HTML

 

Azért járunk hipermarketbe, mert az olcsó.
Azért veszünk összecsomagolt termékeket, mert ha többet vásárolsz valamiből az olcsóbb.
 
Hogy az első állítás egyáltalán nem igaz, azt minden valamirevaló piacjáró tudja.
A másodikra pedig itt a cáfolat.
 
Ki van ez találva, kérem. Lerakják a nagy forgalmú folyosóhoz közel a kettesével csomagolt szart a droidnak, és nyolc méterrel arrébb az egyesével csomagolt terméket, - ami persze olcsóbb, mint a dupla - de addig meg senki nem gyalogol el. Vicc? Nem, nem az. Trükkök százai, amit beszívunk. Tudod, olyan ez, mint amikor a pincér írja össze a számlát:
- Bableves 1200, túrós csusza 1300, kávé 300, bejött 800…
- Elnézést, mi az a bejött?
- Nem jött be..
 
Volt már pár alkalom, mikor hasonló „tévedést” kiszúrtam, de csak most vettem erőt magamon, hogy le is fotóztam.
 
Lápod csapolom, pénzedet viszem, hülye perifériadroid!
 
klikk tu zúm!

 

Címkék: trükk auchan hipermarket

91 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr802023651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yoe. (ahogyavilagotlatom.blog.hu) 2010.05.23. 12:40:30

Ezrével vannak ilyenek.
Tudatos vásárlónak tartom magam, úgyhogy amikor nagyritkán hiperbe jutok, messze elkerülöm az akciós halmokat. És igen, mindig megnézem az egységárat - liter, kiló, darab stb. És listám is van, és ami azon nem szerepel, az biza szigorúan ottmarad :)

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2010.05.23. 12:42:28

Én a 'másik cégnél' szoktam vásárolni több közepes méretű termékből, ami olcsóbb, mint a nagy kiszerelés. Pl. H...z ketchup. És még egymás mellett is van a polcon.

lorantka_a_gall 2010.05.23. 12:46:04

Tescoban 90gr-os sós Chio chips 149 Ft, 175gr-os sós Chio chips 419 Ft.

Yoe. (ahogyavilagotlatom.blog.hu) 2010.05.23. 12:47:13

@lorantka_a_gall: ez a baj, mert szeretnék én környezettudatos is lenni, de ebben az esetben inkább veszek két csomagolást...

Netuddki. 2010.05.23. 12:53:01

Ezért kell kiírni az egységárat is az árcédulára. Ez már régóta nem hír...

Netuddki. 2010.05.23. 12:54:10

@lorantka_a_gall: A 149Ft-os akciós b+, mert 2-3 hónap múlva lejár. ;)

Gyáli úr 2010.05.23. 13:02:24

Pilu is csak a status quo-ra tud reflektálni. Így ő is csak a világból való ember. Kár.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2010.05.23. 13:10:27

@kovi1970: azért ez még hír, emrt ritkán nézik meg az emberek az egységárat is - csak az árat, és ha az jól néz ki, veszik-viszik.
Tudatosabb vásárlókat!

CApa (törölt) 2010.05.23. 13:13:37

Az elsőhöz csak annyit, hogy anyám hetente jár a kispesti piacra, de nem nagyon vásárol. Hogy miért is? Mert gyakorlatilag MINDEN drágább, mint a hiperben (ő már csak tudja, állandóan az árakat figyeli, évtizedek óta). Ráadásul a piacon (is) gyakorta ugyanazt az árut őstermelő öreganyóval álcázva, magyar áruként próbálják elsütni a hiszékeny vásárlónak.

Egy időben én is jártam hajnalban a nagybanira, tapasztaltam egyet-mást. Talán próbáld ki Te is néhány hétig minden nap, mindjárt más lesz a véleményed a piacos áruról...
S mivel 8 évig magam is termeltem epret, málnát, azt is bátran mondhatom, hogy szabadföldi magyar eper nem létezik, csak külföldről származó hibrid, fóliasátorban intenzíven termelve - EZ a magyar valóság. Jó eper csak az a pár szem konyhakerti van odahaza.

Az összecsomagolásos trükk meg évezredes kereskedői hagyomány, nem a hiperek aljasságának, hanem általában a kereskedők furmányosságának bizonyítéka. Ész nélkül vásárolni már az ókorban sem volt szerencsés.

Úgyhogy aki nem is ismeri a terepet, talán mellőzhetné márt ez az elfajult multiellenes hypot.

hoppacska72 2010.05.23. 13:19:34

@CApa:
Az eperhez írt hozzászólásod vicc.
Ne egy két hétig járj a nagybanira és akkor nem fogsz hülyeségeket írni a kommentedben.
:)

lorantka_a_gall 2010.05.23. 13:29:41

@kovi1970: az egységár kiírását a gyengébbek kedvéért tették kötelezővé. Nem nagy matek szorozni egyet fejben... ;) (sőt, kettőt vagy többet sem, mielőtt ebbe belekötnél :D )

CApa (törölt) 2010.05.23. 13:55:46

@hoppacska72: Az az egy hét nyolc év volt. Csillió kiló epret adtunk el ezalatt. A néhány hetet a cikkírónak javasoltam. Tanulj meg olvasni.
Utána nyulaztunk, de az a pálya is csupa átverés (már a fogyasztó átverése). Unokatesóm nagybani szőlő- és bortermelő, jobb ha nem tudod mit veszel a piacon vagy a boltban...
De szerintem így van ezzel mindenki aki termel valamit, kérdezz meg egy húsfeldolgozóst, vagy szakácsot, csokigyári melóst, akármit, mindenhol a fogyasztó átveréséből élnek.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.05.23. 14:00:50

Sajnos a piac a legritkább esetben olcsóbb. Ez a jelenlegi helyzet, ráadásul egy jó részük nem is őstermelő, hanem csak nepper. Néha megyek piacra, de nem sok termék van amit ott veszek, tipikus példa a piacos árura talán a savanyúkáposzta az egyik 80 éves nénitől.

szomorú vasárnap terrorszervezet 2010.05.23. 14:04:36

Ez elég gyakran előfordul, kénytelenek vagyunk rendszeresen madaras tescoúba járni. Annyit tennék hozzá, hogy nem elég az egységárat nézni, mert az is sokszor köszönőviszonyban sincs azzal, amit fejben kiszámolhat az ember.

873ujr3rk 2010.05.23. 14:04:45

nahát. ez felháborító. de nyugi, tudtommal a jobbik bezárja a gecibe a multikat.

no mail, no problem 2010.05.23. 14:05:17

@kovi1970: látom érted. és pont az veszi észre, akinek nem kell nagy arccal magyaráznod az egységár fogalmát.

amúgy meg hír, mert úgy tűnik senki foglalkozik vele, pedig más (pl.: cora) is csinálja, és más termékkel (pl. red bull) is ez van. minél több van egyben, annál drágább.

khmm... 2010.05.23. 14:09:02

Nem a neppereknél kell vásárolni a piacon! Aki már 4-5 alkalomnál többször megfordult egy piacon, pontosan látja - tudja, hogy hol, kinél érdemes venni bármit is.

Ja, hogy drágább, mint a hiperben?
Hát egye az az etilénnek kényszerérleltetett (zölden leszedett) paradicsomot, akinek hat anyja vót... :-)))

Igen, a fosanban csak 399 ft a paradicsom. De se íze, se bűze.
Hát akkor inkább megveszem Mari néninél 599-ért, de ő Szentesről hozza, az ottani fóliasátrasoktól hozza, előző nap szedték, természetesen megéretten.

A sok hiperfan meg egye a "holland" sz.rt.

Flynn 2010.05.23. 14:12:42

Az is érdekes, h a lehel téri piacon mindig van 180-ér többféle milkacsoki, pedig az még az ósan-teszkóban is 200 felett van.
Vajon mennyi lehet a nagykerára?

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.05.23. 14:13:16

akármit is veszel, vagy elégedett vagy vele, vagy nem - minden fogalom relatív: az olcsóság, a minőség, a bio, stb...
nem azt mondom, hogy mindegy kit hol vernek át, a multi-hype például messzemenően jogos kritika, pl mert szar ott dolgozni. dehogy melyik kiszerelés "gazdaságos", azt döntse már el a t vásárló. különben is arról van itt szó, hogy olcsó-e, vagy hogy milyen minőségű, vagy hogy a polcra milyen csomagolásban és árakkal rakják ki?
és amikor akciós a tízdekás szeletelt sajt, akkor milyen már, hogy ezerkettő a kilós noname trappista?
annyi felé el lehet indulni ezen a dolgon. szerintem mindent annyiért próbálhatunk eladni, amennyiért azt megveszik, én bizony mondomám ilyen a lájfizlájf, hogy vannak ilyen nahát trallalák benne. kemény.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.05.23. 14:14:52

dehogy dehogy ::: helyesen "de hogy"

desw 2010.05.23. 14:42:06

Az biztos,h a 419 Ft-os árcédula a 250g-os Segafredohoz tartozik? Nagyon ocsó' lenne ennyiért.

Aron M 2010.05.23. 14:55:21

tecsó, madaras tecsó emberi fogyasztásra alkalmatlan friss élelmiszerek tárházai!

halaloszto 2010.05.23. 15:03:47

auchanban ez tok altalanos. szet szoktam rohogni magam, hogy a ketliteres kola annal dragabb, minnel tobb van egybefoliazva. a darabos a legolcsobb, a dupla az dragabb, es ha szuper akcio van, akkor van hatos is meg tobbert.

vajk

2010.05.23. 15:29:12

@lorantka_a_gall: Annyira imádom az egységárat, meg hogy kötelező.

Például, joghurt kipakolva egy polcon.

Első: A Ft, B gramm, C ml, D Ft/l
Második: W Ft, X gramm, Y ml, Z Ft/g
Harmadik (négyesével): Q Ft, 4xR gramm, 4xS ml, T Ft/db

Egyértelmű, melyik jobb az egységára, nem?

[c] 2010.05.23. 15:29:46

Aki ezt beszívja, annak úgy kell. Mindig megnézem az egységárat.
Persze tudom, hogy a poszt nem konkrétan erről szól.

[c] 2010.05.23. 15:30:45

@873ujr3rk: Ez nevetséges. Egyrészt szerintem nem fogja, másrészt nem oldana meg semmit. Ugyanúgy átver a magyar vállalkozó is, ha tud (tisztelet a kivételnek).

fehéregér 2010.05.23. 15:59:41

Én speciel mindenhol lúzer vagyok: rosszul fejszámolok, tehát multinál semmi esélyem, a piacos nénik is nagykedvesen "ígyaranyoskám, úgyaranyoskám" átvágnak, (a zacskó alján mindig van rohadt) baromira unom ezt az átb*szós világot, azt hiszem leszokom a táplálkozásról. Úgyis drága.

Dr Kangörény 2010.05.23. 16:02:26

@Aron M: Baszod, tényleg külön gyártanak ilyen helyekre mérgező Pick szalámit?

@khmm...: Tudod, a Mari nénid tegnap vette a tecsóban olcsón azt a drága paradicsomot.

Tomi1973Wien 2010.05.23. 16:49:04

mi a kovetkezo modszert vezettuk be:

hutonk normal es fagyasztoi kapacitasa atlag 14-napi kajat kepes befogadni. menut irok elore 2hetre, a menu alapjan osszeallitom a bevasarlo listat, es annak alapjan vasarolunk. eddig tokeletesen bevallt, s szamitasaim szerint havi 25-30eFt sporolas keletkezett a meg nem vett hulyesegeken es termeszetesen az alapos ar-osszehasonlitasokon...

hipokrita 2010.05.23. 17:30:23

Az igazi kavarodás a sajtok körül szokott lenni. Gyűlölöm.

uni1002 2010.05.23. 17:44:23

Valami nem stimmel. A baloldali kávé negyed kilós 419-ért. Jobboldalon ugyanaz 1 kilósban 1321 Ft.
Tehát ha négy db negyed kilóst veszel, az 1680 forint. Ha kilóst akkor 1321 forint.
Hol van itt az átvágás?
Sőt nagy tételben jóval olcsóbb!

hipokrita 2010.05.23. 17:48:24

@uni1002: a nagyobbra rá van írva, hogy 2x250 g. Az összesen 500 g. Ami fél kiló. Nem egy.

uni1002 2010.05.23. 17:51:27

@hipokrita: Igazad van. Már látom a sarkán a feliratot. Ez tényleg átb@szás.

ergerberger 2010.05.23. 17:52:32

A lápomat nyugodtan csapolhatják a gecibe, faszomnak kell az a büdös, rühes láp az ocsmány férgekkel.

Gondolkodni meg nem fog senki helyetted, ki van írva az árcédula, lehet matekozni.

Banonym 2010.05.23. 17:52:58

@uni1002:
Nem kilós, a 2x250g kerül 1321-be.

Megjegyzem, bár a postírónak igaza van, a Tescoban is mindig olcsóbb az egy db-os mint a dupla ugyanebből a kávéból, de a 419Ft egész jó ár, nem lehet, hogy szimplén akcióztak?
(nem szokott ekkora eltérés lenni.)

Reggie 2010.05.23. 18:12:31

Aki hulye tobbet fizet. Nem tudom mi ezzel a baj.

desw 2010.05.23. 18:16:58

@Bbt:
A 419 Ft-os árcédula szerintem nem a 250g-os Segafredohoz tartozik, hanem vmilyen mas kávéhoz.

Ez ám az átb@szás :)

-vadvirág- 2010.05.23. 18:39:09

@CApa: "mondhatom, hogy szabadföldi magyar eper nem létezik, csak külföldről származó hibrid, fóliasátorban intenzíven termelve - EZ a magyar valóság." - írod. Ez mekkora hülyeség már, őrület. Menj el a Szentendrei-szigetre, nézd meg az eperföldeket. Fóliasátrak nélkül. A tahitótfalui eperfesztivál pedig messze földön híres.

Blogerovac 2010.05.23. 19:00:49

Mi ebben az átverés? Kinálnak különféle termékeket, különböző árakon, te meg azt veszed meg, amelyiket arra érdemesnek tartasz, vagy amire szükséged van.

Én még nem láttam, hogy bárhol fegyverrel kényszerítettek volna bárkit, hogy nagyobb kiszerelést vegyen.

Ugyanakkor meg az egyedül élőknek egy főre osztva többe kerül a megélhetés, így a kisebb kiszerelés fajlagosan olcsóbb árával nekik kedveznek ;)

romesz 2010.05.23. 19:11:25

@CApa: "Úgyhogy aki nem is ismeri a terepet, talán mellőzhetné márt ez az elfajult multiellenes hypot."

Ha nem lennenek a multik lehet, hogy tobb emberbek lenne munkaja, de minden sokkal dragabb lenne

bgp 2010.05.23. 19:41:30

@Blogerovac: Ha fegyverrel kényszerítenek az a rablás. Ez lehet átbaszás.

romesz 2010.05.23. 19:44:11

@bgp: "Ez lehet átbaszás." nem az, csak kereskedelem. Mindennek meg van az ara. Ennek ennyi semmi atveres nincs. Atveres az mikor kikuldelek az udvarra, hogy nezd meg kint vagyok e :D

Gera 2010.05.23. 19:58:44

Semmi probléma, én is ezt csinálnám.

főtengelyköszörülőkisiparostanonc 2010.05.23. 20:47:00

@romesz: Igazad van, lehet, hogy több embernek nem lenne munkája. Amúgy meg szerinted, ha bezárnák a multikat, akkor a beszállítóktók ( termelők, gyárak, stb.) a fuvararozók, eladók, stb. mi afaszból élnének meg? Az adócsaló kisközértes eltartja őket? Álomvilágban élsz, és az a szomorú, hogy politikusok nyomják ezt a szar demagóg dumát, az átlagpolgár meg meg beszopja. Ez a baj velünk, mindenki csak magára gondol, abba nem gondol bele, hogy mi lesz több tízezer családdal.

Igaz Juhász 2010.05.23. 21:12:20

Sp@rban ez évek óta így megy. A hasam meg a röhögéstől.

tabaniember 2010.05.23. 21:12:47

Mér, a multik előtt nem volt élet? Nehogy már leboruljunk itten hálatelt szívvel, hogy idetolták a redves pofájukat, nullára nyomták le a felvásárlási árakat, tönkretették a kistermelőket és kiskereskedőket, és megvetetik a szerencsétlen, agymosott prolikkal azt a mérhetetlen mennyiségű import szart! Aki lusta a piacon bóklászni, és szívesebben költi a pénzét vegyi fegyverekre, mint normális ennivalóra, tegye. De jó, ha tudja: amit itt a kaján megspórol, azt később patikára fogja költeni. Sőt nemcsak ő, hanem - nagyobb baj, még nagyobb tetűség - a szerencsétlen, védekezésképtelen kölyke is!

Igaz Juhász 2010.05.23. 21:19:31

@kakukk2: Te elm@beteg b@rom, egyet is értenék veled addig, amíg a csernobili potyogás nem ide hullott volna, mind a mai napig mérhető dózissal megáldva a káposztát, paprikát, szarvasmarhát, mangalicát, s egyéb hungarikumot.
Meg téged is, engem is, szomszédot is.

Jaffar 2010.05.23. 21:50:24

@kakukk2:
Mert a magyar termék jobb? Élén a világhírü ólmozott örölt paprikával? Barom.

kubedesign 2010.05.23. 21:57:10

ennyi debilt egy rakáson... csoda hogy egy kereskedő sem ír ide hogy megvédje magát...

szóval 5 évvel ezelőtt amikor az auchanban dolgoztam akkor az osztályvezető ("kereskedelmi manager") állította be az árakat. Azon az osztályon ahol a kávét árulják (sós fűszer vagy mi volt a neve) kb 3-4ezer fajta termékcikk van. És az osztályvezető mint gyarló emberi lény nem tartja észben mind a 3-4ezer termékének az árát, sőt ha a homályos tudatú felvilágosult vásárlók talán gondolkodnának, akkor rájönnének hogy ezek a dög multik igyekszenek egymás árait követni, így néha az is megtörténik, hogy az árfelmérőik átfáradnak a konkurenciához és megnézik, az hogyé' adja a szegafrédó 2x250g-ot, vagy 1x250 g-ot. Ha jó drágáér' akkor megtörténhet hogy lekövetik az árat és felemelik arra a szintre vagy picit alá. Lehet hogy a kedves versenytárs nem árulja mind a két fajtát, csak az egyiket, így már is oda a hőn' óhajtott árharmónia (mert ugye az árfelmérő is csak ember akinek le van írva egy lapra hogy ennek és ennek írd fel az árát!), és jöhet a sok sok kurvanagyokos tudatos okostojás hőbörögni, hogy átbassza a multi... holott:
1. lehet hogy ott is csak emberek dolgoznak és hibáznak (meg kéne nézni a seprőt megvan e, és saját portánkon is seperni picit)
2. amint a mellékelt fotó is mutatja senki nincs átbaszva, vehet 2 db kávét külön-külön és occsó lesz!

Ez így szimplán faszság, de semmiképpen nem átbaszás... de azon biztos nem lehetne ilyen jóízűen, csordajelleggel fröcsögni...

ja és mint az elején írtam nem dolgozom már a franciáknál, szóval nem érdekből védem őket!

gudnájt pípl!

Zoltan895 2010.05.23. 22:00:17

@Jaffar:
Hülye vagy a szennyezett paprika délamerikai import volt. Délamerikai szart kevertek a magyar paprikához, mert (állítólag) épp nem termett elég itthon.

RCH 2010.05.23. 22:53:08

Venusz etolaj ugyanez. Minel nagyobb kiszerelesben veszed, annal dragabbra jon ki literje. Olcsobb 5*1 liter, mint 1*5. Csak eppen 5 flakon megy a szemetbe.

radiris 2010.05.23. 22:54:04

'Azért járunk hipermarketbe, mert az olcsó.'

Én azért járok hiperbe, mert kényelmes, nem azért, mert olcsó (amúgy nem olcsó).

De nekem egyszerűbb 2 óra alatt mindent megvenni egy helyen (a kenyértől a kerti szerszámokig és a grillcsirkétől az autósamponig), mint három-négy szaküzletbe elmenni és elbaszni egy teljes szombat délutánt.

Gábor mester 2010.05.23. 22:57:16

De, átb@szás! A kápitálizmus nem arról szól(t), hogy ki baxa át jobban a másikat, hanem h. ki termel gyorsabban, többet, JOBBAT olcsóbban! Nem a se-ize-se-bűze 'szrák sz@rt, úniós maradék tejet, turkáló-szintű kinai vackot! Most meg jönnek narancsék, hogy európai összehasonlításban is kirívóan alacsony a foglalkoztatottság. No persze, nepperből meg közel-távolkeleti ún. bankárból és kereskedőből viszont 4-5-10-szer annyi, mint kellene!!! (A rasszista Úristenemet!)

TroppauerHümér 2010.05.23. 23:17:08

@Reggie: "Aki hulye tobbet fizet. Nem tudom mi ezzel a baj."

Az a baj vele, hogy hülyeségekkel töltöd az idődet és az energiádat. Hatféle boltba elmész, fejszámolsz, a neten tanulod a legújabb lehúzásokat.

Számold ki, mennyivel jobban élne mindenki, ha az emberek ehelyett értéket állítanának elő. Vagy ha szórakoznának.

Ne mondja nekem senki, hogy az állandó átverősdi a normál, ideális állapot.

Hátezmármi (törölt) 2010.05.23. 23:21:35

@khmm...: Hehe, Szentes mellett dolgoztam paradicsom meg egyéb fóliasátorban süldőkoromban.

Permeteztünk olyan vegyszerrel, aminek még a munkavédelmi ideje is két hét? Sebaj, letörölgettük másnap a foltokat a paradicsomról, jó lesz az a városiaknak. Ettem belőle én is, olyan hasmenésem lett tőle, mint talán soha azóta.

Műtrágyás vízzel öntöztünk hetente kétszer, stb.

Kulák anyag a parasztoktól vett zöldség is, egyél sokat... :)

Dr.Kotász 2010.05.23. 23:27:11

Engem meg nem érdekel. Van nekem a Carlo...
:-)

Reggie 2010.05.23. 23:29:00

@TroppauerHümér: Hat egy osztas elvegzese valoban komoly energiakat es idot igenyelhet...

Raadasul ez nem atveres, hiszen senki nem allitotta sehol sem, hogy a kettesevel csomagolt termekek egysegara kisebb vagy ugyan annyi mint egynek az ara. Ezt csak hiszik az emberek. Plane, hogy a kettesevel csomagolt termeknek kulon vonalkodja van, igy gyakorlatilag kulon termek.

Hátezmármi (törölt) 2010.05.23. 23:30:08

@Flynn: A vietnámiak által árult cucc komoly része lopott. Ezt ők maguk mondták nekem. Úgy könnyű olcsón adni.

Mindig a piacon vettem tőlük a Gilette borotvát, mert sokkal olcsóbb volt. Annyi helyen annyian árulták, hogy mondom nem lehet lopott. Összehaverkodtam velük, elárulták, hogy persze hogy lopott, mit gondolok, hogy tudják ilyen olcsón adni másképpen. Kérdeztem, hogy van nekik ennyi belőle. Sejtelmesen vigyorogtak, hogy aki lopja, az nem pár darabot lop a boltból, hanem raklapszámra a raktárból.

Na, azóta nem vásárlok náluk. Nekem nem kell lopott szajré.

Hátezmármi (törölt) 2010.05.23. 23:33:55

@kakukk2: A parasztok két dolog miatt sírnak: A Tesco csak olcsón veszi át tőlük a termést, a másik, meg hogy nincs minden faluban Tesco, ezért méregdrágán kell vásárolniuk a helyi kisboltban, 30-50%-kal drágábban.

Nem értik, hogy a kettő között összefüggés van....

TroppauerHümér 2010.05.23. 23:42:21

@Reggie: "Hat egy osztas elvegzese valoban komoly energiakat es idot igenyelhet..."

Hogy a francba ne? Nem egy terméket veszel. Mindnél meg kell keresned, esetleg nem is egy helyen a különböző kiszereléseket. Ráadásul (elég szemét módon) állandóan permutálják azt is, hogy mi hol van, hátha megveszel valami mást is.

Nem az a bolt célja, hogy téged kiszolgáljon, hogy neked a maximális vásárlási kényelmet biztosítsa, hanem hogy lehúzzon. Ha mindenki mindig ezt csinálja, akkor MINDENKI rosszul jár.
Ez eléggé nyilvánvaló.

Samuelson közgazdaságtan könyvében van egy hasonlat. Ha egy tömegben lábujjhegyre állsz, akkor többet látsz, mint mások. De ha mindenki lábujjhegyre áll, akkor mindenki rosszul jár, mert ugyanannyit lát, mint régen, de lábujjhegyen kell állnia. Most ebben a fázisban van az egész ország. A modern világ nem működhet bizalom nélkül, és ez elveszett.

TroppauerHümér 2010.05.23. 23:51:15

@Reggie: De mindentől függetlenül: neked tényleg az az életcélod, hogy naprakészen kövesd a termékek árát, a jogszabályokat, a műszaki paramétereket, a banki kondíciókat? Nem az lenne az ideális, hogy csináld a dolgodat, és ahhoz értsél rendesen, a többiben pedig megbízható szakemberek tanácsát kövesd, akik a pénzedért optimális tanácsot adnak?

Az áruház eredeti funkciója nem elsősorban az volt, hogy sokféle termék egy helyen megtalálható legyen, hanem a minőségbiztosítás: mivel te nem tesztelhetsz minden árút külön-külön, az áruház, mint márkanév ad neked garanciát arra, amit veszel. Ez valahogy nyugaton sokkal jobban működik, mint itt.

Benö 2010.05.23. 23:52:31

Penny marketben is már jó ideje olcsóbb az 1 literes vénusz olaj mint az 5 literes (egységáron). Ugyanúgy mint a tejföl, meg még ki tudja mi. Hol ebben a ráció? Vagy tényleg kevesebben nézik a kilós/literes árakat?

Dagi Omega 2010.05.23. 23:54:10

mit nem lehet ezen erteni? ha kettot veszel az dragabb nem? IQ.

desw 2010.05.23. 23:59:59

@TroppauerHümér:
"Hogy a francba ne? Nem egy terméket veszel. Mindnél meg kell keresned, esetleg nem is egy helyen a különböző kiszereléseket."

Ki állította azt a gonosz multitól, hogy gazdaságosabb a nagyobb kiszerelés??? Szerintem senki, csak akkor meg nem igazán értem ezt az egész műcirkuszt.

Hiába lenne gazdaságosabb az 5 literes étolaj, akkor is a litereset venném meg, mert fél év alatt sem használnék el 5 litert. Hasonlóan a liszt, cukor,... Akkor mi a gond ezzel??

" Ráadásul (elég szemét módon) állandóan permutálják azt is, hogy mi hol van, hátha megveszel valami mást is."

A multi a hibás azért, mert vmelyik T. állampolgár megvesz olyan terméket is, amire igazándiból nincs is szüksége??? Huuu...

Benö 2010.05.24. 00:13:01

Nálunk gyorsabban fogy az olaj, de nem is ez a lényeges. Nekem logikusabbnak tűnik az, hogyha valamiből nagyobb mennyiséget veszek, akkor azt némi árkedvezménnyel hálálják meg. Régebben nem nagyon találkoztam azzal, hogy a nagyobb kiszerelés drágább lenne. Mindegy, résen kell lenni és akkor nem érhet meglepetés.

ebenbry (törölt) 2010.05.24. 00:33:48

Vénusz étolajból, Tomi mosószerből, meg sok minden másból is olcsóbb a kisebb kiszerelésű, mint a nagyobb, a literenkénti árat tekintve.
Mivel a kereskedőknek ki kell írni a literenkénti, kilónkénti árat is (egységár), ezért senki ne panaszkodjon, hogy átverik, mert itt nem ez a helyzet. Mindenki figyelje az egységárat is, ne csak a darabárat, akkor sokkal olcsóbban vásárolhat. Nem ész nélkül kell lekapni a polcról a nagyobb kiszerelésű terméket.

@csmiklos-35: az a piacos Gilette borotva nem lopott, hanem hamis. Amit a cigók árulnak a Tesco parkolóban, az is hamis.
Ahogy a parfümöket is azzal a szöveggel szokták eladni, hogy a biztonsági őrök lopják nekik a raktárból. Ezzel akarnak meggyőzni arról, hogy eredeti, jó minőségű termék (csak lopott), pedig az is csak szar hamisítvány.

ebenbry (törölt) 2010.05.24. 00:48:15

Az meg egy illúzió, hogy a piacokon csupa olcsó magyar terméket lehet kapni.
Az árusok többsége viszonteladó, kereskedő, akik éjjel 2-kor megveszik a nagybanin a gyümölcsöt, zöldséget és viszik a piacokra eladni, jó nagy haszonnal.
Aki árul déli gyümölcsöt, illetve olyat, ami éppen abban az időszakban nem terem meg az országban (pl. tavasszal szőlő), az biztos, hogy nem őstermelő. Az árusok 95%-a.
A multi nem mondom, hogy jobb, de sokszor olcsóbb még zöldség-gyümölcs fronton is.
Én ismerek pár őstermelőt a piacon, azoktól vásárolok, amit tudok. De ők nem árulnak banánt, narancsot, kivit, epret, avokádót.

Hátezmármi (törölt) 2010.05.24. 01:00:51

@ebenbry: nem. van lopott és van hamis is. A parfümök vagy fele hamis a piacon, de állítólag a másik fele nem lopott, ezt is ők mondták.

A hamis borotvát meg elég könnyű felismerni, ha máskor nem, amikor először kipróbálod. :) Egyébként ez a hamis borotva négy éve jött be, előtte az összes igazi volt, de lopott.

Most persze csak a vietnámiakról beszélek, nem a cigókról a parkolóban.

CsárliFirpó 2010.05.24. 01:32:08

@Igaz Juhász: lehet téged erősebben eltalált a csernobili potyogás, de ha ránéznél egy európai kihullástérképre, akkor láthatnád, hogy Magyarország elég szépen megúszta (hála az óvó Kárpátok eltérítésének), és így tőlünk nyugatabbra sokkal többet kaptak. Tehát edd csak a multik onnan behozott junk food-jait továbbra is.

Reggie 2010.05.24. 01:46:37

@TroppauerHümér: Ugyan abbol a termekbol a kulonbozo kiszereles altalaban egy helyen van, ugyhogy nem kell sokat keresgelni, ott van mellette a polcon.

A termekek helye azert valtozik, hogy vegig nezd a tobbit is. Szerintem ez elegge logikus lepes. A sorokra mindig ki vannak rakva a kategoriat, tehat celszeru egy kicsit magasabbra nezni es meg is van oldva a problema. Persze ez is sok ido, meg bonyolult is.
Mo-n az aruhaz csak gyujtohely. Kisse naiv elvaras barmifele garanciat varni egy aruhaztol, annak tudataban, hogy az elmult 20 evben meg a markaszervizektol es markakereskedoktol sem varhatsz garanciat, mert azok is szarra szopatnak ha mar van egy apro garancialis problemad.

pakesz (törölt) 2010.05.24. 02:45:48

@CApa: "szabadföldi magyar eper nem létezik, csak külföldről származó hibrid, fóliasátorban intenzíven termelve"

hajjaj, hat ha mar most epret akarsz falatozni akkro NINCSEN
amugy Tahi, menj oda amikor eperszezon van es lesz

bakaruhában 2010.05.24. 04:42:35

Sok ilyen van, évek óta. Nálunk a tejfölnél a is igen nagy a különbség. Ha két kis csomagolást veszel, egy huszassal olcsóbban megúszod, mintha ugyanazat dulpa nagyságú dobozban veszed. Mégis sok fogy a nagyobból. Akkor meg nem igazuk van? Oda kell figyelni, mert átbasznak!

bakaruhában 2010.05.24. 04:46:30

@ebenbry: Igen. Nekem egyzer egy cigány márkás italokat kínált féláron. Mondtam, semmi gond, megkóstolom itt és most a Beefeatert és, ha az ami az üvegre van írva, más fizetek is. Nem edngedte. Vajon miért, ha tuti volt?

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.05.24. 06:33:11

Meg kell nézned, hogy mit veszel, tudnod kell, mennyibe szokott kerülni és ennyi a titka

www.demonbonnie.hu

nagybela2 2010.05.24. 07:00:20

Aki először lát ilyentet...

Jaffar 2010.05.24. 07:05:15

@Zoltan895:
és azt adták el "magyar paprika" néven, de persze ettöl én még biztos hülye vagyok. Te meg az okos.
/facepalm

Jaffar 2010.05.24. 07:09:54

@Gábor mester:

Ahhoz, hogy a kapitalizmus müködjön, kellenének ám a tudatos vásárlók is. Vegyük pl a Shellt (töltöállomás). A cég (idézem) "nem az áraival kíván versenyezni, hanem a szolgáltatásaival". A Zemberek mégis ott tankolnak. Illetve nem ök, hanem nekik a személyzet, mert ök akkora urak, hogy hajlandóak ezt megfizetni. S a példákat lehetn még sorolni. Anyám is "akció-buzi" és össze-vissza vásárol minden szart, holott szüksége sincs rá. :(

algi 2010.05.24. 08:21:47

Te jó ég! Valaki ezen rugózik? Aki ezt nem veszi észre, az nyilván nem végzi el a legalapvetőbb ár/mennyiség számítást, vagyis annak úgyis tök mindegy, hogy mit hol vásárol.

Senkifia 2010.05.24. 08:25:26

ohóóó, ezen már röhögtem én is sírva:) hogy pl a 2 vagy 5 literes olaj, pl, literenként 40-50 forinttal drágább, mint az egy literes kiszerelés :) Esetleg kiteszi a nagy "akcjó" táblát, és"ÚJ ÁR: 499 ft. régiár 299 ft" felirattal árulja akciósan :)
ha ezt észreveszem általában, azt jelenti,hogy nem vagyok droid, csak csimpánz,monnyuk? :)

galicius 2010.05.24. 08:36:07

Egy másik ilyen maffia boltban a fél literes mosogató utántöltő 460 forint,az 1 literes flakonos 638.Egy rohadék banda.

Void Bunkoid 2010.05.24. 08:36:54

@antiszociális exlúzer: de, valamit megoldana. Hirtelenjében - országos szinten - szerintem több mint tízezer, multinál ex-dolgozó, de a munkáját/megélhetését hirtelen pusztán nemzeti dölyfből az egyik pillanatról a másikra elvesztett ember akarná Vona Gábor pofáját szétverni :)

Zem, avagy Lammer 2010.05.24. 08:39:57

Nem nézem, mi mennyibe kerül, de ilyen szar kávét nem vennék.

Jaffar 2010.05.24. 08:40:32

@galicius:

Mer mér? Az teljesen logikus. A több olcsóbb.

Jaffar 2010.05.24. 08:41:36

@Zem, avagy Lammer:
A Segafredo nem éppen szar :) de azért izlések és pofonok. Van aki a teszkósért van oda :)

epres négercsók 2010.05.24. 08:42:41

Intersparban 2 db 25-ös Lipton Yellow Label tea olcsóbb, mintha 1 db 50-est vennénk. Nem sokkal, max pár tíz forint, de akkor is. Egyszer mondtam is bevásárlás közben, hogy ezt soha nem fogom megérteni, miért jó, mire a közelben álló eladó úgy nézett rám, hogy majdnem felnyársalt a szemével :)
süti beállítások módosítása