HD Ready LCD, 46”. Három kilónál is többet kóstál egy ilyen reklámoltár. Vegyük alapul, hogy három évig fogja segíteni agyad leépítését ez a készülék.*
Az jutott eszembe, míg hüledeztem az árakon, hogy nem ez az egyetlen költsége a szürkeállomány-rombolás eme általános formájának, hiszen az égi jelet sem ingyen kapod a koaxon. A kábeltévé-szolgáltató által kínált alapcsomag – nálunk- havi 5400 forint. (A fullos, ha jól emlékszem, majd egy tízes havonta).
Adjuk össze a számokat:
Évi 100.000 Ft a készülék maga.
A kábel havi 5400, évente 64800.
Ez összesen 164800 HUF.
Ennyi pénzért vehetnél, mondjuk 137 (!!) darab mozijegyet (1200 forintos árral számolva), vagy 54 darab színházjegyet (háromezernek véve az átlag jegyárat).**
Ízlelgesd a számokat, és ismételd el hangosan a tévétulajdonosok esküjét!
Én, XY, egy átlag magyar másfél havi fizetését, azaz 137 darab mozijegy, vagy 54 színházjegy árát költöm el évente arra, hogy két Mónika-show között mosópor reklámokkal rohasszam le a maradék agyam, napi 3 órában. Továbbá ezen anyagi áldozatot azért is vállalom, hogy még csak véletlenül se kelljen emberek közé mennem, megkímélvén magam a valós ingerektől és a szocializálódás gyötrelmes nyűgjétől.
* Ismervén a fogyasztói társadalmunk által diktált termékstratégiát, három év múlva valószínűleg a technológiaváltás miatt kukázhatod a tévéd, de ha így nem sikerül új készülék vásárlására bírnia a gyártóknak, akkor besegítenek néhány „lájftájmos” alkatrésszel, melynek köszönhetően biztosan a veszélyes hulladékok közé kerül harmadik születésnapjára a hádéredi. Ha ez utóbbi sem jönne be, és véletlenül nem megy tönkre addigra, abban azért biztos lehetsz, hogy egy hároméves, használt televízió nulla forintot ér, tehát így vagy úgy, de keresztet vethetsz a vásárláskor kifizetett összegre.
** Tudom kedves kommenter, ha ketten mentek moziba, akkor ez már „csak” 68 filmet jelent az 52 hétvégére, ugye...