HTML

 

Az alábbi döbbenetes felvételek láttán a következő gondolatok merültek fel bennem:
 
 

a. Kovács Ákos már két évtizede nyúlta Uhrin Benedek szövegeit, zenéjét és mozgását.

b. Uhrin Benedek nyúlta a korai Ákost.

c. A „b” állítás nem lehet igaz, mert Ákos leperelte volna az öreg gatyáját.

d. Az előző pontból egyenesen következik, hogy a hazai popzene két meghatározó alakja titkos megállapodást kötöttek egymással a nóháu frencsájz használatáról.

e. „d” csak úgy lehet igaz, ha ők ketten nagyon erős érdekkapcsolatban álnak egymással.

f. Benedek bácsi anyagi helyzetét látva kizárhatjuk, hogy két popzenei-keresztapa kartellje lenne a háttérben.

g. Megvan a magyarázat: Rokonok!

 
Egy ősi késztetés beeennem, hogy negyven lettem csendbeeen…
Muhahahahahaha, muhahahahaha.
 
 
Figyelem! Sokkoló felvételek, csak erős idegzetűeknek!!

Címkék: zene ákos uhrin benedek

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr381362069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

r@ek (törölt) 2009.09.05. 16:28:10

Ez nagyon, nagyon regi...

borovi 2009.09.05. 16:37:41

Tényleg ilyen szar volt a Bonanza? Az a mekegős, fals "éneklés" nagyon brutál. Gondolom, Ákos ma se jobb. Vagy igen?

Patrona 2009.09.05. 16:42:05

Elég béna egy post. Mondom ezt úgy, hogy kibaszottul de rühellem a kovácsrákost.

Rókakígyó 2009.09.05. 16:42:06

A csaj csini, de táncolni ő sem tud. Vajon mi lett vele?

HgGina 2009.09.05. 17:03:21

Ez rosszabb, mint egy neutronbomba. Azt nem éled túl. Ez meg életed végéig kisért.

error56 2009.09.05. 17:27:48

Egy párszor eléggé beremeg a hangja...

ac3^BB 2009.09.05. 17:32:38

szanalmas ez a post

zala 2009.09.05. 17:35:15

ööö, izé, ez egy indiántánc?

végülis nem tudom biztosan, de azt hiszem, hogy közös a bánat :))

K2 2009.09.05. 17:37:48

ez semmivel sem jobb, mint a lakodalmas zene

Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2009.09.05. 17:49:40

A kritikusoknak: aki hallott már korai Depeche Mode-ot (pl. No Disco, Boys Say Go) az érti - és megérti, hogy a korai bonanza mit akart a szintipoppal. Bonyolultságban felveszik a versenyt, legalábbis szerintem.

www.youtube.com/watch?v=2O-L5_0rL3c

Gazz 2009.09.05. 17:51:06

Ákos a bizonyíték arra, hogy ma már a kilencvenes években lehetséges volt az agyátültetés. Ő is kapott egy másikat ezután a felvétel után, aztán az már tudta irányítani a testét, meg a hangképző szerveit.
A táncosnője külön megér egy fellépési lehetőséget a Fásy mulatóba!

Gazz 2009.09.05. 17:52:42

@Patrona: Valószínűleg mindenkit meghat, hogy rühelled, de mégis megvéded.
A poszt jó, a klip meg csapásmérő!

Patrona 2009.09.05. 17:58:29

@Gazz: Te valamit nagyon félreértettél. Az utolsó dolog volna, hogy ákiboyt védjem, inkább a blogert támadom, mert a post tényleg egy rakás szar ezzel a pontokba szedett eröltetett jópofizással.
Enélkül is odabasz ez a videó, ahogy a csúszkáló hangú ákoska szerencsétlenkedik lakodalmas zenére. A szintiboy anyjának táncórákat adó csajról meg már ne is beszéljünk.

Az agy nélküli ember 2009.09.05. 18:03:16

A Bonanza a korabeli No Thanx volt, annyi különbséggel, hogy nekik sikerült egy kiapadhatatlan forrásokkal rendelkező szponzort találniuk, a Matávot.
Micsoda véletlen, hogy Ákos mamája pont akkor volt ott marketingigazgató.

Gazz 2009.09.05. 18:04:29

@Patrona: Jó hát a posztnak tényleg a kliprésze nagyon "jó", de szegényebbek lettünk volna egy ilyen élmény nélkül.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.05. 18:04:36

alapvetően bírom őt, de tény, hogy Ákoska az utóbbi években mérhetetlenül elszállt magától, egy felfuvalkodott, öntelt hólyag lett.. jobban tenné amúgy, ha igényes, hiteles zenét csinálna a fidesz-vezérkar seggének fényesre nyalása helyett

plb2009 2009.09.05. 18:04:36

1987 óta Ákos nem változott semmit. Ugyan olyan béna mint volt. Miért nem foglalkozik már valami mással, amihez ért is?

Gazz 2009.09.05. 18:05:39

@Az agy nélküli ember: Ennek egészen biztos nem lehetett kihatása a marketingszerződésre. :-)))))
Köszi az infót.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.05. 18:11:31

basszus, közben megnéztem a videót.. tényleg sokkoló.. elsősorban azért, mert tényleg az jön le belőle, hogy semmit nem változott húsz év alatt.. oké, persze, sok sok milliós technikát használ azóta és kicsit profibb.. de ez tényleg sokkoló :)

gitáros 2009.09.05. 18:13:48

@Az agy nélküli ember:
Nomen est omen... Mi ezzel a baj? Te nyilván semmiféle ismerősödet, kapcsolatodat nem használod soha, ha az számodra előnyös lehet.

félemelet 2009.09.05. 18:14:42

Patrona pártján állok. Tőlem is igen távol áll Ákos magánmitológiája, főképpen a legújabb időkben, mert a régi szövegei még valami egészségesnek tekinthető intellektuális/érzelmi tehetségről tanúskodtak, némi komolyan értékelhető költészettel - ma már csak a 10-15 évvel ezelőtti intellektuális szintjén szégyelnivalóan megrekedt Ákost ismerem.

Ellenben a poszt ostobán direkt és humortalan. Ha annyit ír, hogy "ezt kapjátok ki!", és mellélinkeli a klipet, akkor oké - de így valóban szánalmas fikázás csak.

midnight coder 2009.09.05. 18:16:50

Szerintem régen is, most is Ákos azoknak a kevés hazai előadóknak az egyike aki hallgatható zenét csinál és még mond is valamit. De ez teljesen demokratikus dolog: ha nem kedveled ne hallgasd. Én sem hallgatok Maja Papát vagy Fekete Pákót. De nem is csinálok róluk postot. Amúgy pedig csak azoknak az előadóknak nincs ilyen gyengébbre sikerült felvételük akik lélegzetet is csak playbackről vesznek.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.05. 18:18:25

Nem tudom, hogy ez a poszt poén akart lenni, vagy fikázás, de elég szánalmas. Ez még valami nagyon kezdeti szárnypróbálgatás volt, jót röhögtem rajta pár éve, mikor először láttam ezt a videót, mert tényleg egy merő béna lámpaláz az egész, de ezt a későbbi tevékenységével azonosítani erős túlzás. Én egyébként hallgattam mind a régi Bonanzás, mind a szóló időszakában kiadott zenéit, a korosztályából és fiatalabbak közül azért nem nagyon van olyan, aki hasonló sikereket ért volna el ilyen hosszú időn keresztül. Ez a "poszt" csak arra jó, hogy adja a lovat a sok fröcsögő alá. Az egyetlen, ami nekem sem túl szimpatikus, az a túlzott politikai állásfoglalás mostanában. Nem koncertre való. Leszarom, hogy mik a politikai nézetei. Mondom ezt úgy, hogy alapvetően én is ezeket a nézeteket érzem magamhoz közelebbinek. Vagy érezném, ha volna, aki ezt tisztán tudja képviselni. De ez meg megint egy másik történet.

félemelet 2009.09.05. 18:20:50

Mellesleg hozzáteszem, hogy bármennyire idegen tőlem Ákos nevetnivalóan archaizáló intellektuális , illetve éretlenül szentimentális érzelmi világa - előadóként tisztelem. A maga múfajában profi koncerteket ad, tagadhatatlanul törekszik az igényességre, és mentes minden elkurvulástól. Attól mert valakit nem kedvelünk, még elismerhetjük az erényeit...

drflash · http://drflash.hu 2009.09.05. 18:26:25

ezt a csótányt még emlegetni is bűn!

Dorsz 2009.09.05. 18:30:16

@Aropa: A korai (meg az egész Bonanza) azt akarta, hogy magyar DM-koppintásként nagykakasok lehettek a szemétdombon, és mivel elég nagy volt a DMes tábor mindig is, egy jelentős számú rajongói kör eleve adva volt. Nem hiába noh, Ákos jó közgazdász, tudta mit kell csinálni a siker és a pénz érdekében.
Amúgy a 81-es DM is teljesen jó, az akkori hullámba szépen belesimul, nem rosszabb, és nem is sokkal jobb, mint az akkori kortársak. A nagy mák az volt, hogy Vince Clarke lépett, és az ekkori szint fenntartására lett egy Erasure, a DM meg egy darabig szépen épülgetett felfelé és felfelé.
Csak a rend kedvéért, amikor a Bonanza ezzel a remekművel csillagszületikezett, a DM már itt tartott:
www.youtube.com/watch?v=fzUXu69uU1s

vili/c64user · http://www.zeropage.hu 2009.09.05. 18:34:27

Basszus, néztétek az évszámot? 1987!
Ez volt az abszolút a kezdet és Kovács Ákos is mindössze 19 éves volt.
Mai szemmel nézve tényleg elég gagyi a dolog, de ennek tükrében még inkább szembetűnőbb az a fejlődés, amin a zenekar és Ákos végigment.

midnight coder-nek adok igazat: ha nem kedveled ne hallgasd!

repecs 2009.09.05. 18:34:28

Meglepő és ...... A bkv nem sponzorált zenekart?

lottyettluvnya 2009.09.05. 18:36:10

Fu, akkor megiscsak van lehet remeny, hogy en is fogok tudni egyszer megiscsak enekelni?

félemelet 2009.09.05. 18:40:21

@Dorsz:
Amit leírsz, szerintem mind igaz - kivéve azt a kitételt, hogy Ákos merő közgazdasági számításból feküdt volna rá erre a műfajra. Nem tudom, miért tartod olyan életszerűtlennek, hogy egyszerűen ezzel a zenével és életérzéssel azonosult...

Rókakígyó 2009.09.05. 18:41:22

A post egyből címlapra került. Kb 0 hozzászólással és már vagy két hónapja is volt címlapos poszt róla. Ákos különben vállalja ezt a fellépést és nem mellesleg 3. lett a csillag születiken úgy, h az első kettő már sehol nincs. És valóban nem sokat fejlődött a koncepció azóta.

Gregor Elmarsson 2009.09.05. 19:07:04

Hihhííííjjj, ez nagyon vicces, szegénynek itt még nagyon nincsen hangja. Persze ettől még nem fogom kevésbé kedvelni őt és a zenéjét; mára szerintem marhára be/megérett.

Egyébként meg az vesse rá az első követ, aki harmincon túl nem röhögi halálra magát a saját tablóképén.

Dorsz 2009.09.05. 19:11:01

@félemelet: Nem tartom életszerűtlennek, hogy azonosult is ezzel a vonallal, főleg hogy tudom is, hogy szereti a DMet. Kicsit sarkítottam. :) Ettől függetlenül szépen profitált a kedvenceiből.
Nekem sose jött be az ilyen szintű hasonulás az idolhoz, akár Ákos-ról (pontosabban a Bonanzáról) van szó, akár másról.
www.youtube.com/watch?v=kT7-GN_vXqM
www.youtube.com/watch?v=CZ9BozZevjg
:)

ChloeOBrian 2009.09.05. 19:43:24

Hát ez beszarás! :)))) Nagyon vicces!

félemelet 2009.09.05. 20:33:30

@Dorsz:
van egy axiomatikus eltérés a gondolkodásunkban: te bűnnek találod, ha valaki pénzt keres azzal, amivel foglalkozik - én nem találom bűnnek. Főleg akkor, ha magát a tevékenységet sem tartom bűnösnek...

Ha már, akkor sokkal jobban csípi a szememet, ha valaki semmilyen új minőséget nem teremtve keresi hülyére magát - Ákos esetében viszont tagadhatatlan, hogy ez a műfaj annakelőtte nem létezett kis hazánkban. Ilyen alapon szidhatnád Nobel édesanyukáját is, hogy mennyi zsét keresett a dinamit feltalálásával - holott lőpor már azelőtt is létezett, csak hozzáadott némi nitroglicerint... de akár fikázhatnál bárkit, aki munkával pénzt keres...

Dorsz 2009.09.05. 22:32:32

@félemelet: Nem találom bűnnek azt, ha valaki pénzt keres azzal, amivel foglalkozik. Az a nagy kérdés, hogy mivel foglalkozik? Újat teremt, továbbfejleszt valamit, vagy átalakít, kiegészít, stb. VAGY piszokul lenyúlja mást ötletét, imidzsét, stb., mint azt a BB tette a DMmel (de írtam, hogy nem csak a Bonanzát nem szeretem emiatt, a mostani előadók közül is jó pár 1:1 kopírozza a külföldi nagy sztárokat, nagy egyéniségnek kikiáltva a stílusukat, de főleg magukat).
Ákos mint szóló előadó már más tészta, innen a munkája jó felét kedvelem, szeretem, és jogosan elismert. Számomra az Andante utáni dolgai kezdtek egyre alacsonyabb szintre kerülni zenei minőségben. Attól még másnak tetszhet, meg szeretheti, de nekem nem jön be.

szkepi 2009.09.05. 23:51:38

tanár diák kapcs.

félemelet 2009.09.06. 07:01:04

@Dorsz:
lenyúlni más ötletét azt jelenti, hogy azt mondod: nem, nem igaz, hogy te szartál engem, hanem én szartalak téged! Nos, hallottál-e valaha is Kovács Ákitól olyat, hogy azt állítja, a DM koppintja őtet? Nem, nem hallottál ilyet...

A Bonanza lenyúlja a DM-et, a DM lenyúlja a Kraftwerket, a Kraftwerk lenyúlja Stockhausent, és folytathatod a lenyúláselméletet Bachig, Bachtól meg a doboló majmokig... Senki sem állította, hogy K.Ákos valami új, forradalmi zenetörténeti minőséget adott a világnak - de messze nem pusztán azt csinálta, mint amit Bodnár Attila meg Papp Rita Modern Hungária néven a Modern Talkinggal...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.09.06. 07:24:34

És még a hangszerelés is ugyanaz!

Dorsz 2009.09.06. 15:58:04

@félemelet: A lenyúlás az az, amikor még a legkívülállóbb is látja/hallja, hogy ezt, vagy valami nagyon ilyesmit már látott/hallott valahol, aztán ha megkérdezik a később felfedezett előadót, hogy csak nem erősen hasonlítani akar xy-ra, akkor tagadja, hogy nem, erről szó sincs. Bár asszem a BB sose tagadta a DMes hatást, nekem akkor sem szimpatikus, és számomra már a pofátlanság határát érte el a BB azzal, amilyen szinten egyezett a DMmel, ezért sem szerettem őket soha (csak egy-két számukat). Amiről te írsz, az a plágium amúgy.
A DM lenyúlta a Kraftwerk-et? LoL Igen, ők is 4 szintizseniként mozdulatlanul a színpadon ing-nyakkendőben, meg Schaufensterpuppenként nyomták végig karrierjük során. Abban is van különbség, hogy valaki ihletet merít, vagy egy-két hangot, hangzást átvesz mástól (lehet az egy példakép is), vagy az egész együttes arról szól, hogy hungarosítja a Depeche Mode-ot a Black Celebration-korszakból (bőrcucc, fémes hangzás, meg a többi). A DMnél meg nem mondod, hogy esetleg ki akart lenni Schneider vagy Hütter vagy Bartos, míg a BB-ban már külsőre be lehetett lőni, hogy Ákos=Dave, Hauber=Gore+Fletcher, Menci=Alan.

félemelet 2009.09.07. 02:22:00

@Dorsz:
észleled, mennyire erősen csúsztatsz? :-) Leírod, hogy mit értesz te lenyúláson, majd pedig hozzáteszed, hogy tudomásod szerint BB-ék sosem tagadták a DM-es hatást. A kettő együtt kb. olyan, mint az újabbkeletűen Idexes főcímek: "Lehet, hogy Gyurcsányt és Orbánt látták smárolni a Capellában?" - a cikkben meg megválaszolják, hogy nem, nem lehet... :-D

A "lenyúlás" szó értelmezésében természetesen azt a lenyúlást definiáltam, amit te sugalltál. (A plágiumnak amúgy nem kritériuma a szerzőség direktben történő elvitatása - sokkal gyakoribb a kifejezett kerülése ennek. Jóhogy, hiszen a plagizáló hülye lesz felhívni a figyelmet arra, hogy más is megcsinálta azt, amit ő produkál, és hülye lesz vállalni a vezsélyét annak, hogy a cizelláltabb ítélőképességűek egy pillanat alatt levágják, ki is lopott kitől. :-D)

Éppen az a kritikus momentum, hogy te lopásnak mutatod be a BB-t, és ezzel egyenlőségjelet teszel lopás és követés közé. Ez pedig elvi hiba... ("Nyugati a zene, de keletre tart, nem állja útját se tenger, se part..." - Induljon a Banzai...)

Az világos, hogy a formai hasonlóság nyilvánvalóbb BB-DM viszonylatban, mint DM-Kraftwerkben - eszemben sem volt az ellenkezőjét állítani. Pont azon ironizáltam, ha valaki minden követést lopásnak értelmez.

(Amúgy, amikor gyerekkoromban én Kraftwerket hallgattam, totál lövésem sem volt a vizuális imidzsükről, fogalmam sem volt, hogy néznek ki... később láttam csak egy-egy klipet tőlük - biztos a Zenebutikban... :-D)

bakonyi 2009.09.11. 15:51:47

Szia Pilu!

Ezt nem egészen értem. Nem illik máson gúnyolódni, a gúnyoló önmagát minősíti. S szegről-végről kollégák is vagytok, így tehát különösen furcsa ez.
Pár év múlva lehet, hogy ezen is mosolyogni fogunk:

www.youtube.com/watch?v=rGSXauVXShk

még akkor is, ha esetleg ma még kedveljük.
Meg talán azért sem jó az ilyesmi,
"Mert tisztességes embernek, kifor..."

Szal, foglalkozz magaddal, s inkább üss össze már egy új nótát!

Üdv!

( S talán ezt a posztot meg törölheted is. Ér ez ennyit? )

szes.istvan@freemail.hu 2010.02.02. 20:11:05

Isten ments, hogy megzavarjam az önfeledt fikázást, de ákos édesanyja soha nem dolgozott a Matávnál. A Statisztikai Hivatalban volt alkalmazott, egészen a haláláig (1995). A felvétel pedig ősrégi, 22 éves. Mondjuk szívesen megnéznék egy vicces, két évtizeddel ezelőtti képanyagot a blog szerzőjéről. Nevessünk együtt!

twozok 2012.02.17. 11:53:29

szerintem Ákos nem ír jó dalokat, meg jó szöveget sem. amelyik dalok nekem úgy ahogy tetszenek, azok nem a saját szerzeményei (rengeteg dalt és szöveget vesz). ennek ellenére valamit biztos jól csinál, hogy olyan pozícióban van amilyenben, ha más nem akkor szerencséje volt végig.

twozok 2012.02.17. 12:19:47

@félemelet: a vendéglátónak szánt dolgokat ne keverd a profinak szánt dolgokkal. ha ákos vendéglátónak szánná a koncertjeit akkor azt kellene mondanom, hogy annak profin meg van csinálva. viszont 5 milliós gázsiért jobb dalokkal meg zenéléssel is kiállhatna, bár az utóbbi időben a zenélés az fejlődött(nem ő hanem a zenekar), a látvány az sem rossz, de a dalok ugyanolyan rosszak. csak azért tudja eladni a dalait, mert a magyarok zömének a zenei igényszintje nem túl magas, sokan egy kalap alá vesznek egy stinget egy lagzi lajcsival mondván hogy milyen jó dalokat játszik ez is meg az is (sajnos ez még csak nem is túlzás és tényleg nagyon sokan így vannak, sajnos nem vagyunk egy muzikális nemzet, ami nem azt jelenti, hogy nincs jó magyar zenész, csak kevés). az ilyen hallgatóság megeszi azt a maszlagot amit próbál ákos eladni. és nekem senki ne jöjjön a vivás tinisztárokkal hogy hát azok meg milyen rosszak ákoshoz képest, mert megint csak nem egy kategóriáról beszélünk, a vivás tinisztárok dalait az összesnek kb. egy producer írja vagy kettő, és nem 5 millióért járnak koncertezni (mondtam egy hozzávetőleges árat) és nem is hosszúéletűek. úgy gondolom, hogy nyugatabbra angliában vagy a tengeren túlon nem érhetett volna ezekkel a dalokkal olyan státuszt mint itt. persze nem hibáztatom, mindenki abból él meg amiből tud, csak csak ő és egy-két és a hasonló produkció nagyrészt lefedi a magyarország zenei piacát, a maradékot meg a vivás tinisztárok meg megasztárok meg csillagszületikek fedik le és nem nagyon van jó produkció, sok tehetséges zenész meg éhbérért küzd nem túl elit szórakozóhelyeken és örül ha 0-ra kijön (nem az egyetemi tingli tangli zenekarokra gondolok most) tisztelet a kivételnek, mert szerencsére azért van, csak lehetne több is. Rögtön tudnék 2-3 olyan produkciót felsorolni akik, ha ugyanolyan anyagi és ugyanolyan színvonalú technikai hátteret kapnának, mint Ákos vagy Zséda akkor nagyságrendekkel jobb produkciót tudnának nyújtani náluk.
süti beállítások módosítása