HTML

 
Már régóta szeretnék Veled beszélni, egy-két fontos kérdésről. Tegnap láttalak a piacnál, én integettem, de nem vettél észre, mert lekötötte a figyelmed a közlekedés. Persze városban, két kiló feletti tempónál van is mire figyelni. Emlékszem, azelőtt soha nem láttalak motorozni, de amikor pár éve, a bankok kitalálták, hogy adnak hitelt a motorvásárláshoz, hirtelen mindenki,  - aki gyerekkorában közelről látott akár egy Rigát is - ízirájder lett. Akkor vettél Te is motort, közvetlen az előtt, hogy leraktad volna rá a jogsit. Nem is nagyon apróztad, egy 160 lovas bringával kezdted el a T betűs korszakod.
 
Azóta nagy utat tettél meg, igazi szpidis lettél. Nézegettem a Neten bekamerázott felvételeket, és láttam, hogy már neked is van pár „gosztrájdör” videód. Megismertelek a macis slusszkulcsodról. Jól nyomjátok, vazze! Igazi, tökös gyerekek vagytok. Pont úgy száguldoztok, mint a példaképeitek, azok a faszkalapok, akik elsőként érzetek indíttatást arra, hogy megmutassák a világnak, hogy ők nem félnek megdögleni az aszfalton.
 
Egyébként érdemes lenne elgondolkodnod azon, hogy az általad feltöltött .wmv-k esetleg, követendő példaként szolgálnak, egy-két 16 éves gyereknek és esetleg ennek hatására kezd hasonló száguldozásba? Amivel nincs is gond, egészen addig, amíg fel nem akad a srác egy IFA platójára. Gondoltál már arra, hogy mit mondanál az anyjának? Hiszen, Te voltál az inspirálója. És arra gondoltál már, lehet, hogy ezt már meg is tetted? Felelősségérzet van-e, ízirájder ecsém?
 
A múvikról, - amiket láttam rólatok - még az is eszembe jutott, hogy pont azon az útszakaszon szokta a szomszéd Mari a gyerekeket suliba vinni, Te pedig ott húzol neki három kilót, délután a csúcsban. Arra gondoltam, hogy anyádat, apádat, meg az öcsédet beültetném egy-egy ott közlekedő autóba, vajon akkor is így szlalomoznál-e köztük?
Nem baj, ha az úton akarsz meghalni, de ha lehet, ezt egyedül tedd meg! Hogy miért mondom ezt? Mert amin Te ülsz, az fegyver. Ha egy 180 kilós motor 180 lóerő, akkor minden egyes kilóra 1 lőerő jut, az pontosan olyan mintha egy átlagos 1100 kg-os autó 1100 lóerős lenne. Fogod? Forma 1 az utcátokban. Örülnél neki, mikor a gyerek kint bringázik a többi csemetével?
 
Rengeteg kérdés merül fel bennem a motorozással és úgy általában a közlekedéssel kapcsolatban. Az egyik ilyen, aminél az én agyam már rögtön ledobja a láncot, hogy ha 130 a megengedett legnagyobb sebesség az utakon, akkor miért árulnak olyan járművet, amivel át lehet lépni a 300-as határt?!
Persze a zseton a magyarázat. Vasárnapi MotoGP közvetítés => vásárlási kedv => GDP. Az állam meg tojik a szabályozásra. Erre is. Az, hogy a csapból is az folyik, hogy vegyél autót, de hogy a zsúfoltság miatt évek óta nem lehet kocsival közlekedni, érdekli az államot? Az sem fogja, ha a szalagkorlátról évente négyszáz hülyegyerek vérét kell lesikálni, mindezt azért, mert néhány gyártó abban látja a termékeinek eladhatóságát, ha beletesz még kétszáz köbcentit, 50 lovat, meg plusz 30 km/h-t végsebességre. Az, hogy éppen a termék öl meg amit veszel, az sem számít, csak fizesd ki előtte. Igen, jól hallottad, terméknek neveztem a „mocidat”. Még mielőtt előadnád a nagy hímömlengést arról, hogy lelke van, meg dübörög, meg országút, meg szabadságérzet, meg életstílus, meg borntubivájd, közlöm Veled, hogy lószar. Amiből 30.000 darabot adnak el évente, az nem életstílus, hanem termék, barátom.
 
Sajnos a motorozásnak egyáltalán nincs kultúrája itthon, amiért nem (csak) Téged hibáztatlak. Persze, miért is lenne? Minek van, egyáltalán? Az autózásnak se sok, meg aztán sorolhatnék itt bármit, és mindent. A teleszemetelt horgászstéget, a sörétessel kilőtt szarvasbikát, a fürdőzők között nyomuló dzsetszkist, meg a szemét lerakását az erdőben. Ez egy paraszt ország, itt az életnek sincs kultúrája. Meg Neked se.
Pár hete is láttalak a csajoddal, gondolom a strandra mentetek. Papucsban voltál, rövidgatyában és atlétában. A barátnődön egy top, egy sort, és mezítláb volt. Gratula! Az, hogy Te hülye vagy és szívesen radíroztatnád a hátad a betonra az a Te magánügyed, (lenne, ha Te fizetnéd a kórházi költségeket és nem a közösből menne*) de, hogy akkora vadparaszt vagy, hogy a barátnődet is kiteszed ennek a veszélynek, arra nem tudok mit mondani. Egyszer, ha van időd, ülj le egy elhagyatott úton az aszfalt szélére, tedd rá a tenyered és egy hirtelen mozdulattal, húzd végig az úton. Fájni fog, az biztos. Tudod, hogy mi marad a meztelen hátadból, ha hatvannál épp’ csak elcsúszol? Nem lesz plasztikai sebész, aki bőrt varrna rá, okoska! És a csajodnak mit mondasz, ha megnyúzza a felezővonal? Jópofa volt atlétában motorozni?
 
Ezek a bringák már régen átlépték azt a teljesítményt, amit egy átlagos ember, átlagos képességekkel uralni képes. Az átlagosnál nagyságrendekkel jobb képességű és jóval nagyobb rutinnal rendelkező emberek is csak akkor tudják kontrollálni, ha nincs a közelben zebra, lámpa, kamion, gyalogos és szembeforgalom. MotoGP. De még ők is, így is belehalnak néha.
 
Bár tudom, hogy Te igazi szupermen vagy, kedves H. Busa Lajos, és ha még olyan a reflexed, mint a V. Rossi-é akkor is van egy bibi!
A 300 km/h, az 83 méter megtételét jelenti szekundumonként. Mire megijedsz és kapcsol az agyad, hogy fékezni kellene, addig 150 métert tettél meg. Lesatuzol és újabb 150 méter után már állsz is, persze csak akkor, ha ezen távolság megtétele közben nem találkozol egy platóval. Ez a távolság éppen két háztömbnyi. Szóval, ne magyarázd meg, hogy Te irányítod az eseményeket! Jó esetben is, csak túléled.
De tételezzük fel, hogy tudod, hogy mit csinálsz amikor 150 métert teszel meg egy pislogás alatt! De könyörgöm, Lajos bácsi, aki kifordul a traktorral a sarkon és lát közeledni valamit 250 méterre, az nem tudja, hogy mire visszafordítja a fejét, Te már régen ott vagy! Ez fegyver, vazze, nem közlekedési eszköz!
 
Rendszámtábla zsanéron. Höhö, milyen trükkös! Felviszi a húzat kiló felett és nem látszik hátulról! Höhö, tökös gyerek!
Láttam, hogy Te meg felhajtottad. Igazából nem érdekel, hogy milyen trükköket alkalmazol a „rendőrök VS motorosok” közötti csatában, de egy dolog nem hagy nyugodni. Mi van, ha velem karambolozol, és Te úgy gondolod, hogy jobb innen tiplit venni, - tudva, hogy nem látszik a rendszámod - és elhúzol. Ahogy a rendőr, én sem tudlak beazonosítani. Szóval, nem örülök a fityegő rendszámodnak, mert paraszt dolog! Pont, mint az azonosító nélküli rendőr.
 
Lajos! Sokat gondolkodtam, hogyan is tálaljam nemtetszésemet a száguldozásoddal kapcsolatban úgy, hogy abból ne legyen sértődés. De vagy megérted, vagy finoman fogalmazok és most a célom az, hogy eljusson üzenetem az agyadig, ezért végezetül csak annyit szeretnék mondani, hogy A KURVA ANYÁDAT HASZNÁLD BÓJÁNAK A HÁROMSZÁZAS, KÖZÚTI SZÁGULDOZÁSODHOZ, NE AZ ÉN CSALÁDOM!
 
 
 
*A biztonsági övre is azt mondom, hogy egyéni döntés kérdése, hogy valaki meg akar-e murdelni, vagy sem. Persze csak addig egyéni felelősség kérdése az is, amíg nem a közös kasszából fizetik a gyógykezelését. És minekután olyat még nem láttam, hogy a Balesetiben valakivel kifizettették volna a kórházi számlát, azért mert nem volt bekötve a baleset idején az öve, így a „saját döntés, saját felelősség” elméletet ez esetben is elvethetjük rögtön. (Mellesleg sokkal célravezetőbb lenne, ha nem a rendőr bácsi cseszegtne egy ötezres csekkel az öv be nem kapcsolásáért, hanem egy esetleges baleset során, aki nem volt bekötve, megkapná a számlát a zárójelentéssel. Korrekt nem? Tiéd a döntés! Nem kell öv, ha nem akarod! De nehogy már a közösből fizessük az egyén hülyeségét!)
 

Címkék: hülyemagyar motorozás

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr87112104
süti beállítások módosítása