HTML

Nesztek futárok! Majd ha a választások után megállít a csendőr a Deákon, oszt’ kéri a forgalmit, nem lesz olyan mosolygós a szátok!

 

 

 

Címkék: bringa kerékpárforgalmi igazolvány

136 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr351865624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

derabitz 2010.03.24. 20:55:11

@Török Szultán:
Nem a kerékpárra van felelősség biztosítása, hanem a kerékpározása során okozott kár egy részére.
Azért a biztosítód nem fogja helyetted kifizetni egy gépkocsi árát, ha az a Te hibádból mondjuk totálkáros lesz.
Most olvastam egyébként, hogy az elmúlt évben Somogyban 5 személy halálát okozták kerékpárosok.
www.sonline.hu/somogy/kozelet/veszelyes-a-kresz-valtozas-ot-ember-halalat-okozta-biciklis-295045

Durva.

Botyo 2010.03.24. 21:01:36

@uni1002: nekem, mint Kerékpárosklub tagnak van felelősség-biztosításom. Nem piroslámpázom, szabályosan megyek, viszont nem kormozom be a házad, utcád, levegőd, tüdőd... Látod nekem is megy a demagóg picsogás. Szerintem inkább legyen meg a kölcsönös, együtt közlekedünk.

ukunoka 2010.03.24. 21:06:53

@Húzzunk bele!: VAn futárszolgálat. VAgyunk biciklisek! ÉS szarni fogunk a csendőrségre ugyanúgy mint eddig a rendőrökre! :D

nnariam 2010.03.24. 21:07:20

Ha a gyalogosnak van járda, az autóknak "autópálya", akkor legyen a bicikliseknek is biciklis út!

derabitz 2010.03.24. 21:10:45

@loláb:

Van köze az idei választásokhoz akár a bringás forgalminak is.

Az elvileg nyerésre álló pártokról köztudott bringás körökben, hogy legszívesebben a fenébe kívánnák az összes bringást az utakról, de főleg saját választókörzetükből.
Azt tudják, hogy alkotmányos úton nem lehet a bringást lezavarni az úttestről ezért inkább elveszik a kedvüket a bringázástól.
Elmebeteg rendeletekkel, szabályokkal vagy csak a bürokrácia hatékonyságával.
A bringás egy ideig bírja. Kibírja a törvények változásait. Kibírja azt, hogy felzavarják gyalogosok közé, se eleje se vége - állítólag sok-sok közpénzből felépített - használhatatlan kerékpárutakra, sávokra, járdákra. Kibírja azt is, hogy forgalmit vált, ha még nincs jogsija vizsgázik, sőt a forgalmi mellé még évente műszakilag vizsgáztatja drótszamarát.
Ki bírja, mert ki kell bírnia. Hiszen a bringa a szabadság, az élet, a minden.
A politikus természetesen az A-akárhányból vagy a SUV-ból csak azt látja, hogy a bringás még mindig boldog ezért kitalálja azt, hogy a kerékpár nem a városba való.
És meg is szavaztatja.
A bringás majd ekkor vesz egy ótót és a politikus előtt fog óránként dugulni a városközpont felé.
Mert az olyan jó!

ÁkiBáki (törölt) 2010.03.24. 21:12:22

@nnariam: Van is biciklis út. A kedvencem az Andrássy úton. Anyuka jobbra kiszáll a parkoló kocsiból, hopp két bringás azonnal a kocsiajtón lengedezik:-)

vmaast 2010.03.24. 21:13:41

@sirdavegd: Már bocs, de nem mindenki az Auchan-ban veszi a bicót.
Az épített gépek nem kapnak kutyabőrt ;-)

Amúgy alapfokú KRESZ van ugye az általános iskolában. Mondjuk annyi, amennyi azért egy gyalogosnak sem árt...
Az ott tanultakat kellene bővíteni, és az alapján lehetne egy, a segédmotoros jogsi alatti bringás papír.
A kötelező nem tudom hogy működhetne, a bringák nagy része nem az az érték-kategória, hogy bárki is jelentős pénzeket fizetgessen be.
A forgalmi dettó. 5-10 ezer Ft-os gépek, hétvégi csotrogányok nyilvántartása? Eléggé parttalan dolognak tűnik.
Esetleg önkéntes alapon. Aki nagyértékű biciklivel él, választhatja a nyilvántartást, én még a Casco-t sem zárnám ki, és az azonosítás is megoldott már a mikrojelzésekkel, akár fődarabok esetén is.

Húzzunk bele! 2010.03.24. 21:19:51

@ÁkiBáki: Nem lesz sokkal több, én is csak úgy tudtam meg, hogy a criticalmass.hu-n olvastam, nah ott vitatkozhatsz mindenről, hajrá!

tamaspro 2010.03.24. 21:30:49

Sajnos a papír nem garantálja, hogy nem lesznek bunkók, pl. akik belerongyolnak egy zebrába, amin a gyalogosnak elméletileg előnye van. Ez már az autósoknál is bebizonyosodott...

ÁkiBáki (törölt) 2010.03.24. 21:32:30

@derabitz: Na, erről beszéltem. Ebből a perspektívából még nem láttam, de király a felvétel. Mindenesetre azt bicikliztetném oda-vissza, aki ezt kitalálta.

nyari mikulas (törölt) 2010.03.24. 21:41:33

Gyalogosnak is kell jogositvagy, es forgalmi minden labbelihez, ha kozteruleten akar gyalogoni.

lorantka_a_gall 2010.03.24. 21:42:37

Javaslom, hogy a 14 éven aluli gyalogosokat se engedjük ki a forgalomba, sőt, azután is csak KRESZ-vizsga után hagyhatják el a lakást. Addig pedig vagy a szülők szállítják őket autóval, vagy csipisz. Egészséges generáció fog felnőni. Gratulálok.

dr kíváncsivagyok 2010.03.24. 21:51:43

Legyen (bármilyen csekély összegű)kötelező biztosítás, hiszen bringával is lehet kárt okozni ! Nyilvántartás is kellene (már csak a sok lopás miatt is !)
10 - 14 év között alapfokú , 14 - 18 év között normál KRESZ vizsga ! 14 év alatt főúton NEM közlekedhet !

Funkerman 2010.03.24. 21:52:49

Én semmilyen klubnak nem vagyok a tagja.
Van kocsim, fizetek rá mindent.
De nem járok vele, csak ha KELL.
Nem szoktam pirosozni, mert általában elindulok idôben, ha meg sietek, akkor tekerem a bringát és nem azon tûnödöm, hogy milyen szép az élet és, hogy fasza idô van, süt a nap...
Biztosítás: ma amikor jöttem hazafelé, a kiskörúti bringaúton, a csarnok elötti zebrán, nekem full zöldben, a hülyegyerek csak kilép elém. Tegnap tettem fel új fékkarokat, váltókart a bringára, elöl 5ezres lámpa és a ruhámat nem számolom. Ja, ma tettem fel egy csengôt, mert már berekedtem a napi üvöltéstôl. Az mindig gyorsabb mint csengetni. Hát ma is gyorsabb volt. Ennek köszönhetôen nem basztam el a gyereket.
De azért had kérdezzem meg, ha mégis szorosabb testi kontaktusba kerültem volna vele, vajon kifizette volna a káromat? 30-cal elbaszol egy álló embert... a zebra felfestésén még a fékhatás is kb 50%, szerinted?

Unalmas már, hogy lépten-nyomon felbukkannak ráérô csókák, akik azt hiszik, hogy ha elôvakarnak egy 75 éves igazolványt, írnak hozzá egy mondatot, akkor bárhová is mozdítják a dolog állását.

1000szer leirták sokan, hogy nem lehet rendszám, semmilyen igazolvány, EU stb. Akik azt hiszik, hogy lesz, mint pl.
Logan Grimnar, azokat nagyon tudom sajnálni. -Úgy gondolom, Magyarországon sok olyan nagyon fontos dolog van, amit 2 éven belül meg kellene oldani.- De sanszos, hogy ha mégis lenne, akkor a gyalogok is fognak fizetni. Arról nem beszélve, hogy valamit nem csak bevezetni kell, hanem ellenôrizni is. Aki meg mindenféle igazolványoktól várja a közlekedési kultúra javulását, az gondoljon csak az autós társadalom nagy részére. Csak röhögni tudok. Sôt, elég ha a vezetési stílusra gondol, az hozza magával a többit.

Bele kell nyugodni abba, vannak emberek akik nem hajlandóak egy X idôtartamú útat 2X idô alatt megtenni. Nem cipelnek satupadot, fénymásolót, 100kg kenyeret, nem kell a gyerekért menni stb. Viszont nem lusta, presztizs szarok.

Csak azt szerettem volna mondani, hogy magasról szarok arra, hogy ki mit akar bevezetni és kinek milyen nyûgje van a forgalomban bringázókkal, viszont jó lenne ha mindenki magával foglalkozna, annyi toleranciával mások felé amenyit magának is szeretne és a saját cselekedeit is pont olyan elánnal bírálná, mint ahogy a többi féllel teszi.

dr kíváncsivagyok 2010.03.24. 21:54:32

@lorantka_a_gall:
Ekkora demagóg !
A kerékpáros az autók KÖZÖTT közlekedik !
KRESZ ismeretek nélkül egy 10 - 12 éves gyereket közéjük engednél ?

5.Géza 2010.03.24. 21:56:31

Nem értem az összefüggést a választások, a csendőr és a kerékpárforgalmi igazolvány között...
Rendszeresen biciklizem Budapesten, mert 10 km-n belül hatékonyabb, mint a tömegközlekedés. Azonban nem bánnám, ha a kerékpárosok Kresz ismerete javulna, mert lenne hová javulnia. Tehát: Kresz vizsgát a kerékpárosoknak is!

is 2010.03.24. 22:00:07

@bisex.hu: fordítva, az autósok mennek a gyalogosok és biciklisek közé.

Rebegő ajkak 2010.03.24. 22:04:10

Szerintem meg kerékpárutat, sávot, mindenhová. Utána jöhet tőlem műszaki vizsga is.

cantata profana 2010.03.24. 22:16:27

@Funkerman:
Pont az hiányzik az irásodból, amit hiányolsz: a tolerancia. A kerékpárosoknak több jogot akarsz, mint az autósoknak vagy gyalogosoknak: Nem érdekel - irod - hogy mekkora nyűg a kerékpáros a forgalomban.
Ma a keréskpárosok többsége átmegy a piroson, keresztbemegy a forgalommal, kivilágitatlan este, zebrán, járdán közlekedik (a magyar autósok barmok, de egy-két állatot leszámítva nem megy keresztbe a forgalommal és nem hajt át sötétpiroson).
Megadnád ezeket a jogokat - a te toleranciád szerint - az autósoknak is?
Jön a tavasz, nézd meg hány tizenéves gyerek fog kereszbehajtani, átlósan, pirosban a forgalommal. Nem érdekli, nem is tudja, hogy van KRESZ, egy szabályt tud: a bringás úgy megy, ahogy jólesik neki.
Kell néhány száz haláleset, azután majd módosítják a szabályokat.

cso zsi 2010.03.24. 22:28:10

@is: Mindig az kiabál, akinek a háza ég.
Miért veszed magadra, ha te nem vagy ilyen.
Tudok sok-sok szabálytalan autósról, és biztos, hogy az első tíz évben még szándékosan is követtem el ezt-azt.
Kanyarodóból besorolás, záróvonal átlépés ott, ahol nem okoztam vele gondot senkinek, csak "sürgősebb" volt a dolgom, mint másnak.
Sőt van egy trafim is az idők hajnaláról.
Hogy akkoriban feleennyi autó és századennyi kerekes volt a fővárosban? Na igen.
Pedig nem sokkal előtte még bringáztam, mielőtt "autós" lettem. Ifjú voltam, felelőtlen, és meglógtam a bringával onnan, ahol lehet, hogy veszélyes helyzetbe hoztam az autóst. Másik helyen nem, mert nekimentem a kocsinak, és erősen meghajlott a bringa, a kormányszarv a nadrágszíjban akadt el, nem nyársalt fel.
Nem vagyunk különbek, bármit is hajtunk.
Csak a más hibáját mindenki könnyebben veszi észre, mint a sajátját.
Autósként igyekszem vigyázni a kerekesekre, mert senkinek sem jó, ha ő veszít.
Gyalogosként sokkal több afférom van a kerekezőkkel, mint az autósokkal.
Pedig azok jóval többen vannak, így a kevesebb kerekezőből arányaiban többen bringáznak járdán, és zebrán a gyalogosok közé.
A vidéki települések helyi "nevezetességeit" nagy ívben kerülöm. Ott nem elég az esés hosszát felmérni (bringán ülő ember magassága, és egy kicsi), még a hirtelen elédkanyarodással is számolni kell.

Martian (törölt) 2010.03.24. 22:31:32

Ha van már Critical Mess, miért nincsen Kerék Párt..?
:)))

Funkerman 2010.03.24. 22:45:26

@cantata profana: Pont nem. Csak nem jól értelmezel. Mindenkire értettem amit irtam, nem csak az autósokra. Szerinted az jó nekem, ha szabályosan bringázva, egy keresztezôdésben vagy akárhonnan megjön nekem egy bringás, szabálytalanul?

Azt gondolni meg badarság, hogy aki autóban ül, az azért nem szegi meg kreszt, mert levizsgázott belôle. Mert amelyik megszegi, az tuti, hogy nem vizsgázott belôle. Ugye? Egyszerûen minden oldalon, a beleszarás érzékelhetô.
Az a gyerek akirôl te beszélsz, nem lehet, hogy gyalogosan is megteszi ugyanazt amit bringával megtesz? Azt tudom mondani, hogy figyelni kell! Naponta szerinted hány gyalogot üthetnék el a bringa/gyalogúton, zebrán, út közepén? De hát odafigyelek, igy egyet sem.

Azt meg nem tudom hol olvastad, hogy én több jogot akarok a bringásoknak, mint az autósoknak.

Addig amig az autósok, pl képtelenek a zebra elôtt lassitani, addig hagyjuk, hogy mihez hány haláleset kell.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.03.24. 22:53:36

14 év alatt valóban értelmesebb lenne, ha csak szülői felügyelettel lehetne menni bringázni. Afölött pedig valóban érdemes lenne bevezetni kötelező kreszvizsgát.

DE NEM EZ A LÉNYEG!!

A bicikliesek NAGY RÉSZÉNEK van jogsija is, de ha nincs, akkoris általában tudják, hogy épen amit csinálnak azt nem lenne szabad. Szóval be lehet vezetni bringajogsit, amit magadnál kell hordanod, meg kreszvizsga, stb, de az egészet megette a fene, ha a törvény nem tartatja be a saját szabályait a rendőrséggel.
Járőrök és motoros rendőrök kellenek nagyon nagy mennyiségben, akik igenis le-le állítanak bicikliseket is, és nagyon szigorúan bűntetnek.

Nem biciklisek, meg autósok meg gyalogosok és egyéb kasztokra kéne osztani az embereket, ez nem lehet érzelmi kérdés.. Vannak szabályok, törvények, amiket kutya kötelessége betartania mindenkinek függetlenül attól, hogy milyen a hajad színe, hogy mivel közlekedsz stb, illetve ha nem tartja be az ember, akkor viselni kell a következményeit.

A futárokat nagyon keményen kéne ellenőrizni, pl súlyos büntetés, ha biociklis jogsi nélkül találják, mert ők tényleg életveszélyesek. Nem csak magukram, hanem másokra is.
Szóval mondom, amíg a törvényeket nem tartatják be az emberekkel, addig tökmindegy, hogy milyen szabályokat hoznak még.

indapass90210 2010.03.24. 23:27:19

@ÁkiBáki: Hehe, tegnap majdnem pont így jártam az Andrássy-n. Illetve már tegnapelőtt. Vidéki gyerek vagyok, na, nem szoktam meg az ilyen hüje bicajossávokat. Errefele még az úton is lehet cangázni, és nem gyilkolnak le miatta senkit.

lavór 2010.03.24. 23:49:51

Felhívom az tisztelt publikum figyelmét a cipőtalpak által nagy mértékben koptatott járdára. Minden gyalogos köteles lesz, járdakoptatási-adót megfizetni. A sportolók sokkal több oxigént szívnak el a levegőből és nagyobb a széndioxid kibocsátásuk a normál lakosokkal szemben, ezért adó sújtja ezt a tevékenységet. Az iskolákban persze az adóteher a szülőket képviseli.

Marhaságok vannak még, mondjam tovább? :)

gergoke 2010.03.24. 23:53:11

@mangorlo:

"mikor bicoztam: ... nem adja meg zebran elsobbseget ..."

Talán azért nem kaptál zebrán kerékpárral elsőbbséget, mert ott nincs ilyen. Nem közlekedhetsz ott kerékpárral. Erre még nem gondoltál?

Gyíkhúsos szendvics 2010.03.25. 00:00:44

kijárási tilalom kell! a városban csak autóval szabadjon közlekedni!

Mike36 2010.03.25. 00:18:09

@Húzzunk bele!: hallottál már olyanról, hogy irónia
melyik oldalon találjam magam, kisgyagyám? első körben meg kéne tanulni olvasni, aztán okoskodni

2010.03.25. 00:20:29

@cantata profana: ez érdekes, én minden nap látok állatokat, akik átmennek a piroson.
És tudod, másfél tonna vassal teszik, amivel tényleg meg is ölhetnek valakit.
Semmi bajom az autókkal csak azt nem fogom fel, mit keresnek annyian lakott településen belül az utakon, az ember mindjárt kiszorul és életveszélyben van mert az autóktól sem elférni, sem biztonságban járni nem lehet...

Mike36 2010.03.25. 00:22:39

@lavór: a buszmegállókban meg lenyomják az aszfaltot, úgyhogy olyan adó is kell ám :D

flaszterovics 2010.03.25. 00:35:10

Figyuszka:
wwww.riksataxi.hu/oktatas
Ezek aszt hiszik repülőjük van?

dukeekud 2010.03.25. 00:44:27

"A jövő útja mindenképpen a rendszám, valamilyen vizsga, és valamilyen adó fizetése a kerékpárosok számára ez teljesen egyértelmű"

Oke,akkor viszont a bicikli legyen egyenrangu a gepjarmuvekkel,az utak ne csak az autokke legyenek.Az utak egy reszet adjak at biciklis forgalomnak.Mindenhol ahol van legalabb 2 sav,egy sav legyen a bicikliseke,amit biztonsagosan elvalasztanak a gepjarmuforgalomtol.

fakof 2010.03.25. 01:56:10

megjelölni,
beszabályozni,
megrendszabályozni
MINDET!

nehogymár felnőttként dönthessek a saját életemről, nemigaz?

kilobike 2010.03.25. 05:55:14

Most majd jól hozzászól mindenki, aki bringát még nem látott, a szíve disznózsírból van, a valaga meg akkora, mint a Kiskúnság.
Én meg fizetem az egymillió forintos szívgyógyszerük állami támogatását, hogy neki csak háromhatvanba kerüljön. Anyátok!

911 Turbo 2010.03.25. 07:18:44

Kitiltani a kerékpárokat + műszaki vizsga + kötelező sisak + kötelező védőruha + kötelező biztosítás + nappal is bekapcsolt világítás + minden kerékpáros előtt és mögött két két ember szaladjon és zászlóval integetve hívja fel a többiek figyelmét hogy bringás közeledik + folyamatos csengetés + sík úton és lejtőn csak tolni lehessen a bringát tekerni csak emelkedőnek felfelé + kerékpár utakat parkolóvá alakítani!!
Jó tekerést kívánok!!

thinker_ 2010.03.25. 07:44:50

agy van! kresz vizsgát és rendszámot a bicajosoknak is. és kemény büntetéseket a szabályok megszegéséért. pl. a kedvencem, a piros lámpák teljes ignorálása.

bisex.hu 2010.03.25. 07:52:30

@UrsaMajor: igen, hiszen így megnő az esélye az életben maradásra. nem kívánom, de sírni sem lenne erőd, ha a kicsid kimegy a forgalomba, és elütik, mert szabálytalan volt, és elé ment egy rohanó autósnak. nem kívánom

balfék 2010.03.25. 07:53:29

A gyalogos is részt vesz a forgalomban, nekik is kötelező kreszvizsga, rendszám, súlyadó, kötelező biztosítás. Itt verik a nyálukat azok az autósok, akik naponta ölnek embereket.

loláb 2010.03.25. 08:05:16

@Lesley: Ja, lesznek. Te nem vagy százas.

@derabitz:
"Az elvileg nyerésre álló pártokról köztudott bringás körökben, hogy legszívesebben a fenébe kívánnák az összes bringást az utakról, de főleg saját választókörzetükből."

Még mielőtt belelovallod magad az idiótaságodba, hogy a jobboldali politikus genetikusan utálja a bringásokat, és annak örülne, ha mindenki autóban akadályozná egymást, és őt magát is, előtte nézzél már körülül, hány biciklisáv, út épült az elmúlt 4 évben, meg az azt megelőzőben mondjuk a második kerületben, ahol most fideszes polgármester van, 2006 elött szoci volt.
De megnézheted az ötödik kerületet is akár.
Csókoltatlak a marhaságaiddal.

jozinho 2010.03.25. 08:20:34

Én arra is rendszámot tennék aki liftbe száll.
Nehogymá.

felhő szélén 2010.03.25. 08:34:49

Nem értem miért kell sarkítani, és a szélsőségekbe is belelovalni magukat itt egyeseknek. Az, aki kerékpárral az autósok közé megy, abba forgalomba, ahol az autós csak vizsgák letétele után közlekedhet, az igenis tegyen le egy kresz-vizsgát. Láttam már biciklist, aki lassítás nélkül hajtott végig egy főútvonal vége tábla ellenére, nem adva meg az elsőbbséget, és majdnem elcsapta egy autó. A másik pedig az, hogy így nem lehet szankcionálni pl. a Budapest villamossínein tilosban tekerőket sem, hogy csak egy példát említsek az ezerféle balesetveszélyes szabálytalanság közül.

kitiltott 2010.03.25. 08:39:33

Kerékpáros jogsihoz kerékpáros műszaki vizsga és biztosítás és casco is illenék. De legfontosabb, egy kresz előadás vizsgával (teszt és szóbeli meg gyakorlati) a rendszám is jogos.
Mindez olyan költséggel, hogy a minimálbéresek 1000-1000 Ft-ot fizetnének, a továbbiakban a fizetéssel, nyugdíjjal arányosak lennének a díjak.
Persze első lépésben az általános iskolai kresz oktatás már pozitív lenne.

igazi hős 2010.03.25. 08:40:05

@Mike36: De ha igazolom, hogy a hónapban már tankoltam, akkor mentesülök, és bringázhatok ingyen? Elképzelem micsoda biznisz lenne belőle: 2 ezeré' adok egy 15 ezres benzinszámlát, ki kéri?
:-)

igazi hős 2010.03.25. 08:57:58

@derabitz: Apró (de jellemző) csúsztatás: nem írják, hogy vajon az áldozatok mekkora része volt maga a bringás. Egyébként tudtad, hogy a kisgyerekek is számtalan komoly személyi sérüléses balesetet okoznak?! Igaz, hogy otthon és jellemzően önmaguknak, de akkor is be kéne már tiltani a kisgyerekeket! (De csak ha már az enyémek felnőttek, mire meg unokáim lesznek, csak épelméjűsödik valamennyit a társadalom.)

Péter Anna 2010.03.25. 09:00:09

Legyen csak ilyen, de minek, mert például az a pár tucat bringás, akit személyesen ismerek, rendelkezik A, B, esetleg további jogosítványokkal, amiket gyakorolni is szokott, sőt, fizetnek adót, autókba, motorokba tankolnak, ilyesmik. A bringás nem csóró, nem hülye, hanem siet.
Egyébként nagyon szívesen fizetek kötelezőt, és teljesítményadót is a bringám után. Teljesítményre, vagy súlyra is mehet a számítás, de legyen arányos az autómmal. Az az évi extra 160 Forint nekem bőven megéri, hogy ne álljak a dugóban.
Kérek rendszámot is, de azt kismotorra is rakjunk akkor, meg a mini városi kocsikra, sőt babakocsira, járókeretre, mit kavirnyálnak szabadon, koptatják az utat.
És az a gyalogos, -nagy részük többet nyom, mint én bringával- aki átmegy a zebrán koptatja az úttestet, hm, zebravám?

mssg 2010.03.25. 09:01:48

@sanche: Azt csak te látod olyan veszélyesnek! :)

mssg 2010.03.25. 09:03:38

@mssg: ja...s nem vagányságból szegik meg a kreszt!

Viktus 2010.03.25. 09:04:31

@bisex.hu:

Jászságba kitörne pl. a forradalom, amikor a kocsmák népei vígan benyomva kerekeznek fel-alá, és a legváratlanabb pillanatban kerülhet elő egy bringás alkesz.

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2010.03.25. 09:10:09

úgy csináltok, mintha az autósok, akik tettek vizsgát kreszből, olyan fainul betartanák azt. fel kéne már fogni, h az EMBEREK hülyék, nem külön az autósok, bringások vagy gyalogosok.

czejp (törölt) 2010.03.25. 09:10:16

Igen ! Kerékpárfogalmi, kerékpárműszaki vizsga kell, legalább éjjel nem lesz kivilágitatlan biciklista. A kerékpárlopás is csökkenhet, ha bevezetik ott is az eredetvizsgálatot. A kötelező biztositás is jó ötlet és a gyalogosokra is ki lehetne terjeszteni. Ezek a kezdeményezések már a neten is megjelentek kecskemetitv.hu/hun/sa_tv/i_alhirek_75/i_gyalogosberlet_es_jardamatrica_bevezeteset_tervezi_23346/t_Gyalogosb%C3%A9rlet%20%C3%A9s%20j%C3%A1rdamatrica%20bevezet%C3%A9s%C3%A9t%20tervezi%20a%20korm%C3%A1ny/index.html
Csak a totális rend és fegyelem menthet meg minket az anarchiától.

Koshinae 2010.03.25. 09:12:30

Mivel mindegyik kerékpárnak van alvázszáma (legfeljebb nem tudjátok, hol :-)), így még rendszám se kell.
Az ötletet meg aktív kerékpárosként és autóvezetőként is jónak tartom.

Koshinae 2010.03.25. 09:16:05

@kilobike: +1, igazad van. az összes vágósúlyú idesír, hogy nehogymár ne szidhassa jövőre a kormány mögül a cangásokat, hogy "kresz vizsgát mindnek, hogy mernek az út szélén tekerni"...

the crow 2010.03.25. 09:22:56

Ugyan a témához nem kapcsolódik annyira, de megjegyezném, hogy most szombaton néhány biciklis eléggé felhúzott. A Széchenyi rakparton sétáltunk a párommal, amikor a Kossuth tér felől kb. 40-50 bringás fordult be szemből, felük az úttesten, a többi a járdán jött - autó egy sem volt a környéken. A többség ahogy meglátott minket lehúzódott az üres útra, de egy főtahó nem és gyakorlatilag a vállamat súrolva ment tovább, rászóltam, erre még neki állt feljebb hogy én vagyok a bunkó, hogy nem ugrok félre. Aztán még pár társával megerősödve visszajött, szájkaratézni kezdett tőlem 5 centire. Én nem vagyok verekedős, de szerintem kevésen múlt egy komolyabb balhé.
Kérem a normálisabb bringásokat, hogy az ilyen tahókat szerintem maguk között rendezzék le, mert nem tesz jót a megítélésüknek! NEM ÁLTALÁBAN A BICIKLISEKKEL, HANEM CSAK AZ ELVAKULTAKKAL VAN BAJOM!
A szabályokat meg magam sem szeretem, nem kell mindent korlátozni (egy baromság lenne a biciklisjogsi+forgalmi), de ha egy társaságból valaki hülyeséget csinál, akkor a társaság is hibás ha nem fékezik meg maguk közt.

Ja és még sosem láttam, hogy rendőr megbűntetett volna biciklist vagy gyalogost (pl. pirosnál áthaladás, autók között mászkálás szórólapokkal). Talán ezzel kellene inkább hatni a bringásokra.

shamir 2010.03.25. 09:28:54

@UrsaMajor: "szerintem fontos lenne, hogy csak az ülhessen kerékpárra, aki kresz -ből levizsgázott"

A 6 éves gyerekem is?

"14 év alatt pedig nem mehet ki forgalomba senki"

És biciklizzen a kertben körbe-körbe?

Lehet ironizálni, csak nem érdemes, ugyanis a közlekedés komoly dolog. Ha a 6 éves gyermeked kiengeded a forgalomba nem vagy felelősségteljes szülő. Hiába tartom én be a kresz szabályokat, ha a másik fél nem is ismeri azokat és életveszélyes helyzeteket idéz elő. A kerékpárosoknak (én is tekerek bp-n) a saját jól felfogott érdekük, hogy ismerjék és betartsák a kresz-t, hiszen ők a sérülékenyebbek.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2010.03.25. 09:31:22

Na aki kreszvizsgat akar a bicajosoknak/gyalogosoknak az elobb gondolkozzon mar egy kicsit.
Szoval ha jol ertem, akkor az a bicajos/gyalogos aki atmegy a piroson az azert teszi, mert nem tudja, hogy a piros az tilos? Es ha lenne vizsgaja akkor nem menne at?

Hulyek vagytok bazmeg? Vagy mi?

Nyilvan kell oktatas az altalanosban, oviban (van is szerintem), ha van egyaltalan olyan ostoba szulo aki nem tanitja meg a gyereket az alapveto szabalyokra. De ez, hogy vizsga, meg papir csak a kovetkezokre jo: burokracia, lehuzas, szivatas (ottholhagyod a gyalogos jogsidat pl, 20 rongyra megvag a rendor).

Az autosok meg gondolkozzanak mar el azon, hogy nem inkabb azon kene sirni, hogy nalunk is legyen normalis vizsgaztatasi rendszer, normalis atiratas, eredetvizsga, ne csak burokracia, lehuzas, szivatas. Minthogy "ha nekem szar, legyen masnak is ugyanolyan szar".

Na ennyi.

venala 2010.03.25. 09:34:20

Cascot, forgalmit, zöldkártyát, műszakit a bringákra.Sőt,ha csomagtartó is van, akkor szállítólevelet!! VAlahogy a tankolásra kéne még rávenni őket,mert nehogy már megússzák a jövedékadót!!

kötözködő 2010.03.25. 09:43:30

Én ált. isk. felső tagozatosként biciklivel jártam suliba. Ja, nem Budapesten. Mint ahogy a lakosság 83%-a most sem a fővárosban él. Ne a pesti autósok mondják már meg, vidéken lehet-e továbbra is biciklivel járni dolgozni, iskolába, boltba. Ne az Andrássy út alapján próbáljanak már megítélni egy országot.
(És arról még nem beszéltem, hogy mennyivel több heyet foglal egy ember autóban, mint biciklin.)

igazi hős 2010.03.25. 09:52:13

@czejp: "kerékpárműszaki vizsga kell, legalább éjjel nem lesz kivilágitatlan biciklista" Komolyan döbbenetesek vagytok! Esténként több autósra villogok rá, hogy kapcsoljon fel valamilyen lámpát, pedig a legtöbbnek van forgalmija (+ remélhetőleg a sofőrnek jogsija). Esze nincs a sofőrnek!
Ezen még a "totális rend és fegyelem" sem segít, sőt az hülyít a legjobban Q.E.D.

órarugógerincű felpattanó 2010.03.25. 09:53:27

Nem kellene külön fizetős vizsga. Az általános iskolai oktatásba kellene belevenni, és ott 8. év végén vizsgázni belőle, kötelezően. A gyalogos, és a bicós szabályokról. Ennyi. Esetleg korábbi osztályban.

Kúrcsány Ferenc 2010.03.25. 09:54:21

Bírom hogy a mobiltelefonba ugató, félkézzel kormányzó, zebra előtt gyorsító, KRESZt leszaró, viperával hadonászó, idegbeteg faszszopó autósoknak áll még feljebb.

felucca 2010.03.25. 09:55:08

Az egész probléma okafogyott. Szinte minden biciklis tud vezetni is, tehát vizsgázott kreszből. Amúgy agyrém, hogy egy 17 éves taknyosnak lehet jogosítványa. Mi a nagyobb veszélyforrás? Egy 17 éves srác egy biciklin, vagy ugyanaz 100 lóerővel?

Javaslom, hogy a biciklisek basztatása helyett emeljék fel a jogosítvány kiadásának korhatárát 25 évre!

uni1002 2010.03.25. 09:56:57

@Botyo: Komolyan aggódom, mikor a kanyarban elémvágódik oldalról egy őrült módjára taposó bringás. Mi van, ha becsapódik a karosszériába, mert éppen el van kábulva az mp3tól, selát- sehall.Rendes horpadást tud csinálni. Van felelősségbiztosítása, ahogy nekem kötelező? Vagy csak a jóindulatában bízzak, hogy fizet a papája?
Nincs itt semmi demagógia. Járműve van, de felelőssége nincs?

felucca 2010.03.25. 10:01:21

@uni1002: Óriási pech, hogy kizárólag öngyilkos biciklisekkel találkozol. Rád jár a rúd, vagy mi?

Észre kellene már venni, hogy nem az őrült bringás áll itt szemben a rendes autóssal, hanem általános kultúra, ezen belül általános közlekedéskultúra van, ami olyan, amilyen. Hülyén közlekednek az autósok, a biciklisek és a gyalogosok is. Az autósok számbelileg felülmúlják a bicikliseket, tehát összesítve ők sokkal veszélyesebbek.

2010.03.25. 10:03:15

általános iskolában kellene közlekedési kultúrát tanítani a kölköknek, KRESZ-szel, viselkedési móddal, mindennel.

utána rendet lehetne tenni a rendőröknél is, mert igen, basztassák a bicikliseket is, meg a bicikliútra ráparkolókat, biciklisre kormánytráhúzókat, stb..

12 év alatt meg amúgysem közlekedhet a gyerek közúton

foodlfg 2010.03.25. 10:22:28

@Péter Anna: "És az a gyalogos, -nagy részük többet nyom, mint én bringával- aki átmegy a zebrán koptatja az úttestet"

Azért ez szép beszólás volt, meg kell hagyni. :DD

DartagnanX 2010.03.25. 10:29:30

A pontosság kedvéért: csendőr sosem teljesített szolgálatot városban.
A Deákon tehát nem állíthat meg.
:)

sikisiki (törölt) 2010.03.25. 10:43:20

@derabitz: Gyanítom az az igazság, hogy öt kerékpáros halt meg balesetben, és nem arról van szó, hogy a kerékpáros által okozott balesetben valaki más halt meg. De csak ha egyet is találsz...

Mike36 2010.03.25. 10:43:23

@loláb: ez nem oldalfüggő
nálunk szoci a polgármester, és épül kereékpárút, akadálymentesítettek a járdáink, utat javítanak, fejlesztenek, játszótereket hoznak rendbe, parkosítanak, kultúrált és gyors lett az önkormányzat, az egészségügyi ellátás is sokkal színvonalasabb. teljesen meg vagyok elégedve (de tényleg) és NEM azért mert szoci, hanem mert látom az előrelépést, és a tenni akarást

Mike36 2010.03.25. 10:45:09

@felhő szélén: nem a kresz vizsga a lényeg, hanem a kresz betartatása
de a gyalogosokkal is

uni1002 2010.03.25. 10:46:05

@DartagnanX: Tévedés. Anyám még emlékszik, mikor a sárga csillaggal jelölt magyar embereket csendőrök kísérték menetoszlopban a pályaudvar felé. Vidéki nagyváros, városi utcáján, a kapujuk előtt.
Vagy ez nem szolgálat teljesítés?

Mike36 2010.03.25. 10:48:58

@the crow: egy probléma van
a tahó az tahó
tök mindegy mire ül, mit használ
úgyhogy legközelebb nyugodtan üsd csak le, ha úgy tartja úri kedved :)

Szelid sunmalac 2010.03.25. 10:50:17

@mooncat: Nem errol van szo. Meg ha hulyek vannak is, de az autosok legalabb tanultak kreszt, mig biciklivel barhol kozlekedhet barki, akinek fogalma sincs meg a tablakrol sem, vagy hogy honnan johet veszely, on- es kozveszelyes allpotot idezve elo.

pg2 2010.03.25. 10:50:53

Ostobák! Vegyétek már észre, hogy ez egy tulajdoni lap, nem pedig vezetői engedély!

pg2 2010.03.25. 10:54:42

Egyébként meg autót is vezethet bárki, nincs ráírva nagy betűkkel, ha nincs jogsija. Egy ellenőrzésen esetleg fönnakad, de azon egy bringás is (ha pl. nincs világítás). Szal akik itt ön és közveszélyt vizionálnak, meg biciklis vizsgákért kepesztenek, azok gondokodhatnának is a doktriner faszságok puffogtatása helyett.

0123evian (törölt) 2010.03.25. 10:59:17

békés állampolgárként az oktogonon lakom, ahol ugye mindkét irányba van kerékpárút, sőt kivételesen még kerékpárlámpa is. az elmúlt 15 évben kb. 8 olyan kerékpárost láttam, aki megállt a lámpánál.
nem véletlenül UTÁLOM a kerékpárosokat...

aljaskuszobab 2010.03.25. 11:05:56

felucca: ha egy autós hülye és kárt okoz nekem, a biztosítója fizet ( vagy nem, de kéne neki). a biciklisnél még csak nem is kén. ha egy autós hülye, a rendőr elveszi a jogosítványát ( vagy nem, mert korrupt, de el kéne) és nem vezethet X ideig. a biciklisektől nincs mit elvenni másnap újra teker akkor is, ha 26 piroson tekert át a rendőr szeme láttára.

ez idegesíti az autósokat. addig miért tekintene egy autós a biciklisre egyenlő félként, amíg a biciklis következmények nélkül csinálhat amit akar?

amúgy jó az a statisztika, amint valaki korábban belinkelt:

somogyban 119 balesetben volt biciklis résztvevő, ebből 77-et ők okoztak ( ez egy picit ellentmond annak, hogy összességében az autósok veszélyesebbek)

a biciklisek hibájából 5 ember meghalt ( nem derül ki, hogy mind az 5 a biciklis volt e vagy sem), 29 súlyos, 43 könnyebb sérült.

a balesetek felénél(!) ittas volt a biciklis.

megnézném az ország közlekedési statisztikáit, ha az autósok olyan arányban hajtanának át a piroson, váltogatnának a járda és az út között, előznének jobbról a leálló sávban mint azt a biciklisek teszik.

azoknak pedig akik a " minden autós dagadt disznó" szöveget nyomják. ma már edzeni csak szmogban lehet?

a biciklis a "szívgyógyszert", az autós a "tüdőrák" kezelését fizeti.

aljaskuszobab 2010.03.25. 11:12:03

pg2:"Egyébként meg autót is vezethet bárki, nincs ráírva nagy betűkkel, ha nincs jogsija. Egy ellenőrzésen esetleg fönnakad, de azon egy bringás is (ha pl. nincs világítás). Szal akik itt ön és közveszélyt vizionálnak, meg biciklis vizsgákért kepesztenek, azok gondokodhatnának is a doktriner faszságok puffogtatása helyett. "

ha autót vezetsz papír nélkül büntetőjogi következménye van/lehet. ez azért az emberek többségét visszatartja attól, hogy papír nélkül vezessen.

vagy ha szerinted a papír fölösleges, szüntessék meg az autóknál is. gondolom nem lenne hatással a közlekedés biztonságára...

nahátnahátnahát 2010.03.25. 11:21:11

kerékpárforgalmi igazolvány mellé kerékpárforgalmi utakat!!!! :D

Silent Bob 2010.03.25. 11:25:04

@aljaskuszobab: Hagyjuk már ezt a hülyeséget. Az autósok is átmennek kurvasok piroson, minden nap látok kettőt-hármat.
Egyszer nem tudtam még úgy bejönni otthonról dolgozni, hogy ne parkolna valami paraszt telibe a bicikliúton.
A zebránál nem állnak meg, soroljam még? A bunkóság kurvára nem járműfüggő.
Örülnétek inkább annak, hogy aki bunkó bringás az legalább nem autót vezet, ott ugyanolyan fasz lenne, csak veszélyesebb.

aljaskuszobab 2010.03.25. 11:27:43

silent bob: hol állítottam, hogy az autósok nem mennek át piroson? azt mondtam, nem olyan arányban.

igazi hős 2010.03.25. 11:28:48

@aljaskuszobab: "ha autót vezetsz papír nélkül büntetőjogi következménye van/lehet. ez azért az emberek többségét visszatartja attól, hogy papír nélkül vezessen.
" Tömören: lófaszt tart vissza! Tömegével vezetnek emberek(?) mindenféle papír (jogosítvány, forgalmi, műszaki, zöldkártya) nélkül. Ha megállítja a rendőr, akkor ugyan szabálysértés, de nincs miből levonni (segélyből ugye nem lehet) a büntetést, komolyabbat meg nem szabhat ki. De nem kell sokat keresni olyan híreket, ahol autóval ittasan okozott balesetet valaki jogsi nélkül, mert azt bevonták - ittas vezetésért.

Silent Bob 2010.03.25. 11:33:09

@aljaskuszobab: Erre mondtam, hogy igen, az autósok más köcsögségben erősebbek, pl. gyorshajtás, zebra.
Szóval aki köcsög, az is marad. Csak kurva unalmas már ez a "biciglisek nem tartják be a kreszt". Ehhez képest minden nap meghal valaki autóbalesetben, pedig nekik van jogsijuk is meg forgalmijuk is. Ki érti ezt?

aljaskuszobab 2010.03.25. 11:33:09

igazi hős: tömegével vezetnek mindenféle papír nélkül? erre tudsz mutatni valami statisztikát is? vagy csak hasraütésszerűen állítod, mert egy biciklisnek ez kedvez és el kell fogadnom, hogy igaz?

derabitz 2010.03.25. 11:42:04

@igazi hős:

Hívd fel a nyilatkozót és megtudod tőle.

Bánné Dr. Dan Erzsébet r.alezredes

Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság
Közlekedésrendészeti Osztály

82/502-700 2740mellék.

Én már hívtam, de nem volt bent.

S-Works 2010.03.25. 11:44:32

@aljaskuszobab:

"ha egy autós hülye és kárt okoz nekem, a biztosítója fizet ( vagy nem, de kéne neki). a biciklisnél még csak nem is kén. ha egy autós hülye, a rendőr elveszi a jogosítványát"

forum.langlovagok.hu/viewtopic.php?t=891

Olvasgasd inkább ezt a teljes képért!

ex-dr. vuk 2010.03.25. 11:51:15

sima kerekpar igazolvany, amit most is adnak boltokban. Nekem is van a 2004-ben vett bicajomhoz.

igazi hős 2010.03.25. 12:06:54

@aljaskuszobab: Mondom a jellemzőket:
A csoport: öreg merci vagy lada, átlagnál sötétebb bőrszín, gyakran 17 év alatti életkor.
B csoport: rendőr/tűzoltó/stb. (Na jó náluk forgalmijuk van, de zöldkártya, KGFB meg ilyen pénzpocsékolás nem jellemző.)

loláb 2010.03.25. 12:14:15

@Mike36:
"ez nem oldalfüggő..."

Na ugye. Esetleg ezt azoknak a paranoiásokmnak is elmagyarázhatnád, akik szerint április 12-étől kezdve kötél általi halálra ítélik a bicikliseket.

derabitz 2010.03.25. 12:27:08

@loláb:

Felhívtam az V. kerületi önkormányzat illetékesét aki elmondta, hogy az elmúlt 4 évben az önkormányzat saját pénzén, 1 centiméternyi kerékpárutat vagy sávot sem épített.
A II. kerület teljesítményéről 1 óra után kapok választ.

palackos 2010.03.25. 12:39:21

miert ne lenne mosolygos a szajuk? a csendor miatt vagy az igazolvany miatt? sima irigy, gyulolkodo taplo vagy!

Laciii 2010.03.25. 12:43:34

12 év alatt főúton már most sem lehet biciklizni ismerni is kellene a KRESZt nem csak követelni.

loláb 2010.03.25. 12:52:59

@derabitz: Ja, a Budapest szíve program is csak az autósoknak kedvez, meg az alkotmány utcában is plusz egy AUTÓS sávot építettek, nem bicikliutat.

Segítek a második kerülettel kapcoslatban: zöldlomb utcán a kerékpársáv, hüvösvölgyi felújítása, a csalogány utca felújítása már kész, a lövőház utcai forgalomcsillapítás és bicikliút pedig idén készül el. Hirtelen ennyi jut eszembe, de a 2/A kerületben ritkán járok, sanszos, hogy arrafele is épült/újult meg mostanában kerékpáros infrastruktúra.

Szóval leállthatod magadat, egyik oldal sem üldözi a bringásokat, max olyan lehet, hogy valaki nem tarttja őket fontosnak, de ez sem oldalfüggő.

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.03.25. 12:58:43

Mivan pilu, szily legény lettél?

derabitz 2010.03.25. 13:18:17

@loláb:

"meg az alkotmány utcában is plusz egy AUTÓS sávot építettek, nem bicikliutat."

Azt a részt a Főváros építette.

A II. kerületben összesen 4,2km kerékpárút épült EU támogatással.
Ebben benne van a Varsányi Irén utcai borzadály is.

Nem kellene keverni a Főváros beruházásában épült dolgokat a kerületi beruházásokkal.

loláb 2010.03.25. 14:33:48

"Azt a részt a Főváros építette."
Pedig a fideszes polgámester minden bizonnyal meg akarta akadályozni, mert ezek a fideszesek olyanok. Viszont a Budapest szive program ötkerületi beruházás, nem fővárosi.

"Nem kellene keverni.."

Neked meg nem kellene olyan légből kapott marhaságokat kommentelni, mint amit ebben: derabitz 2010.03.24. 21:10:45 a hozzászólásodban méltoztattál beleböfögni az éterbe.

mssg 2010.03.25. 19:49:39

@the crow: engem már kétszer megbüntettek bringával piros miatt, szal ebben nincs igazad!

mssg 2010.03.25. 19:54:21

@uni1002: megsúgom, az mp3-tól nem kábulunk el, mellesleg a bringások nagy része is fizet biztosítást, csak nem olyat mint te!

galoooshka 2010.03.26. 20:28:09

@mssg: A fülhalgatók nem szűrik ám 100%-osan a zajt.
Elbambulni meg pont annyira tudnak, mint akik autóban hallgatnak zenét...

12fa 2010.05.09. 09:41:00

"Ha a gyalogosnak van járda, az autóknak "autópálya", akkor legyen a bicikliseknek is biciklis út!"
--
tökre szeretem ezt a biciklis forradalmat, de mielött elkezdtek örülni a jogoknak, jusson eszetekbe, hogy az felelősséggel, kötelességgel is jár. és ameddig ilyen tirpák paraszt a többségetek, addig én kurvára legalább kresz-vizsgához kötném azt, hogy városban valaki biciklire ülhessen. nem a sisak meg a piros lámpa kell, pláne mellény, faszt. tanuljanak meg közlekedni a gyetva gecik, aztán lehet az élükre állva szónokolni, hogy sokan vagytok. mert momentán sokan vagytok, akiknek nemhogy bicikliút, de bicikli se való a segge alá.
süti beállítások módosítása