HTML

 

Portfolio.hu:
„A legalacsonyabb munkanélküliségi ráta Ausztriában (3.8%) és Hollandiában (4.4%) volt megfigyelhető, miközben továbbra is a spanyol mutató a legmagasabb (20.3%), egy hónap alatt 0.1%-kal emelkedett a ráta. Eközben Lettországban az első negyedévben 20.1%-os volt a munkanélküliség…
…Az Eurostat jelentése azt is kiemelte, hogy Spanyolországban 41.5%-ra (azaz tízből négy pályakezdőnek nincs munkája!!!) rúg a munkanélküliségi ráta a fiatalok (25 év alattiak) körében, miközben az euróövezetben tapasztalt átlag 19.6%.”

 

Index:
„ Magyarországon 2009. december–2010. február időszakban a 15–74 éves foglalkoztatottak száma 3 millió 726 ezer, a munkanélkülieké 479 ezer fő volt, ami 11,4%-os munkanélküliségi rátát jelentett.1994 első negyedévében volt utoljára ennél magasabb, akkor 11,5 százalékon állt a mutató.”

 

Remek. Azt tudjuk, hogy ezek a számok némileg torzak, hiszen az ellátásból (nyilvántartásból) kiesett, - vagy abba be sem került - ám elhelyezkedni nem tudó munkavállalókat nem tartalmazza, ergo a valós munkanélküliség ennél minden bizonnyal magasabb. Legyünk jóindulatúak, velük ne számoljunk, maradjunk a „nettó” statisztikai számnál.
 
„Hivatalos” munkanélküliek száma: 479.000
 
Picinyke hazánkban él 800.000 rokkantnyugdíjas. Közülük kb. 300.000 a korbetöltött, azaz már nyugdíjas korú. Azt is tudjuk, hogy az aktív korú 500.000 leszázalékolt kb. 4/5-e, a munkanélküliség elől menekül ebbe az „ellátásba” (Szlovákia ötmillió lakosára 70.000 rokkantnyugdíjas jut pl.). Tehát, ez a 400.000 ember tulajdonképpen munkanélküli. Igaz, ők jelenleg - munkaerőpiac szempontjából – az inaktívak közé sorolandóak. (No, ezt majd a végén hozzáadjuk az aktívakhoz.)
 
Rokkantnyugdíjas státuszba menekült munkanélküliek száma:  400.000
 
Van nekünk egy csodálatos vízfejű államunk, gigászi, 720.000-es közalkalmazotti és köztisztviselői létszámmal (2008-as adat). Húsz éve köztudott ennek a számnak az irrealitása. A németeknél az összes munkavállaló 11-12%-át teszik ki a közalkalmazottak... Khmm, akkor, ha jól sejtem, nálunk 550.000 fő jelentené az egészséges létszámot. Nyilván ezt a politika is tudta/tudja, de az ezzel kapcsolatos reformokat senki nem vállalta fel a mai napig, hiszen ki az a hülye, aki magára osztja 170.000 ember utcára küldésének feladatát. Márpedig, ha az ő munkájuk felesleges, de ha szociális okokból mégis állásban tartjuk őket, akkor ők tulajdonképpen „speciális” közmunkaprogram keretén belül foglalkoztatott munkanélküliek.
 
Kegyelem közalkalmazottak:  170.000
 
 479.000
 400.000
 170.000
-----------
        1.049.000
 
Tulajdonképpen ennyi munkanélküli van ma hazánkban úgy, hogy azokról a polgártársakról még egy szót sem ejtettünk, akik valamilyen rejtélyes anomáliának köszönhetően 30-40-50 éves korukban „rendes” nyugdíjba vonultak.
 
Ha korrektek akarunk lenni a számolással, akkor - a jelenlegi - 4.200.000 aktív főhöz hozzá kell adnunk azt a 400.000 rokkantnyugdíjast, akiket az inaktív „állományból” mozgósítottunk, és utána bíbelődhetünk a százalékszámítással.
 
Tehát, kis takarítás után a munkaerőpiacon aktívak száma:
 
(4.200.000 + 400.000) 4.600.000 fő
Ehhez jön a fentebb összeadott 1.050.000 munkanélküli:
 
1.050.000 / (4.600.000 / 100) = 22.8 %
 
Ez a valós munkaerőpiaci helyzet, ennyi munkanélküli van ma Magyarországon. Illetve ennyi volna, ha kirúgnánk mindenkit, akit ki kell, és bezavarnánk az aktívak közé azokat, akik egyébként az inaktívak között sumákolnak.
 
Ezzel kéne foglalkozni, kedves Orbán Viktor, nem a Nemzeti Együttműködési szarral!
 

Címkék: politika munka társadalom munkanélküliség

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr892262518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.09.01. 07:16:12

Ha ezzel foglalkoznának, akkor feltűnne, hogy a saját portájuk is idejekorán nyugdíjba vonult jövedelemoptimalizálókkal van tele.
Esetleg az is, hogy az állástalanság nyolc évét mind állami csecsen vészelték át.

DocBulywood 2010.09.01. 12:26:38

A számítás nagyjából jó. Több kérdést is felvet, kíváncsi vagyok a válaszodra:
- ha kirúgnák azokat, akik szerinted feleslegesen "dolgoznak" - 170e emberke - ők miből éljenek meg?

- mi az a munkahelyteremtő program? Milyen munkahely? Ha azért kell az Államnak beruházni, hogy dolgozzanak az emberek, az már eleve ráfizetéses, hiszen jelenleg nincs olyan magyar termék - nem az Ódri' összecsavarozására gondolok - mely exportképes

Javaslatom, hogy aki jelen pillanatban munkanélküli, ki kell végezni. Egyrészt drámaian javulna a statisztika, másrészt megvalósulna a teljes foglalkoztatottság és Vitya feje sem fájna az 1.000.000 munkahely miatt.

Egyébként Ovi nagyon jól átver mindenkit, mert azt mondja, 10 év alatt lesz 1millió munkahely. Magyarra fordítva: Gipsz Jakab egyszemélyes vállalkozó tönkre megy, ergo munkanélküli lesz, majd másnap alapít egy céget, így már dolgozó állampolgár. Valóban, már csak 999.999 munkahelyet kell "teremteni".

kubatov_kommunista 2010.09.01. 12:27:15

jaj te kis buta.
önkori választás előtt nem bántjuk a savazópógárt. amúgy is egy rahedli fidesz önkormányzat van. most becsörtetnél oda, hogy fijúk ti teljesen feleslegesek vagytok.
ugyan-ugyan, te kis bohó.

amúgy ez a statisztika érdekes:
vannak 'szent tehén' számok mint a 10 milla magyar meg meg a munkanélküliség 10-11%
én már csak az adó miatt is kíváncsi lennék pontos számokra...

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.09.01. 12:28:28

Ezekből egyelőre biztos szőnyeg alá söprés lesz.

Ha esetleg még négy év múlva is ennyin fognak állni, mint most és a nép már kiheverte, hogy ilyesmire mindig reflexből üvölteni kell, hogy "hazaárulóóóók", akkor lehet fognak valamit csinálni az ügyben.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.09.01. 12:31:29

Menjetek fel amúgy bármelyik kisváros honlapjára és nézzétek meg hány fővel dolgozik a polgármesteri hivatal.
Elképesztő.

Babilen Tatarszkij 2010.09.01. 12:50:09

Általában egyetértek Piluval, de a közalkalmazottak ekézése annyira fel tud baszni. Egyes blogokon (pl. Vastagbőr) a hazaffyak állandóan uszulnak a közalkalmazottak ellen, és arra büszkék, hogy valami szaros multi irodájában húzzák az igát. Miért jobb magyar az, aki valami globalista cégnek adja el magát, mintha a magyar államnak dolgozna?

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.09.01. 13:00:33

@Babilen Tatarszkij:
Nem ezzel van a gond, hanem, hogy sokan vannak, és alacsony színvonalon szolgáltatnak.

És adóból van a fizetésük, amiből lehetne út, kórház, stb.

mese-mese-meskete 2010.09.01. 13:15:19

„ Magyarországon 2009. december–2010. február időszakban a 15–74 éves foglalkoztatottak száma 3 millió 726 ezer, a munkanélkülieké 479 ezer fő volt"
Rohadtul nem értem. Magyarországon az iskolakötelezettség 18 év, a nyugdíjkorhatár (egye fene legyen) 65 év. Ez összességében 12 évnyi létszámot jelent. Miért is kell ezeket beszámítani?

Hozzá Szóló 2010.09.01. 13:50:20

@d.z.:
Sajnos ez tényleg így van :(
Az átlagpolgár sokszor nem azt érzi, hogy a hivatalnok érte van, mikor packáznak vele. Nekem a legfelháborítóbb, hogy az emberek adójából fenntartott hivatalok akkor tartanak nyitva, amikor az emberek dolgoznak, többek közt a hivatalok és hivatalnokok eltartásáért... és munkaidőben lehet mászkálni hivatalokba, külön pluszpénzért...

Az első és utolsó üdítő kivétel nekem a zuglói okmányiroda volt, ahol késő estig be lehetett menni és sokan éltek is vele, hiszen akkor érnek rá... persze ment is a nagy sírás-rívás... a dolgozók részéről...

Ezen kellene gyorsan változtatni...

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.09.01. 14:00:44

@mese-mese-meskete: 16 év, nem 18.
@a poszt: bizony, spanyoloknál is ugyanez a szar van, a statisztikát meg mindig megbuzerálják, tkp erre való a mondanivalónkat alátámasztó, illusztráló statisztika :P
@Babilen: nem a szerkezet egyes elemeivel van gond, maga a szerkezet a probléma. tehát amíg senkinek sincs egyéni felelőssége, addig midig ki kell választani egy csoportot, hogy hibáztassuk: vagy olyat, aki nem üthet vissza (csövik, szegények, mindenkori "gyengébb kutyák") vagy akinek látható-látszólagos előnye származik a helyzetből (gazdagok, adócsalók, közalkalmazottak). Pilu szerintem nem ezt csinálta, csak a közalkalmazottak (egy részét? ez most nem világos) ugyanúgy látszat-munkavállalóknak tekinti, ahogy egyébként annak tekinthetjük a segélyért közmunkába kényszerített lapáttámasztót BAZ-megyében vagy a kényszervállalkozókat Bp-n.
szóval nem a munkanélkülieket kéne itt hibáztatni, kriminalizálni, inkább azokat a felelős döntéshozókat, akik mint nevük mutatja, felelősek a helyzet szabályozásáért, vagyis szabályozatlanságáért.
ők ugyanis nem munkanélküliek - pedig rohadtul megérdemelnék.

Zebrateve 2010.09.01. 15:19:41

@poszt:
Rosszul számítottál! Munkanélküliségi ráta: munkanélküli/aktív. Mivel a munkanélküli is aktívnak számít (ahogy te is írtad), 1.050 ezer / (1.050 ezer + 4.600 ezer) * 100 = 18,6 % Persze ez is magas, nem kérdés.

@manókomment:
De, 18 év a tankötelezettség korhatára (pár éve vezették be a 16 helyett).

@mese-mese-meskete:
EU-s statisztikai előírás miatt kell erre a korosztályra számítani. Így egységesítették a számolást az országok között.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.09.01. 16:20:03

@Zebrateve: :) I stand corrected.
valahogy lemaradtam erről. kicsit piszkál, hogy ezt minek - megpróbálok utánaolvasni.

Link Elek 2010.09.01. 18:12:20

a munkanelkuliek szama erdektelen. ami erdekes, hogy hany (jovedelem)adofizeto allampolgar van a 10mill-bol.
na ez az amiben EU utolsok vagyunk.

Tito Puente 2010.09.02. 15:59:51

Kihagytad a felsőoktatásban tartottakat! Nem véetlenül nem tesz semmit a kormány az irreálisan sok főiskolással! Ha az idén kezdő 22.000-nek a felét elzavarnád melózni, megint 11k-val meg lenne fejelve a munkanélküliek száma.
süti beállítások módosítása