HTML

 
A Tesco és az Auchan pénztárosa is gyors egymásutánban rákérdezett, hogy nem vagyok-e egyéni vállalkozó, mert akkor jobb lenne nekem. (Számlára venni az írószert a gyereknek.)
 
Elidőztem a gondolat fölött; egy butykos hang odabent rávágta azonnal: dehonnem.
 
(Ez a köcsög is, aki előttem állt a sorban, számlát kért a Rotringról, mind a 3000 Ft-ról, amibe belekerült. Épp nyúltam a zsebembe, hogy hozzábaszom a pénzt, csak takarodjon már a sorból, ugyanis az ő háromezer forintos számlája miatt állunk itt heten, a 40 fokban, amikor hirtelen felém fordult, és megláttam a „PRESS” igazolványt a nyakában. Lassan elcsitult a dühöm, kezem kivettem a zsebemből és csak egy szánalmas mosollyal próbáltam ellensúlyozni előző kirohanásom. Megsajnáltam vagy csak megirigyeltem, nem tudom. Ugyan még mindig szívesen pofán vertem volna, de felvillant bennem, hogy csak szaros lesz a kezem, a mosdó meg messze. )
 
De én nem lehetek vállalkozó, mert nem firkász vagyok. Mert így hirdették meg az állást, meg ebben az ágazatban különben sem divat a vállalkozóira való foglalkoztatás. Ez csak a vagyonőröknél és az újságíróknál bevett szokás, hogy rádobják a bruttót az alkalmazottra egy számláért cserébe. Ő meg megy a Tescoba és számlát kér a mosogatószerről, mert a lakása az irodája és ott takarítani is kell, és ezen oknál fogva neki jár, hogy költségként elszámolhassa.
 
Jár a lófaszt.
 
Egyáltalán mi az, hogy egyéni vállalkozó? Tulaj vagy, vagy alkalmazott? Mi a szar ez a nonszensz fogalom. Egyszerre vagy cég, tulaj és alkalmazott, miközben nem csinálsz mást, mint aki melletted ül, és csak annyi köztetek a különbség, hogy veled így kötöttek szerződést? Na ne má’!!
 
Persze arra, hogy ezt „vállalkozási formát” meg kellene szüntetni, már sokan rájöttek, csak nem tudták, nem merték meglépni. Emlékszem még, hogy Megyónak volt egy erőtlen kísérlete, hogy beszántsa ez a torzót, de amint kiejtette a száján, hogy az egyéni vállalkozóknak annyi, hirtelen előkerült a vagyonőr lobbi, meg az újságírók „érdekképviselete”. Aztán nem is lett belőle semmi.
Pedig nagyon ráférne már a gazdaságra, hogy ezt a sok kis fasz firkászt behajtsuk a szürkéből a fehér gazdaságba.
 
Kialakult egy érinthetetlen kaszt.
 
Hitted volna, hogy a tetű billentyűzetkoptató brigádnak akkora ereje van, hogy a miniszterelnököt meghátrálásra késztetik? Van baze, pedig szart se csinálnak! A pofájuk nagy, fikáznak, de többségük ki sem jön a lakásából, úgy gyártja a híreket. Illetve havonta egyszer kijön, amikor elviszi a számlát a főnökének, bevásárol majd az ott kapott számlákat elviszi a könyvelőnek.
Felveszi a bruttót, lekönyveli magát minimálra, annyi TB-t és adót fizet, ami egy marék kölesre sem elég, én meg évente bedobok az államnak 2 millió forintot. És itt ül mellettem, ugyanazt csinálja mint én. És ezt az állam is tudja. És ha tudja, és hagyja, ez nem más, mint burkolt támogatás. NEKED MIÉRT JÁR, PARASZT?
 
Stratégiai ágazat? A nagy büdöst. Ha volna itt bármilyen stratégia, akkor nem a nem a firkászok seggét nyalná az állam. Akkor a gázbányásznak meg a tanárnak járna kedvezmény, nem az újságírónak. Kibaszott híreket, és írásokat onnan veszünk, ahonnan akarunk. Tele van vele a világ.
 
Billentyűzetet püfölni, nagyszerű elfoglaltság, tudja ezt minden blogíró buzi. Aranyos és szeretetreméltó. Tessék rendesen adót fizetni, kis pöcsök! Az nem állapot, hogy Te nem fizetsz szart sem, én meg igen, aztán vered a nyálad, hogy valaki rajtad kívül ugyanezt meri megtenni.
 
Azért vannak itt ilyen irdatlan adóterhek, jó reggelt kívánok, mert értelmetlen és életképtelen rendszereket kell finanszírozni. Például az egyéni vállalkozókat.
 
 

Címkék: reform hülyemagyar magyarland

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr83124153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rolika 2007.07.24. 13:36:32

ezekkel a bekezdéscímekkel is nyugodtan készülhetne írás:
- a nyugdíjasokról (amíg nem nyúzzák meg őket egy kicsit, addig nem jön rendbe az államháztartás. miért csak a keresőket b.szogatják, egyenlő teherviselés van, nem? szopjon mindenki)
- a rokkantnyugdíjasokról (apám, NYOLCSZÁZHATVANEZER rokkantnyugdíjas van kis hazánkban! ortopédhadsereg vagyunk, vaze)
- fegyveres testületek, rendvédelmisek (ezeknek a háromnegyede azért lesz rendőr/katona/akármi, mert 43 évesen elmehet nyugdíjba, utána meg lehet svarcolni, vállalkozni rogyásig. hát b.zmeg én ezt úgy megszüntetném visszamenőleg, mint a huzat. k.rvára idegesíti ám az embert egy ilyen fiatal köcsög, fél életét otthon lófrálja, mert a tengelyen töltött idő, meg a megnövekedett stressz, meg a tököm tudja, még mi. jöjjön csak el egy kicsit pl. az építőiparba, ott is van stressz is, tengely is, és fegyver csak azért nincs nálunk, mert egy erősebb nap után halomra lődöznénk a fél országot mire hazaérünk, mégis húsz évvel tovább kell gályázni.)

Beyonder 2007.07.24. 13:50:18

Mutass egyetlen újságírót, aki maga kérte, hogy egyéni vállakozó legyen. Nem fogsz találni. Senki nem örül annak, hogy nem fizetik a nyugdíját, hogy nincs állandó szerződése és munkaviszonya. És jó ha tudod, hogy - meglepetééééés - az újságírókat (nem a 'sztárok'-ról beszélek) kifejezetten szarul fizetik.

Ha meg csak Tótába akartál belerúgni egyet, amiért hozzá mert nyúlni a "nemzeti oldal" kedvenc, Szabó Dezsőig nyúló mítoszához ('magyar paraszt és magyar vidék = romlatlan, éltető, nemzetmegtartó erő'), akkor mellényúltál, mert Tóta nem klasszikus újságíró, hanem egy 'sztár-publicista'.

péter 2007.07.24. 13:54:22

Nem az egyéni vállalkozást kell megszüntetni, hanem a bonyolult adórendszert, ami miatt vonzó (kifizetődő) tud lenni egy ilyen forma. Miért van az, hogy mire a munkáltató zsebéből a munkavállaló zsebébe vándorol a pénz, addig legalább hétszer vonnak le ilyen-olyan százalékot vagy fix összeget különböző szinteken (van amit a munkáltató fizet be és van amit - úgymond - a munkaválalló (persze ezt is a vállalati könyvelő számolja ki)). Ez a hét összeg aztán három helyre vándorol: lesz belőle nyugdíj alap, egeszségbiztosítás meg persze az állam is él valamiből. Miért kell akkor ilyen bonyolultan? Kinek jó, hogy ez ilyen átláthatatlan? Kinek jó az, hogy két egymás mellett ülő, ugyanazt a tevékenységet végző ember közül az egyik alkalmazott a másik meg vállalkozó? Hidd el nem a vállalkozónak jó (tényleg nem öröm minden szaros pár ezer forintról számlákat gyűjteni pl). És nem is az alkalmazottnak.

Vannak olyan országok, ahol egységes adózási kulcsokat alkalmaznak. Mindegy, hogy alkalmazottként vagy vállalkozóként dolgozol, a végén ugyanahhoz a pénzhez jutsz. Mindegy, hogy fizetésként vagy nyereségként veszed ki a pénzt, a végén ugyanahhoz az összeghez jutsz. És ezért nincs is értelme trükközni. Ezért a kreatív energiáidat nem is a legfrisebb adójogszabályok beható vizsgálata foglalja le, hanem az, hogy hogyan tudsz az igazi munkáddal többet keresni.

Nálunk ez még nem valósult meg, és - úgy tűnik - a közeljövőben nem is fog. Talán kéne egy mozgalom. Népszavazás. ;-)

hernan 2007.07.24. 13:58:17

na, ez tetszik. :)

tótaw amúgy is félművelt, a "sztár-publicista"-t sztem te is csak gúnynak szántad. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.24. 13:58:41

-bs- · geekz.blog.hu/ 2007.07.24. 13:50:18:
"Ha meg csak Tótába akartál belerúgni egyet, amiért hozzá mert nyúlni a "nemzeti oldal" kedvenc, Szabó Dezsőig nyúló mítoszához ('magyar paraszt és magyar vidék = romlatlan, éltető, nemzetmegtartó erő'), akkor mellényúltál, mert Tóta nem klasszikus újságíró, hanem egy 'sztár-publicista'."

Sajnálom, ezt nem értem.
Tóta írt valamit. Azt találta írni, hogy a mezőgazdaságban dolgozók menjenek a komlói bányászok után, ne sztrájkolgassanak, mert nem rentábilis, amit csinálnak. Csak állami támogatással maradhatnak fenn.

Erre kiderül, hogy konkrétan ő is csak állami támogatással maradhat fenn, mert kedvezőbb módon adózik, mint mindenki más (ld. fentebbi blogbejegyzés a tirpák blogon).

Erre a sirám az, hogy ha nem kedvezményes módon adózna (meg a szoftveresek és a többi EVA-sok, EKHÓ-sok), akkor nem lenne reális a jövedelme.

Vagyis nem állít elő elég Hozzáadott Értéket és az államnál nyújtja a kezét támogatásért. Ezek után pofátlanság beleírni a Nagy Magyar Internetbe, hogy más ezt ne csinálja.

Szabó Dezsőről szó sem volt.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.24. 14:03:02

péter 2007.07.24. 13:54:22:
"Nálunk ez még nem valósult meg, és - úgy tűnik - a közeljövőben nem is fog. Talán kéne egy mozgalom. Népszavazás. ;-)"

Nem, Péter, nem erről van szó. Arról van szó, hogy egyes szakmák a politikai döntéshozóknál kedvezményes bánásmódot sírtak ki maguknak. És míg ez a mezőgazdáknál érthető, ugyanis a támogatásukat mi adjuk bele az EU-kalapba és ha nem vesszük ki, kiveszi más, úgy az EVA és EKHÓ kedvezményezetteinél semmiféle indok nem található erre.

Ezért roppant nagy gáz Tóta írása. Én a helyében mélyen hallgatnék a kedvezményes bánásmódról.

mithrandir 2007.07.24. 14:49:50

:-DDD

Király vagy, bárki légy is...

Kavics 2007.07.24. 14:51:49

Így is van!
Bár nem tudom, hogy miért a TWA-ra válasz, amikor a két irás tök jól megfér egymás mellett...

gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.07.24. 15:11:53


Na igen, ez rendben van. Az eredeti írást olvasva nem bírtam
hozzászólni mert csak a "takarodj a véresgecibe" stílusú urbánfolklór
tört volna ki belőlem, a kommentelők nagyrészét detto csak leanyázni
lehetne, de mi a fasznak?

Lubickolnak a faszságban, hogy a magyar paraszt az nem dolgozik.
Szar a paradicsom is amit termel (sic!), ennyi jut eszükbe. Az, hogy
hány helyen szökik a rendszerből a lóvé - ami abban az esetben
persze neki jó - azt nem fogja fel. De metróval szeretne járni.
Egy szegény országban, vadiúj metróval: át budára, államilag
dotált szakaszjeggyel, mi?

Hogy fulladnának bele ezek a parlagfűbe.

anyad 2007.07.24. 15:16:30

Hozzád hasonlóan a legtöbben nincsenek tisztában azzal, hogy mit is jelent egyéni vállalkozónak lenni. Leginkább csak annyi jön le, hogy kevesebbet kell adózni, azt csá. Azonban ez az EV dolog nem ennyire fekete-fehér, kiscicám.
Hadd mutassam be a saját példámon.

A kiindulópont, hogy én éppen ugyanannyiba kerülök a cégemnek, mint azok a munkatársak, akik (látszólag) fele annyi nettót visznek haza, mint én. Persze én a bruttó összeget kapom meg, de azután rengeteg költségem van.

1. Magam fizetem be az adót (EVA) (a bruttó 25%-a)
2. Magam fizetem be a járulékokat (ez vagy 4-5 tétel, de nem tom pontosan, mert most még épp diákként vagyok számon tartva), ami minimálbér után is havi 50-60 rugót tesz ki, tehát évi min. 600e Ft-t. Még jó, hogy nem akarom magamat bejelenteni többre, hiszen jobb szolgáltatást nem várhatok cserébe az államtól.
3. Magam fizetem be az iparűzési adót (a bruttó 1%-a)
4. Magam készítem el a bevallásomat, ill. fizetek egy könyvelőt, aki olyan 100e Ft-ba kerül évente. Ő azért is fontos, mert a faszom se képes megjegyezni, mikor, mit, mennyit és melyik számlára kell befizetni, hiszen ez kb. évente változik.
5. Vállalkozóként köteles vagy céges bankszámlát nyitni, ami nagyjából 30-60e Ft-ba kerül. A céges számlák banki díjai jóval magasabbak, mint a lakossági számlacsomagok díjai. Persze kell még egy saját lakossági számla is, hiszen nem használhatod magáncélra a céges számlát.
6. Amiket fent írtam, az mind idő, ha tetszik munkaidő, hiszen a számlákat ki kell állítani, le kell fűzni, az állami elvonásokat be kell fizetni, konzultálni kell a könyvelővel stb. Több év átlagában ez 1-2 napot tesz ki havonta, amit nem fizet ki senki, és amit a munkadíjadban kell érvényesíteni.

Ehhez járulnak még a konkrét hátrányok:
Nem kaphatok étkezési utalványt, bérletet, otthoni internetet, telefont, üdülési csekket, céges autót, a munkaeszközeimet magam veszem.

Summa summarum szerintem egyáltalán nem annyira egyértelmű, hogy az egyéni vállalakozók, és különösen az evázók rétege lehúznák az államot. Egyszerűen arról van szó, hogy sokan egyszerűen hülyék ahhoz, hogy saját kis cégüket menedzseljék, és ezért főújnak azokra, akikbe egy kicsit több vállalkozó szellem szorult. Én személy szerint évi 2-2,5 millió forintot fizetek be mindenféle jogcímen az államkasszának. (Ugye ebből a pénzből fizetik az állami alkalmazottakat, akik speciel nem járulnak hozzá semmilyen szinten az állami kiadásokhoz, hiszen az ő járulékaik és adójuk csupán az állam egyik zsebéből a másikba vándorol. Ha valahol változtatni kellene, akkor talán el kellene golndolkodni azon, hogy vajon tényleg az államnak kell-e foglalkoztatnia 800e embert, a mukavállalók negyedét.)

Hogy miért vagyok mégis egyéni vállalkozó, és miért evázom? Egyszerűen azért, mert nem vagyok hajlandó a kb. 30-35%-os elvonásnál többet fizetni az államnak. Ha nagyobb lenne az elvonás, akkor egyszerűen kevesebbet dolgoznék, hiszen ebben az esetben a határhaszon-görbém inkább a pöcsvakarás, Balatonparton ücsörgés, Szimpla-kertben lógás felé tolódna el. így viszont az az érzésem, hogy van miért dolgoznom, hiszen több marad nálam.

Andreasue 2007.07.24. 15:36:43

Sok évvel ezelőtt hallottam, hogy a nyugdíjasok több adót fizetnek be, mint a vállalkozók. A nyugdíj után akkor sem kellett adózni, tehát csak arról az összegről van szó, amit nyugdíj mellé kerestek az érintettek.
Nálam is felmegy a pumpa, ha látom, hogy XY idén már a harmadik telefont íratja le a KFT-vel. Milyen alapon jár neki vissza az ÁFA és nekem miért nem?
Az viszont igaz, hogy itt olyan súlyosan megadóztatják a dolgozó embert, hogy igaz a régi csehszlovák mondás, aki az államtól nem lop saját családját károsítja meg.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.24. 15:48:06

gloire · www.saulwilliams.com 2007.07.24. 15:11:53:

"Na igen, ez rendben van. Az eredeti írást olvasva nem bírtam
hozzászólni"

Én ha akartam volna se tudtam volna, mert Tóta W. Árpád, a szólásszabadság bajnoka (v.ö. önkényuralmi jelképek tiltásának feloldása) kitiltott a blogjáról és rajtam kívül mindenkit, aki a (fejlécben olvasható című) tirpákblogot akárcsak megemlíti ott.

Miért, nem értem.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.24. 15:50:51

anyad 2007.07.24. 15:16:30:
"Hogy miért vagyok mégis egyéni vállalkozó, és miért evázom? Egyszerűen azért, mert nem vagyok hajlandó a kb. 30-35%-os elvonásnál többet fizetni az államnak"

Tök igazad van. Sajnos ez a lehetőség nem adott nekem és ezért jócskán 50% felett tejelek. Semmi baj, csak akkor hadd legyen meg a határozott véleményem azokról, akik kedvezményes módon adóznak, de a szájuk jár, hogy *mások* kedvezményét vonják el azon az alapon, hogy nem állítanak elő elég Hozzáadott Értéket.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.24. 15:54:09

Andreasue 2007.07.24. 15:36:43:
"Az viszont igaz, hogy itt olyan súlyosan megadóztatják a dolgozó embert, hogy igaz a régi csehszlovák mondás, aki az államtól nem lop saját családját károsítja meg."

A vicc az, hogy itt legális adóelkerülésről van szó, amelyet politikai kedvezményezettség alapján osztottak ki.

gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.07.24. 16:37:28


kiscicám

"1. Magam fizetem be az adót (EVA) (a bruttó 25%-a)"
Nem fizeted be!
Annyi szirszar számlát odatolsz a könyvelődnek, hogy a végén
kiderül, neked jár még pár forint vissza.

"én éppen ugyanannyiba kerülök a cégemnek"
És ki nem szarja le. Gondolom nem a maradék 2db állami vállalat
valamelyikénél dolgozol, akkor talán érdekes lenne.
De nem fizettek adót!
Ez az egyéni vállalkozósdi számlakéregető, számlagyártó,
számlavásároló világ egy elképesztő igazságtalan dolog.
Havonta 6-700 000 forintot kereső emberek (reklám, sajtó,
film stb. szakmák) gyakorlatilag 0 huf adót fizetnek.


fejtágító 2007.07.24. 16:54:52

""1. Magam fizetem be az adót (EVA) (a bruttó 25%-a)"
Nem fizeted be!
Annyi szirszar számlát odatolsz a könyvelődnek, hogy a végén
kiderül, neked jár még pár forint vissza.
"

Te is sokat értesz az evához!

Nem számolhatnak el költséget, hahó! Nem csökkenthetik az adóalapjukat a költségszámláikkal, ezért nem is törekszenek arra, hogy számlákat gyűjtsenek, főleg nem hogy FIZESSENEK valamelyik számlagyárban, hogy számláik legyenek!

gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.07.24. 17:05:39


Igazad van. Amit írtam az igaz az egyéni vállalkozókra úgy
általában igaz. Hogy kik, és hányan lettek evások igazából
gőzöm sincs, de szerintem elhanyagolható ma még.
A riposzt sem róluk szól.

pokesz 2007.07.24. 17:25:35

Na hadd ne kezdjem el sajnálni az EVA-sokat, mert mingyá kapok egy szívinfarktust. Főleg azon az alapon, hogy x% adónál többet nem vagyok hajlandó fizetni (ezért a többit elcsalom). Vagy ez így megy? Mindenki megállapítja magának, hogy mennyi adót hajlandó fizetni, oszt jónapot? Apukám, nagyon eccerű leszek: ha te összevállalkozol mondjuk egy hónapban 1 millát, abból leadózol mennyit is? 300ezret? Ha én a bejelentett munkahelyemen keresek ennyit, mennyi is lesz a nettóm? 450ezer. Magyarán te 250ezerrel kevesebbet fizetsz be a közösbe, mint én, pedig ugyanannyi értéket termeltünk. Hogy sajnállak!

fejtágító 2007.07.24. 17:34:12

"Ez az egyéni vállalkozósdi számlakéregető, számlagyártó, számlavásároló világ egy elképesztő igazságtalan dolog."

Ez is igaz. Én is láttam olyan 100 milliós forgalamt elért cég mérlegét, amelyből kiderült, hogy én magánszemélyként több adót fizettem, mint ők.

"hányan lettek evások" kb. 80-100 ezer evás van, azok választották, akiknek alig van költségük, így az a megkötés, hogy nem számolhatnak el költséget, nemigen okozott adóhátrányt.

"A vicc az, hogy itt legális adóelkerülésről van szó, amelyet politikai kedvezményezettség alapján osztottak ki. "

Mivel alig volt költségük, sokan számlát vásároltak, hogy adóalapjukat csökkentsék. Azzal, hogy nem vettek ezentúl számlát (mert nem számolhatták el), több adót fizettek. Az alku így szólt: nem számolsz el költséget, ezért alacsonyabb adókulcssal adózhatsz.

Ebbe a körbe azért elég sokfajta vállalkozás belefért, a magánnyelvtanároktól kezdve a fordítókig, és ezen szakmákban ismerek mindkét oldalhoz tartozókat. Nem értem a politikai kedvezményezettek fogalmát igazán.

fejtágító 2007.07.24. 17:37:23

pokesz
" Ha én a bejelentett munkahelyemen keresek ennyit, mennyi is lesz a nettóm? 450ezer. Magyarán te 250ezerrel kevesebbet fizetsz be a közösbe, mint én, pedig ugyanannyi értéket termeltünk. Hogy sajnállak! "

Ha megtehetnéd, hogy evázz, eváznál?

pokesz 2007.07.24. 17:55:07

fejtágító
"Ha megtehetnéd, hogy evázz, eváznál?"

Úgysem fogod elhinni, de nem. Igaz, elég magas a fizetésem ahhoz, hogy ne kelljen trüköznöm ahhoz, hogy normálisan tudjak élni szerény kis családommal (és nem vágyom nagyobb lakásra, mint a 77nm hármunknak és nincs szükségem nagyobb autóra, mint az Opel Corsa). Egyébként megtehetném, vannak most is olyan kollégáim, akik eváznak. De valahogy nálam nem csak szlogen a társadalmi szolidaritás, vagyis hogy mindenki annyit tegyen a közösbe, amennyit a törvények szerint kell és jóesetben a gazdagok fizessenek többet. Ha mindenki egy picit el tudná felejteni az adózási kiskapukat, ha nem az lenne az elfogadott norma, hogy ott bújj ki az adózás alól, ahol csak tudsz, talán nem kéne ilyen magas adókulcsokat bevetni. Nem vagyok propagálója a jelenlegi kormánynak (istenőrizz), de abban igazuk van: adócsökkentést az adott helyzetben csak az adózó rétegek kiszélesítésével lehet megvalósítani és ez a mi kis hazánkban nem azt jelenti, hogy adóztassuk meg az óvodásokat is, hanem azt, hogy mindenki, akinek elvileg most is kéne, fizessen be rendesen annyit, amennyit kell. Másfél millió ember van minimálbérre bejelentve a vállalkozók között egy olyan országban, ahol összesen kevesebb, mint 4 millió ember adóköteles. És csodálkozunk, hogy magasak az adók, rohadnak az állami intézmények, növekszik a államháztartási hiány és az államadósság.

Dömper Ármánd 2007.07.24. 17:55:18

"Azért vannak itt ilyen irdatlan adóterhek, jó reggelt kívánok, mert értelmetlen és életképtelen rendszereket kell finanszírozni. Például az egyéni vállalkozókat."

Helyes! De ez a gazdákat még nem menti föl.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.24. 17:59:41

Dömper Ármánd 2007.07.24. 17:55:18:
"Helyes! De ez a gazdákat még nem menti föl."

Mi alól nem menti fel, kedveském?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.24. 18:00:15

fejtágító 2007.07.24. 17:34:12:
"Ebbe a körbe azért elég sokfajta vállalkozás belefért, a magánnyelvtanároktól kezdve a fordítókig, és ezen szakmákban ismerek mindkét oldalhoz tartozókat. Nem értem a politikai kedvezményezettek fogalmát igazán."

Városi értelmiség.

pokesz 2007.07.24. 18:13:35

Doorhammer
"Mi alól nem menti fel, kedveském?"

Bár nem nekem szántad a kedveskémet, én azért tudnék a gazdákról is néhány keresetlen szót szólni. Nem menti fel őket ez a bugyuta és szörnyen demagóg írás a gazdákat azalól, hogy a támogatásból 30-40 millióért megvett traktorjaikkal idejöjjenek az én adómból megépített és fenntartott, neadjisten kátyútlanított fővárosi utakat szétbombázni, hogy rázhassák az öklüket a még több támogatásért, amikor adót nem fizetnek, a káralapba sz@rnak beszállni, de elvárják, hogy az őket ért károkat az állam rendezze, hogy ósdi, elavult struktúrában termesszék a piacképtelen terményeket és aztán jól odaszavazzanak annak a pártnak, amelyik az egész magyar mezőgazdaság nevű romhalmazt ebbe a semmire se jó struktúrába belepakolta (mindegy csak komcsi téesz ne legyen alapon), akik miután ratifikálták az EU-val a csatlakozási szerződésben a földtulajdon felszabadításának dátumát egy már másik kormány regnálása idején a "magyar föld nem eladó" szlogenekkel riogassa a népet és népszavaztasson ilyen és hasonló értelmetlen kérdésekben.

anyad 2007.07.24. 18:17:50

pokesz 2007.07.24. 17:25:35

Ne sajnálj, inkább adok neked ingyen egy szívinfarktust.
Arról van szó, hogy ha nagyobb az adóteher, kevesebbet fogok dolgozni, mert kevésbé fogja megérni nekem a munka a nem produktív tevékenységekhez képest. Ergó kevesebbet fogok adózni, mert kevesebb lesz a jövedelmem. Ez nem jó sem nekem, sem az államnak. Ez egy igen egyszerű közgadasági képlet. Az viszont már az állam feladata, hogy meghatározza azt az adószintet, amivel mindenki jól jár. Az meg nem kifogásolható, hogy kihasználom a törvényes lehetőségeket.

Amúgy igen, pont ez a legjobb a vállalkozósdiban, hogy szabadon dönthetek, mennyit dolgozom, azaz, mennyi adót fizetek. Ráadásul nem mások fogják majd megmondani 30 év múlva, hogy 4,5 vagy 6% nyugdíjemelést kapok.

Amúgy nem igazán járulok hozzá kevesebbel a közöshöz, mivel amivel kevesebbet fizetek, az éppen a nyugdíjam. Ha még hozzászámolom, hogy a jelenlegi életszinvonalam nyugdíjaskori fenntartásához havi 50-100 rugót kell félretennem, (és lehetőleg okosan befektetnem, mert az állambácsi nekem nem garantál semmit), akkor máris más a helyzet. Ja és azt a pénzt mind én fizetem, míg az alkalmazottak nyugdíjjárulékainak egy részét (talán a nygobbikat) a munkáltatójuk fizeti.

gloire
vicces a vádaskodásod, egyrészt mert hülyeség, másrészt, mert az összes alkalmazott ismerősöm kap vissza pénzt az államtól valamilyen jogcímen (lakáselőtakarék adóvisszatérítés stb.)

pokesz 2007.07.24. 18:26:04

anyad
Az a probléma, hogy te az adódat nem jövedelemként fogod fel, pedig abból épülnek azok az utak, amiken te is jársz, azok az iskolák, ahol a gyerekeid is tanulnak, abból kap gázártámogatást a nagymamád is, abból fizetik a rendőrt, aki téged is véd, soroljam még? Ha neked ezekre nincs szükséged, akkor nyugodtan lógasd a lábad inkább a Balatonban, de vedd észre: nem csak az a tiéd, amit te magad veszel meg a boltban, hanem az is, ami mindannyiunké.

anyad 2007.07.24. 18:52:55

ájájáj
kevered itt a fogalmakat + az a tied, amit megeszel

a vállalkozók azért fizetnek kevesebb adót, mert magukra vállalnak bizonyos feladatokat (ha úgy tetszik, az államtól vagy a munkáltatótól). Maguk intézik a későbbi nyugdíjukat, maguk intézik a bérszámfejtést, maguk szereznek munkát, munkát adnak (!) másoknak, kockázatot vállalnak, (egyáltalán nem biztos, hogy a befektetett munkájuk meghozza gyümölcsét). Hozzák be az országba a pénzt, ami nélkülük bizony más országba vándorolna vagy éppen a semmiből teremtenek értéket. Ezt viszont csak akkor vállalják, ha megéri nekik, ergó ha nem sarcolják meg őket túlzottan, ha jár nekik valamiféle könnyítés (ami azért annyira nem is könnyítés, ha megnézed az eredeti posztomat - és az csak az ev-kre vonatkozik, kft-knél például még sokkal nagyobb az adminisztratív, az adó- és járulékteher).

a fő probléma amúgy az, hogy éppen hogy nem épülnek utak, iskolákat zárnak be, a rendőrök 90%-a tartja a markát, amikor csak lehet, (miközben egy tiszt 8 évnyi jogviszonnyal 160e Ft-t visz haza és minden 2. rendőr tiszt ;) a nagyi meg egész konkrétan havi 1 ezrest kap gázártámogatás címen, aminek az adminisztrációja a felfújt közigazgatás miatt több, mint aminek értelme van.

Szóval meggyőződésem, hogy a pénzt sokkal hatékonyabban is el lehetne költeni, sőt, én már most sokkal hatékonyabban költöm el, mint maga az állam. Miért is kellene akkor fizetni neki, he? Ha esetleg túlzottnak érezném majd az elvonást, inkább társadalmi munkával, kajaosztással, versírással törlesztem a társadalom felé az "adósságomat".

lave 2007.07.24. 18:53:29

> Azért vannak itt ilyen irdatlan adóterhek, jó
> reggelt kívánok, mert értelmetlen és
> életképtelen rendszereket kell finanszírozni.
> Például az egyéni vállalkozókat.

Meg a nyugdíjasok!
Ki ne hagyd, hogy ha nem lennének nyugdíjasok, mennyivel kevesebb terhet kellene befizetni!

pokesz 2007.07.24. 19:38:18

anyad
Miért keverem a fogalmakat? Kitől vállalod át azokat a feladatokat, amiket felsorolsz? A nyugdíjamat én is fizetem. Az én béremet nem az állam fejti, hanem a vállalat, ahol dolgozom. Magadnak szerzel munkát? Az is állami feladat? Munkát adsz? Szociális érzékenységből, vagy azért mert ezzel több profitot termelsz? Kockázatot vállalsz? Welcome to the world of capitalism -- tudod, rendszerváltás.
Nézd, én egy szóval sem mondtam, hogy nincs szükség vállalkozásokra, még azzal is egyetértek, hogy egy államnak támogatnia kell a vállalkozásokat. De az már gáz, hogy a vállalkozók egy markáns része a vállalkozását adókibúvóként használja (évekig veszteséges vállalkozások, a villa meg épül; minimálbérre vannak bejelentve, a villa meg épül) és felb@ssza az agyam, ha egy evás elkezd panaszkodni, hogy neki milyen nehéz. Az meg aztán pláne szép, amikor arra panaszkodsz, hogy nem épülnek utak (egyébként épülnek), iskolákat zárnak be, stb. -- mondod ezt azok után, hogy bejelented, te csak 30% adót vagy hajlandó befizetni, slusszpassz. És te még a becsületesebb fajtából való vagy, de az már tényleg mindent lever, amikor azok hőbörögnek a leginkább, akik még ennyit sem fizetnek (pl. a gazdák). És szomorú, de egy állam nem úgy működik, hogy akkor fizetek adót, ha azt hatékonyan osztják el újra. Arra valók a választások, hogy ha nem tetszik az adott kormány újraelosztási politikája, akkor szépen leváltod őket. És ez nem adósság. Te dolgozol, azáltal értéket teremtesz, ami egy bizonyos pénzösszegben manifesztálódik. Ennek egy részével te magad rendelkezel, egy részét átadod az államnak, hogy abból lásson el olyan feladatokat, amiket te magad nem tudsz ellátni, de te is használod (eü, oktatás, stb.) és egy részét pedíg azért bízod rá az államra, hogy egy egészségesebb társadalmat építsen (támogassa azokat, akik rászorulnak, kultúrát, sportot, finanszíroz, stb.). Ez a társadalmi közmegegyezés. Verset nyugodtan írogass, ehhez annak semmi köze.

roki 2007.07.24. 20:24:36

A blog teljesen korrekt, sőt impozáns riposzt TWN-nak.

Gratula. ;-))))

FenomenálÉsztölcsér 2007.07.24. 20:24:43

a pikulaert tevedtem en ide erre az oldalra... kedves blogos pilu: az elso 13 sorodert jobb helyeken megdugatnanak egy talyicska apro majommal.
tudom már hogyan tevedtem ide... egy regi cimbim beceneve volt a pilu.....probaljon az zavarni, hogy amelyik sorban allsz, az miert halad mindig a leglassabban. Elmelkedj ezen.
Ja es mit mondott Ford Fairlane, amikor a haverjaval koccintott? Orditsd hangosan legyszi, mert ezt kivanom neked.....

Gyurma Pappa 2007.07.24. 20:34:26

Hali!

Könyvelőként hadd szóljak hozzá a dologhoz.

1. Gratulálok, hogy 2007-ben még mindig sikerül a "minden vállalkozó adótcsal" sztereótípát fenntartani. Higyjétek el, van újságíró ügyfelem, k.rva nehéz neki számlákat szereznie, hiszen egy újságíró mi a szart számol el? Toll, ceruza, internet, üzemanyag, újságelőfizetés kb ennyi. Okoskáim: lehet, hogy ő év közben töredékét fizeti be annak amit ti (szerintetek, mert ugye neki pl nincs adóvisszatérítés, neki a minimál bér után is megy az szja), de mivel nagyon nem tud költségelni, mit lehet tenni: február 15.-én vállalkozói szja, és az szépen viszi az adót megint. Ez van...
2. Az EVA-s nem gyűjt számlákat, de ezt már valaki tisztázta előttem, ő fizet 25%-ot meg néhány tb meg nyugdíj tételt.
3. A munkavállalók jogosultak évi 400e cafeteria juttatásra (adómentesen ugye). Ez az EV-knél nincs. Van adóvisszatérítés (havi max 9000), van kiegészítő adóvisszatérítés (havi max 2250, alacsonyabb jövedelműekre érvényes). Járnak még szépen szja kedvezmények, ezek egy része EV-nak nem érvényes.
4. Jó magam tulajdonosa vagyok egy társas vállalkozásnak, meg ügyvezetem is azt. Hol a tökömben fizettek ti, Kedves munkavállalók éves szinten be az államnak pl. 3,5-4 millió áfát? Meg különadót? Meg helyi adókat? Szerinted mi a redves tökömből épül autó út? Hát megnyugtatlak nem az SZJA-dból...
Meg ilyen apróságokat. Szerintetek élmény minden hónapban a bérek után befizetni a + járulékokat? Az az EV, aki alkalmazottat tart, szerinteted honnan a tökömből teremti elő a +tb-t, nyugdíjat?
5. Az EV költségekkel kapcsolatosan: üzemanyagot egyre rizikósabb sokat elszámolni, ezzel vigyázunk is. Kaját, ilyesmit nem lehet. Cégtelefon, cégautó után adót kell fizetni, EV-nek is. (Nem ingyen kapja a cégtől...) Mi marad: papír, toll, internet, esetleg számítógépes cuccok, elektronikus eszközök, iroda fenntartás ha van stb. Miért is olyan egyszerű ez drága barátaim? (most első sorban a szellemi foglalkozásuakról beszélek, természetesen különböző embereknél ez változhat, pl. kereskedők elszámolhatják az árut)

Félinformációk, tévhitek, a merdzsós-béemvés vállalkozó igyiren nézése. Ez süt át erről a postról. Sajnálom, hogy ennyire korlátoltak vagytok.

k 2007.07.24. 20:46:09

olyan ez is mint minden más - ha nem általánosítasz, igazad is lehet.

Igen, vannak olyan ev-ók, akik elcsalják az adót.

Igen, vannak olyan ev-ók, akik nem csalják el az adót és valóban kényszervállalkozók és szívnak

. Igen, vannak olyan ősterelmelők, akik a legvérgeci pofátlanabb módon hazudják le magukat 1 ft/hó egyfőre jutó jövedelemig \"há mer magunknak termeljük a húst, a zőccséget és így kijövünk szépecskén\", de azért pestre ráér feljárni tüntetni.

Meg, vannak totál csóró mezőgazdasági dolgozók is, akik túl hülyék/maradiak/tisztességesek hozzá, hogy szétcsalják az állam szemét és nyomorognak a halódó mezőgazdasággal együtt.

De egy biztos: a magyar mezőgazdaság _szarul_ működik, a magyar sajtó/biztonsági szolgálat/fordítóirodák hasonlóan szarul működnek-e vajon?

(Na most lehet válaszolni, hogy ja, de szar a magyar sajtó. Én válasz helyett megnézném a profitjukat/nézettségüket/olvasottságukat szóvala kihozatukat előbb, csak mert ha az van olyan, mint anyugaton, akkor bizony lehet nem működik olyan szarul.)

Az eredeti glossza, egy létező, aránytalanságokból fakadó problémára hívja fel a figyelmet túlzó és vitriolos módon.

Most komolyan, aki több mint három betűt olvasott már TótaW-től, nem veszi le egyből, hogy az üzenet a lényeg, nem az hogy szórol szóra igaz-e?

Ez a zacskós fejű képviselő agyi szintje.

Soklig 2007.07.24. 23:36:38

Szasztok, csak annyit szeretnék hozzászólni, hogy kicsit számolgassatok már, kb.: 3,5 millió ember dolgozik Mo-n, ebből 800 ezer közszolga - aki nem termel semmit sem, kb. 2 millió a kereskedő, aki igy vagy úgy de mégegyszer semmit sem termel, 100-200 az aki ha akrom értéket állít elő, de olyan értéket amivel nem lehet semmit sem kezdeni, pl.: ujságírók, tv stb. a maradék 500 ezerből talán 200 ezer mezőgazdasági dolgozó, aki már valami értékszerüt állít elő, ami el is tünik azonnal, ha nem hát akkor egy idő után megromlik szóval megintcsak kétséges az értékelőállítás, de rájuk legalább szükség van. Aztán van még egy két ember, aki ténylegesen értéket állít elő ma Mo-n , szerintem nem lehet több 100 ezernél, azaz az ország lakoságának az 1 százaléka neki kellene kihuzni a bajból az országot, ami lehetetlen.
Itt végig olvasva a hozzászólásokat nem sok jelenik meg belőlük, pedig gondoljatok arra milyen jó vaalmi ujat létrehozni, ami érték és tényleg megmutathatod a fiadnak, hogy igen ezt én csináltam ezt a gépet és még ma is müködik, vagy az én terveim alapján épitettek egy erőmüvet, ami neked is ad energiát stb. El kellene mindnekinek fogadni, hogy ez a lényeg, a többi csak szemfényvesztés.

kaczor 2007.07.25. 00:03:56

ostobák!

ez az írás nem a vállakozókról szól. hanem tóta c. adalbert gazdálkodó-ellenes demagóg, buta kirohanásának tart tükröt. hüjülünk-hüjülünk, de sebaj! nemsokára beleszarik lőrinc a dinnyébe!

VIII. Nagyapó 2007.07.25. 00:05:32

InsolentD

Az EVA nyilván annak éri csak meg első sorban (és érte meg különösen 15% mellett), aki amúgy sem költségelne, így gyakorlatilag a fizetése a "forgalma".

De ami a lényeg: mi után is fizeti az EVÁ-s azt a néhány TB-tételt? Csak nem a minimálbér után? Na, ezért szép a dolog.

mahabharata 2007.07.25. 07:48:45

Teljesen jogos észrevétel.....Kiváncsi vagyok hány vagyon vizsgálatot végeztek nagyon menű újságiróknál. (Mellesleg nem tudom újságíróknál mennyi a havi bevétel, csak pár szerencsétlen médiás fizetése került nyilvánosságra, igaz eddig mindegyik szám több volt havi 2 milliónál...ami azt hiszem botrányosan sok, de ezzel lehet vitatkozni.)

vimi 2007.07.25. 09:24:43

A síró vállalkozó gondolja át a következőt:
A "zemberek" igazságérzete azt várná el, hogy amit ténylegesen magára költ (kaja, pia, nők, konyhakredenc, ceruzahegyező) azután fizesse meg azt az adót, meg legaláb a járulékok szolidáris részét, ami a nem kiváltságos rétegek nettó jövedelmét sújtja. Ha vállalkozása személyes fogyasztásra csak minimálbért, vagy fosósabbaknál annak dupláját "termeli" ki akkor éljen is annak megfelelően, legalább ne fitogjon. Jövedelme és életmódja szinkronját ellenőrizheti az 53-as bevallásában, melyben nagyító segítségével kontrollálhatja mennyivel is járul hozzá a közös kiadásokhoz.
Külön kaszt a kedvezményezett vállalkozók, önfoglalkoztatók csoportja (EVA, EKHO, hőstermelő és még a rosseb tudja micsoda). Ők állami segédlettel konvertálhatják saját és mások bevételeit magánfogyasztássá, rontva az adómorált és deformálják a versenyfeltételeket. Az EVA egy potenciális fekete lyuk a gazdaságban az evásnak nem érdeke számlát kérni, dolgozót foglalkoztatni (bejelentve), de érdeke a teljesítmény nélküli számla kibocsátása (mondjuk 30-35%-ért, 25 millió erejéig). Tényleges adója egyébként kb. az Áfa, amit mindenki megfizet személyes fogyasztása után (az egyéb sarcok mellett). Az őstermelő még kap is a büdzséből, amit számla nélküli áruval hálál meg a társadalomnak, generálva a fekete jövedelmek körforgását (nagykereskedő, sarki boltos stb.) Az EKHO az EVÁ-val ellentétben legalább nem pofázik bele a versenybe, mert csak egy kijelölt, egzotikus csoport kedvezőbb forint kitermelési lehetősége.
Summa, summárum, akkor lesz jobb világ, ha ebben a dzsuvában rendet vágnának (adóreform), világos lenne mit miért fizet az ember, meg az is, ha nem fizet akkor legalább a száj nem jár. Szóval, egy becsületes adórendszert és nem papírgyártást ösztönző versenyfeltételeket kéne kialakítani, hogy minden magamra költött 100 ft után kötelességemnek érezzem, hogy megfizessem, ugyanazt a terhet (a hozzájutás formájától fuggetlenül), mint bárki más.

fejtágító 2007.07.25. 09:41:04

"De ami a lényeg: mi után is fizeti az EVÁ-s azt a néhány TB-tételt? Csak nem a minimálbér után? Na, ezért szép a dolog."

Egész pontosan a kétszeres minmálbér után, ami 125.000-tal számolva 70-80 ezer forint. Havonta.

Andreasue 2007.07.25. 09:45:34

InsolentD: Utat sokmindenből épít(h)e(tné)nek. Sokféle út van, autópálya, Fővárosi Önkormányzat kezében lévő út, kerületi önkormányzathoz tartozó út. Ha jól emlékszem az SZJA az önkormányzaté, abból is lehetne utat építeni, vagy a tankoláskor befizetett adóból (útalap, vagy mi a neve), vagy a sok helyen létező önkormányzati kommunális adóból. Tehát nem csak a Te céged által befizetett közterhekből, de egy átlag munkavállaló által befizetett pénzből is. A munkavállaló foglalkoztatója is kifizeti (jóesetben) azokat a járulékokat, adókat, amit felsoroltál és nagy valószínűséggel több jutna bérezésre is, ha ezek nem lennének. Magyarul, teljesen akadémikus vitatkozni arról, hogy ki tartja fenn az államot.
Egy minimálbérre bejelentett rabszolga éppoly kevéssé, mint egy adócsaló "vállalkozó".

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.07.25. 09:52:17

Na Pilu, ez a riposztnak szánt poszt elég ergya lett

Izzadtságszagú erőlködés, csúsztatás, a lényeg - rossz a mezőgazdasági ún. támogatási rendszer (nem csak nálunk: EU-s probléma) figyelmen kívül hagyása, irigységből fakadó, félresikerült tótawébe rúgási szándék...


egy egyéni vállalkozó
(akit NEM KELL finanszírozni, hiszen erősen befizető... de ezt már leírták mások, fentebb)

VIII. Nagyapó 2007.07.25. 10:04:20

""De ami a lényeg: mi után is fizeti az EVÁ-s azt a néhány TB-tételt? Csak nem a minimálbér után? Na, ezért szép a dolog."

Egész pontosan a kétszeres minmálbér után, ami 125.000-tal számolva 70-80 ezer forint. Havonta."

OK, bocs. Akkor csak ennél magasabb fizetéssel (helyett) kezdi igazán megérni, gondolom. De ez is (meg a 25% is) csak az utóbbi év fejleménye, nem?

Másrészt amennyire én tudom, a munkaadói+munkavállalói TB a bruttó bér 45%-a körül van valahol, ami 125000-rel számolva nem 70-80, csak kb. 55 ezer forint.

"Tényleges adója egyébként kb. az Áfa, amit mindenki megfizet személyes fogyasztása után (az egyéb sarcok mellett)."

Ez mondjuk nem csak akkor volna igaz, ha vissza igényelhetné az áfát a vásárlásai után...?

fejtágító 2007.07.25. 10:41:20

"Másrészt amennyire én tudom, a munkaadói+munkavállalói TB a bruttó bér 45%-a körül van valahol, ami 125000-rel számolva nem 70-80, csak kb. 55 ezer forint."


Van ott még pár tétel, úgymint e.bizt. járulék, szja, vállalkozói járulék, (stb.) ezekkel jön ki együtt a 70-80 ezer forint.

Nem vitás, az eva kedvezményes adózási forma.
Ezzel támogatja az állam a kisvállalkozások megerősődését. Támogatja egyébként az állam a gazdákat, a nagycsaládosokat, a rendvédelmieket, és még ki tudja kiket. Valamelyikbe talán Te is beletartozol.

"Tényleges adója egyébként kb. az Áfa, "
Ez azt jelenti, hogy a nettó összegre felszámítja az áfát (így 120%-ot kap), de evában befizet 25%-ot, így az áfával kb egyező összeget fizet adóként. (plusz a kétszeres minimálbér utáni minimum 70-80 ezer forintos összeget is fizeti). Vagyis az áfánál azért lényegesen több adót fizet.

"de érdeke a teljesítmény nélküli számla kibocsátása (mondjuk 30-35%-ért, 25 millió erejéig)."

Már aki megteszi.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.25. 10:57:38

pokesz 2007.07.24. 18:13:35
"Bár nem nekem szántad a kedveskémet, én azért tudnék a gazdákról is néhány keresetlen szót szólni. Nem menti fel őket ez a bugyuta és szörnyen demagóg írás a gazdákat azalól, hogy a támogatásból 30-40 millióért megvett traktorjaikkal idejöjjenek az én adómból megépített és fenntartott, neadjisten kátyútlanított fővárosi utakat szétbombázni, hogy rázhassák az öklüket a még több támogatásért, amikor adót nem fizetnek, a káralapba sz@rnak beszállni,"

Akkor legközelebb címezd a szösszenetedet megfelelően, kedveském.

A traktorosok az érdekeiket képviselik és erre alkotmányos joguk van.

A támogatásokról pedig annyit, hogy ők örülnének a legjobban, ha semmiféle támogatási rendszer nem lenne.
index.hu/velemeny/jegyzet/jasdi0707/

De van és ez nem rajtunk múlik - ilyen szövetségbe csatlakoztunk. Ha pedig van, akkor a mezőgazdasági termelőink kénytelenek torzított piacon működni, állami támogatással. Amely állami támogatás effektíve annyit jelent, hogy megpróbáljuk visszaszerezni az EU-tól, amit úgyis befizetünk.

Tanulmányozd meg ezt a két diát a Miniszterelnök Úrtól.
www.miniszterelnok.hu/domain2/files/modules/module25/646286E8F2CB3E4C.ppt
18 és 19. dia.
Láss csodát, a kiadás és a bevétel egyaránt kb. 3.2%-os EU-transzferrel terhelt. Vagyis az EU-tól azt kapjuk vissza, amit befizetünk.

Kivéve, ha a magyar gazdálkodók képtelenek lehívni az EU-támogatásokat. Erős a gyanújuk, hogy ideológiai alapon (lásd Szabó Dezső), a kormány éppen ezen ügyködik, tehát dühösek.

Nekik nincs Index főoldaluk, mint Tóta W.-nek, van viszont traktoruk, hát ezzel tiltakoznak.

Egyszerű történet, ha valaki nem kajálja be az ideológiai maszlagot.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2007.07.25. 11:24:26

"A pofájuk nagy, fikáznak, de többségük ki sem jön a lakásából, úgy gyártja a híreket." - Ne is haragudj, de szerintem olyan hülye, aki ilyeneket leír 2007-ben.

VIII. Nagyapó 2007.07.25. 12:37:42

\"Támogatja egyébként az állam a gazdákat, a nagycsaládosokat, a rendvédelmieket, és még ki tudja kiket. Valamelyikbe talán Te is beletartozol.\"

Érzésem szerint éppen erről szólt a poszt. (A Tóta-féle gazdák helyzete pedig - bár abba nem igazán tartozom bele - speciális annyiban, hogy ha az EU-s gazdákkal megegyezően kapnának támogatást - akár egyaránt 0-t -, jobban versenyezhetnének velük, mint most - de ez most mindegy).

Amúgy meg SZJA a minimálbéren nincs (és nem tudok róla, hogy azt is kétszeres minimálután kellene fizetni, de ettől még persze lehet); a tételes EHO ~3500 Ft, de nem tudom, ez van-e nekik; a vállalkozói járulék meg gondolom, a 3% munkáltatói (és esetleg még az 1% munkavállalói) járulék megfelelője, ez benne van a kb. 45 százalékban...

fejtágító 2007.07.25. 15:07:55

\"Amúgy meg SZJA a minimálbéren nincs (és nem tudok róla, hogy azt is kétszeres minimálután kellene fizetni, de ettől még persze lehet); a tételes EHO ~3500 Ft, de nem tudom, ez van-e nekik; a vállalkozói járulék meg gondolom, a 3% munkáltatói (és esetleg még az 1% munkavállalói) járulék megfelelője, ez benne van a kb. 45 százalékban... \"

Ajánlom fgyelmedbe a következő linket:

www.t2k.hu/konyveles/valtozasok_20060901

A táblázat 125.000 Ft-os bérnél az összes fizetendő adó és járulék sorában mit látsz? 75ezer valahányszáz forintot.

Ez az az összeg, amit egy bt-nek IS fizenie kell a benne dolgozó beltag után. Mint munkaadó és munkavállaló fizet a beltag.

\"Érzésem szerint éppen erről szólt a poszt. (A Tóta-féle gazdák helyzete pedig - bár abba nem igazán tartozom bele - speciális annyiban, hogy ha az EU-s gazdákkal megegyezően kapnának támogatást - akár egyaránt 0-t -, jobban versenyezhetnének velük, mint most - de ez most mindegy).\"

Tévedések elkerülése végett: nincs ellenemre, hogy támogatják a gazdákat, a nagycsaládosokat, stb.

rolika 2007.07.25. 15:28:28

Ha már adóelkerülés:

index.hu/gazdasag/magyar/vagy070724/

Elég pofátlanság a cikkben említett 180 milliós forráshiányra kihozott 62 milliós büntetés.

Ha legálisan van 180 millióm, akkor ez kb. egy 280 milliós bruttó fizetésnek felel meg, amit tovább terhel kb. 80 millió tb-járulék... Ezek szerint ez az ember 180 millió adó-/járulékfizetést került el, helyette fizet csekély 62 millást...
Szóval csalni kell itt, mert még a büntetéssel is jobban járunk.

VIII. Nagyapó 2007.07.25. 15:45:15

fejtágító

Ez mennyire hivatalos oldal? Mert kommunikálni tavaly főleg azt kommunikálták, hogy a járulékokat kell a minimálbér kétszerese után fizetni, azt nem emlegették, hogy ezt a kétszerest jövedelemként ki is kell venni, növelve ezzel az SZJA-alapot is (ez a 13,500 Ft a különbség amúgy a két számítás közt, a többi csak kerekítési hiba).

Amúgy van ilyen lehetőség is - bár lehet, az felér egy önkéntes vizsgálatkéréssel:

nyiregyhaza.mconet.biz//?action=fullnews&id=218980&category=19&category_name=belfold

VIII. Nagyapó 2007.07.25. 16:03:34

jövedelemként = bérként

anyad 2007.07.25. 18:56:22

Arra legalább jó volt ez a kis faszkodás, hogy pontosan utánaszámoltam, mi merre hány méter.
Az jött ki, hogy evásként kb. 35% az elvonás. Ha még hozzádobok öngondoskodás címen 10%-nyi nyugdíjelőtakarékosságot (ez amúgy se menne a közösbe, mert kötelezően magánnyugdíjpénztár-tag vagyok), akkor a bruttó 45%-ra jön ki a nettó jövedelem. Ez kevesebb, mint 10%-kal kisebb elvonást jelent, mint a rendesen(?) bejelentett alkalmazottaknál.

Kontra:
nincs adóvisszatérítés stb.
többletmunka az adminisztráció miatt
para az állandó adó-, időpont-, számla-, kisfaszom változások miatt

Pro:
pont annyit keresek, amennyit dolgozom
annyit dolgozom, amennyit akarok
a pénzem nagyobb részével gazdálkodhatom, mint egyébként
a kereslet-kínálat által meghatározott díjat kapom a munkámért

Egyelőre ez a kb. 10%-os többletjövedelem meg a nagyobb szabadság megéri a többletmunkát.

Azért lehetne kisebb az elvonás és egyszerűbb az adórendszer, az mindenkinek jobb lenne. Kérdés, hogy miért is várunk erre, amióta csak az eszemet tudom?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.25. 22:41:36

anyad 2007.07.25. 18:56:22
"Azért lehetne kisebb az elvonás és egyszerűbb az adórendszer, az mindenkinek jobb lenne. Kérdés, hogy miért is várunk erre, amióta csak az eszemet tudom? "

Két ok miatt.
- Mert a külföldi tőke bevonása miatt ki vagyunk szolgáltatva a külföldi tulajdonú vállalatoknak, tehát a vállalatokat nem lehet adóztatni, csak a magánszemélyeket.
- Mert el kell tartani nagyjából egy millió nyugdíjast, akiket a rendszerváltás környékén korkedvezményes és rokkantnyugdíjba küldtek, hogy ne legyen belőlük elhelyezhetetlen munkanélküli.

Röviden: sokba került a szocializmus.

raszi 2007.07.26. 14:29:37

pilu: miert nem trackback lett ebbol?

Dömper Ármánd 2007.07.26. 20:38:43

"Mi alól nem menti fel, kedveském?"

Örülök, hogy így így összejöttünk, cuncimókus. Semmi alól.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.26. 21:34:42

Dömper Ármánd 2007.07.26. 20:38:43:
"Örülök, hogy így így összejöttünk, cuncimókus. Semmi alól."

Hű, ez érdemi és nívós válasz volt. Igazad lehet. Megpróbálok elintézni egy bocsánatkérést részedre, hogy megszülettek.

Az boldoggá tenne, szívemszotty?

Béla, az állat 2007.08.01. 15:18:54

Minden percért kár, amit tótaw "eszmefuttatásaira" (sic!) pazaroltok! Néha az az érzésem, hogy ő a népszava harmincasokra hangolt különkiadása, belegondolni is rossz, mi lesz, ha az idő múlásával elkezd hülyülni, begyepesedni, stb...

zakoca 2008.07.01. 18:45:37

Megsúgom neked kedves Pilu, hogy az egyéni vállalkozó pontosan ugyanannyi SZJA-t fizet mint a sima alkalmazott. Ezek mellett kétségtelenül elszámol mindent amit nem szégyell, egészen addig, amíg az APEH meg nem vizsgálja, és fordítja ki a végbelét is.
A zenéid szövege alapján eddig értelmesebbnek tűntél...
süti beállítások módosítása