HTML

 

 …volt egy magyar falu, tán’ félórányi autózásra Pesttől. Békésen éldegélt a közösség, teltek-múltak a szorgos hétköznapok, és az apróbb problémáktól eltekintve minden jóravaló polgár~, és elvtárs megtalálta számítását ezen a településen.
 
Történt egy szép napon, hogy Lajos a mezőgazdasági vállalkozó, - kinek igen komoly gazdasága épült a falu határában - úgy gondolta, hogy ő is tesz valamit a közösségért a saját lehetőségeihez mérten. Mivel a fő profilja a tehenészet illetve a tejtermelés, kézenfekvőnek tűnt az ötlete, hogy felajánlja az önkormányzatnak, minden reggel ad X liter tejet a falu iskolájának valamit óvodájának, hogy ennyivel hozzájáruljon a csemeték étkeztetéséhez. Annyi volt csupán a kérése, hogy az önkormányzat biztosítson valakit, aki elszállítja reggelente a kannákat a suliba, mert neki erre nem volt felesleges kapacitása.
 
Meg is bízták az önkormányzat mindenes emberét, hogy hétköznaponként reggel 7-re menjen a tejért és vigye el a rendeltetési helyére. Nem is lett volna a történettel semmi baj, ha ennek a trógernek egyszer nem jut eszébe, hogy a rakománnyal meg ne álljon otthon. Természetesen, jó magyar módjára megdézsmált a tejből pár literrel, de hogy a hiány ne tűnjön fel, ugyanennyi vizet visszatöltött a kannába. Az „üzelt” beindult, és innentől kezdve minden nap nyúlt a gyerekek italából. Lopása „érthető”, hiszen a tej kell otthon is a lurkóknak, és az a napi pár száz forint neki sem mindegy. Elgondolása alapján ekkora mennyiségű bocibenzinnél úgysem tűnik fel senkinek, hogy kicsit hígabb, mint kéne.
 
Persze, a drámai feszültség még csak innentől kezd fokozódni, mert nem csak ő született ilyen szarházi mentalitással a faluban. A „kicsi tej ki a kannából, helyette víz vissza” ötlet nem csak neki jutott eszébe, hanem az ovi szakácsának, dadusának, a suli konyhásainak és karbantartónak is. Így pár hónap alatt eljutottunk oda, hogy a jó szándékkal, ingyen a gyerekeknek szánt tej mire eljutott a kicsik uzsonnás asztaláig, gyakorlatilag 50%-ban vízzé alakult.
 
A „tejbiznisz sztori” egészen addig folytatódott, míg nem egy tanárember – aki mellesleg Lajos szomszédja – bele nem kóstolt a gyerkőcök reggeli kakaójába, amitől majdnem elhányta magát. Este otthon szóvá is tette Lajosnak, hogy valami gáz van a tejjel, amit a gyereknek küld. Lali igencsak furcsállta a dolgot, hiszen a saját embereiért egyrészt tűzbe tenné a kezét, másrészt meg azoknak nincs okuk lopni, hiszen minden munkása ingyen vihet haza néhány liternyit. Annyira bántotta a dolog, hogy elhatározta, utána jár a történteknek.
 
Másnap reggel bement a suliba és kért egy pohárral a gyerekek kakaójából.
 
Ugye, nem is kell mondanom, hogy ez volt az utolsó nap, mikor Lajos farmjáról kigördült az önkormányzati autó csomagtartójában ingyen tejjel.
 
 
2009 Európa. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!
 
 

Címkék: magyarország társadalom hülyemagyar

98 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr351379117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eloszto · http://eloszto.hu 2009.09.13. 16:19:42

ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ.........

Asszem 2009.09.13. 16:20:10

Jó sztori, de ez szerintem teljesen univerzálisan emberi, semmi magyar specifikus nincs benne, mindenhol vannak trógerok. Vajon a különböző segélycsomagok hány százaléka jut el rendeltetésének megfelelő helyre?

De a leírása tényleg jó volt.

mittu_domain · http://mittu-domain.blog.hu 2009.09.13. 19:50:10

Nagyon találó a mai magyar viszonyokra. Meg a régebbi magyar viszonyokra is. A Kádár-rendszer "mindenki annyit lop, amilyen szinten áll a társadalmi raglétrán" felnevelkedett emberek nem tudják megállni, ha ott a lehetőség.

ScoTTThun · http://candc.blog.hu 2009.09.13. 21:22:21

Nemzetkozi szervezetek 30% fogyassal/eltunessel szamolnak a legveszelyesebb helyeken is....

Ezt nem kevés európai ország képes felülmúlni a hétköznapokban.

rolika 2009.09.14. 10:12:05

Még jó, hogy nem az ÁNTSZ vette észre a csalást...

2009.09.14. 11:58:04

@Asszem: Na igen, mindenhol történik ilyesmi az adományokkal.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.09.14. 13:37:38

Hogy azt a jó komenista k**va anyját az ilyen rohadékoknak.
Kilopják a gyerek szájából az ételt is a szemetek.
Az ilyen előző rendszerbeli csökevények teszik tönkre az országot a legalacsonyabb szinten is.
Mit várhatnánk odafent....

Gera 2009.09.14. 13:45:43

A kommunistákról és az előző rendszerről megvan a véleményem, de ettől függetlenül kibaszott szánalmas, hogy 20 évvel a rendszerváltás után tényleg egyre többen hiszik azt, hogy anno inkább része volt a lopás a mindennapoknak, mint most. Hát a lófaszt. Azzal a rendszerrel nem ez volt a gond. Ez a "mindenbe beleszarok, csak én számítok" mentalitás a rendszerváltással teljesedett ki. Félreértés ne essék, én nem akarnám visszacsinálni, a mi családunk a rendszerváltás nyertesei közé tartozik, de ettől még látni kell a mostani rendszer hibáit is. Persze sokkal könnyebb a "kommunistákra" fogni, de nem hinném, hogy ez a megoldáshoz vezető út.

DArchAngel 2009.09.14. 13:45:54

@Asszem: @ifsz: jaja, például Kongóban vagy a Balkán legelmaradottabb vidékein...
Mindenütt...francokat. Jobb vidékeken az embereknek még van gerince, és csak akkor mennek le kutyába, ha már minden kötél elszakadt.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.09.14. 13:56:59

Biztos mindegyik mszp-s volt.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.14. 13:58:44

Volt az a sztori azzal az alapítvánnyal, hogy egymillió gyűjtött Ft-ból valami százezer jutott el a rákos gyerekig, a többi telefon-, benzin-, és az alapítvány működtetéséhez elengedhetetlenül szükséges egyéb költségek. Jó biznisz Magyarországon "jótékonynak" lenni, a hülye nép még megveszi a fos joghurtot is amiből "1 forint a rákos gyerekeké", abba persze nem gondol bele hogy az egész kampánnyal gyűjtött ötmillió forint kb egy darab 30 másodperces TV-spot ára főműsoridőben...

Vámpír\\\'08 2009.09.14. 14:01:32

Az önkormányzati szállító dolgozó van legalul a sorban, ő csak pár liter tejet tud lopni naponta. De már az önkormányzati képviselő? A polgármester? És még feljebb? Ez van, na.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.09.14. 14:04:16

Üdvözlégy Magyarisztánban! :)

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2009.09.14. 14:06:25

@DArchAngel: Márpedig lopni mindenhol lopnak, trógerek mindenhol vannak, még nálunk is.

Az, hogy nem ölik egymást gyerekkatonák, mint Kongóban, nem jelenti azt, hogy a társadalom szent és tiszta. Ha Te azt hiszed, hogy itt az adományok mindig a jó helyre kerülnek, olyan naiv vagy mint ide Lacháza.

Jobb vidékeken az embernek tényleg van gerince. MAGYARORSZÁG NEM ILYEN VIDÉK. Hidd el, legalább annyi tolvaj van, mint becsületes ember.

domdodom69 (törölt) 2009.09.14. 14:10:05

Ezért mondom mindig, hogy magadon kell kezdeni... Mert hiába hőbörögsz, hogy de a "nagyok" mennyit lopnak. Ez téged még nem jogosít fel arra, hogy te is lopj egy kicsit. Sem tejet, sem BKV bérletet, sem adót, semmit. Mert ha a gyereked tőled is ezt látja, akkor mire számíthatunk a továbbiakban?!

2009.09.14. 14:12:30

@DArchAngel: Afrikában egy az egyben elveszik a részüket az erre szakosodottak, nyugaton erre kifinomultabb módszerek vannak, meg "lepapírozzák" a dolgokat.

Persze attól még, hogy nem ritka jelenség, attól még felháborító, csak aki nyitott szemmel jár a világban, annak nem újdonság. Mindenesetre jó dolog, hogy felhívja valaki az ilyenekre a figyelmet.

almeer 2009.09.14. 14:14:58

Ebben az írásban semmi extra nincs, az egészet már megírta Móra Ferenc, ha jól emlékszem A királynő lúdja a címe. Csak ott tej helyett lúddal csinálják ezt.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.09.14. 14:18:55

Moldovának volt egy hasonló sztorija, ahol az egyik konyhás lopta a munkások tejadagját, de ő tovább ment, mert túrót csinált belőle, s elkezdte árulni a dolgozóknak! A sztori vége az lett, hogy mikor kitudódott, a nő összes testnyílását betömték túróval, s kilökték a gyárkapu elé, hogy "na, ezt add el!" Mindez ha jól emlékszem legalább harmincéves történet. Történt valami változás? :-(

eloszto · http://eloszto.hu 2009.09.14. 14:18:57

@almeer: és az eltűnt ludak helyére mi került?

Mert a Google: "Nincs találat a következőre: "A királynő lúdja"."

changebug (törölt) 2009.09.14. 14:19:44

ííííííí, ez durva
Egy jó oldala van a dolognak... Nem lesznek laktózérzékenyek a gyerekek és elhízni sem fognak, mert a lelküket is kifossák szegények. (vicc volt)
egyébként ezeknek a jóembereknek nem volt kölyke az óvodában? Vagy már az se zavarta őket?

persicsbalint 2009.09.14. 14:20:01

Errol Hofi jut eszembe: "Nem baj ha nyul, csak rofogjon."
sajnos.

Dezsőjóska 2009.09.14. 14:21:26

Az ilyeneket tényleg a közétkeztetésben kéne alkalmazni. Mint főmenü!

Host 2009.09.14. 14:24:31

Biztosan az a megoldás, h akkor nem adok többet? Nem lehet a tejvizezőket elővenni?

Rwindx 2009.09.14. 14:27:06

@Gera: Szerinted a ma Magyarországon élő emberek honnan jöttek? A Holdról? Nem, itt éltek 89 előtt is, alkalmazkodtak a rendszerhez, hozzáidomultak, "normális" szokásként vettek fel bizonyos viselkedésmintákat. Szerinted azzal hogy népköztársaság helyett Köztársaság-ot írunk, akkor minden megváltozik fejekben is?

Nos, nem. De majd idővel igen. Ha 50 + 12 évig a nyakunkon voltak a kommerek, valószínűsíthetően kell ennyi idő hogy minden rossz beidegződés eltűnjön.

Nem szabad elfelejteni ennek a túlságosan is gyakran tapasztalható mentalításnak mi az origója. (persze tróger lesz mindig, de nem mindegy mennyi és miért)
Itt a tolvaj(ok) ettől még nem áldozat, hanem egy patkány.

gitáros 2009.09.14. 14:30:29

@Rwindx:
Ez a komcsi-dolog tényleg hülyeség. Ha jól olvastam a fenti Mórát, ott például elő se fordultak...

◄ViZion 2009.09.14. 14:30:40

Sírni tudnék. Komolyan. Szánalmas idióták, akik gyerekektől lopnak. És ezért a jóérzésű, jószándékú emberek -érthető módon- nem mernek majd pénzt adni, ha gyűjtenek egy labdára, nem segítenek, mert nem jut el ahhoz, akinek szánja.

Párom tanárnő. A nyári felújításban valahogy elvesztek a labdák, eltűntek a felhalmozott író és rajzlapok.
Ritkán kívánok komolyan rosszat másoknak, de aki a gyerekek rajzlapjait, labdáit ellopta az remélem véres süncsaládokat fog szarni, miközben a lopott kartonpapírral magáragyújtja a házát a szánalmas idióta.

Kikötni a főtérre, és megkorbácsolni mindet, had' köpjenek rájuk az arra járók, és tudja meg mindenki: GYEREKEKTŐL LOPOTT!

Erre akkor sincs mentség, ha éhezik a családja -bár erről nincs szó, hiszen DOLGOZÓK ugye.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.14. 14:30:59

@maxt: "Hogy azt a jó komenista k**va anyját az ilyen rohadékoknak."

óóó, ez ezeréves mentalitás mifelénk. nem kell kommunistázni.

exilis 2009.09.14. 14:31:52

Ez nagyon jó történet, klasszikus lesz belőle :)

Beren 2009.09.14. 14:32:13

Nagyon durva sztori, de ez is csak a magyar és nemzetközi alapigazságot támasztja alá:
-Keveset lopni nem érdemes.
Szomorú ez az egész..

Rwindx 2009.09.14. 14:33:32

@gitáros: ne a részt nézd hanem az egészt.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.14. 14:34:31

@Before: "Biztos mindegyik mszp-s volt."

fogtok ti még döbbenni a következő húsz évben, a retrohorthysta Kánanánban...

Rwindx 2009.09.14. 14:35:07

@gitáros: oh,ja és csak nem megsértődtél? Aki kommer nem lop? :)

BushDoctor 2009.09.14. 14:37:19

89-ben nem értettem Ausztriában miért volt kiirva egy mezei kisboltba, hogy : MAGYAR NE LOPJ! Borzasztóan sérve éreztem magam, mint olyan ember aki soha, még egy franciakockát sem emelt el a boltból. Mostmár...20 évvel később azon csodálkozom , hogy máshol nincs ez napjainkban is kiirva. Mert ki lehetne uigyanúgy. Ez egy ilyen ország..nem kell komcsizni, legalább 2-300 éves hagyománya van a lopásnak.

DArchAngel 2009.09.14. 14:39:41

@ifsz: Másutt is lopnak, persze. De azért hasonlóan szánalmas ellenértékért boldogabb országokban nem mutyiznak a népek, nem intézményesített a korrupció és általános a lenyúlás akár autópálya milliárdokról van szó, akár a szomszéd padon fetrengő hajléktalan koccintós "boráról". Ez a nagy baj. Tudom, hogy szegények az emberek, és hogy nem olyan nagy, amit elvisznek, de sok kicsi sokra megy: így tűnnek el erdők, egész veteményesek vagy elhagyottabb nyaralók, házak szerte az országban.
És attól, hogy más országban is van ilyen, vagy rosszabb, attól rohadtul nem lesz nekünk jobb. Nem szabad ezzel elbagatelizálni a problémát, mert egyre rosszabb lesz a helyzet.
@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: Dehogy hiszem. Tisztában vagyok a valóság nagyobbik szeletével.

instant legenda 2009.09.14. 14:39:41

Undorító.

A rohadt kurva anyját az összes tolvajnak.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.09.14. 14:45:35

@bgp: @idelle: örülök, hogy értitek az iróniát...

redriot77 2009.09.14. 14:51:43

Ha létezne olyan, hogy isteni igazságszolgáltatás, az ilyen alakokat rugdosnák halálra egy kisbolt előtt, az ilyenek égnének halálra lakástűzben, az ilyenek kapnának rákot harmincévesen. De nincs ilyen szerencsénk, csak a jók halnak korán...

feliccia 2009.09.14. 14:53:36

Karinthy: Robinson Krausz (szemelvény)

"Sorsomat talán éppen az döntötte el, hogy tejkereskedésünk volt; itt tanultam megismerni és megszeretni fő elemem, a vizet..."

cdrom70 2009.09.14. 14:54:52

Kedves Poszt Író

Kérlek írd meg melyik falu volt ez !!!

Szégyenfalra vele !! Persze mindenkit kirúgni, csakhogy nem tudni, hogy az iskola és ovoda vezetője kinek a kije...
Költse temetésre aki ilyet csinál !!

Dekatlon 2009.09.14. 15:02:02

Még egy napig igazán küldhette volna, legalább az első lefölöző szarházit el lehetett volna kapni.

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.14. 15:03:45

régebben kicsit keményebben kezelték a tolvajlást, mostanság ismét van esély a javulásra.
varanus.blog.hu/2009/09/10/a_tolvaj_taknyos_orra

Gera 2009.09.14. 15:06:08

@Rwindx: Te élsz a Holdon, ha tényleg úgy látod, hogy ezek a dolgok eltűnőben vannak. Ma egy átlag önkormányzati senki is kb 100x annyit lop, mint 30 éve egy KB tag.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.09.14. 15:08:36

A falu nevét követeli a nép!

Máskor meg tehenet adjanak az ovinak. Azon jól látszik, ha loptak belőle.
Minden hajnalban megfejhetnék azok, akik felvizezték a tejét. Persze úgy, hogy mögötte ülnek, a farka alatt!

Rwindx 2009.09.14. 15:11:11

@Gera: Nem hiszem hogy azt állítottam volna bárhol is hogy ezek eltűnőben lennének. Ha jól olvasom amit írtam ... :D akkor az én véleményem szerint kb 2070 környékén fog észrevehetően mérséklődni. Más észrevétel?

fullánkhegyező 2009.09.14. 15:11:46

@rolika:
Még az is lehet,hogy az ANTSZ el sem jut a kannákig,mert az irodában " megbeszélik":felesleges a konyhába bemenni,most úgyis festenek,de el ne menjen üres kézzel,ez a kis csomag gyerekek ajándéka.

Neocon 2009.09.14. 15:12:03

Biztos mindegyik fideszes volt.

2009.09.14. 15:12:06

@DArchAngel:

"Másutt is lopnak, persze. De azért hasonlóan szánalmas ellenértékért"

Ezzel egyetértek, ha pitiáner összegekért követnek el nagy gazemberséget, az nem mindig a mélyszegénység, hanem sokszor a primitívség jele. Nekem is az jutott eszembe, hogy basszus, ezek azért lopják vagy azért veszik meg a gyerekektől lopott tejet, mert nem bírják kifizetni azt a 200 Ft-ot?!

Amúgy nem kell a nyugatiakat sem félteni, sokszor azért tűnnek kultúráltabbnak, mert tudnak viselkedni, ha úgy hozza a szükség, de amikor úgy látják, hogy nem figyelnek rájuk, előbújik a valódi énjük. Itthon az emberek félig-meddig nyíltan csinálják a mutyi-dolgaikat, csak a hatóságok előtt titkolják, mert sok ilyen dolog nem számít igazából szégyennek.

Fedup Sári 2009.09.14. 15:12:51

Amikor a gimnáziumban a C2H5OH-ról tanultunk kémiaórán, tanárunk külön kihangsúlyozta, hogy "korlátlan mértékben elegyedik a vízzel. Ez a kocsmárosok nagy szerencséje."

Gera 2009.09.14. 15:14:34

@Rwindx: Ja, értem. Évtizedekig lop mindenki _egyre többet_, aztán egy csapásra eltűnik.

efhábé 2009.09.14. 15:16:12

@BushDoctor: Több az, mint 2-300 év. Már 1523-ban így jellemezte a magyarokat egy velencei:

Francesco Massaro velencei titkár szerint (1523)

"A magyarok általában a világ legrosszabb fajtája. Nem szeretnek és nem becsülnek egyetlen nemzetet sem a világon, és egymást sem szeretik. Mindenki a maga kényelmére gondol, lopják a közt, és kevesen törődnek vele. Egymás között olyan titkos gyűlöletet és ellenségeskedést táplálnak, hogy szinte hihetetlen. Ennek
ellenére minden nap felváltva együtt esznek, és testvéreknek hinné őket az
ember. Nincs semmi engedelmesség közöttük, büszkék és arrogánsak, s nem
tudnak sem uralkodni, sem kormányozni, és tanácsot sem fogadnak el olyantól,
aki ért hozzá. Mindig dicsekednek saját dolgaikkal, azonnal készek bármit
megfogadni, de igen késedelmesek a végrehajtásban. Kevés dologgal
foglalkoznak, kivéve a dőzsölést és a köz meglopását. Ebben nagyon
serények."

E. Kovács Péter: Hétköznapi élet Mátyás király korában

Rwindx 2009.09.14. 15:19:20

@Gera: Tudod mit, csak neked: igen. Sőt, 2070 június 13-án 10:48:03-kor.

Hogy miért okoz egyes embereknek ekkora gondot egy mondat megértése... nem feltétlezem hogy szándékos lenne.

◄ViZion 2009.09.14. 15:42:33

Kellene indítani egy "szánalmas tolvaj idióták" listát, oda kellene felrakni az összes ilyen "ember" -gyerekektől lopni... nem tudom feldolgoznni.- nevét, címet, stb...
Hátha lenne visszatartó erő :)

egynagy0 2009.09.14. 15:45:28

Gyermekkoromban imádtam kijárni a vasútállomás automatáihoz, ahol 2 forintért mindig friss, forró kakaót ihattam. Habja is volt... Az otthoni meg sem közelítette, nem volt olyan light-os. Szerintem vizezett volt, és tessék; teljesen normális egészséges ember lett belőlem, ahogy ez a nickemből is kitűnik!

Túrós Rudi 2009.09.14. 15:51:21

A történet nagyon izgalmas, fordulatokban gazdag, már-már hálivúdi hepienddel a végén. Vagy mégsem?
Mondjuk ha engem hívnának Lajosnak, és mezőgazdasági vállalkozó lennék, akkor biza raktam volna valami zárat arra a kannára, már csak önvédelemből is.

borovi 2009.09.14. 15:56:58

Tolvajnépség. Vérünkben van.

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.09.14. 15:57:45

HÁHÁHÁ!! Arról nem is tudtok, hogy a falu igényelt uniós pályázaton havi 2,5 millió forintot, (az évi harmincmillió) a gyerekek étkezési kiegészítőjére, amely történetesen TEJ volt. Természetesen minden ellenőrzésen megfeleltek, hiszen volt TEJ minden nap az asztalon, és a gazdasági vezető által kiállított fiktív számlák is rendben voltak... Na ezért tart ez az ország ott, ahol tart.

Zee 2009.09.14. 16:00:03

@Asszem: a segélycsomagok 20%-a jut el a rendeltetési helyére.forrás Tvrtko Pokoli történetek.Észak Koreába vagy Kamodzsába vittek árvaházba adományokat és eleve úgy számoltak,hogy mennyivel többet kell vinni-mert minden hivatalnok mindenhol megvámolja-hogy jusson az árváknak is.

szomorú,de ez a helyzet

herut 2009.09.14. 16:07:50

Közelemben van óvoda.Minden reggel,úgy hat óra körül látom a dadusokat,konyhás néniket fertelmes nagy lapos szatyrokkal menni az oviba.
Meg látom őket este hat magasságában roskadozni a telerakott szatyrokkal.Van abban - látszik,mert úgy tele van - étolaj,zöldségek,tojás,készétel.
Nem csak a nyersanyagot,de a gyerekek maradékát sem vihetik el!Azt a szülők kifizetik!Amikor a gyerek nem eszi meg,csomagolják el neki.Ne jöjjön nekem senki azzal,hogy hűtőkapacitás,stb,!Oldják meg,de ne lopjanak!

Benzinszivo Szunyog 2009.09.14. 16:14:14

@herut: Minden óvódában ez van. Feleségem óvódában dolgozik. Ő nem hoz haza semmit, de a többi konyhás, dadus, stb ölnek a moslékért amit az óviban ételként adnak. Reggeli pl üres zsömle. Még mielőtt a gyerekek megkapják a kaját már egy tekintélyes részét lenyúlják. És így lehet, hogy a 22 befizetett gyereknek 15 sütin kell osztoznia...

Gera 2009.09.14. 16:17:19

@Rwindx: A megértéssel neked vannak problémáid. Ha mindenki egyre többet lop, a büdös életben nem fog megszűnni a dolog, tökmindegy, milyen messze van a kommunizmus. Márpedig most ez van, egyre több a lopás, korrupció, nem pedig kevesebb, ahogy időben távolodunk az előző rendszertől.

Sanyi 2009.09.14. 16:18:51

35 vagyok, a gyerekkoromat a kommunista rendszerben eltem. Volt mindig jo minosegu etel, volt ruha es ami meg szukseges az elethez. Nem volt sok kulfoldi utazas es egyeb ami viszont nem is szukseges az emberi elethez. Anyam egy fizetesbol tisztessegesen fel tudott nevelni, nem kellett nelkuloznunk. Az emberek embersegesek es kedvesebbek voltak meg Budapesten is. En nem ment a kalapozas meg a keregetes a konyoradomanyert. Az allam elosztotta, jutott mindenkinek, aki feljebb volt annak tobb. De nem voltak ekkora kulonbsegek es a tej is mas volt. Jobb. Pl. nem volt savobol keszult reggeli ital, a szobi szorp tenyleg gyumolcsbol volt, stb.

mhxmqz 2009.09.14. 16:22:02

A lopás kurva gáz, de a vizes tej azért annyira nem hogy "elhányja magát" az iskolaigazgató. Értem, én hogy túlozni kell mert nem lesz jó a bejegyzés; annak ideján ezt feles tejnek hívták és kisgyerekek szinte mindig ilyet kaptak.

feledékeny 2009.09.14. 16:27:52

Szeretném felhívni a figyelmet, hogy a lopás, és az erkölcstelenség nem a komenisták hibája:
Francesco Massaro velencei titkár szerint (1523) „A magyarok általában a világ legrosszabb fajtája. Nem szeretnek és nem becsülnek egyetlen nemzetet sem a világon, és egymást sem szeretik. Mindenki a maga kényelmére gondol, lopják a közt, és kevesen törődnek vele. Egymás között olyan titkos gyűlöletet és ellenségeskedést táplálnak, hogy szinte hihetetlen. Ennek ellenére minden nap felváltva együtt esznek, és testvéreknek hinné őket az ember. Nincs semmi engedelmesség közöttük, büszkék és arrogánsak, s nem tudnak sem uralkodni, sem kormányozni, és tanácsot sem fogadnak el olyantól, aki ért hozzá. Mindig dicsekednek saját dolgaikkal, azonnal készek bármit megfogadni, de igen késedelemesek a végrehajtásban. Kevés dologgal foglalkoznak, kivéve a dőzsölést és a köz meglopását. Ebben nagyon serények.

v2peti 2009.09.14. 16:29:45

Felháborító: Igaz, hogy "csak kicsit" loptak, de pont a legkiszolgáltatottabbaktól, a gyerekektől, ezért őket is pellengérre kéne állítani. Ezek után ezek az emberek a gyerekek szemébe???

Legyen 50 liter a mennyiség! Ha abból csak 5-en nyúlnak le egy 2 literes üvegrevalót, akkor az 10 liter, és 20%-os higítás, ami már érezhető mennyiség.

Amúgy sajnos a konyhások között tényleg sok a tolvaj! Mert ez tényleges lopás, mert a gyerekek látják a kárát!

kuki123 2009.09.14. 16:30:18

az a durva a történetben hogy nem pénzről, aranyról srészvényről hanem a boltban is kapható tejről van szó mennyi 1 liter 100-200 ft

azt a kurva és szállítanám tovább a tejet csak fel jelentettem volna legalább a szállítót, a tanárnak meg szóltam volna hogy random hozzon 1 pohárral
egyébként meg plombálja le, csak egy kis ragasztós cucc is elég már nem éri meg senkinek hasonlót gyártani

v2peti 2009.09.14. 16:32:46

@fullánkhegyező:
Na ja. Pl. a hipermarketes ÁMTSZ-ellenőrzésekről, ezt szépen le is írták a teszkós könyvbe.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.09.14. 16:40:02

Ha nem Pilunál olvasom, átfutott volna rajtam a gondolat, hogy olyanok terjesztenek ilyet, akik maguk lopták össze az országot, izé, kibulizták. Kommunista taktika volt mindenért ami miattuk nem működött az átlagembert tenni felelőssé. De lehet, hogy már szétterjedt ez a mentalitás lefelé, mindenhova, tőlük, mert fejtől büdösödik. (Most nem kommunistákra utalok, hanem az együtt lopó teljes bandára.)

Publius Decius Mus 2009.09.14. 16:41:17

Nna igen. Azért különösen felháborító, mert a falu lakói között zajlik akik ismerik is egymást. De egy statisztika szerint egy átlagos adomány 14 %-a jut el a rendeltetési helyére a világban. Dolgoztam nemzetközi szervezetnél és ez a szám még optimista is.

b0c1k4 2009.09.14. 16:41:40

Hogy errol miert pont Hofi jutott eszembe....
Hanyat fialjon a malac.... :)

kuki123 2009.09.14. 16:44:00

@efhábé:
látod már lassan 500 éve ez megy, eben persze nagy szerepe van a politikai elitnek és úgy hiszem nem a jobbágy paraszt emberrel találkozott velencei, sajnos azt a nagystílű arroganciát magamutogatást kb az 1920-30-as évekig meg is tartották a nemeseink.
aztán jöt a kommunizmus nincs semmink hát elopjuk mentalitás, és újra megjelent a mgamutogatás (volt egyeseknek miből).

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.09.14. 16:44:26

@feledékeny:

Azok „a magyarok” persze köztudomásúan, értelemszerűen a főnemesség volt.

Ettől függetlenül – nem mintha kételkednék – de ha meg tudnád adni, hol lelhető ez föl, örülnék.

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2009.09.14. 16:54:55

@b0c1k4: Ha már hofi:)
– Nem a zsemle kicsi! A pofátok nagy!

Rwindx 2009.09.14. 16:56:47

@Gera: Mitől lenne egyre több a lopás? Azért mert csak most hallasz róla, mert most lett tele a média vele? Te minden bizalmad a médiába helyezted? Eddig struccként éltél és most kihúztad a fejed a homokból, vagy mi?

Egyelőre még jelentéktelen idő telt el a "rendszerváltás" óta. Annak milyenségéről pedig ne is beszéljünk. Reménykedjünk, az hogy most egyáltalán elkezdtek beszélni arról hogy lopnak itt is ott is, kicsi-nagy tételben, javít a helyzeten.

Baszkurátor 2009.09.14. 16:58:22

@Before: A faszparasztság teljesen pártfüggetlen.Ennek alátámasztására mindkét oldalról lehetne példákat sorolni.Ezt csak az nem képes belátni aki ....

vércseharcsa 2009.09.14. 17:38:33

az aki egy gyerektől lop akasztófára érett rohadt tetves senkiházi szar tetű alak.

szép módszeresen kell az ilkyet agyonverni.

wilike 2009.09.14. 17:40:43

Bakker szerintem ez az önkormis sofőr szállít a zacskós, meg dobozostej-gyártóknak is!! :DDD

Gera 2009.09.14. 17:48:31

@Rwindx: Ember, neked tényleg nem tűnt fel, hogy lassan már minden napra jut egy végkielégítési botrány, meg olyan milliárdos lopások, amik mellett a gigabotrány Tocsik ügy csak egy vicc?

40 év alatt a komcsik szerinted átformálták az egész magyar nép lelkivilágát, de 20 év az jelentéktelen?

vércseharcsa 2009.09.14. 17:51:45

@feledékeny:

biztos igaza volt. már amennyi magyart életében láthatott.

mi meg a borgiák ismeretében elmondhatjuk, hogy az összes olasz vérfertőző orgyilkos gazember aki miután megdugja a saját lányát, a vejét orgyilkosokkal intézteti el!

ugye jól mondom?

Az 1521-1525 közötti időszakból meg nem kellene messzemenő következtetést levonni a pozitív, konstruktív légkörről (csak elmékeztetőül Nándorfehérvár eleste, Mohács, stb.).

Az aki az említett időszak alapján itéli meg Magyarországot csak egy nagyképű digó fasz lehet!!!

LeoMinor 2009.09.14. 17:53:22

Gusztustalan, hogy egyes embernek nevezett 2lábon járó selejtek mire nem képesek!

Asszem 2009.09.13. 16:20:10 -nek nagyon igaza van. Nem teljesen ide illik, de érdekes:
van egy méregdrága túrabolt a körúton, ott dolgoztam, egyszer bejött 6 férfi a hadseregtől, hogy afrikába visznek segélycsomagokat, meg volt adva a keret, hogy mennyiért vásárolhatnak, persze aztán mindenből a legjobbat=legdrágábbat vitték, és ez egy 7 számjegyű összegbe fájt az adófizetőknek /mert természetesen nem a saját zsebükből ment... és érdekes módon kb 15 embernek elegendő holmit vettek, és érdekes módon az L-es méretű pasiknak jó az S-es és az XXL-es ruha is.../

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.09.14. 18:02:57

A TEJ EGY EGÉSZSÉGTELEN FOS, CSAK JÓT TETTEK A GYEREKEKKEL A GYÖKÉR TOJVAJ GECIK!

[megmondoember] 2009.09.14. 18:05:25

Az egészben a legszomorúbb nem az, hogy loptak a tejből (az is mocsokság, persze), hanem az, hogy a "megoldás" a problémára az volt, hogy na akkor holnaptól nincs tej. A helyett, hogy megszervezték volna, hogy miként lehetne a rendszeren úgy módosítani, hogy ne - vagy alig - lehessen benne lopni. Nem mellesleg a picsába ki kellett volna rúgni az összes tolvajt is, hogy az utóduk már meg se próbálja!

Gera 2009.09.14. 18:08:02

@[megmondoember]: Ha én adtam volna a tejet, én ugyanezt tettem volna. A picsába már, hogy utána még a fél város engem vádoljon azzal, hogy mindenféle vizes szart itatok a gyerekekkel?

Azért egy feljelentést még megjátszottam volna.

Rwindx 2009.09.14. 18:19:35

@Gera:
1. Ha nézted volna az elején mit írok, akkor 40(50-et de elírtam) + 12 évet írtam. A 12-ből nem esik le semmi?

2. Te komolyan azt gondolod hogy eddig nem loptak el ugyanígy mindent, csak éppen senki nem hozta nyilvánosságra a lopásokat? Te komolyan azt hiszed most kezdtek el lopni???? Te nem gondolkodsz, hanem azon indulsz be amit a TV-ben látsz?

Mondok egy egyszerű példát: 3000 milliárd forint eddig a privatizáció bevétele, ebből 1500 milliárd Ft a privatizáció költsége. Fogalmazzunk úgy: nem életszerű. Úgy gondolod ezt is idén lopták el, és az ÁSZ lecsapott a tolvajokra még iziben??

Ember, fogd már fel: ITT EZ MENT AZ ELMÚLT HÚSZ ÉVBEN ÉS ELŐTTE! NEM MA KEZDTÉK! NEM IDÉN, NEM TAVALY! Csak kevesebb mónika showt kellene nézni.

Ja és mindennapi botrányokról meg annyit, hogy az csak a felszín kapargatása. Ha azon akadsz ki hogy egymást vágják az elvtársak és látod repkedni a forgácsot, akkor mi lenne ha mindent látnál? Agyvérzés? Infarktus?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.09.14. 18:24:55

Ilyen ország márpedig nincs. És mégis van. "Gyere bátran, Magyarország."

Rwindx 2009.09.14. 18:26:22

@Gera:
Mi lehet itt valójában ha már Burány is azt mondja hogy a BKV csak a jéghegy csúcsa?
inforadio.hu/hir/belfold/budapest/hir-303231

Ilyenkor szokták azt mondani: én már csak egy kávét kérek.

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2009.09.14. 18:54:39

Szerencsére, mert tejre semmi szüksége az emlősöknek szoptatás után.

neurotikk! (törölt) 2009.09.14. 19:14:02

Hat erre nincs szo.
Es arra sem, hogy az elso par reakcio kozott maris megjelenik egyetertoen, hogy ez teljesen emberi dolog, mindenhol igy tortenik. Mintha ez lenne a normalis. Mintha mar igazolnank is az egeszet.

Megsugom, nem mindenhol ez a normalis, es nem magyarazat mas bunet mintanak tekinteni az igazolasban.
Szanalmas, hogy itt vannak akik normalisnak tekintik ezt. Szornyu.

Lehet, hogy le kellene valtani a vezeto reteg 80%-at, de kikkel, ha a tobbiek vagy ugyanazt csinaljak a sajat kereteiken belul vagy igazoljak annak a letjogosultsagat. Hisz ez olyan 'emberi'.

BKV reszelő 2009.09.14. 19:22:12

@Gera: Tévedsz. A rendszerváltással csak a beleszarok takargatása szűnt meg. Előtte is beleszartak, csak úgy tettek, mintha nem is.

Leeroy of SMV Design 2009.09.20. 22:24:01

Én azt a mentalitást bírom, miszerint: "nem vagyok jól megfizetve, ezért a munkahelyemről lopok". Ez amolyan 'belesz@rok a tányéromba'-mentalitás. Csak ugye sajnos ha pl. százezerrel több a fizetése, akkor is lop, ha kétszázzal, szintén - és lehetne folytatni. (Persze a duma ugyanaz marad, csak az igények növekednek, ahova el lehet szórni az extrapénzt.) Egy kis önkorlátozás kellene, megelégedni azzal, ami van, és nem lelopni a csillagokat is az égről. (Én azt értem, hogy az élet célja végülis a folytonos "upgrade", na de nem mindenáron...)
süti beállítások módosítása