HTML

 

Rövid időn belül két olyan mészárlás is történt kicsinyke hazánkban, melynek elkövetői vélhetően betegek. Mindkettőjükről kiderült utólag, hogy nemrégiben jártak pszichiáternél, illetve az utóbbi esetben az, hogy konkrét kezelés alatt állt, de ennek ellenére mindketten szabadon kószáltak. Hmm…
 
Asszem az ma már teljesen természetes, hogy az orvosok szakmai-, és büntetőjogi felelősségét számon lehet kérni ugyanúgy, ahogy az autószerelőjét is, aki elfelejtette bekötni a fékcsövet. Tévedni emberi dolog, viszont hibájáért vállalja mindenki a felelősséget, akár orvos, akár kazánkovács az illető. Ha rontasz, kijavítod, fizetsz, vagy épp’ mész a kóterbe, függően a következmények súlyosságától. Ha a körzetim egy doboz Kalmopyrin és egy vállveregetés társaságában hazaküld vérző gyomorral, és meg találok halni, a világ legtermészetesebb dolga lesz a büntetőfeljelentés és kártérítési igény. Pipa, ez így természetes.
 
Tessék má’ nekem megmondani, hogy a két mészáros esetében kérdezte-e bárki is az érintett intézményeket, orvosokat, hogy miért is engedtek utcára két lábon járó pokolgépeket? Magyarázni persze mindent lehet, de azt, hogy egy ön és közveszélyes beteget recepttel a zsebében kizavarnak az utcára, azt elég nehéz. „De tényleg szedd be a piros tablettákat, Pistike, mert baj lesz!” És tényleg baj lett, nem is kicsi.
 
Kedves pszichiáter nénik és bácsik! Ti ugyanúgy emberéletekkel játszotok, mint a szívspecialista, aki pacemakert ültetett a nagyiba, azzal a különbséggel, hogy a mama ritmusszabályzójának hibája maximum egy ember halálát okozza. Ha ti elqrtok valamit, abba - a jelek szerint - többen is belehalhatnak. Jól tetszenek aludni mostanában?
 
A felelősség kérdése minden ilyen esetben vitán felül áll. Ha a diagnózis rossz, akkor a szakmai-, ha pedig közveszélyességük ismeretében engednek ki betegeket, akkor a büntetőjogi felelősséghez nem férhet kétség. Nem az lenne a dolgok normális menete most, hogy páros lábbal rugdossák szakmai és jogi oldalról a kezelőorvosokat, intézményeket?
 
Már csak egy kérdésem van, kedves doktor bácsik és nénik: Hány ilyen beteg embert tetszettek utcára engedni az elmúlt fél évben? Hány bombát küldtek civilek közé?

Címkék: beteg orvos társadalom pszichiátria mészárlás

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr241603947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gelsystem 2009.12.17. 11:14:44

időzített bombák....
talán így szerencsésebb lett volna a cím

woox 2009.12.17. 11:18:23

Hello,
rendben van, de nem a pszichiáterek és klinikai pszichológusok zárattak be több ilyen intézetet s ezáltal kerültek utcára vagy normál - nem zárt - intézményekbe az ilyen betegek.

Nem védeni akarom őket, csak a teljesebb képhez ez is hozzá tartozik. Itt inkább azok felelősségére hívnám fel a figyelmet, akik ezt megszavazták.

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2009.12.17. 11:21:13

Talán a Horváth Ágnest kéne megkérdezni...

Le Petit Prince · http://le-petit-prince.blog.hu/ 2009.12.17. 11:23:34

Hány ilyen beteg embert tetszettek utcára engedni az elmúlt fél évben?

Amióta világ a világ, így megy ez...a hetvenes években Komlón volt egy kis darabolós gyilkolászás...
A szerencsétlen rendőrök a pécsi "sárga ház" környékén érdeklődtek, a doki bácsik mit gondolnak.
A válasz: jó néhány olyan diagnosztizált egyed mászkálhat szabadlábon, aki jó eséllyel el tud követni ilyesmit!
"Jó néhány?", na de mennyi, kérdezték a rendőrök.
"Úgy ötven körül", mondá a szakértő. A szerveknek elkerekedik a szemük: az országban?
Mire a válasz: dehogy...hát Pécsen! Hogy az országban mennyi, azt nem lehet tudni...de ebből már meg lehet saccolni...!
Nagy segítség volt ez a nyomozóknak...:(

Nem hiszem hogy ma jobb lenne a helyzet...sőt!

degreen 2009.12.17. 11:23:37

elnézést, de az OPNI-t ki is záratta be?
kik vágták haza az egészségügyet?
őket is felelősségre lehet majd vonni, ugye?

i23kovacs 2009.12.17. 11:32:10

Sztem az OPNI bezárásának ehhez semmi köze. Annál sokkal sólyosabb a baj.
Majd a pszichiáter szakmai kollégium kimagyarázza ezeket az eseteket is, meglátjátok.
Vajon mi az oka annak, hogy egyből azzal jöttek, hogy a pécsi ürge váltogatta az orvosait, így titkolta el mi a baja. Persze, egy orvosnak sem tűnt fel, hogy 2 év alatt ő már a negyedik, mi? Az eglész duma arra való. hogy előzetesen is mentesítse magát a sok botütő.

A gond az, hogy a pszichiáterek nem gyógyítanak, csak vegyszereznek a betegség kordában tartása érdekében. Amúgy nagy ívben szarnak a beteg lelkiállapotára.
Igen, van a kezelőorvosoknak személyes felelősségük, de ennél sokkal nagyobb a gond szerintem, a magyar pszichiátria úgy ahogy van, megújításra szorul. Ennél sokkal többre vans szükség, sokkal jobban oda kellene tegyék magukat, nem csak a bogyókat tolni, hanem ténylegesen gyógyítani a sérült lelkeket.

Ez sajna, független Horváth Ágnestől, meg az OPNI bezárásától.

Komponista 2009.12.17. 11:36:06

A pécsi gyerek valóban mentálisan betegnek tűnik, ám Lakatos, a salgótarjáni gyilkos más eset. Lapértesülések szerint a fiatalember néhány hete "betegedett meg" és jelentkezett kezelésre, aztán mikor elbocsátották, Budapestre utazott és gondos válogatás után vásárolta meg a gyilkos eszközt. Ezt követően figyelte és követte a későbbi áldozatokat, többszörösen megfenyegette mindkettőjüket - majd hidegvérrel gyilkolt. Ez után a szemtanúk szerint nyugodt, lassú léptekkel hagyta el a helyszínt. Mindent egybevetve megjátszott betegségről és gondosan előkészített gyilkosságról van szó. Egyfajta roma vérbosszúról, amiért a gyakorta megvert és megalázott nő el merte hagyni őt. Ez a lényeg, a többi mellébeszélés. Kellemes ünnepeket minden jóakaratú embernek!

tomcsi71 2009.12.17. 11:38:44

Én nem vagyok sem elmekórtanász, sem jogász... de józan paraszti ésszel utánagondolva lehetetlen kiszűrni minden dilinyóst. A két killerből az egyik depressziós-skizofrén tüneteket produkált (ez a súlyosabb laikusként úgy gondolom), a másik meg azért járt agyturkásznál, mert öngyilkosságot kísérelt meg (saját bevallása szerint)... szerintem az ilyen machetés ipséből ezrével vannak az utcán... kizárt, hogy mindet kényszergyógykezelni lehetne... bennem inkább a családok felelőssége merül fel (ahogy az iskolai agressziónál sem a pedagógusokat kellene b@szogatni, hanem a kedves szülőket, akik nevelni elfelejtik a kölköket, viszont ha tanár csúnyát talál rájuk mondani rohannak asztalt meg tanítónőt borítani)...

loláb 2009.12.17. 11:40:48

Marhaság.
Mivel a pszichiátriai betegek egyik alapvető tulajdonsága az irracionalitás, így ezek az esetek kiszámíthatatlanok, és előre jelezhetetlenek voltak.

Két megoldás lehet: vagy megbízunk az orvosban, és rábízzuk, kiket enged szabadon. Ha a beteg nekiáll mészárolni, akkor persze kell vizsgálni, hogy mennyire volt teljeskörű, szakmailag megalapozott a diagnózis, de ennyit. Még a legteljeskörübb, legalaposabb diagnozis ellenére is előfördulhat, hogy a békés bolond egyszer csak bekattan és öl. A elmeorvosnak nem az a feladata, hogy jövőbe lásson, és a teljesen irracionális cselekedeteket megjósolja, hanem, hogy annak a valószinűségét mérlegelje, hogy ez bekövetkezik-e vagy sem. És mivel valószinüséget mérlegel, ezért tévedhet. Ha maximálisan alapos volt a feltárás, akkor is, viszont ebben az esetben ő nem felelős semmiért.

Vagy bezárhatunk, begyógyszerezhetünk mindenkit, akinek a legkisebb mentális elváltozása vélelmezhető, hisz a fene tudja, mikro fog ölni.
Persze még ekkor is bekattannak máról holnapra emberek, így azok továbbra is neki fognak állni szamurájkarddal kaszabolni az utcán, ha olyanjuk van.

masszázsblog · http://masszazs.blog.hu 2009.12.17. 11:41:39

A demokrácia mellékterméke az hogy ilyen emberek az utcán járnak és az is, hogy ilyen posztokat írnak.

Az előbbiért konkrétan nem okolható senki, az utóbbi a tudatos politikai hisztériakeltés számlájára írható.

Nagyon szeretném azt hinni, hogy a szerzőt egy kicsit sem befolyásolja egy az egészségügyet alaposan elkúró párt körüli mesterségesen generált gyűlölet és az az ugyancsak mesterségesen előállított pszichiáter-ellenesség, amelyik egy agresszív szektának köszönhető és aminek következtében olyanok fikázzák a pszichiátriát általában, akik a tudomány nevét se képesek hiba nélkül kimondani.

Újabb degenerált összeesküvés-elmélet született volna, amelyik két sajnálatos esemény közé erőltet egy tudatlanságból fakadó összefüggést?

Úgy tűnik.

Csak hogy megnyugtassam, vagy inkább megkíséreljem megnyugtatni a drága posztolót: az utcán sokkal több ön- és közveszélyes ember grasszál, mint amennyi eljut a pszichiáterhez.
Mégsem lesz ámokfutó belőlük.

Jimbo75 2009.12.17. 11:44:46

Gyurcsány, Horváth, őket keresd fel a kérdéseiddel...

mézescsók 2009.12.17. 11:45:13

Mint potenciális áldozat (vagy elkövető? bár pszic.-nál még sosem volt dolgom) nem védem a dilidokikat és egyetértek azzal, hogy legalább rá illene kérdezni, hogy egy kicsit sem tetszenek szégyellni magukat, de nem kellene összemosni a dolgokat. Míg egy vérző gyomor, perforálódó vakbél, stb. látható, tapintható, fizikailag érzékelhető, addig az ilyen jellegü defektek szerintem nem láthatóak előre. Megjegyzem azt is, hogy emlékeim szerint egyik elkövető sem fekvőbetegként állt kezelés alatt, tehát nem engedték ki őket, hanem előtte is kint voltak! Az sem biztos, hogy minden olyan embert, akinek valamilyen mértékü - egyáltalán mérhető a veszélyessége? - pszichés problémája van, feltétlenül intézetbe kellene zárni. Az más kérdés, hogy illene meggyőződni arról, hogy van-e olyan személy a környezetükben, aki a rendszeres gyógyszerszedésükre, életvitelükre odafigyel és nem kattanhatnak be. Különben szerintem elég sokan járnak köztünk olyanok is, akiket még sosem látott orvos.

tomcsi71 2009.12.17. 11:47:22

Bocs elkalandoztam... a lényeg maradt ki: ha bármelyiket gumidominózni küldik, szerintem a rokonság zúdítja is az ügyvédurakat az adott intézményre (merthogy az ciki ám, hogy a kicsi fiunk egyetem helyett diliházban van vagy az iskolai - nem pedagógusi! - munkahely ugrott a muszájkabátka miatt...) - ezek az önjelölt terminátorok ugyanis nem analfabéta romák voltak, hanem pedigrés fehér gyerekek...

aFx 2009.12.17. 11:49:31

a kép árnyalására:

a magyar pszichiáterek harmada lelépett az utóbbi 5 évben külföldre, leginkább Svédországba. az okok leginkább a magánrendelők ellehetetlenítésében és az alacsony orvosi fizetésekben voltak keresendők (110ezer, mint nettó főorvosi fizetés -igen, szásztízezer, nem elírás-), de folyamtosan baj volt az ágyak számával (általában kevés) illetve az ágyszámra jutó pszichiáterek számával (nagyon kevés). a pszichológus nem játszik. nem doktor, nem írhat fel gyógyszert, egy skizofrént beszélgetéssel pedig NEM lehet gyógyítani.

a szakma várható életkora 53 év a folyamatos terhelés miatt.

akik maradtak:
- az idősek, aki már nem akarnak váltani/köti őket a család (jellemzően 50 körül, tehát általában nekik nincs sok idejük már hátra)
- a hülyék, akik nem képesek egy nyelvet sem megtanulni (orvosokról beszélünk, oda ez alap!)
- és a gyengék, akik külföldön végül nem válnak be
- meg a fiatalok, akik még nem tipliztek el (vagy hülyék)
- meg pár normális, de a számuk rohamosan csökken

ezekután: csodálkozik még bárki is, hogy ez a helyzet?

i23kovacs: megújulásra szorul? ahha, megbecsülés nulla és otthon előszeretettel ráfogják az orvosokra, hogy nekik kötelességük gyógyítani. megsúgom: a gyerekeket etetni kell ám. a boltban meg kötelességért nem kapsz kenyeret. pár éve amikor bejöttek a területi főnökök, olyan 5kt kaptak havonta(!), cserébe nélkülük három megyében nem lehetett rendelőt nyitni. kocsifutás nem elszámolható, még ha a szomszéd megyeszékhelyre is kellett menni. az ügyeletre megint nem fizetnek.

ha utcaseprőként fizetnek talán nem kéne miniszteri felelősséget a nyakukba varrni. mert elhúznak a fenébe, aztán lehet sírni, hogy de hát gyengék. igen, az okosabb már külföldön van, és nem fog visszamenni. az esküben egy szóval nincs leírva, hogy melyik országban kell dolgozni... mert ha így folytatódik nem lesz orvos.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.12.17. 11:49:50

Kurvára szeretem, amikor valaki rámutat arra, hogy dilettáns emberek gyilkológépeket eresztenek ránk, és erre az itt egybegyűltek elkezdenek visítozni, hogy a horváthágnes-bajnai-gyurcsány-tel-aviv-new-york tehet róla. Annyira szánalmas ez a magyar összetartás. Gyorsan védjük meg, ha valaki minősíthetetlenül szarul végzi a dolgát, mert a végén még valaki észreveszi, hogy mi is ugyanígy csináljuk. Nem akartok végre túllépni a kommunizmuson bazmeg?

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2009.12.17. 11:51:11

@tomcsi71: Van igazság abban, amit írsz, de nem teljesen. A családok felelőssége megkérdőjelezhető ugyan, de nem kizárólagos! Hány olyan elmebeteg van, akire figyelt a családja, mindent megtettek érte, mégis bekattant, és gyilkolt...

Az, hogy kiből lesz gyilkos, bolond, prognosztizálni ugyan lehet, de nincs az a tudomány, amelyik teljes bizonyossággal képes lenne az okokat feltárni.

driopios 2009.12.17. 11:53:29

Ne vicceljünk már! Már az alapfeltevés is sántít. Magyarországon semelyik orvos nem felelős semmiért!!

tlvajferi 2009.12.17. 11:54:49

inkább legyen az orbán miniszterelnök, már nagyon várom :-)
majd visszasírnak a magyarok
mármint a kolompár orbán
:-)))

autosave 2009.12.17. 11:58:22

szedd be, beteg vagy. tényleg beteg, érzi is: beszedi. ettől nem lesz beteg: -dehát én nem vagyok beteg minek szedjem? ezért aztán nem szedi, kontroll nincs, kutya nem ellenőrzi, nem állnak mellette, mint az opni-ban.
és jön a baj...

papamaci1 2009.12.17. 11:58:51

OPNI bezárás. Eü-ből pénz kivonása, a szakma tönkretétele, rezidensek elvándorlása, stb....

Politikusok tették, nem orvosok....

baliquez 2009.12.17. 11:59:24

@Komponista: A pécsi gyerek azért annyira nem beteg hogy ne mérlegelte volna, mi a jobb, ha átlebeg pár évet miközben kiszolgálják vagy ha börtönbe kerül és heti rendszerességgel jelentkezhet a börtönkórházban hogy varrják össze a fosóját plusz terrorban él. Akkor lett volna hölye ha nem intézi el hogy dilissé nyilvánítsák.

Ami a roma vérbosszút és több más hasonlóan kedves szokásukat illeti, annak a kultúrának pusztulnia kell amelyik identitását a többségi társadalom kihasználására, megfélemlítésére, átverésére építi. Alkotmányosan kell megkövetelni a normakövetést a választói, sőt, emberi jogokért cserébe, a "szép másság" és a "védendő és becsülendő színes cigány kultúra" ajnározása nyilvánvaló csőd.

lobellone 2009.12.17. 11:59:28

Pici korrekció:
"...és büntetőjogi felelősségét számon lehet kérni ugyanúgy, ahogy az autószerelőjét is, aki elfelejtette bekötni a fékcsövet."

Ez itt csak 'autószerelőét', mert az ő felelősségéről van szó, ami nem az autószerelőjé, hanem az autószerelőé:-)

Egyébként jogos a kérdés, csakúgy, mint az, hogy akkor most mi van a nagy eü. reformokkal és hol vannak most a nagy reformátorok?

Kovácsovics László, mosógépszerelő 2009.12.17. 11:59:50

Vártam már, mikor kezdődik az "események" miatt a populizmus az egyik oldalról, meg a jól bevált gyógyírként bedobható állami szabályozás gondolata a másik oldalról.

A populista "csíra ezennel kidugta a rügyét a földből" Tiéd az első a témában, amit olvastam, hamarosan jön a többi, csak azokat még színezik, hogy jobban hasson).
Nem vagyok érintett egyik oldalon sem (bár annak esélye még megvan, hogy baltás gyilkos legyek, a másiknak zéró). De nem értem, hogy egy ilyen jelenséget miért kell egyből a szakma hibájának betudni, és a szakmának szegezni, mikor egyértelmű rá a válasz.
És ezért populista az egész gondolat. Mert semmi értelme a kérdés feltevésének, hiszen a választ Te is tudod jól.
Mert azt ugye Te sem gondolod komolyan, hogy - feltételezve mondjuk a tökéletes orvosi működést - minden zavarodott lelkűt bezárnák a sárga házba?
Vagy alapítsanak egy psziché-kommandót, aminek a tagja randomszerűen odamennek a járókelőkhöz egy villáminterjúra, hogy kiderítség, potenciáli baltás-e.
Nem ez a megoldás. Nincs rá megoldás.

Majd jönnek a szakértők az Estébe meg mindenhová, hogy megmagyarázzák a korszellem negatív hatásait a frusztrációval az élen, jön a szakma, hogy igenis ők jól dolgoznak, jön a politika jobbról-balról a maga lózungjaival, és kerekedik belőle egy jó téma, ami néhány hétre ad munkát mindenkinek, aztán mindenki elmegy aludni és dolgok ugyanígy működnek majd tovább (lesz még ilyen), de az már nem lesz ennyire érdekes, olyan mint a háegyenegy.

De arra kevesen gondolnak majd, hogy arányaiban ez a kettő (ami nyilvánossá lett) még mindig hibahatáron belüli más országok ilyen irányú "eredményeihez" képest. Csak ugye a kettő az jóval több a nullánál.

Szóval ne legyünk már populisták, majd megteszik helyettünk mások, akiknek ez a "hivatásuk".

tistedur 2009.12.17. 11:59:53

@d.z.: te most pszichiáter/pszichológus vagy, hogy így el tudod dönteni, hogy dilettánsok voltak a kezelőorvosok?

a posztírótól meg kérdezem, hogy szerinte hány pszichiátriai beteg van az országban?

csintapala (törölt) 2009.12.17. 12:00:26

"...hogy miért is engedtek utcára két lábon járó pokolgépeket?"

Talán mert nem látszottak ön és közveszélyesnek. Ezt nem lehet az autószerelőhöz meg a fékcsőhöz hasonlítani, nem egzakt dolog, nem fekete és fehér, egy betegségnek végtelen sok állapota lehet.

Ha én gyilkos hajlamú elmebeteg vagyok, de sosem megyek el orvoshoz, akkor ki a felelős? Ha elmegyek orvoshoz, de nem látszik rajtam, hogy gyilkos hajlamaim vannak? Kapok pár gyógyszert és kész. Aztán vagy beszedem vagy nem. Ki a felelős?

Egy látszólag teljesen normális embernek is elborulhat az agya, és gyilkolhat. Akkor ki a felelős? Ugyanakkor lehet úgy is "elmebeteg" valaki, hogy nem látszik rajta és soha nem is megy orvoshoz, és semmi problémát nem okoz senkinek.

Szóval ennyi erővel mindenkit be lehetne zárni, biztos ami biztos, mert sosem lehet tudni, hogy kinek, mikor, miért borul el az agya. Más -egyébként nem elmebetegek- által elkövetett gyilkosságokban hányan halnak meg? Nagyságrendekkel többen, mint az ilyen 1-1 kirívó esetben, csak ezeken rugózik hetekig a média.

joerg 2009.12.17. 12:01:41

sziasztok

talán horváth ágnest, molnár lajost kéne megkérdezni illetve a mocskos szadeszes bandát
ők azok akik bezáratták az opni-t és további intézeteket
és nehogy azt gondoljátok, hogy csak ez a két haláleset köthető ezen intézmények bezárásához
köthető még autobaleset is, stb

Péter51 2009.12.17. 12:04:51

@tlvajferi: Azt hiszed nagyon vicces gyerek vagy,pedig anyukád sír,amikor látja ,milyen orkot hozott a világra.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.12.17. 12:07:04

@tistedur: Ez mellékes a probléma szempontjából. Ha itt valaki szarul végzi a dolgát, rögtön mellé áll az egész ország, hogy nem is ő tehet róla, hanem az a szemét kormány meg a zsidók meg egyáltalán... Közben persze a politikusokat (joggal) szidja mindenki, de meg nem fordulna a kis fejében, hogy a saját területén is teljesíteni kéne valamit, vagy legalább minimálisan tisztességesen működni, hogy javuljon valamit a helyzet. Még be is írták ide, hogy ennyi pénzért ne várjon el senki tőlük ennyi felelősséget. Hát **** a felelősség az szakma kérdése. Majd, ha az én munkavégzésem közben lesznek áldozatok, akkor majd én is reklamálhatok, hogy ja ennyi pénzért csak nem várjátok, hogy vállaljam is a felelősséget ezért? Na mindegy, a második esetben valószínűleg nem is beteg az illető, csak adott egy kis köretet a sztorihoz. Ami meg az elsőt illeti: folyamatosan orvost váltott az illető: ez nem tűnik fel egy képzett pszichiáternek?!

Trackback 2009.12.17. 12:10:26

A legnagyobb baj, hogy a pszchiáterek és pszichológusok kilencvenöt százaléka a legnagyobb skizofrén és kretén, jobb esetben csak depressziós, antiszociális lelkibeteg, aki azért végzett pszichológiát, mert a lelke mélyén érezte, hogy nagyon nagy gáz van a fejében, és megpróbálta öngyógyítani magát, tanulmányait és praxisát pedig önterápiának ill. önigazolásnak tekinti.

Nem beszélve a politikai értelemben is csúcsbeosztású, döntéshozó emberekről, akik már köszönő viszonyban sincsnek a valósággal.

2009.12.17. 12:12:07

Egy hangyányit demagógnak érzem ezt posztot, sorry to say.

Accordion 2009.12.17. 12:15:36

Most kérdezem én, ki záratta be a pszcihiátriai intézményeket? Kik adták el a bonlondokházát?
Kik üzentek ezekkel az intézkedésekkel a pszcihológus szakmának egy nagyon komoly „kapjátokbe!”-t?

Hát az SZDSZ+MSZP kormány!
Akkor már az ő felelősségük is felmerül.

tistedur 2009.12.17. 12:16:00

@d.z.: ha hazudott ezzel kapcsolatban, akkor honnan kellett volna ezt az orvosnak tudnia? ráadásul szabad orvosválasztás van:mondhatta akár azt is, hogy nem bízott meg a felkeresett orvosban.( te mondjuk mennél olyan orvoshoz rendszeres kezelésre, akiben nem bízol?)

SzőröstalpúJeti 2009.12.17. 12:16:47

@Kovácsovics László, mosógépszerelő: ezzel egyetértek, a cikk úgy gyenge ahogy van, és a legnagyobb baja, hogy az író soha nem is fog rájönni, hogy miért lenne rossz, amit írt.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.12.17. 12:17:05

OPNI? ja, bezárták? eladták? kik is? na ugye! törvényesen és tisztességesen.

Dódi 2009.12.17. 12:27:34

erről is gyurcsány tehet!
mondjon le!

pécsett egyébként van hely a pszichiátrián, a lövöldöző mégsem került oda, csak a lőegyletbe. de erről is gyurcsány tehet. mondjon le!

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.12.17. 12:32:29

@tistedur: Te amúgy olvasod, hogy itt minden második hozzászólás miről szól, miközben mi vitázunk? Szerinted ez nem gáz?

Ha egy orvos húsz éve a szakmában van, akkor egyszerűen tapasztalatból ki kell szűrnie, hogy mi mire utal. Ezért pszichiáter és nem mosógépszerelő. Hadd várjuk már el a pszichiáterektől, hogy észrevegyék, ha valakinek valami súlyos baja van, elég ideig tanítják őket erre.

Én meg járok orvoshoz, akiben nem bízok, mert vagy dilettáns, vagy alkoholista, ez van. Amíg komolyabb dolgot nem kell csinálnia velem, addig jól van ez így, ráérek újat keresni, amikor baj van. Sok a szar orvos, amúgy. A pszichiáterek közt is amúgy.

De, ha most megfordítjuk a gondolatmenetedet, akkor, ha 5 orvosból mindre azt mondta, hogy ez hozzánemértő fasz, akkor megint csak nincs valami általános probléma itt?

Dódi 2009.12.17. 12:33:26

@masszázsblog: az egészségügy már elég régóta alaposan el van kúrva. fiatalnak tetszik lenni, vagy csak amnéziásnak?

Escobar888 2009.12.17. 12:36:25

Nem tudok elvonatkoztatni a történtektől. Két idióta szörnyű dolgot követett el mások kárára. Olyasmit ami helyrehozhatatlan és megbocsájthatatlan.

A kérdés azon túl, hogy miért kerültek közveszélyes emberek az utcára.
Mi a faszért kezelgetjük őket tovább?
Likividálni őket és a hozzájuk hasonlóakat is.

Lehet ez radikális megoldás, de a normális többségnek nincs szüksége ilyen egyedekre.
Eltartani, kezelni meg főleg nem akarjuk őket!

Mistral1011 2009.12.17. 12:37:52

Elvették a pénzt, kiengedték a betegeket.
Gyűjtsük össze a Parlamenti épületben ezeket a közveszélyeseket - szerintem fel sem fog tűnni az országban senkinek :-( A "bentieknek" meg főleg :-((

Pilu · http://www.stonebridge.hu/pilu 2009.12.17. 12:40:19

Nincs ebben a posztban semmi politika, egyszerűen az orvos felelősségét szeretném firtatni. Tán' jogos a felvetés, ha a beteg állapota a kezelés alatt/után "kritikusra" fordul, ugye...

Escobar888 2009.12.17. 12:43:58

@Pilu:
Szerintem meg van kötve a kezük. Anyagilag illetve a tároló kapacitásuk is véges.
A kevésbé veszélyesnek vélteket kiengedik. Ez biztos bevett gyakorlat.

Az megint más kérdés, hogy nem kéne e szakmailag felül vizsgálni mindenkit mielőtt kiengedik. több szem többet lát alapon.

A lényegen nem változtat. Elmebetegekre nincs szükség. Erre főleg nincs pénz. Sajnálom. Én hagynám őket öngyilkosnak lenni. Sőt....

gabcigirl 2009.12.17. 12:51:50

Szerintem könnyen bántja most mindenki az orvosokat. Csak sajnos az ilyen pszichopatáknak pont az az egyik fő jellemzője hogy teljesen normálisnak mutatkozik a többség előtt. (Vagy legalábbis olyannak akiből nem lehet ilyen aljasságot kinézni...)

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2009.12.17. 12:55:51

Jah kérem, ezek a látványos mészárlásos esetek. Amúgy minden második ember elmebeteg Magyarországon, csak éppen indirekt módon pusztít. Aki meg nem esik bele a minden második csoportba, az a halmozottan elmebeteg. Hát ennyi.

Pomme 2009.12.17. 12:59:29

Jah igen, orvos tehet róla, de az nem pszichiáter, hanem a doktor molnár lajos bácsi meg az eszdéeszes háttere

Zigi 2009.12.17. 12:59:49

Konkrétan személyesen ismerem a gyarmati pszichiátria főorvosát, aki kiengedte ezt a szarházit, ha nem lenne rajta fehér köpeny nem tűnne ki a betegei közül semmivel sem, olyan hülye, zavarodott fickó.

Kovácsovics László, mosógépszerelő 2009.12.17. 13:00:48

@Escobar888: végre egy tökös megoldási javaslat, bár nagy benne a személyes kockázat.

Nem is olyan rég egy félrefésült hajú, bajszos osztrák már egész jó úton haladt a megvalósításában, csak aztán valami közbejött és kénytelenek voltak a haverjai felgyújtani az önkezűleg főbelőtt szikár testét.

Szóval csak óvatosan, nehogy te is erre a sorsra juss ezzel a nagyszerű ötlettel.

lyesmith 2009.12.17. 13:01:54

Az hogy valaki azt mondja "arra gondolok hogy megölök valakit" nem jogosít fel senkit arra hogy bezárják az illetőt. Sem az ha elmebeteg ha egyébként el tudja látni magát és a múltban nem követett el semmit.

marym 2009.12.17. 13:02:23

Valaki járt is már picológusnál vagy csak hallottatok róla? A kommentelők között van esetleg? Nem tudom milyen a helyzet az orvos szemével, de a beteg szemével lehangoló. Voltam pszichológusnál, ha jól emlékszem 20 vagy 25 találkozó volt amit ajánlani tudott. Nem ígért csodát, de azt mondta, h legalább ennyiszer találkoznunk kell, hogy talán legyen eredmény. Pszichiáterhez meg csak azért kaptam időpontot, akkor, amikor kellett, mert volt egy ismerősöm. Persze az ajtóból majdnem visszafordultam, hiszen én nem vagyok bolond, mégis abban a váróban ültem vagy 1,5 órát, ahol az elmebetegek. Ez lehet, csúnya, de így éreztem. Ha nincs ismerősöm, akkor simán lehet, h nem mindig ugyan ahhoz a dokihoz kerülök vissza, mert aznap, amikor visszahívtak/mentem épp más rendel, lehet. Ha akarom, így akarom csinálni, akkor megoldható. Hogy mindenfajta orvoslást nehéz időre csinálni az egyértelmű, ezt meg még nehezebb. Jó akár csak fél órát is egy kórház idegosztályának várójában tölteni?! Nem. Ha vki éppen beszél, beszélget az orvosával, akkor neki jó, hogy még 20 percet bent tud lenni a szobában? Igen. Van megoldás? Nincs. Hál' Istennek nem kellett sokáig hozzájuk járnom, az első alkalommal felírt bogyó - amivel kb átaludtam a következő egy hónapot - segített! Azóta is hálás vagyok, és bízom bennük, de nehezen venném rá magam megint, h leüljek a váróban.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.12.17. 13:02:51

Orvosként nyilván máshogy látom, de szerintem van egy pár pontatlanság a posztban. Én így látom a helyzetet:
1. Ami történt, szörnyű, mindent meg kell tenni, hogy elő ne forduljon.
2. Vizsgálni kell az orvos felelősségét, csakúgy mint a fegyvertartási engedély kiadójáét, a lőegyletét stb. az első esetben. A machetésnél vizsgálni kell, nem kamu-e a pszichiátriai betegsége.
3. A magyar egészségügy nem alkalmas rá, hogy a betegről kiderüljön, mi a baja, ha az illető nem akarja (sőt akkor se mindig, ha akarja), mert nem ér össze a rendszer. Ha én valakit megvizsgálok, hiába írom be a rém drágán megvett (és amúgy rémes) betegnyilvántartó rendszerbe, egy más kórház/rendelő orvosa nem fér hozzá. Ez már azért is rossz, mert pl. 20x is elküldheti 20 különböző orvos vérvételre, ha nem tudják, az egy héttel ezelőtt máshol levett vérmintában mit találtak. Erről a témáról már sokat írtam, pl. itt: republicator.blog.hu/2008/06/12/eeir
4. Az nem úgy megy ám, hogy te látod, hogy valakinek kórházban a helye. A múltkor bejött hozzám egy fiatal nő, 10 perc alatt kiderült, hogy őt a CIA, MOSZAD stb üldözi, mert rajta áll a világegyetem békéje (magyarul skizofrén volt, aki szintén 5. éve járta egy egyetemünk bölcsészkarán az 1. évet). Megsajnáltam, átkísértem a pszichiátriára, ott konstatálták, hogy így van, tényleg kezelni kellene ... majd elengedték, mert a nő ugyan megértette, hogy valószínűleg beteg, de elutasította a felajánlott kezelést, mert ő nem tartotta magát annak (ez a skizofréneknél tudtommal gyakori). Innentől a jogszabály az, ami megköti az orvos kezét, ún. kényszerkezelést csak ön-, vagy közveszély esetén alkalmazhat.
5. Takarózni nem kell se gyurcsánnyal, se horváth ágnessel (a kisbetű is sok nekik), ettől még az orvosok egy része se szakmailag, se etikailag nem alkalmas az orvosi munkára. Őket nyilván el lehet tiltani, nem igaz, hogy a szakma mindent elkenne, aki ilyet tapasztal, a saját és a vele egy orvoshoz járók érdekében kezdeményezze ezt. Az igazi kérdés az, hogyan és kiből lesznek a jó orvosok. A mostani rendszer a külföldre menőkkel, belföldi pályaelhagyókkal, a nemritkán 70 felett dolgozó (sőt ügyelő), sajnos néha agyilag is "öregecskedő" kollégákkal egyre rosszabb (ezt mi is látjuk), de a jelen politikában akarat sincs rá, hogy más legyen. Igenis a jó fizetés és a normális munkaszervezés lesz az, ami színvonalasabb eü-t garantáni tudhat, és az se egyik napról a másikra.

tistedur 2009.12.17. 13:04:41

@d.z.: de pontosan látom, hogy mekkora gáz.kopp máriának tökéletesen igaza van, sajna :(
te azt gondolod, hogy a "fehérköpenyes isten" ránéz a páciensre és első blikkre megmondja, hogy mi a baja,akkor tévedsz, húsz év tapasztalat ide vagy oda.
"Amíg komolyabb dolgot nem kell csinálnia velem, addig jól van ez így, ráérek újat keresni, amikor baj van"-a beteg ezt tette..te meg nem érted, hogy miért?
az utolsó kérdésedre meg az a válasz, hogy pszichiátriai beteg esetében az a normális, hogy van valami gondja.

LPoti 2009.12.17. 13:18:16

Szerintem is nagyon sok őrült van szabadon.. minap is látom, haladunk 50 körül Dunaharasztin, egy fazonnak persze lassu.. előttem kettővel haladót a alig tudta megelőzni, nem tudom min húzhatta fel magát, de beelőzte végül, aztán hirtelen keresztbe állt előtte, kiugrott egy VALÓDI SZAMURÁJKARDDAL, kirántotta a tokból, a főút közepén ököllel döngette a másik autót, valami kisebb családi autó volt és villogó pengéjű karddal a kezében fröcsögő eltorzult arccal üvöltötte kb. egy egész autósor előtt, hogy megöllekteállat... Aztán mint aki jólvégezte dolgát, visszaült és elment.
Ez se szedte be a gyógyszereit, gondolom...

Gandalf(helyett) 2009.12.17. 13:20:41

Az OPNI bezárása elég hosszú folyamat vége volt. Erről talán Veér András tudna mesélni.
Jelenleg sajnos ott tartunk, hogy a bűnözőknek, és a másokra (is) veszélyes elmebetegeknek több joga van, mint egy normális embernek.

szépmező 2009.12.17. 13:25:29

az egész orvostársadalom (és benne a pszichiátria) mai állapotáért az elmúlt 8 éves baloldali regnálás a felelős. A pszichiátriára meg a scientológus lobbi is rászállt, köszönjük meg a szadesznek hogy engedtek nekik.

tehát az állapotért a baloldal a felelős.

de a konkrét tettekért maguk az orvosok!!!

ma ott tartunk hogy nem szabad kórházba kerülni mert meghalsz.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.12.17. 13:26:30

@Komponista: Ott a pont, magam sem mondhattam volna szebben.
De ne izgulj, ha ezt a furcsaságot mi is észrevettük, akkor a zsaruk százszor jobban vágják mi a helyzet.
NEM fogja megúszni pár hónapnyi begyógyszerezett ágybavizeléssel.

Case · http://streetartbp.hu/ 2009.12.17. 13:41:13

Jah, micsoda jó ötlet! Zárjunk be mindenkit akinek pszichés gindjai vannak! :D Hogy az ilyen gondokkal küzdõk 99%-a bármiféle különösebb gond nélkül él, az nem érdekes, mert mi van ha egyszer mégiscsak kitör belölük az ááááááááállat? Ezen a gondolatmeneten továbbmenve, akkor pl. csukjuk le az összes alkoholistát is, mert az alkohol is mennyi eröszakos büntett okozója. Nomeg mindenekelött lecsukni azonnal az összes autóvezetöt is! Mert ha valaki eddig balesetmentesen közlekedett, az nem jelenti, hogy holnap nem üt el valakit. Idözített bomba az összes! Börtönbe velük!

Ugye látod kedves nagyokos blogger, hogy hol a hiba az érvelésedben? :)

Higany 2009.12.17. 13:54:22

Az egészségügyi kormányzatot idézném a pszichiátriák szétverésével kapcsolatban: "nincs ellátatlan beteg"

B+!

sylvii 2009.12.17. 14:30:10

Ez a szólás-szabadság?

Hogy minden laikus azt írhat, amit csak akar, "oszthatja az észt", "megmondhatja a frankót" egy olyan témában, amihez nem is ért?

Nem tudom, hogy a kedves szerzőnek van-e valami fogalma a pszichiátriáról és a pszichiátriai betegségekről, járt-e esetleg valamelyik orvosi egyetemre...

Mert ha nem, akkor nem kellenne ilyen formában nyilatkozni arról,hogy mit is kellett volna egyes orvosoknak tenni, mert

1. nem ért hozzá, így milyen jogon mondja meg, hogy mit kellett volna csinálni,
2. a mai jogi szabályozás miatt nem lehet senkit egyszerűen bezárni semmilyen zárt jellegű pszichiátriai osztályra csak úgy...
3. a pszichitriai betegeknek nagy többsége nem látja be, hogy ő beteg... ergo az erre vonatkozó kezelést sem fogadja el, tartja be...

Egyébként meg nem illik olyan ügyben nyilatkozni, amiben nem áll rendelkezésre elegendő információ... nem tudni, hogy az említettek hányszor hány orvosnál jártak, milyen gyógyszert kaptak, felajánlották-e nekik a kórházi kezelést és esetleg ezt elutasították-e...és még számos ilyen kérdés merül fel...

Szóval nem kellenne elsőre ítélkezni az orvosok/pszichiáterek fellett...

Tímár Mihály 2009.12.17. 14:36:51

A blogger eléggé elszállt.

Kb. minden 10. ember pszichológusra, minden 100. ember pszichiátriai kezelésre szorulna. Közülük minden 10. veszélyes potenciálisan és kb. minden 100. van annyira beteg, hogy nem képes önálló életre és azonnali veszélyt jelent (ergo tényleg be kellene zárni). Akkor most hány embert kellene bezárni?

Ráadásul a pszichiátrai problémák a legkevésbé ismert betegségfajta, a gyógyításuk pedig nem lehetséges. Egyelőre maximum kábítószerekkel le lehet szedálni az embereket azon az áron, hogy teljesen leépülnek és elhülyülnek. Egy kevésébé súlyos beteg lehet, hogy jobban jár, ha nem gyógyszerezik, viszont megtanulja kezelni a tüneteket. (Lásd az "Egy csodálatos elme" c. filmet).

Az orvosi fizetések nagysága meg az egész ország szégyene. Lassan már csak nőgyógyászok maradnak, őket is csa a hálapénz miatt.

Kovácsovics László, mosógépszerelő 2009.12.17. 15:03:19

@sylvii:
Jó reggelt. Ez a demokrácia.
Hogy mindenki szabadon kinyilváníthatja a véleményét, még akkor is, ha semmi köze szakmaisághoz, tanuláshoz, tapasztalatokhoz, jártassághoz. Vagy akkor is ha furkó nagy butaságot mond.
Viszont "cserébe" számolni kell a következményekkel, ha úgy tetszik vállalnia kell érte a felelősséget.
Ami jelen estben folyamatos egyetértés vagy fikázás a kommentelők részéről, különböző aspektusokból.
De egy közös bennük. Egyik sem a posztírót fikázza (alapvetően) hanem a véleményét. Nagy különbség. Ezt meg kéne már tanulni.

Szóval véget kellene már vetni ennek a régivágású-vezérelvű gondolkodásmódnak, hogy csak az mondhat véleményt, aki ért hozzá, aki nem, annak kuss. E gondolat mentén az emberek hallgatag, kommunikációképtelen szakbarbárokká válnának (már ha van szakmájuk).

Gondolom Te sem csak arról alkotsz véleményt, amivel kapcsolatban 100százalékig képben vagy. Legfeljebb a véleményalkotás módja/formája lehet másabb.

Szóval hagy mondja mindenki a véleményét, úgy ahogy akarja, a nagyközönségnek meg lehet egyetérteni vagy fikázni, vagy kommentet fűzni hozzá, ennyi.

Ettől még persze a posztírónak nem lesz igaza.

daito 2009.12.17. 15:03:33

@Gandalf(helyett):
"Az OPNI bezárása elég hosszú folyamat vége volt. Erről talán Veér András tudna mesélni."

Nagyon kemény talán. Veér András bácsi lassan 4 éve, 2006. januárjában, meghalt.
Az OPNI bezárása előtt jó egy évvel...

Angel Wing 2009.12.17. 18:35:36

Mindkét gyilkos pszichátriai kezelt volt.

Az iskolai lövöldözők kivétel nélkül, vagy az Usa támaszpontján lövöldöző ember is pszichátriai kezelt voltak.

Nem az a gond, hogy bezárták az OPNI-t, hanem az, hogy a pszichátria áltudomány. Nem működik.

Léteznek mentális betegségek, de a pszichátria nem képes kezelni azt.

juckó 2009.12.17. 21:23:56

amikor ilyen híreket hallok, mindig kicsit paranoiás leszek, szuper még a végén én is pszichiátriai kezelésre fogok szorulni, aztán majd elgondolkodhatunk azon mi volt előbb a tyúk vagy a tojás.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.12.19. 09:39:57

az a baj, hogy ezeket az embereket nem kezelték, hanem csak adtak nekik gyógyszereket oszt attól csak még hülyébbek lettek
süti beállítások módosítása