HTML

29.
február

Csernus

Pilu  |  105 komment
 
A minap a buszon nézegettem az embereket, és az a kérdés merült fel bennem, hogy vajon, hány Csernus kéne ennek az országnak, hogy rend legyen a fejekben!? Klónozhatnánk rendesen, ha minden rászoruló elmenne hozzá, az biztos. Bár nem reprezentatív a piros hetes utazóközönségén végzett felmérésem, de ott a felnőttek hatvan százalékát soroltam a „szétesett” kategóriába, és a klinikai esetek arányát is legalább húsz százalékra saccoltam. (természetesen, az utóbbi csoportba sorolom magam :) )
 
Ha már szóba került a Doki…
Nem reklámot szeretnék csinálni A nő című könyvének,  mert - metrókocsinként legalább három ember kezében látom, így - nincs rá szüksége, de ezúton felszólítok mindenkit, aki még nem olvasta, hogy tegye meg, legalább egyszer! :) Tényleg kötelező olvasmány, és jó szívvel ajánlom mindenkinek. Akinek rend van a fejében, annak megerősítés, akinek meg nincs, annak egy kurva nagy pofon. Férfiaknak, nőknek egyaránt.
 
Elolvasása után számtalan kérdés merült fel bennem, nem is kezdek bele, mert bekötve legalább olyan vastag lenne, mint maga a könyv, de két apróságot megemlítenék.
 
Az első, hogy jómagam is többször vágtam földhöz a könyvet olvasás közben, "Anyádat személyeskedsz!” felkiáltással. Ez nyilván annak köszönhető, hogy az olvasó a sorokban, sorok között magára ismer. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy egy (jó) lélekbúvár – a tapasztalatok szerint – percek alatt szétszed, akkor rögtön adódik a kérdés, hogy tényleg ennyire egyszerűek lennénk? Ha öt perc beszélgetés vagy tíz sor elég ahhoz, hogy csúfondárosan ránk pirítson valaki, akit az életben sohasem láttunk, annak csak egy oka lehet, mégpedig az, hogy – próbálok finoman és nem félreérthetően fogalmazni – hibáink, lelkünk és reakcióink igencsak tucatszámba mennek. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy primitívek lennénk, hanem azt, hogy bizonyos aspektusból nagyon is egyformák.
 
A másik, amit szeretnék megemlíteni, az pedig a könyvvel kapcsolatos reakciók, egészen pontosan azoké, akik elolvasva, nemes egyserűséggel lehülyézik a szerzőt.
Érdekes, és sajnos nem csak itt figyelhető meg ez a jelenség, hogy a nagy dózisban kapott (jogos) kritikára sokan úgy reagálnak, hogy össze-vissza mindenféle barom önigazolást gyártanak másodpercek alatt, és megmagyarázzák maguknak, hogy kritikát megfogalmazó miért hiteltelen ahelyett, hogy a sarokban szép csendesen elkezdenének gondolkodni az elhangzottakon. Persze, az előbbi magatartás igényel kevesebb energiát, és tudjuk, hogy az embernek a kényeleme a legfontosabb.
 
 
 
 

Címkék: könyv társadalom lélek csernus

105 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr11359305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2008.02.29. 13:45:19

Mikor a könyvet megkaptam, és a kezembe került( mover.blog.hu/2007/12/19/csernus_imre_a_no ), rögtön az volt az érzésem, hogy nagyon sok negatív krtikát fog kapni.
Pedig semmi mást nem tesz, mint odatárja az emberek elé az igazságot. Szembe kellene nézni az embereknek azzal a ténnyel, hogy menetrendszerűen és módszeresen teszik tönkre a saját életüket. Mert nem ám, hogy elismernék, hogy katasztrófa a házasságuk, de még bele is rúgnak abba, aki ezt mondja.
Csernus pedig megmondja. Ennyi. Már nem is kell keresni az öngyilkosságok magas számának az okát, meg a sok depresszió gyökerét. Egyszerűen az, hogy nem vagyunk hajlandóak szembenézni magunkkal, és felvállalni az életünket. Ráaádsul mások véleménye fontosabb számunkra, mint a saját jólétünk.
Egyszer megkérdeztem valakitől, aki tudvalévőleg nem egyszer csalta meg a férjét, hogy miért nem vet akkor véget a kapcsoltnak. A válasz: mit szólnak hozzá a rokonok. Ennyi a nagy magyar probléma. Sajna Csernus könyvét azok nem értékelik, akiknek kellene.

Ertzm 2008.02.29. 14:01:44

Köremailben figyelmeztetnek a népszavazási csalásra - néhányan pedig még ennél is egyszerűbbek, láthatjátok.

jaaaajcsernus 2008.02.29. 14:04:02

Könyörgöm, csak Csernust ne!
Középszerű, gyenge szakmai tudású pszichiáter, aki adja a nagymenőt a közönség előtt.

Az általald emlegetett könyv pedig egy közhelyszótár.

HL 2008.02.29. 14:13:12

Egyetertek! Csernusban semmi kulonleges nincs. Kepessegei atlagosak. Annyi sutnivaloja azert van, hogy meglovagolja a nepszeruseget...

Hannibal Lecter tudasat sokkal inkabb elismerem...:D

ChF 2008.02.29. 14:24:14

Csatlakozom a Csernust degradálókhoz.

Ferton 2008.02.29. 14:28:21

Nem olvastam tőle semmit, két 10 perces filmet viszont láttam, ami szerintem korrekt volt, de biztosan szakmailag is jelentős tudású ember, ha ilyen taknyok fikázzák mint ti.

FlybyWire 2008.02.29. 14:28:28

Hát, az előbb olvastam pár oldalt ebből a könyvből valami weboldalon volt bescannelve.
Semmi újat nem találtam benne. Ha valaki már átélt pár dolgot, és gondolkodott pár mélyebbet életében, az simán egy rakás hasonló okosságot le tud írni.
Nagy ballépésnek találom egyébként is a túlzott kategorizálást mindenben. Nő és nő között is akkor különbségek vannak, hogy már maga a téma sem írható körül igazán mélyen...

eternity · http://eternity.blogter.hu 2008.02.29. 14:29:05

Sajnos igen. Csernus elsősorban sómen, és csak unásig ismételgetett klisséket használ. Igen, agresszív, de ez még önmagában nem terápiás jellegű, ugyebár.
A megszólalásai, könyve azok számára ütősek, akik eleddig tökkkkéletes homályban éltek saját magukkal és emberi viszonyaikkal kapcsolatban. Egy fajta "önismeret, kezdőknek, alapfokon".
Erre is van persze szükség, hisz sok a zavaros fej, és valahol el kell kezdeni. de ne keverjük össze dolgokat. Ez még nem a szakma. Ez a felvételi előkészítő szintje. :)

hajrá -Csernus 2008.02.29. 14:29:28

gondolom az elöttem szóló 2 okos soha nem volt az előadásán, nem látta sehol, nem olvasott tőle semmit de a fika megy. az életük rendben, gondjaik nincsenek, már minden problémájukat feltárták és megoldották. persze győzikéhez képest nem is kell szégyenkeznünk, kicsit irigylem is.
szal csak óvatosan a fikával mert egy középszerű pszichiáter is kicsinál könnyedén. ez a doki pedig minden csak nem kispályás.

_alesi_ · http://blog.alesi.hu 2008.02.29. 14:30:12

Az, hogy Csernusnak milyen a stílusa, nem von le semmit tudásának értékéből. Én se kedvelem, de mégis elismerem, mert bizony a harsány, erőszakos stílus mögött megvan a tudás is.
Valóban sok közhelyet puffogtat, de most őszintén, az elmúlt kétezer évben mikor sikerült gyökeresen új dolgokat kitalálni?

jaaaajcsernus 2008.02.29. 14:31:24

Ferton barátom!

Neked mi a szakmád, mit tudsz, hogy ilyen gyönyörűen belekezdtél a taknyolásba?

cSeper 2008.02.29. 14:32:01

Csernus középszerü? Miben? Hány pszihológust látsz a tvben kinek fogynak igy a könyvei. Én sem értek mindenben egyet vele, de szerintem sok embernek felnyitja a szemét.

BGC 2008.02.29. 14:33:17

Csernusból van elég, nem kell klónozni. Ebben az országban mindenki halálbiztosan megmondja a tutit, hőbörög, üvölt, veri magát. Közben meg a 99% egy két lábon járó farok, aki magamagán sem tud segiteni, nemhogy másoknak megmondani mi a jó. Csernus doki, mikor volt utoljára nővel (vagy talán férfival)? Hát porszivóval? Csináljon majd képeket ha lesz rá esetleg alkalma és árulja azt is, azzal még több pénzt kereshet.

FlybyWire 2008.02.29. 14:34:49

Azért alighanem el fogom olvasni a könyvet, hogy átfogóbban fikázhassam, persze ki tudja, hátha meggyőz.
Csak remélem, nem azt a nagy okosságot akarja kihozni, hogy mindenki azért cseszi el az életét, mert nem mer megtenni olyan lépéseket, amik adott pillanatban nagyon fájnának, de egy hosszútávú rossztól kimélnének meg minket.
Kár, hogy senki még soha nem tudta bizonyítani, hogy az élete döntései nettóban jobbat hoztak-e, mintha másképp döntött volna, amikor döntötta. (mert hát ugye nincs load savegame, hogy kipróbáljuk a másik utat is. Ezért soha nem tudjuk meg, hogy "Jól" vagy "rosszul" döntöttünk
VAGYIS?
Nincs rossz döntés (sem), csak az ember agya/lelke/gondolata teszi azzá.
Az ember mindig belülről dönti el utólag, hogy jó avagy rossz döntést hozott. Az egészséges, pozitív ember mindig megtalája minden döntés jó hozadékát!
Innentől pedig empátia és humanitás a dolog nyitja.

FlybyWire 2008.02.29. 14:36:32

hajrá -Csernus 2008.02.29. 14:29:28

Lásd az előző hozzászólásomat. Sajnos rajtam több pszichomókus is elvérezne, inkább nem is bántom őket :)
Hipnotizálni sem sikerült még senkinek, pedig többen próbálták :)
Még szerencse, hogy alapvetően pozitív (és elég lusta) ember vagyok, különben rég a világuralomra törtem volna, hehe :))

borleszk (törölt) 2008.02.29. 14:37:02

attól hogy valakinek fogynak a könyvei még nem jelenti, hogy jó szakember...

meg fura hogy valaki a nőkről, kapcsolatról okít azután ami az ő magánéletében történt és történik (legjobb barát lévén belelátásom volt)

de a birkáknak jó lesz

FlybyWire 2008.02.29. 14:38:09

Egyébként pedig olvassatok Zen-t, többet ér mint 20 Csernus klónozva :)

Ferton 2008.02.29. 14:39:32

Jaaaajcsernus

Szakmám? Mit tudok?...
Mit szeretnél, mielőtt kiérdemelsz egy fenékbebillentést?

Egy pszichiáter klinikai gyakorlata és szakmai tudása szorosan összefügg, az évek során tapasztalati úton megszerzett tudás ráadásul nem "diplomásítható", ha úgy tetszik tehetséggé válik - ezt látható Csernusnál.
(Mögötte fekete hadként követik beteg irigyei.)

FlybyWire 2008.02.29. 14:39:39

borleszk 2008.02.29. 14:37:02

Annak alapján amit olvastam a könyvből, teljesen egyértelmű, hogy nem nagyon lehet normális kapcsolata. Kicsit olyannak tűnt, mintha a Szex és New Yorkot akarnák akadémiai szinten elmagyarázni :)

Hamar kihalna az emberiség, ha mindenki elsajátítaná ezeket a gondolatokat.... (persze az is egy megoldás :I)

Begérke 2008.02.29. 14:39:55

Attól még, hogy könyve jelent meg, lehet középszerű. Minden marketing kérdése. Szakvizsgája sincs és ezen a túlzott keménységen kívül más szakmai eszköze sem. Például nem láttam még krízisben lévő embert támogatni. Ezért nagyon jól hangzik az ,amit csinál, de szakmai szempontból kb. annyira differenciált, mint egy faék.

Jani a hegyről 2008.02.29. 14:39:57

Dr Csernus egyáltalán nem középszer. A módszere pedig tényleg ráférne a fél országra. De a könyvén (meg az előzőkön is) sokat segített volna egy normális korrektor. A stílusán is csiszolhatna, jót tenne a végeredménynek. Végül, ha egyszer elolvasná újra mielőtt kiadja, nem lenne olyan hullámzó a teljesítménye egyazon könyvön belül.

jaaaajcsernus 2008.02.29. 14:40:01

cSeper!

Csernus szakmailag középszerű.
Azt hogy ezt a gyenge szakmai ségot hogyan adja elő, az engem nem érdekel, ez már ízlés kérdése. De a tartalom az gyenge. Nagyon.

FlybyWire 2008.02.29. 14:42:08

Kellene egy Csernus vs. Neo/Morpheus, vagy még inkább Orákulum (szintén a Mátrixból) párbeszéd :)
Kockásra röhögném magam :))

Ez a név fog megjelenni a blogokban 2008.02.29. 14:42:25

Az megvan egyébk. amikor a Fekete Viperában Baldrick beledugott egy ceruzát az orrába, s amikor megkérdezték, minek öltözött, bejelentette, hogy tolltartónak?

jaaaajcsernus 2008.02.29. 14:43:03

Ferton!
"az évek során tapasztalati úton megszerzett tudás ráadásul nem "diplomásítható", ha úgy tetszik tehetséggé válik "

Ember, ez egyre kuszább szöveg. Vajon ez neked is tehetséggé vált???

FlybyWire 2008.02.29. 14:44:53

:)

Ja, még egyet okoskodok próbaképp.
Ez benne van a könyben?:
Először saját magunkat kell tisztelni/értékelni, és csak utána elgondolkodni a párkapcsolatunkon (-ainkon)?
Mert hogy ugye az összes párkapcsolati gond a bizonytalanságból, az összes bizonytalanság pedig a nem megfelelő önértékelésből adódik (hogy pl. olyannal jövök össze aki annyira nem is tökéletes, de félek attól, hogy nem lesz jobb stb. stb.)?
na, szal ez benne van? :)
Mert akkor nem hiszem, hogy megveszem...

Begerk 2008.02.29. 14:46:26

jaaaajcsernus

Mi nem érthető abban a mondatban? Ha ezt nem érted, Csernust hogyan olvasol?

movhu 2008.02.29. 14:47:39

Lehet, hogy Csernus olyanokat ír, amit józan paraszti ésszel fel lehetne fogni. De csak lehetne, és a legtöbben nem teszik, hanem szidják.
Csernus megfogalmazása az, hogy vannak pontok az életünkben, amikor lépni kellene, mert már tuti rossz helyen vagyunk. Nézzétek már meg mit csinál a legtöbb magyar. Fikázza a rendszer, panaszkodik, hogy de szar neki, de a seggét meg nem emelné, és semmi változtatást nem tenne a jobbulása érdekében. És jön a szöveggel, hogy "mert nem tudok". Amikor meg konkrétan megmondja neki valaki, hogy ezt kéne tenni, akkor ő lesz a bunkó nem megértő.
Ez a baj itt. Ha nem ilyenek lennének az emberek, nem lenne szükség Csernusra.

FlybyWire 2008.02.29. 14:48:06

A tapasztalat nem válhat tehetséggé, ez teljes képtelenség. A tehetség mindig adott, a tapasztalat a tudást és annak felhasználását csiszolja, a tehetséghez semmi köze.
Csernus így ír?

jaaaajcsernus 2008.02.29. 14:48:36

begerk

A tapasztalat tehetséggé válik?

Ha Csernus is ezt írja, egyel több ok, hogy ne értékeljem.

FlybyWire 2008.02.29. 14:48:53

"Nézzétek már meg mit csinál a legtöbb magyar. Fikázza a rendszer, panaszkodik, hogy de szar neki, de a seggét meg nem emelné, és semmi változtatást nem tenne a jobbulása érdekében. És jön a szöveggel, hogy "mert nem tudok". Amikor meg konkrétan megmondja neki valaki, hogy ezt kéne tenni, akkor ő lesz a bunkó nem megértő."

Ez akkor közhely mint ide a Proxima Centauri...

movhu 2008.02.29. 14:50:20

Sajnos akkora közhely, hogy minden második ember ilyen...vagy kétharmad.

FlybyWire 2008.02.29. 14:51:03

Mellesleg a rendszert én is fikázom, viszontt azt is tudom, hogy máshol se minden habostorta (kipróbáltam).
Egyébként is, valamit/valakit mindig kell fikázni, ez is egyfajta feszültség-levezetés. Az ember nem élhet gondok nélkül, mert belebolondul (ez a veszély mondjuk nem is fenyeget :)

Ferton 2008.02.29. 14:52:43

Ez a jaaaajcsernus talán mongol pigmeus?... Most komolyan, mi az, hogy középszerű, mondjuk az RTL vagy az M1 műsorán. Milyennek kellene lennie egy pszichologizáló műsorban, hogy elégedetten hátradőlj? Vastagon szakmainak?

A tehetség egyébként a gyakorlás eredménye.

movhu 2008.02.29. 14:53:15

Ok Ficere, te kipróbáltad. De nem mindenki ilyen. És nem is feltétlenül csak anyagiakban kell godolkodni.
Nézd meg ez elsőnek idézett példámat. Nő, aki évek óta sorra veszi az összes körülötte lévő pasit az ágyában, nem gondolkozik el, hogy mi is a valódi oka a tettének. Mert amikor megmondod neki, hogy ez normális házasságban nem így lenne, akkor te leszel a kretén, mert bántod a felhőtlenül boldog párkapcsolatát...

FlybyWire 2008.02.29. 14:53:29

movhu: igen, pont ezért közhely :)
Meg azért, mert tényleg így is van. Csak ez nem akkor nagy lángelme felfedezés, amiért bárkit is csodálni kéne. Lehet, hogy én vagyok túl optimista az embereket illetően, de erre a dologra egy értelmes ember legkésőbb a 20-as évei végén rájön.
Aztán vagy lép, vagy nem :)
De amint írtam, nem is az számít, hogy lép-e vagy sem, hanem hogy utána el tudja-e fogadni a saját döntését? Az is döntés, ha nem lép, csak akkor azzal meg kell(ene) békélni. Na ITT van a gond inkább szerintem!

FlybyWire 2008.02.29. 14:55:29

movhu: alapvetően teljesen egyetértünk, csak mint mondtam, szerintem ez a könyv nekem nem mondana túl sok újat :(

movhu 2008.02.29. 14:56:54

Én ugye végigolvastam a könyvet, és levetítettem a való életre. Sajnos az a baj, hogy te rájöttél a 20-as éveid végére, hogy mit kell csinálni, mások meg még 40-nél se tudják. Nekik szólna a könyv és Csernis is.
Mert lehet, hogy az emberek még tudnák is mi a jó, de annyira elnyomják magukban a hülye önigazolásokkal, hogy a végén tényleg elhiszik, hogy a világ legtermészetesebb dolga, hogy a rossz férj mellett félredugnak, és a probléma orvosolva.

jaaaajcsernus 2008.02.29. 14:57:12

Ferton

Egyszerűen fogalmazok, hogy megértsd:

Csernus nem jó pszichiáter. Keveset tud a szakmájáról, amit előad az egy katyvasz.

Ha neked ez érdekes, akkor szeresd és kövesd tanait, már ha megérted, mit akar. Ő sem érti...

FlybyWire 2008.02.29. 14:57:27

Ferton 2008.02.29. 14:52:43

"A tehetség egyébként a gyakorlás eredménye"

Egy nagy túrót. Az előbb magyaráztam el. A tehetség VELEszületett. A gyakorlás eredménye az a RUTIN. Vagy nem tudsz magyarul, vagy valamit nagyon összezilálsz, barátom. Javaslom valamelyik nagyobb magyar értelmezőszótár forgatását!

movhu 2008.02.29. 14:58:44

Akkor egyről beszélünk. A könyv csak egyfajta megerősítés azoknak, akik már felfogták, és segítség azoknak, akik még nem. Igaz ez utóbbi csoportból jó, ha 10 % fel is fogja, hogy segítség lenne, ha megfogadná

Bosendohh 2008.02.29. 14:59:25

Ficere

Nincs rossz döntés (sem), csak az ember agya/lelke/gondolata teszi azzá.
Az ember mindig belülről dönti el utólag, hogy jó avagy rossz döntést hozott. Az egészséges, pozitív ember mindig megtalája minden döntés jó hozadékát!


- no, fijam, ez a közhely, de akkora, hogy elefántok bújtak a szőrébe.

pipacs 2008.02.29. 15:00:18

Az emberek nem ilyenek. Nem is másmilyenek. Ez az, amit a legtöbbször dr. Csernus elfelejt. Hogy az emberek sokfélék, ráadásul nem is véletlenül, hanem direkt van kitalálva a genetikai sokszínűség. K. egyszerű lenne, ha az úgy lenne, hogy jön egy ilyen Csernus, és megmondja a tuttit, hogy leszesz boldog, és már csak csinálni kell. Ha Csernus még ennyit sem tud, akkor nem tud semmit.
Egyébként a könyv olyan szarul van megírva, hogy süt róla, annyi fáradságot sem vett, hogy megírás után mégegyszer átolvassa. Önismétlések, lezáratlan gondolatmenetek, önellentmondások, dögivel, össze van csapva az egész.
Csak az volt fontos, hogy karácsony előtt kész legyen, marketing nektek.

FlybyWire 2008.02.29. 15:00:56

movhu · mover.blog.hu 2008.02.29. 14:56:54

Igen, ez elég szomorú, és tényleg jellemző. Azért természetesen van olyan is, hogy döntök valahogy (anno), majd az a döntés SEHOGY sem bizonyul jónak (pl. akit ver a férje...), na itt tényleg kell valami, ami megváltoztat valamit. Persze, ha valaki már eddig eljut, abban már olyan mértékű önelnyomás lehet, amit egy ilyen könyv sem hiszem, hogy felszabadít :(
A boldogtalanság elég komplex dolog mindesetre :) de a legszörnyűbb, amikor igazából oka sincs....

FlybyWire 2008.02.29. 15:02:43

Bosendohh 2008.02.29. 14:59:25

Közhelynek közhely, de pont ezért igaz, és pont ezért nem nagy szám, hogyha egy könyvben szerepel.
Ettől függetlenül sajnos az emberek nagy része képtelen ezt felfogni, eszerint élni pedig pláne.

És pipacs: igen, pont azért, mert nincs két 1forma ember :)

Ferton 2008.02.29. 15:04:17

Ficere, bocs, télleg neked úgy van, hogy a tehetség veleszületett dolog, nálam pedig - zenészként úgy van, hogy gyakorlás kérdése. Nincs szarabb, mint egy rutinos zenész, csak szólok. Igaz, ez nincs benne az értelmezőszótárban, de biztosan neked is van olyan, hogy személyes tapasztalat. Na az a dolog olyan, hogy a nyelvtanhoz semmi köze. Nem olvasott, hanem megszerzett tudás.

cSeper 2008.02.29. 15:05:07

jaaaajcsernus elhiszem hogy Csernus középszer, légyszi irj egy könyvet vagy blogot hogy követhessem a te világító elméd zseniális gondolataid. Meg mihez képest viszonyítunk Einstejnhez vagy Gyözikéhez.

movhu 2008.02.29. 15:06:09

Ficere: másik példa, ahová a könyv szólna:
Férj nem ver, csendes terror van. Nő nem mehet sehová egyedül, totális kontroll, telefonjáról részletes számla, számonkéréssel. Netezés után nem törölheti az előzményket, mert ott is számonkérés van. Ennek ellenére folyamatos féltékenységi jelenetek. Mellékesen a nő többet keres, mint a férfi, tehát nem anyagi függőség.
A nő még is pofánvág, ha azt mondod ez így nem ok. Láttam ilyet. Neki szerinted nem kellene segítség?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.29. 15:07:41

Borleszk: Nagy gáz, ha téged tartott a legjobb barátjának... Nem lehet, hogy te tartottad magad annak? Vagy most akarod annak tartani, így nagyobbat üt, ha negatív dolgot mondhatsz...
Azt hajlamos vagyok elhinni, hogy ismerőse lehettél, ilyen hozzászólás alapján azonban a legjobb barát dumát halványan sem...

Kaqwe 2008.02.29. 15:11:09

Cyr

erre az írásminta elemzése után jöttél rá, vagy áldozati tüzet gyújtottál a billentyűzeten?

jaaaajcsernus 2008.02.29. 15:11:38

cSeper

Bocsi, hogy a szellemi vezetőd fikázom, de ez van.
Jobb ha most tudod meg, hogy léteznek jobb arcok is, mint Csernus, már ami a szakmai hátteret illeti.

Én nem foglak kényszeríteni, hogy ne olvasd, de kis túlzással így akár Ron bácsit is olvashatnád, tudod a Hubbardot...

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.02.29. 15:21:42

Bocs, Kaqwe, nem Csernust védem, csupán másként definiálom a "legjobb barát" fogalmát.
Neked mitől van rossz napod?

MeterHb23Q 2008.02.29. 15:26:51

Totális magyar fikázós habitus uralkodott el itt is. Tehát a Csernusra szükség lenne, de akiknek szükségük lenne rá, azok inkább fikáznak továbbra is - hol vannak a brahminok?

semmiközöd 2008.02.29. 15:27:11

Nos, én pont tegnap fejeztem be a könyvet. Ezért tudok róla véleményt mondani.
1. Valóban tele van olyan okfejtésekkel, amit több tucat ezoterikus-hókuszpókusz-önismereti könyvekben is olvashatsz.
2. Szerinte a nők 99.9%-a egoista, önző geci, hogy az ő szavaival éljek. Ezek után olyan érzésem van, mintha lenézné/rühellné a nőket ilyen-olyan csalódásai miatt, ezt nem tudhatom, de nekem így jött le.
3. A gondolatmenet valóban sokszor zavaros, elkezd írni x-ről, mondja van 3 gyerek és házas hölgybe szerelmes, aki nem válik, mert nem akar, de most kié is a gyerek, a pasi is házas, vagy mi van? És ez még csak egy példa.
4. Folyamatosan a tiszteletről ír, miközben ő annyival nem tisztelt meg bennünket, hogy miután gyorsan legépelte a gondolatait, legalább egyszer átolvassa és javítson.
5. A hogyan basszuk el a gyermekeinket gondolatmenet érdekes volt, kár, hogy többször is félbehagyta, így az elvarratlan szálakból nehéz átfogó képet alkotni mi is lenne az ideális a gyerekek esetében.

Szívesen beszélnék vele egyszer élőben, volna jó pár kérdésem, akár olyan is, ami gyorsan a torkán akadna.

Még valami, szépen egymásnak estek érte/ellene, ez kissé óvodás dolog. Nem egymásról kell véleményt alkotni, hanem a könyvről.

És most kíváncsi vagyok jó magyar blogos szokás szerint ki fog először nekem beszólni.

adamone2345 2008.02.29. 15:29:46


"télleg neked úgy van, hogy a tehetség veleszületett dolog, nálam pedig - zenészként úgy van, hogy gyakorlás kérdése"

Ez milyen mondat? a tehetség, nem megszerezhető, éppen ezért tehetség, gyakorolohatom egész nap a ritmikus sportgimnasztikát, de ha nincsen tehetségem hozzá, nem leszek benne soha sem jó...:) Csernus fura egy ember, fikázhatja bárki, de mivel már legalább egy ember életét egyenebe hozta, már többet tett mint az átlag...szal sztem negatív kritkát az írjon, aki többet tett embertársaiért...

Csernus 2008.02.29. 15:31:18

semmiközöd - mi akadt a torkodon a könyv elolvasása közben? Miért ez a sértődött hang?

ferton 2008.02.29. 15:34:56

A tehetség látens képességekre épül, de ha megnyilatkozik, gyakorlás nélkül mit sem ér.
Én arról beszéltem, hogy vannak megszerezhető tulajdonságok is, akarattal és gyakorlással.

hehhe 2008.02.29. 15:37:52

Tudhat valamit Csernus, ha ennyi gyűlölködő-fröcsögő irigye van.

jaaaajcsernus 2008.02.29. 15:38:23

Ferton

Tényleg inkább menj és billents fenékbe valakit, de ezt a hülyeséget ne bizonygasd már tovább!

Nem vagy jó ebben, törődj bele.

semmiközöd 2008.02.29. 15:38:38

Kedves Csernus!(bár kétlem, hogy te lennél az igazi)
Nem akadt semmi a torkomon, esetleg én tudnék olyan kérdést feltenni.
Sértődött, miből gondolod? Amiket leírtam puszta megállapítások voltak arról én hogyan látom a könyvben leírt dolgokat.
Egyéb kérdés?:)

Apropó! Az itt-ott feltünedező mosolyarcok tetszettek a könyvben, emberközelibbé vált tőle.

jaaaajcsernus 2008.02.29. 15:40:19

hehhe

Tényleg tud.

Valami olyasmit, amit pl Kiszel kisasszony is.

Szarból várat épít.

FlybyWire 2008.02.29. 15:40:52

Ferton: az értelmezőszótárnak meg a nyelvtanhoz nincs köze. Szemantika és grammatika :)

Pongi 2008.02.29. 15:41:27

Hát emberek, mint minden blogkomment-folyam általában, ez is elvesztette objektivitását és már régen nem a blogot jegyző szándékai szerint felütött témáról szól.

Először néhány kérdés:

Vajon a hozzászólók mekkora része tudná megfogalmazni, hogy mi a különbség pszichiáter és pszichológus közt?

Vajon a hozzászólók mekkora része vette már igénybe bármelyik segítségét is?

Vajon a hozzászólók mekkora része tud felsorolni egynél több pszichiátriai-pszichológiai irányzatot, annak jellegzetességeivel, munkamódszereivel?

Én a magam részéről nem rokonszenvezek Csernus doktor nézeteivel és működésével, ha valakit tényleg érdekel, szívesen kifejtem (szigorúan objektív alapon) hogy miért nem. De azt gondolom, hogy ha működése során csak száz emberen segített, és közben nem tett nagyobb kárt, már helye van a szakmai palettán.

hehhe 2008.02.29. 15:42:35

jaaaajcsernus

Na, pont rád gondoltam. Az eleve enm nprmális, hogy itt ülsz éés szidod, ez örömet szerez láthatólag. Szedsz rá valamit? :))

RnYk 2008.02.29. 15:43:28

Elolvastam, jó volt!
Szerintem kicsit sokat ismétli önmagát.

Szuper, hogy magyarspecifikusan lehet olvasni a problémá(in)król.

Sokan hurcolják magukkal mert "menő" de vajon mennyi marad meg a fejekben?

Bevallom én kicsit félve vettem elő BKV-n...

semmiközöd 2008.02.29. 15:43:37

Pongi
Engem érdekelne! Kifejtenéd?:)

ashnur · http://blog.elni.hu/ 2008.02.29. 15:44:33

Csak azt szeretném ha valaki elárulná, hogy mi a franc baj van a közhelyekkel? Mert az az igazság, hogy a közhelyek, bár marhára unod hallgatni őket de azért ismételi mindenki, mert többnyire IGAZ ami bennük meg van fogalmazva. Úgy gondolom, hogy aki sok közhelyet ismer az legalább az ábécét az élethez megkapta.

FlybyWire 2008.02.29. 15:44:54

Na, de látom már formálódik is: "A tehetség látens képességekre épül"

így van, tehát ha nincs meg, gyakorlással sem lehet megszerezni :) pont ezért tehetség.
A tehetségtelen, ámde nagyon gyakorlott zenész is lehet "rutinos", ettől nem lesz jó. A rutin mellett is lehet valaki virtuóz ettől függetlenül!

Na de ez jól eltért :)
Semmiközöd írása megerősített abban, amit kb. elképzeltem a könyvről. Csak ha nagyon nem lesz mit csinálnom, olvasom majd el talán...

jaaaajcsernus 2008.02.29. 15:45:07

Kedves Pongi

Kicsit engem is megszólítottál, bár én már így négy óra tájban már csak lárpúrlár szívózom.

Szóval én jelentkezem, hogy tudok válaszolni.
Nem venném különben a bátorságot, hogy belekezdjek itt a vitába, ha nem dolgoztam volna pszichiáterként

VicGilson · http://spiritus.blog.hu 2008.02.29. 15:50:50

A könyv jó. Szerintem :)
Egy-két kisebb gabalyt leszámítva egyáltalán nincs benne semmiféle nem tiszta dolog. Akik ezt írják, azok nem tudom melyik könyvet olvasták.

Kíváncsi volnék, hogy akik kritizálják, 'leközépszerűzik' mondjuk mint pszichiátert, azok vajon mennyit tudnak róla, a pszichiátriáról, pszichológiáról, egyáltalán: mivel foglalkozhatnak vajon, ők mennyire kompetensek, mint szakemberek.

Kíváncsi volnék arra is, hogy a tipikus 'nethuszárkodás' jegyében hányan mernének tényleg a szemébe nézni, és 'beszólni' neki, vagy 'torokakasztót' mondani.

Csernus egy ember, egy orvos. Nem tökéletes. Nem is állítja magáról, hogy az lenne. Talán a könyv elejét is el kellene olvasni! Ahol leírja, hogy nem állítja, hogy tévedhetetlen, tökéletes, és kritikára, gondolkodásra biztatja az olvasót.

Közhelyek vannak benne bőven - naná, hogy vannak. Általában a nőkről és férfiakról szól - nem specifikusan egy bizonyos személyről.

Közhelyek.

Szeresd felebarátodat, mint tenmagadat.
Ha valaki tudja, hogy ezt a hagyomány és a Biblia szerint ki mondta, akkor feltehetően azzal is tisztában van, hogy ez az egyik legnagyobb közhely a világon - és mégis mélységesen igaz (mondom ezt úgy, hogy nem vagyok vallásos, hívő).

Az élet igazságai nem közhelyek. Hanem az élet alapvető igazságai - amelyeket megvalósítani már csak egyénenként lehet(ne).

Szóval: megértés, tolerancia, szeretet, önismeret, és egyéb 'közhelyek'. Felesleges lenne újra és újra elmondani őket - az éppen aktuálisan közlő sajátos stílusában, nézőpontjában? Lehetséges. De hány olyan ember van, aki mély önismerettel, igazi szeretettel, megértéssel, és egyéb 'közhelyek' szerint él? Nem sok, igaz? Akkor? Tényleg felesleges?

És még egy pöttyet Csernusról. Pszichiáterként (is) vannak nála 'nagyobbak' - ezt elismerem. De igenis a jobbak, a jók között van idehaza!
Tipikus emberi hozzáállás: az igazán tehetséges embereket sokan rühellik - még a szakmában is. Főleg, ha més sikeresek is hozzá. (ld. akár Latinovitsot)

Ferton 2008.02.29. 15:51:39

jaaaajcsernus - mi a bajod? Szarból várat épít-írod, Kiszelhez hasonlítod, tényleg ezen a szinten látod?
Szerintem csak égeted itt magad.

Ferton 2008.02.29. 15:53:20

Ficere 2008.02.29. 15:40:52
Ferton: az értelmezőszótárnak meg a nyelvtanhoz nincs köze. Szemantika és grammatika :)

Sikerült érdemben hozzászólnod.

jaaaajcsernus 2008.02.29. 15:57:11

VicGilson

Miért gondolod, hogy Csernus a jobbak között van idehaza?

Mert én meg kikérem a pszichiáterek nevében azt, amit Csernus csinál, és eladja a tömegeknek.

FlybyWire 2008.02.29. 15:58:44

Fertin
Jól van, azért nem kell kétségbeesni, ma is tanultál valamit :)

Amúgy én bírom a dokit, tulajdonképpen a könyve is jót tettem velem (azaz a kapcsolatommal, a párom olvasta :), csak kicsit túlzásnak érzem, hogy páran messiásnak állítják be. Persze fikázni sem fogom. Az igazság (ahogy többnyire), mindig valahol félúton lehet...

Ferton 2008.02.29. 15:59:34

jaaaajcsernus 2008.02.29. 15:57:11

Kikéred a pszichiáterek nevében? Aranyos vagy, írj neki levelet, hogy miről és mit nyilatkozhat, hogyan gyógyíthat, majd kérj tőle időpontot.

FlybyWire 2008.02.29. 15:59:45

"tettem velem" ez kész :)
Szóval: "tett velem"

Ja és bocs, FertOn.

Pongi 2008.02.29. 16:01:34

Kedves semmiközöd, hát ha már ennyire szeretnéd... :)

Rokon szakmában tevékenykedve már jó ideje, tudom, hogy az emberek nagy részének előbb-utóbb szüksége van-lesz segítségre. Ennek első fázisa általában az önismeret, problémafelismerés erősítése visszatükrözéssel. Csernus doktor már itt elköveti azt a hibát, hogy nemcsak eléd tartja a tükröt, hanem bele is veri a pofádba. Aztán a segítő folyamat során meg kell(ene) érteni a problémával küzdő ember érzéseit, indítékait, "beleérezni" a helyzetébe (leginkább ez azonos az empátiával), és ha ez igazán sikerül, abból a pozícióból már nem a frankót akarod megmondani (ez egy kicsit banális és sánta hasonlattal olyan, mintha az autószerelőhöz bevitt hörgő autód miatt a szaki elkezdene üvölteni veled, hogy b*ssza meg, hát ennek lyukas a kipufogója, persze, hogy hörög, hát mi a f*szé jukasztotta ki?). Valahol azt kell elérni, hogy fontos dolgokat a kliens mondjon ki, hisz így tud elkezdeni változni és így válik igazán belsővé a változás. Ő dolgozik, nem a szakember. Mondanom sem kell talán, hogy ebbe a képbe hol nem illeszthető bele Csernus doktor stílusa... folyt. köv...

_alesi_ · http://blog.alesi.hu 2008.02.29. 16:01:47

Az, hogy bármikor elő tud valaki rántani egy közhelyet a kalapjából, nem nagy kunszt. De, hogy a megfelelő időben, a leginkább odaillőt rántsa elő, ahhoz azért kell érzék és tudás. Nem a közhelyekkel van baj, hanem az értelmetlen/oktalan puffogtatásukkal.

semmiközöd 2008.02.29. 16:04:42

Kedves Vic!
Nem beszólni-kérdezni!:) Nem ugyanaz.
Torokakasztó-nos, lehet, hogy az. Mert van egy folyamatosan ismételt tétele, amit nem tudok elfogadni. Másnak valószínűleg ez csak mellékszál lenne, nekem viszont kérdéseim lennének ezzel kapcsolatban.
Ígérem, ha egyszer találkozom vele, leszek olyan bátor és felteszem neki a kérdéseimet!
A munkásságáról meg csak annyit, van, akinek bejön, van akinek nem, nem létezik egyetlen igazság, az ő módszere sem működhet mindenkinél. Van, amiben egyetértek vele, van, amiben nem. Ennyi.
Vagy csak az az elfogadható, ha térdre borulok nagysága előtt? Ezzel pont neki mondanék ellent, hiszen azt mondja gondolkodjunk, és aki 'vitába' száll vele a könyv olvasása közben, az meg is értett valamit belőle.
Vagy én a Harry Pottert olvastam?:)

Ferton 2008.02.29. 16:05:05

Hát nem finomkodik Pongi, az biztos, de én úgy emlékszem, Jung idejében egy beteg volt, hogy 3-4 évig is járt pszichológushoz, míg valami komolyabb változás bekövetkezett, Csernus ezzel szemben a zenszerű megoldásokat választja.

pongi 2008.02.29. 16:05:36

Kedves jaaaajcsernus!

Akkor legalább valaki autentikus, illetve inkább kompetens módon bírálhatja a baromságaimat :) én szerencsére nem vagyok pszichiáter, túl kemény meló az...nem irigyellek

jaaaajcsernus 2008.02.29. 16:07:20

Ferton

lassen befejezem, nem égetem magam tovább, hagyom, hogy elméd beragyogja a blogteret....

Egy komoly a végére mégegyszer mindenkinek, egyszerűen:

Nem érdekel Csernus stílusa, nem érdekel honnan, hová megy.
Egy dolog idegesít. Ő testesíti meg a tömegek számára A pszichiátert, miközben szakmai mondanivalója zavaros, láthatóan csak a tömegeknek hangzó frázisokat ismételgeti, nem TUD!

Ez károsabb, mitha unalmas szemüveges elmeorvosok repkednének a televíziókban és érthetetlen latin szavakat dobálnának frutti helyett.

És miért káros?

Mert az embereknek valóban kell pszichiáter, de nem ilyen "nemzet pszichiáterte"-féle (lásd még Mikola), hanem saját bejáratú.

És amig Csernust hiszik annak, addig a pszichiátria, mint megértett és elfogadott tudomány és az általa megyógyított emberek sokasága soha nem fog "összejönni"... Uff

Erre ne is válaszolj Ferton- te nem fogod érted

jaaaajcsernus 2008.02.29. 16:07:25

Már nem vagyok pszichiáter, portás vagyok.

FlybyWire 2008.02.29. 16:08:26

Ferton 2008.02.29. 16:05:05

ZENszerű megoldás? Szerinted mi az a zen? :) tényleg érdekelne...

Pongi 2008.02.29. 16:09:26

Ferton

Igen, és van egy szűk csoport, akiknek ez a nemfinomkodás kell ahhoz, hogy áttörjenek bizonyos falakat, nekik bizonyos problémáik bizonyos szakaszaiban tényleg segíthet. Egyébként a "finomkodás" Feldmárra sem jellemző, csak ő még tud mást is :)

Ferton 2008.02.29. 16:09:39

jaaaajcsernus

Sajnálom, hogy ilyen napod van, holnap majd jobb lesz.

Egyúttal anyukádat utasítgasd.

Pongi 2008.02.29. 16:12:17

jaaaajcsernus

Te? Portás? Uhh.

Itt a végére odaraktad amit kell, szívemből szólt minden szavad, nekem már nem kell leírnom mindezt. Köszönöm.

semmiközöd 2008.02.29. 16:16:02

Pongi

Köszönöm. Végre valaki értelmesen megfogalmazta miért nem kedveli Csernus módszerét.
Kezdett elgem lenni a: 'Jaj, utálom, hülye barom!' kontra 'Ő az istencsászár, minden lelki krízis megoldója!' egysíkú, namostjólbeszólok szintű társalgásból.

Jártam már pszichológushoz és pszichiáterhez is. A különbség a kettő között, hogy az egyik beszélget, a másik meg gyógyszert ír fel!:) Na, ez csak vicc volt.:)

FlybyWire 2008.02.29. 16:27:48

jaaaajcsernus 2008.02.29. 16:07:20

Ahogy Pongi, én is ezzel értek egyet....

FlybyWire 2008.02.29. 16:29:52

Ferton 2008.02.29. 16:09:39

Ezzel felraktad a pontot az i-re... köszönjük :)

Loga 2008.02.29. 16:49:22

Hát ahogy tökéletesen tudatlanul (értsd: a mű ismerete nélkül) idejön pár gyökér fikázni, mert ő eldöntötte, hogy az ő kis növény-szintű lénye úgy kerek (mit kerek, szép szabályos pontszerű), hogy ő akkor most (is) utálni fogja a... kit is?... ja a Csernust, nekem mindenképpen kedvet csinál a könyvhöz.

Magas fokú IQ-ra, indulatmentes ítélőképességre vall az is, hogy egy nem szakmai közönségnek szánt könyvön szakmai mélységeket (nem hitelességet) kér számon zéró szakmai háttérrel Miss Senki, természetesen a könyv elolvasása nélkül.

"Ha Csernus is ezt írja, egyel több ok, hogy ne értékeljem."

- foglalja össze véleményét, hogy a szegény blogolvasónak összeszoruljon a szíve, kicsit talán meg is sajnálja iszapmély szellemi rabságából felböfögő pajtásunkat.

Idejön illusztrálni bárgyú képével a könyvet.

FlybyWire 2008.02.29. 16:50:13

Loga 2008.02.29. 16:49:22

Akarsz beszélni róla? :) feszültnek látszol...

VicGilson · http://spiritus.blog.hu 2008.02.29. 16:50:45

jaaaajcsernus
"Miért gondolod, hogy Csernus a jobbak között van idehaza?"

Te miért gondolod, hogy nem?

Kérdésedre válaszolva :)
Van némi (szakmai, elméleti, gyakorlati jellegű) közöm a pszichiátriához, pszichológiához.
Ismerek nem egy pszichiátert (pszichológust is). Találkoztam és beszélgettem Csernussal is. Nekem ezért ez a véleményem. Mondom: van, akit jobbnak tartok nála (nem is egy).

2008.02.29. 16:07:20
alatt kifejtetted végre kicsit bővebben, érthetőbben is, hogy Te mit nem szeretsz benne. Van benne igazság. Ettől függetlenül nem értek veled egyet abban, hogy 'nem tud'.

Más: tényleg pszichiáter vagy (voltál?)?
:)

Kedves semmiközöd!
A 'beszólást' (sem) kötöttem konkrétan senkihez (közhelyeket puffogtatok :).
Ismétlem: csak kíváncsi volnék, mit tennének a nagy szájú fikázók az életben. Meg hogy valójában az ő életük mennyire van rendben :)

Kíváncsi lennék arra a 'torokakasztó' témára azért!
:)

Az igazság egyébként nagyjából középen van, valóban, ahogy Te is utalsz rá.

Loga 2008.02.29. 17:00:14

Ficere 2008.02.29. 16:50:13

"Akarsz beszélni róla? :) feszültnek látszol... "

Mindenképpen, csak én azt időben utána szoktam, mármint az elolvasás után, tudod.
:)

Virago 2008.02.29. 17:03:15

Én nagyon kedvelem Csernust, gondolatébresztő könyv - jó a NŐ.
Általában igaza van, DE van benne néhány elég nagy ellentmondás, illetve hiányosság.

Az egyik az az, hogy lefikázza azokat akik egy nem tökéletes kapcsolatban benne maradnak azért mert van egy gyerekük és szeretnék, ha normális családban nőnének fel, máshol viszont minden probléma gyökere az apa nélkül szocializálódott, frusztrált elvált anyák által felnevelődés.
Másik ellentmondás pedig, hogy hol azokat a nőket fikázza akik lepukkantan néznek ki kisgyerekük mellett, hol azokat akik nagyon ki vannak reszelkedve, mert akkor ki foglalkozik a gyerekkel. Na akkor most mi legyen? :))

Hiányolom a bölcs gondolatokat a könyvből az ügyben, hogy honnan merítsen erőt, vagy vegyen példát az akinek ez mondjuk nem jön otthonról vagy belülről vagy az égiektől vagy akárhonnan.

FlybyWire 2008.02.29. 17:10:44

Virago 2008.02.29. 17:03:15

Na ja, mások hibáit a képükbe vágni könnyebb, mint megoldást, kiutat mutatni/sejtetni :(

Pongi 2008.02.29. 18:41:19

Loga

"egy nem szakmai közönségnek szánt könyvön szakmai mélységeket (nem hitelességet) kér számon zéró szakmai háttérrel Miss Senki"

Tudod, ha figyelmesen olvasol, rájöhettél volna, hogy pont ez volt itt az egyik központi gondolat, amivel kapcsolatban Csernus doktor veszélyességét tetten érhettük.
Hadd idézzek:
"Ő testesíti meg a tömegek számára A pszichiátert, miközben szakmai mondanivalója zavaros, láthatóan csak a tömegeknek hangzó frázisokat ismételgeti, nem TUD!

Ez károsabb, mitha unalmas szemüveges elmeorvosok repkednének a televíziókban és érthetetlen latin szavakat dobálnának frutti helyett (...) Mert az embereknek valóban kell pszichiáter (...) És amig Csernust hiszik annak, addig a pszichiátria, mint megértett és elfogadott tudomány és az általa megyógyított emberek sokasága soha nem fog "összejönni"

A "tökéletesen tudatlanul"-t meg szépen összecsúsztatod (ó minő szép, már-már élpolitikusaink stílusára hajazó truvájjal) a mű ismeretével. Hehhe. Tudod, aki ebben a szakmában és társszakmáiban némi (bizony gyakran embert próbáló, és nem túl léleküdítő) tapasztalatokra tett szert, az elképzelhető, hogy tárgyilagosabban tudja megítélni egy "szakmabeli" munkásságát és mondanivalóját, mint aki akárhány könyvet laikusként elolvas tőle.

Az "idejön pár gyökér fikázni" és a "Miss Senki" kitételek pedig részedről szintén "Magas fokú IQ-ra, indulatmentes ítélőképességre" vallanak. (csak téged idéztelek...)

the pretender 2008.02.29. 19:47:40

szintén túl vagyok az említett könyvön, és csak annyit, hogy évek óta azt hiszem/hittem magamról, hogy tuti én vagyok az idióta...majd elolvastam, és rájöttem, hogy nem, basszus, én vagyok a normális, csak ennyire sok (sajnos) ember van, aki nem jól fogja fel a dolgokat, nem gondolkodik helyesen. megnyugodtam, de ez nem jelenti azt, hogy jobban érzem magam a bőrömben, mert sajna, sok lúd disznót győz..:-( de azért nem adom fel.:-DD

Ferton 2008.03.01. 07:59:07

Ficere 2008.02.29. 17:10:44
Virago 2008.02.29. 17:03:15

Na ja, mások hibáit a képükbe vágni könnyebb, mint megoldást, kiutat mutatni/sejtetni.

- szerinted ő így tesz? Vagy ez is egy könnyed közhely, amit gondolkodás nélkül bárki ellen fordíthatsz?

dowNLoad 2008.03.01. 23:34:44

KINYILATKOZTATÁST, tévedhetetlenséget csak 1 valakitől fogadnék el, és az NEM CSERNUS, hahaha.
A könyvét nem olvastam, de a műsorát láttam (viasat) és az valami hihetetlen, amikor olyanokat aláz, akik nem (csak) a saját hibájukból vannak abban a helyzetben amiben.
(EZ MAGYARORSZÁG EMBER!!!!) CSINÁLTAM VOLNA VELE MŰSORT, de csak celebritiket, meg millárdosokat elemeztettem volna vele, ill. olyanokat akik maguk sem tudják miért sikeresek valamiben. (ill. rosszul hiszik, hogy azért mert ők a legjobbak)
ENNEK a pontos lenyomata a NŐK viselkedése is, akik pont olyan okosan döntenek, mint a többi ember. (vagyis egyre szarabb helyzetben, egyre rosszabbul) ÉN is ízekre tudnám szedni a fickót, kezdeném azzal, hogy miből is él pontosan? Multicégeknél alázza az ott dolgozó DROIDOKAT? (tréning címszó alatt?) A KÖCSÖG multicégek meg sokat fizetnek, mert sikerült magát SZÜKSÉGES, NÉLKÜLÖZHETETLEN, TÉVEDHETETLEN tényezőnek(?) beállítani. NYILVÁNVALÓ, hogy egy egészséges világban, egészséges , HETEROGÉN társadalomban nem létezhetne egy ilyen figura.

zoé 2008.03.02. 20:32:30

:) Igazából nem volt se időm se energiám végigolvasni a kommenteket (na meg vitába szállni sincs most kedvem senkivel) DE én nagyon megörültem a bejegyzésnek. Férfitől még nem is hallottam hogy olvasta volna, pláne nem, hogy ajánlja. A posthoz szeretnék annyit hozzászólni, hogy igen. Én is láttam több portálon a pocskodijázást, hogy 20 oldal után lerakta mert a vulgáris kifejezések és milyen személyeskedő és sértő és bla bla bla. Ami azért lehet, mert egyszerűen az igazság az fáj. Szerintem kötelező olvasmány. Gyerekeim még nincsenek de vannak lelkisérült ismerőseim (magamat beleértve :) ) és mindeképp hasznos. Ajánlom.

Ferko76 2008.03.03. 08:48:55

A Nő közhelyekre alapoz, de a magyar nagyrésze még addig sem jut el hogy ezeket a közhelyeket egyáltalán átgondolja, nemhogy felfogja. Ha közhellyel találkozik, ráugat okosan, hogy ez közhely, közben maga sem alkalmazza. A közhely nem rossz, alapja a dolgoknak, és ha az alap sincs meg akkor mire építkezel? Nem kéne puffogtatnia Csernusnak, ha legalább idáig eljutnánk. Egyébként Csernust régen utáltam mint a sz@rt, mert akkoriban még csak egy agresszív ember volt, aki tapintat nélkül feltárta a bajokat, de nem adott megoldási képletet. A Nőben már benne van, csak a sorok közt. Írja valaki hogy fikázza a magát gyerek után elhagyó nőt, és a kifent macát is, de nem adja meg mi lenne a jó. A magyarnak kibebaszott nagy baja hogy csak és kizárólag szélsőségeket lát. Csernus pont ezen szélsőségek ellen áll ki. Ha valaki ebből nem veszi le hogy a kettő közt van az út, annak 30 évesen is az anyja adja a szájába a tejbegrízt. Légy ápolt, ne hagyd el magad, de ne vidd túlzásba.

Balázs 2008.03.04. 16:53:09

Elolvastam a könyvet, itt hallottam róla és nekem nagyon tetszett, szerintem elég sok, biztos nem minden, konzekvenciát is levontam belőle.

egyszer nagyon szívesen elbeszélgetnék Csernussal, hogy kicsit baszkodjon pofán engem is, néha rámférne.

poprocks 2008.04.14. 16:42:39

Volt szerencsém személyesen találkozni vele, pár éve a volt gimimben tartott előadást. Aminek az lett a vége, hogy mindenkivel üvöltözött és bunkózott..engem speciel lekurvázott...., az egész azért volt furcsa mert Ő tartott előadást..nekünk meg csak figyelnünk kellett volna:)
süti beállítások módosítása