HTML

 

Végkielégítést az kap(hat), akit munkáltatója rendes felmondással elbocsát, vagy közös megegyezéssel bontják fel munkaszerződését. A végkielégítés kifizetés utáni (tovább) újrafoglalkoztatás miért ütközne jogi akadályba? Ha én, mint munkaadó vagyok olyan hülye, hogy ma felmondok neked, kifizetem a végkielégítésed, és holnap újra felveszlek, az kizárólag a saját problémám, illetve a cégemé.
 
De ki az a hülye munkáltató, aki kirúgja emberét, majd másnap ismét foglalkoztatja? Az a hülye, amelynek menedzsmentje két kézzel lapátolja a cég pénzét hazafelé. Piaci körülmények között erre nem nagyon van lehetőség, hiszen az éber tulajnak ez azonnal szemet szúrna, de egy állami vállalatnál? Maga a paradicsom, hiszen nem csak a vezetés, hanem a tulajdonosi jogkört gyakorlók is haverok, pénz meg dögivel, hiszen a nagy közösből jön. Itt könnyen el lehet játszani, ugyanis az egész menedzsment egy oldalon áll, egy tehenet fej, lop.
 
Egyébként a trükk nem mai, állami vállalatoknál rendszeresen eljátszották, régi elvtársak jutalmaztak ilyen módon egymást. Lajos három évtizede dolgozik a cégnél, a komplett menedzsment a puszipajtása. Harminc év nagy idő, járna is erre egy talicska végkielégítés, de ez „elfekvő” zseton, ugyanis az csak akkor jár, ha kirúgják. Egy hétvégi buli alkalmával megbeszélik a vezérigazgatóval és a személyzetissel, hogy szegény Lali így nyugdíj előtt igazán megérdemelne egy kis bonuszt. A recept a szokásos, „megajándékozzák” egy rendes felmondással, hogy „hozzájusson” a végkielégítéséhez, majd másnap visszaveszik dolgozni. Ha nagyon kilógna a lóláb, akkor pihentetik Lajost fél-egy évig, és csak utána alkalmazzák ismét, hogy a senkinek se szúrjon szemet. Ha nem rendes munkaszerződéssel foglalkoztatják, hanem „menedzseri szerződéssel”, (ami általában határozott időre szól) akkor is járható az út, ugyanis ezeket úgy kötik meg, hogy ha a cég bontja a szerződést, akkor lelépési díjat kell fizetni a TopDognak. Ugyanúgy visszavehető, legfeljebb más státuszba, mondjuk tanácsadónak. Atyavilág, hány Malév góré nyalta így fel a pénzét az elmúlt húsz évben!
 
Sajnos biztosra veszem, hogy ez a trükk nem sért jogszabályt, balhé csak akkor lehet belőle, ha a cég „valamilyen” belső szabálya korlátozza az ilyen visszaélési lehetőségeket, de a majd véletlenül az derül ki, hogy a BKV-nál nincs ilyen. Ehh... Egyébként, ha nem bizonyítható, hogy a kirúgás és újraalkalmazás előre megbeszélt, lezsírozott parti volt, akkor személyzetis nyanyánk sértetlenül és teli pénztárcával fogja megúszni a dolgot.
 
De a legdühítőbb a történetben nem is a végkielégítés lenyúlása, hanem a fizetése, illetve a 120%-os prémiuma. (akár 1,2 milliót kap, akár 4-et)
 
MI A KURVA ANYJÁRA KAP PRÉMESSEL EGYÜTT HAVONTA (NETTÓBAN IS) MILLILÓS FIZETÉST EGY OLYAN CÉG MENEDZSERE, AMELYIK 5-10 MILLIÁRD VESZTESÉGET TERMEL ÉVENTE, ÉS EURÓPA LEGSZARABB KÖZLEKEDÉSI VÁLLALATÁVÁ KÜZDÖTTE LE MAGÁT AZ ELMÚLT TÍZ ÉVBEN?!
 
Értem én: a jól végzett munka eredménye a fizetés és a prémium. De hol itt a jól végzett munka?
 
Egyre inkább erősödik bennem a kép, hogy a BKV nem más, mint az aktuális kormánypárt üdülőtelepe és a párt (egyik) pénzszivattyúja. Ide helyezik a jutalmazni kívánt katonákat, akiknek semmi egyéb dolguk, csak aláírni a pártközeli (offshore) cégek megbízásait, és annyi pénzt pumpálni haza, amennyit nem szégyellnek.

Címkék: bkv

59 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr951266530

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyarország, én így szeretlek! 2009.07.25. 13:03:59

Ezúttal spontán szakadt ki lelkem háborgásban tobzódó viharából a mottó: A pofátlanság hegyormainak meghódítóit még sosem láttam szédülni a csúcson. (sün!malac69, 2009. 07. 25.) Nemrégiben egy érdekes, vagy inkább

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azAttis 2009.07.24. 21:47:59

Nagyon jól írod.

Pár napja a BKV pofátlan szóvívője akarta megkérni (gyakorlatilag meg is tette) a Lonely Planet tulajt, hogy ugyan írja már meg, hogy a magyarok 10xer lopósabbak mint bármely más ország lakói.

Szerinte ennyivel többen bliccelnek nálunk mint a "nyugaton".

Csodálkoztam akkor, hogy miért érdeke egy cégnek legyalázni az utasait és főként, hogy miért pont ezt reagálták.

A saját környezetükből indultak ki.

Mr. Kovács és Balogh Zsolt is korrupt.

balfék 2009.07.25. 10:21:28

Most már értem a FIDESZ miért szeretne hatalomra kerülése után visszaállamosítani. Ami a BKV-nál történik a pofátlanság netovábbja.

a JÓ 2009.07.25. 10:24:59

Az ilyeneket egy végbélkúpon keresztül kéne felakasztani a város egy látványos pontján, példastatuálásképpen.

borovi 2009.07.25. 10:26:28

A BKV az ország talán utolsó szocialista nagyvállalata. Ennek megfelelő hatékonysággal és morállal. Már 20 éve el kellett volna dózerolni, és valami mást, jobbat, szebbet, hatékonyabbat létrehozni a romokon. De nem volt meg hozzá soha a bátorság. És tartok tőle, hogy még "unokáink is látni fogják".

Kivlov 2009.07.25. 10:32:56

Aki ilyen szerződéseket aláír, abból csak kettőt kéne felakasztani a Kossuth-térre, a harmadik lehet meggondolná, hogy aláírja-e. Dehát, halvérűek vagyunk, nincsmese.

Apa jobb keze vagyok 2009.07.25. 10:33:20

Amit nem értek:

-ezek a sztorik hónapról-hónapra előjönnek, mint azok a bizonyos csontvázak a szekrényből.. (önkormányzatok, máv, bkv, mvm stb.)

-hónapról-hónapra előveszi a sajtó, felháborodunk, elszörnyedünk stb.

KI HOZZA EZEKET A DÖNTÉSEKET? KI ÍRJA ALÁ EZEKET A SZERZŐDÉSEKET?

Erről sosincs szó, csak a felháborodás a konkrét ügyben...

NEM KÉNE MÁR VALAMIT LÉPNI???

Kivancsi 2009.07.25. 10:34:05

Ez egy tenyleg felhaborito es gusztustalan egy szemet dolog amit ezek muvelnek!!!
A vegen tomott bukszaval sertetlenul megusszak...

Ennel mar csak egy gecibb dologra tudok gondolni es ami meg elszomoritobb semmifele szegyenerzetem vagy lelkiismerefurdalasom nincs miatta..

HA EN IS OTT LENNEK POZICIOBA ES MEGTEHETNEM EGYANEZT CSINALNAM VASTAGON FIZETTNEM MAGAMAT VINNEM A JO CIMBORAKAT ES LAPATOLNAM KIFELE A LOVET MAGAMNAK ES BARATAIMNAK!!!

Hallod Pisti!! Laci!! KASZALNANK
:):):)

Apa jobb keze vagyok 2009.07.25. 10:34:33

@Kivlov:

Pont, hogy nem azt kellene aki aláírja...

Hanem azt, aki odatolja elé a szerződést!

Gondolkozzunk Béláim!

Apa jobb keze vagyok 2009.07.25. 10:36:09

@Kivancsi:

Na hát ezért tart itt az ország! Ezért ekkora a korrupció!

Mert ilyen szarháziak, ilyen kis rövidlátó gazdasági bűnözők diszponálnak a közpénzek felett mint TE!

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.07.25. 10:41:57

@Apa jobb keze vagyok:
Sajnos az emberek fele ugyanigy folytatná a mutyizást, ha oda kerülne... Nehéz ellenállni ekkora összegeknek, amit egyből az arcodba tolnak, hogy fogd be.
Aki ilyen pozicióba kerülhetne, mind 40-50 éves, azaz a régi rendszerben nevelkedett, tanult. Kell még 1-2 generációváltás, mire ezek az őskövületek kikopnak.
Fel kéne kérni egy KÜLFÖLDI céget átvilágitani az egész rohadt BKV-t. Jól megfizetni, hogy ne legyen kisértés... azt hiszem lenne nagy meglepetés.

Kivancsi 2009.07.25. 10:42:03

@Apa jobb keze vagyok:
Latod ez a szomoru hogy igy gondolkozom...
Gyanitom a Mo-i populacio fele szinten...

Raadasul meg nem is nevezheto korrupcionak!
Hissz a szabalyokat betartva csinaljak!
Teljesen legalisan!
Aki ott dolgozik annak fizetes jar!
Meg adoznak es TB-znek is utana (kozpenzbol tellik) majd jo kis nyugdijt is kap utanna :):)
Akit kirugnak annak vegkielegites jar!
Ha masik osztalyon uresedes van miert ne lehessen felvenni..
stb stb stb...

SZOMORU...

Kivlov 2009.07.25. 10:46:54

@Apa jobb keze vagyok: ??? miért te aláírsz bármit, amit eléd tolnak? meg is érdemlenéd akkor a kötelet.

Kivancsi 2009.07.25. 10:54:13

@Kőmíves Kelemen:

Nem kell elmenni a felso szintekig..
Csak nezz szet magad korul!!

Van ceged?
Vallalkozo vagy?
Voltal valaha is?
Volt akar csak egy kis BT-d? Vagy akar a csaladodban? Barataidnak?

Nagyon egyszeru legalis dolog de megiscsak csalas!!!

Veszel a ceged szamlajara valamit:
- amit 100%an maganhasznalatra veszel!
- de elkoltsegeled a kis cegedben!
- AFA-jat visszaigenyeled!

EZ MI??
Csalas!
Lopas!
Ellopod a kozosbol!!
AFA-t visszaigenyled, a koltseg utan nem fizetsz tarsasagi adot a kozosbe..
Mert ugye ez akkor esetleg profit lenne a cegben.. stb, stb...

UGYE!! Gondolj bele!!
Teljesen termeszetesnek vesszuk ezt a 'gazdasagi' tevekenyseget!

PEDIG!!!

Akkor meg nem is jegyeztem meg ha eseteleg tenyleg adofizetes elkerulese vegett vesztesegesse teszed mindenfele szamlaval a cegedet!!!!

vizigot 2009.07.25. 10:54:48

@balfék: Visszaállamosítani? Miért is?
A BKV egy tőzsdén jegyzet magancég???
Lemarardtam valamiről?

Ha visszaakar államosítani valamit azt csak azért teszi, hogy majd ott is havonta lehessen végkielégítést fizetni az odapottyantott ejtőernyősöknek.

Szerintem a BKV teljes magánosítása lenne a megoldás. Olyan pénzek mennek ott a szemétbe amiből bőven lehetne üzemeltetni
és még profit is maradna.

Kivlov 2009.07.25. 10:56:37

@vizigot: visszaállamosítani?
eladni ezeket a pénztemetőket (bkv, máv), csak nincs olyan balek aki megvenné.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.07.25. 11:11:47

@Kivancsi:
Cégem van, és mindent bevetek a legalitás keretein belül, hogy minél kevesebb adót fizessek.
Viszont rengeteg kintlevőségem is van, amiket a büdös életben nem látok viszont. Van ami miatt már 4 éve pereskedek...

Nem tudom melyik a rosszabb. A kicsiben legálisan mutyizó vállalkozó, vagy az ezerszeresét zsebretevő állami alkalmazott.

Kivancsi 2009.07.25. 11:30:18

@Kőmíves Kelemen:
Nem elitelni akarok senkit es kerdore vonni!!
Vagy akar megvedeni stb stb..

De ugye mindenki a sajat lehetosegein belul probal boldogulni!!

Szoval aki kicsiben tud mutyizni az a sajatjat terelgetve a kozosbe nem befizetve (LOP) csinalja...

Van aki allami ceg alkalmazottjakent mutyizik a kozosbol a sajatjaba terelgetve a kozosbol kiszedve (LOP) csinalja..
Igaz par darab nullaval a vegen tobb osszeggel :):):)

ES mind a ketto az elo szabalyok alapjan "SZINTE" legalis!!!

Persze vannak kulonbsegek de:
Sajna mind a ketto ugyanaz a kozosbol a maganba menti ki a lovet :):):)

EZ ILYEN....

Az ember alapvetoen ilyen:
ONZO, KAPZSI stb...

Nem fogunk megvaltozni!!

Legfeljebb csak az ertekhatar fog esetleg megvaltozni.... ha megfog :):):)

Kivancsi 2009.07.25. 11:33:18

@Kőmíves Kelemen:
Ja es a BKV-nal is mindent bevetek hogy a legalis kereteken belul hivatalosan torvenyt nem serve stb stb....
ok es ismeroseik jol jarjanak.

:):D

Az igazi Trebics 2009.07.25. 11:37:13

"Nem tudom melyik a rosszabb. A kicsiben legálisan mutyizó vállalkozó, vagy az ezerszeresét zsebretevő állami alkalmazott."

Nem hiszem, hogy ekkora nagyságrendű különbség lenne a BKV-s (aki csúcsvezető egy nagyvállalatnál) és egy átlag vállakozó által elcsalt összeg között éves szinten.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.07.25. 11:37:57

@Kivancsi:
Nem vettem magamra :)

Ettől függetlenül én nyugodtan alszom, mert nem köpköd rám a fél ország, mint egyesekre :]

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.07.25. 11:40:58

@Az igazi Trebics:

Oké, igazad van, kicsit túlzott.
De mondjuk nekem nem jár végkielégités egy büdös vas sem, nincs 120% prémium, és ha szarul dolgozok (vagy nem dolgozok egyáltalán), akkor no money.

Apa jobb keze vagyok 2009.07.25. 11:44:08

@Kivancsi:

(szomorú- köszi az önkritikát)(minden tiszteletem)

1. Ne maszatoljunk kérem! Nem kell a kormánypropaganda szöveg:
Ha mindenki venne jegyet akkor...
Ha mindenki fizetne adót akkor...

vállalkozók vs. közalkalmazottak
orvosok vs. társadalom

Nem kell a megosztó szöveg!

2. Van egy olyan sejtésem, hogy te nem vállalkozó vagy! Ergo nem is igazán tudod, hogy milyen költségei vannak egy vállalkozásnak. Csak egy példa:
400+áfa=500e forintos bevételi számla az elvégzett munkád után (nem rossz pénz manapság havonta)
EVÁ-s cég (csak azért mert olyan sokan szidják őket)
mondom, hogy mire mennyit visz el az állam:
EVA: 125e
Járulékok és SZJA a min. bér duplája után: 85e
Ip. üzési adó: 5e
Könyvelő: min. 8e
összesen: 223e

Marad: ~275e

Mindezt egy komoly, diplomát igénylő munkáért, (papíron) nettó 47e forintos fizetésért. -> nyugdíj 0.

Ez kb. 1000€. Tudod mennyit fizetnek, alkalmazottként, kényszervállalkozás nélkül ezért Nyugat-Európában? Kb. 3-4-szer ennyit.

És a maradékból fizetheti az ÁFÁT, a jövedéki adót, az illetékeket, majd az ingatlanadó stb.

Egy közalkalmazott lehet, hogy nem csinálhat ilyen "stikliket", de ADÓBEVÉTELT az államnak nem képez, mivel az állam fizeti a fizetését, ergo az adóját is saját magának!

Kivancsi 2009.07.25. 11:51:55

@Az igazi Trebics:

Ez jo kerdes???

Lehet, hogy osszegszeruen az allami cegek donteshozoi nagyobb osszeget nyulnak le mint a kis-maganceges mutyizo!!!

Viszont lehet hogy aranyaiban mar nem!!

Es ekkor a maganember ugyancsak megkerdezheti a kis-mutyizot:
- te figyelj mar fizess adot rendesen mert csak abbol tellene erre-arra uj utak, korhaz stb...

De az a gaz hogy nem arra tellene hanem arra, hogy az allami nagy vezetok megt tobbet lopjanak, vagy a kozosbol a nemdolgozo kissebseget es mihaszna porontyaikat szazezrekkel tamogassak.. stb..

Akkor inkabb maradjon kis-mutyizonal!!

Viszont ezzel azt a mentalitast tamogatjuk:
- A kozosbe nem befizetni vagy kilopni nem bun SOT!!!!

Apa jobb keze vagyok 2009.07.25. 11:55:42

Egyébként meg, meg kellene tanulni számolni!

A fenti példánál maradva, az illető éves bevétele 4.8 millió + ÁFA.

Ami "csalás" lehet a dologban, hogy nem jelenti be magát a teljes bevételére (ha nincs más kiadása).
Tehát kb. bruttó 300e-es fizetést kaphatna, a 137e-sel szemben.
Akkor nem 223e adót fizetne, hanem 100 (EVA)+180(munkavállalói)+100(munkáltatói)=380e!

1. Te sem gondolod komolyan, hogy az 400+áfás számlás bevételéből valaki 380e-t le fog adózni???

2. És ezután a maradék 120 ezerből meg vígan fizeti a boltban a párizsi után a 25% áfát stb.


Összességében az államnál landol a kisemberek bevételének a 80%-a! Normális ez?
Ezt akarjuk még erősíteni?

Ja és a példánál maradva, a vállalkozó elcsal havonta 150e-t, az éves szintem 1.8 milka!
Hát elég sok vállalkozó kell ahhoz, hogy elérjék a 100 milliós végkielégítéseket. MErt bizony nem egy-egy ilyen eset van.

A vállalkozások meg eleve így lettek kitalálva, nem is gondolja komolyan az apeh sem, hogy valaki is "teljes árú jegyet" fog venni, mikor az 50%-os is kurvadrága...

Kivlov 2009.07.25. 11:56:22

@Kivancsi:
Nem befizetni nem bűn? lehet.
Mit kapsz a közösbe fizetett lédért? Fos utakat, szánalmas egészségügyet, gyér oktatást, vontatott ügyintézéseket, korrupciót stb. Joggal nem fizeti be a közösbe, aki megteheti. sajna én nem. :(

Netuddki. 2009.07.25. 11:57:38

"De a legdühítőbb a történetben nem is a végkielégítés lenyúlása, hanem a fizetése, illetve a 120%-os prémiuma. (akár 1,2 milliót kap, akár 4-et)"

Engem nem ez dühít. Hány milliárddal is támogatjuk a BKV-t évente? Senki nem foglalkozna velük, ha mindezeket az összegeket a cég maga kitermelné. Neadj még nyereséges is lenne.

Ahol egy fillér támogatást is kell a költségvetésből költeni egy állami cégre, ott SEMMI plusz pénzt nem engednék kiosztani. Se a vezetőknek, se az egyszerű dolgozóknak.

Csak sajnos ez így fog menni, amíg így lopják el a pártok az adónkat. Azt ne gondolja senki, hogy a több 10-100 millás kifizetések mind az illető zsebében maradnak.

Netuddki. 2009.07.25. 12:04:18

@Kőmíves Kelemen: "Nem tudom melyik a rosszabb. A kicsiben legálisan mutyizó vállalkozó, vagy az ezerszeresét zsebretevő állami alkalmazott."

Egyik sem jó.
Csak az ezerszeresét zsebretevő állami alkalmazottak hozzák azokat a törvényeket ami miatt "legálisan" mutyiznod kell. Aztán meg fogd be a pofádat, mert rád is lehet akármikor valamit rábizonyítani.
Na ennek kéne végre véget vetni!

Apa jobb keze vagyok 2009.07.25. 12:05:18

@Kivancsi:

Beszéljünk arról is, hogy az állami vállalatok egy fillér ADÓBEVÉTELT nem generálnak az államnak.

Ha van valami bevétel, az a vállalkozásokból van!
A vállalkozások teremtenek olyan további munkahelyeket, akik szintén adóbevételt generálnak!

Az állváll-tok további munkahelyei, csak a költségvetés HIÁNYÁT növelik, mivel csak és kizárólag kiadást jelentenek!

Még az olyan intézmények is, mint az állami számvevőszék, akinek elméletileg az lenne a dolga, hogy a helyes gazdálkodást kontrollálja... Ehelyett, mindig UTÓLAG közlik, hogy ez-az jól el lett baszva... Kell ez nekünk?

Kell olyan, hogy GKI? A vezetője egy amway ügynök... mondtak ezek valaha is valami hasznosat???

Vagy csak azért ülnek ott, hogy fenntartsák az ügynöki hálózatot és megfelelő hátteret biztosítsanak az mszp-nek???

Netuddki. 2009.07.25. 12:06:37

@Kivancsi: "Az ember alapvetoen ilyen:
ONZO, KAPZSI stb..."

Na neked se volt még vállalkozásod! Ha bérből és fizetésből élsz ugyan számold már össze, hogy mennyibe kerülsz a cégednek és abból mennyit kapsz kézhez.

Netuddki. 2009.07.25. 12:08:54

@Apa jobb keze vagyok: "Beszéljünk arról is, hogy az állami vállalatok egy fillér ADÓBEVÉTELT nem generálnak az államnak."

Hát ha évente x00? milliárddal támogatjuk őket az adónkból, akkor tuti hogy nem!

Apa jobb keze vagyok 2009.07.25. 12:09:03

@kovi1970:

Igazad van!

Csak egy kis igazítás:
"Csak sajnos ez így fog menni, amíg így lopják el a pártok az adónkat."

A mondat helyesen: ...amíg az mszp-szdsz így lopja el az adónk 90%-át (és cserébe nem tesz érte semmit, csak ellenünk) és a többi a 10%-át (és cserébe próbál valamit tenni)!

Csakhogy korrektek legyünk!

Figyeljünk már az arányokra emberek!

Apa jobb keze vagyok 2009.07.25. 12:11:52

@kovi1970:

Hát ha évente x00? milliárddal támogatjuk őket az adónkból, akkor tuti hogy nem!

Azért állami vállatok, mert az államtól kapják a pénzt, ergo az állam kénytelen "támogatni", kifizetni a saját vállalatait!

ADÓBEVÉTELT azért nem generálnak, mert a dolgozó hiába "adózik" a saját fizetéséből, azt a fizetést az államtól kapja!

Ha egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt, attól nem lesz több..

Asidotus 2009.07.25. 12:12:49

Legekvésbé sem védeni akarom ezeket a BKV-sokat, csak arra szeretnék reflektálni, hogy:
"veszteséges a BKV". Ezt némiképp demagógiának tartom.
Ez mit is jelent? Azt,hogy a saját bevételek (jegy, bérlet, reklámok, stb.) nem fedezik a kiadásokat. Emiatt állami támogatást kap a vállalat (mert ugyebár, pénz miatt nem állnak a buszok, ki vannak fizetve a dolgozók, stb. még ha fontos beruházások, fejlesztések, karbantartások el is maradnak). Vagyis, a BKV fenntartásához azok is hozzájárulnak, akik nem veszik igénybe, az adóforintjaik révén. De vajon, tényleg nem veszik igénybe? Elég, ha megállunk az út szélén, elnézzük a hömpölygő kocsisort, és amikor elmegy egy tömött busz, annak a helyére odavizualizálunk vagy 50 plusz autót. Jó lenne?

nyarikonyha · http://nyarikonyha.blogspot.com 2009.07.25. 12:20:18

Apa jobbkéz-nek.
azt is kalkuláld be, hogy nem mindig jön ám az a 400+Áfa, de attól Te fizetheted a TB-t, a könyvelőt, a bankszámlát, stb...a semmi bevételedbők. Én most ezt csinálom, mert ha beltag vagy, akkor nincs más megoldás, ha végelszámolni akarod, mert nincs bevétel, az állam annyira nagyvonalú, hogy magasról sz..rik erre, és még hónapokig, amig nem törlik a céged fenti költségeket fizetheted, és munkanélkülire nem tudsz elmenni. Na ?

Netuddki. 2009.07.25. 12:23:03

@Apa jobb keze vagyok: "A mondat helyesen: ...amíg az mszp-szdsz így lopja el az adónk 90%-át (és cserébe nem tesz érte semmit, csak ellenünk) és a többi a 10%-át (és cserébe próbál valamit tenni)"

Nem akarok fidesz-mszp vitát generálni, de ugye nem vagy ennyire naív, hogy azt hiszed csak az mszp-szdsz( R.I.P. :D ) lopja el az adónkat? Nyugodj meg a fideszesek is megkapják a maguk részét, ha ennyire be tudják fogni a pofájukat. Az meg, hogy ha "hatalomra kerülnek" (fúj de undorító megnevezés) majd így meg úgy lesz. Na persze, ez csak színjáték.
Abba meg ne menjünk bele, hogy ki a kisebb tolvaj!

Netuddki. 2009.07.25. 12:27:30

@Apa jobb keze vagyok: "Azért állami vállatok, mert az államtól kapják a pénzt, ergo az állam kénytelen "támogatni", kifizetni a saját vállalatait!"

Ezt nem igazán értem. Azért vállalat, mert van kiadása és van bevétele. A költségvetési intézményeket, akiknek nincs bevételük nem sorolnám az állami vállalatok közé.
Itt most a BKV-ról van szó, ami akár termelhetne is az államnak bevételt. De ha nullára jön ki, akkor sem az adónkból kell fizetni a veszteségét.
Lásd Szerencsejáték Rt. Na ennél például már többször felmerül, hogy eladják (ford.: átjátsszák bagóért valami csókosnak).

nem várt fordulat 2009.07.25. 12:27:39

de ha a bliccelők befizetnék a pénzt, és vennének bérletet, akkor egész biztosan jobb lenne a szolgáltatás.

Netuddki. 2009.07.25. 12:29:41

@paprika woman: Arról nem is beszélve, hogy miközben fizeted a járulékokat, nem vagy jogosult azokra az adókedvezményekre pl. kafetéria, mint az egyszeri munkavállaló.

Apa jobb keze vagyok 2009.07.25. 12:30:14

@karacsi_maci:

Nincs is jobb, mint agymosottan flashjátékokat játszani...

Te ennyire hülye vagy?

Netuddki. 2009.07.25. 12:33:35

@karacsi_maci: "de ha a bliccelők befizetnék a pénzt, és vennének bérletet, akkor egész biztosan jobb lenne a szolgáltatás."

:)))
Hol függ össze a kettő? Szerintem a nem megfelelő szolgáltatásba az is beletartozik, hogy van lehetőség a bliccelésre.
De az is, hogy a még özönvíz előtti technikával egyenesen rákényszerítik az embereket a bliccelésre. Hányszor előhoztam már a BKV blogon a jegylyukasztás-átszállás lehúzást!

Netuddki. 2009.07.25. 12:37:17

@Nűnű: "Elég, ha megállunk az út szélén, elnézzük a hömpölygő kocsisort, és amikor elmegy egy tömött busz, annak a helyére odavizualizálunk vagy 50 plusz autót. Jó lenne?"

Vagy elnézve a hömpölygő kocsisort arra gondolunk, hogy vajon miért nem tud a BKV kétszer annyi embert tömegközlekedési eszközre ültetni? Mindjárt jóval kevesebb autó lenne.
Ez is egy nézőpont.

Apa jobb keze vagyok 2009.07.25. 12:55:43

Annyira elkeserítő, hogy egyes embertársaink ennyire nem gondolkoznak...

Ha a négyes metró megépült volna a rendes ár HÁROMSZOROSÁÉRT, azaz kb. 100 mrd forintból akkor maradt volna a bkv-nak, budapestnek 450 mrd elkölthető forintja (újabb hírek szerint nem fog megállni 550 mrd körül, hanem az új szám már 700 mrd)

450.000.000.000.- forint

az tudod mennyi KOVÁCSPISTI? Hány embernek a 6000 forintos pótdíja?

na?

75.000.000.- azaz HETVENÖTMILLIÓ ember!!!

az majdnem a teljes németország lakossága

sashimi 2009.07.25. 13:04:57

[i]Sajnos biztosra veszem, hogy ez a trükk nem sért jogszabályt,[/i]

Hütlen kezelés?

"Akit idegen vagyon kezelésével bíztak meg és az ebből adódó kötelezettségét megszegi, és ezzel vagyoni hátrányt okoz, megvalósítja a hűtlen kezelés törvényi tényállását "

www.magyarorszag.hu/allampolgar/ugyek/buncsjogorv/vagybun20050728/hutlenkez20060627.html/ugyleirasjogi

Mint az áron alul vagyont eladó önkormányzat.
Esetunkben a kirugo majd visszavevő bkv vezetés 100 milliot dobott ki az ablakon.

Aldobói Feldob 2009.07.25. 13:39:03

Balogh Zsolt nyilatkozata

Alulírott Balogh Zsolt általános és műszaki vezérigazgató-helyettesként szeretném a Társaság dolgozóit tájékoztatni a következőkről: az elmúlt napokban több, a sajtóban megjelent hírrel ellentétben senki nem keresett meg azzal a felkéréssel, hogy ismét lássam el a Vezérigazgatói munkakört.

A hírekkel kapcsolatban azt sem egyeztette senki velem, hogy a nevemet bármilyen összefüggésben megemlítsék, mint a munkakör várományosát, pláne úgy, hogy azt jelenleg Dr. Kocsis István vezérigazgató tölti be 2013. augusztus végéig szóló szerződéssel.

Kijelentem, hogy fel sem merült bennem az a gondolat, hogy a Társaság kinevezett első számú vezetőjének pozíciójára törjek, sőt Dr. Kocsis István Vezérigazgató Úr eddigi munkáját nagyra tartom.

A Vezérigazgató Úr ugyanis nem csak stabilizálta a 2008. évben egyre súlyosodó helyzetet, hanem személyes munkájának köszönhetően 2008. év végén 10 milliárd Ft rendkívüli állami támogatást is szerzett a Társaságnak. A munkámat elsősorban és kizárólag a rám bízott feladataim alá rendelem. Kérem munkatársaimat tájékoztatásom szíves elfogadására!

Balogh Zsolt

Fenti nyilatkozatot a BKV honlapjáról másoltam ide. Külön érdekessége, hogy pont ez a Balogh Zsolt volt az, aki engedélyezte a szóban forgó személyzetis nőnek a 100 milliós végkielégítést, majd tovább foglalkoztatta. Balogh úrnak viszont nem ez a gondja, hanem az, hogy ő nem pályázik Kocsis István székére. Arról nem beszél, hogy a 100 millás végkielégítést hány % fejében engedélyezte a személyzeti igazgatónő számára. Tippem: minimum 50%-ért. B verzió, személyzetis kapott 20%-ot, a többit a szoci maffiózó keresztapák és keresztmamák. Óh, a szicíliai Cosa Nostra a picsába le van maradva ezektől.

Netuddki. 2009.07.25. 13:51:16

@kanapé: "A Vezérigazgató Úr ugyanis nem csak stabilizálta a 2008. évben egyre súlyosodó helyzetet, hanem személyes munkájának köszönhetően 2008. év végén 10 milliárd Ft rendkívüli állami támogatást is szerzett a Társaságnak."

Vissza nem térítendő +10mrd? Hát a jó q. annyukat!

gabcigirl 2009.07.25. 14:02:22

Nem azért drága a jegy, mert sokan lógnak. Hanem azért, mert BKÁJVé főgórék az adófizetők pénzének elköltését akarják ideologizálni. Valamire csak fogni kell, nem igaz?

ördög_ (törölt) 2009.07.25. 14:44:42

@kovi1970: "Csak az ezerszeresét zsebretevő állami alkalmazottak hozzák azokat a törvényeket"

Ez mekkora már :D

is 2009.07.25. 15:47:39

"Nem azért drága a jegy, mert sokan lógnak."

Hanem mert a bérlet olcsó. A jegy kb. 10%-kal drágább, mint kellene, a bérlet meg 30-50%-kal olcsóbb, mint kellene.

Mária 2009.07.25. 16:02:34

Azt a hülyeséget honnan szedted, hogy a közös megegyezés után jár a végkielégítés???

Állásrafal 2009.07.25. 16:05:23

Túl durva, ebből látszik, hogy elszabadult a pokol. Mi meg az utcára jutunk és nekik hajbókolunk, ők a nagyok, a tisztességesek. Nevetséges.

hapcika 2009.07.25. 16:05:43

Az ügyről egy régi történet jutott eszembe. Üzemünk rosszul gazdálkodott a 80-as évek végén. A főnököm fegyelmit kapott és megigérték neki a következő hibánál kirúgják. A főnök akcióba fogott. A helyettesére magas összegű végkielégítést írt és kirúgta. Két nap múlva visszavette, de más pozicióba helyezte. Másnap a Vállalati vezér fegyelmivel elbocsájtotta és a rendőrségen feljelentette. Kiderült összejátszott a helyettesével és vele vetette fel a neki már nem járó végkielégítést. Hogy miért jutott eszembe? Amikor Aba Botond távozott először 80 millát akartak adni neki. Egy alacsonyabb kategóriájú beosztott 30-40 éves múltal még a felére sem jogosult. Hagyó igencsak kemény támadást intézett Kocsis úr ellen és úgy néz ki sikerrel járhat. Ha távozik Kocsis úr, akkor fegyelmivel távozik és ez esetben nem jár végkielégítés. Ha kirúgják a pénze megvan és a legjobb esetben 70 millát kaszált. A legrosszabb esetben is szivesen zsebreraknám a pénzt a helyében.

Dr Kangörény 2009.07.25. 18:34:59

@Apa jobb keze vagyok: Te ennyire naív vagy, vagy olyan fiatal, hogy nem emlékszel a fidesz viselt dolgaira?

Hogy pontosak legyünk: "amíg így lopják el a pártok az adónkat" ez volt a tökléletes megfogalmazás, a tiéd azt jelenti, hogy ami a fidesz éra alatt fog történni, az rendben van, már előre mentesíted őket az alól, amit biztosan el fognak követni. És ez nem előítélet, volt 4 év, amikor láttuk, hogyan tudnak törvényesen milliárdokat lopni. Az meg nem menti őket, hogy az mszp-szdsz páros most többet lop.

cHRIS 2009.07.25. 19:00:33

Egy óriási különbséget sokan elfelejtenek.
Egy vállalkozó azt a pénzt mutyizza, amit Ő MAGA MEGTERMELT! Egy állami alkalmazott szintén azt a pénzt nyúlja, amit az a vállalkozó megtermelt.
Azért álljunk már meg egy pillanatra, nehogy egy kategória legyen a kettő!
Egy vállalkozó abból "lop" amiért megdolgozott barátaim!

mrs. white 2009.07.25. 20:48:38

Az szdsz dumája rossz tulajdonos az állam. Nem azzal van baj hanem, hogy nincs felelőségre vonás. Oké lopnak mint minden más civilizált országban. csak ott ha bármi kiderül megy a hűvösre itt Kocsis már az ötödik állami vállalat vezetését koptatja. na ez a nem normális. Az szdsz-nek ezt kellet volna sérelmezni nem a piac mindenhastóságában bízni. De hát akkor ők hogy tolják ki talicskán a pénzt. Mindent a strabaggal sem lehet elvitetni.

Kis Hableány 2009.07.25. 20:51:45

Minden baj forrása a rothatófélben lévő fostalicska jogrendszerünk.

Kis Hableány 2009.07.25. 20:56:12

Különben sem írkálni kéne róla meg hőbörögni hanem beadni egy kurva indítványt törvénymódosítást jogi szabályozásra ami kimondja hogy állami vállalatok vezetői csak akkor kaphatnak jutalmat és végkielégítést ha pluszt termeltek a cégnek.Sluszpasz
süti beállítások módosítása