TWA nemrégiben kiakadt a Köröshegyi Völgyhíd végett, pedig nem szabad. Ha kell annak a kurva elitnek az az ötven milliárd, és azt autópálya építésén keresztül akarják kivenni a közös kasszából, akkor lesz híd, két hetven méteres bucka között is. Sőt ha kell, akár a Dunára hosszában is építenek egyet. Hogy ennyi pénzt el akarnak rakni azt megértem, de azt, hogy egy járda árát miért kell ellopni, az nem egészen világos számomra sem. Nagyot lopni nemes, kicsit lopni pitlákság. (médin Balkán)
Amit az alábbi képeken látsz, az nem a kommunista rendszer hagyatéka, még csak nem is egy több évtizedes, lepukkant ipartelep, nem is egy gettó-videóklip díszlete, még csak nem is Józsi bácsi által összetákolt tyúkóljárda hátul az udvarban. Amit látsz, az néhány hete (!!!) készült, a szemeretelepi vasútállomáson. Ez nem vicc. Felújították a vasútvonalat, és vele együtt az állomást is. Ez készült, erre futja. Igen, ez egy vadi új peron, 2007-ben, Budapesten, Magyarországon, Európában.
Recept a recycled peron elkészítéséhez:
Miből készül?
Ez itt a kulcs, kérem. Nem kell venned semmit, hiszen a pálya felújítása során felszedett anyagokból megépítheted. Felszedett, beton talpfa, illetve (felszedett) bazaltzúzalék.
Hogyan készül a recycled peron?
Dobálj le a kívánt területen egymástól kb. 1 méter távolságra két sor (felszedett) talpfát. Figyelj arra, hogy véletlenül se legyen elegyengetve alatta a talaj, és ne legyen beszintezve. Attól lesz igazán rusztikus, hogy ha nem is nagyon bajlódsz az illesztésekkel! Töltsd fel a szaros-húgyos, felszedett bazalttal, és küld rá a döngölőt. Kend le a talpfák tetejét mésszel, így jelölvén a járda szélét. Erre csak azért van szükség, hogy ha valamelyik paraszt (utas) mégiscsak eltörné a lábát a peronon, akkor védekezhetsz azzal, hogy Te mindent megtettél a balesetek elkerülése végett.
Ja, egyébként készen is vagyunk!
Miért jó a recycled peron?
1., Mert ingyen van. A saját bontási anyagodból készíted.
2., Az előző pont okán, elrakhatod a kiszámlázott új peron árát!
3., Környezetbarát, csupa újrafelhasznált anyagból készült.
4., Gyorsan lerakható.
5., Eleve akadálymentesített. Egészen pontosan esélyegyenlőséget biztosít a használóknak, mert egyformán járhatatlan kerekesszékkel, babakocsival, és gyalog is.
Néhány gondolat és kérdés:
Nem vagyok járda-, illetve peronépítő szakember, de amellett, hogy esztétikailag nem egy retinaorgazmus, amellett ez kurvára balesetveszélyes is. Lesel, felesel, csúszik, etc. Biztosan vannak előírások egy peronnal kapcsolatban is, túl azon, hogy a józanésszel is felmérhető elemi feltételeknek is meg kellene felelnie.
ISO hányezres ez a peron?
Ki találta ki?
Kinek volt pofája ezt idehányni? És miért merte azt gondolni, hogy ez így maradhat?
És kinek lesz pofája ezt átvenni az építtető részéről?
Ugye nem lesz rajta a számlán az új peron ára?!
Beraknál az udvarodra egy ilyen járdát, kedves kivitelező bácsi!?
Sehol egy egyenes. Maga a csoda! :)
Micsoda illesztések!
Se gyalog, se babakocsival, se kerekesszékkel nem járható. Akadálymentes esélyegyenlőség.
Lézeres szintzezés.
Vége van, mint a botnak.
Hogy mi ez a tábla? Legközelebb elmesélem.
Beköszöntött Európa a pestlőrinci susnyásba. Nem épül itt semmi, és ha mégis, abban sincs köszönet.