HTML

 

24 milliárd forint eszeveszetten sok pénz. Annyira sok, hogy picinyke országunk büdzséjében is komoly tételnek számít. Hja, melyik minisztérium ne örülne annak, ha idén hozzávágna a kormány + 24.000.000.000 HUF-ot. 24 milliárd volt a MALÉV tavalyi vesztesége, de összesen vagy 70-et görget maga előtt. Ahogy Zé haverom mondaná, ez egy gazdasági fekete lyuk, mert bármennyi pénzt képes elnyelni.
 
Eddig egyetlen kormány sem merte felvállalni, hogy beszántsa a trikoloros légitársaságunkat. Az ok egyértelműnek tűnik, hiszen a Malév, valamint a leányvállalatai kb. 3000-3200 embert foglalkoztatnak. Ennyi munkavállaló, illetve család egyetlen tollvonással való utcára tétele nehezen magyarázható lépés, éppen ezért évről-évre mindenki csak beletolta az éppen aktuális túléléshez szükséges mentőcsomagot, és ignorálva a kérdést, nem ment bele az igen komoly konfliktushelyzetekbe, amelyet a felszámolás jelente.
 
No és de. A háromezer munkavállalóra vetített 24 milliárd veszteség, fejenként 8 millió forint kiadást jelent az államnak. Te Jesszus Mariskám! Fordítom magyarra: minden egyes Maléves dolgozó évente 8 milliónkba kerül. A portás, a rampás, a szendvicscsomagoló, és biztonsági őr a betonon. Ez bőven túl van a racionalitás határán.
 
El tudom képzelni, hogy ha a Gazdasági Minisztérium meghirdetne egy pályázatot, miszerint évente ennek az összegnek a negyedével (!!!), azaz kettőmillióval támogat egy-egy munkahelyet, és csak annyit kér cserébe, hogy legyen nyereséges az adott vállalkozás, hány cég/vállalat ugrana nyácsorgatva a lehetőségre, amelyik valóban képes lenne teljesíteni a kritériumot..
Vagy tudod mit? Küldjünk haza mindenkit a francba, és a munka nélkül maradottaknak utaljunk évente két gurigát. Még mindig csak 6 milliárdot emésztene fel, és nem 24-et!
 
Tényleg kell nekünk Malév ilyen áron?

Címkék: gazdaság társadalom malév

99 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr961998263

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki tud gyorsabban árulkodni? Naná, hogy a Wizzair. 2010.05.12. 23:53:41

Még ki sem hűlt a hír, miszerint a Malév részben vagy egészben visszakerül az államhoz, máris több oldalról támadták, hogy ez a lépés mennyire sérti az EU-s versenysemlegességet, milyen piacellenes, ésatöbbi, ésatöbbi.Alighanem ez mind igaz. S bár a sv...

Trackback: Kell-e nekünk Malév? 2010.05.12. 22:19:52

Van egy nagy álmom. Gondolom, nektek is elegetek van a koszos, színvonaltalan, sokszor valójában fapados BKV-ból, ezért azt találtam ki, hogy alapítok egy prémium közlekedési vállalatot! Fűtött, fedett, tévével és internetkapcsolattal ellátott megállók...

Trackback: A csőd szimbóluma: Malév 2010.05.12. 21:58:58

A magyar államnak soha nem volt világos koncepciója a Malévról és a Ferihegyi repülőtérről. Mindig is rövidtávú bevételi forrásként vagy politikai kifizetőhelyként tekintettek rájuk. (Fotó: ChrisW/Wiki) Újra a magyar állam lett Malév többségi (95%) t...

Trackback: A csőd szimbóluma: Malév 2010.05.12. 21:49:18

A magyar államnak soha nem volt világos koncepciója a Malévról és a Ferihegyi repülőtérről. Mindig is rövidtávú bevételi forrásként vagy politikai kifizetőhelyként tekintettek rájuk. (Fotó: ChrisW/Wiki) Újra a magyar állam lett Malév többségi (95%) t...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Utó Pista 2010.05.12. 21:36:30

Nem kell. Ne támogassák azokat, akiknek amúgy is van repülőjegyre pénzük. Majd repülnek a Fapad Fly gépeivel

0000000000000000

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.05.12. 21:37:53

Nem, nem kell. A Sabena-ért, Swissair-ért sem ejtettek túl sok könnyet az adott országok, pedig nekik jobban ment, mint nekünk.

Káposztakukac 2010.05.12. 21:38:28

teljesen igazad van. pont én is azon filozofáltam, hogy mégis mi a fasznak finanszírozza az állam ezt a 30 géppel rendelkező, veszteséges minitársaságot.
a munkavállalók miatt meg nem aggódok. gyorsan betöltené a malév által hagyott űrt a sok másik légitársaság, akik örömmel vennének át kiképzett és rendelkezésre álló munkavállalókat.

Taxomükke (UK) 2010.05.12. 21:40:47

Éppen ideje lenne a Malévet beszántani, és a helyét besózni...
A múltkor egy tízfős csoporttal nem tudtunk elutazni a vulkáni hamu miatt. Átfoglaltuk a jegyeket, de a megválzotott dátum miatt valaki nem tud eljönni, másvalaki csatlakozik helyette. A kényszerű névcsere a Malévnál 28.000 Ft-ot kóstál, és mikor megemlítettem, hogy akár másik légitársasággal is elutazhatunk, gyakorlatilag a képünkbe röhögtek, és mindták, hogy szó nélkül visszautalják a meghiúsult utazás jegyárait.
Döbbenet, hogy ennyire leszarják, hogy közel 800.000 Ft-ot buknak, ha mással repülünk. Nem érdekli őket, Állam Bácsi majd megint ad pár milliárdot.
Na többek között az ilyen hozzáállás miatt kérdezem: miért is olyan fontos megtartani a "nemzeti" légitársaságot??

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.05.12. 21:40:53

Egyszerű a képlet: amikor az oroszok beszálltak, a Malév talán még nyereséget is hozott. Most az állam visszavásárolta. A veszteségeivel együtt...
A kettő közötti különbözet pedig eltűnt.
A visszavásárlás okai között pedig ne keressünk érzelmeket...
Valaki(k)nek ez volt ez érdeke.

malac555 2010.05.12. 21:47:52

swissair van mert azzal repültem a hétvégén..
én nem szívesen repülök lehúzós fapaddal, halálvégi repterekre, régi gépekkel ugyanannyiért mint a Malév
a Malévnak új a gépparkja a legújabb európában.

nekem mint utasnak kiváló ..

Káposztakukac 2010.05.12. 21:57:17

@malac555: remélem tudod, hogy totális hülyeséget írtál. abban igazad van, hogy némelyik fapados valóban vidéki reptereket használ. de a malév gépparkja egyáltalán nem új, azt hiszem 8 év az átlagéletkor(persze ez sem öreg). de szerintem szívbajt kapnál, ha megnéznéd, hogy mennyi egy wizzair, ryanair, air berlin flotta átlagéletkora. még autók között sem számítana soknak...

toomuchsoup 2010.05.12. 21:58:11

@malac555: Legújabb a MALÉV gépparkja?

pecz 2010.05.12. 21:58:58

Nekem jobban kell, mint a MÁV...

Káposztakukac 2010.05.12. 22:11:30

@pwiking: baszd meg, te tényleg nem tudod miről beszélsz. a malév flottája 8 éves, teljesen átlagos életkor. a wizzair vadonat új airbus a320-asokat lízingel... air-berlin flottája átlagban 5,5 éves. ryanair se több. miről beszélsz, ember???

legyen ez 2010.05.12. 22:13:44

a malev valoban korrekt gepekkel jar

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.05.12. 22:15:10

@immortalis: Ja, ja, csak a Sabena helyett azonnal létrehozták az SN Brusselst (kicsit sem szégyenlősködtek, még a logója és a IATA kódja is maradt), a Swissair helyett meg a Swisst. Igaz, ott legalább a kódot kicserélték.

Káposztakukac 2010.05.12. 22:18:44

@pwiking: arról nem is beszélve, hogy az általad említett biztonsági felülvizsgálatok természetesen nem társaságtól függenek, hanem iparági normák, amelyek MINDEN európai társaság számára kötelezőek. ha nem értesz hozzá, akkor talán jobb lenne befogni a pofádat.

Káposztakukac 2010.05.12. 22:20:36

@pwiking: senkit nem zavar a 8 év, de attól még hülyeség amit írtál, azaz nem európa legmodernebb flottája. minden légitársaság lízingeli manapság a gépeit, beleértve a lufthansát meg társait is. ők erre konkrétan lízingtársaságot hoznak létre. ha lenne egy kis rálátásod a témára, akkor tudnád, hogy miért nem VESZ manapság senki gépeket, hanem lízingel.

Káposztakukac 2010.05.12. 22:21:37

@pwiking: még egyszer leírom, hogy megértsd: engem nem zavar a 8 év, hanem a te hibás, valótlan tényekre alapuló kijelentéseid.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.12. 22:24:29

A legszebb az, hogy a Malév jövője enyhén szólva kétséges. A prémium légitársaságok piacán a jövőben nem sok légitársaság marad majd meg, és a Malév pont nincs ezek között. De mi azért nyomunk még bele egy kis közpénzt... egyetértek a poszttal.

tudtad.blog.hu/2010/05/10/kell_e_nekunk_malev_1

gramercy 2010.05.12. 22:24:51

ne rohogtess pilu,

most jonnek azok akik a privatizalaskor hazaaruloztak, a reprivatizalaskor meg meg se mukkantak...

moszkito66 2010.05.12. 22:25:15

Nem kellene beszántani, csak egy a BKV-hoz hasonló "féregtelenítést" kéne végezni (az alvállalkozókat is beleértve) és máris kellemesebb lenne a pénzügyi helyzet!
Sokkal nagyobb "kifizetőhely" a malév mint a BKV!

JohnHenry 2010.05.12. 22:27:03

"A háromezer munkavállalóra vetített 24 milliárd veszteség, fejenként 8 millió forint kiadást jelent az államnak. Te Jesszus Mariskám! Fordítom magyarra: minden egyes Maléves dolgozó évente 8 milliónkba kerül. A portás, a rampás, a szendvicscsomagoló, és biztonsági őr a betonon. Ez bőven túl van a racionalitás határán."

te tényleg úgy gondolod, hogy egy légitársaságnál csak a dolgozókra költenek? kerozinra, karbantartásra, reptéri költségekre semmit?

na kb ennyire vehető komolyan a poszt.

gramercy 2010.05.12. 22:28:27

@JohnHenry: te is ennyire vagy komolyanveheto, ha nem tudsz szoveget ertelmezni

a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2010.05.12. 22:28:45

Hülye vagy Pilu!

Kell nekünk oktatás, egészségügy,

ÁLLAM

ilyen áron?

Kellünk mi saját magunknak ilyen áron?

Vagy aki tud fusson amerre lát?

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.12. 22:37:33

@moszkito66: a BKV és a Malév között nagy különbség, hogy budapesti tömegközlekedésre szükség van, saját légiközlekedési vállalatra viszont kötve hiszem...

A hozzászólásodhoz kapcsolódva: pont ma olvastam az Origón, hogy a Malév 2007-ben valami 800 millió Ft-ot fizetett ki egy cégnek, mely semmit nem teljesített... ehhez képest Szalainé 100 milliós végkielégítése valóban aprópénz. :-) és :-(

Deadasfak 2010.05.12. 22:38:34

Nem hát. De ettől még Malév mentesen ferihegy megmaradhatna, és azért az még mindig elég sok portás, biztiőr, olyan lépcsőauto söfőr, szendviccsomagoló stb. a fapadosokra meg mehetne alkalmazottnak a pilóták/styuárdeszek

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2010.05.12. 22:39:14

@malac555: meghogy uj gepek. Hahaha. Meseld el mennyi a gepek atlageletkora, alig varom. Maleven mikor lehet jegyet venni 1 centert vagy 1 euroert? Elarulhatnad legkozelebb nekem mert en sosem lattam csak csillagaszati osszegu jegyeket alig masfel oras utra (30 ezer ft felett).

Netuddki. 2010.05.12. 22:40:12

Miért, miért? Mert ez is csak egy pártbuxa. Mint a BKV és a MÁV.

F173 2010.05.12. 22:55:50

A Malév ebben a formában életképtelen és csak veszteségeket fog hozni. A hagyományos légitársaságok a transzkontinetális járatok ráhordásábol és a business utasokbol élnek. A malévnak viszont nincsennek transkontinentális járatai...
Remélem, hogy az EU nem fogadja el a Malév reorganizáció tervét és kénytelen lesz a állam bezárni ezt a pénznyelőt!

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.05.12. 22:58:38

vegyük észre, hogy az a Váradi József, aki most a Wizzair főnöke, 2003-ig egész ügyesen menedzselte a Malévot, néhány év alatt szinte nullszaldóra hozta fel (pedig ugye 2001 és 2002 fekete év volt a légiközlekedésben).

tompus 2010.05.12. 23:01:52

@JohnHenry: Funkcionális analfabéta vagy! Jelenleg a malév 24Mrd adóforintba kerül. Mindegy, hogy ebből mire költenek. Ha megszűnne, akkor egy fillért sem kellene rákölteni. Érted?

moszkito66 2010.05.12. 23:13:48

@Droli: Sajnos sokkal rosszabb a helyzet! Itt milliárdokról van szó és nem csak 800 milláról!
Hogy mást ne mondjak pl. az egyik leányvállalat aki a karbantartásokat végzi és akinek az ügyvezetője aszisztálásával a raktárakat kiürítették és oroszhonba szállították egymagában több milliárd! Aztán már arról ne is beszéljünk, hogy a nevezett úr már egyszer távozott a cégtől gyeneg 64 millió végkielégítéssel, majd nem egészen 2 év múlva Abramovics úr segítségével vissza lett űltetve az igazgatói székbe

odamondó 2010.05.12. 23:15:01

A cikk író ott téved gigantikusat hogy a malév az nem valami játékszer amit ki lehet kukázni mert nem hoz pénzt. Meg a légitársaságok legfőbb feladata az nem a hülyegyerekek tengerpartra szállítása. Gondold már végig miket írsz.

Egyszer számolgatták ha malévot feloszlatnák másnap összedőlne fél ország. tehát veszteséggel is bőven megéri.

Tibike15 2010.05.12. 23:15:13

Pedig itt most nem lehet arra kenni, hogy a nyuggerek ingyen repülnek és ezért van a nagy veszteség, mint a volán, bkv meg a máv teszi

készcsók 2010.05.12. 23:15:21

Öööö. Váradi nem menedzselte ügyesen a Malévot, legfeljebb némileg több szakmaisággal, mint az előtte meg az utána lévő.

Ami meg az alapkérdést illeti: nyilván, jelenlegi formájában a Malév nem túl hatékony, ellenben ha nem marad Magyarországon hazai székhelyű, Ferihegyet hubként működtető légitársaság (tehát nem fapados), akkor a reptér, Budapest és végeredményben az egész nemzetgazdaság nagyot szív.

Az meg egyszerű tévedés, hogy a Malév által esetleg hagyott piaci űrt majd sitty-sutty betölti más. A hagyományos légitársaságok a saját hubjaikra hordanának csak rá (ahogy most is teszik, csak a napi teszem azt 7 LH MUC helyett lenne 10), a fapadosok meg nyilván rámennének egy-két o&d forgalommal jobban ellátott útvonalra, de DK-európai ráhordás nélkül fél NY-Európa elérhetősége megszűnne. Végeredményben Budapest elérhetősége romlana nagyságrendekkel.

Plumper 2010.05.12. 23:20:17

országimázs, ember!
különben meg a Malévvel mindig elégedett vagyok, amikor repülök.
tiszta, pontos, megbízható, biztonságos.
és vannak akciós jegyeik.

szkepi 2010.05.12. 23:30:06

sztem a malév vezérkarában degenerált hozzá nem értő marhákból áll.
megszüntetik a jó bangkoki járatot, bár mindig tele volt.
ha tel aviv akar menni az ember, akkor kieven keresztül felébe kerül, bár kétszer annyit utazik.
hogy is van ez.
igénytelen szolgáltatás, drága jegyek, szar reklám.
dózerolni!!!!!

F173 2010.05.12. 23:33:10

@odamondó: Egy kis költői túlzás, hogy a fél ország összeomlana ha nem lenne Malév! Svájc, Belgium és Bulgária sem omlott össze, amikor tönkrement a nemzeti légitársaságuk!
Egy kicsit csorbul a nemzeti büszkeség és rövid távon lehet néhány embernek kellemetlen lehet, de nagy nemzeti tragédia nem lesz!

mim 2010.05.12. 23:34:27

Azért annak az "adomány"-nak egy része vissza folyik adó formájában.

gabest1 2010.05.12. 23:43:45

Fapadosoknak saját magukat kell eltartaniuk és egy olyannal versenyeznek ezen a piacon, akinek nem számít a veszteség, mert állambácsi mindig kisegíti őket. Ez milyen már???

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.05.12. 23:58:37

látok magam előtt egy Swissair légitársaságot, amely rendkívül rossz döntések sorozata után egyszer csak hopp, csődbe ment, döbbenet, oda a nemzeti csodalégitársaság.. elzavarták a dilettáns pénzszipolyozókat, aztán gyakorlatilag másnap újraalakult a társaság Swiss néven.. mondjuk az más kérdés, hogy a régihez képest ez a mostani egy jelentéktelen, provinciális, szinte regionális vacak, de az tök és dögmindegy.

őszintén szólva én nem bánnám, ha eltűnne a fenébe a szakmából ez a sok dilettáns, milliárdokat elherdáló őskövület, akik egymást szent dinoszauruszként tisztelik, illetve.. egy fenét tisztelik.. csak cinkosok.. és ugyanezért nem engednek senkit maguk közé.. szóval nem bánnám, ha ezek eltűnnének, és lenne egy normális nemzeti légitársaságunk helyette.

Gyulimali 2010.05.13. 00:00:10

Ja, és még csak nem is olcsók...
Épp most néztem Budapest - Tunisz retúr jegyet valamikor télre.
Az átlag ár 400-500 EUR volt 2 személyre, a Malév meg 1350. 'szt csodálkoznak, hogy senki nem repül velük...

Jákói 2010.05.13. 00:01:48

@zotya-DUB: Komolyan kérdezem, hogy ültél már valaha repülőn? Az 1cent 1€ hirdetések mind átverések, a végösszeg ott is jóval 30 000 felett van, mert ugyanúgy rászámolja a fapados az adót, illetéket stb. Én júliusban repülök Párizsba Malévval, 33 000ért oda-vissza a Roissy-ra. Fapadosok ennél mind drágábbak voltak és falusi repterekre visznek. Szóval ennyit az 1 eurós jegyről.

Egyébként ahogy az előttem szólók már elmondták, a Sabena és a Swissair helyett a belga és svájci állam 1 hónap alatt létrehozta az SN Brussels Airlines-t és a Swiss, ugyanúgy állami cégként.

A Malév mutatói egyébként kiválóak. 80% feletti kihasználtság, fiatal, modern flotta, jó kiszolgálás, kevés késés, versenyképes árak. Más légitársaság ilyen számokkal milliárdos nyereséget termelne. Hogy miért működik akkor ilyen szarul a Malév? A válasz egyszerű: mert Budapesten van... Külső szemlélőként szerintem ugyanaz a dörgés itt is, mint a BKV-MÁV párosnál. Végre el kellene érni, hogy a Malév vezető pozíciói ne politikai állasok legyenek, hanem igazi szakértők töltsék be. Az állami pénzek lenyúlására szakosodott férgeket pedig bezárni Hunvald és Szalainé mellé.

Bocs, a terjengős postért de repülőbuziként "szívügyem" a Malév.

Peace

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.05.13. 00:07:24

@pwiking: "MALÉV kiszolgálása a TOP3 európai légitársaságok között van"

És ezt részben állami pénzből kell intézni?

Amúgy nem nem kell,mint ahogy ennyi közszolgálati tv,rádió és színház sem kellene ,csak jelenleg a fent vázolt okok miatt nem merik meglépni amit,és ezért régi jó kommancs módszerekkel államilag lélegeztető gépeken vannak ezek a csodálatos és hasznos intézmények ...nonszensz,csodás _ez_ a "demokrácia"....

Ly  2010.05.13. 00:19:17

Nekem nem kell a malév, felőlem be is csukhatják.

Miért kellett a büdös komcsik idején eladni? Aztán miért kellett még a büdös komcsik idején visszavásárolni? Ezt mondja meg valaki! Miért volt ez jó nekünk? :(

A k* életbe!

Itt súlyos milliárdokról van szó! Ha naív lennék, remélném, hogy a fidesz ezt nem hagyja szó nélkül, de hát ilyenekben már nem bízok, bizonyos életkor felett vagyok már. :-(

készcsók 2010.05.13. 00:31:48

@Jákói: Jah, a Malév ugyanúgy a politika játszótere volt, és - bizonyos értelemben - ez alól soha, semmilyen formában nem menekül. Egy ország flag carrier légitársasága mindig is kiemelt politikai figyelmet fog kapni. Ezzel együtt is azt gondolom, hogy a Malév esetében nem is annyira a "mutyizás", semmint - valóban - az volt/ az a probléma, hogy Budapestről üzemel. Budapest ugyanis jelenleg minden, csak nem pénzügyi, gazdasági vagy turisztikai központ. Márpedig a három közül legalább az egyik kellene ahhoz, hogy sikeres légitársaságot lehessen építeni és működtetni.

heldentor 2010.05.13. 00:44:20

valszeg csak azért kell az államnak a malév, hogy egy pár légügyi apparatcsiknak legyen jól fizető posztja itthon és külföldi kirendeltségeken. Ilyesmiről miért nem rendeznek népszavazást a "magyar embereknek"? "akar-e ön évente az adójából x ezret fizetni egy döglődő, mindig az aktuális kormányhoz közel álló csődtömegért?" cimmel

zahnstein 2010.05.13. 00:45:37

A repülőgépek életkoráról (átlag):
Wizz Air Hungary: 3,5 év
Wizz Air Bulgaria: 3,2 év
Wizz Air Ukraine: 1,6 év
Ryanair: 3,1 év
easyJet UK: 3,4 év
easyJet CH: 5,0 év
Air Berlin: 5,0 év
FlyNiki: 2,5 év
Germanwings: 4,9 év
---
Malév: 7,1 év

@Jákói:
Szerintem először tájékozódj, és csak azt követően oszd itt az észt.

A fapadosoknál is kötelező a bruttó árképzés, vagyis ha €1-s akció van, akkor abban benne van az illeték is. A Wizzair 4000 forintos akciós jegyeiben is benne van már az összes díj.

heldentor 2010.05.13. 00:46:01

@Plumper: a sztyuárdeszeik viszont évről -évre rondábbak

zahnstein 2010.05.13. 00:49:52

@malac555:
Tévedsz, Swissair (SR) nincs, csődbe ment, hanem Swiss European Airlines és Swiss International Air Lines van már csak (LX).

malac555 2010.05.13. 00:53:47

@zahnstein: te a wizzairnál dolgozol? vagy törzsutas vagy?

zahnstein 2010.05.13. 01:01:14

@malac555:
Nem, nem dolgozom a Wizzairnél. Viszont utaztam már a Wizzairrel 2990 forintért (összes adó, illeték, díj beleértve) és utaztam már a Ryanairrel 1 Ft-ért (szintén minden adó, illeték és díj benne volt).

Törzsutas a Lufthansánál, Air France-nál, az Emirates-nél és a British Airwaysnél vagyok.

mikénehavóna 2010.05.13. 02:13:34

Brazília egy igennagy ország, Kínával és Indiával együtt új gazdasági tengely(t akasztanak). Sao Paoloban van a világ második legnagyobb értéktőzsdéje, hogy mást ne mondjak. Nemzeti érzésük nem kicsi. Mégis, a VArig összeolvadt a Gol-lal. Európába LAN (chilei vállalat), Lufthansa, Air France, Iberia repülnek.

zahnstein 2010.05.13. 03:52:36

@mikénehavóna:
Nem világos, hogy jön ide Brazília, de megfeledkeztél a legnagyobb brazil légitársaságról, a TAM Linhas Aéreasról. Ők repülnek Európába, MXP, CDG, FRA, LHR és MAD érhető el velük.
A LAN nem repül közvetlenül Brazíliából Európába, viszont a British Airwaysről, az Alitaliáról, Swissről és a TAP-ról, KLM-ről megfeledkeztél ugyancsak, ők is repülnek Brazíliába.

zahnstein 2010.05.13. 03:54:28

@mikénehavóna:
Nem világos, hogy jön ide Brazília, de megfeledkeztél a legnagyobb brazil légitársaságról, a TAM Linhas Aéreasról. Ők repülnek Európába, MXP, CDG, FRA, LHR és MAD érhető el velük.
A LAN nem repül közvetlenül Brazíliából Európába, viszont a British Airwaysről, az Alitaliáról, Swissről és a TAP-ról, KLM-ről megfeledkeztél ugyancsak, ők is repülnek Brazíliába.

zahnstein 2010.05.13. 03:55:43

@mikénehavóna:
Nem világos, hogy jön ide Brazília, de megfeledkeztél a legnagyobb brazil légitársaságról, a TAM Linhas Aéreasról. Ők repülnek Európába, MXP, CDG, FRA, LHR és MAD érhető el velük.
A LAN nem repül közvetlenül Brazíliából Európába, viszont a British Airwaysről, az Alitaliáról, Swissről és a TAP-ról, KLM-ről megfeledkeztél ugyancsak, ők is repülnek Brazíliába.

zahnstein 2010.05.13. 03:57:18

@mikénehavóna:

Nem világos, hogy jön ide Brazília, de megfeledkeztél a legnagyobb brazil légitársaságról, a TAM Linhas Aéreasról. Ők repülnek Európába, MXP, CDG, FRA, LHR és MAD érhető el velük.
A LAN nem repül közvetlenül Brazíliából Európába, viszont a British Airwaysről, az Alitaliáról, Swissről és a TAP-ról, KLM-ről megfeledkeztél ugyancsak, ők is repülnek Brazíliába.

zahnstein 2010.05.13. 03:58:19

@mikénehavóna:

Nem világos, hogy jön ide Brazília, de megfeledkeztél a legnagyobb brazil légitársaságról, a TAM Linhas Aéreasról. Ők repülnek Európába, MXP, CDG, FRA, LHR és MAD érhető el velük.
A LAN nem repül közvetlenül Brazíliából Európába, viszont a British Airwaysről, az Alitaliáról, Swissről és a TAP-ról, KLM-ről megfeledkeztél ugyancsak, ők is repülnek Brazíliába.

zahnstein 2010.05.13. 04:02:55

@mikénehavóna:

Nem világos, hogy jön ide Brazília, de megfeledkeztél a legnagyobb brazil légitársaságról, a TAM Linhas Aéreasról. Ők repülnek Európába, MXP, CDG, FRA, LHR és MAD érhető el velük.
A LAN nem repül közvetlenül Brazíliából Európába, viszont a British Airwaysről, az Alitaliáról, Swissről és a TAP-ról, KLM-ről megfeledkeztél ugyancsak, ők is repülnek Brazíliába.

Vanek főfoglár úr. 2010.05.13. 05:14:31

Na, ha valamit nem szabad, akkor most a lecsóba küldeni.
1. A cégnél tényleg jelentős lefaragás van.
2. A cégnek évenkénti árbevétele kb 125 milliárd forint, havi bruttó bérköltsége ha jók a számaim 3 milliárd. Ebből a két számból a szorgalmasak egyszerű matekozhatnak, hogy mennyi is csorog vissza az államkasszába mindenféle adó meg járulék formájában.
3. Ha a lecsóba megy, borul a BA Rt is, a valag beszállító, kiszállító meg akik még a cég létezéséhez kapcsolják a tevékenységüket.
4. Nem, nem töltik fel az űrt! Budapest nem Zürich, és nem Brüsszel, hogy a konkurencia itt tolongana ráadásul olyan kicseszett magas reptéri árakon, mit amit az Airprt beszed. Nem hiába ment el az Air Berlin, és megy a Ryan. A Wizz meg jelentősen csökkentett.
5. Privatizáláskor az orosz volt az egyetlen értékelhető pályázat. Ha az nincs, akkor roló.( akkor Orbán is azt mondta, hogy a céget el kell adni)
6. És nem 3000 ember, hanem kb 10 ezer, aki ilyen-olyan formában a Malévből él.

Hozzászólásokhoz.
A Malév nem jár Tuniszba
Külföldi kirendeltésegek: felszámolva, néhány tényleg fontos helyen maradt képviselet, de már ott is helyi alkalmazottakkal. ( van is baja a magyar utasnak, mert megszokta, hogy egyenruhás minden reptéren van)
Ha most megszünne, akkor a 24 milliárd, mint kiadás többszörösébe kerülne az államnak.
Amerre ma megy a cég, egy kísérletet megér. Higgyétek el ebben a pillanatban még mindig ez a legolcsóbb megoldás!
Aztán, ha két év múlva ugyanitt tart, akkor mehet a levesbe.
Most a legnagyobb veszély talán az, ha a politika megint ráküld egy titánt, hogy eljátszadozzon a bőrfotelben.
Jön az újabb dinasztia, oszt nézhetjük.

Félre Beszélő 2010.05.13. 06:28:42

ötször nem küldjük el ugyanazt a kommentet
ötször nem küldjük el ugyanazt a kommentet
ötször nem küldjük el ugyanazt a kommentet
ötször nem küldjük el ugyanazt a kommentet
ötször nem küldjük el ugyanazt a kommentet

Ha nagyon akarod, akkor egy kommentben, de nem öt külön kommentben, így ni...

Félre Beszélő 2010.05.13. 06:30:59

hatszor se. Majd megtanulok számolni

Félre Beszélő 2010.05.13. 06:39:10

Amióta emlékszem, a Malévval csak a gond van. Eladták a repteret sz..rt-hu..rt, aztán az továbbvándorolt más kézbe kis haszonnal emelt áron, az új tulaj meg olyan magas illetéket kér, hogy aki tehette elmenekült. A Malév nemigen tehette, tehát saját veszteségét kénytelen tovább fokozni a BA javára.

Nagyon jó politika, gratulálok az ezt kiötlő kormánynak. Most meg megy a fejkapkodás.

Én szívesen megvennék 1 méter pályaszakaszt például a lágymányosi hídon (arra talán lenne elegendő pénzem), majd szépen pénzt kérnék az összes áthaladó vonat után. Jó sokat. Nem tud valaki segíteni?

Ha ez nem megy, akkor akár a Petőfi hídon, vagy az Árpád is szimpi, a BKV-nál is van lovetta...

Dixi. 2010.05.13. 06:45:36

@Droli:

És ráadásként......

A portás, a rampás, a szendvicscsomagoló, és biztonsági őr a betonon. Ez bőven túl van a racionalitás határán."

Gondoljátok h ezek a melósok a MALÉV alkalmazottai.....
És nem a negyedik alvállalkozó alkalmazottai...aki éh bérért melóznak....

Tavaly télen olvastam egy állás hirdetést...
a reptérre kerestek hó munkásokat....
felhívtam......380 Ft órabért kínáltak....
De úgy h legyen autód h betudj járni....

jazzcool 2010.05.13. 07:19:16

a Malév állami megmentése mellett legfeljebb érzelmi okok szólhatnak. de egy szegény ország közpénzből ne úrizáljon.

Rob67 2010.05.13. 07:20:28

@malac555: Azt most komolyan gondolotad hogy egy fapados szarabb gépekkel és szarabb repterekre megy? Ez minden esetben igaz nálad?

RyanAir - Budapest - Liverpool
Jet2 - Budapest - Manchester
WizzAir - Budapest - London

Csak három példa, kiragadott de valós. Mindhárom indulási reptér a szaros FH, az érkezési pedig ugyanaz a nemzetközi amit mindenki más is használ.
De egy ár példa:
Malév - Budapest - Manchester: 130.000+
Ugyanez Jet2-val, ha nagyon drága akkor 70.000.
Szörényi/Bródi szavaival élve: oh, mondd Te kit választanál.
Egy baromság ezt a terhet cipelni, csak hogy lehessen drága, de trikolorba csomagolt, nagynemzeti szíveket dobogtató ellenben értéktelen légitársaságunk.
Nem kell szeretni a fapadosokat, persze.
Na de ezért ne tartsuk mér fenn ezt a kócerájt.
Elvisz majd más nem fapadon.

Nini mi van itt 2010.05.13. 07:25:55

Majd ha a politika leszokik arrol, hogy a malevot penztarnak (ertsd-belenyomom a penzt, majd 95%-at zsebbe kerem vissza) tekintse, akkor meg talan nyereseges ceg is lehetne belole.
Es ha arrol is leszokik, hogy idiotakat alkalmaz vizfejnek, akkor meg plane.
Es ha az uj hatalomnak lesz akarata es ereje, a jelenlegi vizfejben ucsorgo III/III-as kadereket kib@szni onnan, akkor meg plane!

Rob67 2010.05.13. 07:31:08

@a nyugalom megzavarására alkalmas: A kérdésed és összehasonlításod, bár ordas baromság és nem sok észre vall, de jogos.
Kell-e a Malévhoz hasonlóan veszteséges egészségügy, kell-e ilyen veszteséges állam?
Nem, nem kell.
Nem hiszem, hogy valamit ami állami azt csak minusz értékkel lehet vezetni.
Máv, Malév, Bkv, EÜ és még ezer példa.
A világ sok helyén van a vasút, a személyszállítás, a légiközlekedés és az egészségügy részben vagy egészben privát kézben.
Jé, működik. És jól.
És nem csak a gazdagoknak, mielőtt kikezdenél.

Nini mi van itt 2010.05.13. 07:32:38

@Rob67: Rossz a pelda, mert a malev nem jar Manchesterbe. Igy nyilvan dragabb lesz a jegy.
Ha ossze akarod hasonlitani - mar amennyiben lehet osszehasonlitani egy point to point fapadot egy halozattal "mukodo" tarsasaggal, akkor inkabb a visszer vs. malev londoni jaratait ajanlanam. (a visszer lutonra jar, min 2 0ra bejutni onnan a varosba)
Ami meg a "hiresen olcso" jegyeiket illeti, van beloluk nehany darab - ha mazlid van megcsiped, de minimum 3-4 honappal elore foglalnod kell.
Nem illik, es ertelme sincs flag carriert osszehasonlitani fapaddal.

Manyizga (törölt) 2010.05.13. 07:43:31

Nincs szükségünk nemzeti légitársaságra. Igazából nemzeti vasút és busztársaságokra se. Lenne helyettük gazdaságosabb azonnal.

The Voice of Reason 2010.05.13. 08:03:45

A Malév -a szó klasszikus értlmében- eladhatatlan pont azért amiről a cikk is szól.
A Malévot csak úgy lehtne/kellene megmenteni, hogy odaadják vagy a világ legnagyobb, Air France-KLM, vagy a második legnagyobb, Lufthansa-Swiss-Austrian csoportnak, hogy Bp lehessen a közép-európai csomópontja (hub). A baj az, hogy már mindkettőnek van lehetősége ilyenre, így lehet, hogy még rá is kellne fizetni, hogy vigyék a Malévot.
Az biztos, hogy ebben a formában, vagy nagyon sok pénzünkbe fog kerülni továbbra is, vagy ha bezárjuk azt a magyarországi turizmus fogja megsínyleni.
Én, akaratom ellenére, sokat repülök és a saját tapasztalatom az, hogy sem a Malev gépeivel, sem a szolgáltatás minőségével nincs gond a többihez képest. Az tény, hogy a szolgáltatás minősége sokkal szarabb mindenhol, mint 15-20 évvel ezelőtt, viszont a jegyárak átlagosan egyötödébe kerülnek az akkoriakhoz képest.
A menetrend változtatásokat szerintem sem mindig a józan, paraszti ész vezérli: pl. a nyári zürichi menetrenddel sokat fognak bukni.
Kívánom mindannyiunknak, hogy gyorsan legyen egy Swiss-hez hasonló magyar légitársaságunk még akkor is ha egyesek szerint ez csak egy "jelentéktelen, provinciális, szinte regionális vacak". Nem tudom, hogy mi a kommentelő "regionális" és a "provinciális" definiciója, de az tény, hogy a ma reggeli Swiss járat Montreal és Zürich között késik. :)

strategicmate 2010.05.13. 08:10:31

Első megyedév: 3,3 milliárd forinttal kevesebb költség, 45 ezerrel több utas

A Malév az év első három hónapjában 3,3 milliárd forinttal kevesebbet költött a működésre a tavalyi évhez képest. Jelentősen javított gépeinek kihasználtságán és a munkaszervezés hatékonyságán, hiszen kevesebb repülőgéppel és járattal (-11%), valamint kisebb alkalmazotti létszámmal 9%-kal több fizető utast szállított, mint 2009 első negyedévében.

A költségcsökkentés több lényeges megtakarítási elemből áll össze. Kevesebbet költ a légitársaság a repülőgépek lízingdíjára miután csökkentette a flotta létszámát az öt Fokker 70-es repülőgép kivonásával. A flotta karbantartási költségei is csökkentek, hiszen a korábbi 3 típusból álló géppark helyett mára már csak két fajta géppel szállítja utasait a légitársaság. Az egyszerűbb flottaszerkezet a karbantartási és üzemeltetési költségek jelentős csökkentését is lehetővé tette. Humánerőforrásra is jelentősen kevesebbet költ a légitársaság, a tavalyi létszámleépítésnek és külföldi irodabezárásoknak köszönhetően 485 millió forintot spórolt a légicég, csak az első negyedévben. Az üzemeltetési területen pedig 1,3 milliárd forinttal csökkentek a kiadások ebben az időszakban.

A kisebb flotta és kevesebb járat a kerozinköltségekre is pozitív hatást gyakorolt, különösen amiatt, mert az üzemanyag tonnánkénti ára a 2009-es szinthez képest 45%-kal emelkedett. A Malév ugyanakkor csak 1%-kal költött többet üzemanyagra.

A légitársaság a járatok telítettsége (load factor) szempontjából is tartani tudta a tervet és 6,1%-kal növelte azt, ami ugyancsak kulcsfontosságú a légitársaság stabilizálása érdekében.

Reman 2010.05.13. 08:10:55

Van még néhány dolog, amire senki nem gondol.
- Én a munkám miatt éves szinten 100+ alkalommal repülök, de csak Európán belül. Malévval a LEGTÖBB nagyvárost el tudom érni úgy, hogy reggel megyek, este jövök. A fapadosokkal ez lehetetlen.
- aki sokat repül, annak vannak bizonyos előjogai (váróterem, ellenőrzéskor nem kell sorban állni, nem hagynak ott, stb). És nem mindegy, hogy másfél órával vagy 30 perccel az indulás előtt érkezem a reptérre.
Ezekből összejön évente 1 hónap megtakarítás...

Ha a Malév megszűnne, nagy valószínűséggel költözhetnék családostul Prágába vagy Varsóba...

Félre Beszélő 2010.05.13. 08:13:56

@Tapani_SF: Végül is igazad van: a második kanyarban már kb. 2 milliárd euróért cserélt gazdát a reptér és már az első évben busás hasznot hozott a Hochtiefnek.

Abban viszont megegyezhetünk, hogy az állam (Magyarországon) nem jó gazda és valszeg komoly nyereséget nem hozott volna, ha állami kézben marad.

464,5 Mrd nem kis pénz, de kb az aranyat tojó tyúkot adtuk el.

különvélemény 2010.05.13. 08:20:01

Malév nagyon is kell, legyen csak állami, úgy a jó!
Felpumpáljuk, eladjuk az oroszoknak, ők kiveszik a lóvét, visszavesszük, felpumpáljuk...

Szerencsejáték Rt, na az nem kell azt adjátok el nekem!

Plumper 2010.05.13. 08:25:26

@heldentor: ezt nem vettem észre, de lehet.:-)
mindig vannak szép csajok, habár a stressztől hamar ráncosodnak, ezért sok rajtuk a smink.
egyszer elkapnék egyet a mosdóban.

Plumper 2010.05.13. 08:28:34

@Reman: naja, a fapadosokról címszavakban:

- olcsónak tűnő jegyek, de az csak azt tartalmazza, hogy levegőt vehetsz a gépen; ezek után jön mindenféle illeték

- csak kézipoggyászt vihetsz alapból, minden továbbiért sarcolnak

- összenyomott üléssor, több ülés (RyanAir: függőleges, műanyag, állíthatatlan ülések)-> nem férsz el, nagyobb tömeg

- 15 percenként körbejárnak a repülőn, szendvicset és üdítőt kínálva, jó sok Euróért; ha nem viszel magaddal kaját, éhen is halhatsz.

Nini mi van itt 2010.05.13. 08:28:47

@Plumper: Anyukadat nincs kedved elkapni a mosdoban? (Bar biztosan o is rancosodik mar a sok stressztol, amit okozhatsz neki)

különvélemény 2010.05.13. 08:37:01

@Plumper:

Hagyjuk már ezt a siránkozást, 1-2 órát állva is elrepülök, ha kell.

Vagy te akkora menő vagy, hogy több tízezer forintos felárat fizetsz egy kis malév szendvicsért?

Amiket írtál csak a hosszabb utakon számítanak, oda meg nem megy fapad.

zahnstein 2010.05.13. 08:45:24

@Félre Beszélő:
Pedig csak egyszer küldtem el. Köszönjük, blogmotor.

zahnstein 2010.05.13. 08:46:37

@Plumper: A földön is éhenhalsz, ha nem eszel kétóréként?

zahnstein 2010.05.13. 08:49:24

@Hutchinson:
5. Hidd el, be lenne töltve az űr. Lehet, hogy nem lenne közvetlen Bejrút például, de a nagyon több járattal hordanának rá a saját hubjukra. Lenne mondjuk napi tíz FRA.

A Wizzair pedig pont hogy nem csökkent, hanem növel.

zahnstein 2010.05.13. 08:51:04

@strategicmate: Arról megfeledkezték, hogy 26ezer forintos jegyekkel sikerült megtölteni a gépeket. LF növelés mindenáron?

bleckdeck 2010.05.13. 09:08:22

MALÉV,MÁV,BKV-t eladni akár 1 -ft-ért is!
Még akkor is jól járna az állam.

Plumper 2010.05.13. 09:12:22

@Nini mi van itt: a tiédet, és még szívességet is teszek neked, felvállalva a te melódat.:-D persze csak akkor, ha még jó nő.

@különvélemény: naná, a több tízezer Ft-os felár hülyeség egy kis tálca kajáért, de a fapadosok másban is GYÁSZosak. amúgy arra jók, hogy kiugorjak valahová, és állva is kibírjam.

@zahnstein: nem biztos, hogy 2 óra, lehet több is. az idegesítő a folytonos b@sztatásuk, hogy ezt vegyél, azt vegyél. égve hagyják a lámpát, nem hagynak pihenni. nem is lehet monnyuk, mert tele van üvöltő kisgyerekkel a repülőgép.
ahogy minden hányásban van répa, minden repülőn van ordító csecsemő/óvodás.

B4zs 2010.05.13. 09:14:00

24 milliárd...
3000 alkalmazott...
Lássuk csak, ha az átlagos bérköltség 300eHUF/hó/fő, akkor havonta 900 000 000HUF a bérköltség, évente pedig 10 800 000 000 HUF/év.
Kevesebb mint feléből az összes dolgozónak havi bruttó 200eFt fizut lehet adni, csak inkább meresszék otthon a seggüket és ne termeljenke veszteséget. (200eFt fizetésnél a bérköltség simán van 300eFt)

Zöld Zoli · http://servian.hu 2010.05.13. 09:14:11

Lesz itt még több veszteség is, mikor kénytelenk lesznek meglépni amit a Lufthansa meg a többiek:
servian.hu/hu/articles/Energy/9847

Nini mi van itt 2010.05.13. 09:21:15

@Plumper: Inkabb maradj a sajatodnal, tudod mas f@rkat a csalanosba...
Legalabb hazon belul maradsz.

Walmer 2010.05.13. 09:22:58

@zahnstein: annyi hülyeséget írtál össze bazmeg, hogy reagálni sem lehet rá.
napi 10 FRA. Persze. meg lenne napi 20 PAR meg 15 MAD. Mennyi OTP lenne? Mennyi MOW lenne?
Arra nem gondoltál te nagyeszű, hogyha nem lenne MA közvetlen SVO-ba, akkor az LH, meg OS nagyságrendekkel drágábban repülne átszállással Moszkvába? Pedig most is drágábbak mint a MA. És ez így lenne egy csomó más légitársasággal/desztinációval.
nem véletlen, hogy a swissair helyett van Swiss, meg van SN is.

Walmer 2010.05.13. 09:24:36

@zahnstein: most akkor mi baj a Malévvel? Túl olcsón utazol?

Walmer 2010.05.13. 09:31:21

@Rob67: Hogy te mekkora hülye vagy bazmeg!
Liverpoolban egy reptér van. Nyilván oda megy, mert máshová nem tud.
LPL-be közvetlenül csak fapad megy. nyilván olcsóbb.
Man-be közvetlenül csak a JET2 megy. Egy reptér van, nyilván oda jár mindeki. Utaztál már JET2-n? mert én igen. Egy kalap szar, hogy finoman fogalmazzak.
Két londoni üzletfelünk jött eddig MAN-ből. Az egyik átszállással jöt FRA-on keresztül, mert nem ült fel a közvetlen LS járatra, a másikuk felült ugyan, de a "rubbish" kifejezést használta a repülési élményre.

Wizzair meg London.
"ugyanaz a nemzetközi amit mindenki más is használ"

Ebből látszik mennyire hülye vagy a témához.
Londonban 5 nagyobb reptér van. melyiket használja mindenki? Wizz Lutonba jár csak. EasyJet Luton meg Gatwick, malév Gatwick, BA LHR (ugye eladták a slotot a BA-nak).

Walmer 2010.05.13. 09:37:59

@Rob67:
"A világ sok helyén van a vasút, a személyszállítás, a légiközlekedés és az egészségügy részben vagy egészben privát kézben.
Jé, működik. És jól.
És nem csak a gazdagoknak, mielőtt kikezdenél."

De, csak a gazdagoknak. Bizony. vagy olyan formában van, hogy te lázadoznál legjobban, ha itt bevezetnék. Nézz már körül öreg, hogy mennyibe kerülnek a vonatjegyek Ny-eu-ban.

Plumper 2010.05.13. 09:42:15

@Nini mi van itt: ha olcsó az anyád, bevállalom, de szerintem inkább még ő fizetne nekem.:-D csak a véletlenül ott felejtett alsógatyát küldje vissza. ha repülőn jár, a mosdóban is megteszi.

Jákói 2010.05.13. 11:37:21

@zahnstein: Nem vitatkozom, ha neked sikerült akkor szerencsés voltál, nekem még sosem jött össze. De nyilván ezek promó árak, reklámcélt szolgálnak. Szóval nem ez az általános ára egy fapados jegynek sem, mint ahogy valaki beállította. Amúgy a flottájuk nagyon rendben van a fapadosoknak is, szinte mind új gépekkel kezdtek működni néhány éve, a régebbiek meg modernizáltak.

Amúgy szerintem dicséretes, hogy néhány éve a Malév is végrehajtotta a teljes körű flotta-modernizációt a legújabb 737-esekre. Nincs ez mindenhol így, a Northwest pl. néhány éve még DC-10eseket is használt...

zahnstein 2010.05.13. 12:24:24

@Walmer:
Ha a MA bedőlne, tuti bővítenének a nagyok, lehet, hogy nem napi 10 FRA lenne, hanem csak 8, de akkor is bővítenének.
Az utasmennyiség nagyjából megmaradna, csak más útvonalon, nem közvetlenül jutnának el a célpontjukra.
Amikor az Alitalia gyengélkedett, rögtön csinált pl a LH egy LH Italiát.
A MA bedőlése esetén a Wizz is biztosan bővítené a ferihegyi bázisú gépeinek a számát.

Nem állítottam, hogy nem hozna áremelkedést a MA csődje. Nem tudom, honnan vetted.

Értesz máshoz is, mint másokat minősíteni?

@Jákói:
nézd meg a lokoszt.blogot, látni fogod, hogy sokaknak sikerült.

tutibuli 2010.05.13. 15:17:14

@heldentor:
"a sztyuárdeszeik viszont évről -évre rondábbak"
Tényleg egyre rondábbak. A pilcsi-bácsik is leharcolják őket rendesen a jó kis szállodás utakon (tisztelet a kivételnek)!!!
A vastag smink hivatott takarni az "álmatlan" éjszaka nyomait. Extrémebb személyzet után a szállodai szobát is újra kell festeni:-)

strategicmate 2010.05.13. 20:40:20

fapad rajongók figyelmébe:

"Tékozló Homár : Minden idők legdurvább Wizz Aires utaskínzása"

homar.blog.hu/2010/05/13/minden_idok_legdurvabb_wizz_aires_utaskinzasa

"Kisregény hosszúságú, de pompásan megírt, a feszültséget mesterien adagoló, néhol humortól csillogó levelet kaptunk Évától, aki egy külföldi nyelvtanfolyamokat közvetítő cég ügyvezetője, és egy felejthetetlennek szánt római hétvégével lepte meg a szüleit 70. és 75. születésnapjukra. Az is lett a dologból, olyan mostohán bánt a Wizz Air az utasokkal. Ritkán olvasni ennyire pontos, élményszerű és durva leírást arról, hogyan érzik magukat egy lelketlen cég ügyfelei a bajban. Jellemző idézet: "Szüleim lassultak a tegnaphoz képest, bár anyukám csúcsidő alatt hagyta félbe a pisilést." Jó olvasást!

Római vakáció 2010 Wizzair módra

Check in

Megérkezik a beszállító személyzet, illedelmes sorbanállás

20 perc ácsorgás, a személyzet telefonálgat, de nem mondja, hogy ülj le te barom

Amikor kérdezünk - nekik nincs info

Kérdezünk és rábírjuk, hogy ő is tegye ezt! Teszi:Technikai probléma, többet nem tud, üljünk nyugodtan

Amikor már fel kellett volna szállni, feljön a kapitány és közli a kamu hamut: Hamuba szállt a gép és eltömődött a kütyü. Érdekes egy hamu-más gépre nem volt hatása. De nem baj, ha kell, biztosan van jegyzőkönyv a javításról, ott minden kiderül.

Tehát rossz a gép, de már a lista alapján ellenőrzik, 10 perces próbakör és eldől a sorsunk

Kedves, és van köztünk egy ismerőse, aki tudja a telefonszámát. Ekkor még nem tudjuk, hogy ez mekkora érték

Várakozás –no info

Barát hívja telefonon és jön az info: szar a gép

Mi lesz? No info

Elindul elöl egy magas valaki és mi csordaként követjük. Sietünk. Aki lemarad, nem tudja hova kell menni, mert nem mondták. Csak mennek. Gyorsan. Mindenki, öregek és gyerekek, erőltetett menet.

Le az földszintre, szájhagyománnyal megérkezik a hír, hogy jön értünk két busz és szállodába visznek

Mikor? No info

Várakozás - no szék

Öreg szülők fáradtak, fiatalok nyűgösek

Aki a bőröndjére ül, felborul, például a 75 éves édesapám

Mikor jön a busz? Nem tudja a szegény kis alkalmazott- majd küldi a hotel

Leülés a földre

Egyszer csak elindul a csorda és magas térdemeléssel 200 méter futás- ott vannak a buszok

A szüleim egész jól tudnak futni - meggondolandó indítani őket valami pénzdíjas versenyen.

Hotel: 4 csillag. Az egyetlen jó a wizzairben- ja mert nem is wizzair

No info, hogy mi lesz másnap, csak mikor én kerülök sorra. Megkérdezem, mondják másnap fél 12 kor jön értünk a két busz

Reggelinél akinek tudom, mondom.

Fegyelmezett banda, 11 kor mindenki a szálloda előtt beszélget

Fél 12 semmi, no info

12 no info

Próbáljuk hívni a wizzart az emelt díjast nem lehet, a római foglalt

Kolleganőm eléri őket Budapestről. A továbbiakban a csapat külsős munkatársává válik, ő a kapcsolattartó. A Wizzarrel.

Ők nem tudták hogy nekik kell küldeni a buszt, azt hitték, hogy a reptér intézi

Hinni nem ebben kell és Rómában van is intézmény ahol a hit gyakorolható. Na, ez nem a reptér.

Hinni az utasnak kell az alkalmazott tegye a dolgát

Küldik a buszt

Állunk

Jön két busz a sofőrök nem beszélni angol, mi nem beszélni olasz. Gond

Ezért a szállodából az összes olyan ember, aki valaha a reptérre készült, felszáll

Nekünk csak a csomagunk megy el, benne mindenünk.

Nem baj, újdonsült barátaink, akiket már a csapatépítés elején megkedveltünk, később kapcsolatunk tovább mélyült, telefonon értesítenek, hogy a csomagjainkat nem vették le a buszról, visszajön és együtt mehetünk. Merthogy a két busz, ami tegnap elég volt, most nem. Fordultak, hogy minket is elvigyenek. Szép tőlük, ja,hogy értünk jöttek

Aki most lemaradt a buszról, találkozhatott a gép személyzetével, akik ebédelni sétáltak és a kapitány elmondta - azaz infót nyújtott, hogy a szerelők megérkeztek, de a biztonságiak nem engedik be őket a reptérre, de ügyes fiúk, majd bejutnak, akkortól másfél óra alatt alkatrész csere, próbakör és indulás. Ja és nem a hamu. Csak hiba. És nyugi legkésőbb 5-re meglesz, mert neki még ma Madridba is kell menni.

Közben Bp Wizzair a kolleganőmnek: a szerelők már dolgoznak, 3 kor indulunk

Ez azért is nehezen hihető, mert mivel a kiszállításunk a reptérre elhúzódott, addigra be sem tudunk csekkolni.

Kiérünk, becsekkolunk, kérdezünk: mizu? Sajnos a becsekkeltető nem tud semmit,de nem is sajnálja. Részvétlen.

Leülünk a kapunál a szokott helyünkre és várunk. Ami ki van írva, már rég elmúlt.

Ülünk, no info, no ember, no kaja, no víz. Járna? Vagy csak a pofánk?

Pilóta barátja hívja pilótát. Last test és próbakör. 4 óra. No info

Kolleganőm infoja Bpről: azt mondták, hogy nyugi, ma mindkét gép hazamegy,mert ha nem tudják megjavítani, akkor küldenek másikat. Röhögés

1 nincs is nekik másik

2 ezek nem tudják ezt megszervezni

A pultnál a személyzet váltja egymást, mert újabb és újabb gép indul. Nekünk nem tudnak segíteni, no info

Egyszer csak bemondják, hogy futás egy másik kapuhoz

Szüleim lassultak a tegnaphoz képest, bár anyukám csúcsidő alatt hagyta félbe a pisilést

Átérünk, leülünk, ki van írva a gépünk 8 órára.

Van időnk.

Közben a csapatépítés során kiválnak a vezetők, vagy segítők.

Én az informátor vagyok (meg a pilóta barátja is az lett) ,mert a kolleganőm időnként felhívja a wizzairt én meg ugye a kolleganőmet, ahol hazudnak valami. Így aztán lassan én is úgy érzem, mintha hazudnék. Később mindig hozzáteszem:ezt a wizzair mondja, nem én. Felelősséget nem vállalok. Igaz ő sem

A másik vezető egyéniség, aki művész ember, a humán felelős. Eszébe jut, hogy ennyi ember éhes. Intézkedik és halkan földalatti mozgalomhoz hasonlóan info:beszállókártyával lehet enni. Akinek nem szóltunk, az éhen maradt.

Indulás enni. Az info félinfo,mert nem tudjuk hova. Bemegyünk egy étterembe mutatjuk a beszálló kártyát, mondják OK

Melegétel, összeválogatjuk gondosan, még egy üveg bor is jár hozzá. Egyik ínyenc sorstárs parmezán sajttal megszórja gazdagon. Pénztár, pecsét a kártyára, majd kártya szemrevételezése. Kérdés: Nem Liszbon? Nem, Budapest. Akkor a kaja megy a szemétbe, mi meg egy emelettel lejjebb. Mutatjuk a kártyát, ok, jár egy szelet pizza és egy víz.(Drágább mint a fönti egész menü)

Jóllakottan? Vissza a váróba. Hír?

No info. Last test próbarepülés, és aztán haza.

Telik az idő,

Fáradnak az idősek, elfogytak a gyógyszerek. Ideje az új magyar csapat becsekkolásának. Pult-info? Nincs. A wizzaair nem elérhető. Többen hívják a magyar konzult. Ismerteti a jogainkat:kaja,pia 60 euro értékben és ő sem éri el a nagy sikerű néma légitársaságot.

Pult: kérdés: lehet- e hogy a mai géppel, ha a mienk kaputt, mi megyünk el? Nem. Mindenki a saját gépével megy. Hú lett saját gépem! Muti, mert ha van, akkor majd én üzemeltetem, és biztos nem így.

Ok, akkor más kérdés: a szülők elmehetnek ezzel? Mert hogy elfogyott a gyógyszerük. Mert hogy egy hétvégére jöttünk és szerényen itt említeném meg, hogy a hosszú római hétvégét a 70. és 75 szülinapjukra kapták - cél egy közös nyaralás- ki tudja lesz e rá még alkalom a két lányukkal. Tesó Kölnben él, onnan jött és oda is ment vissza a germanwingssel. Időben.

Örök emléket szerettünk volna ajándékozni, sikerült. Köszönjük Emese, azaz Wizzair. A szülők egyetlen kérése az eset után, hogy legközelebb ha valami nagyon szépet akarunk ajándékozni az legyen az, hogy nem kell menni sehova és sem a wizz sem az air szót nem szeretnék hallani

Szóval kérdem, mehetnek-e a szülők, ha minden kötél szakad, mert van még ott 30 hely.

Asszongya’ kis olasz lánka, ha gyógyszer kell vigyem őket kórházba. Na, itt elszakadt a cérna: Kérdem: vannak szülei? Mondja igen. Kívánom nekik a „legjobbakat” Kicsit elszégyellem magam. de tudok élni ezzel az érzéssel.

Na. Kis olasz lányka nem wizzaires. Ők itt nem léteznek. Így nekem kis olasz lánka wizzaires, merthogy nekem arra van szerződésem, hogy ők teljesítenek és nekem mindegy hogy kin keresztül vagy kinek-minek a segítségével

Info érkezik pilótától: bejutottak a a szerelők, mert ügyes fiúk, kis ungibungi még, aztán last test, aztán próbarep és mindenki röhög…Azt üzeni lassan kezdhetünk sorba állni. Ja, nem az ő lába szárad le

Idő megy, türelem fogy. Pult. Info? Si senora, most ment le a géphez egy autó megnézi, hogy hogy állnak, aztán majd lesz supervisor és info.

Egyik sem lett. Még sokáig.

Egy hölgynek elfogy a vérnyomás-csökkentője , ő sem wizzaires nyaralásra indult, csak a szülinapját ünnepelni. Pirosodni kezd, és szédül. Csak nem átadta a férj az ajcsit? Nem. Hiányzik a gyógyszer. Az baj. Nyugtatgattuk, jobban lett. Hiába a csapatépítés jól sikerült, ápolási feladat kipipálva.

Budapestről hír:i nternet jelezte hogy leszálltunk. De jó, tiszta hülye vagyok már, hogy nem emlékszem

Na, akkor felveszem az új olvasó szemüvegem, kipróbálom, ha már meghülyültem, látok-e még? A pultnál felírat, nézzük látom-e. Jé, igen. Azt írja, ha a gépe késik, kérje a jogairól szóló papírt. Odatotyogok, kérem. Örülnek, hogy nem az infot kérem megint. Kislány elszalad, hogy hozza. Még nem ért vissza, valószínűleg hazaszaladt.

Olasz srácok, már 24 órája ismerőseink, kezdenek kijönni a béketűrésükből és hangosan vitatkoznak pult mögött álló honfitársaikkal. Azok ijedtek, és így sem tudnak semmit. No info. Wizzair elérhetetlen. Olaszok telefonálnak a policijára, ki tudja, mit akarnak. Lehet, hogy megérdeklődték, mit lehet kapni egy lincselésért. De hát nincs is kit. A Wizzair egy néma, elérhetetlen arctalan valami. Mert cég komolyságát nem mutatja, így hát valami.

Aláírások, címek, telefonszámok, email címek íródnak össze. Több ,mint 100 van a birtokomban, ketten vagyunk megbízva, hogy intézkedjünk, kártérítés ügyben. Jó

Közben újdonsült művésznő barátnőnk elindul a pult felé. Kis olasz lányka II ijedten nyúl a telefonja után, látszik a kő, ahogy legördül, mosolyra fakad, és aszongya: Beszállás. Mindenki ugrik, sorbaáll és megyünk. Busszal a géphez,mert megcsinálták. A másik magyar gép késve indul, rosszindulatúan feltételezzük, hogy bekéstették, hogy mi tudjunk elmenni az ő helyén, ő meg késve. Valamivel, nem sokkal túllépve a 24 órás késést bent ülünk a gépben. Pilóta elnézést kér, ari fiú, szeretjük. Mondja: kis kellemetlenség: 20 utas nincs meg, de a bőröndjük fent van, azok nem jöhetnek. Állunk. Néhányan, akik gyakorlott utasok vagyunk, tudjuk, hogy az jön, hogy leszállás, mindenki fogja meg a sajátját és a fölös csomi marad. Nem szállunk le, nem nyitják ki a csomagteret. Megint hazudtak. Még pillanat, mert faxot kell küldeni. Reméljük, van faxgépük, mert azt nem tudnánk intézni. Biztos van, mert indulunk.

Kicsit be vagyunk tojva, hogy tényleg jó- e a gép, de pilóta mondja, hogy a szerelők is velünk utaznak. Hiába, jó társaságban a halálfélelem is szórakoztató lehet.

Na, gondoltam, most majd jönnek a stewardesek, akiket egész nap nem láttunk, biztos nem jöhettek oda hozzánk tájékoztatni és majd most mondják, hogy bocsika for the inconvinient, de kérünk-e esetleg üditőt, frissítőt,vizet. Mert egyébként járna. De nem, bemondják, hogy ha kérünk, akkor miben lehet fizeni.

Én a wizzernek már semmiben.

Csak érkezzünk meg

Egy óra öt perc alatt lenyomattuk az utat. Érkezés. Rémálom vége.Vége? NEEEM

Nem jöttek meg a csomagok. Nahát. Nyugi a másik gép mindjárt itt van, egyébként is csak fél kettő tegnap is fél háromkor volt vége a programnak.

Második gép csomagjaira azért 40 percet várnak, akik szeretnék még ma a saját fogkeféjüket használni. De nem használják, mert a csomagok nem érkeztek meg. Nem ugrottak fel egyik gépre sem, no akkor így jártak.

Megállapítjuk, hogy a wizzair remek csapatépítő társaság, lehet hogy profilt kellene váltania. Nálunk olyannyira sikerült, hogy demokratikusan sikerült megválasztani a képviselőket, akik a választott jogi iroda segítségével megpróbálunk arcot és hangot varázsolni ebből a gagyi társaságból.

Walmer 2010.05.19. 11:31:21

@zahnstein: komolyan mondom olyan hülye vagy, mint a segg szüretkor.
LH itália. És az hova repül? És hova repül az Alitalia? Gondolkodj már mielőtt baromságokat írsz.
süti beállítások módosítása