HTML

Fél éve már, hogy száműztelek az életemből. Pontosan emlékszem arra a napra. Na jó, legyünk őszinték, nem csak a napra és az órára, hanem a pillanatra is. Nagy a szám, de nincs azon mit takargatni, hogy engem is nagyon megviselt a szakítás. Soha nem fogom elfelejteni, hiszen életem egyik legmeghatározóbb eseménye volt. Kár is lenne tagadni!
 
Az az este is pont olyan volt, mint a többi. Egymással szemben ültünk, Te éppen mondtad a magadét a világ dolgairól, meséltél szokás szerint a hülye bulvártémákról, meg a finoman szólva is szubjektív véleményed fejtegetted az aktuális közéleti kérdésekről. Annyira jellemző volt kapcsolatunkra az a szituáció. Interakció semmi, csak részedről a soha véget nem érő blabla, én meg csendben ültem és próbáltalak elviselni. Nem ment. Valamitől nagyon feszült voltam aznap és a monológod csak tetézte idegállapotom. Robbant a bomba. Sokszor megbántam már, amit akkor tettem, de így letisztult fejjel azt mondom, igaza van azoknak, akik azt hangoztatják, hogy ha nem éreztem volna abban a helyzetben, hogy szar az egész, akkor nem tettem volna meg. Kár így utólag a történteken bánkódni! Lehet, hogy hiányod életem végéig elkísér, de kettőnknek már nem volt közös jövője. Minden porcikád, minden megnyilvánulásod idegesített. Bár annyi idő, mint amennyit veled töltöttem nem múlik el nyomtalanul, mégis csak tévedés volt téged beengednem az életembe. Kemény szavak ezek, tudom, és biztosan bánata, ha érző lény volnál, de a helyzet az, hogy még csak ezt sem lehet elmondani rólad. Egy érzéketlen dumaláda vagy, aki válogatás nélkül fészkeli be magát bárkinek az otthonába, csak azért, hogy melegben lehessen. Megmérgezel magad körül mindent és mindenkit. Tudom, hogy most bunkónak tartasz, amiért nyíltan lehordalak, és kettőnk szennyesét kiteregetem, de nincs más lehetőségem. A világba ordítom fájdalmam, mert neked hiába is mondanám, süket vagy. Nem tudsz, és nem akarsz meghallgatni.
 
Így utólag látom be, hogy állítólagos sokszínűséged mekkora átverés, mennyire csak kirakat. A romantikus ömlengések, a kaland, a mesevilág, a zene csak egy fals, kitalált megtévesztés. Még csak a szex sem volt jó. Minden este tizenegykor elkezdted, mint egy gép, a fantáziátlan - általad erotikusnak reklámozott - vonaglásod, amitől legjobb esetben is éjfélre bealudtam.
 
Hidd el, nekem is fáj, hogy így, ilyeneket kell mondanom rólad, de amíg elvakított jelenléted ezeket nem láttam, nem mertem bevallani magamnak sem, csak éreztem valahol mélyen. Ma már tudok róla beszélni, és már tisztán látlak, látom kettőnk viszonyát, és önmagamat is. Be kell vallanom függő voltam, kapcsolatfüggő. Függtem tőled, a létezésedtől, és nem tudtam elképzelni a világot nélküled. Nem tudtam volna lefeküdni nélküled, nem tudtam volna a szemem becsukni, hogy ne érezzem jelenléted a szobában, és ne halljam a hangod. Ez volt az én gyengeségem, és nem lettél volna soha az életem része, ha nem vagyok gyenge és gyáva. Ha mertelek volna kirúgni már az elején, ha mertelek volna kirakni a folyosóra, mint ahogy azt már sokan megtették előttem, akkor nem jutottunk volna idáig!
 
Csak egy imázs vagy. A világ, amit mutatsz magadból, amit sugárzol, hazug! Vagy legalábbis annyira távol áll az enyémtől, hogy nincs helyed az életemben! Biztosan sokan fognak még a rabságodba esni, és esténként bámulni téged, hallgatni a süketelésed, mint ahogy én is tettem, de már nem kérek belőle, köszi! Úgy érzem, hogy minden perc, amit rád pazaroltam az életemből, elfecsérelt volt. Ha annyi időt fordítottam volna telefonkönyv olvasgatására, mint amennyit veled töltöttem, már kívülről tudnám az egészet, arról nem is beszélve, hogy még az is többet adott volna a személységem fejlődéséhez, mint Te! Kemény szavak ezek, mi? 
 
Az első időkben roppant nehéz volt megszokni a hiányod, esténként bolyongtam a lakásban, nem tudtam, mit is kezdjek magammal. Akkor még roppant nagy volt a kísértés, hogy ismét életem részévé tegyelek, de hálát adok a sorsnak, hogy sikerült ellenállnom és legyőznöm Téged!
Nehéz volt mit kezdenem a felszabadult idővel és energiával, ami rám zúdult, ami eltűnéseddel keletkezett, de a terapeuták szokásos receptje bevált. Sokat olvasok helyetted, emberek közé járok, rengeteg közösségi programban veszek részt, és bár lehet, hogy magányosak az estéim, de ismét önmagam vagyok. Nem a Te véleményed szövi át a tudatalattimat, nem a Te hazugságaidra alapozom az életem, és nem hagyom magam megvezetni a pitiáner trükkjeid által, amik csak arra szolgálnak, hogy magadhoz láncolj!
 
Ki kell végre mondanom, hogy JÓ NÉLKÜLED! Boldog vagyok, és nem hiányzol egyáltalán! A társaságod ma már csak teher lenne, és fogalmam sincs, hogy mit kezdenék veled, ha egy estét együtt kellene töltenünk!
 
Fél éve élek nélküled. 180 napja, hogy nem láttalak. 4320 órája, hogy kidobtam a lakásból az utolsó, tévéadás vételére alkalmas készüléket! 
 
Hat hónapja szakítottam a tévézéssel!
 

Címkék: tv

109 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr94524943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azhát 2008.06.17. 09:22:45

Szerintem butaság így tévé nélkül lenni. Én nem szeretem a szélsőségeket. A vegákat, vagy éppen a kizárólag húsevőket se. Ahogy azt se, ha valaki folyamatosan a tévé előtt ül, ugyanígy azt se, hogy valaki büszke rá, hogy nincs tévéje.
A tévé csak egy eszköz. Rajtad múlik, hogy a szolgád lesz-e vagy az uralkodód.

fynndafrail 2008.06.17. 09:23:08

whoa, te hős! :-D

(jól tetted. még 3 milliónak kellene megtenni, akkor talán magukhoz kapnának)

dfs 2008.06.17. 09:27:43

Nekem amióta elköltöztem szüleimtől, két éve nincs tévém. (Számítógép 22"-es LCD persze van, szóval nem a pénzhiány gátol.)

Mégis azt gondolom, hogy hülyeség kidobni, leszokni értelmesebb. (Otthon se néztem sokat, napi max. egy órát, hireket, vagy vmi ismeretterjesztőt.)

A post sokkal nagyobbat üt, ha ott van a tévé, mégsem nézed. Ez így nem nagy szám.

oscar 2008.06.17. 09:28:38

En mar 6 eve megtettem ugyanezt... es azota kimondottan irrital, ha barhol meglatok egy bekapcsolt zajladat. Agymosott zombiknak valo szorakozas a TV. Isten hozott a klubban :)

naivmanó 2008.06.17. 09:32:48

kurva nagy teljesítmény. ott van helyette az internet, ahogy látom. persze, nekem sem lenne szükségem tévére, csak elég szélessávú netre. hiszen már onlájn minden adást megnézhetsz+filmek, reklám nélkül. há persze hogy nem kell tévé. helyette ott a netfüggőség, így csak a monitort bámulod naphosszat. IGAZI HŐS VAGY!

Jegkoko 2008.06.17. 09:36:28

Szerintem elég hülyeség ez a nem kell tv duma, mert a tv be nem csak győzüke show meg móunika show megy éjjel nappal. Ha nem tetszik a műsor akkor nyugodtan át lehet kapcsolni egy másik csatornára.

woodman 2008.06.17. 09:39:00

Én meg nem vagyok hajlandó lemondani olyan jó dolgokról mintpl. sportközvetítések,dokumentumfilmek stb.! Sok jó és értékes dolgot is adnak a tv-k csak nem ész nélkül kell mindent bámulni!Egyébként ezzel a kidobtam a tv-t dumával jól lehet csajozni,meg társaságban kérkedni??

Naphátú 2008.06.17. 09:40:36

Én is 2 éve élek tv nélkül, de nem elsősorban magam miatt, hanem hogy a gyerekek ne szokjanak rá a háttértelevíziózásra meg ne szedjék le a fejemet a boltban valami olyan cuccért, amivel a reklámokban beetették őket. van helyette száz meg száz rajzfilm dvd-n. nem maradnak vizuális élmény nélkül, mégis kontrollálható. híreket meg a zinterneten olvasom. szerintem is jó így.

damnien 2008.06.17. 09:44:29

a legjobb dolog amit tehettél, én is csatlakoznék, de az asszony nem engedi :(

Potenciális Disznó 2008.06.17. 09:46:09

Valóban nagy fegyvertény, bár ha meglenne a tv és úgy nem nézné, még nagyobb lenne :) Én minden este elolvasom a műsorújságot ( a zinterneten), aztán nem kapcsolom be. Talán olyan kéthavonta egyszer.

mrx 2008.06.17. 09:47:30

kidobtam a tvm 3 eve. azota a monitorom bamulom. dobjam ki a monitorom?

Mizar 2008.06.17. 09:49:41

Én is kb. 6-7 éve élek TV nélkül.
Könnyű azt mondani, hogy hülyeség kidobni, mert van abban jó műsor is, nemcsak Mónika-só. Én mikor
hazamentem melóból, agyilag lefáradtan, nem volt erőm ellenállni neki, vonzott a könnyű, megerőltetés nélküli szórakozás lehetősége. Sokszor azon vettem észre magam, hogy már fél órája csak kapcsolgatok, mert semmi jó műsor nem ment rajta, de csak nézni akartam. Gondolom, ez sokatoknak ismerős lehet. Este 10-11-kor kikapcsoltam és sajnáltam azt a napi 3-4 óra elvesztegetett időt. Szóval mennie kellett.. Irigylem persze azokat, akiknek van önuralmuk (egy fárasztó nap után), hogy csak akkor kapcsolják be, ha valamit mindenképp meg akarnak nézni. Nekem ez nem ment. Most van helyette PC. Interaktívabb, itt tényleg azt nézek, amit akarok, reklámok nélkül. A filmek sincsenek "cenzúrázva", agyonvagdosva (mint a TV2 - RTL klubban, hogy beférjen a 12-es korhatárba)

bolsh 2008.06.17. 09:50:33



Ez aztán a digitális pusztába kiáltott szó, gondolom általában bicskával böködöd az érintőképernyős bibaszkodat.

Más(oknak), nálunk minden szobában, sőt még a konyhában is van tévé. Egy kis élménybeszámoló a legutóbbi agymosásaimról; Bamako rali a Travelen, Bezoár kecskék az Animalról, Búrnyulak a Natgeo-ról, Patagónia valamelyikről,F1, Nas/Indycar a sportról, jön az Olimpia, van a foci EB, és persze a hírek, und egy-egy jobb film az art, és urambocsá' a kommersz műsorsávokból is. A gyerekeimnek napi egy-két óra Minimax komoly zenei kisfilmekkel (igen!), néprajzi mondókákkal, és gyermekdalokkal. Hogy ne kelljen nekik is huszonnégy órát várniuk a zugrifülesre, mint anno a hetvenes években az apjuknak.
Nna, jól kimosták a zagyam, csá.

Azhát 2008.06.17. 09:52:37

"Most van helyette PC. Interaktívabb, itt tényleg azt nézek, amit akarok, reklámok nélkül. A filmek sincsenek "cenzúrázva", agyonvagdosva (mint a TV2 - RTL klubban, hogy beférjen a 12-es korhatárba)"

Vagyis nagyjából ugyanannyi "szemetet" nézel, mint egyébként, csak nem a tévében, hanem a gépen... Hurrá.

bolsh 2008.06.17. 09:54:01

...Ez aztán a digitális pusztába kiáltott szó, gondolom általában bicskával böködöd az érintőképernyős bibaszkodat...

e zitten oszkárnak ment, csak a blogmotor kivette a zárójel miatt eztet:

...Agymosott zombiknak valo szorakozas a TV...

Indijoe 2008.06.17. 09:54:19

Egy másik, hasonló témájú postnál már kérdeztem: milyen könyv adja vissza vissza a gepárd futásának látványát? Ahogy jegkoko mondta, nemcsak Győzike van a tévében, csak válogatni kell (ahogy a neten is teszed).
Ezzel az erővel könyvet sem kellene olvasnod, mert azoknak is a nagy többsége egy kalap sz@r. Csak épp nem muszáj elolvasni mindet, ahogy a tévében sem kell megnézni minden műsort.

cs (mi más) 2008.06.17. 09:54:27

Mi öt éve tettük meg ezt. A falusiak régebben megkérdezték, hogy mit csinálunk esténként? Dugunk vagy olvasunk, mondtuk, oszt, most van két gyerek meg 3000 könyv.

hollo71 2008.06.17. 09:54:48

Több, mint 3 éve nincsen tévém. És jól van ez így. Filmeket nézek a számítógépemen, de akkor, amikor én akarom, azt, amit én akarok, és reklám nélkül. Híreket olvasok a neten. Sportközvetítésre (EB) a napokban beültem egy kávézóba. Felesleges egy valag pénzt kiadni magára a készülékre és aztán a havi díjat is fizetni. Sokkal többet olvasok, jobban érzem magam. Amikor látok néha valahol tévét előfordul, hogy magával ragad. DE NEM HIÁNYZIK. NEM KELL TÖBBET!

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.06.17. 09:57:12

sztem igazad van! a tévében azt nézel, amit a programigazgató akar, vagy ki a faszom, reklámok, megvágott filmek, agymosás..! én még nem dobtam ki a tévémet, de csak a jetixet nézem ;) Naruto rulz! igen, tudom, az is vágott, nehogy a sok érzékeny kis hülyegyerek pici lelke sérüljön...de csak emiatt van tévém :]

Azhát 2008.06.17. 09:57:44

Mellesleg nekem meg nincs mobilom. Sose volt. Nem érdekel, nincs rá szükségem, nem akarok függni tőle.
Úgyhogy most akkor bámuljatok és csodáljatok, hogy milyen HŐS vagyok !!!!

:)))))

Mizar 2008.06.17. 09:59:12

"Vagyis nagyjából ugyanannyi "szemetet" nézel, mint egyébként, csak nem a tévében, hanem a gépen... Hurrá."

Naná! :-))

Mondjuk itt, ha meg akarok nézni egy filmet, azt előbb le kell tölteni. Idő + sávszél. Így 2-3-szor is meggondolom, mielőtt letölteném. Most mondjuk ezzel is elmegy a napi kb. 3 óra. De egy függőséget egy másik függőséggel lehet csak megszűntetni, nem?
Ehh, hagyjuk.. Ez különben is egy TV fikázó post. ;-)

azta 2008.06.17. 10:01:26

az ilyen típusokat mindig valami irányítja. eddig a tv. lázadsz - kidobod - jön valami más majd a helyébe.
ecsém! erősödj meg, aztán tévézhetsz (meg csinálhatsz bármit) anélkül, hogy a rabja lennél.
persze egyáltalán nem kötelező, csak elébb ismerd meg önmagad. szerintem.
(amúgy inkább a fogyasztás-ellenességből kéne inkább trendet gyártani. ez is: szerintem.)

retek 2008.06.17. 10:03:03

A Tv viszont pont azt nyújtja, ha okosan kezeled, amit gyerekkoromban is szerettem benne: napi 1-2 műsor egy megadott időben, amit várok. Számítok rá, megnézem, éléményt nyújt, aztán készülék kikapcs. Kedvenc főzőműsorom a TVpaprikán, kedvenc doku sorozatom a discovery-n/Nat.Geo-n és kész. 40 csatorna van otthon, van olyan, amiből egy percet nem néztem még. Mert tudom, hogy csak rohasztja az agyam. A PC+NET szerintem rosszabb. Ha nincs TV (szó szerint vagy csak nem nézem az tökmindegy) akkor ott a NET. Leülsz és azt bámulod. Az jobb? Ömlesztve jön a sok szar, akárhová kattintasz, valami irritáló, nekem nem tetsző, "agymosó" dolog tuti szembeköp a monitoron. Akkor ez most jobb? A TV-t elítélni, pláne büszkének lenni arra, hogy x éve kidobtad és így másra is van időd (netalán pont NET?) szerintem butaság. Szelektálni kell, és a TV-t, NET-et arra használni, ami a javunkra válik. És ezt a keveset megtalálni a nehéz, de ha meg tudod tenni és teljes életet élsz (család, gyerek, munka, mint pl. én), akkor arra büszke lehetsz.

( ) 2008.06.17. 10:03:35

2000 óta nincs TV-m, amióta elköltöztem anyáméktól... Egy ideje már van számítógépem, a DVD-im megtekintésére. Azt sem vettem eredetileg, hogy ne játszak rajta. Most csak nincs játék rajta, még bombakereső se :). Nagyon fogékony vagyok az ilyen függőséget okozó dolgokra, ezért inkább kizárom őket az életemből. A nehezebb út az lenne persze, ha lenne TV-m.

Azhát 2008.06.17. 10:04:00

"Ez különben is egy TV fikázó post. ;-)"

Ja vagy úgy... Rohatttévé! :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.06.17. 10:04:49

legalább másfél éve egyáltalán nem nézek tévét én sem. van valahol egy tv kártya a fiókban, de eszembe sem jut betenni a gépbe. valószínűleg még a kábelből is jönne valami, mert amikor annak idején lemondtam az előfizetésem, nem kapcsolták ki, továbbra is volt adás, csak számla nem jött :) - mintha valamilyen bizarr érdekből csakazértis függésben akartak volna tartani. aztán kiszedtem a kártyát is a gépből.

érdekes volt amúgy, hogy amikor bementem a kábeltársasághoz lemondani, a nő a pult mögött, mint valami zombi, mindent megtett volna, hogy megtartson.. már valami tíz százalék kedvezményt ajánlott meg ajándék nemtommit és láthatóan nem volt képes felfogni, hogy egyszerűen nem akarok tévét nézni és kész.

bár nem nagy teljesítmény, belátom, így, az internet korában.. jó, jó, nem nézek tévét.. na de ember, tíz órát lógok a neten naponta.. akkor most hogy is van ez? :)

Indijoe 2008.06.17. 10:07:30

Olyan postot mikor olvasunk, hogy kidobtam a netem? :-)

oliva 2008.06.17. 10:09:25

gratulálok, nekem nem volt erőm kidobni, de amikor az előző Pápa meghalt, akkor bánatában a tévém is meghalt, azóta NINCS. Először örültem, hogy mostantól tele leszek idővel... hát, nem vagyok, de kicsit sem hiányzik (netezni pedig ritkán szoktam, és csak a munkahelyemen, mert az sincs) OLVASOK, Istentiszteletre járok, barátaim vannak, macskám, meg virágaim, és tornászni sajnos már nem érek rá...

Jedlik 2008.06.17. 10:14:32

Jah, én se nézek már tévét jó ideje. Helyette értelmetlen blogokat, meg a kommentjeit olvasom. Aztán sajnálkozom, hogy mennyi időm elment rá.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.06.17. 10:15:42

megjegyzem, a neten sem az agysorvasztó szemét cset/bulvár/szerepjáték/pornó/stb/stb/stb felhozatalt nézem. mondjuk blogokat olvasok sokat. de még így is, belátom, túl sokat ülök a net előtt.

rengeteg filmem van. na de ez tök más - akkor és azt nézem, amit jónak látok - csupa minőségi, klasszikus, értékes filmem van persze, talán csak mutatóban akad néhány limonádé. 1500-2000 filmmel a gyűjteményben egyáltalán, de tényleg egyáltalán nem hiányzik a tévé (akkor sem, ha nyilván nem csak a filmek miatt néz az ember tévét - sőt)

youtube-ot szoktam nézni - de ott is én irányítok, keresek, döntök, szelektálok ( noo meg kommentelek, feltöltök sajátot, stb)
ehhez képest a tévé kőkorszaki, gondosz átok trubadúr láda - cseppet sem hiányzik.

mindenesetre, még amikor nem volt netem és tévéztem, életem legboldogabb hónapja volt, amikor elromlott a számítógépem (azon tévéztem) - egycsapásra elkezdtem olvasni, befejeztem régen félbehagyott könyveket, sokkal jobban aludtam, kiegyensúlyozottabb és boldogabb voltam! aztán csak vettem egy új gépet és kezdődött minden előlről.. annyi változással, hogy most netkábel megy be a gépbe hátul, a tv kábel helyett.. mindez három éve volt legalább, és a mai napig vannak könyvek, amelyeket akkor kezdtem el olvasni és azóta sem fejeztem be..

zer 2008.06.17. 10:17:02

Tv helyett net, kocsma helyett edzőterem. A világ megváltozott, én is:)

midnight coder 2008.06.17. 10:17:32

Én őszintén szólva az ilyen tévékidobálós embereket áltában véve idióta sznoboknak és lúzereknek tartom. Ami nem jelenti azt hogy napi 24 órában kell lógni a TV előtt és minden szart meg kell nézni, de a TV kiiktatását kb. abba a kategóriába sorolom mint ha valaki arra büszke hogy nem olvas vagy nem hallgat zenét. Csak ez olyan értelmiségi dolognak látszik, meg ökó, szóval kúl. Így k-val és hosszú ú-val természtesen mert a szép magyar nyelvet is óvni kell, az is értelmiségi dolog ;-)

Mizar 2008.06.17. 10:20:15

"A TV-t elítélni, pláne büszkének lenni arra, hogy x éve kidobtad és így másra is van időd (netalán pont NET?) szerintem butaság. Szelektálni kell, és a TV-t, NET-et arra használni, ami a javunkra válik."

Ez nálam önuralom kérdése volt. Nincs TV- nincs sírás. Most sportolok helyette, meg PC-n nyelvet, programozást tanulok.(Csupa interraktív dolgog, ami hasznos.) Na jó, néhanapján fél-egy óra játék is befigyel.

Azhát 2008.06.17. 10:20:26

"legalább másfél éve egyáltalán nem nézek tévét én sem. van valahol egy tv kártya a fiókban, de eszembe sem jut betenni a gépbe."

Bukowsky, segítek, hogy továbbra legyőzd a kísértést: átveszem tőled azt a tévékártyát :)

RedRiot 2008.06.17. 10:24:48

" Én nem szeretem a szélsőségeket. A vegákat, vagy éppen a kizárólag húsevőket se. Ahogy azt se, ha valaki folyamatosan a tévé előtt ül, ugyanígy azt se, hogy valaki büszke rá, hogy nincs tévéje."

Itt a pont. Nem kell minden moslékot felzabálni, amit kiöntenek az ember elé. Attól hogy ott a tévé a szobában, nem kötelező bekapcsolni, és leülni megnézni a Maunika-sót. Vannak azért színvonalas természetfilmek, történelmi ismeretterjesztő filmek, technikai műsorok, nem muszáj este az elbulvárosodott kamuhíradókat nézni.

A szüleim kutyája olyan buta, hogy mindent felzabál, amit leteszünk elé a padlóra. Nem kell defaultban menni a trubadúrládának az ertéelen, csak akkor kapcsoljuk be, ha tényleg számunkra értékes műsor megy.

RedRiot 2008.06.17. 10:26:48

Egyébként a neten keresztül is befolyik a takony a lakásodba, elég csak az index elkurvulását megnézni. Azért 2000-ben nem volt ennyi geci-pina-csöcs-Britney-PairsHilton-celebvillant a neten... Ilyen erővel a PC-t is ki lehetne dobni lomtalanításkor.

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.06.17. 10:27:03

Én három hónapja szabadultam meg tőle, egy szétköltözés után exemnél maradt a tévé. Azóta nem is volt nagy igényem beszerezni, jól elvagyok, sokkal többet rádiózom, főleg a Kossuthot hallgatom, többet olvasok.
Néhány műsor persze hiányzik, főleg a NatGeo meg a Discovery és ilyesmik, de így utólag úgy látom, amúgy még akkor is túl sok időt vitt el tartalmatlanul, hogy nem tévéztem túl sokat akkoriban sem.
Szerintem jól tette, hogy megszabadult tőle, én se sírom vissza.

mizie 2008.06.17. 10:31:07

az élet császára vagy bazz. ez ám a valami!

a sok hülye nézze csak a tv-t, te persze a monitort bámulod, ami ugye teljesen más.

nomac 2008.06.17. 10:33:07

Nekem mar 4 eve nincs tv-m (a kepcso kiment, es unnepelyes keretek kozott megsemmisitettuk:), es nem is nezek, haveroknal neha azert igen, meg forma-1-nel mindig be kell kereckedjek valahova, bar legutobb mar neten neztem, de igaz ami igaz, sok esetben tv helyett a netet hasznalom, de ugye ott en valogathatok, meg kisse igenyesebb. Mindenesetre TV nelkul sokkal jobb. Es egesz sok haverom lemoneott mar a TV nezerol.

Dee_ 2008.06.17. 10:33:17

Nem ugyanaz, ha valaki net- vagy tévéfüggő. Az interneten olyan információkat tudsz meg, amikre kíváncsi vagy, míg a tévében sokszor keresetlenül az orrod elé tolják reklámokkal, rémisztő hírműsorokkal, előzetesekkel.

Fikusz Kukisz 2008.06.17. 10:34:32

Úgy látszik itt már sokan megtették azt amin én még csak gondolkodom. Egyelőre engem is az a kevés tényleg jó műsor tart vissza. Azért sajnálnám a jó kis tartalmas, igényes kikapcsolódást nyújtó K1 közvetítéseket az eurosporton :)
Szomorú, de gondolom nem véletlen, hogy sehol nem lehet előfizetni olyan csomagra, amiben csak doku/sport/hírcsatornák vannak, retekklub nem. Bár a natgeo is már kezd átmenni katasztrófa csennelbe...

Mizar 2008.06.17. 10:34:54

"A szüleim kutyája olyan buta, hogy mindent felzabál, amit leteszünk elé a padlóra. Nem kell defaultban menni a trubadúrládának az ertéelen, csak akkor kapcsoljuk be, ha tényleg számunkra értékes műsor megy."

Nem mondod?!
Szüleid kutyája az ösztöneinek a rabja. Nem tudja megállni, hogy ne egye meg a dolgokat. Ugyanígy egy nikotinfüggőnek is hiába mondod, hogy ne gyújtson rá, vagy egy alkoholistának, drogfüggőnek, szerencsejátékosnak, stb. Egyeseknek a TV is hasonló kategória. A TV függőknek be KELL kapcsolni.

Feri 2008.06.17. 10:36:39

Foci EB-t min nézed?!

Azhát 2008.06.17. 10:37:22

"Nem ugyanaz, ha valaki net- vagy tévéfüggő. Az interneten olyan információkat tudsz meg, amikre kíváncsi vagy, míg a tévében sokszor keresetlenül az orrod elé tolják reklámokkal, rémisztő hírműsorokkal, előzetesekkel."

Te melyik netet nézed? :))

Fentebb írták, hogy hiába jössz a Zindexre, rögtön ott vannak azon is a celebhírek és hasonlók... Nyilván több lehetőséged van szűrni ezeket - de csak egy kicsit.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.06.17. 10:38:22

azért azt sem árt tisztázni, hogy a netgeon és a hasonló ismeretterjesztő csatikon is kb. 5 mondatban el lehetne mondani a lényegét annak, amit mint a rétestésztát nyújtanak és rámegy egy órád, négy reklámszünettel.. ráadásul ezek nagy része elérhető a neten is, reklám nélkül.

jaccso 2008.06.17. 10:38:48

Nekem van tv-m de csak 1-2 bl meccs es a fociEB megy rajta :)

Durvan felmegy bennem a pumpa ha hallom a sok hulye reklamo,t foleg a gyogyszer es hitelreklamokat utalom. Szemben allnak alapelveimmel..

mizie, azert nem mindegy hogy a csatornakat valtogatod vagy egy billentyuzeted van..

Indijoe 2008.06.17. 10:43:07

"Az interneten olyan információkat tudsz meg, amikre kíváncsi vagy"
Sejtem, itt nem a spamre, a popup-ablakokra, a félrevezető elnevezésű linkekre gondolsz :-)

Islander 2008.06.17. 10:46:38

Most nem azert, de ez elfogult... es a magyar TV adasokra jellemzo, foleg kereskedelmi TV-kre. Azok tenyleg pocegodrok fenekei. De!
Azert van nehany baromi jo es erdekes ismeretterjeszto csatorna, igen jo musorokkal. Ott sem minden arany, de vannak jok koztuk. Olimpiat min nezed?
A "trash" helyett esszel kell valogatni es bizonyos dolgokat el ill. kikerulni. Akkor nem nyomod fel - mellesleg jogosan - az agyad. Sajnos ez a sav egyre szukul.

hapcibenő 2008.06.17. 10:46:41

még dvd-ket sem néz otthon? egyébként szerintem ez ugyanolyan szélsőség, mintha valaki állandóan a tévé előtt ülne és válogatás nélkül nézné a műsorokat.
mert azért nem a tévé irányítja az embert, hanem fordítva. két dolgot kell megtalálni: a helyes arányt a tévénézésben és a távkapcsolót.

Amata 2008.06.17. 10:47:25

Torkig vagyok már ezzel az elitista dumával. Ah igen, kidobom a tévét és élem az "igazi" életet.... És az vajon mi és milyen? Ó persze, az olvasás, a barátok, kirándulás, tárlatok, igen-igen értékes dolgok! Hát akit a tévé meggátol az ilyen értékes elfoglaltásgokban, az legjobb, ha fog egy kötelet.... Aki nem tudja helyén kezelni az élet kellemetességeit, az jobb, ha szakember segítségét veszi igénybe. A tévé egy eszköz, melyet igényeimnek megfelelően alkalmazok, ha elég stabil az értékrendem. Ha nem, akkor hiába dobtam ki, ugyanolyan gyenge maradok, s mondjuk a dohányfüstbe bambulok a tévé helyett. Szomorú, ha a belső tartást csak külső kényszerítő körülmények hatására lehet úgy-ahogy összetákolni.

Indijoe 2008.06.17. 10:47:54

"azért azt sem árt tisztázni, hogy a netgeon és a hasonló ismeretterjesztő csatikon is kb. 5 mondatban el lehetne mondani a lényegét annak, amit mint a rétestésztát nyújtanak és rámegy egy órád, négy reklámszünettel"
Ez sokszor igaz, de azért a Hogyan készültet ne mondják már el öt mondatban :-)

Fikusz Kukisz 2008.06.17. 10:50:31

Igen, sajnos én is tapasztaltam magamon mostanában, hogy egyszerűen hiányérzetem van ha nem szól valami, mikor otthon vagyok. Muszáj bekapcsolni hogy legalább a háttérben duruzsoljon. Aztán persze ha már megy, leragadok minden baromságnál. És ez elgondolkodtatott...

Büdös paraszt 2008.06.17. 10:54:58

amig van pornó az interneten, nincs szükség tv-re.

énmeg 2008.06.17. 10:56:42

Én meg 2 éve megöltem maga. Azóta nincs gondom a ruházkodással, kajálással, adót sem kell fizetnem, azt csinálok amit akarok. Tök kúl.

Indijoe 2008.06.17. 10:57:51

"amig van pornó az interneten, nincs szükség tv-re"

Nekem ki van írva az összes, kell? :-)

Indijoe 2008.06.17. 11:00:54

Én pedig úgy döntöttem, hogy kidobom az összes könyvemet, és könyvtárba sem fogok ezentúl járni, mert Havas is szokott írni, és nem vagyok hajlandó egy légtérben lenni az írásaival.

Indijoe 2008.06.17. 11:02:18

Ja, meg az összes önjelölt médiasztárról van már könyv, tehát a Bűn és bűnhődés is szar. :-)

nyünyüce 2008.06.17. 11:04:12

jó írás Pilu.
én kiválóan elvagyok tévé nélkül már sokkal régebben.
ez a kurva internet azonban legalább olyan addiktív :)

RedRiot 2008.06.17. 11:04:18

"egy nikotinfüggőnek is hiába mondod, hogy ne gyújtson rá, vagy egy alkoholistának, drogfüggőnek, szerencsejátékosnak, stb. Egyeseknek a TV is hasonló kategória. A TV függőknek be KELL kapcsolni."

Én a számítógépes játékokkal voltam ugyanígy. Volt hogy hajnali kettőig basztam el az időt a pécé előtt. Ettől függetlenül nem nyomtam egy format C:-t a gépen, hanem végiggondoltam hogy elég nekem napi 1-2 óra, hetente mondjuk 3 alkalommal. Először kicsit fura volt, de meglehetett szokni.

Az a kis autóverseny vagy repülő-szimulátor meg túl jó feszültség-oldó ahhoz, hogy teljesen lemondjak róla. :)

kyanzes (törölt) 2008.06.17. 11:05:44

2003 szeptember óta nem nézek tévét. Mocskos reklámok megutáltatták velem. Jó, hogy filmek közben nem folyamatosan futott már. Nem vezették még be ezt a rendszert? :D

Indijoe: az a gáz, hogy jóformán igazad is van, még ha cinikus megjegyzésnek is szántad. Ha besétálsz egy könyvesboltba, az ott elérhető irodalom 99 százaléka zéró értéket képvisel.

cicc 2008.06.17. 11:06:15

Lassan öt éve nem tévézem. Ennek kb. annyi hátránya van, hogy ha tévés "sztárokról" írnak/beszélnek, nem tudom, miről van szó.

Az otthonomban nem találkozom reklámokkal (adblock). Ha érdekel egy film, megnézem gépen, akár a gepárd futásáról. Ha nem tetszik, berakok mást. Nincsenek agymosott sorozatok, gagyi hatásvadász áldokumentumfilmek. Nem kell szólnia valaminek a háttérben, hogy el tudjak aludni / reggelizzek / főzzek, stb. Sokkal többféle hírt olvasok, mintha a valaki által fontosnak ítélteket nézném 25 percben.

Akinek kell, legyen tévéje. Nézzen rajt meccset, vagy valami. De 10 emberből 9 tévéfüggő zombi. Szóval ésszel!

énmegmondom 2008.06.17. 11:08:04

Ja a tv kidobtad, azóta internetfüggő vagy, ugye. Király! :-)

Veder1 2008.06.17. 11:14:16

Hagyjuk már ezeket, hogy a Mónika són kívül is vannak jó műsorok, meg nat geo, meg discovery. A fenéket! A természetfilmekből már mindent láthattad korábban, ismétlik önmagukat. Vagy az ilyen új típusú természetfilmekre buktok, amikor az eröltetetten jófej hülyegyerek belemászik az állat seggébe? Na az a mónika só! A "történelmi" "doku" filmekről meg ne is beszéljünk... Egy általános iskolás szintjén magyaráznak sokszor fals infókat. A tévében tényleg nincs semmi értékelhető heti 1-2 óránál több.

Veder1 2008.06.17. 11:17:56

Ehhez képest van vagy 60 csatorna napi 24 órában. Igazán hatékony módja az információszerzésnek...

vorpex 2008.06.17. 11:23:56

Gratulalok az irashoz. Nagyon jo lett. Szepirodalom. :)

Udv.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.17. 11:26:36

6-7 éve nincs tévém, és legfeljebb vendégségben nézem, és mindig *** felbosszantom magam a reklámblokktól, hiába, elkényelmesedtem :)

Amióta az esti szgépen nézett filmről is leszoktam, sokkal kipihentebb vagyok :)

kplaszlo 2008.06.17. 11:26:55

TV készülék = "butító doboz"

Fokozottan érvényes a definíció az analóg működésű(hagyományos, "fapados") hazai KTV hálózatokban elérhető borzalmas műsorkínálat "fogyasztására" használt TV-re.

Nekem sincs TV készülékem pár hónapja (mielőtt elajándékoztam volna már jó egy éve csak a közszolgálati csomagra voltam előfizetve), van viszont a böngészőmben a kedvencek között egy TV webcast portál:

wwitv.com/portal.htm

Érdemes rákattanni. Ez is TV, de picit más, mint amit az átlag hazai TV néző ismer.

2008.06.17. 11:29:26

Hm lássuk csak mióta nincs is tévém...asszem lassan 6 éve :) Annyira boldoggá tesz, hogy amikor bárhol emberek ömlengenek magyar "celeb"ekről, fogalmam nincs ki az épp aktuális üresfejű senki akiről szó van. A politikát szintén magasról le****om...a napi hírekre pedig ott az internet. Érdekes különben ami barátnőmmel történt, leszólították egy áruház előtt közvéleményt kutatni...ismeri-e ezt és ezt az ingyenes TV újságot ? Nem ismerte, lévén mióta együtt vagyunk nincs TV. Köv kérdés: Hány TV van otthon ? Egy sem. Mennyi a család havi keresete ? Válaszra sem várva a csaj keze mozdult a 0-50.000 válasz fele...barátnőm majdnem felröhögött.

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.06.17. 11:30:12

Hát persze, mindenki, aki nem tévézik, szükségszerűen netfüggő lesz, világos, mint a nap...
Nagy ész szorult némelyik kommentezőbe, hogy ezt így kifundálta... :)

2008.06.17. 11:31:38

JA és igen én is imádom amikor emberek azzal jönnek, hogy a Spektrum és a Discovery mennyire jó és tanulságos és bla. Gyerekként annak idején nagyon vártam hogy mikor lesz végre itthon is fogható a Spektrum...sokat elárul a színvonaláról, hogy már akkor csalódtam benne. Közhelyek, közhelyek, unalomig ismert tények, és azok is hússzor elmondva ugyanabban a műsorban, hogy az átlagamerikai is felfogjon legalább fél dolgot belőle. No legalábbis ez volt az akkori iskolarendszerrel, most már lehet hogy a Spektrum is népnevelő lehet.

Tuszun 2008.06.17. 11:33:17

Nincs TV otthon. Minek. Nem erdekel az azsiai vaddarazsak szexualis elete 2 oraban, nem erdekel, hogy eloben nezzem, hogyan robban fel, tepik szet, megy tonkre. A hirt ujsagbol, internetrol is meg lehet tudni.
Nem akarom, hogy a gyerekek a "szoma, ha mondom, segit a gondon" jelleggel visitsanak reklamszovegeket a cukros polc elott.
Meccset meg sokkal jobb haverokkal egy kocsmaban nezni.

RedRiot 2008.06.17. 11:34:03

Információszerzés, értékelhető műsor... Persze, de én pl. szívesen meghallgatom egy II.vh-s veterán visszaemlékezéseit amikor este a tévé előtt kajálok.

Nyilvánvaló, hogy ehetnék csendben is, a falat nézve az asztalnál, hiszen fölösleges információ számomra egy öregember memoárja, mikor a wikipédián két klikk és ott az egész második világháború, hadműveleti térképekkel, számokkal, kompletten. Vagy biztos fent van az interjú a jútúbon is.

De mégis, mennyire életszerű: behozom a kaját a szobába leteszem az asztalra, aztán gép elé ül, jutúb izzít, veterán interjú indít, aztán visszaülök és eszek. Vagy bejövök a szobába, history-t bekapcsolom, eszek, és nézem az interjút.

Kisember 2008.06.17. 11:34:59

Én elvágtam a zsinórját, mikor jó tíz éve a barátnőm állandóan tévézett, ahelyett, hogy beszélgettünk volna. Mikor elköltözött, nem szereztem be újat. A mostani barátnőmmel beszélgetünk, felolvasunk egymásnak, videózunk a számítógépen és ha valahol meglátomk egy tévét, elkezd idegesíteni. Viszont a rádió jó játékos

HDCase 2008.06.17. 11:37:45

Hat éve nem nézek tv-t.
de azért gratula a fél évedhez :P

RedRiot 2008.06.17. 11:38:41

Lazán kapcsolódik ide a tévéfüggésnek az a fajtája, mikor csórikám három- ötéves hitelre megveszi a lapostévét, és a szar analóg adást nézi jó pixelesen. De neki lapostévéje van! :)

Indijoe 2008.06.17. 11:40:20

Zöldfül
"Hát persze, mindenki, aki nem tévézik, szükségszerűen netfüggő lesz, világos, mint a nap..."

Nem biztos, hogy netfüggő lesz, de azért ilyen tévékidobálós sztorikat csak nettel rendelkező embertársainktól lehet hallani. Olyantól még nem hallottam, akinek nincs.

kisi 2008.06.17. 11:40:29

aki kidobja a tv-t nem túl okos ember, nem a tévé a hibás, hanem az aki nézi és hisz neki..... persze nem politizáljunk, annó, úgy 6 éve valaki kiatalálta, hogy a média nem jobbra húz... tehár hülyeség.... a sok okos erre nem néz tv-t.... pedig ha néznae akkor tudná, hogy minden média, elektronikus, nyomtatott (tv, rádió, net) jobbra húz..... (pontosabban, jobb oldali tulajdonban van, Nobilis, Kékesy, Sűcs, Shmit stb.....)nagy csalódás lenne csalódni a törpében:)
szóval nem nézzetek tévét, ne olvassatok, éljen a sötétség:)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2008.06.17. 11:45:43

Csak gratulálni tudok! Nálunk a családban még igénylik a dobozt, ezért nem dobtam ki, de marha ritkán nézem az adást (DVD-t gyakrabban).

Gery Greyhound 2008 2008.06.17. 11:48:20

"ez a kurva internet azonban legalább olyan addiktív :)"

Na ja, de legalább hasznosabb :)

Spektrum/NGC/Discovery és társai: valóban vannak szenzációhajhász, unalmas, pontatlan, stb műsorok, de még egy n+1-edik "megyünk a mocsárban és keressük a nagy kígyót" műsor is jobb, mint az RTL klub teljes műsorpalettája együtt. Legfeljebb travianozás közben nézem fél szemmel, a neten mindig van mit csinálni, a TV csak amolyan pótlék (na meg monitor, azért mégiscsak jobb egy 107-es plazmán a kanapén ülve CoD4-ezni, vagy HD felbontásban nézni a filmeket mint a 19'' LCD monitoron)

vukkarak · http://wikipart.hu 2008.06.17. 11:48:29

Házasságunk óta nincs TV-nk, net csak modemes, ha valami fontosat gyorsan meg kell nezni (munkahelyen van). Filmeket nezünk, a gyerekek is.
Most gondolkodom valami szélessávban, hogy egy-egy sportműsort meg tudjak nézni.

Több embert ismerek, akinek szintén nincs TV-je, érdekes módón nekik is jó a házasságuk, a miénk is. Esténként sokat beszélgetünk és az nagyon jó. Tartalmasabb lenne, ha tévéznénk? Nem hinném. A reklám, az valami undorító dolog. Én hajlandó vagyok fizetni, hogy a filmekhez, meg ami érdekel hozzájussak, csak reklámot ne kelljen néznem.

Próbáljátok ki tök jó TV nélkül élni!

OftF 2008.06.17. 11:49:08

3 éve nincs.
Van:
Kossuth rágyió krónika + internet
Bartók rágyió
Filmek, nagynéha: DVD + 21" LCD monitor
Bár nekem könnyű dolgom volt, mert már előtte se néztem, csak a paprikát, aztán elromlott a csatlakozó, és pont lomtalanítás volt.

uveges 2008.06.17. 11:57:45

Hehe, azt hittem, h nem nezek tevet 2007 februar ota mekkora ujdonsag. Nem is gondoltam ennyien nem tvznek :)
Felesegem szerint internetfuggo vagyok de szerintem nincs igaza. Irtam is neki chat-en a szomszed szobabol :) A lenyeg, h a TV-t elrontotta a sok reklam. Neten meg azt nezek amit akarok

Gaspar 2008.06.17. 12:01:14

Jogos. A nehany doksifilmet, netrol ha akarod leszeded, en is, kb. 3 eve neztem utoljara tv-t, es nem banom. Most van megint egy (baratnome), amig el nem tudjuk vinni a tv-jet innen, addig jo neha a wii-t rakotni. Hetente 1-2x par orara :) Musor nem jon :)))
De a tv baromsagai engem is csak idegesitenek. Reszrehajlo gecik, ugyanannyira idegesit mint a kerradiokban a hirek. Radioban is csak azt birom elviselni, amiben beleugatas nelkul zene szol (akkor mar inkabb mp3 meg netradio). Persze ott a net, de ahogy irtak fentebb is, ott legalabb en dontom el mit nezek, es mikor. Legalabbis jobban tudom kontrollalni, sokkal. Es nem mellesleg a netet is ki szoktam huzni neha-neha. :)

Az igazi hos (jo szam volt) pedig elhuzna a faszba a varosbol, es elmenne erdesznek, vagy favagonak. Szamitogep nelkul, hoppa! :)))

Gaspar 2008.06.17. 12:02:43

Ja, es mielott valaki belekotne: lehet hirek nelkul is elni. A legtobbnek semmi ertelme sincs. index.hu fooladala boven eleg nehanapjan, csak nem szabad belemerulni a blogos hulyesegek olvasasaba (mint most tettem, de mar itt sem vagyok, vissza se jovok..)

Reggie 2008.06.17. 12:06:19

ejjel a Filmmuzeumon megy a privat filmarchivum, ami annyit tesz h regi nyaralasrol keszult hazi felvetelek vannak osszevagvam, monoton technoval alatta. Erre lehet a legjobban elaludni:)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.06.17. 12:09:24

Jutocsa 2008.06.17. 11:31:38
ott a pont
meg nekem NE szóljon semmi a háttérben, zavar a zaj. Pár napja eladtam a tévémet, addig is csak a port fogta. Rokonoknál látok discoveryt, natgeot, havonta, annyi elég is, sok az ismétlés. A fociEB-t sajnálom kicsit, de eb, vb, olimpia összesen kétévente van egy hónapig. :( annyiért nem érdemes. És igenis netfüggő lettem, de az legalább interaktív és használni kell az agyam, hogy működtessem. Sokkal jobb érzés.
(egyébként állítólag 4,5 órát néz tévét egy átlagmagyar. Hihetetlen. Nekem nincs annyi időm egy nap.)

ghostbuster · http://filter.blog.hu 2008.06.17. 12:15:16

gondok a tv-vel:
- nincs torvenybe foglalva, hogy legyen olyan lehetoseg, hogy azokra a csatornakra es csakis azokra a csatornakra fizessek elo, amik tenyleg erdekelnek.
- vannak olyan adok, amik tok jok ha mennek a hatterben, pl fashion tv, bbc news
- szamitogep/internet is csak egy tavkapcsolo amit nyomogatunk, csak a kinalat sokkal jobb, szinte azt nezel, amit csak akarsz, ami nem rossz, csak persze erre is ra lehet bambulni es feleslegesen idot tolteni vele, dehat ilyenek vagyunk.
- valahogy nem szabadott volna a fo csapast /rtl,tv2/ ilyen szemette fajulni, mint amilyen. nyilvan voltak/vannak erre szabalyozasi lehetosegek.

Reggie 2008.06.17. 12:22:21

ghostbuster · filter.blog.hu 2008.06.17. 12:15:16

es kabelteven hogy oldjak meg azt, hogy csak azokat a csatornakat kapjad, amelyiket kerted?

Amata 2008.06.17. 12:39:14

Amúgy meg megkérdezném, ki veszi itt a bátorságot, hogy megítéljen másokat esetleges tévézési szokásai miatt? Valakinek a zsebében van a bölcsek köve, amiáltal jogosultnak érzi magát pondrószerű képződményeknek jellemezni azokat, akik tudják pl. a tévét is a helyén kezelni. Vagy képesek józan ésszel használni a komputert, mobilt, DVD-t, stb? Ja, persze, és a gyerekek! Na, ez az igazi balfék indok! A gyerekkel foglalkozni kell, s akkor majd időben megtudja mit, hogyan és miért használjon ezekből a kommunikációs eszközökből. De hát ez nehezebb....Tiltani kell, mert az a szülőnek egyszerűbb. Eszközhasználatra tanítani? Strapás.... Főleg, ha szülő is bizonytalan és gyenge. Akkor nincs mese....ki kell dobni a tv-t!

2008.06.17. 12:40:02

fél év? én már 10 évnél járok...

Virago 2008.06.17. 12:51:09

Éljen a TiVo! Az USA-ban működő rendszer segítségével beprogramozhatod, hogy milyen műsorokat rögzítsen a digitális felvevőd az összes létező 500 csatornáról, és amikor van időd, szépen összegyűjtve, HD minőségben, reklámmentesítve a rendelkezésedre áll.

bréniek 2008.06.17. 12:54:30

nem olvasom végig a kommenteket, felesleges. ha már valaki leírta szorri.

posztíró te jó nagy marha vagy. tévé ohne, de épp egy szgép előtt ülsz, és az interneten írogatsz.
ott is ugyanazt a médiaszemetet kapod.
adtál a szarnak egy pofont, és játszod magad, hogy nem vagy megvezetve. mindezt leírtad több bekezdésben.
szánalmas vagy.

mosoly 2008.06.17. 12:55:26

Na igen, Bukowsky, elérhetőek a neten, mert valami tévés kis köcsög átmenti őket, és felrakja egy torrent oldalra... :)
A tévé kell, hogy nézhess ilyen műsorokat megvágva, reklám nélkül. :)
/ én kb 6 éve nem nézek TV-t, csak hébehóba ha olyanom van, monitor előtt ülés viszont ezerrel megy, de nem bánom, mert általában nem az időt baszom el rajta... Nem is igazán az a lényeg, hogy mennyi időt töltesz előtte, hanem az, hogy akármikor fel tudsz-e előle pattanni, és kimenni szocializálódni... :) /

Pötyy 2008.06.17. 12:57:00

A kedves "nincs tévém, netről letöltöm a az ismeretterjesztőfilmet, meg mindent amit nézni akarok" érvvel próbálkozó kommentelőktől kérdezem:

Igen?! És melyik általad jónak gondolt, de persze előre a belbecsről semmit nem mondó filmet töltöd le ~2000 Ft-ért? És a kolléga, akinek többezer dvd-je van? nem hiszem hogy egy lakás árát elköltötte rájuk(ha igen akkor elnézést). Szóval csak óvatosan. A tévé azért olyan amilyen, mert OLCSÓN szolgáltatja a tartalmat. ha filmet akarsz nézni, menj moziba, ha nem akarod kifizetni nézd meg tévén megvágva, reklámokkal. Mert letölteni parasztság, de azzal kérkedni, hogy nem tévén nézem meg, hanem letöltöm még nagyobb.

Én is annak a pártján vagyok, hogy tévézzé! de csak értelmesen. Egy megfelelő adás megnézése barátokkal sokszor szórakoztatóbb mint unalomig kitárgyalt témák újrabeszélése ugyanazokkal az emberekkel. Én a következő taktikát követem: nem hagyom stand by módban a készüléket. Így ha csak bekapcsolnám, mikor nem is akarom nézni, egyszerűen nem kapcsol be :)

TetraB 2008.06.17. 13:07:13

szintén 5-6 éve nincs TV-m, a barátnőmnek van, de menekülök, ha be van kapcsolva. legfeljebb egy jó Spektrum vagy NatGeo filmre ülök be..
ha filmet akarok nézni, megnézem DVD-n, azt amit akarok, akkor amikor akarom...

én 2008.06.17. 13:15:23

Nekem sincs kb fél éve ,mert elromlott,sé még nem volt pénzem/időm megjavittatni. Eddig nem nagyon hiányzott,de ha most az EB alatt nem csövezhetnék barátoknál,biztos sürgetném a javítást.

Rebca 2008.06.17. 13:24:36

Én a Showder Klubot néztem, amíg nem jött a szünet. Ennyi. 20 se múltam, mégis megvagyok nélküle, sőt. Jó, most az EB-t nézem, de azt is inkább neten akár. Ja igen, anno még suli után natgeo-n aludtam, az jó volt.

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.06.17. 13:28:14

Nekünk nem is volt, kábel nincs is behúzva - de és? Mármint akkor mi van? Ez valami életforma? Csak nekem semki nem szólt?

flimo13 2008.06.17. 13:37:03

Hm, lám találtak maguknak az identitásválságos hülyegyerekek újabb szokást, amivel szegény agyatlan tömeg fölé nőnek. Ó, be szeretnék én is ilyen kiváltságos lenni!

ranbo_janos 2008.06.17. 14:03:06

Van TVm, de sosem nezem. Viszont van egy biciklim, amire munka utan felpattanok, kitekerek a közeli erdöbe, es megvan all in one a jurosport meg a diszkoveri csenel. A hireket meg elolvasom neten vacsi közben...

ranbo_janos 2008.06.17. 14:03:06

Van TVm, de sosem nezem. Viszont van egy biciklim, amire munka utan felpattanok, kitekerek a közeli erdöbe, es megvan all in one a jurosport meg a diszkoveri csenel. A hireket meg elolvasom neten vacsi közben...

nevemsenki 2008.06.17. 14:24:27

maximálisan egyetértek! dobjátok ki a francba! én is csak arra használom, hogy az általam összeválogatott filmeket megnézem rajta.... ennyi.
(Nah jó, azért esetleg a NatGeo vagy AnimalPlanet tudnak valami igazán normálisat felmutatni - habár ezek sem nélkülözhetetlenek.)

INkvizítor 2008.06.20. 17:33:23

OFFFFFFFFF:


vastagbor.blog.hu/2008/06/20/a_galgagyorki_incidens_kezikameras_valtozatban
asszem jössz 1 bocsánatkéréssel a "T. Magyar Gárdának" :))))

most se lapíts.....

garázdabillegető (törölt) 2008.06.25. 10:52:42

A kb pont fél éve megjelent szakítós "Ne kapaszkodj, ne csüngj" és a "Kékszeműm" és vers tehát azért született, mert akkor a tévét dobtad ki, nem a csajodat???????
pilu.blog.hu/2007/12/
:)))))

hopp hopp · http://szavazoo.blog.hu 2008.07.05. 21:05:45

A metafora elég fasza, de.
Tényleg nem kell kibaszni ezt a szart csak úgy, mert olykor passzívan is lehet befogadni érdekes és hasznos dolgokat.
A foci, a dokfilmek, egy-egy hírmagazin valóban lehet érdekes.
Én csak akkor kapcsolom be, ha tudom, hogy valami olyan megy, ami érdekel. A bambulásnak tényleg nincs értelme, de a vizuális kultúrád is szürkülhet, ha nem nézel sok mozgóképet, meg ugye egy csodás korképet is kaphatsz a dobozból, amitől nem kell feltétlenül befrdulni, elég külső szemlélőként tapasztalni.

mood 2008.07.11. 18:45:40

áh, én pedig tök elvagyok kenődve, hogy nem megy már a brainiac... :( kedvencem volt.
szerintem amúgy a bbc prime a legjobb.

hegyilany 2010.01.15. 11:48:56

@damnien: Nekem meg az ember nem engedi... :(
süti beállítások módosítása