Persze, mindig utólag okos az ember…
Tetszenek még emlékezni, hogy Rogán Tóni május elején kipicsázta elhajtotta a Belváros-Lipótváros Parkolásszervező és Üzemeltetőt, ugyanis a belső ellenőrzés során egy 67 és fél milliós lízingszerződésre bukkantak, melynek tárgya egy Ferrari volt?! Természetesen, mocsokmód vérlázító, hogy a bedobált százasaimból valaki egy F430-cal rohangál, de ne legyünk naivak, politikust a másik Ferrarija csak abban az esetben érdekli, ha neki is arra fáj a foga. Furcsa is volt Rogán hirtelen jött morális érzékenysége, melynek okán nem átallott beáldozni még Csipak Petya barátja fejét sem. Tudjuk, hogy a politikában semmi sincs véletlenül, és ez a hajánál fogva előrángatott sportautós történet sem „magától” került ki a kalapból, ugyanis ha Tóni továbbra is kussolt volna az F430-ról, akkor a nagyérdemű a mai napig nem tudna az ügyről.
Hogy valójában mekkora biznisz a parkolás/parkoltatás, íppeg ez a példa mutatja a legjobban, hiszen egy hetvenmilliós autó pofátlanul és feltűnésmentesen „betolható” a parkolási társaság büdzséjébe. De hogy pontosak legyünk: csak volt ekkora biznisz. A múlt idő használata azért indokolt, mert időközben még ennél is nagyobb lett, ugyanis júniustól átlagosan 30%-kal emelték a parkolási díjakat (amiről tudjuk, hogy helyenként 180%-ra sikeredett), valamint a díjfizetési időszakot is kitolták számos helyen.
Ahhoz, hogy megértsük arRogáns Tóni erkölcsi megtisztulásának folyamatát, kronológiailag rakjuk össze a történetet:
1. Április 30-án a Fővárosi Közgyűlés (majdhogynem egyhangúlag) elfogadja az új parkolási rendeletet, melynek következményekét júniustól jelentősen nőnek a díjak, a díjfizetési időszak, azaz az ebből származó bevételeket brutálisan megugranak.
2. Május 9-én „Blikkbennősülő” Tóni személységének fejlődése eljut arra a morális szintre, hogy nem képes Csipak Petya barátjának tékozló viselkedését tovább tétlenül szemlélni, és kiveri a hisztit a médiában. Ezzel a támadással a közvéleményt Csipak cége ellen hangolja, és megalapozza annak kiebrudalását.
3. Május 12-én a Fővárosi Közterületi Parkolási Társulás keddi ülésén döntöttek arról, hogy felmondják Belváros-Lipótváros Parkolásszervező és Üzemeltető Zrt. 1997 óta tartó megbízatását. Toncsi áttolja akaratát, báj-báj Petya!
4. Júniustól életbe lép az új díjszabás, a kassza még inkább csörög, de már nem Petyánál, hanem Tóni valamelyik másik haverjánál, és/vagy Tóninál is.
Ügyes, mi? Tóninak nem a haverja Ferrarija szúrta a szemét, hanem az, hogy neki nincs. Vagy csak keveset csorgattak vissza neki? - A fene sem tudja, az viszont biztos, hogy ekkora (előre tudott) bevétel-növekedés előtt így elrúgnak a bödöntől, az nem véletlen.
Kíváncsi leszek, hogy Tónit mikor látjuk először Ferrarival furikázni.