Néhány hónapja beszélgettem egy Oroszországban dolgozó barátommal, aki hosszasan mesélt az oligarchák – komcsik – exKGB-sek viszonyáról, valamint az ottani belpolitikai és hatalmi helyzetről. Pár mondatban szót ejtett arról az Abramovicsról is, aki megvette a Malévet. A történet szerint az Abramovics által birtokolt kinti repülős cég(ek) jelentős konkurenciát jelentenek az Aeroflotból alakult vállalatoknak, amiket a Putyin körüli csapatok „privatizáltak” maguknak. És mint tudjuk, aki szúrja Vova szemét, az csúnyán rá szokott cseszni. Nem történt ez másképp Abramovics esetében sem, őt is elkezdték kikezdeni, de szerencséjére nem a polóniumos és nem is a liftaknás módszerrel kezdték, csupán ráuszították az adóhatóságot, meg a létező összes állami szervet. Az tudjuk már a magyar APEH működéséről is, hogyha valahová kimennek, onnan üres kézzel nem jönnek el, és miért is lenne ez másképp Másenykáéknál. Egy szó, mint száz, állítólag az Abramovics körüli kutakodás is sikerrel járt, ám egy háttéralku okán megúszta a retorziókat. A pletyka szerint ez a megállapodás arról szólt, hogy nem vizsgálják tovább a cég(ei)t, és a magánvagyonát sem, abban az esetben, ha vásárol 20 darabot, a Szuhoj új fejlesztésű utasszállítójából. Természetesen, az öreg elfogadta az alkut. Amikor a barátom elmesélte ezt a sztorit, csak legyintettem magamban, hogy ismét itt egy anekdota az orosz maffiaállamról. Egészen tegnapig nem is foglalkoztatott a kérdés, amikor is megjelent a sajtóban a hír (2), hogy az Abramovics tulajdonában álló Malév*, éppen ebből a masinából szándékozik vásárolni tizenötöt.
Kekeke...
Pletykák, konspirációs-teóriák, pfuj!
(Az a Malév, amelyik még fél éve is arról beszélt, hogy el/le kellene adni pár darab gépet a jelenlegi flottából.)