért nem teszek ellenük semmit? Mert féltem az életem, azért. Találkoztam közülük párral, és nem azok az arcok, akikkel akár nappal is szívesen találkoznál.
Egyik kormány sem, és ez a kormány sem tesz ez ellen semmit! Nyílván, hiszen mélyen be vannak épülve ők is a rendszerbe. De ameddig ebben nincs változás, addig szerintem teljesen őrültség bízni a gazdaság fellendülésében, az 1 millió új munkahelyben, a magasabb bérekben, a sok új családban és gyerekben. Mert ellehetetlenítik az ország működését, csak a saját hasznukat lesik, aljas módon kizsigerelnek.
Most akkor mi lenne a megoldás? Jobbik? (halk kuncogás) LMP? (röhej) NEM TUDOM. De én élni akarok, tisztességesen, nem félve, kiszámíthatóan, és ezért emelem fel a hangom. Tényleg ezért, csak ezért. És nem érdekel, hogy fidesz vagy mszp, vagy jobbik, vagy akárki, meg hogy ekkora a hiány, meg akkora (amit nem én, hanem azok okoznak, akikről előbb is írtam). És hogy most ebben beletartozik-e gyurcsány, bajnai, vagy akárki, lesz*rom, ugyanaz vonatkozik akkor rájuk is, bűnhődjenek, és takarodjanak. De ettől a mostani helyzetre adott válaszom ugyanaz. Így, ilyen formán nem adom, nem adhatom, mert nem marad lassan semmi!

Táskás Tóni 2010.11.27. 17:57:56

@Art Mooney: A hiányzó pénzt a mostani kormány is hitelből teremti elő ,tehát a ktgvetést a piacról finanszírozza. A probléma viszont itt azért nagyobb, mert a piacról sokkal drágább finanszírozni. Az IMF pedig azért nem, adott hitel ,mert a matolcsi féle ktgvetés és gazd.politika az egy nulla. Tehát aq most államosított 3000 milliárd mnyp vagyon 2-3 év alatt a kormány impotens és nem európai gazdaságpolitikája miatt kamatfelárra fog elmenni.Most is úgy gondolod ,hogy az előző kormány rosszabb volt, akkor Orbán miért dícsérte őket külföldön?

EgyEmber (törölt) 2010.11.27. 18:45:04

kicsit olyan hazánk (és nyílván más országok is, csak talán nem ennyire, és nem ennyire nyíltan), mint ha egy hatalmas szcientológiával párosult piramisjátékot folytatnának a fejünk felett a "kitüntetettek" (és most nem is a politikusokra gondoltam, nagy részük ugyanúgy csak közép-alsó szintű bábu a rendszerben), a matrixban. Sokan fel sem ébrednek, nem veszik észre az illúziót. Én is sajnos felébredtem, de minek, nem tudok kiszakadni a mátrixból, egyedül nem, viszont nap mint nap megőrjít a gondolat. Egyetlen esélyem talán az lenne, ha a falkavezérek, farkasok és bárányok "harcában", én is farkassá erősödnék. De a gondolattól is felfordul a gyomrom.

EgyEmber (törölt) 2010.11.27. 18:49:05

Világvége sztori innentől kezdve elég egyszerűen alakul: a farkasok egyre többen vannak, a bárányok egyre kevesebben és egyre gyengébbek, előbb utóbb farkasoknak egymást kell már enniük, előbb utóbb lesz egy akkora gazdasági válság, amihez képest az eddigiek kis szellők voltak csak. Egyszeriben változik majd minden vérré, élethalál harcá, és az emberiség elpusztítja önmagát.
Mondottam vala :)
Sikerült a ma estémet is tönkre tennem.

finomanarancs 2010.11.27. 21:52:23

@EgyEmber: a nyolc év alatt nem kapták meg a "számokat". Így nem lehet gazdaságpolitikát csinálni, hogy nincsenek meg a "számok". De ha a "számok" meg is vannak, meg kell várni míg a csontvázak, zombik, farkasemberek kiesnek. Hát most itt állunk... Csontvázesőben.

EgyEmber (törölt) 2010.11.27. 22:15:46

@finomanarancs: pontos számokat nem, de azért nem a holdon voltak. Egyébként nem is értem, hogy a parlamentben ülő pártok miért nem láthatják nyitott könyvként az aktuális és visszamenőleges számokat. Ha ebben jogi gát van, akkor pl lobbizhattak volna egy ilyen törvény megalkotásán, ahelyett, hogy kivonulgattak a parlamentből. Persze kényelmesebb nem tudni, csak dumálni, és utána azt mondani, hogy ezek ezt meg azt hagytak hátra, és hát bocsi emberek, de nem tudhattuk. Stratégiájuk, terveik lehettek volna, mert nagyságrendileg azért lehetett mindent tudni, ha másnem az első 2-3 hetet a szakértőknek azzal kellett volna tölteni, hogy beillesszék a számokat. Ha meg több terv is lett volna, akkor még azok között is lehetett volna választani. Nem akarom elhinni, hogy egy parlamenti párt, egy már korábban kormányzott és nem éppen kicsi párt ennyire rácsodálkozva (mint az egy perces csibe) kerül a kormányra és értetlenkedik. Ezt azért ne akard nekem bemesélni. Ha ez tényleg így működik, akkor az egész rendszerünk szar, és ezt a drága kormányod épp most mélyíti el, azzal hogy minden nemű kontrolt és független vizsgálót, vagy épp nyitottságot magáévá tesz vagy eltöröl. Ezek után a következő kormány tényleg semmiről sem fog tudni! A fidesz már most elkezdte befalazni a csontvázakat a következő kormánynak, ha a te analógiáddal gondolkodunk. Ez mitől jobb?

blz42 2010.11.27. 23:25:22

Pilu, te egy gyökér vagy.

dibbler 2010.11.28. 07:40:27

A politikai elitet a nemzet/nep/kultura termelte ki magabol.
Ez is te vagy, tetszik - nem tetszik, mint ahogy az anyadat sem valaszthatod meg.

Ha elk*rjuk a dolgokat azert fizetnunk kell.

A helyzeted jo, amig a napi betevod megvan es nem stresszelnek lelkibetegre.

Helyes gondolkodas: keresd a pozitiv dolgokat, tegy javaslatokat.

Csak igy lesz meg a 2000mrd Ft az aktualis elkurasra.

gorcsev54 2010.11.28. 12:01:54

@Rob67: Megy az majd "szakértőnek" kérés nélkül is

Hegyirablo 2010.11.28. 15:05:45

Kedves blogfirkász!

Értem én, hogy könnyebb ellopni egy ötletet, mint kitalálni, de azért ennyire pofátlanul:

http://www.facebook.com/profile.php?id=1186110675#!/photo.php?fbid=1539940296881&set=a.1279720551550.137291.1186110675
süti beállítások módosítása