HTML

12.
szeptember

Izland-Izland!

Pilu  |  64 komment

 

Szívem mélyén mindig is erősen szimpatizáltam Izlanddal. Gyakorlati okát nem tudom megfejteni, de nyilván a „legkisebb királyfi” iránt táplált rokonszenv pszichológiai tényállásról van szó. Kevesen vannak, földrajzi értelemben a periférián vergődnek, innen túl nyugatra, onnan túl keletre, de mindenképpen eléggé északra ahhoz, hogy rövidnadrághoz szokott ember hidegfutkosva gondoljon rá. Szóval, ez a másfél Debrecennyi lakossal bíró állam világunk szeretetreméltó Jancsikája. A hírekben nem nagyon hallani róluk, azon ritka eseteket kivéve, mikor - a megfelelő széljárás esetén – „bekapcsolnak” egy vulkánt, hogy hülyére röhöghessék magukat amint a nagy büdös fejlett Európa légiközlekedése percek alatt kényszerül aszfaltra, miközben közel s távol egyetlen reptér fogad és indít, ami persze éppen az övék. Ezt megelőzően tán’ csak a 2008-as pénzügyi válság kapcsán láthattuk az ország nevét címlapokon, de gondolom, ennek ők annyira nem örültek (meg mi sem). Összességében bár régóta szívünk csücske ez a kis szigetország, de soha nem gondoltuk, hogy egyszer követendő példaként tekinthetünk rá. Egészen a mai napig, ugye, mikor is napvilágot látott az alábbi hír:
 
Bíróság elé kerülhet az izlandi bankrendszer 2008-as összeomlása miatt az akkori kormányfő, Geir Haarde, és kabinetjének három tagja: Ingibjorg Solrun Gisladóttir és Árni Mathiesen volt külügy-, illetve pénzügyminiszter, továbbá Bjorgvin Sigurdsson kereskedelmi miniszter.
Az izlandi egykamarás parlament (althingi) különbizottsága döntött úgy szombaton, hogy ajánlani fogja a törvényhozásnak a 2009-es választásokon menesztett kormány több tagjának felelősségre vonását, a pénzügyi válsággal kapcsolatos "vétkes gondatlanság" miatt, amit a testület által nyilvánosságra hozott 274 oldalas jelentéssel támasztottak alá.
Az izlandi parlamenti bizottság kilenc tagja közül öt támogatta a volt kormánytagok felelősségre vonását…
 
Jessz, jessz, jessz. Mérföldkő lenne az a lépés a nyugati demokráciák történetében, hiszen a politikusok következmények nélküli tevékenykedésének korszakát lezárhatnánk végre, és átléphetnénk a felelős, kontrollált politizálás világába. A tönkretett országok romjairól végre nem villáikba vonulnának vissza a politika jöttment karrierista ámokfutói, hanem a börtön rácsai mögé, egyszer s mindenkorra jogi-, és morális precedenst teremthetne Izland a Nyugat és a világ számára.
 
És akkor jöjjünk mi! Mondjam vagy mutassam? Kell-e magyarázni, hogy a fenti hírt olvasván mi futott át az agyamon?
 
Ha már úgy hozta az élet, hogy van nekünk egy "egyszemélyes alkotmányozó nemzetgyűlésünk", - amit/akit nevezetesen Orbán Viktornak hívnak - ha már élet-halál ura lett országunkban a Fidesz, egyszóval minden lehetőség adott arra, hogy alapot teremtsünk a politikusok - jogi- felelősségre vonhatóságának, kövessük Izland példáját!
És ha visszamenőleg már nem is lehet oda juttatni az előző két (három) MSZP kormány illetékes vezérmajmait ahová valók, soha a büdös életben ne állhasson fel az asztalától pénzügy/gazdasági miniszter székéből úgy, hogy regnálása alatt megháromszorozódik az államadósság, majd egy „bocs” kíséretében hazasétál, miközben évtizedekre tett tönkre egy országot.
 
Izland-Izland! Gyurcsány Fee-renc, lee-gyen fee-gyenc!

 

Címkék: politika orbán fidesz magyarország gyurcsány izland

64 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr102291537

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gyurcsány-bukta: ezért nincs visszaút 2010.09.13. 09:57:13

Gyurcsányt jelenleg azért lehet nyugodtan leírni, mert pont az ellenkezőjét teszi annak, amit egy bukott politikusnak a visszatéréshez tennie kellene. Nem pozicionálja újra magát és tábora sincs. (Fotó: Index) Gyurcsány Ferenc a „100 nap &nda...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rockjano_ 2010.09.12. 22:36:27

Pilukám és saját magát is lecsukja majd Viktorunk???

Te se gondolod ezt komolyan :-)))

borovi 2010.09.12. 22:37:14

És ezeket a mostaniakat ki fogja lecsukni?

schawo2 2010.09.12. 22:47:47

Neked van bármi információd a világról, például arról, hogy mi történt Izlandon valójában???

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.12. 22:49:58

a devizahitel bedolosoknek meg a svajci nyugdijas peldajara hivom fel a figyelmet

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.12. 22:55:36

Szegény Izlandiaknak éppen elég nagy büntetés volt a válság utáni vulkáni hamufelhő is. Ezek szerint nagy port kavart....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.12. 22:56:31

Valahogy ezzel egyte tudok érteni.
Viszont elvárás részemről (cserébe a szavazatokért), hogy a Fityisz is lesz szíves nem lopni, és tagjai felelősséget vállalni a tetteikért.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.12. 22:57:36

@schawo2: Az elv a lényeg, hogy feleljenek a politikusok magukért. Egy ország dolgi nagyobb jelentőségűek, minthogy csak úgy vállat vonjanak mikor leváltják őket.

Krujs 2010.09.12. 23:00:33

El sem hiszem hogy kikerült az indexre egy ilyen cikk:)

Egyébként egyet kell hogy értsek veled, de ne félj, lesz itt még fejhullás, mennek a neo-komcsik a börtönbe:)

micu · http://www.ingyentv.hu 2010.09.12. 23:05:22

Az izlandi példa OK, de Lqrónak szerintem sokkal több vaj van a fején mint az egész /egykori/ izlandi kormánynak. Úgyhogy csak politikai akarat kérdése, hogy mikor húznak rá
csíkosat jogállami keretek között. Node:ha ő
oda kerül ahova való, ki lesz az aki ennyi tehetséggel, szorgalommal és kitartással tovább rombolja a maradék MSZP-t?

Krujs 2010.09.12. 23:06:58

@ColT: lopás mindig lesz, nincs az az ember aki ne a hatalomért menne politizálni, aminek ilyenformán velejárója a mutyizott pénz.

Fejlett országokba ilyen ember nincs, legalábbis (állítólag) a Svédeket meg a környéküket kivéve:)

Engem nem zavar ha az orbánnak villája lesz, ha nekem megteremti a lehetőséget hogy legyen az erőfeszítéseimhez mérten megbecsült melóm, innen akár cégem, nyaralóm.

vagy akármi több ha megdolgozok érte.

egy maréknyi dollár 2010.09.12. 23:10:28

Én sem tudom,mi történt Izlandon valójában.Még azt sem,hogy Magyarországon mi történt.Bár egy kicsit gyanakszik az ember,mikor nap nap után újabb és újabb - az országnak igen sokba kerülő - disznóságokra derül fény.
Amúgy már a rendszerváltás pillanatában elkezdett harsogni a kórus:ELSZÁMOLTATÁS,ELSZÁMOLTATÁS!
Hamar elhalkult,sőt teljesen elcsendesedett.Bár időről időre/leginkább kormányváltások idején/ismét nő a hangerő,semmi sem történt az elmúlt 20 év során.Nem is fog.

gpetersz 2010.09.12. 23:15:13

Viktor senkit nem fog lecsukni, nehogy forduljon a szél, és neki kelljen ilyen, általa kijárt ösvény miatt rács mögé csücsülni...

Hefe 2010.09.12. 23:29:05

Hatarozottan ellenzem a korrupt, hazug, tolvaj politikusok felelossegre vonasat! Hogy nezne ki ha nepunk bolcs vezere par ev mulva a sitten seggbekuki kozben nyogne?

Krujs 2010.09.12. 23:31:37

azért vicces hogy az itt valszeg lmp-jobbikos fiatal kommentelők pont az mszp Viktor-démonizáló propagandájának sikeres benyalói:)

Ha mást nem is, ezt tökéletesen véghezvitték feriék:)

Link Elek 2010.09.12. 23:36:05

mar alig varom, hogy V. Orbán alkotmánya hosszan merengjen a láthatatlan egyszarvuakrol és tunderkekrol.
kepes volt a lecsós szakácsát is elkuldeni a pápához, hogy elore megigerje neki.

ostván 2010.09.12. 23:46:45

Felfedeztem egy törvényszerűséget a rendszerváltás óta eltelt időben: a politikusok csak egyszer próbálnak ki minden új trükköt. Ugyanis utána már az ellenfelek is ismerik és számítanak rá, használják. Ebből következik, hogy komoly elszámoltatás nem lesz. Most sem (az elsők egyikét még Antallék ígérték "tavaszi nagytakarítás" címen), később sem. Csak a leghülyébbeket csukják le.

smartdrive 2010.09.13. 00:06:59

te szerencsétlen nyomorult, hát tényleg azt hiszed, hogy az egyik oldal sáros, a másik meg grállovag?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.09.13. 00:11:54

@Krujs: "Engem nem zavar ha az orbánnak villája lesz, ha nekem megteremti a lehetőséget hogy legyen az erőfeszítéseimhez mérten megbecsült melóm, innen akár cégem, nyaralóm."
Gratulálok. Ugye tudod, hogy ez pont olyan, mint ha én azt mondanám, hogy leszarom, ha téged kirabolnak, amíg engem nem? Vagy akár ha téged megölnek. Félre ne érts, nem kívánok ilyet, csak egy párhuzamot próbáltam felhozni... Ennyire ne legyél elvakult.

gwe 2010.09.13. 00:23:03

Ferit a sittre!!!

Rwindx 2010.09.13. 00:23:38

Egyetértek, aki kormányzati pozicióban "hibázik", annak büntetőjogi vonzata legyen, ne csak az igen népszerűen hangoztatott poltikai felelősség vállalása (amit szintén basznak vállalni)

Táskás Tóni 2010.09.13. 00:30:54

@Krujs: Nem lesz ,van. Van már elég sok mindene neki is és az apukájának is sőt a feleségének is ahhoz képest, hogy életében nem dolgozott, 4 évig még a munkahelyére a parlamentbe sem járt be. A feleség pedig csak szült , szült.Szerintem elég jól állnak és biztosan nem fogják a házukat elárverezni-amiért nem tudják fizetni a svájci frank hitelüket. Vajon ki tanácsolta neki ezt a hitelt, csak nem Matolcsi elvtárs? De természetesen reménykedni lehet. Csakhogy a kormány tojik rád Ők most éppen egy nagy forradalom és szabadságharc kellős közepén magukkal vannak elfoglalva

Táskás Tóni 2010.09.13. 00:37:05

@gwe: Csak nehogy Orbánt vigyék el helyette ,tudod Őket időnként ósszetévesztik külföldön lásd svéd-magyar focimeccs

Bergeroth 2010.09.13. 00:39:03

Ha feri sittre megy, akkor bizony viktornak is ott a helye.

Happy end kft., Ezüsthajó, ÉS dokumentumok, Kaya Ibrahim, Joszip Tot, a bánya, a szőlő.

Csak hogy a legfontosabbakat említsem.

sanyix 2010.09.13. 01:36:09

@borovi: miért a mostaniak megháromszorozták az államadósságot? Egy újabb jós? :)

sanyix 2010.09.13. 01:39:12

@Bergeroth: és az utóbbi 20 év egyébként legjelentéktelenebb, legpitibb korrupciós ügyeit...

rockjano_ 2010.09.13. 01:48:02

@sanyix: Te is tudod hogy az államadósság az a népnek ment 13. havi nyugdíjra stb...

Szavazatvásárlás, csúnya dolog de csak a szokásos.

Ugyanez ment viktorék ideje alatt is és most is

MrKiraly 2010.09.13. 05:19:06

Teny, hogy egyik sem szent, es azon is el lehetne vitatkozni hogy melyik politikus a nagyobb genylada, de azok utan amit feri 'muvelt' M.O.-gal nincs sok ertelme viktorra mutogatni.

nestrot10 2010.09.13. 06:25:35

Az Orbán -imázs, az Ezüsthajó, a Milleneum, a Tokaj szölő , és a Josip Tot Banditáit de szívesen látnám a rács mögött...

Képzeljétek, ott ül az orbán a priccsen, jön az Őr és nem ismeri fel és megkérdezi: hát Te Gázsi...megint tyúkot loptál vagy becsaptad a zöltségest?
válasz: ááá nem , hanem egy országot csaptam be,..:D

Uva 2010.09.13. 07:07:17

De akkor Kedves Vezetőnk is megy Feri mellé a böribe, azt tudod?!

joci0504 2010.09.13. 07:26:29

Jesszusom! Hogy is van ez? Egyik oldalon csupa angyal, a másikon csupa ördög? Gondolkodni is illik néha! 2006 óta az önkormányzatok több mint 70%- fideszes!Hol lehet lopni csalni hazudni? Ott ahol a pénz (saját forrás úniós támogatás stb.) felhasználás történik!Nem ott ahol az elosztás folyik. Az államháztartás hiánya Medgyesinél futott fel az 50%-os béremelésekkel, a 13.havi nyugdíjjal, a 2x 100 napos programmal amit mellesleg a fidesz is lelkesen megszavazott!Saját magukat is bíróság elé kellene állítani a disznóságaikért!

scorpioscorpio 2010.09.13. 07:47:40

Remélem h nem csak látszat-fejhullás lesz hanem valódi...

indapass90210 2010.09.13. 07:49:34

Miről ír ez a majom? Izland bankárabb volt Svájcnál, mindenféle egyéb saját produktum nélkül (hacsak a tenger lerablását nem számítjuk) és ebbe tört bele a bicskája... De legalább tudjuk, hogy ott is van egymásra mutogatás.

Kalmár 2010.09.13. 07:55:08

@rockjano_: Ti csak simán hülyék vagytok, vagy kiégette valami villámcsapás a memóriátokat??

Az Orbán kormány alatt csökkent a GDP arányos államadósság,(!!)csökkent az infláció, a munkanélküliség és nőtt a gazdaság.
Megyónál ez megfordult és felzabáltatták a szavazókkal a vérdíjat.
Csak az a szívás, hogy nem csak a Fideszt buktatták meg, hanem az ország vére is elfolyt.

yafet 2010.09.13. 08:03:19

Eddig Teleki volt az egyetlen miniszterelnökünk aki tényleg vállalta a felelősséget a kormánya tetteiért.

Azt a revolvert egy vitrinbe kéne tenni, közvetlen karnyújtásnyira a min. elnök íróasztalától...

jenko80 2010.09.13. 08:07:56

kéz kezet mos - nagyon vigyázni kell nálunk a felelősségrevonogatásokkal, ki tudja mit tud az egyik a másikról

Bergeroth 2010.09.13. 08:18:28

@sanyix:
És? Ez legitimálja a tetteiket?
Na ne szórakozz.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.09.13. 08:31:46

két rövidke gondolatot engedjetek meg:
1. "Quis custodiet ipsos custodes?" (Juvenalis) ha nem tudod, mit jelent, guglizz...
2. ha megtenné, gyurcsányék is terítenék, amit orbán(ék)ról tudnak - és az szerintem legalább annyira kellemetlen...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.09.13. 08:41:59

@Krujs: kicsit el vagy te tévedve, vagy lehet hogy csak 10-12 éves vagy és azért nem emlékszel, hogy a "Viktor démonizálás" jóval Feri előtt kezdődött és egyébként nem sokat kellett hozzá tennie senkinek, Viktorék megoldották maguknak.

Kalmár 2010.09.13. 08:48:58

mszpszdsz.uw.hu/allamadossag.html

Na ez a különbség.
Minden politikus egyforma?
Akkor ez mi?
Különösen ajánlom a Nestrot féle ostobáknak.

Bergeroth 2010.09.13. 09:00:23

@Zka:
Így van, és aki azt mondja, hogy nem orbán osztotta meg ezt az országot, kezdve azzal, hogy kokárdát tűzött a ruhájára és kijelentette, hogy "aki nincs velünk, az ellenünk van!", az egyszerűen hazudik. Ennyi.

átlátó 2010.09.13. 09:37:34

Én csak azt akarom mondani, hogy hagyjuk most azt, hogy "dehát a másik oldal is lop és lopott és akkor ők miért nem?" Egyszer el kell kezdeni és kész. Valamelyiknél. Most a Ferkóéknál és négy év múlva a Viktoréknál. Oszt annyi.

Lord_M_ 2010.09.13. 09:37:43

De most komolyan már... egymás torkának esni ? jobb és baloldal harcot vívni ?

Pilu azt kérte (imáiban), hogy OV 2/3-os cukormázas álmában, faragja bele az alkotmányba, hogy az előző vezetés felelősségre vonható (és szerintem kell bele hogy a jelenlegi meg visszahívható). Miért ne tenné? Most úgy gondolhatja, soha nem lesz "előző" vezetés, Ő marad amíg él... így miért ne írná bele?

aztán ha mégis megbukik egyszer, akkor meg elmondhatja ő is hogy "basszameg"...

ugyanakkor, felsorolni az országimázs, ezüsthajó ... stb témákat 10 év után, meglehetősen vicces, tetszettek volna elszámoltatni 2002 után... 2003-ban... A baj ott van, hogy az Orbán-Torgyán-Polgár-Kormány működése alatt az összes baromsággal és hibával együtt, az ország javuló és előremutató módon haladt. Felettem írták, csökkenő államadósság, javuló gazdasági mutatók.

2002-ben amikor Medgyesi átvette a kormányt, 2006ban EURÓt látott, hiszen az ország olyan keményen haladt. Volt tartalék a kasszában. Nem növekedett az adósság, hanem csökkent...

Ha csak ezt elérné a II. orbán kormány, már akkor hálásak lehetnék.

Sokan mondják, hogy persze-persze... Orbánnak könnyű volt, mert egyfelől a Bokroscsomag, másfelől meg a világgazdaság pénzbősége (ismerős?) segítette növekedni az országot. Nagytudású Ferenc a világgazdaság pénzbőségével már csak annyit tudott elérni (meg trükkök százaival) hogy nem zuhantunk szakadékba, mint izland. Az éppen túlélni vagy jól élni között van különbség.

Azt se nagyon hiszem hogy a Bokros-csomag jótékony hatása puff 2002 májusában végetért...

2006-ban aztán nem lett euró, de ez már látszott 2004-ben is... hiszen nem léptünk be az ERM rendszerbe... tehát 2 év alatt eltűnt az euró reménye... ma 2010 van.. 2014-15 előtt megint nem lesz euró... köszönettel mondanám : majdnem 10 évet toltak ez euró bevezetésén... a hozzáértők...

Nem vagyok megengedő a bűnözéssel kapcsolatban, de ha csak a 2002-es állapotokat (csökkenő államadósság, 60% alatt, 4%os gazdasági növekedés, stabil forint, és bevezetés előtt álló euró... ) visszahozza orbán, felőlem akár két ezüsthajója is lehet, és két orbán-országimázs központja... és joszip tot is kaphat egy hatalmas tortát... sztriptíztáncosnőkkel...

ugyanakkor a felelősségre vonás és a visszahívhatóság bele kell kerüljön az új alkotmányba. Most még Orbán keze benne van a mesekönyvben, akár meg is tehetné...

Devil 2010.09.13. 09:42:57

@Krujs: Nem mindenki fiatal aki utalja a Viktort, en pld mar felnott votltam a rendszervaltas idejen.
A demonizalas pedig Viktor talalmanya, mert nem maskepp tudott eleg szelet befogni a politikai vitorlajaba - a rendszervaltas idejen egyaltalan nem volt ilyen ellenseges indulat senkiben mint most - ezert jol felkorbacsolta az indulatokat - tulajdonkeppen ennek a mellekhatasa pld a Jobbik is.
A tobbe-kevesbe normalis jobboldali partok pld az MDF is ennek esett aldozatul, ok a sima komcsizasnal sokkal ertelmesebbek voltak, de ebben a blikk magazin szintjere lezullesztett politikai csetepateban nincs aki meghallja a hangjukat.
Es Viktort is felelossegre fogjak majd vonni ezert?

Devil 2010.09.13. 09:44:04

@átlátó: Ki mondta hogy 4 ev mulva lesz itt meg demokracia? Valasztas mar ma is csak nevleg van...

Devil 2010.09.13. 09:45:41

@Kalmár: Nem kell mindent elhinni amit a Fidesz mond. Az adossag-csokkenes nem az o erdemuk hanem a Bajnai-kormanye, ahogy a tobbi eredmeny is. Amit ok tettek eddig: az orszag nemzetkozi lejaratasa, elszigetelese es nevetsegesse tetele.

2010.09.13. 10:01:55

Kedves kommentelők!
Úgy látom, gyf "munkásságát" máris elfelejtették! Tessék eme lény karrierjét áttekinteni - de az elejétől!- és látni fogják, mi hazánk tragikus helyzetének a valódi oka...

Uva 2010.09.13. 10:06:16

Ja, és aki büszke Orbira, amiért bejelentette, hogy csak egy igazi párt maradt, valamint úgy érzi, hogy az előző kormányok tagjait szívesen látná rabruhában, az kapjon elő egy törikönyvet, üsse föl kb. 1948-nál, és gondolkodjon el.

Senkifia 2010.09.13. 10:07:05

@borovi: ezeket a mostaniakat miért is kéne?gyakorlatilag még semmi lecsuknivalót nem tettek. legalábbis még nem derült ki. És az államadósságot is csökkenteni szándékozzák, az előzőkkel ellentétben... Szóval azon kívűl,hogy te épp nem szereted a jobboldalt,miért is kéne lecsukni őket? mert az eddigi ballibeket miért, az egészen nyilvánvaló.... És nem csak azért mert én vagy más szereti őket vagy sem... :)

Senkifia 2010.09.13. 10:11:53

@Uva: az egy igazi az tk kettő:) és azért nagyon nagy csúsztatás orbánékat a kommunistákhoz hasonlítani :)
Ja mellesleg nem orbán, hanem az ország nettó kétharmada, és a bíróságok jórésze(már szoci éra alatt),úgy gondolták,hogy az elmúlt 8 év kiskirályai közül sokra ráférne pár év börtön. Én még hozzácsapnám a vagyonelkobzást. És nem, nem emlékeztet 48ra ez a helyzet.nem volt háború, nem volt kényszer nem volt semmi, ami feljogosította volna a vidám ballibeket az ország szétlopására,illetve eladósítására a köv. 100 évre,csak hogy ők villogjanak a 3-4szeres áron építtetett sztrádákkal,meg stb :9
szóval again: amit itt prezentálsz, az egy qrvanagy demagógia....

Devil 2010.09.13. 10:13:02

@Senkifia: Kis naiv :))) a fuggetlen rendorseg es a fuggetlen ugyeszseg az aktualis politikai hatalom kezeben van es az elszamoltatasnal valahogy mindig csak az elozo kormany emberei buknak le, a sajatjaik soha. Zuschlagnak is volt fideszes buntarsa, de ot valahogy hiaba keresik - ahogy Kaya Ibrahim es Josip Toth sem tett soha vallomast, ha mar regi ugyekrol beszelunk.
Ha igazan zsiros buntenyre vagysz, olvasgass az olajszokitesrol - az egesz akkori politikai elit (es akik azota is az elithez tartoznak) bennevolt, nem veletlenul nem beszel rola senki.

karlitoszka 2010.09.13. 10:13:55

amikor a bankok felvették a svájci bankoktól a hitelt 1 százalékos kamatra, majd továbbadták a lakosságnak 3-4 százalékos kamatra, talán nem tudták hogy a egyszer eljön ez a pillanat hogy elindul felfelé a frank és lefelé a forint? dehogynem. tudatos kifosztása volt ez részükről a lakosságnak.
ha az emberek 90 százaléka csak hitelből tud lakást venni, és az eléd rakott két szám közül csak annyit közölnek hogy az egyiknél tízezrekkel kevesebbett kell fizetni havonta, kevesen választják a magasabbat.
ráadásul a forinthitel kamatát is magasan tartották, nehogy forintban adósodjon el a magyar.
ezért a bankoknál keletkezett gigantikus nyereségből kell a devizahiteleket visszafizetni, a felelősöket pedig börtönbe zárni.

Senkifia 2010.09.13. 10:24:00

@Devil: és ez már biztos?? :)
mert azért ha eltekintünk is bajnaiéktól,( bár még kiderülhet róluk is,mint a többiről,hogy annyira nem voltak ők országpártiak), akkor az marad,hogy a ballib oldal szétb.szta...izé ...qrta az országot, a nemzetet, a gazdaságot, az államadósságunk az egekbe, a tanügy, egészségügy úgy megreformálva,hogy már pénz sincs benne, de egyéb sincs, lassan működésképtelen a sok reformtól,a nyugdíj meg adóreform csak szlogenek voltak(most már legalább próbálnak tenni valamit),egész fővárosi szoci frakciók vannak már börtönben,vagy előzetesben(persze ők a kishalak,de hát ez egy ilyen ország). És akkor olyanokat mondani pár hónap után,amikoris legalább az iránnyal egyetért a jónép több mint fele,hogy ez fúúú de szar,meg a zorbán így meg úgy, szóval ez nem demagógia egy picikét? csak egy picit... És göncz alatt mi volt az ország,ha nem nevetség tárgya? mondvacsinált szlovákiák mosták velünk a földet, és verték büntetlenül nem csak a nemzettársainkat, de az állampolgárainkat is,tiktották ki az elvileg szövetséges ország államfőjét...és nagyon hosszan lehetne sorolni "annak a kócos asszony"-nak(by Jan Slota,Fico or something)az egyáltalán nem nevetséges (az országgal együtt,amit képviselt,és magával tett hasonlóvá)akcióit,illetve puszta létét ... És a fidesz teszi nevetségessé az országot? te meg magadat ilyen szövegekkel:) Vagy rövid az emlékezet,és csak 100napra emlékszünk vissza? de még úgy se igazán nevetséges Magyarország. Végre,mondom én :)

Senkifia 2010.09.13. 10:26:46

@Devil: öööö...kis naiv...és hunvaldékat mikor csukták e? meg zuschlagot? ne beszélj hülyeségeket,nem áll jól. Ja hogy 8 év szoci kormányzás után is fidesz kezében volt az igazságügy? aztabazmeg, ezek kemény csávók,hallod.
Gondolkozz,mielőtt beszélsz....
Pont gyurcsány nyilatkozta, regnálása közben,mikor valamelyik havert csukták éppen lefele,hogy "az a baj,hogy az ügyészség túl független"...
Kapd össze magad,és ennek fuss neki még egyszer.kis naiv :)

Senkifia 2010.09.13. 10:31:43

@Devil: sajnos annyira régi ügyeket nem ismerek. Nem is állítom,hogy fideszék mind szentek. De az elmúlt 8 év fényében azt mondani,hogy a fidesz a fúúúdegazember, de bezzeg a ballibek milyen fasza csávók, az legalábbis nevetséges.
És lehet,hogy a fidesz benne volt szőkítésbe,miegymásba. Viszont volt 8 év ballib kormányzás, szinte konstans parlamenti többséggel.Érdekes,hogy semmi komolyabb dolgot nem tudtak rábizonyítani fideszékre.... nem lehet,hogy azért,mert annyira nem volt mit bizonyítani? és ha volt,miért nem tették meg? emberbaráti szeretetből? akkor meg azért a jó qrvaanyjuk :) igenis mindenkit aki bűnös,csukjanak le. Ne csak józsit, aki zoknit lopott az auchanban...
szóval ez sehogy nem mutat jól a ballib oldalt nézve. Ha fedezték a fideszes bűnözőket, azért, ha nem voltak képesek uralni a saját maguk által vezetett rendszert, azért...8 év,b+,8 év....
Szóval erre még gyúrjunk kissé.

Senkifia 2010.09.13. 10:37:19

@Devil: pl a kétharmadhoz viktorka egy fapálcikát nem tett keresztbe. nem kellett se démonizálni, se egyebet. Csak ülni,és nézni ahogy kedves ballibék szíjjelb.sznak mindent, amíg már a baloldaliaknak is fájni kezd. És ezért lett meg a 2/3. Szóval mint mondottam már párszor: az elmúlt 8 év fényében, és az "eredményeket" nézve(20év múlva majd gyere vissza ide,és megmondom neked,hogy a 20 év múlvai morális és részben országos anyagi nyomorúság az elmúlt 8 év eredménye. Bár ne lenne igazam. de sajnos az lesz)a fidesz szinte bármivel kispályásnak fog tűnni, ami a gazemberséget, az ország kiárusítását illetve a személyes gyarapodásokat illeti...

átlátó 2010.09.13. 10:40:35

@Devil: Ne temesd a demokráciát, ne temesd...:)Egy demokráciában kiírhatod a házad falára, hogy demokrácia. Az, hogy ezt kötelező kiírnod, a végeredmény ugyanaz...ne izélj má. De ha fasza lesz a euró váltása, én még pinát is rajzolok.

Franzi 2010.09.13. 12:29:13

na igen.

én már évek óta mondom, hogy felőlem keressenek sokkal de sokkal többet a politikusok, de ne legye itt-ott "mellékállás" ill. mellékjövedelem. ugyanakkor, ha hibáznak, akkor ne az legyen a következménye, hogy "lemondok és kapom a nyugdíjamat", hanem tényleges felelősségre vonás.

karlitoszka 2010.09.13. 16:17:28

amikor a bankok felvették a svájci bankoktól a hitelt 1 százalékos kamatra, majd továbbadták a lakosságnak 3-4 százalékos kamatra, talán nem tudták hogy a egyszer eljön ez a pillanat hogy elindul felfelé a frank és lefelé a forint? dehogynem. tudatos kifosztása volt ez részükről a lakosságnak.
ha az emberek 90 százaléka csak hitelből tud lakást venni, és az eléd rakott két szám közül csak annyit közölnek hogy az egyiknél tízezrekkel kevesebbett kell fizetni havonta, kevesen választják a magasabbat.
ráadásul a forinthitel kamatát is magasan tartották, nehogy forintban adósodjon el a magyar.
ezért a bankoknál keletkezett gigantikus nyereségből kell a devizahiteleket visszafizetni, a felelősöket pedig börtönbe zárni és elkobozni a magánvagyonukat.
dehát egy csicska kormány nem fogja ezt úgysem megtenni, az utolsó kormány aki a bankvilággal szembeszállt az hitler kormánya volt.

sanyix 2010.09.13. 16:21:51

@rockjano_: kit érdekel hogy kinek ment? pillanatnyi jólétért, többszörösét kell fizetni.
És amúgy max 5% ment el erre, 40% egyébre, 55%-ot ellopták mutyizták...

viktorék alatt is ez ment? jééé de fura pedig mintha akkor pont csökkent volna az államadósság...

sanyix 2010.09.13. 16:22:27

@Bergeroth: tudod sokszor választani kell hogy a kishalat, vagy a nagyhalat kell elkapni...

ds3 2010.09.13. 17:33:16

@karlitoszka: És a forinthitelekkel mi volt a helyzet? A betétekre 10%-os adtak, a hitelt 30%-ra adták. Az 20% nyereség, szerinted tényleg a bankok érdeke volt, hogy az emberek frank hitelt vettek fel? Nem, az emberek érdeke volt. És még a mostani árfolyam mellett is jobban járnak vele, mint a forint hitellel. Csak sokan nem gondolták végig, hogy 100000 nettó mellett kicsit kockázatos egy 50000-es törlesztőrészlet.

De nem is tudom miért írok észérveket olyannak, aki Hitler kormányát dícséri. Persze kapcsolódik a poszthoz, bár a harmadik birodalomnak még annyira hosszútávú sikerei sem voltak mint Izlandnak.

javított állomány 2023.06.05. 16:15:50

Csá pilu.
Csak nem kitoltak a Kozma utcába?
Na nem mintha olyan nagyon hiányoznál. :-))))
süti beállítások módosítása