HTML

 

Érdemes elolvasni ezt a cikket. Idézek belőle pár sort:
 
"…Aki számít és valaha is számított, meghívót kapott
 
A nemzeti csúcsra meghívást kap az öt közjogi méltóság, a rendszerváltás utáni időszak valamennyi volt köztársasági elnöke, miniszterelnöke, házelnöke. Rajtuk kívül a kormányfő szívesen látná a grémiumban a parlamenti pártok jelenlegi elnökeit, frakcióvezetőit, az Európai Parlament delegációvezetőit. A meghívottak között vannak még a Magyar Nemzeti Bank rendszerváltozás utáni és jelenlegi elnökei, illetve az Országgyűlés illetékes bizottságainak elnökei, valamint az MTA rendszerváltás utáni és jelenlegi elnökei, az önkormányzati szövetségek vezetői, valamint az OÉT munkáltató és munkavállalói szervezetei. A testület munkájába a kormány szakminiszterei is bekapcsolódnak. A meghívókat hétfőn postázzák…"
 
 
Csodálatos.
 
Abban nagyvonalakban mindenki egyetért, hogy országunk jelenlegi (gazdasági) állapotáért, úgy ahogy van, az a politikai elit tehető felelőssé, amelyik a rendszerváltás óta - lehetősége ellenére - nem vitte véghez azokat az átfogó reformokat, amelyek szükségesek lennének a versenyképességünk javításához, - és egyáltalán - az ország fellendüléséhez. Nincs itt apelláta, konkrétan kimondható, hogy összes hatalmat gyakorló politikai erő, amelyik 1990 óta garázdálkodott országunkban felelős azért, hogy most itt tartunk!! (nem a pénzügyi válságra gondolok) Persze, ne felejtsük el azokat a prominenseket sem, akiknek ugyan nem volt direkt politikai hatalom a kezükben, de státuszuk, tudásuk révén lett volna lehetőségük nyomást gyakorolni a döntéshozókra, ám pecsenyéjük sütögetése közben, erre nem maradt energiájuk. Az ő lelkükön szárad, hogy országunk a szarral teli gödör alján fetreng, mind gazdásági, mind morális, mind pedig társadalmi értelemben.
 
És most mi történik? Azok az emberek, akiknek már volt valaha lehetőségük változtatni, - de nem tették, mert a pártjuk, karrierjük előrébb való volt az ország sorsánál - akik felelősek az ország széthullásáért, leülnek egy asztalhoz, és megmondják a tutit, hogy miként is kell cselekedni!
 
Összegyűlnek a bölcsek, aki nem tették, de tudták, akik nem is tudták, ezért nem is tették, és akik eleve szartak az ország sorsára. Ezek a bátor emberek, ezek a kivételes kvalitások, ezek a mérhetetlen géniuszok, ezek a nagyszerű hazafik most bőrfotelbe fingva osztják majd az észt!
 
Mégis mit mondhatnak azok, akik egyszer levizsgáztak már?
Összefoglalják a bűneiket? Azt, hogy mihez nem értenek? Hogy mit nem mertek meglépni? Hogy mit tehettek volna, de nem tették?
 
Most már tudják? Azóta eszükbe jutott? Csak akkor nem ment, amikor kellett volna?
 
Kicsit olyan ez, mint amikor válságkezelőnek visszahívják a vállaltigazgatót, aki csődbe vitte a céget.
 
Van ezeknek bőr a pofájukon?
 
DrFlash szavai jutnak eszembe: "Minek ide elit, taposd ki a belit!"

Címkék: politika társadalom elit

56 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr60709965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egyéves Önkéntes 2008.10.12. 18:44:27

első-megközelítésben egyetértek8wpfrd

Bobby 2008.10.12. 18:51:09

"A közszféra béreit, a 13. havi nyugdíjat és a nyugdíjkorhatárt is érinteniük kellene a Magyarországot fenyegető pénzügyi válság elleni lépéseknek."
VÉGRE!!!

index.hu/gazdasag/magyar/aldoz081012/

marosy 2008.10.12. 18:59:31

"A közszféra béreit, a 13. havi nyugdíjat és a nyugdíjkorhatárt is érinteniük kellene a Magyarországot fenyegető pénzügyi válság elleni lépéseknek."
Ez még kevés. El kéne törölni a szocpolt, a lakáshitelek állami támogatását, túl sok a rokkantnyugdíjas, le kéne faragni a családi pótlékból, a minimálbér adómentességét megszütetni és így tovább.

pedig 2008.10.12. 19:02:41

Bobby, valóban van benne ráció, de akkor ugye VÉGRE a multikat is megfingatják?

Mert nekem ne mesélje senki, hogy Tesco/Cora/Auchan/Metro/CIB/AXA/Allianz kivonulna a magyar piacról, ha végre a tökeikre lépnének?

Szophatnának végre ők is...csak valahogy Kóka Janiból és Gyuri Feriből ezt a baloldali attitüdöt nem nézem ki.

is 2008.10.12. 19:05:47

hiába van igazad, ez még csak a pampogás. mi legyen helyette? jobb ötleted van? nincs cilinder, nincs másik nyuszi. ahelyett, hogy továbbra is egymást hirigelnénk, végre rá kellene jönnnk, hogy ez van, ebből főzünk. az összes kormányt mi választottuk, ne mutogassunk ujjal rájuk, tetszettünk volna megtartani Bokrost, és nem elutálni, hogy más példát ne is mondjak (a vizitdíjat/tandíjat se egy kormány szavazta le).

egyébként, ha ez megnyugtat, az USA-ban sincs még egy garnitúra bankelnök, ott is az eddigiekkel dolgoznak a válságból kivezető úton.

anty 2008.10.12. 19:11:12

Persze összegyűlnek majd, de egyik sem meri meglépni a szükséges lépéseket mert e-miatt legközelebb nem választják meg és éhen fog dögölni! Kellene a Bokros ide Ő eléggé józan gondolkodású ember, esetleg maga mellé vehetné a Kupát is és ketten megpiszkálhatnák a Csányit, a Szélest meg néhány újgazdagot náluk biztos van némi elcsórt állami vagyon, esetleg a segélyezetteknek (mercis rokkantkártyás, segélyes) is, meg a minimálbéres; terepjárós, plazmatévés; medencés, luxusingatlanos vállalkozóknak is akik kilóra veszik az APEH-es osztályvezetőket és ingatlanbecslőket, mindezek után ráérnének elvenni a nyugdíjemelést; az adócsökkentést; a 13. havi bért, talán még kirugdoshatnák az állami hivatalokból a sógorkomajóbarátokat a szakemberek mellől és eztán kellene csak a minimálbért megadóztatni, szerintem.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.10.12. 19:16:26

Igaza van a cikkírónak, most szépen összehívják azokat, akik elsunnyogták a rendszerváltás lényegi részét...
jacint.blog.hu/2008/02/28/level_29

states 2008.10.12. 19:23:47

Hát igen, nincs annál vérlázítóbb, mikor hatévnyi csődtömeg után előáll Gyurcsány a legfrissebb világmegváltó terveivel. Amikor még az előző is csak alig múlt kéthetes...

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.10.12. 19:37:10

Többé-kevésbé egyetértek az írással.

Mondjuk szerintem a gazdasági válság egyfajta "lehetőség" is a mai magyar politikai elitnek. Ugyanis aki ilyenkor bevállalja a szükséges (és fájdalmas) kiadáscsökkentés+adócsökkentés kombót, az nyugodtan mutogathat a világgazdasági válságra, mint külső okra, ami miatt meg kellett tenni a fájdalmas lépéseket...
(nyugdíj, segély, egészségügy újragondolása)

(Amúgy szerintem a legjobb az lett volna, ha még EU-csatlakozás előtt megcsinálják azokat a reformokat, amiket pl Szlovákiában megcsináltak, ugyanis ott is lehetett volna mondani, hogy az EU miatt szükségesek..)

efi 2008.10.12. 19:54:13

Ebben az országban sajnos nem lehetett és most sem lehet meglépni azt, ami szükséges. Ha valaki megteszi megbukik, mert a Nép az orránál nem lát tovább. De ha nem is bukik meg egyből, egy népszavazás, vagy tüntetés, (randalírozással fűszerezve) mindenképpen következik, vagy ha még ez sem végső soron a mindenkori ellenzék elgáncsolja. Mert ugyebár minden változás érdeksérelemmel jár. és nem biztos, hogy ezekről - mármint, hogy akarják-e - utóbbiakat kell ezért megkérdezni.

jozo 2008.10.12. 20:04:26

a szomszédaink 5-6-7 %os növekedése mellett nálunk volt talán 2...

és most, amikor tényleg szar van a palacsintában, kiderül hogy ott se voltak a sütésénél?

affene se hisz nekik, amig ki nem áll Ferike és azt nem mondja: bocs nyuggerek, de nincs több ajándék

remélem a GDP 40 % a alá viszik végre a költségvetést (bár akkor Borsodba külön rendfentartó osztagot kellenek az "éhség" lázadók ellen majd...)

Avatar 2008.10.12. 20:07:03

Az egésszel az a legfőbb baj, hogy erre hozták anno létre a parlamentet.
Hogy akiket az emberek okosnak tartanak, azokat odaküldhessék, és azok főállásban együtt kitalálják, hogyan kell az ország sorsát a lehető legjobban irányítani.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.10.12. 20:14:55

egy hete még 3%-os növekedésről mesélt, ma meg válságkezelne. ámberek, szerintetek ez normális?

matatakakiba · http://matatakakiba 2008.10.12. 20:17:19

Pártunknak és kormányunknak sikerült átmosni az agyakat! Most is a legkézenfekvőbb, legegyszerűbben végrehajtható gyógymódot fogják alkalmazni (bércsökkentés, nyugdíjcsökkentés, adóemelés, stb.), holott ha csak a húsz év alatt ellopott pénzek 5 %-át lennének hajlandók belepumpálni a gazdaságba, illetve az egy év alatt korrupcióra elmenő pénzeket, nem lenne érezhető Magyarországon a hitelválság hatása! Már látszik, hogy a "nyugati típusú demokráciákban" az állam súlyát, szabályozó szerepét próbálják majd növelni, pontosan úgy (csak még erőteljesebben), mint a "nagy gazdasági világválság" idején. Bár a magyar zsebdiktátorok, akik fantasztikus színészek és csak a taktikához értenek, stratégiai érzékük zéró, biztosan nem megfelelő intézkedéseket hoznak ebben a helyzetben. A bérek befagyasztása, a nyugdíjak reálértékének csökkentése elmélyíti a már régóta húzódó magyar gazdasági válságot, kiélezi a feszültséget, méginkább az oligarcháknak kedvez majd. Mindezek az intézkedések felszíniek, nem érintik a válság lényegét, nem megfelelő lépések a jelenlegi helyzet megoldására.

Büdös Paraszt 2008.10.12. 20:17:34

ali baba és a 40 rabló összejön és kitárgyalja, mit lehetne még ellopni?

marosy 2008.10.12. 20:32:34

efi- "és nem biztos, hogy ezekről - mármint, hogy akarják-e - utóbbiakat kell ezért megkérdezni."
Majd te megmondod, hogy mi jó a népnek, kedves megmondóember.

snakekiller23 2008.10.12. 20:44:56

Kérem, hacsak nem mozdul meg (megmozdulás alatt nem a "vezényszóra kivonulunk egy politikus vezényletével" meg "csúnyákat mondunk a betelfonálós műsorokban" típusú akciókra gondoltam) többmillió ember annak érdekében, hogy az egész politika húzzon pecsételni, meg magánszférába robotolni és majd mi választunk néptribűnt addig a legtöbb amit remélhetünk az valami ilyesmi.

Valami történni fog és talán végre nem a töketlenkedés irányába.

Androsz 2008.10.12. 21:11:00

Ez a nemzeti kutyaszar három dologról árulkodik mindennél világosabban.

1. A kormánynak lövése sincs, hogy most mit kellene csinálni. Azt mondja: gyertek, üljünk össze, és mondjátok meg, merre van a kiút. Fogjuk meg és vigyétek.

2. A miniszterelnök, a kormány irányítója egyszerűen gyáva lett ahhoz, hogy bármerre is mozdítsa a dolgokat anélkül, hogy az ország mindenféle politikai hangadói átvállalják tőle az intézkedések felelősségét. Eddig bátran és bekötött szemmel száguldott velünk a szakadék felé, most meg hirtelen beszart. Közelgő iderösszeroppanás?

3. Gyurcsány nem fogta fel, hogy az ország biztonságba helyezéséhez nincs idő mindenféle "méltóságok" két-három hetes ráérős készülődésére (!), két-három hónapos ötletelésre, három hónap alatt szőröstül-bőröstül elárverezhetik az egész maradék országot.

Ezt jelenti az új program. Katasztrófa. De megérdemeljük, mi hoztuk a saját nyakunkra ezt a töketlen hülyét.

Netuddki. 2008.10.12. 21:16:18

Ezt hívják lázas semmittevésnek.
Húzzanak már a 3,14csába, aztán jöjjön olyan aki adót is hajlandó csökkenteni.

Arma Gedeon · http://olajcsucs.blogspot.com 2008.10.12. 21:21:29

Pilu, ez marhaság a javából.
A politikusok nagyjából azt csinálták, amit a nép kívánt, a lopást leszámítva, de azt is kívánta volna a nép, ha a helyükben lett volna. Miért mi lennénk a szarosgödör alján? Az egész világgazdaság van ott.
Milyen "versenyképesség"? Ha jól sejtem, Izland sokkal versenyképesebbnek számított a múlt hétig, mint mi... Vagy az USA is.
A növekedéselvű világrend bukik örökre, a bolygó véges, nincs hová többé növekedni. A pénzügyi válság ezt tükrőzi.
Neked van már vidéki házad földecskévelk, meg kéziszerszámokkal a megműveléséhez?

blabla 2008.10.12. 21:30:24

Én meg remélem, hogy végre észhez térnek a jobboldali politikusok, és ahelyett, hogy állandóan ellentmondanak a kormánynak, végre hagyják, hogy végigvigyék a reformokat. Nem értem, hogy miért akarják mindenképp a Fideszesek végivinni a reformokat (legalábbis amennyire értesülök róla, mostmár ők is látják, hogy ezeket véghez kell vinni). Én hagynám, hogy az ellenfelem végigvigye, azalatt kicsit rosszabbul élünk, és pont a választásokra már mindenkinek elege lenne, és a Fidesz jöhetne, mint megmentő, pont akkor, mikor a reformok jótékony hatása elindul. A nép meg csak azt látná, hogy hú, jött a Fidesz, javul a gazdaság. Ehelyett minden reformintézkedést megbuktatnak, és mindenképp ők akarják véghezvinni a népszerűtlen intézkedéseket. Miért??? Nem értem a logikát... Na mindegy, remélem most kitalálnak valamit közösen, és nem egy eredménytelen egymásraköpködés lesz a vége.

müszi 2008.10.12. 21:39:24

a főzsidót kellene meghivni egy krematórium ajtajába. adja vissza a pénzünket,különben begyujtjuk a kemencét. most adják vissza a holokausztot.akárhogy tiltakoznak a zsidózás ellen,akkor is ez az igazság!!!

komment 2008.10.12. 21:39:37

blabla

azért mert például az egészségügyi "reform" nem volt más mint a magyar egészségügy átjátszása a blankoltpöcsűeknek. Ha azt végigviszik akkor vége, azt már se a Fidesz se senki nem veszi ki telavivi barátaink kezéből.

Más "reform" ugye meg nem történt.

pedig 2008.10.12. 21:43:28

müszi: ez elég gyenge próbálkozás volt. hát már a provokátorok is csak béta változatban vannak jelen?!

Silver 2008.10.12. 21:44:50

Már megint megy a nagyokos észosztás...
A politikai elit felelős mindezért? És azért, hogy ők itt garázdálkodhatnak már 18 éve? Ne kenjünk már mindig másra... jó magyar szokás szerint.
A pénzügyi válság nem azt mutatja meg, hogy nem lehet növekedni, hanem azt, hogy nem érdemes ész nélkül hitelezni + spekulálni. Egy szóval nem érdemes légvárat építeni.

komment 2008.10.12. 21:57:38

pedig

gyenge próbálkozás nem gyenge próbálkozás érdemes ott keresztbe tenni nekik ahol tudunk. szépen csendben, ahoyg ők is csinálják. hátha így eltakarodnak az országunkból. nem is értem mit keresnek még itt ezek az élősködő hazug senkiháziak.

Valaki a sok közül 2008.10.12. 21:58:12

Elég elegáns összemosása Gyurcsányék bénázásának. "A politikai elit".

Főleg hat év után. Orbánék mit tudtak volna tenni? Beszólnak Gyurcsányéknak? Beszóltak.

komment 2008.10.12. 22:01:12

Jaja. Végén kihozzák Viktort hibásnak mert szólni merészelt, ha valami nem tetszik.

Mert ők ugye természetesen jól csinálták, körül lehet nézni az országban milyen szuperül is megy itt minden.

dw1 · http://bpcity.hu 2008.10.12. 22:16:47

nekem mindegy hogy ki ül össze kivel, csak csináljanak már végre valamit.

dezsőke 2008.10.12. 23:09:41

már megint csak szét akarja kenni a felelősséget. nem közjogi méltoságoknak kell itt vmit kitalálni....
béna kacsák

Lastrebel 2008.10.12. 23:19:24

No de Pilu, csak nem vörös lett a fejed amikor ezt meghallottad? Csak nem elkezdtek neked is dagadni a nyaki ütőereid ennek hallatán? Ejnye, ejnye. A soraidban csúnya radikalizmust, mitöbb náci agresszivitást vélek felfedezni! Mi az, hogy "kitaposni a belit", inkább tiltakozzunk csendben, vagy csináljunk egy békés, fáklyás felvonulást. Tudod, hogy szalonképesek maradjunk. Hülyén hangzik, mi? Na látod.

Megmondóember 2008.10.13. 07:12:52

blabla 2008.10.12. 21:30:24

Azért, mert amit a kormány csinál, az nem reform volt. Amikor úgy kezdődik a reform, hogy a szociális Kánaánhoz nem nyúlunk, kapásból kb. 3,9 millió emberre szűkítettük a reformot. Miközben ők már így is a második legnagyobb adóterhet viselik Európában.

Mandró 2008.10.13. 07:23:48

Azért érdekes, hogy Amerikában és Európában micsoda pénzügyi válság van, arról viszont nem lehet hallani, hogy Izraelt ez hogy' érinti...

komment 2008.10.13. 07:36:38

Mandró

Dehogyisnem. Ami pénzt a zsidó bankárok elbasztak féktelen mohóságukban na az okozza a válságot, de ezt természetesen valakinek ki kell fizetnie és azok nem a zsidók lesznek hanem mi és a világ összes országa, ahol ezek a mocskok élősködhetnek.

Na így érinti Izraelt a dolog.

Barnabás 2008.10.13. 07:37:22

Bobby!Marosy!
Buta kommentjeitekre,buta válasz:szerintem a fizetéseket is el kellene törölni,és a vállalkozásokat is meg kellene szüntetni.Egyébként nem a bölcsek gyűlnek össze (a bölcsesség távol áll tőlük),hanem azok akik eddig is loptak,csaltak és hazudtak,és ezután is ezt fogják tenni.Ezt az országot szétlopták.A hiányzó pénz magánszámlákon landolt.Ezt vissza lehetne szerezni,csak ehhez egy keménykezű, egyszemélyi vezető kellene,aki a legkegyetlenebb módszerektől sem riadna vissza az ügy érdekében.

guga 2008.10.13. 07:40:11

Összehívják, összehívják...cöccö, s utána mi lesz?
Kb. olyan horderejű emberek, mint akik aláírták a chartát. A hatása ugyanaz lesz, főleg azt figyelembe véve, hogy a nálunk sokkal nagyobb válságban lévő országok vezetői is tehetetlenek.
Majd pont Gyurcsánnyal az élen, pont egy magyar faszjankó, elkúró.

Egyéves Önkéntes 2008.10.13. 08:08:57

én nem értem, mindenki attól fél, hogy a Kóra meg a teszkó kivonul a piacról, ha megadóztatják
Egyrészt nem vonul ki.
Másrészt, mi van ha kivonul?
Van helyette ezer másik.
Kíváncsi lennék, hogy van e még olyan hely a világon, ahol a teszkó szabja meg a kormánynak a feltételeket és nem fordítva.
A Q8 benzinkút is kivonult, oszt mégse lett benzinhiány!

Egyéves Önkéntes 2008.10.13. 08:10:49

na azért arra is kíváncsi leszek, hogy a nyugdíjastól bármit is elvegyenek
épp most kaptak távhőtámogatást alanyi jogon a nem rászorultak...

Levi 2008.10.13. 08:20:41

Tokoles a kobon. Nezzetek korul. Ott lesz eloszor jobb a helyzet, ahol a kormanyok kepesek voltak gyorsan lepni. Nem leallni, megijedni, osszehivni boldog-boldogtalant, hogy aztan legyen kire mutogatni - ok mondtak, nem mi talaltuk ki. Tipikus magyar politikusi magatartas.

A hazai "valsagkezeles"sel az a baj, hogy megint azokat fogjak utni, akik amugy is a legjobban erzik meg a kormanyok elbaltazott gazdasagpolitikai lepeseinek hatasait. Es olyanok hozzak meg ezeket a donteseket, akik a legevesbe erzik meg. Szoval a "nep" miert is bizna bennuk, miert is tamogatna oket ?

Marpedig a szeleskoru "valsagkezeles"nek (azert irom igy, mert ez nem az lesz, hanem valsagkezelesi kontosbe bujtatott nemszivatasnak nevezheto "reformozas", mar ha lesz egyaltalan barmi is) az alapja a tarsadalmi bizalom, kulonben csak felhaborodas es tiltakozas lesz belole.

Azzal, hogy idiota nyilatkozatokon (igen, rad mutatok Veres elvtars) kivul semmi erdemlegeset nem tettek eddig, csak erositik ay eryest, hogz keptelenek barmilzen olzan lepesre, ami rovidlato ber-megszoritasokon kivul barmi mast jelentene.

Ne legyen igazam, de attol felek jo magyar coccialista modra (amit megszokhattunk az utobbi par evben) olyat tesznek majd, ami meg jobban a szarba tol minket.

Mandró 2008.10.13. 08:23:59

Ameddig milliárdosok, nagytőkések irányítják az országot nem is lesz másként. Ezeknek meggyőződésük, hogy egy országot irányítani tök olyan, mint egy ZRT-t. Ha rosszul megy, eladunk mindent, aztán szevasz! Tényleg az lesz a vége, hogy szabályosan felvásárolják (bagóért) az országot, mi marad MAGYAR tulajdonban, csak papíron lesz Magyarország (ne legyen igazam!)

komment 2008.10.13. 08:28:03

Ezért kell megtanulnunk és a gyerekeinket is arra nevelni, hogy vegyék észre ki a zsidó és ha lehet ne az ő zsebükbe rakják a pénzt, ne őket válasszák szolgáltatónak, ne őket vegyék fel a munkahelyre stb. Mindezt szépen, csendben, hatékonyan, különösebb zajkeltés nélkül.

Ugyanúgy ahogy a zsidók csinálják, nem kell annál jobb példa lám-lám gyönyörűen működik.

amc 2008.10.13. 08:48:36

"a magyar egészségügy átjátszása a blankoltpöcsűeknek"

Ez jó volt.
:DDDDDD

ggecco007 2008.10.13. 09:13:45

Egy kis adalék a "bőrfotelba" fingóktól:
www.fn.hu/allas/20081010/munkanelkuliseg_oka_onbizalomhiany/
Ezek mindig olyan qva okosak, mint állat...
Havi x millió Ft-ért én is tudnék ilyen baromságokat mondani...

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.10.13. 09:23:50

Nagyon jó poszt. Hasonlóknak részleteiről, meg, hogy mi a mai rendszer lényege, sőt egy elképzelés a kimászásra a kátyúból:

www.kibulizottorszag.net

És hadd ajánljak egy könyvet is. A címe Az én 1988-am. Több dolgot is érint, ugyanezekről, más megközelítésben. Világosan kitapinthatóak a későbbi disznóságok csírái egy az eseményekben egy darabig aktívan résztvevő szemével. Nekem határozottan tetszett.
A szerző, Sneé Péter kiadása, tőle lehet beszerezni snee.peter@yahoo.com címen. (2000Ft.)

öreg melós 2008.10.13. 10:28:20

Szóval!14-éves voltam amikor beléptem az élet sűrűjébe,és a várpalotai szén-bányákban dolgozni!Munka melett gész életemben tanultam,és még begyüjtöttem 17-szakmát közép és felső fokon!Habár dolgoztam mint álat"a pofám(akarom mondani igazság érzetem miatt mindig a fendszer ellensége vóltam!)(most is)Alig múltam el 60,100%-os rokkantá váltam!Korságaimat"nem sorolom fel!Erre jön egy köcsög,azt mondja,hogy 13.-havi,és a többi!Aranyom!Te korábban a padlóra szartál vólna mint én!Tudom becsületes munkával nem lehet megélni,én mégis megkiséreltem,már csak a tükör véget is!Eszedbe nem jutna,hogy akik rogyásig vannak lével,azok nem hasznos munkával,esetleg valaminek a feltalálásával gazdagodtak meg,hanem a Te,vagy a "társadalom lerablásával!Én egyik napról a másikra"élek,nem vólt miből megtakaritani!Igaz mig dolgozni tudtam,mindenünk megvólt!Most a már ezerszer megdolgozott nyugdijamat ami 72000Ft.sokalja egy köcsög!Kivánom éljen úgy mint én!

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.10.13. 12:06:24

Elképesztő.

Itt egy tökéletes poszt, lényeglátóan leírja, hogy
„....országunk jelenlegi (gazdasági) állapotáért, úgy ahogy van, az a politikai elit tehető felelőssé, amelyik a rendszerváltás óta .............. pecsenyéjük sütögetése közben, .......Az ő lelkükön szárad, hogy országunk a szarral teli gödör alján fetreng, mind gazdásági, mind morális, mind pedig társadalmi értelemben.”

Igen így van, ezt tapasztalja mindenki.

Erre mi történik? Jön egy adag ember és elkezd szidni egy nem létező fantom csoportot („a zsidók”), olyat ami azon kívül, hogy semmi köze a vázolt dolgokhoz, nem is létezik, mint közös érdekeltségű, azonos gondolkodású társaság, és rájuk hárítja a felelősséget azért ami inkább azoké akik így hárítanak, mint az úgynevezett „a zsidók”-é. Annyiban az övék inkább, hogy hagyták az elit uralom kiteljesedést, maguk fölött amíg a nép más tagjaival együtt egakadályozhattál volna. Volt figyelmeztetés.
Mit képzelnek az ilyenek, mit tudnak megoldani azon túl, hogy fél percig jobban érzik magukat attól, hogy kiadják magukból irracionális gyűlöletüket? Le se szarják ezek a haza sorsát ugyanúgy nem, mint a posztban jól leírt elit. Mérgük nem gyógyít, hanem öl.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.10.13. 12:11:51

Kihagytam az előzőmböl:

Az egész magyar népet öli.

komment 2008.10.13. 17:35:26

A Nép - Te vagy!:

Divatos dolog manapság az igazi felelős(ök) megkeresése helyett holmi kollektív felelősséget emlegetni. Hozzászólásomra reagálva Te is ezt teszed, amit nehezen értek hiszen Tőled olvasom, hogy egyetértesz azzal amit a cikkíró gondol - még idézel is tőle, ahol a felelősséget a politikai elitre - ami nem is létezik, mint közös érdekeltségű, azonos gondolkodású társaság - hárítja.

Egy bekezdéssel lejjebb, azért mert egy adott kisebbség felelősségét firtatom Te már nem tartod helyesnek a felelősség másokra hárítását és inkább azt tartod helyesnek, hogy a felelősség firtatásával foglalkozó csoport elsősorban saját magával foglalkozzon, abban keressen hibát. Tetézed ezt még azzal a meglehetősen cinikus kijelentéssel, hogy miért hagyták maguk fölé kerekedni az "elit"-et és miért nem fogott össze a nép, hogy ezt megakadályozza.

Ha nem veszem figyelembe a mérhetetlenül alacsony színvonalú mondatszerkesztési stílusodat akkor is meg kell kérdeznem, hogy milyen logika mentén tartod helyesnek ezt a fajta érvelést, amit az előbbiekben bemutattál? Mert így sajnos önmagadat cáfolod bekezdésről bekezdésre. Vagy értsem úgy A inverzének inverze az A?

További kérdésem, hogy ugyanezen logika mentén helyes azt állítani, hogy miért hagyta pl. a károsult maga fölé kerekedni a betörőt és miért nem fogott össze a szomszédokkal?

A "nem létező fantom csoport"-ra utalva pedig megkérdezném, hogy miként is lehet az, hogy a 100 000 fős, a magyarhoz hasonló korfa szerinti életkor eloszlást mutató hazai zsidóság a számához képest NAGYSÁGRENDEKKEL felülreprezentált az állami kulcspozíciókban? Egészen véletlenül kerültek be valami valószínűségszámítási csoda folytán ahol bármennyiszer dobod fel az érmét az eredmény írás? Vagy hasonló képességű nem zsidó nem jelentkezett és kénytelenek voltak zsidót felvenni?

Ezen gondolatmenet mentén, akkor ők ugyan állami kulcspozíciókban ülnek csakis kizárólag a képességeik révén de felelősség nem terheli őket mert zsidók?

Hogy is van ez?

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.10.13. 20:13:57

Komment,

Nem, nem mondtam azt, hogy „a felelősség firtatásával foglalkozó csoport elsősorban saját magával foglalkozzon, abban keressen hibát”. A hibát, ha elolvasod amit belinkeltem valahol följebb mint olyat amivel jobban nehezen tudnék azonosulni, meglátod, hogy ugyanabban keresem mint a posztoló. Nézd meg alaposabban és meglátod, hogy szerintem „a felelősség firtatásával foglalkozó csoport” nem A felelős, azért ami van, csak még mindig inkább az, mint egy olyan ami nem létezik, vagyis „a” zsidók. (Ebben a csoportban persze benne van nagyszámú zsidó is, akik nem a térsadalmon kívül vannak, hanem hozzád hasonlóan részei.) Ha nem lenne világos ez azt jelenti, hogy míg zsidók persze vannak, de ugyanúgy nem egységesek, ugyanúgy belső ellentétek feszítik őket mint a társadalom bármely más, bármilyen alapon kiválasztott egyéb rétegét (kivéve az együttműködő, saját alcsoportjai között csak szembenállást tettető elitet). Az ellenkezőnek az állítása alaptalan. Sok egyéb között erről is találsz bővebben a linkben amit megadtam. Fölösleges volna itt idéznem.
Nem tudom szándékosan torzítsz-e vagy magad is őszintén meg vagy keveredve amikor olyasmit pórbálsz állítani, hogy bárki azt mondta volna, hogy a kulcspozícióban lévő zsidókat nem terheli felelősség, azért mert zsidók. Én még ilyen állítással rendszerkritikus részéről nem találkoztam. Más részéről sem persze. Természetesen ugyanúgy terheli őket, mint a nem zsidókat és természetesen nem azért terheli ez őket mert zsidók, haenm mert ugyanúgy mint nem zsidó bűntársaik, tisztességtelenek. Nagyon gonosz, nagyon elvetemülten gyűlőletvezetett az a hamis állítás, hogy csak vagy főleg zsidók ülnek kulcspozíciókban, hogy zsidók miatt került az ország olyan helyzetbe amilyenben van. Ez rágalom. Igen, a bűnösök között vannak zsidók, és ugyanúgy vannak zsidók azok között akik őket ellenzik. Tehát az, hogy ki zsidó, meg ki nem, NEM SZEMPONT.

De minek is magyarázom, látható, hogy nem a valóságból vezeted le a következtetéseidet, az nem is érdekel, hanem a teljesen függetlenül meglévő és kitapintható gyűlöletedhez igyekszel idomítani állításaidban a valóságot. Ez elsősorban neked rossz, mert így soha sem fogsz tudni harmóniát találni magad és a világ között, de magadon kívül a környezetednek, a hazádnak is nagyon ártsz.

Jellemző lehet, hogy más mondatszerkesztésének minősége aggaszt, miközben belőled torz gonoszság ömlik, rágalmak, téveseszmék, torzítésok, kiforgatások hazugságok.

Ha ember vagy és magyar, gondold át! Részemről a társalgás addig fölfüggesztve.

komment 2008.10.13. 20:54:39

A Nép - Te vagy!:

Egy kérdésemre sem válaszoltál tisztességesen bár megmondom őszintén egyes mondataid számomra nyelvtanilag értelmezhetetlenek. Javaslom a vesszők átgondoltabb használatát.

A személyeskedés viszont - amint látom - sokkal jobban megy. Erre nem igazán fecsérlem a szót, nyilván számodra az ad hominem a színvonal - nem nagyon csodálkozom.

Részemről szintúgy befejezve a vita, vagy azért mert érdekelt vagy a témában vagy pedig azért mert vitaképtelen vagy. Ugyanaz.

Lastrebel 2008.10.13. 21:20:00

A Nép - Te vagy!

Mint ahogyan azt korábban is leírtam egy hozzád hasonlónak, te vagy mérhetetlenül ostoba és átvitt értelemben rövidlátó vagy, vagy pedig magad is egyike vagy az egész világot a pusztulásba taszító cionista hordának. Ha az előbbi, akkor próbáld meg elolvasni a géniusz Szabó Dezső "Az egész látóhatár" című művét, hátha megvilágosodsz egy kicsit, ha az utóbbi, akkor meg takarodj de gyorsan, mielőtt belobban a tisztító tűz és porrá ég a koszos tested.

Lastrebel 2008.10.13. 21:24:58

Ja, és képes vagyok mérhetetlenül szeretni és gyűlölni is, de ne örülj, mert az utóbbi nem a saját testemet pusztítja idebent, hanem végtelen erőt és hitet ad ahhoz, hogy a gonoszt egyszer végleg elpusztítsam.
süti beállítások módosítása