HTML

03.
december

Rés a pajzson

Pilu  |  8 komment
Még valamikor a tavasszal írtam egy postot attól, hogy jól átvernek minket a szolgáltatók a 4-8-12 megás sávszélesség ígéretével.
 
Röviden összefoglalva arról van szó, hogy amikor megrendeled a szolgáltatódtól az Internyetet, egy térkép segítségével három másodperc alatt megállapíthatnák, hogy mi az a sebesség ami már biztosan nem fog átmenni a telefon-kanócon. Arról nem is beszélve, hogy egy vonalellenőrzéssel ez (a maximális elérhető legnagyobb sebesség az adott vonalon) 100%-os pontossággal megmondható lenn. Azaz a szolgáltató tudatosan visszatart olyan információt, amelynek alapján kiválaszthatnád magadnak azt a csomagot, ami technikailag teljesíthető lenne, és nem fizetnél egy olyan sávszélességért, ami még elméletileg sem teljesíthető!
 
Szóval néhány hónapja összeszedtem gondolataimat, jeleztem a problémám a szolgáltatómnak, be is linkeltem nekik a bejegyzésem, a szokásos irgum-burgum szöveggel, hogy Nemzeti Hírközlési Hatóság, fogyasztóvédelem meg akármi is lehet. A levelet későn éjjel küldtem el, majd már másnap, korán reggel (!!!) hívtak telefonon a VIP ügyfélszolgálattól, hogy volna egy kompromisszumos javaslatuk…. Kekeke...
Kaptam ingyen downgrade-t, olcsóbbért, természetesen. (hozzáteszem azóta 3400-ról felment a letöltési sebességem 4200-re)
Már akkor sejtettem, hogy nagyon rossz húrokat nem pengethetek, ha ők azonnal reagáltak, és gondolkodás nélkül teljesítették kérésemet, de a teljes megvilágosodás csak pár napja érkezett, előfizetői hírlevél formájában:
 
 
„Kedves Előfizetőnk!

A távközlési piac és a technológiai fejlődés változásaihoz alkalmazkodva változtatásokat eszközöltünk az Általános Szerződési Feltételeinkben (ÁSZF). A módosításokról, jogszabályi kötelezettségünknek is eleget téve, tisztelettel ezúton értesítjük. Az ÁSZF új változata 2008. január 1-én lép hatályba.
Kérjük olvassa el figyelmesen a módosításokat, valamint magát az ÁSZF-et is, mely a www.eqnet.hu/aszf oldalon érhető el.

A módosított témakörök:…”

„…- Egy új, 11.3.4 pontban taglaljuk a feltételeket abban az esetben, ha ADSL alapú Szolgáltatások esetén a hibás teljesítés fizikai okok miatt történik, idézetet lásd lentebb…”
 
És itt jön a lényeg:
 
„...11.3.4 Hibás teljesítés fizikai okok miatt ADSL alapú Szolgáltatások esetén Amennyiben a Szolgáltató hibás teljesítése – így például a Szolgáltatás sebessége nem éri el az 1. sz. Mellékletben vállalt értékeket – technológiai, vagy fizikai okokra vezethető vissza (pl. túl nagy távolság a központtól, vagy a távközlési hálózat rossz állapota) a Szolgáltató köteles olyan díjcsomagot felajánlani az Előfizetőnek, melynek minőségi mutatóit képes teljesíteni (downgrade). ….”
 
Tetszenek érteni?? Igazam volt! Nem tudom, hogy ez a módosítás annak köszönhető-e, hogy kivertem a palávert, de a szolgáltató ezzel egyértelműen elismerte, hogy igazam van a kérdésben!
 
 
Kedves jogi kérdésekben járatos olvasóim!

(Kérem, hogy a fent belinkelt bejegyzésemet (azaz az előzményeket) olvasd el, hogy képben lehess!)
 
Nekem ezek után az az ötletem támadt, hogy beperelem a szolgáltatómat, követelvén, hogy fizesse vissza az előfizetésem kezdete óta, valamint a downgrade (illetve a szerződési feltételek közötti módosítása) közötti időszakra azt az összeget, ami a fizikailag teljesíthető csomag és az addig velem megfizettetett (soha nem teljesíthető) csomag között leledzik, ugyanis az ő hanyagságuk, illetve az általuk visszatartott információ alapján rendeltem olyan csomagot amely nem volt biztosítható számomra! Hmmm?
 
Kérdésem, van-e ennek alapja, és ha van, akkor van-e olyan kolléga aki belevágna egy ilyen perbe?! Mert ha igazam van, akkor indíthatnánk néhány tízezer előfizető nevében is pört! Írj egy kommentet valós email-címmel, megkereslek!
 
Pilu
 

Címkék: hülyemagyar adsl sávszélesség

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr93250647

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.03. 13:32:42

Zugügyvéd esetleg?
Indexen szokták karolgatni ezt a témát, és ott a kommentezők között lenne jelentkező is sztem.

dekoninckx (törölt) 2007.12.03. 14:07:21

Gratulálok, jó eséllyel megváltoztattad a világot :) Sajnos engem nem érint, mert eleve a leglassabb ADSL-t kértem :(

Balázs 2007.12.03. 15:35:47

Szia,

Ne pereld be szerintem még, a helyedben én kérném a kötbért, nem olvastam el részletesen, de mintha járna kötbér hibás telejsítés esetén. Nem találtam benne, hogy ha a hibás teljesítés amitt van ami nálad volt akkor,

- honnan számít a hiba időben
- bejelentéstől 72 órájuk van megoldani a hibát
- nekik maguknak kellene tudniuk csakúgy. (kétlem)
- Írja-e valahol, hogy konkrétan ebben az esetben mennyi időn belül kell új csomagot ajánlaniuk.

Kérj kötbért írásban és a válaszukban úgyis megírják, hogy mely pontokra hivatkozva nem jár és akkor nem kell feleslegesen olvasgatni. :)

Balázs

CséZé 2007.12.03. 15:36:02

Nagyon egyszerűen kiderítheted, hogy van-e esélyed perre vinni a dolgot:

Írsz egy újabb levelet a szolgáltatónak, melyben a fenti okokra hivatkozva kártérítési igényt jelentesz be, és közlöd, hogy amennyiben követelésednek nem tesznek eleget, szándékodban áll jogi útra terelni a dolgot.

Ha másnap reggel (legkésőbb 8 óra 10 perckor) nem hív fel egy magas beosztású munkatárs a cégtől azzal a szöveggel, hogy, "úgy érzem, tudunk találni egy olyan megoldást, amely mindkét fél számára elfogadható", akkor nincs esélyed megnyerni a pert!

Én nem vagyok jogász (olyannyira nem, hogy bölcsész vagyok), de egyszer már bejött a fenti forgatókönyv egy (viszonylag) nagy céggel szemben. Az az egy volt hülyeség a részemről, hogy csak a szerződésem szerint jogosan nekem járó összeget követeltem, és nem pedig a 10-szeresét, mert sztem azt is megadták volna.

Ja, és azt is célszerű beleírni a levélbe, hogy amennyiben nem teljesítik a kártérítési követelést, szándékodban áll felkeresni a TÖBBI KÁRVALLOTTAT IS, hogy KÖZÖSEN FORDULHASSATOK BÍRÓSÁGHOZ! Ez nagyon hatásos érv tud lenni. (A tanácsadásért 10%-ot kérek, a számlaszámomat privátban elküldöm:))

Gábor 2007.12.05. 00:02:41

Szerintem azért nézd át az ÁSZF most érvényes változatát, mert abban benne kell lennie egy garantált sávszélességnek. Ez általában elég alacsony szokott ahhoz lenni, hogy hivatalosan ne tudj ellenük semmit tenni - aztán lehet, hogy az ilyen ÁSZF-ek sem jogszerűek, de ezt már én nem tudom :)

Rendszergizda 2007.12.06. 13:19:02

Szia/Sziasztok!

Egy ISP-nél dolgozgatom, de hozzászólnél az ügyhöz ;-) Downgrade-t mi is felajánlunk, akár még adott hűségidő alatt levő (elvileg lefelé nem váltható )U4,U8,U18 -as csomagok mellett is, és szerintem ezt a többi ISP is meglépi, akár benn van ÁSZFben akár nem - ehhez társszolgáltatótól viszont "A megrendelt sebesség nem nyújtható." riport szükséges, egy megfelelően végigvitt sebesség problémás hibaleadási folyamat végén.

Perelni ne is próbálj viszont, mivel a szerződésés garantált értéket megütötte az ADSL-ed, ezért nem beszélhetünk hibás teljesítésről - hidd el az is "jófej" volt tőlük és úgy általában, hogy downgrade-elni engedtek / tegyük fel hűségidőd volt még U8-ra / és az még hiányzik a story-ból, hogy a csomagváltásod alkalmából, aláírattak-e veled újabb 1 év hűséget ? / Mert szokás :) /

Sziasztok.

cinca 2007.12.13. 08:29:44

Zárd be ezt is faszkalap!
Hátha ettől hosszabb lesz a péniszed!
Ugye-ugye...
Gondolkodtál volna előbb!
Walkmannal a fejen mi...
Rábasztál.

Pilu · http://www.stonebridge.hu/pilu 2007.12.13. 08:57:42

Kedves Cinca!

Még tegnap küldtem email-t, kérlek olvasd el, még mielőtt a saját nyáladba fulladsz, ekkora fröcsögés közepette.

Ja, és kívánságod még tegnap teljesült:
pilu.blog.hu/2007/12/11/lezarom#comments

Pilu

Helyesen: Walkman-nel, ugye..
süti beállítások módosítása