HTML

 

Nemrégiben látott napvilágot a hír, miszerint 2012-től dugódíjat készül bevezetni a főváros. 400-600-800 forintos alternatívákkal számolnak, illetve azok forgalomcsökkentő hatásával.
Valamelyik este erről beszélgettünk a Wekerlén, mikor jött az ötlet, hogy menjünk be a Művészbe megnézni valamit. Hezitáltunk is, hogy BKV-val, vagy kocsival tegyük tiszteletünket a filmszínházba. Persze, rögtön fejszámolás, hogy mennék-e autóval odáig, ha már létezne a dugódíj? Íme a részletek:
 
A Wekerle-telepről az Oktogon autóval:
Táv: 9,2 km.
Benzin: 2 liter (oda-vissza, bő ráhagyással az árban, fogyasztásban) 600 Ft.
Parkolás: (két órára):  600 Ft.
Dugódíj: (a legdrágább változattal számolva) 800 Ft
Így kettőnknek, 2000 Ft lenne az utazási költsége, dugódíjjal együtt.
 
A Wekerle-telepről az Oktogon tömegközlekedéssel: (BKV Útvonal-tervező alapján)
Táv: 9,5 km.
Járatok: 199-es busz, 99-es busz, 4-es villamos.
Azaz: 2 (személy) * 2 (oda-vissza) * 3 jegy.
Kettőnknek: 12 * 290 = 3480 forintja bánja a moziba menetelt.
 
2000, 3480. Két szám, két kérdés:
Kit fog visszatartani a belvárosi kocsikázástól a dugódíj?  
Fenti számok alapján komolyan gondolja bárki is, hogy ténylegesen csökkenti majd a forgalmat?
 
Kíváncsi vagyok, hogy egyedi-e a mi példánk, vagy az agglomerációban és a külvárosban ez inkább a jellemző? Számold ki Te is magadnak a mozizás útiköltségét:
 

Címkék: budapest főváros dugódíj

192 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://pilu.blog.hu/api/trackback/id/tr88906995

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Spektátor 2009.01.28. 01:32:05

Boncasztalon a dugódíjA dugódíj ügye erősen megosztja az embereket. A budapestiek jórészének minden oka megvan támogatni, hiszen a nagy autóforgalom és a rossz levegő főként őket érinti rosszul. Viszont akik ma Budapesten rendszeresen közlekednek autóval,…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gilderoy 2009.01.28. 08:12:24

Még talán egy éve votl erről egy cikk az MNO-ban ahol az volt a cikkíró véleménye hogy kb. úgy fogják megállapítani a dugódíjat hogy mindenki kifizesse, esetleg köpjön egyet és utána ugyanannyian autózzanak mint eddig. Sarc.

Nzoltan 2009.01.28. 08:13:43

Az első hozzászólóval értek egyet. Úgy kell tervezni a lakhelyet, hogy gyorsan eljuss A-ból B-be ha erre van szükséged. Ha nincs, akkor külváros, vidék. Soha nem értettem, hogy mi a fasznak költöznek emberek olyan helyre, ahonnan nem lehet gyorsan eljutni a munkahalyre.

Mi is úgy terveztük a lakásvásárlást, hogy a metróhoz közel legyen( max 5-10 perc).
A vidéki telket pedig már ott vettünk, ahol 10 perc alatt a le lehet menni a vonathoz, ami 35 percen belül bent van a belvárosban.

Minek költöznek a budai és pilisi hegyekbe olyanok, akik budapestre járnak dolgozni? Onnan csak autóval, sokszor lépésben lehet bejönni a városba.

Nzoltan 2009.01.28. 08:18:52

Különben is . A forgalomtervezés aránytalanul sok területet oszt az autósoknak. A budapestiek 17 százalékának van autója. Mégis a közterületek legalább 80 százaléka az autósoké! Ez hol demokratikus! :D

kpetya 2009.01.28. 08:20:18

@Perillustris:

Hagyd a süket dumát! A mai világban senki nem fizeti az externáliákat a fogyasztáshoz kapcsolodóan, max a termékdíjban.

A bkvnál sem fizeted meg sem a teljes ktg-t és a bkv sem fizet az általa okozott környezetszennyezésért (lásd egy busz 40x annyi károsanyagot bocsát ki mint egy euro4s benzines)

kpetya 2009.01.28. 08:22:15

@tyberius:
Te mindjárt mondok olyat, hogy na. Bicajoz te ebben a szar időben és ne szólj bele abba, hogy ki mivel közlekedik.

A kerékpárra nem épül számottevő, jelentősebb bevételt hozó ipar.

kpetya 2009.01.28. 08:24:23

@z:

Nem beszélve arról, hogy arányait tekintve a kiskörúti (ha nagyon jó akarok lenni nagykörúti) résztől kell fizetni.

Burgermeister 2009.01.28. 08:28:18

Bérlet? Hmm?
Szerintem igenis kell hogy legyen dugódij.
Amit megfigyeltem, hogy miota elszállt az euró és forint árfolyam és hallom az ismerősök plusz barátok rémtörténeteit, hogy mennyivel emlekedett a törlesztő (halmozottan hátrányban vannak az autólakás hitelesek)azota kevesebb autó van az utakon...legalábbis ahol én járok!!
Persze a belváros az más tészta!!

Péter Anna 2009.01.28. 08:29:25

Tanulság: sokkal magasabb dugódíj kell.

borpancsoló 2009.01.28. 08:30:57

Jeggyel számolni baromság, pontosan azért, mert a BKV direkt úgy alakítja ki a vonaljegyek árát, hogy a hülye is ki tudja számolni, hogy kb három nap alatt egy bérlet áránál tart. (mondjuk ez szerintem szemétség azokkal szemben, akik nem rendszeres BKV-zók, de néha szükségszerűen jobb megoldás lehetne. ezért mondják hogy a BKV nem nyújt alternatívát)Ugyanakkor autóval a legtöbb útvonalat fele annyi idő alatt le lehet nyomni (ne jöjjön senki a ferenciek terével, hogy ott mindig lassú a forgalom, aki azt nem tudja elkerülni az meg is érdemli.)

Összehasonlítva szerintem egy vidéki kisvárosban élők utazási klts-eivel, a BKV bérlet nagyon jó vétel, mert Budapesten bellül mindent el lehet intézni, pl Paksra ez mondjuk már nem igaz.

Ettől függetlenül vannak, akik olyan spec módon közlekednek (nevetségesen közel laknak a munkahelyhez, pláza is van, máshova nem járnak.), hogy az autó olcsóbb.

2009.01.28. 08:33:03

A példa rossz és sánta.
A dugódíj meg visszatart, lásd Londont.
Red Ken frvr :-)

Lunitari 2009.01.28. 08:35:13

Mindenki csak a saját igazát hajtogatja. Igen a bérlet király. Az hazugság, hogy a tömegközlekedés gyorsabb (minden nap a városon át teszem ezt). Még Dugóban állva is kb ua menetidő max 10 percel jobb a BKV, de ekkor lépésben tok jönnni végig. Ilyen egy évben 3 eset. Én azért autozóm: Mert min ketten megyünk vele. Nem szívom a dohányfüstöt és egyébb káros anyagokat (szmog, csövesszag..stb) és az egészségem megéri a többlet kiadást, aki meg akar utazzon BKV-n. Jah mielőtt a sok csíra azzal jönne, hogy én csinálom a szmogot, annak elárulom, hogy nem igazán. Modern, kisköbcentis autó, még akkor is jobban szennyeztek, ha mi ketten ti 40-en vagytok a buszon.....

Preis · http://www.glasso.hu 2009.01.28. 08:35:41

Valóban sántít a dolog...nem egy napot kell kiragadni! Az előttem szólok már leírták a havi bérletes megoldást és a többi alternatív lehetőséget...
A dugódíj sok embert vissza fog tartani. Igaz ehhez kellene több P+R parkoló és jobb tömegközlekedés. Jobban vásárolható menetjegyek (gondolok itt az automatákra), valamint jobb menetrend..

killin tours 2009.01.28. 08:38:54

számolja ki akinek pingvin a keresztanyja
amúgy meg tökre okos vagy kedves PILU, hogy ezt így ki tudtad számolni, hogy mennyi lesz, és tökre jó lesz majd neked amikor napjában kétszer rohadsz a kocsidban a többi 20 ezer autóssal együtt és még fizethetsz is majd érte napi számold ki hány forintot, én is veled együtt nevetek, hogy ezek milyen hülyék, hogy azt gondolták majd a dugódíj.

iBKV 2009.01.28. 08:42:10

Szedlmajerlaszlo:
Egyetértek. London és a pár év múlva New York. Ott is díjat kell majd fizetni, ha autóval akarsz Manhattan-be hajtani.

Ez nem magyar faszság, hanem bevált módszer, bár ha a dugódíj 2000 ft lenne, jó pár autós hagyná otthon az autóját :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 08:44:24

@Perillustris: Aha. Pesten dolgozok, a cég Pesten adózik, Pesten fogyasztok és BKV bérletet veszek, de a vidék fizessen még erre is? A közlekedés fejlesztésre szánt pénzekből Bp kapott 2012-ig gyakorlatilag 80%-ot vagy még többet. Ja, hogy baromságra basszák el?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 08:45:25

@Dövan: Ja igan, azt az árat én sam vágom, hogy hogyan hozta ki.

Lunitari 2009.01.28. 08:47:19

@Perillustris: Ebben csak egy vicc van, hogy drágább lenne. A többiben mi is a vicces szerinted?

2009.01.28. 08:48:25

Kár ennyit beszélni erről, mert pofonegyszerű lesz a megoldás: nem 800, hanem 3900 forint lesz a dugódíj és máris megéri BKV-val menni. Ennyire pofonegyszerű megoldást a kormányzat sem fog kihagyni.

aachi2 2009.01.28. 08:49:04

az autó megvásárlása, a kivetett adók rá, karbantartás stb stb hiányzanak a számitásból...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 08:51:35

"a majdani dugódíjas övezetbe CSAK olyan autót beengedni, amelyikben legalább ketten ülnek"

Ez nem jó ötlet. És aki nem tud még egy embert magával vinni az dögöljön meg? Az aki mondjuk a feleségéért megy a korházba az éppen szült feleségéért az majd sétál? Vagy bárki aki rokonért megy be egydül, de X embert hoz ki? Az eszem megáll ekkora hülyeségen + alkotmányellenes is, mert a szabad mozgáshoz való jogodat korlátozza. Egyáltalán nem vagyok az emberi jogok élharcosa és tömegközlekedés párti vagyok, de addig bevezetni ezt amíg az elővári közlekedés egy rakás szar nagy átlagban addig nem kéne.

Lunitari 2009.01.28. 08:51:44

@Kulics: Igen és esetleg kiszámoltad a hatását is? Pl tegyük fel mindenki leteszi az autóját. Ez esetben mennyi bevételtől fog elesni az állam? Csak az üzemanyagot nézve a fele útalap...hm nem lesznek normális útjaink? (Jelenleg se nagyon vannak, de ha még pénz sem lesz rá)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 08:52:37

@iBKV: És ott milyen vasút rendszer van? Magasvasút és metró ki a városhatárig. Nálunk a belvárost nem hagyják el a metrók jóformán...

Lunitari 2009.01.28. 08:58:22

@molnibalage: Mit vársz ilyen nicktől? A feltételekre szarunk, csak járjon mindenki BKV-val :) Nincs P+R, pontatlan, koszos és semmivel sem gyorsabb tömegközlekedés, elavult járműpark, nyáron megdöglesz, télen megfagysz, életveszélyes (kettészakadt kiéget buszok..stb) Ne legyen igazam, de hamarosan a Metróban is katasztrófák lehetnek. Tudjátok mennyivel futották már most túl ezek a szerelvények a km élettartamukat? Kb 10*esével...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 08:59:24

@Lunitari: A BKV csúcsidőban most is olyan kihasznált, hogy ha csak 15% autós tenné le az autót nem tudnának soszor felszállni sehova. Néha a 4-6 vilire nem lehet felszállni. 4-5 villamost meg kell vármi míg felférsz. Vicc.

A buszok igen komoly %-a lerobban nap mint nap. Egyre gyakoribb műszaki problémák mindenütt. Aki most tömegközlekedéssel jár azért teszi, mert vagy jobb neki azzal vagy nincs más lehetősége. A cégemnél a pestiek szinte kivétel nélkül tömegközlekedéssel járnak. Miért? Mert tudják, hogy nagy átlagban a belvárosban az a gyorsabb. --> Az agglomerációból jön az autók java. --> Elővárosi közlekedés P+R kell. Az "5. metró" (HÉV vonalak összekötése) töredékébe került volna a 4-es metrónak és valóban jó is lenne valamire.

aachi2 2009.01.28. 09:02:23

@molnibalage:

"alkotmányellenes is, mert a szabad mozgáshoz való jogodat korlátozza. "

kiragadtam egyet a sok hülye érved közül. a leghülyébbet. szóval akkor az ellenőr se rugdoshat le a bkvról ha nincs nálam jegy/bérlet mert az alkotmányellenes? ne röhögtessél már :D

Lunitari 2009.01.28. 09:05:14

@aachi2: Mert te okos vagy, mi? Nem rugdalhat le. Amit tehet: Felszólíthat a jármű elhagyására és a vezetőt megkérheti, hogy ne induljon el amíg ez meg nem történt. Ennyi. Hozzám se érhet.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 09:05:55

@tyberius: Néha igen, néha nem. -10 fokban és hóban kivitelezhetetlen. A munkahelyemtől vagy 30-35 km-re lakom. A HÉV-re ha mindenki felpoklná a birngáját, egy ember sem szállhatna fel. Kicsit idegesít sok bringafan aki csak ebben látja a magoldást. Én is jártam bringával pesten, de csak azért, mert este 11 után semmivel nem lehet hazajutni vidékre.

A bringa csak akkor gyorsabb, ha valóban tekerek. --> 5 perc alatt leizzadok. --> Átöltözés + fürdés (már ha van hol...) --> Időelőny rég kuka. És akkor a bringának is kell bérlet meg parkolóhely. Nagyon sok helyen még egy bringát sem tudsz letenni.

aachi2 2009.01.28. 09:09:15

@Lunitari:

de nem azért nem rugdalhat le mert ha lerugdalna az akadályozná a szabad mozgáshoz való jogodat te egytröszt. hanem azért mert nem intézkedhet, nem rendőr.

Lunitari 2009.01.28. 09:10:33

@aachi2: Mert a rendőr lerugdalhat? LOL

porthosz 2009.01.28. 09:11:44

@bryan: "1, Az autósok se fizetnek meg minden költséget, sőt, eléggé biztos vagyok benne, hogy a környezeti, egészségügyi károkat amit ez a fajta közlekedés okoz nehéz lenne az amúgy szépen fejhető autósoktól lehúzni. Egyszerűen nem lehet kiszámolni a kárt."

Jaja, de ne felejtsük el hogy az autósok ezen károk csak kis részéért felelősek. Csak most épp vannak előtérben. Ugyebár arról néma kuss van, hogy a multkori szmogriadó esetén az alföld közepén a hortobágyon is bőven a határérték felett volt a szmog. Holott, ugye a hortobágy nem arról hires hogy autók százezrei mennek át rajta óránként..
Aztán arról sem hogy a gyárak pl. a dunába vagy épp a tiszába öntik a szennyező melléktermékeiket, a többiről nem is beszélve. Tehát ha valaki azt mondja hogy az autósok fizessék meg a környezeti kárt amit okoznak, akkor én meg azt mondanám, hogy MINDENKI fizesse ki azt a környezeti/egészségkárositó kárt, amit azzal okoz hogy pl sampont vagy tusfürdőt használ, szines ruhát fest (ti: a festék kurva káros), számitógépet vásárol vagy bármilyen elemes készüléket esetleg üditőitalokat. És még sorolhatnám. Elszörnyednél ha megtudnád hogy a fenntiek előállitása mekkora környezetszennyezéssel jár! És akkor még nem beszéltünk az isteniett nulla környezetvédelmi technológiával rendelkező bkv buszok károsanyag kibocsátásáról, meg a kamionokéról amik neked a kaját szállitják a boltba. Tehát én nyugodtan követelhetném hogy ezentúl mindenki fizessen havi több tizezer forintot környezetvédelmi hozzájárulás cimen, mert legalább ennyi kárt okoz azzal hogy a fennti termékeket használja, amik bármelyik közönséges boltban kaphatóak. Csak hát ugye ebbe sok ember nem gondol bele, mert gondolkodni luxus, azt hiszi hogy a számitógépébe az áramot az isteni gondviselés állitja elő nulla környezetszennyezéssel, de bezzeg az autósok...

Perillustris:
"Bullshit. Először is, mi az, hogy azért nem valós az ár, mert van rajta adó? Bazz, akkor mindenhol átbasznak, ugye?"

Lófaszt. Azért valós ár mert az autós piaci árat fizet az üzemanyagért (is). Te meg csak a 40%-át. A molnak nem ad az állam évi többszáz milliárd forint extra támogatást az adófizetők adójából, a bkv/mávnak meg igen. Ennyi.

"Másodszor, egyáltalán nem fizeted meg a kötségeket, különösen az externális kiadásokról nem esik szó soha."
Lásd feljebb, kezdhetsz sorban állni a fizetéssel ha bármilyen boltban kapható terméket használsz.

"Harmadszor, azért jogos az autózás árába beépíteni különadót a tömegközlekedés fejlesztésére, mert - bármilyen fura is neked - az autós érdeke, hogy minél többen használják azt."

Ja ezzel egyetértek. Egy icike picike probléma van:
Ma magyarországon ebből kurvára nem költenek a tömegközlekedésre. Lásd bkv v máv állapota. Kérlek magyarázd meg hogy mi értelme nekem dugódijat fizetnem, ha abból nem a bkv-t fejlesztik fel, hanem a demszky vesz magának és pereputtyanak újabb 20 milliós terepjárókat?

Lunitari 2009.01.28. 09:18:07

@porthosz: Ott a pont. Amennyit eddig beleöltek mind a BKV, mind a MÁV részére, már modern és kitűnő lehetne mindkettő....

Perillustris 2009.01.28. 09:21:59

@molnibalage: "Aha. Pesten dolgozok, a cég Pesten adózik, Pesten fogyasztok és BKV bérletet veszek, de a vidék fizessen még erre is? A közlekedés fejlesztésre szánt pénzekből Bp kapott 2012-ig gyakorlatilag 80%-ot vagy még többet."

Ne felejtsd el, hogy ugyanezeket kifizeti az is, aki Budapesten lakik es dolgozik. A kulonbsegnek meg kell jelennie a koltsegekben.

aachi2 2009.01.28. 09:22:30

@Lunitari: a rendőr sem azért nem rugdalhat le mert az akadályozná a szabad mozgáshoz való jogod. még valami hülyeség?

indapass90210 2009.01.28. 09:24:15

@Perillustris: Jó kérdés, hogy mennyibe kerül, de Mo egyik legfrekventáltabb helyén vettem vadi új lakóparkban mindent tudó garázst kettőfélér. A város közepén. És ott biztos, hogy drágább a telek, mint amit Bp. határában egy szántóföld ér. Ja, persze ez magánberuházás volt, nem állami.

Lunitari 2009.01.28. 09:25:07

@aachi2: Hülyeségeket te kezdtél el írogatni. Keresd már ki, hol írtam én olyat, amiről beszélsz? "nem rugdalhat le mert az akadályozná a szabad mozgáshoz való jogod." Még valami hülyeség?

aachi2 2009.01.28. 09:25:36

@porthosz:

"magyarázd meg hogy mi értelme nekem dugódijat fizetnem, ha abból nem a bkv-t fejlesztik fel, hanem a demszky vesz magának és pereputtyanak újabb 20 milliós terepjárókat?"

senkit se érdekel hogy mi értelme neked dugódíjat fizetned. a város viszont nem szeretne belefulladni a szmogba amit autókázás közben idepöfögsz mindenki orra alá.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.01.28. 09:25:58

szerinted demszkyt érdekli, hogy csökken-e a forgalom?

az a lényeg, hogy valami új címen lehet további pénzeket beszedni

aachi2 2009.01.28. 09:27:40

@Lunitari: hülyeséget csakis te írtál. belekötöttél amikor leírtam hogy a bkvről nem azért nem rugdoshatnak le mert az akadályozná a szabad mozgáshoz való jogot. most magyarázhatod a bizonyítványod estig.

indapass90210 2009.01.28. 09:28:05

@molnibalage: Feltehetőleg igaza van, és tényleg ennyibe kerül. De mondjuk az ilyen beruházások azért kerülnek annyiba, amennyibe, mert az építőanyagot, gázolajat kapásból duplán kell számolni mert szétlopják, meg néhányan a nagyok közül is keresni akarnak rajta.

Lunitari 2009.01.28. 09:28:47

@aachi2: :)) persze persze okos fiú...írtam fentebb. Mi ketten ti 40-en mégis jobban szennyeztek. Számított adat ;)

Lunitari 2009.01.28. 09:31:12

@aachi2: Ostba egy "e,ber" vagy, már ne haragudj. Hülyeségeket írsz és utána még én magyarázkodjak...LOL Te hoztad ide a lerugdosást, ami egy teljesen rossz és nem ide illő példa.....;)) Remélem az érettségin már nem engedtek át....

Lunitari 2009.01.28. 09:35:16

@aachi2: Tudod, nem értem az ilyeneket mint te. Nem zavar, hogy itt minden visszaolvasható?
"kiragadtam egyet a sok hülye érved közül. a leghülyébbet. szóval akkor az ellenőr se rugdoshat le a bkvról ha nincs nálam jegy/bérlet mert az alkotmányellenes? ne röhögtessél már :D " Nem alkotmány, törvényellenes....;)

aachi2 2009.01.28. 09:36:33

@Lunitari: én közel sem járok minden nap a városban, szal lehet hogy mégis te szennyezel jobban. + villamos meghajtásúakkal járok 90%ban. na számold újra mennyire szennyez...

aachi2 2009.01.28. 09:40:08

@Lunitari:

ezt írod:

"Nem alkotmány, törvényellenes....;)"

te szerencsétlen hülye barom állat. én is azt írtam hogy nem alkotmányellenes. már azt se tudod mibe kötöttél bele, csak osztod az észt te primitív balfasz,

nézzük a hszt amibe belekötöttél:

"@molnibalage:

"alkotmányellenes is, mert a szabad mozgáshoz való jogodat korlátozza. "

kiragadtam egyet a sok hülye érved közül. a leghülyébbet. szóval akkor az ellenőr se rugdoshat le a bkvról ha nincs nálam jegy/bérlet mert az alkotmányellenes? ne röhögtessél már :D"

látod? én is azon röhögök hogy szerinte alkotmányellenes. hülye kis kötözködő pöcs vagy. azt se tudod miről van szó vazzeg, a lényeg hogy belekössél, és ellenkezzél.

Lunitari 2009.01.28. 09:41:38

@aachi2: Mondom, hogy nem vagy egy IQ-bajnok. Az elektromos áram előállítása is szennyezi a környezetet (nem is kicsit, kivéve vizi..stb) csak nem ott helyben ahol használod. Ott csak elektroszmog van, ami szintén káros. Én is csak azért járok, mert itt élek és itt is dolgozom. BKV-ztam 10 évig elég is volt. Dohányzol?

porthosz 2009.01.28. 09:42:06

@aachi2: "senkit se érdekel hogy mi értelme neked dugódíjat fizetned."
Gratulálok. Összefoglalom a véleményem rólad: Hülyegyerek...

Lunitari 2009.01.28. 09:43:38

@aachi2: Hm ő nem azt írta, hogy az alkotmányellenes ha az ellenőr le akar rugdosni...miről hablatyolsz? :))) Mellesleg még lehet, hogy az alkotmányba is ütközik ha az ellenőr lerugdosni akar....

Perillustris 2009.01.28. 09:43:44

@Lunitari: "Hát, pedig fel kellene ébredni. Tömegközlekedni úgy általában drágább, piszkosabb, időigényesebb és egészségtelenebb mint autózni."

1. Dragabb? Nem.

2. Piszkosabb? Vannak kirivo esetek, de 30 ev BKV-zas utan mondhatom, az, hogy "altalaban piszkosabb", nem allja meg a helyet.

3. Idoigenyesebb? Altalaban? Ez abszolut utvonal- es idoszakfuggo.

4. Egeszsegtelenebb? Ehhez azert pofa kell. Senki nem lesz beteg csupan attol, hogy BKV-zik. Persze ha eleve legyengult immunrendszere van, akkor konnyebben fertozodik meg, de ez a kockazat a munkahelyen is megvan. A tomegkozlekedo nem stresszel annyira. Ha kesve indul, akkor meg tokmindegy mivel megy, mindenkeppen idegeskedni fog. Az autos masszivan szivja be az elotte autozo kipufogogazat. Talan ez a megoldas. Mindenki szivja be azt, amit autoja termel, az igazsagossag jegyeben a tomegkozlekedok is, aztan meglatjuk, ki hogyan birja. Na?

De tokmindegy, nem fogjuk meggyozni egymast ugysem. Az viszont teny: az orszag energiafuggosege karos, a dugok es balesetek oriasi kart okoznak, autok (tiz)ezrei parkolnak szabalytalanul, elcsufitva a varoskepet.

Teny az is, hogy a jelenlegi parkolotarsasagok vezetoit falhoz kellene allitani, termeszetesen az oket vezerlo politikusokat is (az egyszerubb kivitelezes miatt mindet), aztan el lehetne kezdeni a valodi munkat. Irtam ezerszer, komplex megoldas kell, de ettol fuggetlenul nem lehet lesoporni a meglevo reszproblemakat sem, amibol az egyik az, hogy az gepjarmuvek nem hegyi levegot pofognek ki.

aachi2 2009.01.28. 09:48:51

@Lunitari: nem mondtam, hogy az elektromos áram előállítása nem szennyez te szerencsétlen. nem dohányzom. te ?

porthosz 2009.01.28. 09:52:23

@Perillustris: "Irtam ezerszer, komplex megoldas kell, de ettol fuggetlenul nem lehet lesoporni a meglevo reszproblemakat sem, amibol az egyik az, hogy az gepjarmuvek nem hegyi levegot pofognek ki."

Nézd szerintem ebben veled mindeki egyetért. Az aprócska probléma az, hogy az autósok (személyautó) a környezeti/egészségügyi károk csak mintegy 10%-ért felelősek. Ehhez képest te is és mások is úgy probálják meg ezt beállítani mintha ők felelének a 100%-ért és ezzel arányos büntetést szeretnének kivetni rájuk.

Hogy egy példával illusztráljam, ez kb. olyan mintha magyarországra kivetnének 1000 milliárd dollár birságot mert tételezzük fel hogy nem irta volna alá a kiotói egyezményt, miközben az USA nem irta alá és ő a világ legnagyobb co2 kibocsátója, magyarország hozzá képest csak lopikula. Kicsit ugye hülyén nézne ha egyszercsak ráfognák magyarországra hogy ő a felelős a világ összes co2 kibocsátásáért... Na most kb. ez folyik az autósokkal

aachi2 2009.01.28. 09:52:32

@Lunitari:

"Hm ő nem azt írta, hogy az alkotmányellenes ha az ellenőr le akar rugdosni...miről hablatyolsz? :))) Mellesleg még lehet, hogy az alkotmányba is ütközik ha az ellenőr lerugdosni akar...."

nem is mondtam hogy azt írta. fel tudsz fogni pár sor magyar szöveget egyedül ? leírom mire gondoltam, sajnos ironizálni meg itt ott túlozni merészeltem, ezért nem fogod fel mire céloztam:

nos. arra gondoltam, hogy a dugódíj nem ellenkezik a szabad mozgás alkotmányos jogával. ugyanis gyalog/bkvval a dugódíjtól még lehet szabadon mozogni.

érted már hülyegyerek?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 09:54:49

@aachi2: Ne keverd a szezont a fazonnal. A BKV az szolgáltatás. Azért fizetni kell. Viszt azért korlátozni téged az autóval való mozgásban közterületen, mert egydül ülsz benne az már durva. Ennyi erővel írd elő, hogy csak kézenfogva sétálhatsz a járdán....

aachi2 2009.01.28. 09:56:27

@porthosz:

"Az aprócska probléma az, hogy az autósok (személyautó) a környezeti/egészségügyi károk csak mintegy 10%-ért felelősek."

a dugódíj nem csak környezetvédelmi kérdés. a város nem autópálya hanem élettér. de sajnos lassan már csak az autóké. ki kell őket szorítani hogy meg lehessen maradni a városban.

Lunitari 2009.01.28. 09:58:44

@aachi2: Nem írtad, csak utaltál rá...."+ villamos meghajtásúakkal járok 90%ban. na számold újra mennyire szennyez... " érdekes létforma vagy :)) Nem dohányzom. Ez neked is jó pont. Talán van remény ;)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 09:59:14

@aachi2: Mi meg énhen halni azért, mert nem mehetnük dolgozni és fáradságban elhalálozni, mert 1 óra autózás helyett 2-3 óra tömegközlekedésre kárhoztatsz embereket. A munkatársam Kiskunlacházáról jár az Áprád-híd mellé. Reggel 6-ra jár. Autóval 50 perc. Tömegközlekedéssel 2,5 óra be. Szerinted ez opció? Anyád, az...

aachi2 2009.01.28. 09:59:29

@molnibalage:

"Ne keverd a szezont a fazonnal. A BKV az szolgáltatás. Azért fizetni kell."

mér, az autó ingyen van ? :D

"Viszt azért korlátozni téged az autóval való mozgásban közterületen, mert egydül ülsz benne az már durva. "

nem durva. amerikában vannak az autópályákon olyan sávok ahol csak olyan autók haladhatnak amelyekben több mint 1 ember ül! a durva az, hogy x négyzetméteren tehénkedik valaki mert ül egyedül a büdös tragacsában.

Lunitari 2009.01.28. 10:00:12

@aachi2: Eddig is értettem. Szar volt a példát vagy hasónlatod...ennyi, de nem hogy elismerted volna elsőre, neki álltál erősködni ;)

Lunitari 2009.01.28. 10:02:05

@aachi2: Már megint rossz a példád ;) Ott előnyhőz juttartják azokat, akik többen ülnek az autóban, nem pedig fordítva. Természetesen egyedül is autózhatsz, csak másik sávban tehát nem vagy a mozgásodban kadályozva....

aachi2 2009.01.28. 10:02:40

@molnibalage: hát ha a kedves kollegád hozna még 2-3 másik embert akkor nem néznék rá csúnyán. az nem durva hogy bejön idefüstöl az orrunk alá, aztán hazamegy élvezni a hegyilevegőt?

ChloeOBrian 2009.01.28. 10:03:45

Én ugyanezt a számítást ejtettem meg a szmogriadó kapcsán:

Otthon-Ovi-Munkahely-Ovi-Otthon rundó összesen 8 buszjegy (még jó, hogy a gyereknek nem kell) plusz 40 perc séta mert sem otthon, sem munkahely nem a buszmegállóban van.
Ja, és a 4o perc a 3 évessel lehet 45, 5o vagy 6o perc is aznapi hangulat illetve a szembe jövő kutyák-hajlétalanok-egyéb érdekes események számának függvényében.

Irreális, hogy akárhova mész 6 x kell átszállni. Budán átalakították a buszszámozást, most 3 féle 91-es busz megy majdnem UGYANAZON az útvonalon. Nem ám, hogy bevonjunk más utcákat is a tömegközlekedésbe, á.

aachi2 2009.01.28. 10:04:01

@Lunitari: a dugódíjat is szemlélheted így: aki megfizeti előnybe jut, mert kissebb forgalomban kell majd autóznia, és bemehet a belvárosba.

Lunitari 2009.01.28. 10:04:15

@aachi2: Minden nagyvárosban a belvárossal együtt jár a szmog és egyébb hatások. Aki ott él ezt tudomásul veszi vagy elköltözik...ez van.

lbalazs 2009.01.28. 10:04:17

Azert itt tobb dologra erdemes figyelni:
1) A BKV draga, ha jegyet veszel. Mar regen at kellene alakitania a tarifa rendszeret.
2) Az auitok szamanak csokkentese legkonyebben a parkolok szamanak drasztikus csokkentesevel erheto el. Ez Pesten nem tortent meg.
3) Feleslege New Yorkhoz hasonlitani, mert a 2. pont ott igen eross. Nem tudsz parkolni, vagy ha igen az tovabb tart, mint a tomegkozlekedes.
4) Jelenleg Pesten nincs P+R, ezert meg ha akarnad sem hagyhatnad kint az autot. Ennek leginkabb az az oka, hogy nincs egyseges regio. A fovaros vezetese nem akar az aglomeracioba tomegkozlekedesi jaratokat inditani, igy csak a dugohataron belul lehet P+R az meg ugye nem is az.
5) A dugodij leginkabb a tranzit ellen lesz jo, ezert felesleges a mozi latogatas koltseget szamolgatni. A tranzit ellen persze az lenne jo, ha az orszag keleti reszebol, a nyugati reszebe, nem a pesti belvaroson keresztul vezetne a leggyorsabb ut. De az sajnos meg most is igy van, dugoval egyutt. Gyorasbb atmenni a belvaroson, mint a Hungarian.
6) A korgyuruket nem sikerul befejezni. A hungaria korgyuru sincs befejezve. Nehany 100 lako megakadalyozhatta, hogy a Hamzsabegi uton atvbezessek a forgalmat. Hany embernek rossz ez? Ez demokracia? Az M0 meg eletveszelyes a regi szakaszon. Es persze senki sem akarta, hogy hozza kozel menjen, ezert jo messze van, ezert meg hosszu, es nem hasznaljak annyian.

Ugy tunik nekem, ez a behajtasi dij a mai magyarorszag allatorvosi lova. Az elmult 20 ev osszes hulyesege usszegyult, es akadalyozza a normalis megoldast. Es persze az is letszik, hova vezet, ha nem rendszerben gondolkodunk, hanem eppen csak az adott problemat szeretnenk megoldani.

Ja es az is latszik, hogy a kovetkezo 10 evben sem lepunk elore, hiszen nagy kozlekedesi beruhazas mar nem lesz. A 4-es metro szinten a dugohataron belul kozlekedik majd. Ezert az megoldast a dugokra nem hoz.

Lunitari 2009.01.28. 10:05:40

@aachi2: De itt arról volt szó, hogy egyedül nem mehet be nem arról, hogy drágábban.....csak a kedvedért: ""a majdani dugódíjas övezetbe CSAK olyan autót beengedni, amelyikben legalább ketten ülnek""

aachi2 2009.01.28. 10:06:06

@ChloeOBrian: 8 buszjegy mi? akkor én meg az autózási költségeknél taxiköltséggel számolnék ha nem baj, már ha ugyanolyan pazarló módon akarok közlekedni autóval, mint ahogy te bkvval. (segítek: bérlet)

lbalazs 2009.01.28. 10:07:29

@Lunitari: Ezt nem mondod komolyan. En nem lattam meg ekkora szmogot sehol. Sem New Yorkban, sem Londonban, sem Parizsban, de meg Los Angelesben sem.
(persze LA-ben lehet szerencsem volt) Nem is beszelve mondjuk Stockholmrol (dugodij elott).

aachi2 2009.01.28. 10:07:51

@Lunitari:

"Minden nagyvárosban a belvárossal együtt jár a szmog és egyébb hatások. Aki ott él ezt tudomásul veszi vagy elköltözik...ez van."

hamarosan együtt fog járni a dugódíj is mint ahogy londonban, párizsban, stb.

aztán az autósok vagy tudomásul veszik vagy elköltöznek. ez van.

aachi2 2009.01.28. 10:09:00

@Lunitari: mindkét verziót támogatom, mindkettő csökkenti a szennyezést/forgalmat. (dugódíj/egyedül nem mehet be)

Lunitari 2009.01.28. 10:10:43

@aachi2: OK :) Ez lesz, de hogy nem lesz jobb a levegő jelentősen arra mérget veszek :)) Ebben az országban még a kétütemű autók használhatóságát is állandóan kitologatják...:) szánalmas....

Lunitari 2009.01.28. 10:12:30

@lbalazs: Jól körülnéztél? Lehet mindenki nyaralt.

Lunitari 2009.01.28. 10:13:33

@lbalazs: Javaslom Mexico várost pl...kb 10* ekkora szmog van. Nagyváros ;)

Lunitari 2009.01.28. 10:15:04

@aachi2: Ezzel nem értek egyet. Ha én pont egyedül vagyok valami fontos ügyben, nehogy már ne mehessek be. Ok fizessek duplán-triplán, de akkor is. Megyek rokonokért nagy csomagokkal majd BKV-zunk..na neeee

Lunitari 2009.01.28. 10:18:58

@Perillustris:

1 Drágább --> Nem

2 Koszosabb --> Tuti, minden esetben.

3 Idő --> Legrosszab esetben ami ritka a BKV nyer. 90%-ban az autó.

3 Egészség --> Megnéznélek miután egy TBC-s csövi rádköhög és elkapod majd akkor is ezt mondod-e.

lbalazs 2009.01.28. 10:20:07

@Lunitari: Azt mondtad a smog egyutt jar a nagyvarossal. Szerintem meg, ekkora szomg azert nem jar egyutt. Erre volt pelda a nehany nagy varos, ahonnan szemelyes tapasztalatom van. Es igen, jol korulneztem. Persze van nagyvaros, ahol nagy a szomg, gondolom Kinaban meg a Mexikoinal is lehet nagyobb szmog, de talan nem azt kellene kovetnunk.
Es nem kell elfogadnunk, hogy nagyvaros nagy szomg,
mert nincs mindenutt igy.
Es tovabbra is fenntartom, hogy jo lenne akkora szmog Pesten, mint Stockholmban a dugodij elott volt.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 10:22:03

@aachi2: És kit? Költözzön oda valaki a cégtől csak a te kedvedért? A környéknen nem lakik senki csak én. Engem viszont a bátyám visze be. Meg én nem akarok reggel 6-ra járni. A fél nyolc megfelel nekem.

Lunitari 2009.01.28. 10:22:54

@lbalazs: Ok igazad van ne fogadjuk el. Ha a tömegközlekedés eléri azt a szintet ami az általad említett nagyvároskban van, (ahol nincs szmog) máris bérletet veszek. Addig sajnos nem. Elég volt 10 év BKV tapasztalat.....

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 10:23:53

@aachi2: Csak ott van elővárosi közlekedés bazdmeg. A főváros 10 közlekedésfejlesztést csinált 20 év alatt. Inkább rombolt.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 10:24:33

@molnibalage: Már mint 0-át akartam írni. Vagy szinte 0-át. A régi 30-as villamos vonalát is képtelen felúítattni bazdmeg. Így erzsébetre busz jár ki és nem gyorsvillamos...

Perillustris 2009.01.28. 10:27:24

www.harmonet.hu/cikk.php?rovat=104&alrovat=131&cikkid=19141&harmo=987877

belfold.ma.hu/tart/cikk/a/0/34093/1/belfold/Tobben_ido_elott_meghalhatnak_a_budapesti_szmog_miatt

A városi legszennyezettség döntő részéért a közlekedés felelős. A múltkori alkalom különösen szerencsétlen volt a gázválság miatt, de ha már tavaly érvényes lett volna a rendelet, akkor sor került volna előbb is szmogriadóra.

Perillustris 2009.01.28. 10:33:37

@Lunitari: "Megnéznélek miután egy TBC-s csövi rádköhög és elkapod majd akkor is ezt mondod-e."

Ennek tudod mi a demagóg párja? Az, hogy én meg akkor nézlek meg, amikor egy barom nem adja meg neked az elsőbbséget vagy frontálisan ütközik veled. Na?
www.langlovagok.hu/html/galeria/2878.shtml

queenlly 2009.01.28. 10:37:37

két gyerekes családnak már nem is annyival drágább a kocsi és ráadásul megfizethetetlen az idő megtakarítás:
bárki bármint mond tőlünk két átszállással mindig a BKV veszít, ráadásul nem is igen ülhetsz a buszon
hozzáteszem, én bringáztam, amíg a kölykök iskolába nem mentek, és az olcsóbb :) volt időben meg a legkirályabb, de az is igaz, hogy munkahelyen zuhanyoztam+volt őrzött "parkolója" a bringának, ha ellopták volna 2-3-szor (mint pár ismerősnek) már nem lett volna jó anyagilag

queenlly 2009.01.28. 10:40:04

Perillustris: demagógia igen, de sajna vannak tbcs-ek bőven, vannak férgesek, vannak rühesek, vannak tetvesek, lepisálják az üléseket és ez van metrón, villamoson, buszon.
20 évig BKVval jártam, nem hinném, hogy ma más lenne

Lunitari 2009.01.28. 10:42:15

@Perillustris: Bazz itt senki nem tud hasonlatokat írni. BKV-val is előfordulhat, hogy neked mennek......mi köze a kettőnek egymáshoz? Max azt írhatnád, hogy honnan tudod, hogy az utasodnak milyen nyavajája van--stb ecsémm...

Lunitari 2009.01.28. 10:52:28

@Perillustris: Igen a közlekedés, de azt is megnézted milyen %-os eloszlásban az autók, tömegközlekedés, máv, teherszállítás..stb? Meg fogsz lepődni....

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 11:17:33

@queenlly: Nekem alsó hangon 3-szor kell átszállni hazáig...

queenlly 2009.01.28. 11:21:36

@molnibalage: és 3 átszállással gyorsabb vagy, mint autóval? és a három átszállás kötött menetrendű vagy nem? mert nem mindegy, hogy vonatról metró vagy három busz, ami vagy megvár, vagy nem...
meglehetősen jobban mentem az autóknál hév+metró kombóval, amíg megtehettem, most busz+busz+villamos, bármilyen dugóan gyorsabb az autó

ChloeOBrian 2009.01.28. 11:40:42

@aachi2: Bocs, de egy napért nem veszek bérletet!
Közben megtudtam, hogy van valami napijegy is ezerötért, de lényegesebb az időtényező.

Lunitari 2009.01.28. 11:53:44

@ChloeOBrian: Ha jól tudom, napi jegyet csak BKV pénztárban lehet venni, de javítsatok ki ha tévedek....:)

lbalazs 2009.01.28. 11:54:35

Azert lehetne meg mast is tenni:
1) A Buszok mehetnenek etanollal, mint Stokholmban
vagy foldgazzal, mint Debrecenben (sajnos nem
mind), esetleg metannal (ez talan Pesten is van)
2) Az aruszallitast nappal meg lehet tiltani.
(mint Becsben)
3) Meg lehet tiltani a 7,5 tonnanal nagyob
teherautok aruszallitasat a belso keruletekben
4) Meg kell tiltani az utcai parkolas.
Az igy felszabadulo helyeken lehet fakat ultetni,
es kevesebb auto lesz, mert nem lesz hol megallni.
Szebb lesz az utcak kepe. Lehet takaritani a port,
es kisebb lesz a szallo por.

Ezt mind hamarabb kellene, mint dugodijat bevezetni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 12:30:32

@queenlly: Nem. Éppen ezért nem! Pont erről beszélek. Hiába megyek végig kötött pályán... Vágóhíd-tól a cégig 40-45 perc (Tímár utcai HÉV megálló). Ha lenne 5-ös metró akkor 10 perc lenne közvetlen Vágóhíd - Batthyány tér HÉV kapcsolat esetén.

Perillustris 2009.01.28. 12:41:22

@Lunitari: Már úgy érted, hogy senki nem tud neked tetsző hasonlatot írni?

bryan 2009.01.28. 14:18:24

@lbalazs:
1, Az etanol nem igazán jó megoldás, az élelmiszerárak emelkedését hozza magával, ami neked csak pár forint de szarabb helyeken ebbe kurva sokan belehalnak. A földgázra utaltságunk már igy is nagyobb a kelleténél.
4, Az utcai parkolás megtiltása elég zorall lépés lenne, korlátozása viszont hasznos, és célszerű. kezdődhetne pl azzal, hogy a szűkebb utcáknál max az egyik oldal használható. Mert talán akinek mondjuk babakocsija van szeretne arra közlekedni.

Perillustris 2009.01.28. 14:24:33

@bryan: "Az utcai parkolás megtiltása elég zorall lépés lenne"

Első lépésben elég lenne, ha a hatóságok betartatnák a jelenleg is érvényben lévő - parkolási - szabályokat.

dynerose 2009.01.28. 14:59:48

A számoláshoz még néhány szempont:

1. Nem számoltál amortizációt, biztosításokat, súlyadót, autóhitel-kamatot (ha van).
2. Ha kicsit hosszabb a film, megbüntet a parkolóőr, vagy a film vége felé ki kell jönni pénzt bedobni. A díjfizetési időszakon túl sokszor reménytelen ott a parkolás, csak körözni tudsz a mozi körül, nem elég a 2 liter benya, idegbajt kapsz (kórházi keezelés költsége! ), és a filmről is lekésel. (tapasztalat, a Művésztől kb. 500m-re lakom)
3. A Wekerle sarkáról (határ úti metrótól) 1db, azaz egy darab vonaljeggyel eljuthatsz az Oktogonra, ha a 3-as metróról a Deák téren átszállsz a földalattira. Az új vonaljegy és gyűjtőjegy ugyanis „a metróhálózaton belül (ideértve a MILLFAV-ot is) 60 percig érvényes és átszállásra is jogosít.” Forrás itt. Így 2 embernek oda-vissza 4*290=1160Ft. Gyűjtőjeggyel csak 1040Ft! Ha a Nyugatinál szállsz le, onnan sincs sokkal messzebb a Művész.
Ha nem akarsz a határ úti metróhoz kisétálni, akkor menj oda a 199 busszal, így átszállójeggyel 2 embernek oda-vissza 4*450=1800Ft. (Ha gyakran kell jegy, vegyél gyűjtőjegyet, átszállójegyet, szakaszjegyet, vagy bérletet. Sokat lehet így spórolni.)
4. Ha ennyit sem akarsz költeni, gyere biciklivel, ami elvileg még egészséges is. Gyakorlatilag (mivel túl sok az autós,) szmog van, ezért nem egyértelmű. Azért kulturáltabb országokban (Hollandia, Németország sok nagyvárosa) alig látsz autót, és rengeteg a biciklis. Pedig van autójuk, és sokkal inkább telik rá, meg benzinre is!
A menetidőről annyit, hogy a belvárosban bringázva sokszor röhögve suhanok el a sok szánalmas, ácsorgó, dudáló autó mellett, akik negyed óránként mennek kb. 10 métert.
5. De ami a legfontosabb: Ha kocsival jössz, NEM IHATSZ! 
(Ha mégis, számold bele a rendőrnek fizetett pénzt is.)

Ja, és évente több ezren halnak, betegednek (asztma!) meg a szmog miatt. Perek folyamatban… Vannak, akiket 10000ft-os dugódíj, mert 1000ft-os benzinár sem rettent el az értelmetlen autózástól, de vajon az igazságos, hogy egyesek kényelme miatt másoknak meg kell halniuk? A kezelések, temetés áráról nem is beszélve, amit nem feltétlenül az autós fizet.
A felvetéssel egyetértek, legyen magasabb a dugódíj, és élhetőbb lesz a belváros, lásd Londont. (Tudom, ott sok a metróvonal.) Nem vagyok autóellenes, lassan 20 éve van jogsim, és én is vezetek autót.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.28. 15:57:25

@dynerose: A dugódíjtól nem lesz élhetőbb nagy nagyon nagyon soká. Nehéz felfogni? Amíg az emberek X százaléka csak autóval tud reálisan dolgozni menni addig nem fog az autózás csökkeni. Csak a pénzt húzzák le, mert a beszedett pénzek csak szétfolynak meg ellopják.

cso zsi 2009.01.28. 17:12:28

@Péter Anna:
A dugódíj övezeten belül, vagy kívül tetszik lakni/élni/dolgozni?
Lesznek kedvezményezettek? Áruszállítók, iparosok, stb...
Ha a kenyereskocsinak minden reggel be kell csengetni 1000-x000 ft-t dugódíjra, az vagy veszteséget termel, vagy árat emel. (Valaki írta, hogy olcsó a benzin. Ja. a 20 forintos kifli szar, a 30 forintos is, csak drágább. Lesz majd 50, a kenyér meg 400) Ekkor, aki a Vadász utca sarki boltban vásárolt, kénytelen lesz kimenni a díjövezeten kívülre. Mondjuk BKV-val, vagy kerékpárral, mert olcsó, és egészséges.
Ha viszont egy csőtörésed van, akkor jelenleg a csőszerelő nem mondja, hogy 5000+4x360ft/óra parkolás, hanem talán 7000-ből megúszod (20 alatt nem biztos:)).
Mivel a csőszerelőnek nem telik környezetkímélő járgányra, így jobb esetben egy zöld plakettes dízel furgonja van (mert csak azt lehet elszámolni apeh felé), amivel bejöhet szmogriadó esetén a Hungárián belülre, rosszabb esetben ott fog elázni a ház, amit megelőzvén keresel bárkit bármennyiért, csak jöjjön azonnal, még a dugódíjat is perkálod.

Perillustris 2009.01.28. 18:28:12

@cso zsi: "Kétségtelen, ez bizonyos szektorokban árfelhajtó tényező, ám hangsúlyozom, a költségek ma is megvannak, csak aránytalan a teherviselés. A fenti "szigorítással" pont azok járnak jól, akiknek munkaeszközük az autó. A taxis hamarabb célba ér, hamarabb veheti fel az új utast, ráadásul nappal is többen ülnek be hozzá. A festő kevesebb ideig autózik a megrendelőhöz, többet tud dolgozni, emiatt több pénze lesz. A pékségnek kevesebb autó is elég, mert nem kell beleszámolni az időbe a dugóban állást. A szervizmérnök 8 órából nem csak 4-5, hanem 5-6 órát tud dolgozni, ami 15-20 ezer forintos rezsióradíjjal számolva naponta 30-40 ezer forintos plusz. A példákból is látszik, mindenkinek megérné a behajtási díj bevezetése. Budapestnek biztosan."

Egy éve írtam.
autozz.blog.hu/2008/01/30/abrandok_es_valosag

Psmith 2009.01.31. 01:41:59

A politikusoknak nagyon könnyű dolguk van nálunk, hiszen mindig alapozhatnak arra, hogy az emberek mindig örülnek, ha másokkal kibasznak. Valaki írta, hogy sokaknak csak annyi kell, hogy a másiknak legyen rossz. Tök igaza van. Annyira könnyű kijátszani minket egymás ellen, biztos jót röhögnek rajtunk ilyenkor a döntéshozók. Meg az is tök jó, hogy egyesek milyen erőszakosan próbálják meggyőzni a többieket, hogy úgy közlekedjenek, ahogyan ők, mert az a jó. Én vegyesen szoktam használni az autót és a bkv-t is és úgy gondolom, hogy útvonaltól függ, hogy melyik a praktikusabb, Budapesten belül mindkettő lehet az. Nem tudom, hogy néhányan hogy tudják olyan magabiztosan ránézésre megállapítani, hogy kik autóznak „feleslegesen”. Pl Budafok hegyen lévő részéről bejutni a városba egyértelműen kocsival nyerő, mert busszal kb. háromnegyed óra amig az ember elér a házától a Koszotlányiig, míg kocsival ennyi idő alatt, ha nincs dugó, akkor céltól függően a belvárosig, vagy Óbudáig is el lehet jutni. A XI. kerületből viszont érdemes bkv-val menni a belvárosba, vagy budára mondjuk a moszkváig, mert onnantól északabbra már megint körülményes.
Tény, hogy a buszok nagyon gyakran zsúfoltak, összenyomják, megtapossák az embert, sokszor lehet találkozni hajléktalanokkal, de ha nincsenek is ott, a szaguk nélkülük is gyakran érezhető, a lehányt, levizelt járműveken. A külsőbb kerületekben ritkábbak a járatok, nincsenek összehangolva és a megállókhoz is általában többet kell gyalogolni. Az emberek idegesek, sokan sajnos büdösek is. A villamosvezetők az utóbbi időben padló-satu kombóval haladnak, ami szintén kellemetlenné teszi az utazást és akkor még nem beszéltünk a megállók, aluljárók állapotáról. Persze amikor az ember dugóba kerül a kocsijával és 10 percenként halad két métert, az sem egy leányálom, gyakorlatilag tlejsen tehetetlen, se előre, se hátra nem tud menni, fogyasztja a benzint, idegeskedik. A többiek is idegeskednek, dugó nélkül is, ordibálnak, dudálnak, kiszállnak stb. Ha aztán el is utunk a célhoz, akkor lehet kezdeni parkolót keresni, ami általában kurva nehéz, van hogy több mint negyed órát kell körözni, mire végre akad egy szabad hely, a parkolás persze drága, lehet izgulni, hogy végzünk-e amíg lejár a parkolójegy stb.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nálunk mint annyi más dolog, a közlekedés is rettentően pocsék, kényelmetlen, drága mégis mindeninek választania kell a két szar közül és nem gondolnám, hogy bárki is hibázatható lenne a döntéséért.

mivanmivan 2009.02.01. 12:30:48

Én is nagyon szívesen járnék BKV-vel (jártam is vagy 15-20 éven keresztül) ha nem utaznék vele a napi 1.5 óra helyett hármat! Agglomerációban lakom, már 30 éve (akkor még nem volt "trendi" itt lakni) és akkor még a tőmegközlekedés is jó volt! De most, hogy mindenki ide költözik, egy korábbi 20 perces busz út 50 percre- 1 órára nőtt! Az ötös metró nekem megváltás lenne, akkor talán újra békávéznék, mert megérné ha 40-45 perc alatt el tudnék jutni pl. az Astoriához Szigethalomról. (Most kb. a Szigethalom-Vágóhíd táv ennyi!) De addig marad a kocsi.
Amúgy meg nem tudom mi lesz a Csepeli hévvel, ha befejezik Demján úr telkén az építkezést! Megvette bagóért az expo telkeket, csak arra nem vállalt kötelezettséget, hogy megoldja a HÉV közlekedést (pl felszín alá vinni) Gondolom lesz majd csümölcsízű meglepetés, ha a csepeli HÉV csak a MŰPÁ-ig fog járni! Mert a kettes villamos NEM fog elbírni annyi embert ami leszáll a hévről!
süti beállítások módosítása