HTML

Vér ugyan nincs a pucádban, de monitor mögött hamisan érvelni azt tudsz. Az, hogy a te ténykedésednek, illetve az érintett rendőri vezetők, miniszter(ek) tetteinek lesz-e jogi értelemben következménye, még a jövő zenéje, de hogy morális értelmben egy zsák szar vagy, az már most bizonyítást nyert beismerő vallomásod alapján.

 
Leveled olvasva most nem mennék bele annak erkölcsi aspektusból történő boncolgatásába, mert úgy gondolom, minden egészséges morállal és igazságérzettel rendelkező ember megfelelő ítélet hozott már akkor feletted, mikor pribékjeid tüntetőket vertek félholtra a nyílt utcán. Tegyük félre megítélésünket, nézzük inkább konkrétan a leveledben szereplő logikai hibákat, - vagy inkább magyarul fogalmazva – pofátlan csúsztatások, és ellentmondásokat:
 
„…Az albizottság alkalmatlan feladatának teljesítésére. Tagjai közül többen sértettként..”
 
Ezt a mondatot jobban meg kellett volna rágni mielőtt kiengedted az éterbe, Feri! Azzal, hogy nem „magukat sértettnek valló”, hanem „sértettként” nevezed meg a bizottság egyes tagjait, elismered a jogsértés(ek) tényét, és ezzel a vizsgálat, a bizottság legitimációját is. Öngól, bazmeg! Tulajdonképpen nem is kellene továbbmennünk az elemzésben, mert ettől a sortól kezdve tök mindegy, hogy mit írsz. De tudod mit? Leszek akkora féreg,  nem hagyom ki azt a néhány kegyelemdöfést, ami mindenki számára világossá teszi, hogy nem csak hatalommániás, hazudozó féreg vagy, hanem szimplán idióta is.
 
A mondat második fele:
 
„…vagy sértettek jogi képviselőjeként, terrorcselekmény előkészületével és az alkotmányos rend elleni szervezkedéssel meggyanúsított személy védőjeként közvetlenül érintettek az albizottság tárgyát képező cselekményekben”
 
Nevezzük nevén a gyereket: Dr. Gaudi-Nagy Tamásról beszélsz, aki Budaházy ügyvédje civilben, illetve a Nemzeti Jogvédő Alapítvány egyik alapítója, amely szervezet történetes volt szíves ellátni megannyi 2006-ban megalázott, megvert ember jogi képviseletét.
Először is, a közvetlen és a közvetett szavak közötti jelentésbeli különbséget kellene tisztáznod magadban! Ha Gaudit vádolnák „alkotmányos rend elleni szervezkedéssel”, illetve bármilyen bűncselekménnyel a 2006-os eseményekkel kapcsolatban, akkor beszélhetnénk közvetlen érintettségről.
Másodsorban: érintettség, avagy Révész Máriusz, illetve Dr. Gaudi-Nagy Tamás szerepe. Furcsa, hogy egy vizsgálóbizottságban olyan ember is ül, aki a másik oldalt képviseli? Tudom, az elvtársaknál nem az olyan eljárás/meghallgatás a megszokott ahol az áldozat is képviseltetve van, de ez a világ rendje. Képzeld, kérdezni mer az érintett és annak képviselője is! A rohadt anyjukat, mi?!
 
„Mi okom lenne asszisztálni egy olyan ügyben, amelyben közvetlenül érintett - és ezért elfogult - politikusok utólag kívánnak vizsgálatot folytatni…”
 
Láttál már időben előre vizsgálódó bizottságot? Azt jövőkutatásnak hívják, Fecó! Bármilyen furcsa, a világ kronológiája: történés => vizsgálat. Fordítva nem megy.
 
Apropó összefüggések: „érintett, és ezért elfogult politikus”. Van a pofádon bőr, Feri, ami a csúsztatások mértékét illeti:
 
a, Gaudi ügyvédként védte az érintetteket, véletlenül sem volt még politikus az események alatt, 2009-ben lett a Jobbik képviselőjelöltje. Tehát, ha valaki civilként jogsértések ellen harcol az rendben van, de ugyanezt ne tegye a Parlamentben, főleg ha éppen te szennyeseid között kotorászik? Logikus.
b, Révészt pedig történetesen képviselőént verték félholtra a pribékek. Politikusnak nem fájhat a verés, mert esetében a jajgatás politikai véleménynyilvánításnak minősül? Teccetek volna mondjuk egy buszvezetőt megverni helyette, most nem lenne kényelmetlen a személye, ugye! 
 
„…Azonban a felháborodás, a kormány ellen megfogalmazott bármilyen éles kritika sem teszi jogszerűvé azt a felfordulást, azt a rombolást, amelyet megdöbbenve és megütközve tapasztalt az ország többsége 2006 őszén. Nincs ok megérteni és felmenteni az elszabadult brutalitást, a rendőrök megtámadását, a Televízió felgyújtását…”
 
Rendőrök megtámadása viszont felmenti őket a későbbi, ártatlanok elleni elkövetett barbarizmus alól? Értem. A gyorshajtót elverő rendőrt mentesíti cselekedetének felelőssége alól az előbbi szabálysértése. Világos.
 
„…A kormányt szabad kritizálni, lehet ellene tüntetni, de az alkotmányos rendre, a köztársaságra nem lehet rátámadni. Márpedig a demonstrálók jelentős része, a hangadók ezt tették….”
 
Anyád a jelnetős része, az!
Egyébként, ha egy száz fős társaságban két ember balhézik, akkor a rendőrség joggal veri el az egész csapatot? Jogos volt az ötvenhatos sortűz is, mi? Hogy a pics@ba mer gondolkodó ember ilyen mondatot a tollából kiengedni? Ez a kollektív bűnösség megállapításának eklatáns példája. "A tüntetők jelentős része", „a cigányok nagy része”, „a zsidók többsége”. - Együgyű, fasiszta általánosítás.
 
„…Ami a rendőrséget illeti, ma már tudjuk, hogy nem voltak kellően felkészülve a kialakult helyzet kezelésére. Az azóta elkészült különböző szakmai elemzések és jelentések világosan rámutattak a hiányosságokra…”
 
Érdekes, nekem úgy tűnt, hogy a felkészületlenség csak a Televízió ostrománál volt jellemző. Utána, mintha túlzottan is felkészültek lettek volna a rend őrei. Alapvető gondossággal hagyták otthon az azonosítójukat, és különös figyelmet fordítottak az alapos brutalitásra, valamint a vipera használatára (nyilván saját ötleteik alapján). Tényleg, egyébként a megbilincselt ember kezének eltörése mióta szakmai hiányosság? Vagy a földön fekvő ember veséjének megtaposása valami képzetlenségre, esetleg eszköz hiányára vezethető vissza? Ezt a cinizmust…
 
 
 
Az igazat megvallva jómagam is értetlenül „állok” ezen bizottságot előtt, hiszen ha lett volna 2006-ban Magyarországon politikától független igazságszolgáltatás és rendvédelem, akkor most nem politikai nyomásra kellene a megfelelő mederbe terelni a kérdés rendezését. Normális országban nem parlamenti bizottság vizsgálja a köztörvényes bűncselekményeket, hanem a rendőrség, ügyészség, bíróság. De onnantól kezdve, hogy nem volt a rendőrökön azonosító, hogy a bizonyítékok tucatjai ellenére nem lett felelősségre vonás, egészen odáig, hogy nem (vagy csak alig) születtek rendőröket elmarasztaló ítéletek, az események egyetlen dolgot sejtetnek: nem a jog, hanem a politikai hozta meg a történtek felett az ítéletet. Ergo részedről most, politikai színezetről ajvékolni egy kicsit szánalmas, mert te/ti vagy(tok) az(ok), akik nem engedték intézményes úton rendezni a kérdést. Ha nem a politika mozgatta volna a szálakat a 2006-os őszi események rendezése kapcsán, akkor most nem a politikának kellene visszarángatni azokat.
 
Ferike, ülj le, egyes! Írni és érvelni ugyan nem tudsz, de legalább van a pofádon jó vastag bőr!
 

 

Címkék: politika gyurcsány

620 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr852320288

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gyurcsány szarul látja a dolgokat 2010.09.25. 09:18:08

Gyurcsány Ferenc nem vett részt a 2002 és 2010 közötti törvénytelenségeket vizsgáló parlamenti albizottság meghallgatásán. Ez ugye önmagában véve nem meglepő. Megszoktuk, hogy bármennyire is etikátlan, bármennyire is undorító volt az előző 8 év kormány...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balt 2010.09.25. 12:58:51

@Whitedog: "Hát ha már választani kellett, akkor vajon mennyire hiteles az a Viktor, aki szerint egyszerre élünk rosszabbul mint 4 éve, de azért lehet csökkenteni az adókat - és persze radikálisan?"

Ez nem 2002, hanem 2006. De a fordítva ülünk a lovon: az adócsökkentés a gazdaság dinamizálásának alapfeltétele (ahogy Bajnaiék elindultak erre a gyurcsányi elkúrás után), mert az látszik, hogy az adóemelés - az inaktívak fokozott támogatása mellett - egy restrikciós spirálhoz vezet.

Id. Lencsés István 2010.09.25. 13:01:26

@aszekelyek: A vizit díj idején pontos időben fogadott az orvos. Ma ...jelentősebb vizitdíj szükséges. Évente vizitdíjjal 3000ft volt, megszüntetés óta 18000Ft. Kötelezték az orvosokat, hogy a regisztrált betegeket fogadják. Egyébként az orvosoknak is jól jött, mert 20 beteg után már jelentős összeget kaptak. Az automaták meg elvitték a pénzt, csak árválkodnak, sokak gazdagodása után. Véleményem szerint a vizitdíj nagyon is jó volt. Inkább segíteni kellett volna azokat, akik ezt sem tudták fizetni. Rosszul járt az Állam, mi és az orvosok

Balt 2010.09.25. 13:02:23

@Balt: mintegy 60-ezerrel TÖBBEKNEK

aszekelyek 2010.09.25. 13:02:29

@Whitedog: Ne zavarjon, hogy gyurcsányi még 2o13-ra is bitang államadósság szolgálatra előre elköltötte a magyarok összes mozdítható pénzét... A két Orbán idézet nem zárja ki egymást. Annak, akinek van logikai érzéke. Csak böszmék nem értik. Ha Orbán kormányoz, jól, akkor lett volna pénz rá. Az jövö idő. A rosszabbul élünk az pedig kelen, bennfoglalva az elmúlt 4 szoci szadista érát. Szívesen elmagyarázom, részletesebben, ha megsütöttem a palacsintát a családomnak. Most szünet.Az előre is elqró ne kukorékoljon. Mindenki azt a hauzgságot hiszi el, amelyiket akarja. Te a fletoékét?

aszekelyek 2010.09.25. 13:05:46

@hunocska: A háziorvos itt pontosan fogad, telefonon bejelntkezhetek. Azért, amit havonta befizetek, sokezer, a oep-be évtizedek óta. Aaaaaahol nem, azt mengelicának köszönd, aki szerint nem kell mindenhová orvos. Sokkal rosszabb ellátást csináltak és eltüntették a köz pénzét. Rengeteg magánrendelőjükbe. Most nekik adja a tanácsot, hogy kell kiszedni a közpénzből a pénzt magánzsebbe. Jó reggelt!

Id. Lencsés István 2010.09.25. 13:06:31

Most egy nagyon jót mosolyogtam. Igazat adtam neked, elképzeltem megteszik -e mások is, a maguk szintjén. Nagyon tetszene nekem. A kiegyezés egy nagyon szép szó, na meg hasznos is. Közhasználatú ez szerinted?

2010.09.25. 13:11:12

@hunocska: :) Végre egy normális ember...mit is keresünk mi itt?? Megmenteni önmagától senkit sem lehet...Úgyhogy agyő, megyek pihenni, olvasni, relaxálni és este sörözni (egyébként többek között a neten szerzett) barátaimmal!:)

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.09.25. 13:16:19

@orvian:
"Fáradok,de ezt fejtsd ki:terror,alsóbb néposztály."

Alsóbb néposztály : Olvasd el Dickens Két város c. könyvét, főleg a párizsi színen. Az alsóbb néposztályt ott ábrázolják szerintem igen jól.

Terror : embereket pusztán társadalmi helyzetük alapján, igazságos bírósági tárgyalás nélkül tömegesen megsemmisíteni.
"Elhajlókat" ( p.l. Danton ) megsemmisíteni.
Alapvető szabadságjogokat meg nem adni.
Mindezekkel noch dazu az emberi méltóságot is megsérteni.

Whitedog 2010.09.25. 13:17:01

@aszekelyek:

Ezt a cigányozást nem értem. Most 2010-ben akkor már nem volt cigány a Viktor? Kicsit legyél tárgyilagosabb.
Azok az emberek szavazták meg Viktort áprilisban, akik 2002-ben Medgyessyt. Szerintem butábbak lettek, gondolom te meg hazafibbnak tartod őket.

Azon meg röhögnöm kell, hogy mindig előkerül a választási eredmények elcsalása.

Ha csak a parlamentbe került pártok 1. forduló listás szavazatait nézzük, akkor 2002-ben az MSZP-SZDSZ 53%-ot szerzett, a Fidesz-KDNP 2010-ben 55%-ot.
Szóval a 2002-es csalásokat kéretik úgy korrigálni, hogy akkor koalicós kormányzás volt, de ez egy bevett szokás a demokráciákban - és nemcsak az MSZP eredményt kell nézni. Ami még így is több lett mint a Fidesznek.

A 2010-es kétharmados világelső forradalmat , ami az égvilágon mindenre felhatalmazást ad, pedig vissza kellene fogni, minthogy csak 2%-kal több egy korábbi nagyon utált kormánykoaliciónál, akitől még egy 300 Ft-os vizitdíjat is sajnáltak.

A magyar választási rendszer demokratikus, az egyéni mandátumok révén többségi elvet biztosít a győztesnek, de ez nem az isteni kiválaszottság jele, hanem felelősségel kell vele élni. Ez itten most hiányzik.

orvian 2010.09.25. 13:21:01

@hunocska: Kiegyezés..
Deák...
Ja:csak álmodtam

Whitedog 2010.09.25. 13:24:35

@Balt:

Igen, 2006-ban még nem volt radikális adócsökkentés, ezt elismerem. Csak ígérgetés fék nélkül.

De az 2006-ban is nagy kérdés volt, hogy mi a fedezete a kiadásoknak? Mert úgy tünt, hogy csupán a gondviselés....

A Bajnai irány az elég világos, de hogy a Fidesz mit akar még mindig nem tudom. Neked van rá forrásod? Ebből a szempontból nagyobb káosz mint Gyurcsány bukása idején. Csak úgy tűnik külföldön még elfogadják a kettős beszédet.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.09.25. 13:24:40

@aszekelyek:
Ebben nincs vita.
Csak sajnos a hátrafelé mutogatás és a 'mi lett volna ha' nem mindig perspektivikus.

A múlttal persze foglalkozni kell, hogy a tanulságokat leszűrjük és a hibákat ne ismételjük meg. Koncentrálni a jövőre kell.

@Balt:
Mondjuk ellen egyetértek ( inaktivak ügyében )

NFF ügyében : ezek példák arra, hogy mindig mindent revideálni kell, annak függvényében, amit időközben megtudtunk róla. A középkorban p.l. könnyen lehetett volna a "Föld peremére" túrákat szervezni, hogy ott a lábunkat lógassuk a nagy semmibe. A mai ismereteink alapján ez abszurdnak tűnne.

@hunocska: A vizitdíj csak a TB költség csökkentése esetén lehetett volna jó. Egyébként közönséges pénzbehajtás, extra adó. Ezt nem támogatom.

Balt 2010.09.25. 13:26:58

@Whitedog: "Ezt a cigányozást nem értem. Most 2010-ben akkor már nem volt cigány a Viktor? Kicsit legyél tárgyilagosabb."

Vsz. sosem volt az, de ha igen, mindegy: jól mutatja az MSZP elhiteltelenedését. Egyszerre cigányozni és antirasszista gyűlésezni valahogy kissé ellentmondásos - és ezt ma már szerencsére sokan látják a korábbi MSZP-SZDSZ szavazók közül is, akinek meg fontos a cigányozás, az átpártolt a Jobbikhoz. (Nem mintha Vonára nem lehetne rásütni hogy cigány a fizimiskája alapján. :) Hagyóról és Vadai Ágnestől nem is beszélve.)

Balt 2010.09.25. 13:31:25

@Whitedog: Szerencsére az SZDSZ felmorzsolta önmagát, tehát az utódpártot kétszer győzelemre segítő segédcsapat már nem fog többé kutyát csóválni...

Mivel ma nem kétosztatú a politikai paletta, így nem véletlen a 2/3, amíg pedig alternatíva a fasorban sem látszik, jól van ez így. :)

Balt 2010.09.25. 13:32:19

@Whitedog: "Igen, 2006-ban még nem volt radikális adócsökkentés, ezt elismerem."

:)) Ez erős eufemizmus, mert _kifejezett_ adóemelés viszont volt. Nem kicsit, nagyon!

Balt 2010.09.25. 13:36:31

@Whitedog: "A Bajnai irány az elég világos, de hogy a Fidesz mit akar még mindig nem tudom. Neked van rá forrásod?"

Az a baj, hogy a Fidesznek sincs, pedig láthatóan mindent megpróbálnak. Tehát valóban marad a Bajnai-pálya - ami persze nem rossz abban az értelemben, hogy adócsökkentés mellett az inaktívaknak való juttatásokból visszavesz -, de a szándék nyilván az, hogy a térség országaival újra versenyképesek legyünk. Mert eddig csak az "el lehet menni Szlovákiába" dühkitörésre futotta. (Ami után "örvendetesen megszaporodtak a magyarverések", és itt tegyük fel megint a kérdést: mégis, kinek az érdeke...?)

pakesz (törölt) 2010.09.25. 14:01:10

@Balt: "Az a baj, hogy a Fidesznek sincs, pedig láthatóan mindent megpróbálnak. "

csak az a gond, hogy nem a Bajnai kormany intezkedesire kaptak a szavazatokat...
hanem hogy VALTOZAS legyen
Orban meg -mint mar sokszor kiderult- megint hazudott
pl. 2009 szeptembereben a nepnyuzo bajnai koltsegvetesrol azt mondta amint hatalomra kerulnek visszavonjak...

ehhez kepest egyedul egy 400 milkat osztogattak szet a vihar es a rendorattak aldozatainak

szerintem ezzel Orban illegitim lett, es le kellene mondania, mert nem erre kapta a meghatalmazast
(rwindxt - nek:en nem vagyok olyan hulye hogy ezt elvarjam, mert szerintem nem igy van, ki kene varnia Orbannak a 4 evet csak hat amikor o volt ellenzekben, akkor ha ez szamara igaz volt, az illegitim faszozas meg recskazas a Zemberek tobbsegere, akkor legyen mar most is az, valljuk be, hogy a Fideszhatalom illegitim)

Whitedog 2010.09.25. 14:07:35

@Balt:

Ezen a Viktoros cigányozáson én nevetek inkább. Volt aki ez alapján szavazott az MSZP-re?
Ha már negatív kampány, akkor sokkal hatásosabb volt Viktor farkasvicsoros mosolya a plakáton 2002-ben, őszinte kép.

Balt 2010.09.25. 14:08:49

Nem vagyok megrögzött eu-szkeptikus (pedig lehetnék...), de azt látni kell, hogy a lehetőségeinket (hitelünket) Gyurcsányék eljátszották ("trükkök százaival"), tehát nem csoda, ha félnek a "magyar betegtől". Így - mint kormányalakítást követően kiderült - a költségvetést és a grünvergencia-pogromot tartani kell, nincs mese, pedig kevés ország van az unióban, amelyik 3%-on belüli hiányt tud jövőre felmutatni, olyan meg talán egy sincs, amelyik ezt apadó tb-befizetések mellett teszi. (Magánnyugdíj-elszámolás. Ez még érv lehet, az utolsó lehetőség; ha az unió ezt is megfúrja, akkor tényleg eu-szkeprikus leszek. :) És ezt kéretik komoly fenyegetésként értékelni! :))

Balt 2010.09.25. 14:14:21

@Whitedog: Volt bizony, a 2006-os gyurcsányista nagygyűlésen a saját szájukkal mondták. Amúgy meg lásd Kende fröcsögését.

Whitedog 2010.09.25. 14:17:50

@Balt:

Attól függ ki mit tart győzelemnek. A 2/3-dal járó felelősség egyáltalán nem látszik. Az alkotmányt napi politkai célokra módosítják. Semmi beígért hosszútávú vízió.
Vagy örülhetünk ha megússzuk a Szentkorona tan beemelésével?

És akkor mit szóljon az ember hétköznapi szintű jogi visszaélésekhez, ha a jogász végzettségű fidesz elit így viszonyul a 89-es alkotmányhoz?

Whitedog 2010.09.25. 14:23:06

@pakesz:

És persze ne feledjük a 29 fidesz közgazda kinyilatkoztatását, hogy a 2010-es költségvetés teljesen életképtelen....

Járai úr most visszavonult, nem követel kamatemelést mint MNB elnökként az ő idejében.

tomi9999 2010.09.25. 14:24:09

@tölgyes: Úgy látom Ön sem érti. Maga olyan jól ért a politikához, akkor már előtte tudnia kellett volna mindent és nem szavazni az MSZP-re. De gondolom nem is szavazott, mert Fidesz szavazó. Tehát 2006-ban is a Fideszre szavazott. Így a vitában részt vennie értelmetlen. A Gyurcsány beszéd csak a 2006-ban rá szavazókra kellett, hogy hasson. És mivel a politikához a magyar lakosság 90%-a profi módon ért, már mielőtt elmondta a beszédét, a lakosságnak tudnia kellett volna hogy hazudik. Az ön példájával élve, ha engem csalna a feleségem, akkor tudnom kellene, vagy kussban maradni és nem dumálni róla, hogy mennyire értek a nőkhöz, na ennyi.

Balt 2010.09.25. 14:24:33

Olyan, hogy 89es alkotmány, nincsen. Van 48-as (folyamatos módosításokkal), a szentkorona-tanhoz meg nem tudok hozzászólni. Akiknek az ország 100 éves államiságát szimbolizáló szakrális jelképe micisapka (noha Szent István nyilván sosem láthatta ilyen formában), azoknak nyilván ez valami anakronizmus, de ettől még azt a többség elfogadja, hogy kell(ene) valami a nemzeti összetartozás jegyében, aki meg ezt sem, az önként zárja ki magát a nemzetből.

Balt 2010.09.25. 14:25:55

@tomi9999: "A Gyurcsány beszéd csak a 2006-ban rá szavazókra kellett, hogy hasson."

Szerencsére hatott... :))

tomi9999 2010.09.25. 14:29:39

@Balt: Ez is megér egy választ. A kordon odatételekor a "békés tüntetők" odavizeltek, oda...-tak a parlament elé, amit nem az ő adópénzükből kellett kifizetni, hogy újrafüvesítsék, stb. Miért nem? Mert nagyon ráértek ott tüntetgetni, ergó munkanélküli csőcselék. Aztán az én adópénzemből füvesítsük újra, meg térkövezzünk. És ha valamit jogellenesen is tesznek ki, akkor a független magyar bíróság, különböző nemzetközi jogorvoslati helyeken lehet jogorvoslathoz folyamodni. Nem az a módszer, hogy akkor jogellenesség ellen jogellenességgel lépünk fel. Amúgy a közhangulat miatt nem kerültek vissza, mert lecsillapodtak. Mi lenne ha holnaptól néhány százan a házad előtt tüntetnénk néhány hónapig, úgy hogy odavizelünk stb. Aztán te majd rakasd helyre. Majd ha helyreraktad, akkor visszajövünk. Ez jogos vagy jogellenes? Például a köztéren történő wc-zés? Na?

Balt 2010.09.25. 14:31:45

@tomi9999: Ide a bökőt, hogy a kertészeti vállalkozónak bomba üzlet volt...

Balt 2010.09.25. 14:37:01

@tomi9999: Egyébként meg: a botrányos aluljáróbeli állapotok pl. nem zavarnak? Ott is odavizelnek, odafosnak a hajléktalanok, a "szabadság városa" legnagyobb reklámjaként, ami mondjuk egy közforgalmi helyen nem adekvát, egy park zugaiban még tkp. inkább tolerálható. (Az aluljárók is változni fognak heteken belül, már van rá törekvés.)

Whitedog 2010.09.25. 14:38:11

@Balt:

A trükkök százait az Varga Mihály kezdte el, lásd az autopályaépítés költségvetésen kívüli elszámolását, mint MFB hitel.

Aztán ugyanezt a technikát a fideszes Szapáry György már nem találta EU konformnak, és feljelentette a Gyurcsány kormányt - mert mégicsak jobb, ha egy magyar csinál ilyet.. Amúgy az EU igazat adott neki, így lett ez is bukott trükk.

Szép hagyományaink vannak.

Balt 2010.09.25. 14:40:57

@Whitedog: A "szép" hagyományok a ppp-ben éltek tovább: lényeg, hogy a külföldi beruházó némi lét visszacsurgasson. De akasztott Megyó házában ne emlegessük az autópályaépítést, mert mint látjuk: több autópálya=több lopás. :))

tomi9999 2010.09.25. 14:41:15

@Scaramella va alla guerra:

Te van csúsztatással ismét. Jellemző.

SZJA-t emelt a Gyurcsány kormány? Te melyik Univerzumban élsz? Én nettó 17.000. Ft-tal keresek többet 2006-hoz képest, 0 fizetésemelés. A számokat azért csak ismered, nem?

Adócsalás? Nem tudok semmilyen bírósági perről, ami ezt megerősíteni. Mindent lehet mondani azért, hogy politikai ellenfeledet sárba tipord. Egyébként ennek a hagyományát is Orbán Viktornak köszönhetjük. Gondolom emlékszel az első negatív kampányra, na mi volt az? A Horn megfigyelési kampány, Orbán nem tudott megegyezni a FKGP-vel aztán külföldi mintára hozták a negatív kampányt. Nem emlékszel Ezüsthajó ügyre? A jobboldali magyar gyorsan felejt, főleg ha az ő házatájukon kellene sepregetni. Ha a GYF kormány nem vesz fel hitelt, te már a kukából vacsoráznál. A hitel visszafizetése meg már megtörtént. A nagy elszámoltatás közben még SEMMI komoly dolog nem derült ki, Papcsák úr még nem talált semmit, róla viszont kiderült, hogy havi 100.000.-et vett fel jogtalanul felügyelő bizottsági posztért.

"1. Orbán (még) nem csalt adót, mialatt az adómorálról beszél.
2. Orbán (még) nem lépett fel az alkotmányos alapjogok ellen ( szólás és gyülekezési szabadság ) mialatt a 89es Alkotmány "megmentéséről" beszél.
3. DE A LEGFONTOSABB : Orbán csökkenteni akarja az SZJAt ( főleg a középosztálynak, nadehát én is oda tartozok ), és nem tekinti a középosztályt ellenségnek."

1. GYF sem, nincs semmi bizonyíték. Mondani bármit lehet.
2. Na ezzel óvatosan. Most fognak alkotmányt módosítani, meg média törvényt. Nemsokára le lehet valakit tartóztatni, mert kimondta, hogy OV húzzon el. Erre nagyon jó példa az M1-en volt egy OV interjú, az ESTE című műsorban. A interjúztató hölgy elég komolyakat kérdezett, kritikusan, tök jól. OV néha válaszolni sem tudott, csak hazudgált, pl. az 1 kulcsos adóról, ami jön januárban, vagy Matolcsy szerint 3 éven belül, jó duma. Szóval vegyél vissza az alkotmányos rend védelmével kapcsolatban, még nem láttad mit fog csinálni II. Viktor királyunk.
3. Csökkenteni akarja?!? Igen, ezzel kampányolt, NAGY ARÁNYÚ. Hol van? Hol van? Azt mondta válság idején csökkenteni kell az adókat, mert ez robbanásszerűen beindítja a gazdaságot, és az DÜBÖRÖGNI fog :) muhaha. Na akkor indítsuk azt a gazdaságot. Ja persze és erre fogsz válaszolni, hogy nincs miből. Kamu! Demagóg vagy te is. OV is ott volt a leveses fazék mellett az utóbbi 20 évben, nagyon is jól tudták mennyi pénz van. Amikor ígért is tudta, hogy nincs. Persze Széchenyi terv megint lesz, amiből hazánkba szakadt kínai barátaink majd megint jól meggazdagodnak, illetve majd minden Önkormányzatnál tudja mindenki, hogy melyik fideszes képviselőt kell megkenni, hogy jöjjön a Széchenyi terv. Így volt 98-2000 között is. Én legalább nem védem GYF-t, de az szánalmas, ahogy az OV-t véded :).

tomi9999 2010.09.25. 14:44:53

@Balt: Hatni hatott az tény, bár rám nem. Mert aki nyomon követi a politikát és nem csak a Hír Tv-ből veszi az infókat, vagy akár az RTL vagy TV2 híradóból, az több dolgot átlát. Így már a beszéd előtt nyilvánvalóak voltak olyan dolgok, hogy hülyeség az egész. Emlékszem Dávid Ibolyáéknak volt egy ígéret licit mérőjük :) ahol mutatták, hogy az MSZP és a FIDESZ mekkora összeget ígérnek. Látszott, hogy kamu. De én nem ezért szavaztam az MSZP-re, hogy milyen jó lesz ennek az országnak. Engem akkor is 1 dolog vezérelt, OV-nak az eltüntetése a politikai életből, és olyan közel voltunk hozzá :(. De jött a GYF beszéd. Szóval én teljesen más miatt haragszom rá, mint általában az emberek.

Whitedog 2010.09.25. 14:45:24

@Balt:

Csak akkor miért csodálkoznak a mai kormányban, hogy a szocik Brüsszelben mondják EU elnökségre alkalmatlannak a jelenlegi vezetést?
Szapáry úr példát mutatott a hazai politika nemzetközi szintre emeléséről.

Balt 2010.09.25. 14:47:12

@tomi9999: "1 dolog vezérelt, OV-nak az eltüntetése a politikai életből, és olyan közel voltunk hozzá :(. De jött a GYF beszéd. Szóval én teljesen más miatt haragszom rá, mint általában az emberek."

:)) Fordítva sült el a sutka - így van ez. Kard által vész, ki kardot emel. :))

tomi9999 2010.09.25. 14:48:21

@Balt: Természetesen nem tartom jónak. Én bp-en élek, de szerintem ez a város egy nagy nyilvános WC. Ezzel nem igen fog tudni senki mit kezdeni addig, amíg az emberek fejében nem tesznek rendet. Én már nem dohányzom kb. 4 éve, de előtte se gyújtottam rá a kocsimban, nem dobtam ki a csikket az ablakon. Szerintem a csikkeldobók, kutyapiszkot fel nem szedő KÖZÉPOSZTÁLY sokkal több kárt okoz, mint az a néhány ezer csöves. Ha látom, hogy az utcán, autópályán valaki kidob egy csikket az ablakon, szívem szerint odaállnék mellé és egy tonna csikket dobálnék be a kocsijába. Ezzel egyetlen politikus sem fog tudni mit kezdeni, még ha tonna szám osztogatja a 10.000.-eseket az embereknek.

Balt 2010.09.25. 14:48:21

@Whitedog: Nem kell ezen csodálkozni, ezek ilyenek. De szerencsére már ott sem hisz nekik senki, csak aki a zsebükben van. :))

2010.09.25. 14:49:06

„A kormányt szabad kritizálni, lehet ellene tüntetni, de az alkotmányos rendre, a köztársaságra nem lehet rátámadni.”

Hehe, csak az a gond, hogy az alkotmányos rend, mamár egyenlő politikusbűnözőhordát védő, becsületes állampolgárt elkaszáló öncélú jogi katyvasz, ami távol áll attól, amit dicső nagyjaink annó megálmodtak. Ferenc, te magad mondtad, hogy „lesznek tüntetések, majd megunják, oszt hazamennek”. Kábé ennyire érdekel téged és a haverjaidat a tüntetés. És az, hogy az mszp még nem rohad sitten, annak az egy dolognak köszönhető, hogy még vastag hályog van a szemeken, s a többség még mindig azt hiszi, 2006 őszén focihuligánokat látott a tévében, nem olyanokat, akiknél elszakadt a cérna, és végleg tele lett a kurvaország reménytelen megváltoztathatatlanságával a tökük...

Balt 2010.09.25. 14:50:29

@tomi9999: Helyes, bár nem tudom a dolgot igazán átérezni: én rá sem szoktam a dohányzásra. :) A pillepalack és tetra-pack viszont a Föld ellensége, ez nyilánvaló, ezzel országos, sőt, globális szinten kell kezdeni valamit.

Napkutya 2010.09.25. 14:51:54

@hunocska: Figyu, Hunocska, ki kellett szaladnom Újpestre és vezetés közben a vacsorás ötleteden agyaltam a pártvezetőkkel...

Te, ez tényleg k.va jó lenne!

Havonta egyszer leültetni őket családostól és hátha kisül belőle valami... Túlzottan egyik sem játszhatná az agyát, mert vagy előttünk csinál hülyét magából, vagy az asztaltársaság és a családja előtt...

tomi9999 2010.09.25. 14:56:27

@pakesz: "csak az a gond, hogy nem a Bajnai kormany intezkedesire kaptak a szavazatokat...
hanem hogy VALTOZAS legyen
Orban meg -mint mar sokszor kiderult- megint hazudott
pl. 2009 szeptembereben a nepnyuzo bajnai koltsegvetesrol azt mondta amint hatalomra kerulnek visszavonjak..."

Ezzel nagyon egyetértek! Amikor visszavonták a SZOCPOL-t, akkor OV már majdnem népszavazást kezdeményeztetett a mi pénzünkből. Aztán most hallgat. Mikor lesz újra SZOCPOL?

Whitedog 2010.09.25. 14:57:32

@tomi9999:

Szerintem még az öszödi beszéddel sem lett volna akkora gond.
Aki újságolvasó, az sokkal hitelesebb állásfoglalásnak tartja, mint pl. a kötcsei gondolatokat, hogy jé, ezer milliárdokat kell kivonnunk a gazdaságból.

Csak a magyarországi politikai kultúra még itt tart, hogy álforradalmat lehetett rá szervezni.

A másik probléma meg az MSZP hallgatósággal volt. Azt hiszem Gy.F. egy kezén meg tudta volna számolni azokat a teremben, akik tényleg változtatni akartak az addigi politikai gyakorlaton.
Lehet, hogy előbb fel kellett volna állnia. Persze akkor meg valószínű, egy Bajnai féle megoldás soha nem kap lehetőséget.

tomi9999 2010.09.25. 14:59:52

@Whitedog: "Attól függ ki mit tart győzelemnek. A 2/3-dal járó felelősség egyáltalán nem látszik. Az alkotmányt napi politkai célokra módosítják. Semmi beígért hosszútávú vízió.
Vagy örülhetünk ha megússzuk a Szentkorona tan beemelésével?
"

Ezzel is egyetértek. Ha jön a szentkorona tan, én megyek az tuti :) és boldogabban fogok élni Németországban, vagy Angliában. De amíg itt vagyok, addig kötelességem segíteni azon állampolgárokat, akik nem látnak át OV-n, így néha rá kell mutatni dolgokra.

tomi9999 2010.09.25. 15:03:49

@Balt: Ugye nem gondolod komolyan, hogy a nemzetet egy szakrális tárgy fogja összetartani? Ne már? A kommentjeidből azért többnek gondoltalak volna. Egy tárgy nem tarthat össze egy nemzetet. Biztos csak nyelvbotlás volt :).

Ja én tudod mióta nem hordok kokárdát, mióta OV azt mondta, hogy aki magyar az velük van. És aki nincs velük az nem magyar. Én nem akarok OV magyarjai közé tartozni! A magyarságot nem lehet kisajátítani főleg nem politikai célokra. Magyar a cigány, magyar az itt élő zsidó, sőt magyar az itt élő és dolgozó kínai, mert így döntött, hogy magyar akar lenni. Aki pedig ilyeneket mond, mint OV az nem nemzetegyesítő, hanem polgárháborúba sodró személy.

Whitedog 2010.09.25. 15:04:05

@Jankove:

Persze, a kukaborogatós huligánokról, meg a többhónapig fizetetlen szabadságon tüntető tömegekről beszélsz? Vagy a buliból balhézó egyetemistákról, mert az jó hecc??

Egyszerűen csak beérett a 2002 óta tartó verbális hergelés. Nem a szoci szavazók őrjöngtek az biztos.

Napkutya 2010.09.25. 15:08:03

@tomi9999: "Ja én tudod mióta nem hordok kokárdát, mióta OV azt mondta, hogy aki magyar az velük van."

Én hordom. Ahhoz kevés ez, ami most van, hogy letegyem. Bár, az tényleg gusztustalan, hogy MEGPRÓBÁLTÁK kisajátítani.

Ez nekem akkor is, most is, csak azt jelentette, hogy "semmi se szent!" Politikusok!

Whitedog 2010.09.25. 15:12:34

@Balt:

Na de egy demokráciában az alkotmány nem arról szól ami a legkisebb közös többszörös?
Most ebben a baloldalnak ínséges időkben is van kb. 1/3-nyi még a legpesszimistább számítások szerint is.
És akkor ez az 1/3 menjen a kukába, mert nem szakrális tárgyként tekint a koronára?

Lehet ezt is mondani, csak nem beszéljünk alkotmányos demokráciáról.

tomi9999 2010.09.25. 15:12:57

@Jankove: Ha nálam elszakad a cérna, akkor sem megyek még több kárt okozni, mert végül azt is én szívom meg, mert amit adócsökkentésre lehetne költeni, azt füvesítésre és térkövezésre és a károk enyhítésére fogják költeni.

És kérdem én, akik annó szétverték a székházat és Bp. több részét, elérték céljukat. Jobb most nekik, neked? Jobban élsz? Jobb munkád van? Több pénzt keresel? Vagy inkább így kérdem: Látsz rá esélyt, hogy a tüntetések miatt és a kormányváltás miatt jobban fogsz élni valaha is? Figyu én tudom, hogy jobban fogok élni, de ez nem a kormánytól függ, hanem attól, hogy egyre többet dolgozok, megyek fel a ranglétrán, azért mert tanultam. Ha meg közbe adót csökkentenek az még plusz jó, de nem ettől várom a JOBBLÉTET.

Egyébként ha problémád van azt a képviselőd megoldja? Te tudod ki egyáltalán a kerületed képviselője? Tudod, hogy milyen problémákkal fordulhatsz hozzá?

Balt 2010.09.25. 15:13:27

@tomi9999: Helyes, jól illusztrálod a H. Kovács-féle nemzeti(degen) attitűdöt. A 2002-es pártelnöki vita végén ugyebár Kovács teátrálisan kokárdát tűzött (nem értem, talán arra számítva, hogy Pokorni a mellére ugrik és letépi...?), amire Pokorni csak lb. ennyit mondott: "Elnök úr, ha úgy érzi, hogy kokárdát kell tűzni, akkor tűzze ki."

Ez annyira, de annyira megmutatja, hogy önmagukat rekesztik ki a szocialisták...

Mellesleg: Orbán soha nem mondta, hogy "aki magyar, kokárdát tűz", pl. én sem teszem, még márc. 15-én sem.

Balt 2010.09.25. 15:14:52

@Whitedog: "Most ebben a baloldalnak ínséges időkben is van kb. 1/3-nyi még a legpesszimistább számítások szerint is."

A Jobbikkal együtt? Ajvé!

Napkutya 2010.09.25. 15:16:12

@Balt: Mellesleg: "Orbán soha nem mondta, hogy "aki magyar, kokárdát tűz", pl. én sem teszem, még márc. 15-én sem."

Miért nem? Most nem genyózni akarok, csak kíváncsi vagyok. Tényleg!

Balt 2010.09.25. 15:16:56

@Balt: (Pl. mert nemigen szoktam kimozdulni márc. 15-én.)

tomi9999 2010.09.25. 15:17:13

@Balt: Orbán csak annyit mondott, hogy AKI MAGYAR AZ VELÜK VAN! Ez hülyeség! Épeszű ember nem mond ilyet. Kb. olyan, mintha azt mondanám, hogy aki jó nő az velem van! Erről a jó nőket is meg kellene kérdeznem nem :)? Neki meg a magyarokat, MINDET! Beszélhet valaki a magyarság nevében, mint miniszterelnök, de ne beszéljen PÁRTELNÖKKÉNT, vagy MINISZTERELNÖK-JELÖLTKÉNT.

Whitedog 2010.09.25. 15:20:32

@tomi9999:

Csak merem remélni, hogy nem eszkalálódik a helyzet odáig, mint 56 novemberében vagy a Milosevics féle Szerbiában 91-ben.

tomi9999 2010.09.25. 15:21:05

@Balt: Az 2/3-ot ne a parlamenti arányban nézd, mert az csalóka. Jó esetben is azt mondják az elemzők, hogy a fidesznek kb. 50%-os támogatottsága van a valóságban. Még ha csak azokat nézzük, akik elmentek szavazni. Akik meg nem mentek el, azok biztos nem szavaznának OV-re :). Szóval óvatosan a számokkal, meg a 2/3-al, mert az nem azt jelenti, hogy a 10 millió magyar lakosból 6,5 millió Fidesz támogató. Ha jól emlékszem kb. 2,5 millió szavazata volt a fidesznek összesen, akkor ez csak 25%. De lehet, hogy rosszul tudom a számokat. A lényeg, hogy a parlamenti 2/3-ad, az nem vonatkoztatható 10 millió emberre. Azt hiszem értitek mit akartam mondani :)

Balt 2010.09.25. 15:23:01

@Napkutya: Részletesebben: de, tűzök, hazudtam, pardon. 2002-ben pl. tűztem egy diszkrét szalagot, valamint arra is emléxem, hogy 2006-ban elmentem a Gödörbe márc. 14-én (ahol az ünnep tiszteletére Bozóky osztogatott valami térdszalagrendet - no nem nekem), aztán hazafelé a "liberális" sátorból hazafelé tartó kölkök (talán joint hatására?) belém kötöttek, hogy "né' má', kokárda!", pontosan nem is emlékszem, mivel, de a szitu jól előttem van. Ez persze nem "rettent el", tényleg csak annyi a magyarázat, hogy márc. 15-én nemigen mozdulok ki, ha igen, és az olyan (nem meló, nem kirándulás/barlangtúra/síoktatás/nudista strand :)), akkor nyilván kitűzném. :)

tomi9999 2010.09.25. 15:25:32

@Whitedog: Én 2002-ben a főiskola utolsó évében voltam. Vasárnap jöttem vissza a koliba, és néztük a koliszobába a neten az eredményt. Akkor még kevésbé hozzáértően. Sok kollégista társam már akkor a polgárháborútól "fél". Idézőjelbe teszem a féltet, mert inkább csak szóba került. Ugyanis ezután OV, nem azt mondta mint mondjuk egy amerikai választás után a vesztes. Hogy kedves híveim, vesztettünk, a miniszterelnök (Medgyesi) az én miniszterelnököm is!

Hanem OV azt mondta, hogy gyorsan csináljunk polgári köröket, nemzeti ellenállást. Aztán jött is a hídblokád Budaházyval. Szóval azóta csak rosszabb erkölcsileg a helyzet és ez azért van, mert OV egyszerűen nem tud veszíteni.

Én olyat is hallottam, hogy 2006-ban a 2. vereség után 1 hónapig külföldön gyógykezelték, idegösszeomlás miatt. Nem mondom, hogy igaz, lehet, hogy rosszindulatú pletyka, de simán el tudom képzelni.

Balt 2010.09.25. 15:25:47

@tomi9999: Ilyen nem mondott, ezt valami filmben láttad. :) Azt mondta: a haza nem lehet ellenzékben. Amibe kétségtelenül bele lehet ezt magyarázni, de attól még igaz (hosszú távon). :) Lám! :)) Mellesleg, amikor ezt mondta, még ügyvezető miniszterelnök volt. :)

Balt 2010.09.25. 15:28:43

@tomi9999: Nem is tudom, ki mondta: "El lehet menni Magyarországról!" De Németországban mindig is idegen (knackfuss Auslander) leszel.

Balt 2010.09.25. 15:29:56

@Whitedog: Miért, kiosztották a lőszerjavadalmat a volt munkásőröknek...?

Balt 2010.09.25. 15:30:55

@tomi9999: Értjük. Aki nem szavazott, az a szavazók kezébe adta a döntést. Ez ilyen egyszerű. :)

játccótér 2010.09.25. 15:30:55

Na ezt nektek ide, itt:
index.hu/kulfold/2010/09/25/a_tukorben_egy_zsidot_lattam/

És ez nem csak a zsidókra igaz, mert fogadjunk, hogy itt a legnagyobb jobber is azért akkora pofájú, mert titkol valamit a múltjáról, az volt vörös elköteleződéséről. Tanulságos a cikk, figyelembe ajánlom indulatkezelés céljából is.

Whitedog 2010.09.25. 15:31:20

@Balt:

Szeretném megint felhívni a figyelmed, hogy a parlamenti választásokon a Fidesz-KDNP csak 53%-ot kapott. A parlamenti mandátumok a többségi elv és az egyéni körzetek miatt mentek 2/3 fölé.

Most örvendezzek, hogy a Fidesz nem a Jobbikkal karöltve módosítgatja az alkotmányt?

Balt 2010.09.25. 15:34:37

@tomi9999: "OV azt mondta, hogy gyorsan csináljunk polgári köröket, nemzeti ellenállást. Aztán jött is a hídblokád Budaházyval."

Akitől/amitől pl. Deutsch (és a Fidesz) nyomban elhatárolódott. A polgári körök stimmel - sosem voltam tagja egyiknek sem -, de most mi is lesz? demokrata asztaltársaságok, vagy mi? Szerintem lassan elég lesz egy hokedli, amit körbeguggolnak a maradék gyurcsányisták. :))

tomi9999 2010.09.25. 15:35:41

@Balt: Én határozottan emlékszem, hogy ilye(smi)t mondott, nem tudom most igazolni magam, úgyhogy nem erőltetem tovább.

Én itt is idegen vagyok, mert nem vagyok OV-val, meg nem értek egyet semmiféle szakrális tárgynak a középpontba helyezésével, ráadásul a 2006-os tüntetéseket csőcselék zavargásaiként éltem meg. Tehát én itt is idegen vagyok - sajnos a saját hazámban. Pedig a miniszterelnök nemzetegyesítő!!!!! :) Nembaj, jön még kutyára teherautó :).

Balt 2010.09.25. 15:38:28

@játccótér: Úgy érzem... ezen a ponton be kell vallanom valamit. Hú, nehéz lesz kimondani, de jobb, ha megszabadulok ettől a nyomasztó lelki tehertől. Nem vagyok rá büszke, de talán érthető, és talán még arra is hivatkozhatnék, hogy nem teljesen önszántamból tettem... Nézzétek el nekem, de kár is lenne tagadnom, az az igazság, hogy felavatott úttörő voltam majd' 4 évig. :)))

tomi9999 2010.09.25. 15:39:23

@Balt: Nem, én arra gondolok, mint Whitedog, hogy a 2/3 csak egy technikai szám, ami a képviselőjelöltek arányát jelenti. A valós szavazatok aránya nem 2/3 a Fidesznek, hanem kb. csak 50%, amit Whitedog is ír. Sőt hozzáteszem a részvételi arány ha jól emlékszem csak 50% körül volt. Azaz a szavazók fele el sem ment szavazni. Akkor több mint a lakosság fele nem ment el szavazni. Ezekből erős a 2/3-ra hivatkozni, ez csak egy TECHNIKAI szám a képviselőjelöltek arányára.

Balt 2010.09.25. 15:39:38

@Whitedog: Ez is valami. Talán tényleg becsüld meg és örülj neki! :))

játccótér 2010.09.25. 15:42:11

@Balt: na ugye! És fogadjunk, az összes nagyapád nagy kommer volt, meg jó nagy partizán és a tanács VB bizottság tagja vagy feje, te meg jól a pofájukba hazudod a múltat...

tomi9999 2010.09.25. 15:42:25

@Balt: Valakit arra buzdítasz, hogy tegyen meg (csőcseléket) valamit, aztán elhatárolódsz tőlük a nagy nyilvánosság előtt, az még nem mentesít téged a felelősség alól. Idézet: tőlem :).

Balt 2010.09.25. 15:43:22

@tomi9999: Kár, de tkp. mindegy. Ha nincs a nemzeti kohézió ellenében egy másik "ellenerő", akkor nehéz nem ide gravitálni. :) (A hasonlat nem túl jó, bár azt igazolhatnánk belőle - szigorúan kétosztatú pártrendszerben! -, hogy előbb-utóbb lesz "ellenerő". Ami bizonyára igaz is hosszú távon.)

Napkutya 2010.09.25. 15:44:18

@Balt: Én egy kis szalagot szoktam kötni a dzseki cipzárhúzójára. Fenn van addig, amíg azt a dzsekit hordom, (kb. mondjuk április eleje). Nem hivalkodó, csak ott van...De hordom.

Belém még az életben nem kötöttek ezért, bár tény, láttam olyat, aki az Orbán-féle kisajátítás után gyíkul nézett. Éppen pont leszartam. Éppúgy, ahogy azokat is akik előidézték ezt az állapotot.... Nálam van családi vonatkozása is a dolognak, és nekem amúgy is ez a szimbólum az utolsó, ahol tízezrek haltak meg önként,tényleg a nemzetért.

(A világháborúkat már nem tartom ilyennek.)

Még a lyukas zászló lehetne ilyen, ha nem menne körülötte ez a bazári majomkodás, ami most van. Most lehet köpködni, hogy így gondolom.

Hordjuk már! Büszkék lehetünk rá! Ezt azért nem kellene aktuálpolitikai érdekekből elb.szni...

Balt 2010.09.25. 15:45:08

@tomi9999: Persze, de mondom: aki nem megy el szavazni, az a szavazók kezébe teszi a saját döntése jogát. Ez ilyen egyszerű, nincs mit hozzátenni.

Balt 2010.09.25. 15:48:30

@játccótér: Egyik nagyapán történetesen amolyan polgár-féle, aki katonaként meghalt a háborúban, a másik történetesen az elcsatolt területekről menekült, de hogy közük nem volt a párthoz, az fix. Ja, bocsi: egy mostoha dédnagybátyám viszont szocdem párttag volt, megvan a tagsági könyve, bár ez attól tartok nem volt jó ajánlólevél az 50-es évek Magyarországán. :)) Vagy :((

Balt 2010.09.25. 15:50:35

@Napkutya: Igazad van. Az inkriminált Kovács-féle kokárdatűzésről mit gondolsz? (Örülnék neki, ha valahol meglenne videón.)

tomi9999 2010.09.25. 15:52:16

@Balt: Egyetértek, hogy aki nem egy el szavazni, az a szavazók kezébe helyezi a döntést. És ezután, hogy OV azt mondja neki 2/3-a van, még ez is jogos. De te azt mondtad, hogy akkor az MSZP-nek 1/3-a van a jobbikkal együtt. Whitedog meg azt mondta, hogy szerinte országosan van 1/3 támogatottsága az MSZP-nek, ez nem ugyanaz.

A parlamenti arány, csak technikai szám, ami még csak nem is a szavazatok arányából jön, mivel nálunk van egyéni és listás szavazat. A fidesz úgy nyert 2/3-ot, hogy a SZAVAZÓK kb. 50%-a támogatta őket, csak éppen úgy jött ki a lépés, hogy mindenhol nyert az egyéni jelölt. Mivel az ország EGÉSZ területén megvolt az 50%-os támogatottsága, így minden egyénit elvitt, így jött ki a 2/3-os parlamenti támogatottság, de ez akkor is csak 50% ha a szavazatokat nézzük. Erre akartam kilyukadni.

Tehát Whitedog-nak igaza van, hogy kb. ORSZÁGOSAN 1/3-a tuti van az MSZP-nek (30%), kb. 50% van továbbra is a Fidesznek (Csak sajnos mindenen régióban ő vezet, és az nyer, aki több szavazatot kap).

Például ha a Fidesz jelölt csak 1 szavazattal kapott volna többet minden egyéni választókerületben, akkor most ugyan az arányosság elve miatt nem lenne 2/3-a, de akkor is sokkal több képviselője lenne, mint az MSZP-nek, pedig csak 1-1 szavazattal lenne több. Tehát óvatosan az arányokkal.

Balt 2010.09.25. 15:52:55

@Balt: Ja, a háború előtti, Peyer-féle szocdem pártról van szó nyilván.

tomi9999 2010.09.25. 15:54:22

most látom, hogy itt ülök már 1,5 órája. Jobb dolgom is van. Úgyse győzzük meg egymást, remélem néhány olvasót azért sikerült. Üdv nektek!

Balt 2010.09.25. 15:55:41

@tomi9999: Ehhez képest kapott az MSZP nem egész 20%-ot (ami k.va sok ilyen 8 év után, elismerem!), ez nem egészen 1 millió szavazat, azaz a szavazásra jogosultak 12,5, az ország népességének nem egész 10%-a. (Már alig várom a Gyurcsány-féle pártfelezést! :)))

Balt 2010.09.25. 15:58:17

@tomi9999: Én is mentem, kösz a mondhatni higgadsz "eszme"cserét! :)

tomi9999 2010.09.25. 15:59:22

@Balt: Na még erre válaszolok. Most azzal a logikával érvelsz a 20% ellen, amivel én a Fidesz 50%-a ellen (amit leráztál mondván aki nem szavazott az a szavazók kezébe helyezte a döntést).

Nézzük meg a te logikáddal (ami korábban az enyém is volt) azt az 50%-ot. Tehát akik elmentek szavazni azok 50%-a a Fideszre szavazott (így jött ki a 2/3). A választási részvétel arány 46,66% volt belföldön (forrás www.valasztas.hu - most néztem meg). Tehát a szavazóképesek pusztán 23-24%-a támogatta X-el a Fideszt, ez a lakosság kb. 18%-a :), hát erre nem verném a nyálam :)

Napkutya 2010.09.25. 16:04:06

@Balt: Igazad van. "Az inkriminált Kovács-féle kokárdatűzésről mit gondolsz?"

Amit írtam. Emberek haltak meg, családok mentek tönkre, birtokokat szedtek darabokra a "bűnösség" fokához mérten... És basszus a nemzet így is egyben maradt! Annyira, hogy a Kiegyezés enélkül nem is kellett volna a Habsburgoknak!

Aztán jön egy politikus macskajancsi és kitalálja, hogy neki épp kapóra jön ez a szimbólum. Szánalmas!

Balt 2010.09.25. 16:12:58

@tomi9999: Ez nem lehet, 50% alatt érvénytelen lett volna választás.

Az eddigi választási törvény az "arányos képviselet" és a "kormányzóképesség elve" szerint kedvezett a nyertesnek, ráerősítve a listás eredményre, de a kompenzációnak teret adva. Ezért a két "szélsőérték" a 2002-es paraszthajszálnyi különbség és a jelen 2/3-os többség. Az, hogy az MSZP minden rinyálása ellenére a Fidesz 2-3-ot szerzett (szokásos részvétel mellett), az nem kis fegyvertény, ennek minden vonzatával. Egyébként meg: tetszettek volna forradalmat csinálni, elmenni szavazni stb., tehát aki nem szavaz, attól aligha jogos bármiféle reklamáció.

Napkutya 2010.09.25. 16:14:59

Igazad van. Az inkriminált Kovács-féle kokárdatűzésről mit gondolsz?

Egyik POLITIKUSNAK sem kellene a kokárdával hadonászni. Soha. Azt már az adott kor politikusai megtették, amikor szükség volt rá.

Ez kb. olyan egy nemzeti kormány esetében, mintha a kereszténydemokraták egy marék szöggel, meg két gerendányi ácsmunkával próbálnák meggyőzően igazolni, hogy nekik van igazuk egy mai kérdésben.

Balt 2010.09.25. 16:23:11

@Napkutya: Ez nagyon messzire visz és ebbe bele se gondoltam mélyebben, csak írom: ha úgy merül fel a kérdés (anno), hogy forradalom vagy beragozódás, passzív rezisztencia vagy kiegyezés, Kossuth vagy Deák, akkor az utóbbi pártján állok. A Monarchia (marxista terminológiával ugye "népek börtöne") messze megelőzte a korát, és bár valóban anakronisztikusa félfeudális módon, de olyan működő(!) birodalom volt, amilyen az EU nem lesz sajnos soha... Ne felejtsük el, hogy Bécs, Budapest (Pozsony, Fiume stb.) az "aranykorban" épült azzá, ami. Tehát én a szívem szerint Monarchia-címert ragasztanék az autómra :), a kokárda meg ebben a kontextusban egy más szimbólum.

A Kovács-dolgot továbbra sem értem (szerintem tökéletes példája az önkirekesztésnek), a kokárdázást meg azt hiszem Bencsik András (újságíró) találta ki, nem politikus. Pokorni válasza tökéletes volt, teljesen azonosulni tudok vele.

Balt 2010.09.25. 16:29:22

@Balt: beragozódás = beragozódás
Monarchia-címer = Monarchia-sziluett, bár az autómon még H-betű sincs. :)

Napkutya 2010.09.25. 16:34:10

@Balt: Így negyven környékén, csak azt tudom mondani, hogy '48 akkora "durranás" volt, hogy még Rákosi sem tudta megkerülni. Kezelnie kellett. Én, egyre öregebben azóta is ezt érzem minden politikuson, és minden "rendszeren"...

Egyszerűbb, de mindenképp "gusztusosabb" lenne, ha egyik Törpe Titán se szeretne felmászni az akkoriak sírjára, abban a hitben, hogy onnan messzebbre hallatszik a hangja.

Őőő... Ezt most valahonnan idéztem, ha talán nem is szó szerint.
Nem emlékszem honnan, de vállalom.

Balt 2010.09.25. 16:35:16

@Balt: r=t, csak eltalálom előbb-utóbb. :)

Balt 2010.09.25. 16:45:10

@Napkutya: Márc. 15-én nyilván '48 emléke a nemzeti trikolór - és a választás ugye ekkorra esik rend- és alkotmány szerint -, de ennél nyilván többet jelent. Megmondom őszintén, nekem előbb lábad könnybe a szemem az aranykortól, mint a kurucoktól vagy a szabadságharctól. Nem állítom, hogy "bezárkózás" vagy "európára és világra nyitott ország" levezethető ebből, de nagyon remélem, hogy a nemzeti színekről nem csak a (szemszögünkből valóban hősies) szabadságharc jut eszébe mindenkinek... (Más kérdés, hogy egy osztráknak csak "magyar rebellió", a vajdasági Szenttamás meg Srbobran lett. vajdasag.rs/Szenttam%C3%A1s)

Balt 2010.09.25. 16:46:42

Na, tényleg megyek.

Napkutya 2010.09.25. 17:08:56

@Balt: Hát, nekem azért 48 az igazi...

Ami II. Rákóczi Ferencet illeti, miután mindenhonnan elkergették, ahol szövetségre számított, épp azoknál halt meg, akik miatt Magyarország a mérete ellenére nem lett európai hatalom.

(...és ők azért nem adták ki, mert a Szultán becsületére és a Koránra hivatkozva kijelentette, hogy ilyen becstelenségre nem vetemedik.)

A magyarokon néha röhög az Élet.

Én most, olvasva egy-két kommentet attól tartok, hogy épp ráteszünk erre egy lapáttal...

Baldrick68 2010.09.25. 19:54:33

Annak ellenére hogy GYF nem a szívem csücske, több mint vicces hogy olyan emberek ülnek a "független" vizsgáló bizottságban, akik enyhén szólva érintettek.
Emberek ez így nem független objektív vizsgálat hanem egy olcsó kutya komédia.
Engem erre emlékeztet.
www.youtube.com/watch?v=BHrwveyy4II

Balt 2010.09.25. 21:45:43

@Baldrick68: Egy parlamenti vizsgálóbizottság nem jogi szentenciát hoz, csak politikait, ill. ha esetleg jogilag aggályos dolgot tár fel, azt átadja az igazságszolgáltatásnak. Ennyi a mandátuma, nem több, nem kevesebb.

2010.09.26. 00:40:32

@tomi9999: Figyelj ember. Te megrekedtél abban a dimenzióban, ahol azt hiszed boldogság = sok pénz. Azt hiszed, hogy ha van egy jó munkád, és tanultál, akkor téged már semmi baj nem érhet. Hát elárulom nem így van. Bizonyíték erre a sok diplomás munkanélküli, és utcán kallódó tehetség. Amit te tudásnak tartasz, pusztán véletlen szerencse kérdése. Tedd össze a kezed, hogy neked (még) jó. Azoknak az embereknek akiknek már kinyílt valamelyest a szemük, látják, hogy az anyagi egzisztencia szart sem ér, ha azt egy csettintéssel bárki elveheti. Mit érsz a javaiddal, egy olyan országban, aminek nagy része már most sem magyar tulajdon, és unokáid korában már lehet más neve is lesz? Mit érsz a vagyonoddal egy olyan országban, ahol ölre mennek az emberek egy egy parkolóért a teszkónál? Milyen világ az, ahol az emberrel bármit bármikor megtehetnek? Arra nem gondoltál, hogy egyszer hozzád is bekopogtat a cudar világ, és olyankor senki sem fog rád se szarni, mert ez a kárpát medencében lévő népcsoport, már nemzeti eszméktől, összetartozásról szakszerűen mentesítve lett?

A gazdasági válság csak egy nagyon kis vetülete ennek az egésznek. Sokkal nagyobb gond a morális-erkölcsi fertő, nemzeti identitás hiánya, a köz és létbiztonság megszűnése, ebben a kilátástalan vadkapitalizmusban aminek egyre többen esnek áldozatul. Miközben te büszke vagy arra hogy meg tudod végre venni álmaid plazmatévéjét, másoknak forog a gyomra amikor kilép az utcára, vagy erre a jólétinek nevezett társadalomra gondol, ahol 1 forintért szemrebbenés nélkül átbasz a sarki fűszerestől kezdve a legmenőbb bankig mindenki. Barátom 2006-ban nem azért borogatták a kukákat, hogy a benzin ára lejjebb menjen 10 forinttal, hanem azért, mert bicskanyitó, hogy ennek a tartás nélküli, ellustult, elgyávult nemzetnek bármit le lehet már tolni a torkán...

Persze ehhez kicsit gondolkodni is kéne.

h-ősmagyar99 2010.09.27. 08:42:05

Szuper a szöveg, és lényegre törő. csak így tovább!!!!

Gabe Walker 2010.10.13. 15:11:21

@Balt: Hmm, és te a 3000 feletti hsz-re rántod, 4000-nél meg szemen lövöd magad? A kommentjeid többsége csak jó trollhoz méltó fehérzaj. Ezért kár volt kötekedni.

Meskó74 2018.10.01. 20:56:40

Figyi a cuki és muci és aranyos blogbejegyzések, amik az új regisztrávióm során felkerülnek az oldalamra ad hock jelleggel, az kinek köszönhető, és hogy miért nem tudok első bejegyzést és profilt kialakítani, ha tudomásul van véve a regsiztrációm, a reaglálási kedvem és így tovább, miért cukimuci blogok jelennek meg a meskó74 újonnan regsiztrált felületem, ha valaki tud segíteni, lécci lécci, mert az üveghatás autómatikus válaszokat ír vissza csak, ilyen helyes elterelő szájberforma üziket, tudjátok ilyen lerázós vagy mi

Meskó74 2018.10.01. 20:58:33

Figyi a cuki és muci és aranyos blogbejegyzések, amik az új regisztrávióm során felkerülnek az oldalamra ad hock jelleggel, az kinek köszönhető, és hogy miért nem tudok első bejegyzést és profilt kialakítani, ha tudomásul van véve a regsiztrációm, a reaglálási kedvem és így tovább, miért cukimuci blogok jelennek meg a meskó74 újonnan regsiztrált felületem, ha valaki tud segíteni, lécci lécci, mert az üveghatás autómatikus válaszokat ír vissza csak, ilyen helyes elterelő szájberforma üziket, tudjátok ilyen lerázós vagy mi
süti beállítások módosítása